Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Square Enix heeft de systeemeisen voor de Windows-versie van de game bekendgemaakt. Ook is duidelijk wanneer het voorladen via Steam begint voor mensen die de game al in de voorverkoop besteld hebben, namelijk vrijdag 19 augustus om 18:00 uur in Europa.

Spelers van Deus Ex: Mankind Divided op pc hebben minimaal een 64bit Windows-pc met Windows 7 SP1 nodig, al beveelt Square Enix een 64bit Windows 10 installatie aan. Verder is minimaal een Intel Core i3-2100 of vergelijkbare AMD-cpu nodig met 8GB ram, 45GB opslagruimte en een AMD Radeon HD 7870 met 2GB of Nvidia GeForce GTX 660 met 2GB nodig.

Om de game in zijn volle glorie te kunnen spelen, beveelt de uitgever een Intel Core i7-3770K of AMD FX 8350 Wraith aan, samen met 16GB ram en 55GB opslagruimte. Dat laatste zou voldoende moeten zijn voor dlc's. Om het grafisch geweld aan te kunnen op hdtv-formaat, ofwel 1920x1080, vereist de game een AMD Radeon RX 480 of een Nvidia GeForce GTX 970.

Deus Ex: Mankind Divided komt op 23 augustus uit voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One. Enkele dagen eerder, op 18 augustus, komt Deus Ex Go uit voor Android en iOS.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Als je even op het linkje klikt zie je dat er helemaal niets over uhd staat maar dat die aanbevolen eisen voor 1080p ofwel fhd zijn.

Zal wel weer een leuke game worden, ben benieuwd. Hopelijk hebben ze de laadtijden tussen zones een beetje acceptabel gekregen, Human Revolution was zonder SSD echt een gruwel wat dat betreft.
Ik heb alleen maar de Director's Cut gespeeld (gewoon vanaf de HDD), dus misschien was het daarin verholpen, maar die laadtijden vielen toch best mee? Ik kan me niet herinneren dat deze langer dan 10-15 seconden in beslag namen.
Die hebben ze in een patch verholpen (ik had hem bij launch, erg veel last van trage hdd, daarna een tijd niet gespeeld, toen een dikke patch en het was heel veel beter)
Volgens mij één van de eerste games die 16GB aanbeveelt, ben benieuwd of dit echt nodig gaat zijn of het een dikke 'veiligheidsmarge' heeft. Wel bijzonder dat ze dan voor videokaarten niet aangeven hoeveel geheugen er nodig is om op hoge settings te spelen terwijl ze dat bij de minimale eisen wel doen ( 2 GB ), aangezien de GTX970 de helft van het geheugen (kan) hebben en met DX12 je juist zou denken dat de RX480 een voorsprong hierin heeft?

[Reactie gewijzigd door Freaky Maus op 12 augustus 2016 11:12]

"Volgens mij één van de eerste games die 16GB aanbeveelt, ben benieuwd of dit echt nodig gaat zijn of het een dikke 'veiligheidsmarge' heeft. "
Al gebruikt de game maar 9GB ram, dan zullen ze alsnog meer dan 8GB moeten aanbevelen, want 8 is dan te weinig. 16GB is dan de volgende stap. (de minder populaire configuratie van 12GB daargelaten)
Gelukkig is de prijs van DDR3 ram nu bijzonder laag ! En bij DDR4 is ook een constante daling gaande.

Ik ben benieuwd of dit, net zoals GTA V en fallout een game word die profiteert van "snel" ram geheugen. Een trend die we zien sinds de xbox one / ps4 opkomst.

[Reactie gewijzigd door holhuizen op 12 augustus 2016 11:57]

Er zijn genoeg spellen die 16 aanbevelen. En ook al een paar die duidelijk iets van voordeel halen uit 16gb ram. Maar kunnen vaak genoeg nog prima met 8gb overweg.
na dat er wat geheugen van me is kapot gegaan, moet ik het tijdelijk doen met maar 4GB geheugen ipv 16GB en om eerlijk te zijn merk ik echt totaal geen verschil in meerdere games,
Bijvoorbeeld GTAV en Fallout 4
https://www.youtube.com/watch?v=vDkKDqThyBo

Het verschil is ook niet super. Maar zeker als je naar 1440/4K gaat is 16 dus wel iets beter.
Om het grafisch geweld aan te kunnen op uhd-formaat, ofwel 1920x1080, vereist de game een AMD Radeon RX 480 of een Nvidia GeForce GTX 970.

Dat klopt niet volgens mij?
Moet inderdaad 3840×2160 zijn. :)
Of FHD. Lijkt mij eerder geloofwaardiger.
Zoals nu ook correct is aangegeven.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 12 augustus 2016 11:41]

Wat is een voor de hand liggende resolutie daar onder trouwens?
4k met een rx 480/970. Dat zou betekenen dat e het ineens super geoptimaliseerd hebben tot een film. 4k AAA gaming met een rx 480 klopt natuurlijk niet.
Nee ik bedoelde wat is een veelgebruikte resolutie lager dan 1920x1080
Sinds wanneer is UHD 1920x1080? UHD is toch 4K, dus 3840x2160 of iets in die regionen?
edit:
spuitelf }:O


Verder flink wat schijfruimte nodig zeg! Games worden steeds groter, wordt alweer tijd voor een grotere SSD op deze manier. Heb er wel zin in, belooft weer wat moois te worden.

[Reactie gewijzigd door MadEgg op 12 augustus 2016 11:16]

Waarschijnlijk omdat steeds meer games gemaakt worden met het oog op 4K, worden de textures ook steeds groter. Vandaar waarschijnlijk de schijfruimte, RAM en videokaart eisen.
Dat zal best ja. Voor Rainbox Six Siege kon ik ook optioneel een high-res texture pack installeren, dat vergrootte de benodigde schijfruimte van 15 GB naar 45 GB. Da's nogal wat.

Maar ja, wil het wel op 4K spelen natuurlijk dus ik zal eraan moeten geloven.
Wanneer kan ik het gepreorderde spel via Steam sneller spelen? Als ik het spel preload en decrypt wanneer gereleased (op een Samsung Evo 850 SSD met een Intel Core i5-6600K), of toch als ik gewoon wacht tot release en dan met zo'n 17MB/s binnenhalen (dan is decrypt niet meer nodig).
Ik zou preloaden - rondom de release zal de queue voor de package razend druk zijn. Zeker met een SSD is het makkelijker om gewoon te decrypten.
Serieus verbaast dat Linux niet bij ondersteunde platformen staat.
yup, jaar geleden met SE gesproken, afgezien van hitman zouden er meer titels volgen
Is uhd geen 7680×4320p in plaats van 1920×1080p ?

Edit: hoezo wordt ik gedownmod ? Uhd is 7680x4320p (UHD-2) & 3840x2160p (UHD-1)

[Reactie gewijzigd door l99030607l op 12 augustus 2016 11:19]

die resolutie heb ik ook nog nooit eerder gezien? 7680x4320(p)
Ik vermoed dat het 8k is.
Reverse 4K? :P
Oftewel 8k(dacht ik)
"Om het grafisch geweld aan te kunnen"

Wat verstaan ze onder aan kunnen? 30fps?
De game maakt gebruik van directx 12 nietwaar ? ben benieuwd of ze dit goed hebben geimplanmeteerd, of dat ze maar de helft van de nieuwe functies hebben weggelaten ( zoals bij tomb raider en B03 enz.) om zo Nvidia ( fans) een beetje blij te houden.

Of zou dit 1 van de eerste games worden waarbij ze directx 12 van de grond af aan hebben ingebouwd ?

Hoe dan ook, ik hoop dat ontwikkelaars in de toekomst zich maar op Vulkan gaan richten. Gister nog ff DOOM gespeeld, alles op Ultra, en op 1440P met een Fury , constand op 80+ fps !
Dit zou ook mooi zijn voor de Linux community, Linux zou dan eindelijk een serieus platform voor gamers kunnen worden !
Word Vulkan eigenlijk ondersteunt op de Xbox ? en op de PS ?
Of houd microssoft dit tegen ? iets wat mij niet zou verbazen, het is tenslotte de DirectX doos...
Nvidia stapt vol in vulkan hoor, ze zijn zelfs officieel partner met khronos en promoten zelfs Vulkan. Enigste die niks heeft aan Vulkan is Microsoft want dx12 is van Microsoft.

Ik zeg dat Vulkan groot gaat worden komend jaar, als je ziet dat Vulkan zo veel verschillende besturing systemen support dan is dx12 echt een lachertje. Dit maakt het voor grote uitgevers alleen maar interessant om een game te maken op vulkan omdat het heel makkelijk op andere besturingssystemen kan werken.

[Reactie gewijzigd door LocK-NaH op 12 augustus 2016 15:35]

Als een studio voor Vulkan kiest (en mits de GPU drivers het goed ondersteunen, maar dat zal wel), dan hoeft men nog slechts 1 API te gebruiken voor alle platforms. Juist een reden om niet langer voor DX12 te kiezen. Ik verwacht dat Vulkan echt wel aan gaat slaan, al duurt het wat langer dan ik in eerste instantie dacht.
zover ik weet is Vulkan ontstaan uit Mantle, wat ontwikkelt is door AMD. aangezien de consoles gebruik maken van een chip van AMD verwacht ik dat het qua hardware niet moeilijk moet zijn. of Sony en vooral Microsoft dit willen implementeren is denk ik de grootste drempel.
Volgens mij is UHD formaat geen 1920x1080 zoals in het artikel staat maar 3840x2160.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True