Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LG ziet af van modulair ontwerp bij aankomend G6-toestel

Door , 50 reacties

LG heeft bekendgemaakt dat het geen nadruk legt op een modulair ontwerp bij zijn aankomende G6-toestel. Daarmee zegt het bedrijf te reageren op feedback van consumenten, waaruit blijkt dat zij niet ge´nteresseerd zijn in modulaire telefoons.

Dit maakt de technisch directeur van LG Skott Ahn bekend in een interview met The Wall Street Journal. Hij zegt dat zijn bedrijf moeite had om consumenten ervan te overtuigen extra te betalen voor de Friends-modules van de G5, die het bedrijf introduceerde voor zijn meest recente V20-toestel. Dat toestel was niet modulair, maar het bedrijf beloofde door te gaan met het concept. Deze belofte lijkt het nu bij de G6 te breken, volgens Ahn ligt de nadruk meer op het uiterlijk en het gebruiksgemak van de smartphone.

Eind december waren al renders opgedoken van de G6 zonder een modulair ontwerp. Daarvoor claimde een Zuid-Koreaanse site al dat de telefoon geen gebruik zou maken van modules. De woordvoerder zegt tegen de krant dat het geen optie is om de smartphonetak van het bedrijf af te stoten. Daarmee reageert hij op de tegenvallende resultaten van deze bedrijfstak.

Hij voegt daaraan toe dat de G6 'zeer binnenkort' moet uitkomen, maar dat er nog geen definitieve verschijningsdatum is vastgelegd. De telefoon komt in eerste instantie uit in Europa, de VS en Zuid-Korea. Het toestel moet een vergelijkbare prijs als de G5 meekrijgen. Die kostte aanvankelijk zevenhonderd euro.

LG G5

Reacties (50)

Wijzig sortering
Hiermee geeft LG dus aan dat het haar eigen design niet steunt. Als je een statement wilt maken met een modulaire smartphone, dan moet je dat idee wel voortzetten. Nu geeft LG dus aan dat de G5 eigenlijk een 'gefaald' project is.

[Reactie gewijzigd door NextGenOscar op 5 januari 2017 15:13]

Als de consument aangeeft niet geintreseerd te zijn in modulaire telefoons dan heeft het ook niet veel nut om ze te produceren. Hoe hard je als bedrijf ook achter je product staat.
En de consument zal ook nooit interesse krijgen in modulaire systemen als keer op keer de fabrikanten van die systemen hun systeem niet blijven steunen.
De interesse is er wel. Kijk maar naar pc's. Het is gewoon nog nooit goed uitgevoerd met smartphones. Phoneblocks was veel belovende en er was super veel belangstelling voor maar het is uiteindelijk op niets uitgelopen nadat het was overgenomen ten ongenoegen van de bedenker https://youtu.be/oDAw7vW7H0c

edit: https://www.androidplanet.nl/nieuws/bedenker-phonebloks/

[Reactie gewijzigd door Mister E op 5 januari 2017 15:28]

PC's? Je bedoelt die achterhaalde grote dingen die eigenlijk overal (behalve bij Diehard Gamers) steeds minder verkocht worden? Ohja, en bij bedrijven natuurlijk, maar dat staat volledig los van de modulariteit, dat zit hem vaak meer in gewoontes en simpele thinclients. Nee, PC's zijn juist een voorbeeld van het feit dat modulaire hardware achterhaald is in de huidige markt. Let op: ik claim niet dat de PC achterhaald is, het principe van een grote modulaire kast staat alleen haaks op de huidige markt.

Natuurlijk is het wachten op het ei van columbus, waardoor smart-TV's, laptops, telefoons etc. etc. wel aantrekkelijk worden op modulaire basis. Helaas zijn de wensen daarin van de consument en de fabrikant tegenstrijdig. En dat hebben we gezien bij de modulaire systemen van de telefoonfabrikanten.

De klant wil namelijk een goedkope manier om oude hardware weer te pimpen zodat deze weer een paar jaar mee kan met de eisen van de tijd. Maar de fabrikant wil gewoon dure vendor-lockin bewerkstelligen. En dan het liefst nog met accessoires die de levensduur van een apparaat niet verlengen. Die twee opties sluiten elkaar vrijwel per definitie uit.
Natuurlijk is het wachten op het ei van columbus, waardoor smart-TV's, laptops, telefoons etc. etc. wel aantrekkelijk worden op modulaire basis.
met de nieuwe TV van LG zijn ze er bijna. reviews: LG W7 picture-on-wall oled-tv: superdunne tv die je op de muur plakt
de soundbar verwijderen en een paar ports aanbieden zodat consumenten hen eigen geluid kunnen aansluiten en voila!
Dat is onvergelijkbaar. Simpelweg omdat 'je eigen geluid aansluiten' al sinds de eerste TV kan en met de hedendaagse HDMI is het ook nog eens van het allerbeste niveau.

Dat heeft niets met een modulair systeem te maken. Wat jij voorstelt is alleen een TV zonder speakers met een HDMI uitgang. Of eventueel met een ingebouwde versterker en speaker-uitgangen, maar dat maakt het dan weer minder modulair en zal het geluid ook niet ten goede komen.

Wat jij voorstelt is geen vernieuwing, dat is zelfs achteruitgang. En dan wordt het waarschijnlijk als feature verkocht en kun je een bijpassende receiver en boxenset kopen die 6x over de kop gaan.

Verder wijst ook niets er op dat het kastje waar de aanstuuring in zit op enige wijze te upgraden is, of afzonderlijk van de TV te vervangen.

[Reactie gewijzigd door Hoppa! op 5 januari 2017 16:08]

ik wil gewoon een scherm met een goede beeldkwaliteit. Geen geluid, geen "smart" functies en geen onnodige ports of slecht geplaatste ports waardoor de TV weer verder van de muur afkomt. Je betaald wel voor al die dingen terwijl je het niet wilt. Tuurlijk wil ik geluid maar dan koop ik wel eigen speakers. Tuurlijk wil ik "smart" functionaliteit maar dan koop ik wel een chromecast. Geen geluid dat niet goed genoeg is of Smart wat bij lange na niet smart is. En als het scherm kapot is dan vervang ik het scherm, en niet de rest van de TV want die doet het nog gewoon. en dit natuurlijk met elke onderdeel.
Dan voldoet de genoemde LG waar je aan refereert dus op geen enkele wijze aan je wens

Dat scherm op zich is namelijk volslagen nutteloos, omdat alle soft- EN hardware voor de aansturing van dat scherm in de kast zitten waar ook de speakers inzitten.

Wat jij wil is een TV zonder speaker en smartfunctie. Als die er al ooit gaan komen dan is dat voor een high-end niche markt en betaal je misschien niet voor de speakers, maar zeker wel voor het feit dat je een product koopt waar 95% van de TV kopers geen interesse in heeft.
Het punt van het voorbeeld dat je aanhaalt is dat alle aansturing en aansluitingen in de soundbar zitten. Je kunt het scherm dus niet zonder de meegeleverde soundbar gebruiken.
Das toch niet per definitie waar. Mensen willen geen pc meer niet vanwege het feit dat ze modulair zijn, maar om wat je zelf al zegt grote lompe kasten met allemaal draden zijn.
Komt er een laptop die net zo uitbreidbaar en modulair is als een PC heb je denk ik echt wel een gat in de markt. Feit is alleen dat geen enkele fabrikant het voor elkaar heeft gekregen nog om iets goeds neer te zetten. De LG5 was leuk maar de friends modules waren gewoon super slecht. De camera module was niet meer dan een extra knopje en ja de high end sound module. Eigenlijk had die voor die prijs gewoon al erin moeten zitten en om daar nog eens 200 euro extra voor te betalen ging veel mensen gewoon te ver. Daarmee heb je meteen ook alle modules gehad.

Het idee blijft gewoon goed alleen de uitvoering was bar slecht. LG kan hier wel roepen van dat de consument er niet op zit te wachten. Ik vind het wel erg kort door de bocht om deze conclussie al te trekken na het uitbrengen van 2 matige tot zeer slechte modules. Je kan ook stellen dat de manier waarop het nu met de LG5 is gedaan niet is waarop de consument zit te wachten.

Maar heb je een telefoon waar echt alles aan te veranderen is. Van camera tot processor tot geheugen. Echt wel!!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 5 januari 2017 17:19]

En waarom zijn de huidige laptops niet zo modulair als PC's?

Precies, omdat fabrikanten dat helemaal niet willen. Het is namelijk duurder om te maken en het zorgt voor langere levensduur en dus minder inkomsten.
Klopt als een bus, betekent natuurlijk niet dat de consument er niet op zit te wachten..
Denk dat de consument vooral niet zit te wachten op de prijs wanneer deze fabrikanten hun gederfde inkomsten gaan doorberekenen.
Ik had er nog even over na gedacht, maar het is ook eigenlijk niet aan de Dell of HP's om een modulaire laptop uit te brengen. Immers doen deze partijen exact hetzelfde als wanneer jij thuis je PC in elkaar zet.

Ze kopen een zooi onderdelen gooien het in een mooi kastje en verkopen het met een flinke winst.

Als de fabrikanten van deze onderdelen nou eens samen gaan werken en een manier bedenken om dat wij een Dell niet meer nodig hebben om onze laptop in elkaar te zetten, maar wij dit thuis zelf kunnen doen zouden hun veel meer en voor hogere prijs kunnen verkopen.

Dell en HP bedingen een flinke bulk korting op de onderdelen, maar als wij consumenten (zoals bij de PC) gewoon zelf onze onderdelen kopen, dan kunnen zij de onderdelen in per stuk prijs kwijt ipv met grote bulk kortingen zoals ze nu doen.

De kant en klare PC markt is enorm gedaald de afgelopen jaren, maar de PC onderdelen markt is enorm groeiende. De PC bouwers hebben flinke klappen gevangen, maar de onderdelen producenten zit nog altijd op een all time high.

Het zou dan ook de taak van deze onderdelen leveranciers moeten zijn om ervoor te zorgen dat laptops net zo gebouwd zouden kunnen worden als dat bij PC's nu het geval is. Of in een nog mooiere situaties zelfs simpeler met plug en play modules.

Een consortium van fabrikanten die nu onderdelen leveren aan laptop/tablet/smartphone bouwers zouden eens met zijn allen samen moeten gaan zitten en hier een standaard platform voor moeten bedenken net zoals dat bij de PC het geval is.

Het is ver gezocht, maar het zou zeker mogelijk moeten zijn.

Dell/HP/Samsung/Apple het zijn allemaal maar middlemans die maar een heel klein percentage van de onderdelen in hun apparaten zelf produceren. De rest is gewoon bulk ingekocht bij andere fabrikanten. Er is enkel een gestandariseerd platform nodig zoals bij de PC en deze partijen zijn helemaal niet meer nodig.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 6 januari 2017 16:27]

Ik denk dat er dit jaar met Zen en Vega weer flink wat pc's verkocht gaan worden.
Om eerlijk te zijn was het woord modulair niet eens van toepassing op hun G5 telefoon. Het waren meer wat toevoegingen.

Als ik denk aan modulair dan denk ik aan: Aanpassen aan je persoonlijke smaak. Dus dat je kan kiezen voor een zwaardere batterij, een klein of groot scherm, kleur etc. En dat je kan opwaarderen zonder meteen een nieuw toestel te hoeven kopen. Dat is pas echt modulair, en dat is wat het success van de oude PC in het verleden. Er zijn pogingen geweest, maar het is vooralsnog nooit van de grond gekomen.

Ik ben ervan overtuigt dat als je een telefoon maakt waarvan het geheugen uitbreidbaar is, of waarvan de batterij opgewaardeerd kan worden, er wel degelijk vraag naar is.
De desktop-markt is gigantisch, hoor. Er is dus genoeg vraag naar. Dat hij niet meer nog groter wordt, zoals de laatste decennia, doet daar niets aan af.
Hij wordt zelfs in totaal kleiner. En dat terwijl er nog steeds landen bijkomen waar ze wel nog desktops willen.

In het westen, de moderne markt, dalen desktop verkopen al jaren.
Dat moge zo zijn, maar hij is nog steeds gigantisch. Kan niet oneindig groeien, is ook een volwassen markt.
Aangezien het afzetgebied groeit en de markt krimpt, kun je niet met droge ogen blijven beweren dat het allemaal prima loopt.

Daarbij hebben we het nu niet over de wereldmarkt, maar over de markt waar ook de modulaire telefoons aan zouden moeten slaan. En die markt is veel kleiner, en dat is ook precies de markt waar de desktop wel uit de gratie raakt.

Daarbij, zoals gezegd, is de vergelijking tussen een modulaire PC en een modulaire telefoon volslagen onzinnig omdat de modulariteit op geen enkele wijze met elkaar te vergelijken is.
Dat kan ik heel goed beweren. Er wordt veel winst gemaakt op desktops, dus het kan. Groei of krimp doet daar niet aan af. Je kunt niet zeggen dat iets uit de gratie raakt als er minder van verkocht worden: dan kun je pas zeggen als de markt dreigt te verdwijnen, wat niet het geval is.

De modulariteit is toch best wel te vergelijken op allerlei punten? Als er een standaard komt, wat bijna het geval is bij Ara, of als iedereen de standaard voor de Fairphone gaat gebruiken, is het mogelijk. Helaas hebben de huidige grote fabrikanten daar totaal geen belang bij, maar dat is iets anders.
Het volledige punt gaat aan je voorbij, maakt niet uit.
Dat de interesse er is, wil niet zeggen dat het haalbaar is. Modulariteit kost ruimte, wat voor pc's geen probleem is, want die stop je ergens onder een bureau ofzo. Een smartphone moet draagbaar zijn en iedere mm^3 aan ruimte in zo'n ding wordt gebruikt. Bij laptops zie je een vergelijkbare trend: waar je vroeger veel onderdelen zelf kon verwijderen of upgraden, zit er tegenwoordig veel meer vastgesoldeerd op rare plekken en/of is de behuizing niet makkelijk te openen. Puur omdat dit ruimte oplevert en de gebruikers meer zitten te wachten op compactheid dan op modulariteit.
Ja je helemaal gelijk! Een tijdje terug sprak ik met een ontwerper van Apple die zijn frustratie uitsprak over de gigantische beschermhoezen, zoals de Otterbox. Want zijn spenderen heel veel tijd in het zo dun mogelijk maken van de te telefoon, en vervolgens kopen mensen een hoes die drie keer groter is.
Een tweede aspect is ook de prijs, die micro connectoren zijn erg duur.
Ik denk niet dat het erg zinvol is. Als bijvoorbeeld je scherm update naar een hogere resolutie dan heb je ook een betere GPU en CPU nodig en waarschijnlijk ook sneller DRAM. Nog los van de software, die vaak dan ook aangepast moet worden.

Een telefoon is gewoon een enorm technisch ge´ntegreerd product. Als je iets veranderd dan moet veel van de hardware ook mee veranderen.

Je kan de audio versterker of D/A converter veranderen en misschien een andere accu maar voor de rest is het teveel op elkaar afgestemd om modulair te upgraden.

[Reactie gewijzigd door ArtGod op 5 januari 2017 15:36]

Je zou het op zijn minst nog een generatie vol moeten houden. Dan geef je als bedrijf ook wat meer vertrouwen dat investeren in die modules ook zin heeft.
Misschien hadden ze dan vooraf een marktonderzoek moeten doen en niet achteraf...

Een van de redenen dat een modulaire smartphone moeilijk een succes wordt is dit soort probeersels. Hierdoor kan je niet vertrouwen op fabrikanten dat de dure modules die je koopt hun waarde houden bij het volgende model. Daardoor koop je als consument minder snel een module en daardoor maken third-party hardware fabrikanten niet masaal interessanten uitbreidings modules.

Het is dus wel degelijk belangrijk dat een fabrikant achter zijn product staat. Anders gaat het nooit lukken.
Op zich verstandig dat LG let op de verkoop van de G5 en de bijpassende modules. Alleen jammer dat ze alleen harde (verkoop) cijfers hebben gebruikt, aangevuld met de uitkomst van een enkele tevredenheids-enquete onder kopers van de G5.
De verkoop van de G5 en de Modules kan niet alleen tegenvallen omdat men niet geinteresseerd is, maar ook omdat het concept nog te veel onder kinderziektes leidt. De G5 is een leuke telefoon, maar de modules zijn te duur. Aan het ontwerp van de modules is ook weinig aandacht besteed. Ze zijn relatief dik (moet met minimaal de helt dunner), sluiten niet echt netjes op de telefoon aan en zijn niet stapelbaar. De telefoon is gemakkelijk te verkrijgen in combinatie met een abonnement, maar de verkrijgbaarheid van de modules is een stuk minder.
De modules zouden ook op toekomstige modellen werken. LG komt deze belofte dus bij het eerst volgende model al niet meer na. Dat geeft het merk een slechte score.
Het had mij verstandiger geleken om eerst een goede, stapelbare module uit te brengen, bijvoorbeeld een extra accu. Dat is relatief goedkoop en vermoeddelijk de populairste uitbreiding.
Het falen is niet zozeer een verkeerd ontwerp van de modules, meer het imago. LG heeft niet iets van daar ga ik veel geld aan uitgegeven zeg maar snel. Ook de releasedate viel samen met de S7 (edge), die meer een wow factor had door het ontwerp/gebogen scherm.
Zie de modules als iets extra's. je kan prima zonder die modules ja maar toch als je wilt... dan kan dat. Dus hoe kan zoiets negatiefs zijn? Verder is het vind ik ook een mooi ontwerp verder, onderkant eruit klikken en en hup nieuwe accu, of extra camera mogelijkheden of wat jij zou willen.. Maar echt nodig nee.

Samsung en bv Apple hebben veel meer het 'hebben' imago.

De knopjes op de achterkant bij veel LG telefoons en met de vorige G modellen (volume en aan uit, al zit de aan/uit knop nog steeds in feite op de achterkant (vinger scanner)... Bijna elke LG bezitter vind het erg fijn.. toch zijn ze daar ook van afgestapt. Denken ze ja de gebruiker schrikt dat toch af en misschien is dat de reden voor de slechte verkoop? Nu zijn ze wat bang geworden met het anders zijn, wat ik wel jammer vindt. Maar dat komt ook een beetje door de telefoon reviews imo.

De reviews van de LG 5 waren allemaal matig... Kijk nu een half jaar later op youtube en ze zeggen dat de LG G5 nu (vooral na de nieuwe android update) 1 van de beste telefoons die je kan kopen op dit moment voor je geld.
Daarom ben ik zelf ook gek op LG, gewoon even wachten op het nieuwe model en het vorige model is erg aantrekkelijk geprijsd.. krijg je bijna altijd het meeste waar voor je geld vergeleken met andere top telefoons.
G5 koop je nu voor Ą370. Samsung S7 535. dezelfde specs.

LG kan beter vanaf de verkoop gewoon met een erg aantrekkelijke prijs komen, dus wel een top model qua specs maar dan voor Ą500 ipv van Ą700.
Ik denk niet zozeer dat de consument niet geintresseerd is in modulair, alleen de implementatie is natuurlijk ook van groot belang, en dat was zeker niet de beste hier aangezien je toestel uit gaat hier..dan kan je beter de uitvoering van de moto's van nu hebben..klik vast klaar..operationeel.
Sowieso is dit in mijn ogen niet wat modulair is, dat betekend voor mij persoonlijk dat alle componenten te verwisselen zijn, dit zijn meer addons..
Dat is het toch ook? Als je die modules niet verkoopt ben je alleen maar geld aan het pompen in iets waar niemand op zit te wachten.

Als maar 1% van je G5 kopers ook modules erbij koopt dan is het dus niet de moeite waard om daar in te investeren want dat is alleen maar verlies.
Misschien dat de kosten/baten van het systeem toch nadeliger uitpakt dan ze van te voren hadden ingeschat en daarom de stekker er uit trekken. Misschien steunen ze het wel maar is het kosten technische niet interessant. En jah, het draait uiteindelijk toch om de pepernoten.

Op de volkskrant staat ook een klein artikel geweid aan bovenstaande artikel.
http://www.volkskrant.nl/...on-ook-lg-stopt~a4428718/

[Reactie gewijzigd door foleor81 op 5 januari 2017 15:01]

Ja, laten we jaren vast gaan houden aan een ontwerp dat gedoemd is te mislukken, dat is veel verstandiger. De LG G5 is een gefaald project en dat weet iedereen, nergens voor nodig om je kop in het zand te steken.
Het is algemeen bekend dat de G5 niet aansloeg bij de consument. Het heeft dan ook geen zin voor LG om dit te ontkennen. Als er geen interesse voor is is het volkomen begrijpelijk dat ze afzien van het concept.
Ik vind het jammer te zien dat LG zich niet aan zijn belofte houd, maar ik denk dat ze een fout gemaakt hebben door de belofte te doen en dat dit de enige uitweg is.
Toegeven aan je fouten is ook niet verkeerd. Ik denk dat het idee bij iedereen door de strot duwen ook niet werkt. Als je geen goede manier kunt vinden om het te implementeren heeft het weinig zin ermee door te gaan. Je toestel wordt niet goed verkocht met alle problemen van dien.

Ik heb een G2 gehad, en nu een G4. Ik zou nooit een G5 halen, of een G6 met die modules. Wat moet ik ermee? Voor mijn gevoel lever ik ermee in op bouwkwaliteit en grootte.

Het was inderdaad niet zo slim om te beloven dat het systeem blijft. Ook niet zo slim om het systeem zo nadeloos gesloten te houden....

[Reactie gewijzigd door inorde op 5 januari 2017 15:19]

Jammer, hoewel ik geen modules (Friends) heb bij mijn G5, heb ik wel een extra accu. Dat die optie zal bij de G6 ook wel komen te vervallen.
Dan kan je altijd nog een lenovo/; moto nemen, die hebben wel mods die handig zijn :-)
Tja ook niet raar, sinds de jaren 80 hebben extra modules eigenlijk nooit gewerkt. Zeker niet als ze ook nog duur zijn.
Ik had niet anders verwacht, de manier waarop de modules voor de G5 werken is ook niet echt handig, je moet bijvoorbeeld kiezen tussen de camera module en de hifi module en de hele tijd wisselen is niet erg handig. Daarnaast wordt het apparaat er een stuk lomper van.

Het enige dat me wel nuttig leek aan de G5 is het vervangen van de accu maar dat is amper modulair te noemen.
Ik kan mij meerdere beloftes van LG herinneren dat ze het modulaire systeem zouden behouden in de toekomst.
Komt er dus waarschijnlijk op neer dat het mid range / budget modellen gaan worden en dat het een stille dood gaat sterven.
Wel jammer, heb een paar weken een G5 gehad en als ze het qua afwerking / bouwkwaliteit netter hadden gedaan dan had ik hem nu nog gehad. Ik zag het systeem wel zitten maar vond het in de praktijk (zoals LG het heeft gemaakt) tegenvallen.

[Reactie gewijzigd door janvanduschoten op 5 januari 2017 14:58]

Vergeet ook niet dat er geen friends modules bij zijn gekomen sinds de introductie.
Alleen de standaard modules van LG kon je krijgen.
Het is dat ik de accu kan vervangen maar ik baal een tikkie dat het niet doorgezet is.
Ik begreep trouwens wel dat een reden hierachter was dat om de informatie te krijgen om friend modules te ontwikkelen nogal erg bizar waren (je moest student of zo zijn in Zuid-Korea en minimaal een deel van je winst afstaan, etc.)
Ik begrijp de wens voor een modulair systeem zoals we dat kennen van de PC wel, maar ik begrijp niet dat mensen serieus geloven dat er telefoonfabrikanten gaan komen die op die basis een modulair systeem gaan invoeren.

Wat LG en Motorola proberen met hun modulaire systemen, is een nieuwe manier van vendor-lockin te bewerkstelligen met dure accessoires. Dat is een heel ander motief om een modulair systeem te brengen als wat voor PC's geldt. De modulaire opties voor de PC zijn puur klantgericht: zelf samenstellen en levensduur verlengen. voor telefoonfabrikanten (en fabrikanten van wat voor hedendaagse hardware-ontwikkelingen dan ook) is dat helemaal niet interessant. Het kost ze alleen een hoop geld en hun verkopen gaan omlaag.

Volslagen irrealistisch dat een groot bedrijf met enige kennis van het schrijven van een businessplan het in zijn hoofd haalt om met een modulair systeem te komen dat voor de klant interessant is op de manier waarop dat voor PC's gold.
Jammer dat LG aflaat weten van het modulair ontwerp .
Maar sinds dat fiasco met mijn LG g4, ben ik niet meer ver plan een LG telefoon te kopen |:(
Maar toch zonde dat ze ermee stoppen met het modulair ontwerp
Idem hier, fiasco met de LG G3 (blue screen of death). Neenee, voor mij ook geen LG meer, te meer omdat ze duidelijk niet weten welke richting ze nu Úcht uit willen met hun smartphones..
Dit was te verwachten ik ken zelf niemand met een LG G5. Eigenlijk ook niemand met een G4 en in het openbaar zie je ook al niet veel LG's. Persoonlijk vind ik LG's altijd lelijk en de UI trekt ook op niks jammer want ik heb vroeger 2 tv's had van LG en waren wel goede kwaliteit voor een lage prijs.

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 6 januari 2017 02:03]

Nooit meer een LG! Wat een bagger bouwkwaliteit

- Backlightbleeding in scherm
- GPS die niet werkt (geen fix, te weinig signaal)
- Voelt goedkoop aan
- Chromen randjes verliezen "chroom"

G5 echt 2 maanden gehad en direct verkocht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*