Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 64 reacties

Nieuwe informatie toont aan dat het waarschijnlijk is dat shooter Bulletstorm een remaster krijgt op de PlayStation 4, Xbox One en Windows. Zowel een anonieme bron van Kotaku als een recent gepubliceerde leeftijdsclassificatie in Brazilië duidt hier op.

Op de website van de Braziliaanse certificeringsautoriteit valt te zien dat de game Bulletstorm: Full Clip Edition zal heten en uitkomt voor de bovengenoemde platformen. De game moet in 2017 verschijnen en de uitgever zal ditmaal Gearbox Software zijn. Dat laatste wordt ook terloops bevestigd door een anonieme bron van Kotaku, in een nieuwsbericht dat over Battleborn gaat. De rechten van de game zijn nog in handen van de originele ontwikkelaar, People Can Fly, wat het waarschijnlijk maakt dat deze studio ditmaal ook verantwoordelijk is voor het spel.

Officieel is de remaster nog niet aangekondigd, maar dit nieuws betekent dat er nu in totaal drie gevallen zijn van uitgelekte informatie over de game. Tijdens E3 van dit jaar kwam al uit dat Microsoft aan leden van de gamingpers vier screenshots van hogere kwaliteit dan de originele game hadden ontvangen. Microsoft gaf echter geen tekst en uitleg bij de screenshots, wat betekent dat het kan zijn dat de verspreiding ervan niet de bedoeling was. Het origineel van de sciencefiction-shooter komt uit 2011. Tweakers heeft toen ook een review van de game geschreven.

Bulletstorm remaster E3-materiaalBulletstorm remaster E3-materiaalBulletstorm remaster E3-materiaalBulletstorm remaster E3-materiaal

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (64)

Waarom moet een middelmatig spel van pakweg 5 jaar oud opnieuw uitkomen... Steek alsjeblieft de moeite eens in het ontwikkelen van GOEDE, NIEUWE, ORIGINELE, LEUKE, AFWISSELENDE, BOEIENDE spellen, bijvoorbeeld met een goede verhaallijn of spannende gameplay mechanics, misschien een flinke moeilijkheidsgraad...
Volledig mee eens. Dat oudere klassiekers zoals Halo 1 en Ratchet & Clank geremastered worden maar volledig nieuwe graphics en geluid vind ik top. Maar het "remasteren" van last-gen games komt meestal neer op een hogere resolutie/framerate en betere filtering/belichting, dingen die je op pc makkelijk via het optiescherm of mods kan doen.
De game ziet er op de pc nog steeds goed uit inderdaad en het is de remake niet echt waard, maar als ze bv 4K textures gaan toevoegen hoor je mij niet klagen hoor en ga ik hem zeker weer spelen :)
Ik ben eigenlijk wel enthousiast. Ik vond het een bijzonder leuke game die eigenlijk nooit de aandacht heeft gehad die het misschien zou verdienen.
Hopelijk krijgt deze remaster wat meer succes en kan er misschien zelfs een deel 2 komen.
Eens. De grootste nadelen aan het spel uit 2011 zijn een aantal bugs (bijvoorbeeld een bug dat je een dino moet besturen met een afstandsbediening, maar bepaalde vijanden niet kunt raken, zodat het spel niet verder gaat) EN de koppeling met Games for Windows op PC.

Ten tijde van de release van Bulletstorm, werd Duke Nukem Forever erg gehypet. Duke Nukem 3D stond natuurlijk bekend om de eigenwijze en 'bad ass' protagonist. Duke Nukem Forever kon de hype niet waarmaken, maar Bulletstorm was, mijns inziens, datgene wat DNF niet kon zijn.

Bulletstorm heeft het grote publiek nooit echt kunnen bereiken en heeft derhalve geen winst kunnen maken (volgens Wikipedia). Ik hoop voor de developers dat de remake beter gaat lopen, want ik vind Bulletstorm (nog steeds) een erg leuk spel.
Mee eens.. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Hopeloos ondergewaardeerd denk ik.
Maar wat Kjoe_Ljan zeg is waar. Ook ik had problemen met de Dino en ik had op de een of andere manier een probleem met het aanmaken van een live/outlook/Games for Windows account. Dat was echt bagger geregeld..

[Reactie gewijzigd door shades op 30 september 2016 13:06]

''Middelmatig spel''.

En dan roepen ''Steek alsjeblieft de moeite eens in het ontwikkelen van GOEDE, NIEUWE, ORIGINELE, LEUKE, AFWISSELENDE, BOEIENDE spellen''

Bulletstorm is 1 van de meest underrated shooters van de vorige generatie die creatief killen 100% procent aanmoedigde. Grayson Hunt past perfect in het straatje Sam ''Serious'' Stone, Duke Nukem en William ''B.J'' Blazkowicz.

Heck, het zouden de beste vrienden zijn.

Wees niet zon Waggleton P. Tallylicker, dicktits. ;)
Het was idd een middelmatige shooter. Maar die game heeft mijn inziens meer bestaandrecht dan elke EA/UBI/Activision shooter van de laatste 6 jaar.

Die game was (en is) uniek, origineel en was een super verse aanvulling op het magere aanbod binnen het FPS genre.
Middelmatig in het algemeen dan, of in vergelijking met die andere shooters?
Precies. Het is nu eerder het gevaar dat een Bulletstorm remaster als ''passe'' wordt gezien nu we Doom, Wolfenstein: The New Order, Dusk, Strafe, Shadow Warrior 2 etc in de pijplijn zitten of al uit zijn. Allemaal shooters die oldskool gameplay nastreven.

Maar General Serrano mag altijd terugkomen hoor. :)
Dus jij vindt Overwatch maar middelmatig? Een van de meest vernieuwende games van dit jaar, waar niet alleen maar ¨ik schiet voor je hoofd en ik pak de vlag¨ in zit.
Overwatch is van Blizzard en Blizzard is van Activision.
Blizzard is niet van Activision xD ze hebben het juist zo geregeld dat ze niet van elkaar zijn maar op gelijke voet staan. Blizzard Activision.
Ik vond het ook een vrij origineel spel, die er qua graphics er ook puitzag (PS3 nota bene). Valt inderdaad in hetzelfde rijtje als duke nukem en serious sam, maar met een eigen identiteit en leuke gameplay. Misschien in het fps-genre een middenmotor, maar wel een keer wat anders!
Hoewel ik het met je stelling eens ben vind ik dit toch eigenlijk wel goed nieuws. Niet zo zeer omdat ik zit te wachten op een remaster van Bulletstorm, maar als ze hem opnieuw uitbrengen vergroot dat misschien wel de kans op een vervolg. Hoewel veel mensen het een middelmatig spel vonden/vinden heb ik me er heel wat uren kostelijk mee vermaakt en helaas eindigt het spel met een hele zwakke (QT) boss fight en een sequel bait cliffhanger. Ik zou helemaal blij worden van een vervolg :D
Ik heb mij anders wel geamuseerd met Bulletstorm en veel gelachen met de compleet over the top extreme gore die er in het spel zit }>
Het spel heeft niet veel diepgang, maar is wel perfect om na een vermoeiende werkdag gewoon een uurtje hersenloos te knallen.
Maar ik hoop wel dat ze voor de remake een redelijke prijs gaan vragen en dus niet evenveel als een nieuwe tittel.

[Reactie gewijzigd door Kefke op 30 september 2016 12:38]

Deze game is vrij orgineel in het genre. Het deed eens wat anders. De graphics lenen zich goed voor een simple poets beurt. Het zal een leuke afwisselende shooter zijn voor de mensen die de game niet kennen. En dat zijn erveel.
Zolang Sony zich nog kapot kon verdienen een een HD remaster waarvan het origineel toen nog niet eens 1 jaar oud was (TLOU) is het wel duidelijk dat er genoeg mensen intrappen.

Waarom moeite doen in nieuwe games als genoeg mensen bereid zijn te betalen voor rehased games?
Gta 5 is op black ops 3 na de best verkochte game van de generatie haha.
klopt, en daarom doel ik daar ook op. PS4 gta was gewoon een HD remake van de oudere :+
Ondertussen zit ook iedereen te zeuren, maar tweakers zelf hebben gta in 2014 en 2015 als game of the year verkozen.
Het is de vraag of de mensen die er (volgens jou) 'intrappen' het origineel al gekocht hadden. Zo niet dan hebben ze gewoon een PS4 versie gekocht, wat zeker geen gekke zet was gezien het feit dat er veel mensen een nieuwe console kopen en er toen maar weinig games voor waren.
Hoezo "intrappen"? Ik heb geen PS3 gehad dus diverse remasters op de PS4 gekocht en gespeeld. Ben ik ergens ingetrapt of moet ik juist blij zijn dat ik wat oudere pareltjes alsnog, en enigszins opgepoetst, kan spelen?
Ik zie liever een game als jet set radio opnieuw uitkomen of waar ik heel erg naar uit zou kijken als zoiets gebeurd zijn bijvoorbeeld de Nintendo 64 games opnieuw uitbrengen.

denk aan donkey kong, Mario kart, Diddy kong racing.


ik ben het overigens met je eens hoor.
Het is te laat, bedrijven hebben al gemerkt dat het meer levert om gewoon remakes van alles te maken. Ik vind het ook jammer en stiekem ook een schande waard maar het is zoals het is. Zolang mensen blinde keuzes maken met hun portemonee zal er weinig veranderen. Ik heb bullet storm ook uitgespeeld toen het uitkwam maar vond net maar een 'goedkope' shooter met weinig diepte. Allicht komt er een van deze jaren weer verandering in ons huidig systeem.
Zolang mensen blinde keuzes maken met hun portemonee zal er weinig veranderen.
Hoezo blinde keuzes met hun portemonnee? Ik heb geen PS3 gehad en kan toch wel zeggen dat ik erg veel plezier heb gehad aan een aantal remasters. Als je het origineel al hebt gespeeld, dan zie ik de meerwaarde ook niet direct. Maar als je het origineel niet hebt gespeeld is er toch helemaal niks mis mee om een spel opnieuw geremastered uit te brengen.
Ik =/= mensen. Jij mag misschien trots zijn op je status als tweaker en er niet in trappen maar het feit blijft bestaan dat 90% van de mensen om ons heen niet over die kundigheid beschikken. Dat bedoelde ik ermee, wellicht een beetje onduidelijk. Wat betreft je comment, remasters zijn niet slecht an sich (Zeg ik het goed?), Het gaat erom dat alle ontwikkelaars nu een klein beetje uit inspiratie zijn en dus maar alle spellen die ze ooit hebben gemaakt maar gaan 'remasteren'. Je ziet het ook in de filmindustrie. Hoeveel reboots/remasters van spiderman zijn er nu al geweest? De vraag is hier, gaan we dit accepteren of gaan we said ontwikkelaars het laten voelen in hun portemonnee en ze dwingen om gewoon eens net zoals vroeger creatief te zijn en met nieuwe concepten laten komen?
Ik vond hem erg leuk, beetje flauw dat jij jouw persoonlijke mening er op moet forceren.

Verder kost dit natuurlijk bijzonder weinig moeite in vergelijking tot het ontwikkelen van een volledige game. Waarschijnlijk kunnen ze tientallen games als deze 'remasteren' voor dezelfde investering die één nieuwe game kost om te ontwikkelen (en zeker met de eisen die jij er aan stelt). Dus, ja, zolang mensen het blijven kopen (en dat hoeven er een stuk minder te zijn dan bij een volledig nieuwe game want het is een veel kleinere investering) zullen ze het blijven doen. Ik denk niet dat die eeuwige rants die altijd maar weer gepost worden door mensen zoals jij daar ook maar enige verandering in gaan brengen.

edit: Wat ook nog een overweging kan zijn, dit kan ook een manier zijn om verschillende teams aan het werk te houden. Een van de grote uitdagingen van ontwikkelaars is dat in verschillende ontwikkelstadia niet dezelfde mensen dezelfde hoeveelheid werk hebben. Vaak worden mensen daarom weer ontslagen als een game uitgebracht is, maar als je ze aan het werk kunt houden met andere nuttige projecten tussendoor dan is dat natuurlijk beter. Het is dus ook helemaal niet gezegd dat de mensen die nu bezig zijn met die remaster ook dezelfde mensen zijn die een nieuwe game zouden kunnen ontwikkelen. Misschien is een ander deel van het team daar wel mee bezig en mogen deze mensen hun baan nog behouden omdat ze een remaster kunnen maken. Hetzelfde geldt overigens voor DLC.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 30 september 2016 12:27]

Een boel van de remasters worden niet gedaan door de originele studio, maar door een kleinere studio gespecialiseerd in porten en/of remasteren.

The Legend of Zelda: Twilight Princess HD is bijvoorbeeld niet door Nintendo gedaan, maar door Tantalus, wat ervoor zorgt dat het team dat aan Breath of the Wild bezig was, daar gewoon mee door kon.

Ik gok dat hetzelfde geldt voor deze remaster, waardoor de originele studio dus gewoon door kan gaan met nieuwe projecten en die kleinere studio ervaring op kan doen, om misschien op een dag een eigen game te maken.
Omdat er markt voor is en dit nieuwe releases niet in de weg zitten? Er zijn meerdere ontwikkelteams. De ene besteed aandacht aan nieuw materiaal, de andere bediend een andere doelgroep.
Ik heb me anders prima/kostelijk vermaakt met Bulletstorm - Was een geweldig spel met tamelijk goede gfx. Verhaal was ook best te pruimen. Alleen jammer dat je een live account nodig had -

Ik snap niet dat je zoveel +3tjes krijgt aangezien bulletstorm toen best wel origineel was. Een remaster mits op de juiste manier zou mij best wel weer warm krijgen..

[Reactie gewijzigd door shades op 30 september 2016 13:01]

Misschien is het de nostalgie, maar ik heb echt goeie herinneringen aan Bulletstorm. Ik kan me er nog een hoop van herinneren, en das bij mij niet vaak met shooters. De poep en pies grappen kon ik ook wel waarderen eigenlijk.
Dat hele score gebeuren was ook zeker wel apart toch? Je werd in elk geval wel een beetje gedwongen om wat meer te doen dan alleen de trekker overhalen.
Middelmatig? Dit is het enige spel waar ik van begin tot eind 200% van genoten heb en wat ik keer op keer opnieuw kan spelen zonder het zat te worden.

De graphics waren niet geweldig. De voice-acting ook niet. De verhaallijn niet. De controls waren matig. De teksten waren cheesy. Maar wat absoluut geniaal was waren de vele belachelijke manieren waarop je hier je vijanden extreem lomp uit elkaar kon rijten. Ik heb zo veel lol gehad met het overmidden schieten van de "Burnouts," waarna je een "Topless! 250 points!" skillshot kreeg. Of wat dacht je van je vijand de lucht in te trappen, hem dan weer naar de grond trekken met je leash, dan hem weer omhoog laten vliegen door een explosie te maken met je leash, en hem daarna zijn vlees van het skelet te branden met een overcharge van je vierloops shotgun, om vervolgens een "Acid Rain! 250 points!" te krijgen O+

Om nog maar niet te spreken van de geniale marketing: https://www.youtube.com/watch?v=eE_msAKWdOs
Bulletstorm was/is een fantastische spel, heb veel dubbel gelegen van het lachen wat er allemaal gezegd werd in de spel door de personages.

Was echt een heerlijke spel om te spellen, en hoogstwaarschijnlijk woord je oude Bulletstorm geupdate naar de remaster versie, net als met Bioshock.
Mami: HEY! Identify yourself or I WILL open fire!
Kyouko: Woah there, listen lady! We've been stuck in here forever! Help us get an evac offdimension?
Mami: Yeah?! Go fuck yourself! You glitterpiles give chase and I WILL kill your dicks!
Kyouko: WHAT?! What does that even mean?! "You're gonna kill my dick?!" I-I-I'll kill YOUR dick! How bout that, huh?
Sayaka: Speaking of dicks killing parties...
En voor de mensen die hem nog niet gespeeld hebben is het ook natuurlijk erg leuk om deze te kopen.

Ik zie hier alleen maar plus punten in, ok het had leuker geweest als er hier stond dat ze toch deel 2 maken van Bulletstorm.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 30 september 2016 18:31]

Ik vind het een goed spel, een van de weinige die ik echt (Samen met eenmaat) helemaal heb uitgespeeld. Dat gebeurd niet vaak, dus dan moet het wel goed zijn naar mijn mening. Het is natuurlijk niet alleen de grafische kant maar ook de uitdaging / moeilijkheid en die was gewoon net goed.
nostalgie is geld waard
Wat moet hier precies aan geremastered worden? Het ziet er toch nog steeds goed uit?
Zo te zien zijn de plaatjes die bij het artikel zitten al gedaan :) Of ik heb het verkeerd. Was een van mijn favorieten toen de tijd en ook een van de weinige die ik echte helemaal heb uitgespeeld. Maar alleen voor mooiere GFX ga ik het echt niet nog een keer doen :)
Het banksaldo van de game ontwikkelaar moet geremastered worden en dat lukt perfect op deze manier! |:(
" Tijdens E3 van dit jaar kwam al uit dat Microsoft aan leden van de gamingpers vier screenshots van hogere kwaliteit dan de originele game hadden ontvangen."

Die screenshots zijn dus al van de remaster, mocht je dat bedoelen.
Vanwege de consoles. Wij pc gamers kunnen het inderdaad gewoon op 4k spelen met alle details maximaal. Maar een console speler mag daarvoor nog een keer betalen.
Ik moest even graven waarom deze naam me zo bekend voorkwam, de screenshots deden het hem. Een game die wel ''even'' leuk was om doorheen te fietsen, maar daar had je het wel mee gehad. Het het voor mij een wat wannabe gears-of-war gehalte. Voor mij hoeft een remaster niet, liever een nieuw ontwikkelde game waarbij ze laten zien een topper neer te kunnen zetten. :)
Hoop dat ze met re-master ook nieuwe gameplay, verhalen etc toevoegen en niet puur graphics verbeteren van de game en hoppa nog een keer de markt in schieten. :O
Ik heb me toch goed vermaakt met het origineel, het was een unieke shooter maar heeft geloof ik nooit de credit gekregen die het verdient. Een remaster is wel leuk, maar voor mij wel pas als die goedkoop in de opruim bak ligt.
Eh. Misschien dat ze interesse proberen te peilen voor een vervolg? Origineel was wel leuk maar snel uitgespeeld en 0 replay value helaas.
Hm, zou kunnen. Alleen doet dat wel de vraag reizen of ze die tijd niet beter gewoon in een nieuwe game hadden kunnen steken i.p.v. een remaster.
Kan heel goed zijn dat dit gedaan word door mensen die aan bijvoorbeeld Borderlands 3 werken maar daar even niks te doen hebben. (Of iets in die richting)
Moet je personeel toch aan t werk houden :p
Wordt dit ook verkocht met koppelverkoop verkocht samen in een pakket zoals de MW remaster?
Ik vond het een heerlijke game, nogal kort, maar erg leuk om te spelen. Maar waarom er nou een remaster uit komt...? Ga dan lekker wat nieuws maken, een sequel of spin-off of weet ik het.
Gaan ze dan ook "Duty Calls" remaken?
Dat is denk ik wel één van de tofste promo's ooit.

"Bloody screen, so real!"

[Reactie gewijzigd door Flapperbol op 30 september 2016 12:31]

haha ja!

booooring boooring boooring..

https://www.youtube.com/watch?v=BZyH320R0bI

[Reactie gewijzigd door sunkillmoon op 30 september 2016 13:08]

Vind het nog steeds een geweldige game. Humor, Explosives, mindless shooting en creatieve kill shots. Persoonlijk zie ik liever bulletstorm 2 dan een remaster. Misschien is dat omdat ik met mijn laptop toch altijd geforceerd ben om op laagste settings te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True