Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties

People Can Fly was al begonnen aan Bulletstorm 2 toen eigenaar Epic Games besloot dat de Poolse ontwikkelaar aan een ander project moest werken. Het vervolg op shooter Bulletstorm is daardoor op de lange baan geschoven.

Tegenover Gamespot liet Mike Capps, directeur van ontwikkelaar Epic Games, los dat People Can Fly al begonnen was met de ontwikkeling van Bulletstorm 2, maar dat Epic een ander project geschikter achtte voor de Poolse studio. Capps wil echter nog niet verklappen waar People Can Fly, ook bekend van shooter Painkiller, aan werkt. De aankondiging van het nieuwe project van de Poolse studio, waarvan Epic eigenaar is, volgt volgens Capps echter 'pretty soon'.

Toch wil Capps wel degelijk graag een vervolg maken op de Poolse shooter. "Ik zou graag een vervolg maken. Ik denk ook dat we meer met de game kunnen doen", aldus Capps. Dat is ook nodig, want hoewel Capps denkt dat de game goed beoordeeld werd, viel de verkoop tegen. "Ik denk dat uitgever Electronic Arts op meer gehoopt had."

Capps denkt dat de tegenvallende verkoop deels te wijten is aan piraterij van de pc-versie van de game, al geeft hij toe dat de pc-versie niet heel goed geport was vanaf de consoleversie van de game.

Mike Capps maakt reclame voor Bulletstorm
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Capps denkt dat de tegenvallende verkoop deels te wijten is aan piraterij van de pc-versie van de game, al geeft hij toe dat de pc-versie niet heel goed geport was vanaf de consoleversie van de game.
Of je brengt als ontwikkelaar een fatsoenlijke demo uit zodat mensen niet eerst de volledige game downloaden om te kijken of het wel wat is? Ik download ook altijd even een 'iso-demo' als een game me leuk lijkt. Als de game achteraf echt gaaf blijkt dan koop ik hem, zo niet, dan gaat ie van de PC. Ontwikkelaars moeten eens begrijpen dat een gedownloade game niet gelijk staat aan een gemiste verkoop!
Ik snap ook niet waarom tegenwoordig geen pc-demo's meer worden uitgebracht: als een spel verschijnt voor Xbox, Playstation en pc krijgen de Xbox- en Playstation-variant een demo, en de pc versie niet. Vroegah; zeg 7 jaar geleden, was dat andersom. Toen kon ik elke week wel een demo van een nieuw spel downloaden.

Misschien denken ontwikkelaars dat pc-mensen zelf wel voor hun demo kunnen zorgen door illegaal te downloaden inderdaad.
Misschien denken ontwikkelaars dat pc-mensen zelf wel voor hun demo kunnen zorgen door illegaal te downloaden inderdaad.
Om dan vervolgens tegenvallende verkopen te koppelen aan illegale downloads. Ik weet nog dat je een magazine kocht (PC Gameplay) en er een CD en later een DVD bij kreeg vol demo's en trailers van de nieuwste games. Ik snap ook niet dat demo's steeds meer verdwijnen voor de PC... maar zo vraag je er als ontwikkelaar ook om. Er komt teveel rotzooi uit en niet iedereen kan klakkeloos een paar tientjes uitgeven. Mensen willen weten wat ze in huis halen en gaan niet meer blind af op filmpjes en reviews.
Ik weet nog de tijd dat je bij game bladen shitloads aan demo cd's mee kreeg! GEWELDIG TOCH!! sommige demos waren ook nog eens groot, wat wil je nog meer.

Die tijd moet weer terug komen alleen dan op blu ray schijfjes de demos!
Tegenwoordig is het allemaal erg krom geworden.

Zelf koop ik regelmatig nog games, maar alleen als de multieplayer goed is (BF3) of als de game betaalbaar is, onlangs nog FEAR gekocht en een western shooter, 10 euro per stuk.
Mensen gaan juist illegaal downloaden omdat ze het benauwd krijgen vanwege het rare beleid wat wordt gevoerd tegenwoordig). En om protest te voeren tegen de idioot hoge prijzen downloaden ze ook massaal.


Het is heel simpel, mensen met geld die iets leuk vinden kopen het. En die mensen die ALLES downloaden en geen geld hebben kopen op latere leeftijd de games wel weer als ze een baan hebben etc, of ze waren al helemaal niet echt geinteresseerd in het gamen an sich.

[Reactie gewijzigd door A87 op 11 april 2012 12:33]

Capps denkt dat de tegenvallende verkoop deels te wijten is aan piraterij van de pc-versie van de game
Ze schreeuwen dit elke keer maar er is nog geen enkel onderzoek geweest wat bewezen heeft dat piraterij als gemiste verkoop gezien kan worden.
Ik denk dat het tegenover de muziek bij games wel degelijk scheelt. Ik download zelf ook games die mij leuk lijken, is de SP leuk genoeg dan koop ik het spel voor de MP. Ik koop het spel alleen direct als ik de MP al heb kunnen ervaren en deze genoeg indruk heeft gemaakt. Anders vind ik 40 euro voor een SP wel erg duur, vooral als je deze meestal na 10-20 uurtjes wel uitgespeeld hebt.

Maar ook wordt in het artikel al gezegd dat het ook een slechte port was, dat is ook een reden voor PC gamers om het spel niet te kopen. Ik denk dat deze twee samen een hele hoop verklaren voor de verkoop cijfers van de slechte games van tegenwoordig, iedereen probeert de SP, ziet hoe slecht het is en besluit het niet te kopen.
10-20 uurtjes? Jij bent optimistisch. Had zelf Bulletstorm in een flinke middag gamen wel uitgespeeld (6 a 8 uur ofzo?). Dit geldt voor de meeste shooters. Ik vond Bulletstorm wel erg leuk, en zou graag een vervolg zien.

Maar inderdaad 60 euro (wat de xbox versie toen kostte) is een hoop voor een middagje gamen. Een spel als deze is gemaakt voor de SP, MP lijkt me nou niet zo bijzonder.
Precies en daarom snap ik ook niet dat ze uberhaupt tijd steken in ports. Gewoon voor een of meer consoles maken en klaar. Dat is win-win voor iedereen:
a) Er wordt geen nutteloze energie gestoken in slecht-verkopende pc-versies.
b) Piraten kunnen niet meer mekkeren over het feit dat ze geen geld neerleggen voor slechte pc-ports, terwijl ze "stiekem" de game gewoon uitspelen.
c) Er komt eindelijk een eind aan de zinloze discussies of een download wel of geen koop was geweest.

D manier om piraterij tegen te gaan is zorgen dat er simpelweg niets om te piraten is, verreweg de meeste andere opties wordt uiteindelijk toch omheen gewerkt.
Ten eerste, er zijn ook geen onderzoeken geweest die het tegenspreken, dus roep niet direct brand en moord als iemand zo iets zegt, want hij nuanceert het zelf ook direct en zonder twijfel zal het er wel deels aan te wijten zijn geweest, de vraag is natuurlijk in welke mate.
Al die voor en tegen onderzoeken blijven onzinnig. Het enige wat we kunnen stellen is dat de huidige maatregelen niet werken. Wat ik dus een interessant onderzoek zou vinden is bijv een pilot van een jaar waar de game prijzen gehalveerd worden (om zo uiteindelijk natuurlijk veel meer games te verkopen en eenzelfde marge over te houden.) Dan pas zie je of de klachten mbt de hoge prijzen (en de daardoor veroorzaakte piraterij) nou wel helemaal klopt of dat downloaders het doen om het downloaden zelf

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 10 april 2012 14:24]

Hier ben ik het mee eens. De zogenaamde 'onderzoeken' die hierboven staan gepost zijn te afhankelijk en verre van compleet te noemen. In dat geval kun je de beste 'cijfers' halen door gewoon in je vriendengroep te vragen of ze Bulletstorm gekocht/gedownload hebben en waarom wel/niet.

Mijn ervaring met Bulletstorm is over het algemeen goed. De grootste kritiek die ik erover hoor is dat de gameplay snel in de herhaling valt. Zweep -> trappen -> schieten. Zweep -> trappen -> schieten, en zo maar door. Als je echt voor scores gaat wordt het toch wel anders, namelijk een grote strategische puzzel. Ik heb alle sterren wel gehaald, maar de highscores laat ik over aan de pro's! Geen simpel spelletje dus, maar kan als 'saai' worden ervaren als je er niet echt voor gaat. Speel het dus niet als een 'gewone' shooter!

De meeste van mijn vrienden hebben het spel wel gekoch in plaats van gekuikt, althans de Xbox 360 versie (inclusief ik). Een paar van m'n Steam vrienden hebben de PC versie, en ik ken maar 2 personen die de PC versie gedownload + ff gespeeld hebben en daarna niet gekocht.

Mijn advies voor People Can Fly en Epic voor het vervolg is dan om hetzelfde concept uit te breiden met meer wapens en mogelijkheden, een meer 'dynamiche' omgeving zonder onzichtbare muren enzo. En aller belangrijkst: geef de speler meer motivatie om strategische keuzes te maken in plaats van het simpelweg aan te prijzen als een shooter met puntensysteem. Doe gewoon een systeem dat je ammo of brute kracht ofzo krijgt als je skillpoints haalt, met krachtmetertjes die dan vullen en meer visuele effecten, dat maakt punten halen voor elke gamer stoer!

[Reactie gewijzigd door Slaz op 10 april 2012 17:18]

Verklaar waarom dit WC-Eend bronnen zijn. Wat voor een voordeel heeft ZDNet van piraterij?
Populair onderwerp. Mensen komen op de site, zijn het helemaal met het topic eens en blijven ZDNet lezen omdat het zo'n goede bron van info is.

Voor alles valt wel iets te verzinnen, iets is pas duidelijk wanneer er een onafhankelijk onderzoek komt. Tot die tijd zal je altijd commercile meningen houden waar de ene partij de "problemen" wilt verhelpen dmv een harde aanpak (DLC, DRM enz) terwijl de andere partij een nieuw business model zou willen (goedkopere games). Beide kunnen eindigen in meer winst maar helaas denken de uitgevers dat de harde aanpak de enige manier is. Dit terwijl het wel vaker is gebleken dat een nieuwe game uitgeven voor bijv 30 euro een positief effect kan hebben.

Note: Een game als product (cd, hoesje, manual) heeft natuurlijk een extreem lage kostprijs (max een paar dollar). Al de kosten zitten in de operationele kosten (personeel, huisvesting, samenwerkingsverbanden, hardware enz) waardoor de uiteindelijke marge vrij gemakkelijk procentueel kan worden berekend. Of je nu 10 mio games voor 50 euro of 20 mio games voor 25 euro verkoopt. Uiteindelijk heb je hetzelfde resultaat en daar gaan je kosten vanaf.
Als ik een nieuwe game zie download ik hem eerst, als hij echt goed is dan koop ik hem heus wel!
Sorry, dit vind ik weer typisch die gierige mentaliteit... Ik ga naar de bioscoop, en dan kijk ik eerst en als ik het leuk vind dan betaal ik. #zucht...

Als ik dit soort reacties lees dan begrijp ik weer waarom de toekomsr van gaming meer in consoles zit dan in pc... En dan begrijp ik wederom weer waarom fabrikanten als Sony alles dichttimmeren zoals ze met de rare vornfactoor kaartjes komen voor de Vita.

@noisa, ik vind het raar dat jij ongewenst word gemod, hij heeft in principe gelijk. Maar goed, je zal wel een gevoelige snaar geraakt hebben bij enkele piraatjes
prima joh, dan doe je toch geen testrit met je auto voordat je hem koopt. Demos zie je tegenwoordig ook veel te weinig. Ben blij dat ik Bulletstorm niet kocht want ik kon het echt niet spelen zonder stutter.

[Reactie gewijzigd door Donib op 10 april 2012 14:35]

Een proefrit of een broodje bij de bakker zijn zaken waar de aanbieder controle over heeft. Tijdens de proefrit zit die naast je, en is het tevens allemaal wat anders om maar ff die auto te houden zonder te betalen toch, namelijk: het feit dat het niet zomaar ongecontroleerd kan. Aan de andere kant staat de bakker voor je neus als je iets wilt proeven en heeft hij de controle over wat je kan gaan proeven, en kun je ongecontroleerd zijn hele bakkerij ongestraft en annoniem gaan leegvreten. Maar je gaat mij toch niet vertellen dat je netjes en lief bijvoorbeeld Epic gaat bellen om te vragen of je het mag gaan downloaden om het vervolgens daarna te gaan kopen als je het leuk vind of niet in hun bijzijn. Irrelevante vergelijkingen die jij maakt

Waar heb jij het over? Jij snapt heus wel de principe wat er hier allemaal bedoelt word.
Ik vind het simpelweg geen gierige mentaliteit om software eerst te testen voordat ik het koop. Of dat nouw op de illegale manier moet gebeuren interesseert me eerlijk gezegd echt niet. Ik snap jouw standpunt, dat is inderdaad de eerlijke manier. Maar ik ben gewoon een gretige piraat, yarr.
Spellen die ik speel heb ik overigens gewoon gekocht hoor maak je maar geen zorgen
Ja het is tenminste wel goed dat je het ook koopt, maar er zijn er zat die er misbruik van maken...
Jij snapt heus wel de principe wat er hier allemaal bedoelt word.
Het principe is verkeerd. Men (=BREIN) wil iedereen laten geloven dat kopiren gelijk is aan stelen dat is natuurlijk niet zo.
Als ik dit soort reacties lees dan begrijp ik weer waarom de toekomsr van gaming meer in consoles zit dan in pc...
Het is net de console die hier voor een groot deel (dan niet het meeste) schuld aan heeft. PC-gamers vinden het niet leuk om slechte ports voorgeschoteld te krijgen en het word steeds erger. Blijkbaar vinden de uitgevers dat wel normaal want 1 regel verder dan waar geklaagd word over piracy, word ook toegegeven dat het een slechte port was.

Stel dat jij naar de bioscoop gaat en wat je te zien krijgt is geen film gemaakt voor bioscopen maar een geupscalede versie van de content voor tablets en smartphones. Daarbij kloppen de beeldverhoudingen dan niet meer en staat de ondertiteling half uit beeld.
Zou jij de volgende keer dan nog met plezier evenveel geld neertellen? Zeg je dan ook: er is geen toekomst meer voor bioscopen, enkel tablets en smartphones?
@noisa, ik vind het raar dat jij ongewenst word gemod, hij heeft in principe gelijk. Maar goed, je zal wel een gevoelige snaar geraakt hebben bij enkele piraatjes
Noisa heeft geen gelijk. De vergelijking tussen een fysiek product stelen en een virtueel product kopieren gaat niet op. Het eerste is geld verliezen ipv krijgen, het tweede is gewoon geen geld krijgen.
Je mag dat nu zo onrechtvaardig vinden als je maar wil, maar het is niet gelijk aan elkaar.
Ik steel altijd broodjes. Als ik ze lekker vindt dan ga ik terug en koop ik er nog een.
- kopie != 2e exemplaar
- broodje koop je meerdere keren, spel koop je 1x

[Reactie gewijzigd door Blitzdoctor op 10 april 2012 14:13]

Nee, een Spel "koop" je niet, en het is ook geen dienstverlening waar je geld voor neer kwakt. De industrie wil alle lusten van product verkoop en dienstverlening/licensering, maar niet de lasten. Vervolgens steunt de politiek ze daar in, en is de burger de dupe.
Broodjes stelen en later kopen != downloaden en later kopen.

Bij het eerste geval steel je eerst 1 broodje en daarna koop je het (-1+1=0)
Bij het tweede geval download je het eerst en daarna koop je het (-0+1=1)
Ik steel altijd broodjes. Als ik ze lekker vindt dan ga ik terug en koop ik er nog een.
Erg dat Brein's verkeerde logica zomaar overgenomen wordt door de consument. Ik zou je echt eens willen vragen om eens goed na te denken over het verschil tussen een digitale kopie en het fysiek wegnemen van andermans goed.
Geen enkel verstandig mens kan tot de conclusie komen dat de 2 hetzelfde zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=IeTybKL1pM4
Kunnen we deze link aub voortaan standaard onder dit soort artikelen zetten?
Dat scheelt weer heel wat slechte vergelijkingen...
Natuurlijk is "Piraterij" een kul reden. Echter, is er vaak sprake van grijze aandeelhouders en investeerders die of onwetend zijn, of aandelen hebben in een ander bedrijf en (bedrijfs)politieke overwegingen maken.
al geeft hij toe dat de pc-versie niet heel goed geport was vanaf de consoleversie van de game.
Dat verklaart denk ik al meer, zelf laat ik producten van zeurende ontwikkelaars links liggen (en vaak zijn het inderdaad pauperports).
Ik heb het Bulletstorm toevallig 2 weken gekocht op steam (voor 5 euro), maar het spel valt erg tegen. Er werd geadverteerd met co-op, maar eigenlijk is het een veredelde multiplayer. de campaign werkt niet in co-op, omdat ze dat niet op tijd af hadden. Singeplayer is het spel erg saai en kost het moeite om langer dan 30 minuten geinteresseerd te blijven. Kortom, een goed idee om er nu alvast mee te stoppen.
Dat dit jou mening is kan je natuurlijk niet veranderen maar ik vind Bulletstorm het beste FPS spel van de afgelopen tijden. Het boeit dus eigenlijk niet wat 1 persoon van het spel vind maar wat de hele doelgroep vind. Ik kan persoonlijk niet wachten op een vervolg of vergelijkbaar spel
Idd, deze game had in coop gemoeten, in de singleplayer begin je met vier en speel je verder met twee, eigenlijk een schande dat dit niet door ontwikkeld is.

Voor de rest is het een dijk van een game in zijn genre, een shooter on rails met elementen van de eerste Gears of War (de 2 andere heb ik niet gespeeld) en Borderlands.

Grafisch ok en gameplay is top als je de bedoeling er achter begrijpt.
Alleen jammer van de korte speelduur in singleplayer.
God zeg, heb ik het ook voor de coop campaign gekocht (nog niet gespeeld, eerst effe saints row 3 afwerken) en dan blijkt het geeneens te werken.... Tsss
Deze game gepiraat en niet uitgespeeld (net de grenadelauncher unlocked), ondanks het feit dat het wel een origineel spel was.(Dat level dat je een Mecha-T-Rex mag besturen was memorabel)
Leuke gimmick de killskill, maar na een aantal leveltjes toch wel gezien omdat het repetetief aanvoelde na de zoveelste enemy tegen een cactus aangeplakt te hebben
Daarnaast zoals vermeld geen geweldige port, maar toch beter dan een substantieel gedeelte van de schaamteloze ports die voorbijkomen. Ben in ieder geval geen Press A button tegengekomen :)
Ik hoop dat als bulletstorm 2 uitkomt er meer variatie in de gameplay zit en je ook meer getriggered wordt om de verschillende killskills te gebruiken. Wellicht dat ik deze dan wel ga kopen. (uiteraard eerst piraten om te kijken of het wat is, wegens(waarschijnlijk) gebrek aan demo)

(BTW iemand tips ter vervanging van Soldier of Fortune 2 MP)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 10 april 2012 13:54]

Speel nog af ten toe SoF II, er is geen andere game met dezelfde gameplay in die genre.
Een oudere game, Tactical OPS, komt in de buurt.

Vergeet CoD en MoH series (buiten deze in mp) die zijn waardeloos.

De enigste die tot nu toe mij wel beviel in mp was Homefront.

Counterstrike valt tegen want de meeste servers spelen alleen maar hetzelfde mapje jaar in jaar uit en CTF bestaat alleen als mod.
Day of Defeat is soms leuk maar momenteel speel ik liever TF2 en op een goeie server heb je toch meer gameplay dan op SoFII
Jammer, ik zal wel een van de weinigen zijn die het spel waardeerden. Maar voor wat het was was het wel een leuke ervaring. Singleplayer was goed te spelen. Cliche plot maargoed het is een shooter en ik wist het toen ik het spel kocht.

Multiplayer was ook wel een uitdaging om all die skillshots te timen. Altijd fijn als dat in een keer lukte en vijanden net niet genoeg dood te schieten om die skillshot te kunnen maken. En vloeken op teamspeak als het weer eens misging.

Best wel jammer. Hopelijk verdwijnt het nu niet alsnog op de vuilnisbelt.
Ik vond het geweldig om te spelen, alleen jammer dat er een paar verschrikkelijke levels inzitten die een tweede keer spelen onaantrekkelijk maken. Voornamelijk dat gezeur met die ene eindbaas, een boom ofzo was echt te irritant en duurde te lang.
"Capps denkt dat de tegenvallende verkoop deels te wijten is aan piraterij van de pc-versie van de game,"

ten eerste koop ik nooit games die ik niet eerst gespeelt heb (gedownload heb)
en me toen bevielen. OF. ik de voorganger (bf2, bf3) gespeelt heb.

ten tweede.

" al geeft hij toe dat de pc-versie niet heel goed geport was vanaf de consoleversie van de game."
serieus............... pc versie porten van een console versie???....
moet je niet games voor de pc ontwikkelen, ze vervolgens naar console porten. ze vervolgens naar handhelds porten, en dan naar mobieltjes porten?
dat is absoluut idioot om games voor consoles weer naar de pc te porten. terwijl die games op de pc gemaakt worden (lijkt me) kan iemand dat uitleggen?

ook snap ik niet wat die bedoelt met slechte port. want de pc versie heb ik gewoon uitgespeelt. al moet ik zeggen dat het verhaal veels te kort was voor mij. heb ik geen narigheid of bugs ondervonden. (wel lag met mijn oude hd5770).

ook had ik deel 2 gewoon betaald en gekocht. als deel 1 een langere verhaal lijn had.
nu ben ik bang als ik deel 2 koop. ik die weer in nog geen 3 dagen uit gespeelt heb (+/- 6 uur)
uhm geen ondersteuning voor sli. op hoge resolutie last van wegvallen van beeld etc
Capps denkt dat de tegenvallende verkoop deels te wijten is aan piraterij van de pc-versie van de game, al geeft hij toe dat de pc-versie niet heel goed geport was vanaf de consoleversie van de game.
Ik kan soms wel huilen bij wijze van, om dit soort reacties. Ik geef toe, ik heb het spel eerst ook gedownload en de singleplayer gespeelt op de PC. De graphics vielen mij tegen en de gameplay viel mij tegen. Ik dacht ik geef het een shot om toch het spel te kopen voor de multiplayer. Dan zodra ik het spel gekocht had bleek het dat de multiplayer niet eens normaal werkte. Je krijgt geen servers binnen omdat deze er simpel weg niet zijn en kunt dus geen multiplayer spelen.

En dan hoor je hen zeuren over piraterij met dit soort spellen. Het kan misschien niet echt vriendelijk overkomen, maar ik vind dat dit spel het nog niet eens waard is om illegaal gedownload te worden.

Ik laat daarom ook Bulletstorm 2 lekker in de winkel liggen.
Ik vond Bulletstorm persoonlijk ook niet zo bijzonder. Het systeem om kills te maken was leuk bedacht, maar ging na een tijdje hopeloos vervelen. Ook de verhaallijn en het leveldesign vond ik eerder saai. People Can Fly zou beter een nieuwe Painkiller maken!
Waarschijnlijk moeten ze wachten totdat er weer een goede beta bijgeleverd kan worden }>
Destijds Bulletstorm aangeschaft voor Gears of War 3 beta.

Gelukkig zat dat erbij want vond de game al gauw eentonig. Heb denk zo'n 10/15% gehaald maar het kon mij gewoon weg niet boeien. Ze mogen heel wat aanpassingen doen om er toch nog een goede game van te gaan maken.

Ik wens dus epic games veel succes en anders doe de Gears 4 beta erbij en je hebt er al n aanschaf van mij bij :9
Bulletstorm 1 heb ik nog steeds liggen. Het is leuk voor een tijdje maar daarna zijn de manieren om mensen te slopen al lang niet meer zo vernieuwend. Het gaat een beetje vervelen.
Vraag me wel af waar People can fly dan aan werkt? Misschien een nieuwe IP?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True