Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Bulletstorm is zonder enige officiŽle aankondiging verwijderd uit de Steam Store. Het is een van de games die nog de Games For Windows Live-dienst vereisen voor savegames en multiplayer. Die dienst wordt mogelijk op 1 juli beŽindigd.

Bulletstorm steam headerHoewel er geen officiële reden is gegeven voor het verwijderen van de game uit de Steam Store, is het goed mogelijk dat het verband houdt met de integratie van Games For Windows Live. Over wat ontwikkelaar Epic Games gaat doen met Bulletstorm nu Games For Windows Live binnenkort mogelijk offline gaat, is weinig bekend. Een medewerker van de ontwikkelaar liet in augustus van vorig jaar door middel van een tweet weten dat er 'intern overlegd' werd over de toekomst van de game, maar verder is hierover met geen woord meer gerept.

In augustus van 2013 kwamen berichten naar buiten dat de Games For Windows Live-dienst opgedoekt zou worden op 1 juli 2014. Deze berichten waren gebaseerd op een support-pagina voor Microsofts game Age of Empires Online waar te lezen viel dat 'De Games For Windows Live-dienst op 1 juli 2014 stopgezet wordt'. Echter, op een andere support-pagina van Xbox.com valt nu te lezen dat de dienst gewoon doorgaat met werken. Hoe dan ook, meerdere games die van GFWL gebruik maken zijn uit de verkoop gehaald of geüpdate om bijvoorbeeld Steamworks te benutten in plaats van de dienst van Microsoft.

Het kan zijn dat Bulletstorm in de toekomst terugkeert naar de Steam Store met een alternatief op GFWL. Het zou echter niet het eerste geval zijn van een game die Microsofts dienst gebruikt en simpelweg verdwijnt. Zo zijn de games Fuel en Dirt 2 van Codemasters vorig jaar verdwenen uit de Steam Store en niet teruggekomen. Een andere mogelijkheid is dat uitgever EA van de gelegenheid gebruikmaakt om de game alleen nog op Origin aan te bieden en te zijner tijd een alternatief op GFWL in de game verwerkt.

Gamers die Bulletstorm in het verleden op Steam hebben gekocht of geactiveerd, kunnen de game nog wel gewoon installeren en spelen totdat GFWL er in juli mee ophoudt. De game ondersteunt namelijk geen offline-profiles, dus zonder GFWL of een officiële of onofficiële patch zou de game niet meer speelbaar zijn. Bulletstorm is nog wel verkrijgbaar via Origin, maar ook die versie gebruikt GFWL.

Update, 15:14: In het artikel werd gesteld dat het zeker is dat GFWL offline gaat. Dit is echter niet zeker, maar er zijn tekenen dat het waar kan zijn. Het artikel is hierop aangepast.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Net goed.

Steam zou meer games moeten weren met een dubbele DRM.
Dit soort berichten tonen toch het grootste nadeel van online game diensten aan, als de stekker eruit wordt getrokken kun je je gekochte game gewoon niet meer spelen. Ik mag hopen dat er inderdaad nog een patch aankomt waardoor je offline kunt blijven spelen.

[Reactie gewijzigd door ruurd v. op 21 maart 2014 13:20]

Dit bericht toont ook dat Microsoft niet bereid is om voor een oplossing te zorgen! Dat de multiplayer niet meer werkt is begrijpelijk, maar offline zou deze game gewoon moeten blijven werken. 8)7
Zal ik je het mooier vertellen, Microsoft heeft nog helemaal niet gezegd dat GFWL gaat sluiten.
Het verhaal is dat in augustus vorig jaar een topic was over het sluiten van GFWL op het Age of Empire forum, die is later verwijderd. Tot nu toe heeft MS nog niets gezegd of ze wel of niet gaan sluiten in Juli.

Het kan dus heel goed dat het gaat sluiten, het kan ook dat ze het rustig uitfaseren, of onder een andere service plaatsen enz.

Wat Tweakers hier doet is pure ongenuanceerde speculatie zonder daar enige kanttekeningen bij te plaatsen. Journalisme op zijn slechtst.

Meeste recente bron over GFWL die ik kon vinden: http://www.joystiq.com/20...k-the-life-support-of-ga/
Microsoft announced last year that Games for Windows would shut down its marketplace features on August 22, 2013, signaling the beginning of the end for the service. Never quite achieving its desired critical mass, GFWL handled DRM, achievements, and multiplayer for a long list of games.

A since-deleted support article for Age of Empires Online stated that the GFWL service would be discontinued on July 1, 2014. Although Microsoft has not yet made an official announcement on the matter, a number of developers took this to mean that their games would effectively become unplayable in July and began work to divorce them from GFWLs, often switching over to Steamworks.
Deze link komt bij MS zelf vandaan: http://support.xbox.com/e...ws/pc-marketplace-closing

Het is eigenlijk alleen de marketplace die verdwijnt (in z'n huidige vorm), maar er staat idd ook duidelijk dat games gewoon speelbaar blijven via GfWL Maar je kan geen nieuwe games meer aanschaffen etc, dus wat dat betreft is het wel een dood platform geworden en dat zou ik ook een goede motivatie voor uitgevers vinden om voor een ander platform te kiezen.
MS heeft wel degelijk voor een oplossing gezorgd. Zowat alle games ondersteunen offline profielen en zullen dus speelbaar blijven nadat de dienst offline is gegaan. Dit spel is daar een uitzondering op en dat is niet de schuld van MS.
Wel meer spellen lijden hieronder, zo ook Fallout 3, ik zou het spel gewoon met GFWL hebben gespeeld, maar de client kon geen verbinding maken met de GFWL servers, wat dus betekent dat je je spel niet kan saven, tenzij je GFWL eruit mod.

Overigens is Bulletstorm nog steeds deel van mijn backlog, ooit een keer voor een paar euro op een Origin sale gekocht, toch maar eens spelen, voordat het niet meer kan (lees: ik anders gewoon een gepirate versie moet halen).
Misschien hoef je geen ge-pirated versie binnen te trekken....Als Origin het nu nog verkoopt KAN dit betekenen dat je het spel na Juli nog steeds kan downloaden maar niet meer online kan spelen.
Dus misschien handig om alleen een "no-dvd patch" te zoeken i.p.v. een torrent voor het hele spel.


P.s.
Als eigenaar van een officleel exemplaar heb je gewoon recht om een torrent binnen te halen hoor maar een no-dvd patch is wat sneller te downen en toe te passen :)
Op jouw P.S.
Volgens onderstaande bron mag dat dus niet. Je mag een reservekopie maken, maar dit mag alleen het noodzakelijk is voor het beoogde gebruik. Bovendien mag je deze reservekopie niet maken door middel van een download waarvoor de auteursrechthebbende geen toestemming verleend heeft.
Je mag dus wel een kopie maken van je download van steam/origin, maar je mag geen pirated versie via een torrent binnenhengelen.

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/
Dus als mijn CD van queen doormidden breekt, mag ik van de buurman geen kopie maken? Ondanks dat ik hem dus zelf al eerder gekocht heb?

lols..
Dus als mijn CD van queen doormidden breekt, mag ik van de buurman geen kopie maken? Ondanks dat ik hem dus zelf al eerder gekocht heb?

lols..
Voor muziek gelden hele andere regels dan voor software. Muziek mag je gewoon downloaden, ook al is dit formeel gezien uit evident illigale bron. Bij software heeft dat nooit gemogen.
Is het niet zo dat je het weliswaar mag downloaden, maar niet gebruiken zonder licentie?
Is het niet zo dat je het weliswaar mag downloaden, maar niet gebruiken zonder licentie?
Volgens mij niet. (Tenzij dat de voorkeur distributie is van de software in kwestie).

Toen Windows alleen maar op disk te krijgen was, en Microsoft het nooit zelf digitaal aanbood, was volgens mij iedere downloadversie illegaal, omdat de eigenaar het niet zo aanbood. De licentie is kant twee van dat verhaal natuurlijk.
Zoals arjan al aangeeft mag dat met je CD van Queen wel, zelfs zonder dat je die CD Łberhaupt al in je bezit had. Met software niet, je mag voordat je de CD-ROM door midden breekt een kopie maken als reserve, maar nadat je hem doormidden gebroken hebt, heb je pech..
Tja, dit is appels met peren vergelijken.

Als een online dienst offline gaat, maar je wil wel je game blijven spelen zou ik geen moeite hebben met een crack.
Dat is een verschil tussen wat juridisch mag en wat toelaatbaar zou moeten zijn. Als een spel waarvoor je betaalt hebt, heb je daarmee dus het recht om het te mogen spelen, en dit spel is niet meer beschikbaar. En je kan het toch weer beschikbaar maken. Maar omdat de weg om die mogelijkheid te verkrijgen officieel illegaal is, maar er staat geen sanctie op... jammer dan voor de wet. Had de wet maar niet bedacht moeten zijn door lobbyisten van copyrights :Y)
Als een spel waarvoor je betaalt hebt, heb je daarmee dus het recht om het te mogen spelen, en dit spel is niet meer beschikbaar. En je kan het toch weer beschikbaar maken. Maar omdat de weg om die mogelijkheid te verkrijgen officieel illegaal is, maar er staat geen sanctie op... jammer dan voor de wet.
Huh what? Wil je aub even uitleggen wat er staat? Beetje onsamenhangend heb je perrongeluk een regel verwijderd ofzo?.

Denk wel dat ik het met je eens ben. Als ik je goed begrijp iig.

[Reactie gewijzigd door defixje op 21 maart 2014 23:13]

Zal zolang GFWL in de game zit helaas niet lukken, je moet online zijn binnen GFWL om te kunnen saven, de game ondersteunt geen offline profielen.
Ik heb nog nooit iets gedaan met Fallout 3 met GFWL, dus ik weet niet wat voor versie jij had maar ik had in ieder geval een totaal andere versie.
Ik had de goty edition binnengehaald bij een Ubisoft sale voor §2,50. Deze eind vorig jaar via steam gedownload, gewoon laatste versie, en geen mods. Steeds als ik het spel opstarte wou GFWL niet connecten met de servers, dus kon ik niet inloggen, en dus ook niet saven.

Overigens gebruik ik windows 8.1.


Ik heb nu overigens andere problemen, beide fallouts, skyrim, en zels Stick of Truth knipperen hevig tenzij ikze in windows 8 compatibility mode speel (wat neerkomt op bordered fullscreen windowed, om geen enkele reden).
Ik heb mijn fallout versie in Steam staan, ik zal het eens opstarten om te kijken of ik echt geen GFWL heb.

Hmm blijkbaar heb ik ook nog GFWL, maar ik gebruik het alleen niet om te saven blijkbaar haha. Vreemd hoor.
Dat is erg vreemd... ik heb Fallout3 net afgerond en ben ook net begonnen aan New Vegas... geen GFWL (meer) hier, tis er helemaal uit.

http://www.joystiq.com/20...ive-support-drm-on-steam/

GTA4 ook niet meer, de Batman games ook niet meer...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 21 maart 2014 15:21]

De reden dat ik eerst zei dat ik het niet had was omdat het niet naar voren kwam tijdens het willen opslaan etc. Maar als je op home drukt dan komt GFWL opeens wel naar voren.

Het blijkt er dus nog wel in te zitten in Fallout 3.. kijk eens wat er gebeurt als je op de home knop drukt?
Idd, als je op de homeknop drukt in FO3 dan komt GfWL idd naar voren maar het wordt verder niet meer gebruikt... geen validatie/DRM meer, je hoeft geen profiel meer aan te maken etc. Het compleet verwijderen zal wel teveel werk geweest zijn, het is immers een oudere game dus dat mag niet veel kosten. Overigens heeft New Vegas nooit GfWL gehad... dat was flauwekul van mij... |:(

Overigens lees ik ook dat het 'deactiveren' van GfWL in het geval van FO3 minder te maken had met het vermoeden dat het platform zou stoppen... ze wilden er eigenlijk gewoon vanaf, ze zitten liever bij Steam.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 21 maart 2014 18:31]

GTA4 heeft geen GFWL meer? Dat zou mooi zijn, ik heb hem al tijden niet meer kunnen spelen dankzij die "prachtige" service (crashy crashy). EDIT: opvolgende posts doen vermoeden dat het niet zo is. Jammer.

Overigens heb ik zelf in Fallout 3 en Fallout: New Vegas nog nooit een spoor van GFWL gezien. Waarschijnlijk is dat dan enkel bij nieuwere releases dan :/

[Reactie gewijzigd door gimbal op 21 maart 2014 16:37]

Huh?? Ben bij fallout 3 toevallig vorige week een nieuwe pot begonnen (steam, vanilla, goty) nergens last van. Net voorbij vault 112 en operation Anchorage en de enige bug is dat savegames corrumperen als je ze overwrite/autosaved (en per 10 uur ongeveer 1 CTD). makkelijk te ondervangen door elke save game een nieuwe save maken
Nop, had het probleem het begin van het jaar, weet niet over het onderhand wel zou werken, want ik heb er geen behoefte aan om GFWL weer te activeren.
Ze hebben nog tot Juli, ze kunnen wellicht een patch uitbrengen die voor idereen te downloaden is... maar ik heb er een zwaar hoofd in.

Ik zal gaan klagen, aangezien ik dan met een spel zit die niet meer werkt.
Dit staat los van online game diensten, dit is puur het gevaar van GFWL, dit is het gevaar ook altijd al geweest.
Je online profiel staat onder andere ge-encrypted op je HDD en je kan je "online profile" niet "porteren" naar een "offline profile".
Ik vraag me af hoe dit nu gaat als je Batman e.d. straks opstart en is er is geen dienst meer, dan sta je best zuur te kijken als je je spel eindelijk besluit om uit te spelen en uit hebt gesteld tot na Juli :)

Ik zou het wel zo attent vinden als die GFWL een mogelijkheid zou gaan bieden om je online profile(s) eenmalig te porteren naar een lokale installatie (offline profile) maar die kans acht ik zeer zeer klein.

Daarnaast ben ik wel blij dat in de toekomst niemand het meer in zijn/haar hoofd haalt om zijn software aan GFWL te koppelen!
De Batman games zijn vorig jaar al afgestapt van GFWL en dat werkt gewoon zonder problemen (er zit nl ook geen multiplayer in, GFWL werd voor zover ik weet alleen voor achievements/trophies gebruikt).
Link: http://www.rockpapershotg...ay-goodbye-to-your-saves/
Klopt helemaal.

Maar je hebt games zoals Titanfall, die compleet online zijn. Het is een puur online spel, en heeft dus servers nodig om te draaien. Stoppen die er ooit mee, tsja. Dat is iets van deze tijd ja.

In dit geval is het gevoel gewoon veel stommer, omdat het helemaal geen (puur) online game is. Ook de offline-save functionaliteit (die GfWL gewoon had) hebben ze niet gebruikt (:S :S), dus zonder GfWL servers geen savegames. Zover ik weet is het een van de enige GfWL games die het zo deed en dus dit probleem hebben. De rest is allemaal nog gewoon offline te spelen met een offline-profiel.
Hoe het dan weer met de cache-van-een-online-profiel zit, of met aangekochte DLC die op je online-profile staan.. zucht. Gedoe :).

En je hebt ook nog games zoals Diablo 3... die ook een puur online spel zijn en dus servers nodig hebben... maar waar 'de gamers' het er gewoon niet mee eens waren dat dit nodig was en het dus stom vonden :).

Zoals ik al zei, het is iets van deze tijd. Ik zeg niet gelijk dat het evil en/of slecht is.. maar het is wel iets waar je vanaf moet weten als koper vind ik.
Zoals ik al zei, het is iets van deze tijd. Ik zeg niet gelijk dat het evil en/of slecht is.. maar het is wel iets waar je vanaf moet weten als koper vind ik.
Je hebt helemaal gelijk hoor maar eigenlijk slaat het totaal nergens op. Iedereen kan op dit moment een UT servertje in de lucht brengen en daar kan iedereen op spelen. UT kan je toch wel in het lijstje meest gespeelde online games zetten volgens mij. Hetzelfde geldt voor bijv CounterStrike.

Dus ik ben het met je eens dat het van deze tijd is. Het is alleen puur een keuze geweest, geen technische vereiste...
"Het is een puur online spel, en heeft dus servers nodig om te draaien. Stoppen die er ooit mee, tsja. Dat is iets van deze tijd ja."

Ben ik het niet mee eens, het is prima mogelijk om (of vanaf de launch) of op het moment dat je de servers niet wilt ondersteunen de mogelijkheid erin stopt dat mensen zelf servers kunnen draaien.
Zoals ik het opvat heeft hij gewoon gelijk ... en jij ook :)
Het is complete onzin dat een spel meestal gewoon geŽuthanaseerd wordt, het is perfect mogelijk en met minimale inspanning om op het einde nog vlug wat drm meuk eruit te slopen en eventueel wat server files vrij te geven. Echter is minimale inspanning nog steeds inspanning en wat ik de laatste jaren aan inspanning zag voor nieuwe games... Gewoon stekker eruit met de boodschap "oprotten naar de winkel om onze nieuwe game te kopen" is het tegenwoordig.

Dus kortom, voor ons, de gebruiker "is het iets van deze tijd".

edit: Ik lees hieronder ergens net dat er mogelijks wetgeving hieromtrent komt, mogelijks dan toch zon in zicht?

[Reactie gewijzigd door Pure_evil op 21 maart 2014 20:08]

het kan ook goed gaan hoor.
Kijk titanfall of die ene andere waar je een sqaud hebt en een monster is ook online..

Het moet een goede concept zijn en denk ook voornalijk een grote uitgever waar iedereen altijd wel vertrouwen in hebt....
Ik denk dat als ze geen patch maken voor de game en ze de game onspeelbaar laten dat ze nogal een probleem hebben. Dan zou het best kunnen dat er in Nederland een wetgeving komt die niet meer toelaat dat games verkocht mogen worden waarvan niet is gegarandeerd dat ze offline altijd speelbaar zijn (offline gedeelte).
Ik denk dat microsoft dit altijd al in het achterhoofd heeft gehouden en zal vast ook tegen ontwikkelaars hebben gezegd dat er altijd een update moet kunnen komen die het spel offline speelbaar houd zonder GFWL. Of ze hebben een GFWL-patch waarmee je een profiel offline kan houden.
Wat gebeurt er dan met b.v GTA IV? Deze vereist ook GFWL om online te kunnen spelen als ik het goed heb..
GTA IV kan je wel spelen met een offline account die via de offline versie van GFWL is gemaakt. Dus hij is wel gewoon te spelen en te saven zonder internet. UIt het verhaal lees ik dat dat bij Bulletstorm niet mogelijk is.
Maar zonder een account ku je de spel ook niet opslaan.
Maar zonder een account ku je de spel ook niet opslaan.
Stukje verwarring. Met spellen als bijvoorbeeld GTA4 (en Dead Rising 2, herinner ik mij nog) kan je een offline (lokaal) GFWL account aanmaken. Hiermee kan je -niet- multiplayeren, maar wel de single player spelen, opslaan, achievements verzamelen, etc. alsof het een online account is.

Het is ook niet zo verbazingwekkend dat GFWL verdwijnt. Wat een baggerservice is dat. Veel mensen hadden er problemen mee en er was een alternatief waar veel van dezelfde spellen ook al gebruik van maken: Steam.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 maart 2014 13:27]

Klopt, ik ben zelf vroeger tegen steam geweest maar in de loopt der jaren zijn er veel verbeteringen toegevoegd eraan, iets wat bij GFWL nooit is gebeurt.
GTA heeft ondersteuning voor offline profielen
Maar voor het online spelen is het nogsteeds vereist toch, dat je ingelogt bent in GFWL, ik was inderdaad op de hoogte dat je offline profiel kon aanmaken voor GTA IV.
Alle GFWL games droppen online multiplay
Officieel wel, maar een onofficiele patch is niet zo moeilijk* te maken aangezien het spel al multiplayer-geschikt is.

*Niet zo moeilijk als bij GTA San Andreas en Just Cause 2, deze spellen zijn in principe niet geschikt voor multiplayer.
Is bij GTA IV niet de RGSC de drijvende kracht achter het mp gedeelte ipv GfWL?
Jammer dat het zonder aankondiging verwijderd word, nu kan men het niet meer kopen (Had wellicht een waarschuwing bijgezet kunnen worden, en een korting)

Games For Windows Live was dan ook een ramp, ben blij dat het offline gaat. Hopen dat er een patch komt, ik wou laatst Dirt spelen voor de lol, maar ik kwam niet ongelogd.. elk email adress geprobeerd.

Het is dus jammer dat dit systeem zo erg gepushed was,
Je kan het gewoon nog kopen via Origin dus, bij deze :)
Wel eens dat Steam dit zo doet maar aan de andere kant willen denk ik niet dat ze straks met verkopen zitten die vanwege dit bericht ongedaan gemaakt moeten worden....dat is tegen de policiy van Valve.

De vraag is echter nu, WIL je het Łberhaupt nog wel kopen via Origin aangezien de online service straks sneuvelt.
Maar wat als ik geen Origin account wil aanmaken? Ik wil alles op 1 plek.
Ben niet van dit soort games dus ik ga het niet kopen, maar voor diegene die het opzich nog wel wilden kopen..
Je geeft het zelf al aan, deze aankoop is een keuze ansich. Als je Origin geen mogelijkheid acht, dan heb je geen keuze meer, maar klagen is dan ook geen optie omdat je de enige mogelijkheid hebt afgeslagen op basis van persoonlijk voorkeur.

Beggers can't be choosers zal hier dan ook van toepassing zijn.
Desnoods koopt men het alleen voor dit spel en anders inderdaad gewoonweg niet.
Ik heb er volle mep voor betaald, al speel ik het vrijwel niet meer. Zou het toch fijn vinden als ik de mogelijkheid hou om het te spelen. Beetje belachelijk als ik er geld aan uit heb gegeven om hem zomaar weg te halen, zodat ik hem zelfs niet single player kan spelen.
als je het goed leest -> blame microsoft :). Je kan hem niet meer kopen, wel gewoon downloaden/installeren/spelen als je hem al hebt.

... dat het spel servers nodig heeft die er mee stoppen per 1 juli is een (iets) ander verhaal :).
wat gaat er met alle games gebeuren die GFWL hadden?
Ik heb er een heel aantal op steam, gaan deze dan nog werken?
Waarschijnljik werkt alles wat ook werkt wanneer je niet inlogt op GFWL. Dat hangt af per spel. Bij Fallout 3 kan je bijvoorbeeld niet meer saven, bij GTA IV alleen geen multiplayer. Misschien dat sommige devs alsnog zelf een patch uibrengen waarin ze overgaan op steam oid, en bij de rest zul je misschien moeten zoeken naar een mod die het spel speelbaar maakt zonder GFWL.
Dan zullen we na juli van de piratebay "store" gebruik moeten maken, hun versie van bulletstorm werkt nog perfect aangezien de malware GFWL daar al van bij de start gestript was.
Ik ben benieuwd hoe dit straks gaat voor een game als Grand Theft Auto 4, deze maakt ook gebruik van GFWL. Is dit dan ook niet meer speelbaar?

-edit-
Ik lees nu dat er offline profielen mogelijk zijn bij GTA IV, maar liever zie ik een patch dat de afhankelijkheid in het geheel verwijderd. Persoonlijk heb ik nooit het nut gezien van GFWL.

[Reactie gewijzigd door Dubbeldrank op 21 maart 2014 13:25]

Rockstar heeft sowieso niet veel aandacht besteed aan de PC versie van GTA IV. Hij werkt eigenlijk alleen 'goed' op Windows XP en Vista en op moderne hardware werkt ie al helemaal niet meer.

Nee, die port gaan ze geen aandacht meer aan besteden.
Moet zeggen dat 2K het dan toch echt netjes heeft opgelost door GfWL uit BioShock 2 te verwijderen en deze aan te passen aan Steam.

Echter zie je nu ook de nadelen van al die ingebouwde online services van games. Zelf kun je voor games bijna geen servers meer opzetten, dus als de stekker er uit gaat is het bij een hoop (vooral op online gerichte games) gewoon echt Game Over.
Ik weet niet waar het 'netter' is om van de ene online dienst naar een ander te gaan. Gros van de games wat op Steam kwam, verplichtte steam opeens ook, in de tijd dat steam er bijna elke dag er wel een keertje uitlag, was dat gewoon ronduit bagger om te spelen.
Altijd weer tenenkrommend om te zien dat een dienst die nodig is om een spel te spelen ermee stopt. Spellen zouden nooit afhankelijk moeten zijn van systemen waar de stekker uit kan worden getrokken. Wat is het toch met uitgevers die spellen plotseling onspeelbaar maken? Waar is dit voor nodig? In genoeg games kan je ook zelf een server aanmaken. Ik zie op doe manier alleen maar redenen om juist voor piraterij te gaan. Dan heb je ook niet het issue dat je iets aanschaft wat later onbruikbaar wordt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True