×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Nieuwe afbeelding toont definitieve versie van LG's G6-toestel'

Door , 64 reacties

Er is een nieuwe afbeelding online verschenen, die het definitieve ontwerp zou tonen van het aankomende G6-toestel van LG. Dit wordt op 26 februari onthuld. De smartphone zou bovendien op een Snapdragon 821-soc draaien in plaats van op de 835-variant.

De afbeelding is online gezet door The Verge. De site claimt dat het om de eerste afbeelding van het nieuwe toestel gaat. Zoals al eerder bekend was geworden, heeft de smartphone een 5,7"-scherm met een resolutie van 2880x1440 pixels en een beeldverhouding van 2:1. Op de afbeelding is te zien dat de G6 beschikt over smalle bezels en een afgerond ontwerp dat al te zien was op eerder verschenen renders. Volgens The Verge is het toestel volledig van glas en metaal, en heeft het een 3,5mm-aansluiting.

Forbes claimt informatie te hebben van een bron waaruit blijkt dat het nieuwe LG-'vlaggenschip' draait op een Snapdragon 821-soc van Qualcomm. De reden voor deze keuze is dat de nieuwere Snapdragon 835 niet in grote hoeveelheden beschikbaar is totdat de release van de Samsung Galaxy S8 heeft plaatsgevonden, aldus de site. Dat Samsung voorrang heeft bij het integreren van de chip, zou niet verwonderlijk zijn, omdat bekend is dat Qualcomm de chip bouwt op basis van het 10nm-procedé van Samsung.

LG heeft aangekondigd de G6-smartphone op het Mobile World Congress in Barcelona te willen onthullen. Het stuurde eerder een uitnodiging voor 26 februari.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

24-01-2017 • 07:33

64 Linkedin Google+

Reacties (64)

Wijzig sortering
Deze snap ik niet:
Dat Samsung voorrang heeft bij het integreren van de chip, zou niet verwonderlijk zijn omdat bekend is dat LG de chip bouwt op basis van het 10nm-procedé van Samsung.
Ik neem toch niet aan dat LG de snapdragons bakt en vervolgens Samsung voorrang geeft met een concurrerend toestel?
neen, ze kopen zij bij en / of via een dochteronderneming van Samsung.

oh, was te vroeg :D, ja zijn idd de chips van Qualcomm :D

[Reactie gewijzigd door white modder op 24 januari 2017 08:01]

Dus Quallcomm is een dochteronderneming van Samsung? Waarom heeft Samsung dan haar eigen chips gebruikt in telefoons? En ik kan niet ergens vinden hoeveel aandelen Samsung precies in Qualcomm heeft.

Mijn kennis is niet erg groot op dit gebied, daarom de vraag.

[Reactie gewijzigd door ThaJens op 24 januari 2017 07:48]

Qualcomm is geen dochter onderneming van Samsung

De machines om de SoC te bakken gebruiken de productie-methode die Samsung heeft ontwikkeld.
De machines om de SoC te bakken gebruiken de productie-methode die Samsung heeft ontwikkeld.
Qualcomm heeft die niet zelf en is dus afhankelijk van derden zoals Samsung, SMIC, TSMC, en GlobalFoundries (al weet ik niet van welke partijen ze daadwerkelijk gebruik maken)

Broadcom, Mediatek, nVidia en AMD hebben zelf ook geen foundries.
Andere grote foundries naast bovengenoemde zijn o.a. UMC, TowerJazz, en IBM, Vanguard, Huahong Grace, Dongbu, PowerChip.

Wel typisch dat Samsungs S8 dus geen gebruik maakt van een Exynos.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 24 januari 2017 13:51]

Ik denk al, leek me al erg strek.
Het is heel simpel. Samsung bakt voor Qualcomm de SD835 en dus krijgt Samsung meteen voorrang om die in hun eigen nieuwe S8 te stoppen. Wanneer ze er genoeg hebben gemaakt voor hun eigen telefoons gaan de SD835 ook naar andere afnemers van Qualcomm.

Kan die deal wel begrijpen. Wij maken ze dus willen we ze ook als eerste gebruiken moeten ze bij Samsung gedacht hebben. Kennelijk hebben ze geen eigen Exynos ontwerp klaar dit jaar.
Is al niet meer relevant, auteur had een booboo gemaakt in het stukje :)
argh, het is nog vroeg. Dat moet uiteraard Qualcomm zijn. Dank!
De zin in het artikel klopt niet.

Samsung bouwt samen met Qualcomm aan de 835 chip dus heeft het voorrang. Dus LG moet Qualcomm zijn

https://www.google.nl/amp...first-dips/?client=safari

[Reactie gewijzigd door Garret1410 op 24 januari 2017 07:41]

Ik denk dat ik het wel begrijp. Ik zal het anders qua voorbeeld doen uitbeelden: Nederland pompt gas op. We kunnen het zelf houden waardoor gas goedkoper is voor ons. Maar werkelijkheid is dat het verkocht wordt aan buitenland en dat we het later duurder terug inkopen. Het klinkt onlogisch maar door vele tussenfases wordt er meer verdiend (ook belastingtechnisch) en is er geen monopolie en juist een betere marktwerking. Want alles voor je eigen houden werkt juist soms tegen je.

Verbeter me gerust.
Ik heb wat moeite met het verband wat je legt tussen "belastingtechnisch" en "marktwerking". Want als één organisatie met belastingen marktwerking tegengaat, is het toch wel onze overheid die besloot dat het beter was om ons gas goedkoop aan Italië te verkwanselen.
Echt jammer dat de lg g6 zoveel lijkt op de galaxy s8 als we de renders mogen geloven... ik heb zo'n gevoel dat alle designs van de smartphones dit jaar bijna hetzelfde zijn...
Ik vind het een geweldige vooruitgang, kleinere telefoons met een groter scherm. Ik wil ook wel een telefoon maatje iphone se met een 5 inch scherm zien, moet mogelijk zijn. Alleen erg jammer dat we nu nog minder stereo front facing speakers gaan zien.
Twee speakers achter het scherm geplaatst is zeker mogelijk, op de CES liet Sony een demo zien horen waarbij de speakers achter het scherm waren geplaatst richting de gebruiker.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 24 januari 2017 13:58]

Goede ontwikkeling! Had ik nog niets van vernomen. Binnen een paar jaar in smartphones hoop ik!
Het scherm zelf was de speaker volgens mij hoor. Men liet het scherm trillen om zo het geluid voort te brengen. Bij een TV van amper een paar mm dik heb je namelijk juist geen ruimte voor speakers achter het scherm.
De grap was dus om het scherm zelf als speaker te laten fungeren, of dat goed klinkt en of het goed is voor het scherm waag ik te betwijfelen maar dat terzijde.
Ik dacht mij te herinneren dat ik een speaker tegen het scherm aan zag met een diepte van een paar cm.


Op 1:51 video: Sony Bravia A1 oled: de eerste televisie met 'hidden soundsystem'

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 24 januari 2017 21:53]

Bij televisies gebruiken ze tegenwoordig (laatste ontwikkelingen...) het scherm als luidspreker.
Misschien komt dat bij telefoons ook. Hoge tonen vanaf het scherm, de "bassen" vanuit de achterkant....
Door nieuwe scherm technieken neemt de screen-body ratio toe, waardoor er nog minder design variaties mogelijk worden.
...

[Reactie gewijzigd door Sirius op 24 januari 2017 10:46]

"... resolutie van 2560x1440 pixels en een beeldverhouding van 2:1 ..." :?

Edit: kennelijk was het een typo

[Reactie gewijzigd door wolver1ne op 24 januari 2017 09:10]

Dat moest ik inderdaad ook 3x lezen.. ik begrijp het alsnog niet.. Dit is volgens mij nog altijd een 16:9 verhouding.. anders zou het 2560x1280 zijn, wat trouwens ook geen onlogische resolutie is.

EDIT:

Op andere websites, bijvoorbeeld LINK staat een resolutie van 2880x1440.

[Reactie gewijzigd door Scorpio616 op 24 januari 2017 07:54]

Moet dan ook zijn een resolutie van 2880x1440... volgens de voorgaande geruchten ;)
Wat een gemiste kans van LG..
http://www.androidcentral...gon-835-vs-snapdragon-821

Dan wacht ik op de Samsung Galaxy S8 die wel de Snapdragon 835 bezit. Als ik upgrade wil ik ook met de hardware vooruit en niet alleen het bouwjaar. Batterijduur is juist ook verbeterd met de Snapdragon 835. Zo jammer dit.

• Battery Life
Qualcomm also greatly improved its flagship's battery life. The company says that the chip can last a day's worth of talk time, more than five days of music streaming, more than 7 hours of 4K video streaming, and more than 3 hours of 4K video playback.

• Camera
In the imaging department, the Snapdragon 835 offers the 14-bit dual Spectra image signal processors (ISPs) that can support up to 32 megapixel cameras, while the 821 can provide support of up to 28 megapixels.

• Bluetooth
The Snapdragon 835 will offer Bluetooth 5, which will double the bandwidth being offered in Snapdragon 821's Bluetooth 4.2.

Vooral met VR games heb je deze 835 nodig.

• CPU
The Snapdragon 835 combines the power of the Kryo 280 CPU and Adreno 540 GPU, compared to the 821's Adreno 530 GPU. Because of the chipset's power, the company sees that it will be used in plenty of VR and AR head-mounted displays aside from smartphones and tablets.
It will render 3D graphics 25 percent faster, and provide more display colors and better audio, making it the perfect chipset to use for immersive VR games and shows. The company also says that the latest Snapdragon will lessen motion tracking latency to improve and enrich VR experiences.

Zou LG echt deze fout maken?

[Reactie gewijzigd door Reptillian77 op 24 januari 2017 08:13]

Gezien de historie denk ik dat de Europese varianten van de S8 een Exynos zullen krijgen. De 835 is voornamelijk voor de Amerikaanse en Aziatische markt vanwege bepaalde banden en netwerken.

Aan de andere kant: de Exynos variant van de S7 was wel net wat beter dan de Snapdragon 820 variant.

Overigens is de chip slechts een kant van het verhaal. De accucapaciteit, scherm grootte, efficiëntie van het scherm, software spelen ook allemaal een rol bij accuduur. Dat Qualcomm zegt dat de accuduur verbeterd is, is natuurlijk een open deur. Ze zullen vast niet promoten dat hun chip 5% minder accuduur oplevert ;)

[Reactie gewijzigd door chengbondkwok op 24 januari 2017 08:28]

Als ik upgrade wil ik ook met de hardware vooruit en niet alleen het bouwjaar.
Dat snap ik. Maar niet iedereen komt van ee SD821 af. Voor (ruime gok) 90% is de SD821 nog een update.
Batterijduur is juist ook verbeterd met de Snapdragon 835. Zo jammer dit.
Dit wordt werkelijk bij elke processor vernoemt die nog gelanceert moet worden. Laten we eerst maar eens wachten wat de SD835 in de praktijk gaat doen.
Daarbij, wat is de andere optie van LG? Aangezien Samsung de eerste lading voor zichzelf houdt, zal het waarschijnlijk maanden duren voordat LG genoeg van deze krachtpatsers kan bemachtigen om de G6 te kunnen voorzien van deze processor. Tegen die tijd kan er ook wel weer een nieuw model uitgebracht worden. Een G6S bijvoorbeeld met wél een SD835.
De SD821 is in mijn ogen dan nog meer dan goed genoeg om nog mee te kunnen.. En zoals ik eerder al verteld heb.. Laten we eerst even wachten op de daadwerkelijke prestaties van de SD835.
En van hoeveel van deze 'features' ga je echt een verschil merken? Waarschijnlijk geen één. Vind het zelfs kort door de bocht om batterylife aan te halen als argument, waarbij men praat over videostreaming en dergelijke. Het zal nog steeds het scherm zijn dat met zijn (soms te) vele pixels dat de batterij sneller leegtrekt. Enkel bij VR komt het aantal pixels tot zijn recht, waar weer 90% geen gebruik van gaat maken. (bij wijze van spreken, voor je argumenten nodig hebt voor dat cijfer ;) ) Het verschil tussen de 821 en de 835 gaat dus ook niet zo groot zijn dat dit het nu echt gaat maken. Echter is het wel de vraag welke prijs hieraan gekoppeld gaat zijn.

Een flagship moet om mee te blijven de nieuwe specs hebben, of voor een lagere prijs dan de concurrentie hun toestel kunnen aanbieden, maar toch voldoende high-end.

Ik vraag me dus af of het echt geen gemiste kans is, of net een stap voor op de concurrentie (door nog steeds goede high-end toestellen aan te bieden aan een lagere prijs. Je gaat me niet zeggen dat de 821 zodanig verouderd is dat je hem zelfs je oma (opnieuw bij wijze van spreken) niet meer aanraad omdat hij te traag is.

De prijs gaat dus de doorslaggevende factor zijn in dit verhaal.
Opzich is de 821 nog prima en kan makkelijk wat jaren mee. Echter is het de vraag voor welke prijs ze hem gaan uitbrengen?
Daarnaast lees ik voor het Eerst dat"Samsung voorang heeft op de 835" dit lijkt mij een zorgelijke
Ontwikkeling. Zeer slecht voor de concurrentie. Dit zou dus betekenen dat Samsung als eerste zijn toestellen kan uitbrengen met de nieuwste Soc? (voorsprong) Ik denk niet dat een Sony/LG/HTC dat zomaar zullen pikken?