Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 285 reacties
Submitter: Carfanatic

De prijsstijging die Netflix dit voorjaar heeft doorgevoerd voor bestaande abonnees en de bijbehorende publiciteit daarover hebben samen geleid tot een tegenvallende groei van het aantal abonnees, claimt het bedrijf. Het aantal nieuwe abonnees zou wel op schema liggen.

Door het aantal opzeggingen kwam de groei in abonnees uit op 1,68 miljoen, het laagste aantal sinds drie jaar. Volgens het bedrijf is dit voor een deel te wijten aan de publiciteit rondom de prijsstijging voor klanten die al jaren abonnee zijn, en die tot nu toe een lagere prijs betaalden. Daardoor zouden nieuwere abonnees gedacht hebben dat ook zij meer zouden moeten betalen, claimt het bedrijf.

Netflix voert nergens de vpn-blokkades, die het deze winter heeft ingesteld, aan als reden voor de onverwachte stijging van het aantal opzeggingen. Door die vpn-blokkade kunnen klanten in landen als Nederland en België niet langer aanbod bekijken van Netflix in andere landen en zitten ze vast aan het beperktere aanbod van films en series in de Benelux.

De streamingdienst heeft nu 83 miljoen abonnees, waarvan er bijna tachtig miljoen betalen. De omzet van het afgelopen kwartaal bedroeg ruim 2,1 miljard dollar, omgerekend momenteel rond 1,9 miljard euro. De nettowinst steeg van 23,3 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar naar 40,7 miljoen dollar nu.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (285)

Netflix zal iets moeten veranderen om dit geen trend te laten worden. Klanten hebben de prijs namelijk omhoog zien gaan, maar daar niets extra's voor teruggekregen. In tegendeel, het lijkt alsof er de laatste tijd steeds meer content van Netflix verdwijnt. Van sommige series zijn bijvoorbeeld de eerste paar seizoenen niet meer terug te vinden, en sommigen zijn helemaal verdwenen. Ook lopen ontzettend veel series een paar seizoenen achter. In feite ben je als abonnee dus meer gaan betalen voor minder. Ik snap wel dat mensen dan opzeggen en anderen niet happig zijn een nieuw abonnement af te sluiten.

Ik snap ook dat dit iets is wat zij niet volledig in handen hebben: Netflix blijft afhankelijk van deals met rechthebbenden, en die zullen altijd de mogelijkheid hebben hun content om welke reden dan ook weer van Netflix af te halen. Het zal lastig zijn om voor alle markten goeie deals met rechthebbenden te sluiten die garanderen dat content blijft staan en recente content snel aangeboden wordt. Maar goed, niemand heeft gezegd dat het runnen van een miljardenbedrijf makkelijk is. Klanten eisen nu eenmaal kwaliteit voor een redelijke prijs en als Netflix succes wil blijven hebben zullen ze een manier moeten vinden om daaraan te voldoen.
Ik denk ook niet dat je Netflix moet zien als een totaal oplossing, zoals bijv. Spotify dat wel is. waar Spotify eigenlijk goedkoper wordt (familie abo's) wordt Netflix duurder terwijl de content minder wordt ipv meer.

Ik zou er meer in zien om het basis abo goedkoper te maken, en eventueel een premium abo met meer content. Liefst ook met buitenlandse content. Nu VPN geblokkeerd wordt kijk ik ineens veel minder Netflix en overweeg ik zelf om maar weer gewoon op te zeggen en weer te gaan downloaden.
Punt van netflix is dat het moet werken met allerlei rechten en dergelijk, en dat kost geld. Het is een wereldwijde legitieme service.

Zodra Ziggo weer bereikbaar is en klaar is met de fusie van UPC & Ziggo neem ik een abo op HBO, 14,95 maar wel on demand en de laatste nieuwste series zien.
Tijdens het nieuwe GoT seizoen heb ik 2 maanden HBO gehad, maar dat on-demand aanbod is wel heel erg beperkt en echt totaal niet te vergelijken met Netflix.

Daarnaast heeft HBO OD ook trekjes om alleen de laatste paar seizoenen online te zetten en niet alle seizoenen. Althans, vorig jaar wou ik Boardwalk Empire kijken, maar de eerste 2 seizoenen ofzo waren niet beschikbaar. Wellicht dat dit inmiddels beter is.
Nee is nog steeds slecht :) zelfs hun eigen series zijn niet meer terug te vinden!? True Detective bijvoorbeeld.

En daarnaast is de on demand site echt dramatisch. Onthoudt "soms" waar je bent gebleven bij een film. Elke keer dat in Chrome opnieuw opstart is het een nieuw device, waardoor je om de zoveel tijd eerst je devicelijst moet clearen voordat je op het 'nieuwe' device mag kijken.

Gelukkig was het 'gratis' bij KPN, maar netflix is wat mij betreft de betere op technisch gebied in ieder geval.
Nog beter is gewoon zelf een collectie bijhouden op een NAS en deze via plex of XBMC overal waar je bent kunnen kijken. Je hebt dan een collectie vol films die je ook daadwerkelijk wil zien, ipv al die Adam Sandler rotzooi die Netflix op hun voorpagina zet.
Ja het is illegaal, en sommige mensen denken dat het goedkoper is, maar je betaalt uiteindelijk veel meer voor stroom en harde schijven. Maar zolang er geen adequaat alternatief is blijf ik het zo doen.
het is niet omdat je er meer voor betaalt, dat het daarom goed is ...
het blijft illegaal... en bovendien kan je absoluut niet tippen aan het aanbod van netflix...
of kan jij ook eender waar je je bevindt streamen op eender welk device? ik neem aan dat jij geen 120 versies per mediabestand hebt zoals netflix wél heeft... bovendien is bij illegale content niet alitjd NL-talige ondertiteling beschikbaar (of ze is belachelijk grappig slecht door al de fouten die erin zitten (bv; "The dope is there -> de coke is daar"; terwijl de film over heroine gaat ipv cocaine))
Zelf heb ik ze niet persé nodig, maar als ik met m'n familie ofzo samen naar een film kijk; dan zijn er wel gezinsleden bji die niet zonder de NL subs kunnen als we een engelstalige film of serie kijken; niet iedereen is zo goed in het engels namelijk. Bovendien; voor jullie NL'ers; met zulke illegale content ben je dan ook weer enorm beperkt tot engelstalige en NL content; een italiaanse film of franse film zul je dan ook niet downloaden omdat je daar geen yota van begrijpt; terwijl daar échte pareltjes tussen zitten... (denk bv maar aan "la vita é bella") of een fantastische scandinavische thriller/actiefilm.
zonder NL subs is dat onbegrijpbaar; jah je begrjpt wel wat je ziet maar niet wat ze zeggen...

Neen, netflix biedt nog steeds voldoende waar voor z'n geld... het leven is nu eenmaal niet gratis en er is zoiets als inflatie waardoor de prijzen van alle dingen die we kopen/gebruiken stijgen. Dat netflix dan eens een eurootje omhoog gaat is begrijpbaar; zolang ze dat niet elk jaar doen kan ik me daar in vinden; ze moeten tenslotte wel betaalbaar blijven. Niemand zegt bovendien dat je het duurste abo moet nemen... zelf heb ik (zoals velen) het middelste abo; hierdoor kan ik met twee toestellen tegelijk kijken én heb ik toegang tot HD-materiaal.. Niet dat ik zelf met twee toestellen tegelijk kijk, maar als ik iets leuk voor m'n ouders tegenkom kan ik hen gewoon de link doorsturen en dan kunnen zij er ook naar kijken terwijl ik naar m'n eigen ding kijk..

Heb ik nooit iets illegaals gedaan? oh jawel hoor, ik zal dat zeker niet ontkennen, dat was in mijn jeugdjaren toen ik A) geen geld had om films te kopen op vhs, B) er op de computer bijlange na nog geen alternatieven bestonden (vcd was het enige digitale videoformaat; CD-i, jeweetwel, dat ding dat geflopt was en downloaden over een modempje moet je dat niet doen). En later heb ik ook nog af en toe iets gedownload; dingen die in de lokale videotheek niet beschikbar was ofzo, en na het kijken heb ik dat steeds gewist; ik heb nooit liggen hoarden (lang leve RW-media)
Oke, ik wil niet als een lul overkomen ofzo maar ik ga wat van je punten proberen te ontkrachten. Moet er wel bij zeggen dat het voor mij persoonlijk geld en dat ik begrijp dat in uw situatie (dus met familie leden die NL ondertiteling nodig hebben) de zaken wat anders liggen.

1)
Omdat ik er meer voor betaal is het inderdaad nog niet goed te praten dat ik illegaal download. Het is echter wel te begrijpen door de volgende punten die ik uit ga leggen. Ook betaal ik via de Nederlandse thuiskopieheffing die op harde schijven en andere computer onderdelen zit, nog steeds een hoop geld aan de producenten van de films. Ook ga ik vaak naar de bioscoop en draag zo ook een steentje bij aan het maken van nieuwe films. Wederom, het is niet goed te praten, maar het is zeker niet het geval dat ik te gierig ben om te betalen.

2)
Ik kan wel zeker tippen aan het aanbod van Netflix met mijn persoonlijke collectie die ik op mijn NAS heb staan. Deze collectie bestaat uit 1200+ films in blu-ray kwaliteit (tussen de 6 en 40gb per stuk).
Het voordeel aan zelf een collectie bijhouden is dat iedere film in je collectie dan ook echt een film is die je wil zien. Ik noem mezelf een cineast en kijk gemiddeld drie films per week. Ik zoek actief klassiekers en onbekende films op en kijk ook veel Europese en Aziatische films. Ook veel hele oude films (1920-1960) staan gewoonweg niet op streamingdiensten of zijn in Nederland amper te krijgen op blu-ray (of je betaald 50+ euro's voor importkosten).
Ik geef weinig om romantische komedies of horror omdat deze twee genres momenteel maar erg weinig goede films omvatten en veel van de goede films binnen deze genres zijn of onbekend of al een paar decennia oud waardoor Netflix ze ook niet in zijn collectie heeft.
Kortom als je diversiteit wil moet je helaas momenteel toch echt "illegaal" films downloaden. (of de jackpot betalen voor imports) Daarom is voor mij een persoonlijke lokale collectie op dit punt enorm superieur.

3)
Ik kan wel degelijk mijn filmcollectie streamen onafhankelijk van waar ik ben. Zolang er internet is kan ik via de Plex media server die op mijn NAS draait, met hetzelfde gemak als Netflix streamen zolang er internet is. Ga ik op vakantie dan kan ik zelfs via Plex films selecteren die ik offline wil kunnen bekijken zodat deze vervolgens automatisch op mijn apparaat (laptop, tablet, telefoon etc) worden gedownload. Plex kan heel slim op basis van je internetsnelheid de kwaliteit aanpassen om zo de film zelfs over redelijk trage 4mbps connecties, te streamen. Lijkt erg op Netflix alleen dan met een hoger percentage goede films en offline features.

4)
Nederlandse ondertiteling is voor mij geen probleem en ik ben het met je eens dat het voor problemen kan zorgen als ik een film wil kijken met iemand die de Engelse taal niet machtig is.
Echter via XBMC wordt het vinden van bijpassende ondertiteling een stuk makkelijker gemaakt omdat hier een subtitle scraper zit ingebouwd. Deze zoekt verschillende subtitles sites af en geeft je een lijst met mogelijke passende ondertitels. Bij recentere of bekende films werkt dit over het algemeen flawless en heb je binnen een paar klikken ondertiteling van goede kwaliteit en die perfect synchroon loopt.
Echter bij onbekende films klopt het dat het vaak lastig is om goede Nederlandse ondertiteling te vinden. Om op het punt van "foreign" films aan te komen. Ook hier is het vaak lastig Nederlandse ondertiteling voor te vinden. Echter ben ik persoonlijk de enige die de wat obscure films kijkt en bij deze films zit vaak al standaard een goede engelstalige ondertitel. Ik kan dus wel vrijwel alle Zuid Amerikaanse, Aziatische of Europese films gewoon volgen via de Engelse ondertitels.

5)
La Vita É Bella is inderdaad een hele goede film. Ook zou ik je aanraden eens de film Jagten te kijken. Een Zweedse film als ik het goed heb en erg aangrijpend. Of de film "Land of Mine", een Deense film over oorlogsgevangenen die mijnen moeten ruimen. Ook zeer de moeite waard.

6)
Ben het met je eens dat haten op Netflix omdat ze hun prijzen vorig jaar hebben verhoogd is inderdaad niet echt doordacht. Ze zijn net als zoveel bedrijven meegegaan met de daling van de Euro en dit is niet meer dan normaal. OnePlus heeft zijn prijzen ook verhoogd omdat ze anders gewoonweg verlies zouden draaien per telefoon.

6)
Zoals ik eerder heb gezegd, ik ben geen piraat omdat ik geen geld heb. Ik besteed graag geld aan goede content en heb al jaren een Spotify abonnement en koop al mijn games gewoon legaal via Steam, GOG, Origin en ... Ugh... Uplay.
Ik merk echter dat de filmindustrie gewoon erg achterloopt op de tijd als het op distributie manier aankomt. Er zijn services als Netflix en HBO GO die hun best lijken te doen om ook de filmindustrie naar een modern verkoopmodel te krijgen, maar zij worden actief tegengewerkt door de studio's en hun exclusiviteit deals. Bij games is het niet zo erg dat er een aantal verschillende platformen zijn. Dit zorgt voor gezonde competitie. Echter zit je daar niet vast aan een maandelijks abonnement en zijn ze ook offline te gebruiken. Zelfde geld voor Spotify. Je kan het heel makkelijk offline gebruiken door albums en playlists offline available te maken.

Netflix, HULU, HBO, Amazon en dergelijken zijn een goede stap in de goede richting, het is echter gewoon nog te incompleet en verdeeld om voor mij persoonlijk een alternatief te zijn voor een persoonlijke collectie.

[Reactie gewijzigd door Luuk.vanRiel op 19 juli 2016 18:03]

CineFIEL? (ipv cineast)
Zo kun je het ook bekijken. Maar ik kijk erg veel films omdat ik zelf ook in het vak zit. Dus zie heel graag veel verschillende stijlen van verschillende regisseurs. En Netflix is gewoon erg beperkt als het op culturele en artistieke hoogstandjes gaat.
Dude, waar vind je die films? Ik ken mensen die idd 50 euro laplen om hun collectie uit te breiden met obscure zwartwit films dir wrl geweldig zijn..

Is overigens zowel van netflix als spotify een issue: blijft toch wat mainstream.
en bovendien kan je absoluut niet tippen aan het aanbod van netflix...
of kan jij ook eender waar je je bevindt streamen op eender welk device? ik neem aan dat jij geen 120 versies per mediabestand hebt zoals netflix wél heeft... bovendien is bij illegale content niet alitjd NL-talige ondertiteling beschikbaar (of ze is belachelijk grappig slecht door al de fouten die erin zitten (bv; "The dope is there -> de coke is daar"; terwijl de film over heroine gaat ipv cocaine))
Als ik nuopnetflix.nl als referntie gebruik, 2864 films en series bij elkaar opgeteld.
Ik ken privé collecties die tegenwoordig hier wel boven uitsteken. 3 van die nieuwe 10TB disken vullen en je bent op dat punt gekomen.
120 versies per bestand is ook niet nodig, een goede Kodi speler kan direct het bron bestand afspelen, voor de rest heb je Plex, dat uitstekend realtime transcoding doet. (2000 passmarks per concurrent 1080p stream nodig)
Ondertiteling hoeft niet perse slechter te zijn, sterker nog, ik vind het gros van het vertaalwerk van Q-o-Q (een releasegroup dat zich ook met vertalingen bezig houd) zelfs eigenlijk nog beter dan het 'origineel'. En ook ander talige films/series worden gewoon netjes vertaald.
Ik gebruik zowel Plex als Netflix, en gezamenlijk (+ een HBO abo) is dat een mooi totaal plaatje. Netflix gebruik ik vaak voor films/series die ik in eerste instantie niet zou downloaden, maar uiteindelijk toch het kijken waard bleken te zijn, ontbrekende seizoenen of 'blockbusters' die nog jaren van Netflix verwijderd zijn, download ik. Qua kosten kun je het ook niet vergelijken, een eigen server, usenet account, snellere verbinding, afschrijving hardware, stroomkosten, etc.etc. overstijgen een Netflix abonnement met meerdere malen.

[Reactie gewijzigd door Madshark op 19 juli 2016 20:37]

Er staat voor mij sowieso meer content op dan ik zelf kan bijhouden. Ik krijg heel graag series maar werk hard, heb kinderen en sport vier keer per wrek minimaal. :-) voor ons zijn de kosten ten opzichte van hrt gemak en de content (altijd leuke dingen kunnen zien) meer dan voldoende.
Wrl irritant dat sommige series ineens ploef weg zijn tdreijl je ze kijkt!
Veel obscure films zijn gewoon op public trackers als KAT en TPB te vinden. Daarnaast bekritiseer ik mensen die gewoon genoegen nemen met het gemak van netflix ook niet hoor. Voor mensen die gewoon af en toe casual een filmpje kijken is Netflix ook enorm goed en uitgebreid. Voor mensen die echter echt kritisch films kijken en zoeken naar filosofische diepgang is er gewoon geen alternatief voor het zelf downloaden en uitzoeken. Het kost een berg werk om zon collectie bij te houden en te onderhouden en kost ook een klein fortuin aan onderdelen en stroom en daar hebben mensen zoals u met een berg verantwoordelijkheden gewoon niet altijd zin en tijd voor. En dat is helemaal oke.
Klopt. Ik heb hetxelfde een tijd met muziek gedsan, een mooie collectie oobouwrn. Dsar kan spotify nooit aan tippen.
Ben toch niet van mening dat een eigen collectie zoveel superieur is aan Spotify. Ik luister vooral veel muziek van voor de 80s (rock, progressive, psychedelic, blues etc)
en ben toch blij dat ik overgestapt ben naar spotify. Ze hebben een enorm compleet aanbod (al helemaal nu ook de beatles erop staan) en vond het bijhouden van mijn eigen collectie en het managen van tags en dergelijke gewoon een beetje te veel werk worden. Spotify heeft inderdaad niet alles, maar voor mij is het ruim voldoende. Daarnaast is Discover Weekly echt de beste manier van muziek suggesties geven. Zitten iedere week echt minimaal 10 hele goeie nummers tussen die ik opsla om later nog een keer te luisteren.
Spotify is geweldig en heb ik ook. Maar dank mijn eigen collectie er niet voor af.
Dat heb ik dus wel gedaan een paar jaar geleden. Nooit spijt gehad en de extra terabyte hdd ruimte op mijn NAS kon mooi met films gevuld worden.
Helemaal mee eens. Mijn (LG) TV heeft een HBO Go app. Maar de Netflix app is stukken beter in onthouden wat ik heb bekeken en waar is misschien verder mee wil.

HBO Go heeft wel een boel andere/leuke series en wat meer actuele films.

Ik heb ook een abbo genomen voor GoT (de 2 maanden korting hielp). Maar die eindigt deze maand. Nog snel even van genieten.
Punt van netflix is dat het moet werken met allerlei rechten en dergelijk, en dat kost geld. Het is een wereldwijde legitieme service.
Dit is bij Spotify ook het geval lijkt me, en daar is het aanbod wel compleet.
Verre van compleet.
Hm oke, die ervaring heb ik niet. Al mijn favoriete metaltracks staan er op ;)
Punt is dat bij Spotify in principe nooit muziek verdwijnt (uitzonderingen daargelaten), terwijl het bij Netflix 'aan de orde van de dag' is dat er oudere seizoenen verdwijnen of wellicht nooit beschikbaar waren. Ook is het altijd de vraag wanneer iets gaat verdwijenen.

Het is dus geen bibliotheek die onbeperkt groter en groter wordt, maar meer een beperkt wisselend assortiment, zoals de bakken bij de voordeeldrogist of de Action. Je kunt er soms de gekste dingen kopen, maar er niet van uitgaan dat wat je vandaag kunt kopen, er morgen ook nog is.
Klopt wat je zegt. Soms zet ik wat in mijn kijklijst en wanneer ik het dan daadwerkelijk wil gaan kijken is het verdwenen. Nja, mijn vriendin gebruikt het erg veel en ik vind het wel tof dat je met 2e kan kijken op 1 account. Ik vind de service an sich helemaal niet slecht.
Dit is inderdaad een belangrijk punt, Netflix is meer een discount store die soms de juiste items heeft, maar morgen misschien niet meer. Het valt niet goed te praten, en ik snap het ook niet. Contracten moet je per serie afsluiten niet per seizoen, of alles aanbieden (wat op tv is geweest) of de hele serie niet.
Klopt, en op een bepaald moment is seizoen 1 van een serie echt heel oud en 'waardeloos'. Hij ligt bij de winkels in de budgetbakken voor 1 euro, is al 100x op TV geweest, kortom: het geld is al verdiend. Dan kan het, denk ik, geen kwaad om 'm gewoon lekker op Netflix beschikbaar te houden.
Die paar mensen die het dan toch nog willen kijken, prima!
Enige reden zou eventueel opslagcapaciteit kunnen zijn denk ik dan. Bandbreedte niet, want als het een er niet is, kijkt de klant waarschijnlijk wel iets anders dus meer of minder bandbreedte lijkt me niet.
Alternatief zouden ze de oudere seizoenen of series eventueel ook kunnen beperken tot 720p en stereo bijvoorbeeld. Beter iets dan niets, denk ik dan maar.
Veel completer dan Netflix. 99% van de populaire muziek staat er gewoon op. Als jij het verre van compleet vindt, zul je een wat obscure * muzieksmaak hebben :P Maar als jij van onbekende tv-series houdt, moet je ook niet bij Netflix zijn natuurlijk, daar staan ook alleen de bekende titels op.

* Ik bedoel dat niet negatief, maar waar je naar wil luisteren zullen ze op een 3FM, Q-Music of 538 niet draaien ;)

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 20 juli 2016 07:37]

Je weet dat dit een gratis voordeel is bij KPN 4 in 1? Dus leuk dat je op hun fusie wil wachten, met een beetje pech wacht je op de volgende ;)
Je kunt ook overwegen om Tweak te nemen. Die heeft HBO inclusief bij zijn Sparql dienst. Het enige waar je mee moet leren leven is de gare STB.
Pas maar op want voor 90% van de gebruikers is de HBO app een ramp. Constant opnieuw inloggen, verbinding checken, vastlopen, casten werkt niet. Er valt daardoor helemaal niet on demand te kijken. De kans is groot dat je het met de drie HBO zenders moeten doen.
Zodra Ziggo weer bereikbaar is?

Los van je opmerking. HBO is ook geen oplossing. De content van HBO is puur exclusieve shows. Die heeft Netflix ook en veel meer. Dan betaal je 1,5 keer zoveel als Netflix om vervolgens alleen Game Of Thrones en enkele andere series te kijken welke je in principe ook los on demand kan bekijken zonder abo. Ik heb ze zelf legaal gestreamd op mijn Xbox One. Hele seizoen in hoge resolutie bekeken voor ik geloof een 10tje.

Punt is dat we 1 standaard zoeken om al onze films en series te kunnen downloaden. Met spotify is dat gelukt in de muziek industrie. Met Netflix is het een grote stap maar is de concurrentie nog niet weg. Spotify had het in het begin ook niet makkelijk maar gezien concurrerende services en zelfs Apple music verre van hun niveau zitten is er wereldwijd gekozen voor Spotify. Ook komt het in de muziek industrie veel meer voor dat ze licenties aan meerdere services uitdelen zonder enige vorm van exclusiviteit en heb je in de film en tv business alleen maar te maken met exclusiviteit wat dan ook weer verschild per land.

Concurrentie zal altijd stimulerend blijven voor de markt, maar het heeft geen zin als concurrentie werkt op basis van exclusiviteit. Dan zal concurrentie juist de val zijn.

Kijk maar naar console gaming. Exclusiviteit is daar zo vervelend aan het worden, als er meer tijd werd besteed aan het maken van consoles op het niveau van PC's en aan services en gemak zou het een stuk beter lopen dan nu het geval is.

Maar misschien dat console gaming een slecht voorbeeld is gezien het ooit zal stoppen met bestaan gezien PC's altijd superieur zullen zijn en uiteindelijk zelfs smartphones die markt zullen over nemen. Kijk maar naar windows 10 continuem. Over 10 jaar heb je nog enkel je monitor en een kabel voor in je telefoon waar je dan de nieuwste games en software op kan draaien.

Maar goed nu ga ik inmiddels offtopic.
Spotify heeft er wel veel op staan maar ook lang niet alles. Dus is dat ook geen totaal oplossing.

Netflix zit helaas vast aan de rechten in de film en série wereld die zijn voor ieder land weer anders. De film en série industrie moeten hun rechten systeem een vernieuwen naar de wensen van vandaag de dag.
De film en série industrie moeten hun rechten systeem een vernieuwen naar de wensen van vandaag de dag.
Daar zit inderdaad het pijnpunt. Zie het echter maar te veranderen met zo'n stugge industrie.
Simpel, draai de kraan dicht dan luistert men ineens heel goed... Je kan nog zo groot zijn, als genoeg kleintjes nee zeggen, blijft het bij nee. Alleen de bewustwording is tegenwoordig ver te zoeken helaas.
Dit is ook zeker gebeurd. In de afgelopen jaren zijn steeds meer mensen gaan downloaden tot het punt dat je met popcorntime onbeperkt alle films kon streamen. In de game- en muziekindustrie was dit ook het geval en daar zijn Steam en Spotify op ingesprongen met een betaalbare complete dienst. Het leek erop dat Netflix hetzelfde ging doen in de televisiewereld maar televisiemaatschappijen blijven maar doorgaan met alle exclusieve rechten zonder te luisteren naar de wens van de klant.

Het resultaat is dat ik een netflixabonnent heb en dus ook via Netflix mijn films en series zoek en als er dan een keer een film is die niet op Netflix staat dan download ik hem wel.
Precies dus wat er NIET gebeurd: reactie is nu dat VPN (oorspronkelijk enterprise dienst) geblokkeerd worden.

Dat je nu een Netflix hebt en soms nog Pathé bezoekt is juist hetgeen wat mede sponsort dat deze stugge industrie zo blijft werken terwijl steam/spotify een mooi consumenten verzamelbak zijn. Maar de naam Netflix zou niets mogen uitmaken. Daarom koop ik geen nieuwe bluerays meer.
Precies de reden dat ik mijn abbo heb stopgezet; opeens werkte mijn vpn oplossing niet meer, en een dag later kreeg ik de melding dat ik meer moest gaan betalen. Met één van de twee had ik nog wel kunnen leven :p

Als alternatief heb ik een synology aangeschaft met Sonarr en Couchpotato :P

[Reactie gewijzigd door sirotilc op 19 juli 2016 10:28]

VPN werkt bij mij gewoon prima....ligt het niet aan je vpn software???
Ik denk ook niet dat je Netflix moet zien als een totaal oplossing, zoals bijv. Spotify dat wel is. waar Spotify eigenlijk goedkoper wordt (familie abo's) wordt Netflix duurder terwijl de content minder wordt ipv meer.
Hoe je het moet zien doet er niet toe, het gaat er om wat de consument verwacht en waar ze voor willen betalen. De consument wacht ondertussen al bijna 20 jaar op een flat-fee totaal oplossing waarbij ze gewoon tegen een vast bedrag elke maand onbeperkt alles kunnen zien dat ze willen. Netflix krabbelt steeds verder terug van dat principe en werkt met eigen producties ook mee aan versplintering van de markt. Spotify maakt bijvoorbeeld ook geen muziek.

Juist een totaal oplossing is wat Netflix zou moeten zijn en waar ze naar toe zouden moeten werken. En dan graag nog 3 van dat soort diensten voor wat concurrentie en alternatieve interfaces.
Ik zou er meer in zien om het basis abo goedkoper te maken, en eventueel een premium abo met meer content. Liefst ook met buitenlandse content. Nu VPN geblokkeerd wordt kijk ik ineens veel minder Netflix en overweeg ik zelf om maar weer gewoon op te zeggen en weer te gaan downloaden.
Ik vind het ook uitermate vreemd en zelfs een beetje vals dat Netflix blijft liegen over de daadwerkelijke impact van de VPN-blokkade. Natuurlijk heeft ze dat klanten gekost, wij kijken ook minder Netflix nu we alleen bij de waardeloze Nederlandse library kunnen en zijn niet ver weg van opzeggen.
Netflix is idd laatste tijd stukken minder interessant geworden. Mijn VPN account moet ik nog opzeggen. Maar de prijs rechtvaardig het product niet meer.
Misschien een andere VPN account proberen? Ik kijk nog gewoon Netflix in het land wat ik geselecteerd heb....
Met welke VPN account kijk jij?
Tja, je schrijft er niets voor terugkomen maar aan de andere kant is de lijst met Netflix Orginals steeds groter en groter aan het worden en met de kwaliteit daarvan is niets mis. Qua aanbod vind ik dat Netflix by far de beste bang/bucks deal heeft van alle aanbieders op de markt (met als concurrenten hier in Nederland bijvoorbeeld HBO, maar in Amerika zijn er ook een paar andere diensten zoals Hulu).

[Reactie gewijzigd door Mmore op 19 juli 2016 09:21]

Hoewel dat klopt, en ik het met je eens ben dat Netflix nog steeds de beste prijs/kwaliteit heeft, is het wel zo dat het nét niet aansluit bij wat mensen willen. Mensen willen feitelijk een streaming-videotheek en dus een goede mix: naast nieuwe series (die leveren ze dus met de Originals wel) ook nieuwe films (nauwelijks te vinden) en oudere films. Ik zag wel een hoop oude meuk verschijnen laatst, maar dat was dan gelijk écht oud. The great Escape en zo.
En ik snap dat ze om kostenredenen gewoon een licentie voor een jaar of zo nemen op films, maar dat kan ik - bij b.v. Frozen of Minions - aan mijn kinderen niet uitleggen. Die verwachten gewoon dat de film oneindig lang beschikbaar blijft. En dát verlaagt de aantrekkelijkheid (iets) van Netflix t.o.v. DVD'tjes kopen (ik negeer illegale bronnen even bewust). Als dan de prijs omhoog gaat, kom je in de buurt van het punt dat je je nog eens goed achter de oren krabt of je dit nog wilt.
Begrijp ik goed, maar ik denk dat wij als consumenten ook eerlijk moeten zijn en beseffen dat tegen de prijs van Netflix gewoon niet alles aangeboden kan worden. Wat dat betreft denk ik dat Netflix een goede eerste stop is en dat je bijv. iTunes of Google Play Movies daarnaast gebruikt om films die je echt wilt zien en nog niet beschikbaar zijn te huren of te kopen.

Maar je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon irritant als je een serie kijkt (of als kind een film elke dag opnieuw :P) en de volgende dag issie ineens weg.
Vraag dan het dubbele en zorg dat je wel veel meer recentere films hebt. Een gewone netflix en een premium waar je meer recent spul krijgt :)
Of vraag het dubble voor premium. en krijg het zondr reclamen. En eventueel met reclamen als je een non premium abonnement gebruikt.

Zodat mensen met geld geen reclamen hebben en mensen die minder geld hebben af en toe reclame moeten kijken. En dan doel ik niet op 15m film/serie en dan 15min reclame. Maar gewoon 20/30m film en dan een kleine 30-60 seconden reclame.
Zodat mensen met geld geen reclamen hebben en mensen die minder geld hebben af en toe reclame moeten kijken. En dan doel ik niet op 15m film/serie en dan 15min reclame. Maar gewoon 20/30m film en dan een kleine 30-60 seconden reclame.
Als netflix reclame invoert zijn ze 70% van hun abonnees direct kwijt.
Zolang het voor Premium content is zal hun aantal eerder stijgen. Of denk je niet dat mensen de nieuwste films willen zien voor een paar reclames? en dan heb ik het niet over VS aanbod maar ver Google movies en Xbox movies.
Helaas willen de bedrijven die reclame maken liefst dat de reclame wordt getoond aan de gebruikers met meer geld, ipv aan de gebruikers met minder geld.
licht er natuurlijk aan welke bedrijven het zijn. Ik kan berijpen dat lidl bv liever reclamen maakt voor mensen zonder geld als mensen die geld als water hebben en waarschijnlijk toch door appie laten bezorgen. Tevens kan een vakantie van 300 p.p prima interesse hebben voor mensen met een non premium abonnement. En een vakantie naar ... wat 1500 euro pp kost voor de premium mensen. Ook mensen zonder geld zullen geld moeten uitgeven aan dingen. En daar kan je als bedrijf goed op inspreken.
Mensen die veel geld hebben, zijn vaak zeer zuinig. Hoe denk je dat ze aan het vele geld zijn gekomen.
Geluk hardwerken en geen emotie kopers. van 100 euro extra boodschappen in de maand ga je niet rijk worden.
Helaas zijn het diezelfde bedrijven die hun eigen ramen ingooien. Voordeel van veel betaalde streamingdiensten is juist van die irritante reclames af te zijn. Kom je alsnog met reclames, dan haken juist die gebruikers af. Dat zijn dus betalende gebruikers. Wat overblijft zijn de niet of minder betalende klanten.
Sorry, maar reclame voor een betaalde dienst vind ik echt not done. Zal best zijn dat het de kostprijs drukt, maar dan betaal ik zoals je aangeeft liever wat meer.
Uiteindelijk is heel het rechten systeem natuurlijk het probleem, dat houdt kunstmatig de prijs hoog. Series, films, muziek etc. zouden gewoon na verloop van tijd vrij beschikbaar moeten worden en niet na 70 jaar of nooit, maar eerder na 15 of 20 jaar.
uuhh, neem eens tv bij ziggo, kpn, telfort..of allemaal..betaalde dienst --> reklame...
Totaal eens, maar zoals het nu doen werkt niet...
Eens, niet alles kan voor dat tientje per maand. Maar het is mij nu - net als Nightfox89 hieronder - onduidelijk of ik nu betaal voor een online videotheek of een online tv-kanaal.
Gebrek aan concurrentie speelt trouwens ook een rol, zolang 'originals' en 'exclusives' betekenen dat ik niet zelf kan kiezen waar ik mijn serie huur. De Videoland had vroeger toch ook geen exclusiviteitsrecht op films?

Maar goed, dan ga ik uit van de online videotheek. Daar betaal ik graag een tientje per maand voor, en misschien ook wel meer. Niet voor een (extra) tv-kanaal bovenop de '57 channels and nothing on' die ik al heb.

[Reactie gewijzigd door theturtle op 19 juli 2016 09:29]

Hoewel dat klopt, en ik het met je eens ben dat Netflix nog steeds de beste prijs/kwaliteit heeft, is het wel zo dat het nét niet aansluit bij wat mensen willen. Mensen willen feitelijk een streaming-videotheek en dus een goede mix: naast nieuwe series (die leveren ze dus met de Originals wel) ook nieuwe films (nauwelijks te vinden) en oudere films. Ik zag wel een hoop oude meuk verschijnen laatst, maar dat was dan gelijk écht oud. The great Escape en zo.
En ik snap dat ze om kostenredenen gewoon een licentie voor een jaar of zo nemen op films, maar dat kan ik - bij b.v. Frozen of Minions - aan mijn kinderen niet uitleggen. Die verwachten gewoon dat de film oneindig lang beschikbaar blijft. En dát verlaagt de aantrekkelijkheid (iets) van Netflix t.o.v. DVD'tjes kopen (ik negeer illegale bronnen even bewust). Als dan de prijs omhoog gaat, kom je in de buurt van het punt dat je je nog eens goed achter de oren krabt of je dit nog wilt.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar minions en frozen is voor 6 jaar en ouder dus ga daar even van uit. Ik kan prima aan mijn kind van 2.5 uitleggen dat de films die zou wouden zien niet meer te kijken is. En had daar ook vrede mee. vroeger gebeurde het ook dat er iets van tv werd gehaald. Wat een mooie toevoeging zou zijn is als je de mogelijkheid krijgt om de film/serie voor een bedrag kan kopen nadat hij van het all you can see gedeelte is gehaald
En ik snap dat ze om kostenredenen gewoon een licentie voor een jaar of zo nemen op films, maar dat kan ik - bij b.v. Frozen of Minions - aan mijn kinderen niet uitleggen.
Als volwassenen het je kinderen niet kunnen uitleggen? Ik doe een opzetje voor je; Frozen kan je niet meer kijken maar wel deze 200 andere films die je niet hebt gezien, iedere dag spinazie eten is toch ook niet lekker! Maak het vooral niet belangrijker dan het is en leer kinderen omgaan met "schaarste" of geef jij ze ook altijd een ijsje als ze er om vragen?

Mocht je toch denken dat Frozen echt onmisbaar is voor je kinderen koop je de dvd (geen smoes dat je geen dvd-speler hebt, zat alternatieven).

Dat gezeur over "ik wil alles voor 9 euro en onbeperkt", dat bestaat niet en kan niet.
Zeg dat er vijf Netflix Originals series bij komen in een jaar, en er minstens tien series per jaar verdwijnen. Dan krijg je er toch minder voor terug?
Nee, nee, nee!

Dat zou je kunnen stellen als elke serie gelijkwaardig is aan elkaar, en dat is nu eenmaal niet zo. Het is heel lastig om zoiets subjectiefs goed te kunnen beschrijven in woorden, maar er is een reden dat een partij als HBO wat duurder is dan alternatieven. De kwaliteit van het aanbod is net zo belangrijk als de kwantiteit. Dat is natuurlijk een lastige discussie omdat de kwaliteit van iets per persoon zal verschillen, terwijl je eenvoudig en onafhankelijk kan stellen dat (bijvoorbeeld) Netflix nu 8 series aanbied in plaats van 10 vorig jaar.

Netflix heeft veel problemen als het gaat om content, wat mij het meeste irriteert is het verdwijnen van series waar je midden in zit omdat de rechten verlopen zijn of oncomplete series omdat bijvoorbeeld de rechten op één seizoen niet te halen zijn (lees: al verkocht zijn in een bepaalde regio). Dit zijn problemen die de entertainment industrie echt eens moet gaan oplossen en partijen als Netflix helpen meer dan dat ze een oud model proberen in stand te houden. Maar helaas moeten zij wel handelen met de studio's die maar al te graag in elke regio hun content nog eens willen verkopen (met exclusieve deals, want ¤¤¤). Dat schrijf je zelf ook in je eerste post en ik denk dat dit de primaire reden is dat Netflix steeds meer zelf maakt.

Maar wat denk ik belangrijk is voor de industrie als geheel is dat we Netflix niet afschieten omdat ze minder algemene content aanbieden en dit te proberen vervangen met meer kwaliteitscontent (uit eigen studio of via deals met bepaalde studio's). Er is (volgens mij) echt geen (goed) alternatief voor wat Netflix nu aanbiedt. Waar kan je meer krijgen dan Netflix biedt tegen een scherpere prijs?
Ik ben het helemaal met je eens. Halverwege een serie erachter komen dat hij niet meer beschikbaar is, is echt verschrikkelijk! Ik zou daarom zelf graag een datum zien op netflix tot wanneer bepaalde content een licentie heeft.
Dat zou mooi zijn. Of een mogelijkheid om de andere seizoenen te kopen voor een gering bedrag. en die gewoon beschikbaar blijven op je account.
Het is duidelijk dat Netflix hoe dat hedendaags wordt gepresenteerd alweer gedateerd is. Typisch Amerikaans, blijven hangen met wat je hebt en innovatie moet van een ander komen.
Als een film of serie binnenkort gaat verdwijnen, staat de datum waarop dat gebeurt in de details.
Ja of een serie bij seizoen 3 beginnen omdat de eerste 2 niet beschikbaar zijn :(
Nee, nee, nee!

Dat zou je kunnen stellen als elke serie gelijkwaardig is aan elkaar, en dat is nu eenmaal niet zo. Het is heel lastig om zoiets subjectiefs goed te kunnen beschrijven in woorden, maar er is een reden dat een partij als HBO wat duurder is dan alternatieven. De kwaliteit van het aanbod is net zo belangrijk als de kwantiteit. Dat is natuurlijk een lastige discussie omdat de kwaliteit van iets per persoon zal verschillen, terwijl je eenvoudig en onafhankelijk kan stellen dat (bijvoorbeeld) Netflix nu 8 series aanbied in plaats van 10 vorig jaar.
Dat is dus precies waarom ik een puur kwantitatieve afweging maak. Aangezien je de "waarde" van een serie niet kan bepalen (en deze ook nog eens per persoon verschilt) kan je het alleen maar kwantitatief bekijken en valt er dus niet te ontkennen dat klanten minder waar voor hun geld krijgen als er vijf series bij komen en tien verdwijnen.
Nee, zo werkt dat niet. Ondanks dat de waardebepaling van een serie per persoon verschilt, kan je dit nog steeds meten en kan je hier ook iets over zeggen. Het is alleen een stuk lastiger om zelf te doen.
Zeggen dat, omdat er minder is, de klanten ook minder waar krijgen is echt onvolledig.
Het is de enige juiste conclusie die je kan trekken. De waardebepaling van een serie is niet te meten juist omdat die per persoon verschilt.
Dat is een drogredenatie. Is absoluut niet de enige juiste conclusie die je kan trekken.

[Reactie gewijzigd door Mijndankisgroot op 19 juli 2016 11:33]

Je kan de waardebepaling zeker wel meten, alleen zijn de meetresultaten nog steeds subjectief. Voor een grote groep als alle Netflix gebruikers wordt het echter een heel ander verhaal.
"Zeg dat er vijf Netflix Originals series bij komen in een jaar, en er minstens tien series per jaar verdwijnen. Dan krijg je er toch minder voor terug?

Ligt aan de content die verdwijnt en wat ervoor terug komt. Wanneer er 10 series uit de jaren 80 verdwijnen waar amper iemand naar kijkt dan behoeft dit geen probleem te zijn.
Wanneer er series en films verdwijnen die goed bekeken worden dan is dit wel een serieus probleem.
Gezien het verdwijnen van series een veelgehoorde klacht is, lijkt me duidelijk dat het niet alleen draait om series waar amper iemand naar kijkt.
Precies, ik heb het onlangs opgezegd omdat iedere serie die ik volg er de laatste paar seizoenen van missen (homeland seizoen 5 word bijvoorbeeld 2017 verwacht & suits eind dit jaar, terwijl allebei de seizoenen van 2015 zijn..) als ik dan toch zelf alsnog de nieuwere seizoenen moet gaan zoeken, kan ik ze net zo goed allemaal maar gelijk zelf zoeken.

Ik snap dat ze met rechten te maken hebben, maar het idee van netflix is dat je in bijvoorbeeld een paar weken een complete serie weg kan kijken, maar dan moet dit niet geremd worden door licentieproblemen..
De licentieproblemen zullen er blijven voor niet netflixseries, omdat andere zenders de exclusieve rechten voor in ieder geval een jaar hebben. Daarom zit er altijd een vertraging op de laatste seizoenen. Dat vind ik ook het vervelende aan netflix.

Ik kijk het steeds minder, maar het is nog altijd geschikt voor even eenvoudig wat kijken.
Maar homeland seizoen 5 was toch gewoon op NPO 3 te kijken? Denk niet dat NPO 3 geld gaat uitgeven als netflix ook de rechten kan/kon kopen. Maar was gewoon gratis te kijken :)
Om half 12 door de week?
NPO gemist 24 uur per dag. Tot ik meen 7 dagen terug. :) of opnemen.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 19 juli 2016 14:59]

Helemaal mee eens met je post. Maar Netflix heeft wel laten zien dat dit een erg goed model is. Eerlijk gezegd keek ik zelf hiervoor ook geen illegale films, maar door Netflix ben ik daar mee gestopt.

Ook de aankondiging om offline te kijken lijkt me wel handig, voor bijvoorbeeld vakantie waar de wifi vaak slecht is.

Alleen jammer dat series er vaak maar half op staan. Zo ben ik begonnen met Sons of Anarchy, maar nog steeds mist het laatste seizoen. Nu ben ik er zo uit geraakt, dat ik het eigenlijk niet eens meer hoef te zien. Zonde. Voor kinderen lijkt het me dan wel weer ideaal.
Alleen jammer dat series er vaak maar half op staan. Zo ben ik begonnen met Sons of Anarchy, maar nog steeds mist het laatste seizoen.
Dat is vreemd. In België is dat laatste seizoen wel beschikbaar.
Wat is daar vreemd aan? Als bv RTL een licentie heeft gekocht voor het laatste seizoen in Nederland. Is het niet vreemd dat hij in Nederland niet is en België wel
Het is de belofte (alle films/series kijken voor een vast bedrag per maand) die Netflix langzaam maar zeker niet waar lijkt te kunnen maken. Anders gezegd: Netflix is geen Spotify, en het aanbod groeit ook niet in die richting.

Daarmee verliest Netflix een belangrijk (verondersteld) voordeel ten opzichte van concurrenten als HBO. Dit terwijl die concurrenten langzaam maar zeker ook de weg naar een online model weten te vinden. Dat maakt dat ik, maar ook mijn omgeving ook naar alternatieven ga kijken: naast Netflix bijvoorbeeld ook een tijdje HBO.

Toch blijft het spijtig: waar de muziekindustrie wel de stap heeft weten te maken, kan de film/serie-industrie dat niet. Ik weet niet waar dat aan ligt.

[Reactie gewijzigd door Krisp op 19 juli 2016 09:08]

Een 'all you can eat' abbonnement voor TV en film is niet mogelijk om twee redenen. Eén is de prijs. Hoeveel mensen willen tussen, pak 'm beet, 50 tot 100 euro betalen voor een dergelijke dienst? Want dat is wel wat het waard zou zijn / zou kosten.

De tweede is bestaande rechten. Sommige series/films worden in een regio exclusief verkocht aan een bepaalde aanbieder voor lange tijd, bijvoorbeeld voor tien of twintig jaar. Dat kan je over lange tijd wel oplossen door dergelijke deals niet meer te maken, maar schijnbaar zit daar genoeg geld in om daar niet mee te stoppen.

Wat dat betreft was het probleem voor muziek een stuk eenvoudiger op te lossen dan voor films en series.
Ik zou best 50/100 euro per maand willen betalen als ik daarbij 100% ALLES kan kijken wat ik wil. Dus wat in de bioscoop draait, tot wat 100 jaar geleden op TV was. En dat altijd in iig de originele versie en de hoogst beschikbare videokwaliteit.
Ik zie taylor swift niet op spotify. En zo zijn er genoeg die dat wel hebben. Tevens werkt/betaalt spotify anders als netflix. En kunnen ze niet met elkaar vergeleken worden.
Netflix hoeft daarin niet te veranderen imho, de branche wel... Internet is digitaal, maar wel beperkt tot aan de grens. Raar toch?

Ik overweeg sterk om mijn abonnement op te zeggen als ik ook straks 10 EUR per maand kan betalen... Puur omdat ik het door de VPN grapjes niet meer gebruik. Dat het geblokkeerd wordt tot daaraantoe, echter dat zegt mij meer dat de industrie niet wil veranderen. Daar is de muziek wereld keihard vanaf moeten stappen, is ook nooit zo geweest, maar zoveel 'grote' labels zijn er niet terwijl van film studio's er wel weer wat meer rond commandeert wat wel en niet mag.
Netflix hoeft daarin niet te veranderen imho, de branche wel...
Netflix zal met de branche moeten werken, dus ze hebben geen keus als de branche daar te traag in is.
Persoonlijk denk ik ook dat het niet meer zo interessant is voor europeanen om nog een US account te hebben (de dollar is niet meer zo goed)
Daarnaast zijn er de blokkades (die hebben mij laten afhaken)
En zoals al vermeld, ze verwijderen echt veel content, dat maakt het onbetrouwbaar, ik weet niet goed wat ik moet bekijken, omdat ik weet dat het toch eens gaat verdwijnen

In Belgie vind ik dan dat ze zich vreemd genoeg te veel focussen op het franse gedeelte van Belgie, nochtans is 60% van belgie Nederlandstalig.
Wat ik daarmee opmerk is dat je bijvoorbeeld geen nederlandse subtitles zult vinden bij sommige films , maar wel in het frans...
Ik heb zo het gevoel dat in amerika idereen denkt dat belgie franstalig is...
Sterker nog, het lijkt wel of veel Amerikanen denken dat Frans de belangrijkste c.q. standaard taal is in Europa. Was eens op de Europese Apple Expo beurs in Parijs. Alles in het Frans, zelfs de toetsenbord-indelingen, terwijl er vooral Amerikaanse bedrijven stonden en de meeste bezoekers van buiten Frankrijk kwamen. Stonden al die Noord-Europeanen dan, afgereisd uit Engeland, Zweden, Nederland, Duitsland, te klooien met de toetsenborden en zich af te vragen wat die Franse titels betekenden. Vroeg een dame van het Amerikaanse bureau wat het georganiseerd had wat ik er van vond. Even uitgelegd dat de meeste Europeanen geen Frans spreken, waarover mevrouw zeer verbaasd was..
Noem je ook wel wat. Frankrijk heeft chauvinisme uitgevonden. Begrijpelijk voor de Fransen, onbegrijpelijk voor de rest der mensheid.
In Nederland zou die Apple Expo vermoedelijk vooral in het Engels zijn.
Ik heb dit echt nooit begrepen, dat het minder lijkt te worden. Netflix komt steeds vaker met eigen series namelijk. Dat is al reden genoeg om Netflix te nemen. Zie de speciale Marvel series al als Daredevil en Jessica Jones en dan volgen er nog vele. En wat is een 10tje per maand nou? En dan mag je het account ook nog delen met iemand.
Probleem is natuurlijk dat de rechten van nieuwere seizoenen van series vaak nog bij televisiezenders liggen. Als we nou eens van die televisiezenders af zijn, dan zijn er minder kapers/kopers op de kust en zullen series van derden eerder (en wellicht exclusief) op Netflix te zien gaan zijn. Overigens ben ik nog steeds van mening dat het kul is dat ik in Nederland niet naar de Amerikaanse editie van Netflix kan kijken - daar betaal ik dan toch ook gewoon voor? Maar waarschijnlijk is het afdrachtmodel van Netflix niet gebaseerd op pay-per-view maar op lump sum waardoor het voor rechthebbenden niet interessant is om toegang te verlenen vanuit andere markten.
Je kunt ook in NL gewoon naar de USA versie van Netflix kijken....met een goed DNS adres of een goede VPN.
Precies, zit je net midden in het seizoen van een show, halen ze het weg van Netflix... Dan ben je weer terug bij af en ga je het maar downloaden via torrents..

Ik heb nu al een tijd geen Netflix meer, en als de vpn blokkade dus echt goed zijn ding doet zal ik ook geen Netflix meer nemen, het aanbod in NL was namelijk best om te janken.. (weet iemand dus meer over die blokkade?)
Ik heb geen last van een VPN blokkade....
Je stelt dat klanten niets terug krijgen voor de hogere abonnementskosten.

Ik ben steekproef n=1, maar voor mijn beleving is dit totaal niet waar. Zo kan ik nu bijna overal ter wereld netflix kijken (Helaas China nog niet).

Ook zeg je dat het aanbod minder wordt. Ik zelf merk hier niet zoveel aan, omdat ik geen uren per dag TV/ netflix kijk. Maar ook omdat het aanbod afwisselt. Tevens zijn er steeds meer netflix originals.
Wat voor mij helemaal mooi is Star Trek komt naar netflix.

Kortom misschien dat voor jou netflix steeds minder interessant is. Zeker niet voor alle klanten. Al liegen de cijfers over de afname natuurlijk niet.
Niks voor terug krijgen? Netflix produceert steeds meer geweldige series, afgelopen vrijdag hebben ze Stranger Things online gezet en dat is toch echt een pareltje, verder heb je nog hun series als House of Cards, Bojack Horseman, Orange is the new black. en zo zijn er meer voorbeelden. Alleen voor de series is het wat mij betref al een abbo waard (HBO kost meer)
netflix is bezig met kijken naar een manier om content ook te kunnen downloaden en dan offline te kijken, wie weet biedt dat ons een aantal uitkomsten voor nadelen die aan netflix kleven zoals jij omschrijft.
In tegendeel, het lijkt alsof er de laatste tijd steeds meer content van Netflix verdwijnt.
Lijkt dat zo, oftewel is dat jouw perceptie, of heb je daar een objectieve bron voor? Ik was namelijk gisteren weer eens door de films aan het kijken en het viel me op dat ze tegenwoordig veel meer goede films hebben (hoewel niet echt hele nieuwe) dan vroeger. Ik zag echt veel minder 'opvulspul' dan in het begin.
Ik ben dan ook nog steeds uitermate tevreden met Netflix en heb zelf eerder het idee dat het een paar klagers zijn die het beeld hier soms bepalen, terwijl de overgrote meerderheid het nog steeds een prima service vinden (waarom anders zoveel abonnees).
Met name in Amerika komt er steeds meer concurrentie voor Netflix en daar krijgen we hier in Nederland ook last van omdat Netflix de rechten van veel series verliest.

Met dank aan de belachelijk idiote regio beperkingen zijn Amerikaanse video diensten voor ons onbruikbaar
Dat ervaar ik ook al een poosje. Er is wel veel content voor kinderen maar de betere kinderfilms lijken te verdampen of zij engelstalig terwijl de cover Nederlands is. Series is waar je Netflix voor neem, want voor jaws en honderden andere gouwe ouwes die de film hoek vullen hoef je het niet te doen. Nadeel van de series is inderdaad het achterlopen.

[Reactie gewijzigd door RoyK op 19 juli 2016 16:00]

Ik denk dat Netflix de trend van een groei in winst van 40-50% graag vasthoud ;)
De grafiek geeft geen inzicht in het totaal aantal abonnees, maar dat is nog steeds een stijgende lijn.

All green, move along, nothing to see here.
De cijfers herstellen zich wel weer. Vorig jaar hadden ze ook al zoiets, maar uiteindelijk is de meerwaarde van de dienst toch doorslaggevend. En laten we eerlijk zijn, alle prijzen stijgen, minimaal met de inflatie.

Waar ik me meer zorgen om maak is dat het aanbod van films en series in NL via Netflix veel kleiner is dan in de V.S. Daarom zou ik het zelf niet zo snel nemen.
Serieus, gaan mensen hun abonnement opzeggen omdat het een eurootje duurder wordt? Het is dan nog steeds spotgoedkoop.
/edit oh het gast over nieuwe abonnementen. Ook daar denk ik: mensen zien toch wat het kost?
Zou het niet eerder zo zijn dat mensen het filmaanbod tegen vinden vallen en geen series willen kijken? Dat is de klacht die ik altijd hoor. Terecht overigens, er zijn maar beperkt goede recentere films te vinden.

[Reactie gewijzigd door page404 op 19 juli 2016 08:30]

¤2,- is dik 20%. Het zou hypocriet zijn om daar niks van te zeggen terwijl we moord en brand schreeuwen als de brandstof 5 cent per liter duurder wordt.

Het is niet zo dat dit slechts één prijsstijging is; het is de zoveelste stijging van een product zonder dat je er iets extra's voor terug krijgt (KPN / Ziggo, anyone ?) Zodra consumenten de keus hebben gaan ze rennen om het elders goedkoper te krijgen. Dat zie je ook bij verzekeringen een aanbieders van NUTS-diensten (water, gas, elektriciteit). In Nederland is de belastingdruk belachelijk hoog, je krijgt praktisch geen rente meer op je spaargeld en de levensmiddelenprijzen stijgen. Je zult dus zuinig met je geld moeten omspringen.

Je moet toch echt het grote plaatje bekijken, vooral als je een beperkt inkomen hebt. Van die ¤ 2,- koop je ook een half brood, een bakje halvarine en een pakje worst ...
ja, maar 2 euro per maand is 24 euro per jaar.
Terwijl een beetje automobilist veel meer dan 24 euro per jaar kwijt is als de benzine 5 cent duurder wordt.
Dus procenten zijn niet altijd heilig.
Dat klopt, maar feit blijft wel dat het alweer ¤ 2 extra maandelijkse investering is boven op alle andere stijgende kosten waar we in Nederland mee te maken hebben. Alles wordt duurder en mijn salaris stijgt helaas niet mee.
Hmm, volgens mij wordt er naast de lage rente op de spaarrekening ook steeds geklaagd dat de inflatie al een tijdje nagenoeg 0 is. Dus...
volgens mij stijgen bijna alle salarissen wel mee, op basis van de salarisonderhandelingen, CAO's enz.
Ik herken je punt wel, maar overall word je koopkracht niet (veel) minder, als het goed is.
Dat valt dan ook wel weer mee hoor, ik weet zo niet waar het keerpunt ligt voor een diesel maar laten we het voor het gemak even niet meenemen.
10.000km/jaar, je rijdt 1:10(best wel onzuinig, zeker als je veel kilometers maakt), dit is 1.000 liter, 5 cent per liter meer is 1.000*0.05= ¤50 meer betalen.
Met 20.000km/jaar ben je wel gek dat je nog benzine rijdt en met meer kilometers rijdt je waarschijnlijk een stuk zuiniger dan 1:10 laten we zeggen 1:15 dan is het 666,67 liter * 5 cent = ¤33,33 voor 1:15 met 10.000km.

Auto rijden is een dienst die we toch wat hoger in het vaandel hebben dan een tv dienst. Als deze tv dienst nu bijna even veel duurder wordt in het jaar is dat toch wel zeker een punt om bij stil te staan.

Procenten zijn zeker niet altijd heilig, maar voorbeelden ook niet ;)
je hebt helemaal gelijk, ik had het inderdaad niet doorgerekend en ging er vanuit dat het bij benzine over veel hogere bedragen zou gaan.
[off-topic; ik zit aan een andere auto te denken en zal ook daarbij nog eens goed naar de getallen kijken. Wat heeft de meeste invloed, verbruik of wegenbelasting? Een auto van een paar kilo meer kan zó in een hogere klasse vd belasting vallen...]
Misschien hebben ze de prijzen al jaren niet aangepast. KPN doet dat slimmer, die verhoogd elk jaar de prijs met de inflatie. Dat merk je dan minder en lijkt ook aannemelijker.
Minder nieuwe mensen nemen een abo. Correlatie en causaliteit is natuurlijk ook nog een verschil
Ja die conclusie had ik al getrokken ;) er zullen altijd meer redenen zijn. En het argument dat het aanbod minder is geworden zullen ze zelf nooit aandragen.
Mensen gaan opzeggen vanwege het beperkte aanbod, de VPN blokkering en wellicht de zomervakantie (of een combi van die 3).

Tevens vind ik persoonlijk Netflix een on overzichtelijke bende en betrap mezelf er steeds meer op dat ik netflix opstart en vervolgens weer weg klik om gewoon TV te kijken. Hiervoor keek ik altijd via VPN. Het Amerikaanse aanbod is gewoon veel groter.

Netflix NL heeft over het algemeen veel ouwe meuk en best weinig aanbod mijn inziens.
Ze hebben een aantal goede eigen series, maar ook die aanbod is niet zo groot en daar dender je ook zo doorheen

Ook hier gaat de stekker van netflix eruit i.i.g.
Geen last van VPN blokkering ik kijk nog steeds in welk land dan ook: Canada, USA, UK, etc
Je maakt een afweging. Aanbod-kosten. Als die uit balans raakt (en dat is een persoonlijk ding) dan stop je het abonnement.
Het is natuurlijk niet de prijs alleen, maar de prijs in combinatie met wat mensen er voor terug denken te krijgen.

Zelf denk ik dat Netflix een hoop kan winnen door (genre-)kanalen te maken. Soms wil je gewoon iets zien zonder zelf te moeten graven in de collectie.

Een beetje zoals Apple Music dat doet: een collectie aanbieden voor mensen die weten wat ze willen, en daarnaast ook thema kanalen voor als je even geen zin hebt zelf te zoeken.
Nee, ik vind een goede serie juist perfect. Bij een film is het altijd maar afwachten hoe goed hij is. In het gunstigste geval is hij steengoed maar ja, wel voorbij na 1,5 uur en dan is de kans des te groter dat de volgende tegenvalt.

Het probleem is eerder dat, ook al staan er best een aantal goede series op, nooit al die series naar jouw smaak zijn. Die er overblijven heb je relatief snel gezien omdat je elke avond of vaker een aflevering kunt kijken.

En eerlijk is eerlijk, er staat ook een deel ouwe / matige meuk op zoals veel flauwe stand-up comedy en tv-series uit het jaar kruik die ook al 100x op tv herhaald zijn.
Zorg dan eerst voor een beter en actueler aanbod, voordat je de prijzen gaat verhogen..
Helaas zijn ze daarvoor afhankelijk van de eigenaren van de content, die bijna te vuur en te zwaard hun positie en regio-locks in stand houden...
En laten we niet vergeten, de opkomst van een concurrenten, die allemaal exclusiviteit afdwingen, maakt het ook niet beter.
Zijn er in Nederland eigenlijk concurrenten van Netflix? Ik kan alleen HBO verzinnen, en volgens mij is dat toch iets anders dan Netflix. Ook Videoland en FilmThuis zijn toch ook niet echt te vergelijken. Ik denk dat in Nederland dat vooral de rechthebbenden en de TV zenders het vergroten van het aanbod in de weg zitten.
Videoland claimt een miljoen gebruikers te hebben, en bied ook meer dan alleen Nederlandse films en series aan. Ik zou zeggen dat het zeker een concurrent is.
Een miljoen? Ik geloof er niks van, ik ken niemand met videoland namelijk. Ik heb het een paar maanden gratis gehad, 1 keer gekeken, vond het niks. Netflix had een leuker aanbod een jaar terug... geen idee hoe het nu is, maar ik hoor er nooit meer wat over.
Dit is ook mijn idee, als die VPN een iets aantoont is het wel dat hun aanbod nog te klein is, want wie gaat nu met VPN werken als je toch al 95% van de content hier krijgt ... Ik hoop dat het snel keert voor netflix, want ik ben alvast geen abbo meer, tot er meer content komt.
Een prijsstijging van ¤ 2 staat in die prijsklasse al gauw gelijk aan 20-25%. Dat is nogal wat ... Ook hebben ze volgens mij het aantal apparaten dat te gelijkertijd kan kijken beperkt.
Ik heb het idee dat er ook veel geld gaat zitten in series die ze (laten) produceren. Persoonlijk ben ik zeer te spreken over Netflix Originals.

Tegelijk snap ik ook dat mensen niet blij zijn met prijsverhoging. Hopelijk draagt een uniform licentiebeleid in de EU (of wereldwijd) er aan bij dat content makkelijker naar NL komt.
Volgens mij komt het ook doordat en dat is mijn mening de series die ze zelf maken nou niet heel erg van hoge kwaliteit zijn. Er zijn een paar uitschieters zoals House of Cards, maar de films die ze maken zijn wel heel erg slecht.
Stranger things is hype momenteel :-)
En tot nu toe (na 3 afleveringen) bevalt het goed. ;)
Mwah niet alles hoeft een hit serie te zijn. Veel mensen willen ook gewoon op de bank ploffen en iets kijken zonder al te veel na te hoeven denken.

Ik hoef bij mijn vriendin bv niet met GoT of House of Cards aan te komen, dat vind ze niks. Maar bv orange is the new black vind ze wel geweldig. Niet dat dat een slechte serie is maar kwa kaliber natuurlijk niet te vergelijken met de echte hit series.

Voor de rest zou ik liever zien dat Netflix eindelijk eens iets doet aan hun graf apps. Die interface zit zo debiel in elkaar dat ze volgens mij moeite hebben moeten doen om het zo slecht te maken.

Ow en niet kunnen casten naar de W10 app of de W10 app niet met een afstandsbediening kunnen besturen... Netflix op je HTPC is eigenlijk niet te doen tenzij je met autohotkey en weet ik veel wat wil gaan werken.
Oh, ik gebruik gewoon mijn Chrome 'app' op W10 en de Chromecast om het naar TV te streamen vanaf mijn telefoon of tablet. Gaan probleem.
Hmm nou ben ik het niet mee eens. Dit zijn mijns inziens allemaal kwalitatief hele goede series. Dit zijn series die je alleen maar bij Netflix legaal kan kijken.

Orange is the New Black
Sense8
Marco Polo
Narcos
Marseille
Lillyhammer
Making a Murderer
Chef's Table
Daar kun je nog wel meer aan toevoegen... Ik zou zelf nog Hemlock Grove, Daredevil en Jessica Jones er bij zetten (al weet ik niet zeker of ze nergens anders te zien zijn maar het zijn Netflix originals) en er zijn er vast meer want ik heb bij lange na niet alles gezien.
De films heb ik nog niet echt gekeken, daar ben ik ook iets sceptischer over... maar gezien de kwaliteit van de series, wie weet.
Ik deel nog altijd mijn Netflix account met vrienden, voor 4,50 is het nog wel te doen (maw ik zeg m'n abonnement niet tijdelijk op). Echter met sickbeard + infuse vind ik het allemaal eenvoudiger dan de hopeloze app op de apple tv 4 van Netflix. En uiteindelijk kijk ik dus gedownload Netflix content.
Ja logisch dat een illegaal alternatief goedkoper is 8)7 vind ik een zwakke argumentatie. Ik betaal graag dat 10tje per maand voor het goede aanbod aan series.
Heb jij een andere Apple tv App dan ik? Ik vind 'm perfect. Snel en duidelijk. Wat is je probleem daarmee? Al eens op een smart tv geprobeerd? Dan heb je pas reden tot klagen.
Ik zeg niet dat het goedkoper is, dat lijkt me logisch. Ik zeg dat het makkelijker is. En ik ben 'lui', ik kies voor de makkelijkste weg. Ik hoor van een serie, tik hem op mijn iPad in, hij wordt gesnatched en binnen no-time kan ik Infuse aanzetten en staat hij er tussen.
Daarnaast betaal ik mijn Netflix ook nog gewoon.

Netflix heeft niks van overzicht, enkel je-hebt-dit-gekeken-en-vindt-dus-dit-leuk met allerlei niet leuke aanbevelingen. Nergens een alfabetische lijst met alle series zodat je kan checken of hij er tussen staat.
Ja, op mijn Panasonic Smart TV is de kwaliteit ruk. Maar de aTV3 app was erg fijn.

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 19 juli 2016 08:46]

Ik hoor van een serie, tik hem op mijn iPad in, hij wordt gesnatched en binnen no-time kan ik Infuse aanzetten en staat hij er tussen.
Ditzelfde doe je toch ook bij Netflix? Je tikt hem in, en je klikt op play. De legale weg is dus wel degelijk makkelijker wat dat betreft.
Netflix heeft niks van overzicht, enkel je-hebt-dit-gekeken-en-vindt-dus-dit-leuk met allerlei niet leuke aanbevelingen. Nergens een alfabetische lijst met alle series zodat je kan checken of hij er tussen staat.
Ben het wat dit betreft helemaal met je mee eens. De interface is een drama. Wat betreft die alfabetische lijst, daarvoor heeft Netflix de zoekfunctie.

Alleen Netflix moet zich duidelijker profileren wat ze nu zijn. Een tv zender of een videotheek.
Ik betaal toch immers mijn Netflix ook nog gewoon...
Met als resultaat dat de helft van de tijd de serie niet op Netflix staat... als nu straks Universal Search goed zou werken mét Infuse ( ;) ) dan tackle je dat probleem al! :)
Alleen Netflix moet zich duidelijker profileren wat ze nu zijn. Een tv zender of een videotheek.
Ze hebben gezegd dat ze geen videotheek zijn maar meer een tv zender. Alleen handelen ze er nog niet echt naar.
Exactly, ik ben geen seriekijker, daarom vond ik een tijd terug netflix zo fijn, gewoon film kijken zonder reclame. Nu zie je de films teruglopen en de series toenemen. En de films die overblijven zijn ook niet van de interessantste. Sta op het punt weer op te zeggen en een alternatief te zoeken. Misschien videoland of iets anders.

Edit: zie nu dit bericht (toch een serie): geek: Netflix gaat nieuwe Star Trek-serie aanbieden samen met alle oude aflev... , is reden toch nog wat te blijven wellicht.

[Reactie gewijzigd door TheDutchChief op 19 juli 2016 11:18]

Nergens een alfabetische lijst met alle series zodat je kan checken of hij er tussen staat.
Netflix heeft een search...
Persoonlijk vind ik een alfabetische lijst juist zo leuk, omdat je dan dingen tegen komt waar je nooit aan gedacht zou hebben om op te zoeken.
Een 'search' is geen alfabetisch overzicht. Het is ja of neen.
Door een videotheek wandelen en rondkijken is iets anders dan bij de voordeur vragen: "Heb je 'Lost'? "
- 'Neen.
- OK, doei
Dat ben ik niet met je eens. De Netflix-app werkt nog uitstekend op mijn bejaarde iPad 1, en ook de app die KPN op de setop-box aanbiedt werkt prima. Ik ben aardslui en juist daarom ben ik groot fan van Netflix. Al is het alleen vanwege de kinderen; die krijgen er geen genoeg van :)
Al is het alleen vanwege de kinderen; die krijgen er geen genoeg van :)
Kan dit niet beter beamen _/-\o_ .
Wij hebben "budget tv" van KPN"s dochter onderneming (die met die irritante reclame).
Heb voor de kids geen uitgebreid kinder-zenderaanbod.
Dus Netflix voldoet hier boven verwachting.

PS. Om flame war te voorkomen, de kinderen zitten heus niet de hele dag achter de TV, max. half uur per dag
Is er echt iemand die dat smart-tv gebeuren gebruikt dan? Die beperkte trage buggy interfaces zit toch niemand op te wachten? Iedereen die ik ken heeft gewoon allemaal kastjes naast hun tv die diezelfde functionaliteit veel beter uitvoeren. Ikzelf bv een PS4 en mac mini.
Bij mij werkt de app op de smart tv sneller als op mijn androidkastje en PS3. Via de smart tv kijk ik sneller netflix als via de androidbox en of ps3
Ik gebruik indirect de smarttv app, maar via je smartphone maak je gewoon de keuze en dan gaat ie afspelen. Zoeken ed doe ik dus niet via de smarttv. Daarnaast zou ik een goedwerkende app op de Raspberry Pi ook wel waarderen trouwens.
Hier hangt een Samsung UE55JS. Werkt perfect met de Netflix app, wat met veel 'kastjes' niet eens lukt op 4K. Al heb ik wel een paar 'kastjes' voor surround en de Ziggo media box, ;) maar die zullen anderen er ook bij hebben.
Hij heeft het nergens over dat hij het te duur vind. Ik vind alleen wel dat je je achter je oren moet krabben als het illegale alternatief beter werkt als het legale alternatief.
de app op de smart tv?
kan ik helaas geen oordeel over doen ben nog nooit voorbij het laadscherm gekomen :P
xbox one werkt de app perfect op, zelfde als de ipad (iOS)
iAmRenzo heeft het nergens over het feit dat het zelf downloaden goedkoper is. Hij maakt alleen het statement dat het delen met vrienden de prijs voor hem zelf drukt naar een voor hem acceptabele prijs.

Ik moet zelf ook eerlijk toegeven dat ik al een jaar of 2 netflix heb maar als ik kijk naar wat ik er van gebruik.... Noppes. Mijn ouders hebben mijn inloggegevens en kijken nog wel eens via een smartTV maar zelf download ik wat ik wil kijken middels sickbeard en advertise naar XBMC.
De interface van XBMC vind ik zo fijn werken. En op de een of andere manier kan ik maar niet wennen aan de netflix interface. Kan vaak niet vinden wat ik zoek terwijl het wel beschikbaar is, de "is dit misschien iets voor jou" voorstellen sluiten 9/10 keer totaal niet aan op mijn voorkeuren en het aanbod in NL is gewoon triest. Leuk die 10 films per maand die er bij komen maar alles van voor 2000 heb ik inmiddels toch wel gezien hoor!
Snap dat het een rechten kwestie is voor Netflix en dat ze daar zelf niet heel erg veel aan kunnen veranderen. Ik draag Netflix zeker wel een warm hart toe maar wat ik nu nog steeds niet begrijp is waarom de uitgevers zo ontzettend moeilijk doen. Er zijn inmiddels een aantal goed werkende en populaire platformen welke voor een zeer schappelijk bedrag content kunnen aanbieden. Het succes van deze diensten laat zien dat de consument er klaar voor is maar op de een of andere manier willen de uitgevers maar niet wakker worden en blijft men het aanbod maar versnipperen.
Ik kan me maar niet aan het idee onttrekken dat de uitgevers tegenwoordig het illegaal download inmiddels zelf in stand houden. De techniek is er, de wens van de consument is er, de aanbieders zijn er maar de content makers willen er gewoon niet aan!

[Reactie gewijzigd door WaRSTeaM op 19 juli 2016 08:57]

Netflix was volgens geruchten toch ook bezig om het offline bekijken van content mogelijk te maken ?

nieuws: Gerucht: Netflix maakt eind dit jaar offline kijken mogelijk
Wat ik overigens wel interessant vind, hoe kunnen er drie miljoen mensen een abo hebben maar niet betalen?

[Reactie gewijzigd door Jorizzz op 19 juli 2016 08:28]

wellicht de 1e maand gratis? of een deal icm ander abonnement? (zoals je bv HBO/Spotify bij KPN kan krijgen)
Die zitten mogelijk in de eerste maand gratis periode.
Ben ik nu echt de enige die, zelfs als voormalig downloader, het aanbod van Netflix gewoon goed vind?

Komaan, hopen series in alle mogelijke genres. Ik kijk vrij veel tv en relatief veel Netflix, maar kan het tempo echt niet volgen.

Rectify, Peaky Blinders, The Killing, Stranger Things, Orphan Black (s4), Bloodline, Love/Hate, ...

Zonder moeite kan ik deze series opsommen die nog op mijn backlog staan.

Edit: het is idd zo dat het aanbod voor films veel minder is.

[Reactie gewijzigd door Tits op 19 juli 2016 09:24]

Je bent niet de enige, ik ben dan geen voormalig downloader maar ik download substantieel minder dan voordat ik netflix had.
Ik ben het wel met je eens, er staat bij mij ook nog veel dingen op de kijklijst, en er komt steeds wel weer iets bij dat ik wil zien. En dan zijn er echt nog wel een hoop series die massaal bekeken worden waar ik niks aan vind. Het aantal films mag wat mij betreft wel een stuk groter, dat blijft achter. Ik ben benieuwd welke partij dat tegenhoudt / in de weg zit in de Benelux
Precies, er zijn genoeg series om me bezig mee te houden. Ik heb toch geen tijd om alles bij te kunnen houden, dus zolang ik vermaak heb wanneer ik het wil ben ik tevreden.
Als er 83 miljoen abonnees zijn, en 80 miljoen betalende, dan vraag ik me af hoe ik tot die 3 miljoen kan behoren? dat lijkt me namelijk een betere optie :+ (ik doel uiteraard niet op illegale activiteiten, aangezien ik er niet van uit ga dat Netflix 3 miljoen fraudeurs toestaat)
1e maand gratis? deal icm ander abonnement? (zoals je bv HBO/Spotify bij KPN kan krijgen)
Vodafone had twee jaar terug ook zo'n actie half jaar gratis Netflix volgens mij.
Dat zijn op zich betalende abonnees; alleen neemt Vodafone daar de rekening op zich.

Iig die 3 miljoen zijn trial-abonnees.
Aangezien KPN zo'n beetje de duurste provider van Nederland is zijn die "gratis" deals feitelijk een (hele dikke) sigaar uit eigen doos. Als je mensen de hoofdprijs laat betalen kun je natuurlijk ook doen alsof je bepaalde dingen voor niks weg geeft.
KPN compleet is trouwens best interessant. Ik ben laatst overgestapt, krijg veel meer voor minder geld bij KPN.

Ik had ziggo goedkoopste internet + tv met tweede mediabox en twee keer simonly van vodafone.

[Reactie gewijzigd door pineapple23 op 19 juli 2016 18:57]

Dat is appels met peren vergelijken; Ziggo zit als enige op het kabelnetwerk terwijl KPN haar diensten op het DSL-netwerk aanbiedt. Als je een vergelijking wilt maken moet je dat met een andere provider doen die op hetzelfde netwerk zit, zoals Tele2. Die bieden toch beduidend meer voor minder.
KPN levert 60/6 en voormalig upc leverde 50/5. Krijg bij KPN telefonie erbij, dubbele internet bundels, hbo, spotify, onbeperkt bellen huistelefoon/smartphones, twee interactieve tv media boxen, modem + switch. En misschien ben ik zelfs nog wat vergeten. KPN compleet is zeker wel de moeite waard. Als ik hetzelfde wilde via ziggo icm vodafone was ik veel meer kwijt. Internet is internet of ik nu 300/300 via een straalverbinding krijg aangestraald of gewoon via een dsl lijntje. Gaat gewoon om wat ik binnen krijg maakt niet uit via welk kabeltje.
Op mijn V-VDSL2 (Vectored VDSL2) verbinding van Tele2 krijg ik 50/30 voor slechts ¤ 25 per maand. De eerste drie maanden van het abonnementsjaar kost het ¤ 10 per maand, ook bij verlengen. Ik kies daar juist voor omdat ik al die toeters en bellen niet verplicht in een compleet pakket wil. Je betaalt er toch voor, ook al beweren providers vaak dat het gratis is. Bij Tele2 krijg ik puur en alleen internet, dus zonder bellen en TV.

Bij KPN krijg ik 60/6 (iets hogere download maar veel lagere uploadsnelheid) voor ¤ 40,- per maand, waarvan de eerste 3 maanden ¤ 25 kost. Bellen zit er overigens zogenaamd "gratis" bij inbegrepen - die optie valt niet uit te schakelen.

Kosten Tele2 50/30 V-VDSL2 per jaar : ¤ 255,-
Kosten KPN 60/6 VDSL2 (1e jaar, "gratis" telefonie verplicht) : ¤ 435,-

Ik vind het een groot verschil. Die ¤ 180 geef ik liever aan andere dingen uit ...
Ik snap je punt, niets is gratis, maar als duurste provider bestempelen is naar mijn mening niet waar. Omdat ik nu via KPN meer heb voor minder geld.

[Reactie gewijzigd door pineapple23 op 20 juli 2016 08:55]

Mijn broer betaald in principie niet maar kijkt wel op mijn account. Account sharing.
Maar jou broer is dan ook geen abonnee.
Onthult ook wel hun bedrijfsmodel, eerst laag inzetten voor hoge marktpenetratie, daarna prijsmaximalisatie (het zo duur mogelijk maken) en vervolgens afhankelijk of er nog concurrentie is content vermindering in kwaliteit en kwantiteit
Dat heet 'marktwerking' ;)
Je schrijft het alsof daar iets verkeerd mee zou zijn. Zo werkt het kapitalisme en de vrije markt gewoon, een systeem dat ons ongekende rijkdom heeft gebracht
Dat is een relatief begrip, kapitalisme werkt overigens dmv concurrentie niet Monopolie.
Veel is ook verdwenen, er staat bijna geen Nederlandse cabaret meer op. Oude series van dokter who zijn verdwenen.

Afgezien daar van zou ik het een leuker concept vinden als content makers betaald worden voor het aantal vieuws.
Maar ligt dat aan Netflix of aan de betreffende aanbieders dat alle content van Netflix weg is?
Die ruiken geld en willen er misschien teveel voor hebben.
het ligt waarschijnlijk aan de aanbieders, maar de meeste mensen kijken niet verder dan de dienst die het voorschotelt. In dit geval is dat dus netflix die vervolgens de schuld krijgt van iets waar ze zelf niets aan kunnen doen. Ja ze kunnen de hogere prijs accepteren en dan ook hun abo prijs omhoog gooien om de nieuwe prijzen te kunnen betalen, maar dat vinden de gebruikers ook niet leuk.
Seizoen 1 tm 8 van dr Who kan ik gewoon op de UK Netflix kijken via VPN....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True