Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

Google heeft een eigen evenement aangekondigd voor 4 oktober. Op het 'Made By Google'-evenement zal de zoekgigant, gezien de bijbehorende site en eerdere geruchten, waarschijnlijk zijn nieuwe smartphones voor het eerst laten zien.

Google heeft een teaser getwitterd, die leidt naar een site waar de zoekgigant plaatjes laat zien in de schaduw van een rechthoek. Die rechthoek lijkt de vorm van een smartphone te hebben. In de broncode staan bovendien verwijzingen naar 'ontmoet het nieuwste lid van de Google-familie' en 'hou me op de hoogte van Google-apparaten en wat je ermee kunt doen'.

Daarnaast heeft Google uitnodigingen verstuurd naar Amerikaanse media, meldt Venturebeat. Daarin staat dat het evenement op 4 oktober om negen uur 's ochtends lokale tijd begint. Daarmee zou het in de Benelux zes uur 's avonds zijn op diezelfde dag. Google zal het evenement livestreamen via YouTube. De uitnodiging is geen verrassing, want de datum van 4 oktober ging in het geruchtencircuit ook al langer rond.

Er gaan al weken geruchten over de Pixel-telefoons, een nieuwe lijn smartphones van Google. HTC zou de Pixel-telefoons maken. De Pixels verschillen van voorgaande Nexus-smartphones, omdat ze niet gemaakt zijn voor ontwikkelaars, maar voor consumenten. Bovendien krijgen ze meer diensten van Google zelf mee, in plaats van een zo kaal mogelijke versie van Android. HTC zou de producent zijn van de eerste twee Pixel-toestellen, die volgens de geruchten displays hebben van 5"  en 5,5". Naast de nieuwe telefoons werkt Google volgens eerdere geruchten ook aan eigen smartwatches.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (62)

Ik had gehoopt dat ze toch iets meer de nexus lijn gingen vast houden, het lijkt erop dat dat dus niet meer helemaal het geval is.
Zolang de enorme custom rom support van xda maar blijft, vind ik het ok, alleen spreekt mij het design van Htc mij niet zo aan.
Ik wacht nog even 4 oktober af, en anders word het toch maar de nexus 5x :)
Dus een naamsverandering en het deugt niet meer? 8)7
Alleen gaat het hier, als de geruchten kloppen, niet alleen om een naamsverandering maar ook een ideologisch verschil zoals geen stock Android, etc.
Geneens een populaire China phone? ;) zit daar nl zelf wel over na te denken als opvolger van mn Nexus 5
Heb al 2x een Xiaomi gehad, echt fantastische telefoons, alleen camera was matig en custom rom support is vaak lastig, toch wel een must voor mij.
Moet je de volgende keer eerst even op xda kijken welke telefoons veel support hebben
Ik was al bijna om, naar de iPhone 7. Maar toch teased dit me weer, de liefde voor Android blijft toch wel. Ben benieuwd, mijn keuze wordt pas gemaakt na deze aankondiging.

Mocht de Pixel goedkoper zijn, dan wordt het de Pixel. Maar ik hoor verhalen over ¤ 649. Dat wordt me eigenlijk te gek voor een Google phone.
Dat zei men in het begin bij de 5x ook, maar daar daalde de prijs enorm snel, die begint nu al rond de 260. (450 bij introductie, ik kocht hem 5 maanden later voor 285)
De iphone start op 750 euro. En dan krijg je een vrijwel dezelfde telefoon, alleen een ander besturingssysteem en een veel beter beeldscherm. Dan is 650 euro niet gek toch?
Met het oog op restwaarde etc. scoort de iPhone toch beduidend beter. Ik gebruik nu een iPhone 4!!! tijdelijk. En het werkt nog steeds 'ok'. Niet overweldigend, en ik kan sommige apps nu niet gebruiken doordat iOS 7 de laatste versie is voor deze telefoon.

Verder voor een 6 jaar oud toestel prima mee te werken, beetje appen, fb en simpel browsen.
Dat is dus dikke zever van die Apple-restwaarde hé. En dat blijft maar nageblaat worden...

Eigen onderzoekske op Tweakers V&A :

iPhone6 16GB, introprijs 699¤, nu op V&A voor 300¤. Minwaarde : 399¤
Sony Z3c 16GB, introprijs 489¤, nu op V&A voor 215¤. Minwaarde : 274¤

iPhone 5S 16GB, introprijs 699¤, V&A voor 175¤. Minwaarde 524¤
Nexus 5 16GB, introprijs 399¤, V&A voor 90¤. Minwaarde 309¤

Kijk gewoon efkes voorbij de marketingblabla.
Sinds wanneer is restwaarde nu ook alweer marketingblabla? Nu mag jij me eens vertellen waar en wanneer Apple ooit heeft gezegd dat Apple producten een hogere restwaarde hebben. Hogere restwaarde is iets dat voortvloeit uit ervaringen van gebruikers.

En ik vind dat je hier ook een vreemde vergelijking maakt in je eigen "onderzoekske" Ik zou toch verwachten dat je toestellen gaat vergelijken met dezelfde intro prijs want als je een toestele vergelijkt dat de helft goedkoper is in introrprijs kan je inderdaad verwachten dat het toestel met de laagste introprijs de hoogste restwaarde zal hebben op een verkoopsite anders stond die bij 'gratis af te halen'

Uit ervaring weet ik dat ik een iPhone 6 16GB nog gemakkelijk voor meer dan ¤350 kan verkopen en dat ik een Sony Z3C aan de straatstenen niet kwijt ga geraken. Dat is puur persoonlijk want ik ga er vanuit dat jij die Sony Z3C nog wel voor een aanvaardbare prijs zal kunnen verkopen maar ik ben er zeker van dat ook jij die iPhone 6 ook verkocht zal krijgen. Er zijn nu eenmaal meer mensen die een iPhone willen dan een Sony of Nexus smartphone.
Als AFCAjax schrijft dat Apple een betere restwaarde heeft dan is dat de beste marketingblabla die er is, maw mond-aan-mond reclame door de gebruikers zelf. Als firma kun je niet beter wensen.

Dus, als iemand beslist obv van wat bvb AFCAjax beweert om een Apple te kopen omdat hij denkt dat hij door een betere restwaarde beter af is, dan toon ik dat dat centgewijs niet klopt.

Jij hebt gekozen om een iPhone6 te kopen (aan ¤699 euro?), ik voor een goedkoper alternatief, de Z3compact.
(zie https://tweakers.net/reviews/3713/10/apple-iphone-6-niet-vernieuwend-wel-verleidelijk-alternatieven.html)

En je hebt gelijk, een Samsung waar je de volle pot voor betaald hebt bij introductie is enkele maanden al veel minder waard, maar uiteindelijk verliest je Apple blijkbaar ook veel van zijn waarde, maar pas later, als de nieuwste iPhone er is.

En ja, er zijn mensen die nu eenmaal liever een iPhone dan een Sony of Nexus willen, maar ik ben blij dat ik een andere 'goedkopere' keuze gemaakt heb. Jij hebt tenslotte je 'betere' restwaarde ook zelf betaald hoor.
Feit blijft dat ik nu na een jaar en 1 maand 275 euro moet bijleggen voor een nieuwe iPhone . En dat ik mijn " oude iPhone" eigenlijk al kwijt was , voordat ik hem tekoop kon zetten.
Maar ieder zijn eigen ding toch?
Jij had dit en dat gedaan. Ok, prima. Maar feit is dat 2de hands iPhones heel gewild zijn en je ze zo kwijt bent. Ik denk dat je met bijv zo een Sony langer loopt te leuren.
En als je idd een Samsung neemt kan je hem snel kwijt zijn, maar afschrijvingskosten tov de retailwaarde bij launch is om te huilen.

Maakt niet uit verder. Maar voor een gewone gebruiker die niet wil/kan rooten , custom roms wil gebruiken, etc. Is een iPhone een betere aanschaf vanwege langere os ondersteuning en updates en houdt dus langer zijn waarde.

Maar ben heel benieuwd naar die pixel. Ik hoop dat Google een aangepast kaal Android erop zet, die geoptimaliseerd is voor de hardware van die telefoons, zonder overbodige extensies, etc.
Dan zijn ze op de goede weg.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 20 september 2016 20:25]

Hopelijk ook een Pixel 7 als opvolger van de Nexus 7 tablets.

Mijn 2013 nexus 7 kan wel een opvolger gebruiken ;)
Denk niet dat ze nu nog een 7 inch tablet gaan uitbrengen, dat is maar 1 inch groter als hun laatste flagship, als ze nog een mini tablet uitbrengen, zal deze minimum 8 inch zijn volgens mij. Daarom hoeven de totale afmetingen van de tablet nog niet groter te zijn, want de Nexus 7 had redelijk dikke bezels
Dikke bezels bij een tablet zijn een feature. Ik wil mijn tablet kunnen vastpakken zonder meteen het touchscreen te bedienen.
offtopic:
Eigenlijk wil ik helemaal geen tablet maar nouja

[Reactie gewijzigd door Peetz0r op 20 september 2016 07:13]

Nochtans is dit bij mijn iPad Air geen probleem, die heeft software die detecteert of je een Touch interactie wil maken of dat je hem gewoon vasthoud. Vermoed dat Google wel iets gelijkaardig kan implementeren
De iPad Air geeft dan ook relatief gezien dikke bezels vergeleken met een 6" smartphone.
maar niet in vergelijking met een Nexus 7 (wat logisch is, andere tijden). En ik doelde gewoon op het feit dat er software oplossingen zijn om dunnere bezels op een tablet te compenseren
Ik denk dat je je eigen punt een beetje kwijt bent.
In je eerste reactie zeg je 'denk niet dat' en 'dat is maar 1 inch groter als hun laatste flagship'. Je vergelijkt een 7" tablet dus met een 6" smartphone.

Dat er software oplossingen zijn om dit probleem/feature te compenseren klopt ook maar deels, aangezien er (naar mijn weten) nog geen tablet is met vergelijkbare bezels als die van een smartphone.
Nee, ik maakte 2 punten.
Een 7 inch tablet is niet meer van deze tijd, aangezien telefoons altijd groter worden.
En, men kan bijna een 8 inch sherm krijgen in de behuizing van de nexus 7 als men de bezels kleiner maakt, daarom niet zo klein als die van een telefoon.
Het probleem speelt helemaal niet. Ik heb meerdere Android tablets en een Air 2, de man zwamt maar wat :+

Overigens ben ik helemaal voor een nieuwe 7" tablet, als ik mijn Nexus 7 naast een S6 met 5,2" scherm leg is het verschil behoorlijk groot. Aangezien de Pixel XL 5,5" zou worden is het nog niet eens zo'n gek idee dat Google een nieuwe uitbrengt.
Denk niet dat ze nu nog een 7 inch tablet gaan uitbrengen, dat is maar 1 inch groter als hun laatste flagship
Twee opmerkingen:
1. mijn N7 2013 heeft op het gevoel een duidelijk groter scherm dan een N6P
2. indien de geruchten kloppen wordt de nieuwe flagship 5.5", waardoor het alweer 1.5" scheelt met een 7" tablet. Mijn OPO is ook 5.5", dat scheelt veel qua kijkcomfort met een N7.
HUAWEI is volgens de geruchten bezig met een nieuwe 7 inch tablet:

http://bgr.com/2016/09/06/google-nexus-2016-huawei-tablet/
Die telefoons zullen toch goed verlopen. HTC is een deftige fabrikant dat goede telefoons kan maken. Dat hebben ze al bewezen in het verleden.

Google zal misschien geen naakt systeem afleveren maar het zal er toch niet ver van zitten. Wat kunnen ze nu als bloatware op zo een telefoon zetten?

Ik kijk er alvast naar uit. Hopelijk ook Google Home aankondiging.
Google fit enzo, dezelfde bloatware als op de nexussen. Verder kan ik ook niet veel bedenken. De nexussen hadden alleen altijd veel gapps erop staan, verder niets. Dus ze kunnen alleen meer gapps doen denk ik. Het enige is dus dat je die dan niet kunt verwijderen. Wat ik wel ergens gelezen had, is dat ze mogelijk met een nieuwe launcher komen.
Ik sla deze denk ik over. Kan niet verkroppen dat ze van de stereo front facing speakers afstappen na 2 jaar. En dan al helemaal met telefoons gemaakt door HTC.
De axon 7 heeft cyanogensupport gekregen, alleen kan dat scherm maximaal 350 nits. Echt, wanneer maakt een fabrikant nu eens een perfecte phone met gewoon alles goed uitgewerkt.

Edit:
Dit zijn de pixel telefoons:
http://www.androidpolice....ogle-pixel-pixel-xl-leak/

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 20 september 2016 07:07]

Ik snap dit sentiment echt helemaal niet. Bij alle nexus devices vond iedereen de leaks/specs/prijspoint totaal niet interessant of zelfs tegenstaan, maar vervolgens zijn de devices wel erg populair. Nu gaat de discussie over bezels, front-facing speakers, etc. etc.

Daarnaast stapt google nergens van af maar gaan ze mee in het design van de OEM partner en bouwen ze daar op voort. Vandaar de flinke bezels, vandaar geen front-facing speakers. Gevoelsmatig is dit project begonnen als nexus project maar halverwege gedraaid naar een pixel project.

De nexus kenmerken zijn: op basis van eerder OEM design een google geinspireerde phone maken.
De Pixel kenmerken zijn: pricepoint (geruchten), geen stock android en exclusieve features, aparte ondersteuning, en marketing budget (aankondigingsreclame tijdens monday night football).
De Pixel kenmerken zijn: pricepoint (geruchten), geen stock android en exclusieve features,

We moeten natuurlijk nog maar zien wat daar terecht van komt. Google biedt een groot gedeelte van de software op Nexussen ook via de Play Store aan. Daarnaast heeft mijn Pixel C stock Android en geen exclusieve features. De prijs is wel aan de hoge kant maar dit gold ook al voor de Nexus 6P.
Design doet me erg aan een iPhone denken. Zeker de front met de langwerpige speaker grill, duidelijk zichtbare camera en enorme top en bottom bezels. De achterkant vaag door het metaal en de antenne streep.

Overigens zitten voor mij persoonlijk de knoppen aan de verkeerde kant van het toestel, ik bedien het liefst met links en met mijn duim.

[Reactie gewijzigd door Noisia op 20 september 2016 07:14]

Zal aan jou liggen, volgens mij doet dit en dat jou ook al aan een iphone denken.

[Reactie gewijzigd door anessie op 20 september 2016 07:45]

De design mogelijkheden zijn natuurlijk beperkt, maar de twee voorbeelden die jij laat zien hebben voor mijn gevoel minder overeenkomsten met een iPhone dan in de bron @Ruw Er
Koop een oneplus 3, grotendeels dezelfde specs en een beter scherm.

Kost wel een beetje meer dan de axon 7, maar het is de extra centen wel waard :)
OP3 is 40-50 euro goedkoper dan de Axon7, tenzij je een gewone ZTE Axon bedoelt.
Helemaal mee eens.
Maja welke telefoon heeft naast de nexus 6p degelijke front facing speakers.
De ZTE Axon 7. Super telefoon voor maar 400 euro, echter, is de software vrij ruk, al komt er nu een cyanogenmod build. Grootste probleem met die telefoon is het scherm. Het is wel 1440p amoled, maar de maximale helderheid is zeer laag.
Ik zie de lage maximale helderheid van mijn nexus 6p echt als enige grote minpunt, en de axon 7 kan nog minder fel...
Zolang de telefoons maar goede update support krijgen vind ik het wel interessant, dat en de goede prijs is waarom ik eigenlijk altijd voor een nexus toestel probeer te gaan. Ik ben benieuwd :Y)
Prijs ben ik ook wel benieuwd naar, heb alleen een slecht gevoel hierbij. Volgens mij zijn de pixel tablet eenstuk hoger geprijst dan de Nexus tablet.
Er gaan ook geruchten dat de Chromecast 3 aangekondigd gaat worden. Die zou dan 4K functionaliteit hebben, daar zit ik wel op te wachten! :9~
ben benieuwd, wordt het een nieuwe Google telefoon voor mij of wacht ik af voor de Oneplus 4 :)
Als die kleine effectief een 5" scherm heeft dan is dat wel een toestel waar een deel van de Android bevolking op zat te wachten. Spijtig dat de prijs aan de hoge kant wordt.
Ik heb zo'n 5 jaar lang Nexus telefoons gebruikt, eerst 2 jaar de Galaxy Nexus en vervolgens bijna 3 jaar de Nexus 5. De dramatische accuduur van de Nexus 5 en de tegenvallende leaks van de Pixel toestellen hebben mij 2 maanden geleden doen overstappen naar de OnePlus 3. Wat echt een geweldig toestel is met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik zat heel lang tegen het formaat aan te hikken en zonder hoesje met grip is het toestel best glad en het risico best hoog dat ie uit je handen valt, maar dat is het enige nadeel. Hopelijk blijft de software wel zo kaal als het nu met OxygenOS is, nu OnePlus heeft aangekondigd de teams van OxygenOS en HydrogenOS samen te voegen.

Het design van de Pixel telefoons vind ik persoonlijk niks en dat Google nog meer software van Google op de toestellen zet weet ik ook niet of je daar nou zo blij mee moet zijn. Verder is het laatste gerucht dat de prijzen erg hoog worden met $649 voor het instapmodel:

http://www.androidpolice....financing-will-available/
649 is op zich niet zo hoog. De S7 was duurder dan dat bij launch dacht ik. Toestellen van HTC, LG en Apple ook.
Het is wel hoog vergeleken met voorgaande Nexus telefoons. De duurste Nexus was tot nu toe 649/699 euro en nu zou de goedkoopste variant beginnen bij 649.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True