Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Render toont LG G6-smartphone

Door , 39 reacties

Er is een render online verschenen van de aankomende LG G6. De render toont de telefoon met een metalen ontwerp en een lang display met afgeronde hoeken. De render komt overeen met afbeeldingen die eerder verschenen van het toestel in hoesjes.

De render die techjournalist @evleaks online zette, toont de G6 in het zwart. Gezien de randen aan de zijkanten heeft Blass of zijn bron de afbeelding uitgeknipt uit een groter plaatje. Onder het scherm is een LG-logo te zien, terwijl de vingerafdrukscanner aan de achterkant zit. Aan de achterkant is ook de dubbele camera zichtbaar. De afneembare onderkant om modules in te schuiven ontbreekt op de afbeelding. Daarmee lijkt LG het halfmodulaire concept van de G5 los te laten.

LG is al weken details aan het plaatsen over het aankomende toestel. Zo kwam het deze week al met informatie over de dubbele 13-megapixelcamera aan de achterkant. Ook zei de fabrikant al dat de Android-smartphone een quad-dac aan boord heeft voor audio en presenteerde het Zuid-Koreaanse bedrijf al het 2:1-scherm met een resolutie van 2880x1440 pixels dat in de G6 zit. Dat scherm maakt het onder meer mogelijk om vierkante foto's te schieten en die plaatjes vervolgens te bekijken zonder de camera-interface te verlaten; het camerabeeld staat dan boven in het scherm, terwijl de preview de onderste helft van het scherm inneemt.

De Zuid-Koreaanse smartphonemaker houdt zondag voorafgaand aan telecombeurs Mobile World Congress een evenement in Barcelona waar het de G6 zal presenteren. Dat gebeurt rond de middag. Wanneer de telefoon zal uitkomen en hoeveel hij gaat kosten, is nog niet bekend.

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

22 februari 2017 20:49

39 reacties

Linkedin Google+

Reacties (39)

Wijzig sortering
Ondanks het 0,4-inch grotere scherm toch qua afmetingen vrijwel identiek aan de G5. Beetje jammer dat Samsung als enige de beschikking heeft over de Snapdragon 835-soc, waardoor de overige hardware vrijwel ongewijzigd is gebleven.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 februari 2017 21:09]

Is er werkelijk veel verschil tussen 835 en 821 in dagelijks gebruik?

Ik heb een 808 met 3GB ram en tot heden geen enkele keer gehad dat het te langzaam was.

edit
Als ik de reacties lees begrijp ik dat mensen voor een premium prijs een premium product willen. En het kan handig zijn voor games en energieconsumptie.

Helaas heeft Qualcomm onvoldoende 835s voor LG. Vraag mij wel af of er over een paar maanden niet een LG6+ komt met een 835. Zoals OnePlus 3 en OnePlus 3T.

[Reactie gewijzigd door Lisadr op 22 februari 2017 21:51]

Probleem is niet dat je het merkt of niet maar als consument wil ik gewoon de best of the best in een high end toestel van 2017 en zeker voor de 2 kwartaal van het jaar.
ik denk dat 95% van de consumenten niet eens weet wat Qualcomm is, laat staan dat ze het verschil weten tussen de 835 en 821.
Klopt maar steeds meer mensen lezen reviews op internet voor dat ze iets kopen. En als de S8 dan sneller en zuiniger is wordt die gekocht.

Ik hoop eigelijk dat er toch een 835 in zit en anders de V30 maar in de gaten houden.

Ben er zelf ook niet kapot van om 700 euro voor een telefoon neer te leggen die een verouderde soc heeft de wacht ik liever even tot de eerste twee price drops geweest zijn.
Die 95% is dan ook niet de doelgroep van deze telefoon.
Dan heeft deze telefoon geen enkele doelgroep. Aangezien die 5% ziet dat dit een mindere soc heeft. Logisch.
Precies. nou is dat natuurlijk erg zwart-wit, maar te voorspellen valt dat deze phone het heel zwaar gaat krijgen met de s8 in het verschiet.
Ja inderdaad en daar is de prijs ook naar. Als je veel betaald verwacht je ook de beste hardware.Wel echt lang scherm. Dat de modules van de g5 niet naar de g6 komen was toch al lang bekend. Vind de vormgeving beetje tegen vallen !
Met het laden van games zal er wel verschil in zitten, maar vooral de stap van 14 naar 10nm is goed voor de warmteontwikkeling (in de zin van: minder warmteontwikkeling, want zuiniger), en dus ook goed voor de batterijduur.
Als we moeten geloven wat QC zelf zegt, gaat de 835 veel betere camera prestaties mogelijk maken. Verder zal het niet extreem veel schelen geloof ik (hoeft ook niet meer)
Ik moet zeggen, de S808 in mijn V10 (natuurlijk speelt het scherm en de optimalisatie ook een rol) is niet energiezuinig. Ik behaal maximaal 3,5 uur SOT, meestal 3 uur terwijl ik geen bluetooth aanheb, geen locatie, geen synchronisatie en de helderheid op 50%.

Waarschijnlijk komt LG dit jaar nog met de V30, met een S835.

De V10 is heel fijn in gebruik, je merkt het verschil niet met de S810 of zelfs S820 in gewoon gebruik, maar als je tussen de 600 en 800 euro voor een telefoon neerlegt, moet hij op z'n minst 5 uur SOT kunnen halen naar mijn mening. Ik kom nu soms de dag amper door. En de telefoons mogen dan steeds sneller opladen, wat zeer prettig is, maar dat neemt niet weg dat op 1 keer opladen je een hele dag door zou moeten kunnen komen. Een vlaggenschip of zeer premium product moet zulke verwachtingen gewoon waarmaken.

Hoewel ik een groot LG-fan ben, denk ik dat mijn volgende toestel de opvolger van de OnePlus 3T wordt.
Hopelijk gaat de V30 een OLED scherm krijgen ivm zuinigheid.
Je betaald er wel voor toch?
Nou ja, die Snapdragon 821 die er in zou zitten, is op dit moment eigenlijk alleen te verkrijgen in de Pixel, OnePlus 3T en de HTC U Ultra (OK en dan nog een aantal Xiaomi's, LeEco, Asus). En dat is op dit moment toch het topmodel van Qualcomm dus of je het echt gaat merken...
Tja, de Snapdragon 821 is gewoon een fractie snellere S820 van begin vorig jaar.

Snapdragon 835:
  • 35% kleiner (10nm)
  • Quick Charge 4.0 (20% sneller laden)
  • Prestatiewinst tot 20% (cpu)
  • Prestatiewinst tot 25% (gpu)
  • Aanzienlijk zuiniger (tot 20%)
Zijn toch stuk voor stuk verbeteringen waar niemand slechter van gaat worden lijkt me.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 februari 2017 22:11]

Wel goed dat je het marketingpraatje van Quallcom overneemt.
Er is geen enkel bewijs te vinden voor de zuinigheid en prestaties op dit moment.

Tuurlijk de SoC zal niet langzamer worden en met een verbeterd procede van 10 nm en andere optimalisaties zal het wel zuiniger zijn.

Percentages die je noemt zijn niet geloofwaardig en al helemaal niet onafhankelijk.
Ik dacht dat ik er 'tot' had staan, maar dat stond er niet. Het maakt ook weinig uit, feit is gewoon dat de vlaggenschepen van LG, Sony en HTC worden aangedreven door een soc die begin 2016 al werd gebruikt. Daar zou ik in ieder geval geen 700 of 800 euro voor willen betalen.
Dat is helemaal geen feit. De 821 is niet uit begin 2016.
Dat jij een mening hebt over iets maakt het nog geen feit hè.

Het feit is gewoon dat de 821 een beter presterende chip is dan de 820. Ook als die betere prestatie jou te mager is.
OK daar heb je wel een punt ;) Veel meer dan een refresh dus
Dat is toch wel een mooie prestatie al snap ik nog niet helemaal waarom die schermpjes rond moeten zijn. Hier past prima een rechthoek in zo te zien.
Ik vind persoonlijk die curved edges van het scherm ook minder mooi, op een of andere manier ziet het er een beetje apart voor mij uit. Misschien is dat gewenning, misschien is het omdat ze niet met de hoeken van het frame gelijk staan, of misschien ben ik gewoon een zeikerd.
Alleen is dit toestel iets minder breed, maar wel langer. Ik vind het juist een verschil als je het zo even snel naast elkaar zet.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 22 februari 2017 20:58]

De allerbelangrijkste factor voor het succes gaat de prijs zijn. LG zette hun vlaggenschip eerst altijd voor een erg scherpe prijs in de markt, stukken (als in 100-150 euro) goedkoper dan het Galaxy S vlaggenschip, de iPhone of de HTC/Sony. Echter was de G5 vorig jaar ook al 600 euro..

Ze zullen die prijs toch wel wat scherper moeten houden willen ze echt veel verkopen binnenhalen. Gunnen doe ik ze het wel..
De g5 was dacht ik bij aanvang 650 of 699 zelfs. Dat viel destijds op, omdat de g4 en g5 steeds een stapje duurder werden.
Hier een vergelijking. De G5 naast de G6: https://www.gizmochina.co...-lgg5-photo-leaked-01.jpg

Is al gepost.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 22 februari 2017 21:42]

[quote]
Hier een vergelijking. De G5 naast de G6: https://www.gizmochina.co...-lgg5-photo-leaked-01.jpg
[/quote]

Anders plaats je dezelfde foto nog een keer. :+

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 februari 2017 21:43]

Oeps sorry, dacht dat het een andere foto was, blijkbaar niet :p.
Samsung s8 anyone?....
Ziet er nogal anders uit zonder curve. Andere rand en bezels ook. Andere achterkant. Ach iemand moet het weer zeggen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 23 februari 2017 18:14]

Nee hoor de voorkant lijkt er precies op! De achterkant is anders maarja wat er op de s8 zit komt can de s7 en wat er op de g6 zit komt van de g5
Ik vind hem mooi en overweeg om deze te halen. Ben benieuwd wat de andere fabrikanten gaan brengen.
Geen curved sherm? Een dikke winnaar in mijn boeken!
LG mag ook wel eens gaan aantonen dat ze verbeteringen gaan invoeren op het gebied van hardware en software. De G4, heb ik zelf, en de G5 hadden veel last van bootloops. Ben benieuwd of ze daar wat meer zekerheid over gaan geven tijdens de presentatie. Zoiets als Samsung nu doet met accu-gate.
Jammer dat het scherm geen OLED is. Ook opmerkelijk gezien LG's positie in de productie van OLED panelen.