Gerucht: Netflix maakt eind dit jaar offline kijken mogelijk

Volgens een topman van Penthera, een bedrijf dat techniek levert voor het downloaden van videostreams, komt er op Netflix voor het einde van 2016 een mogelijkheid om video's op te slaan. Daarmee zou het mogelijk worden om offline video's te kijken.

Dan Taitz, operationeel manager van Penthera, doet de uitspraak tegenover LightReading. "We weten van bronnen in de industrie dat Netflix met dit product komt. Mijn verwachting is dat Netflix aan het einde van dit jaar met een download-to-go-optie aan zijn klanten gaat aanbieden". Een analist van Frost & Sullivan voegt daar aan toe dat de komst van een downloadoptie bij Netflix een 'open geheim' is binnen de streamingvideocommunity.

Vorig jaar zei Netflix tegen Gizmodo het toevoegen van een downloadoptie voor offline kijken geen goed idee te vinden. Een extra keuze zou de dienst ingewikkelder maken voor gebruikers, stelde een topman van het bedrijf in een interview. Op dat standpunt lijkt Netflix terug te zijn gekomen: eind april zei ceo Reed Hastings in een gesprek met investeerders dat het bedrijf open staat voor het idee van offline kijken. Een officiële bevestiging over de komst van een dergelijke optie is er echter nog niet.

Vermoedelijk zal Netflix afspraken moeten maken met distributeurs van films en series voordat de dienst ze kan aanbieden voor offline kijken. Het zou voor de hand liggen dat in ieder geval de eigen producties van Netflix beschikbaar zijn als de streamingdienst met een downloadoptie komt.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

24-06-2016 • 18:01

93 Linkedin

Reacties (93)

93
92
41
3
0
28
Wijzig sortering
Waanschijnlijk doen ze dit op dezelfde manier als Spotify hun muziek offline opslaat: Je download een encrypt bestand wat alleen de Netflix app kan decoderen. Zo kan de film niet gestolen of gekopieerd worden, maar wel zonder internetverbinding worden bekeken. Erg slim! :)

Naar verwachting is een serie aflevering (45 minuten) 1GB in 720p (3Mb/s h.264), 2,5GB in 1080p (7Mb/s h.264) en 5GB in 2160p (15Mb/s h.265). Uiteraard zou het voor 720p en 1080p kleiner kunnen als ze ook h.265 aanbieden.

Edit: Maar nu vragen mensen zich ook al af waarom je zou betalen. Natuurlijk kan je illegaal aan de content komen, maar ik betaal Netflix voor de service. Ik betaal ervoor zodat ik niet hoef te downloaden, zodat mijn content makkelijk bezorgt wordt en gesynchroniseerd naar andere apparaten. Ik wil op mijn telefoon beginnen met een aflevering en dan op m'n laptop verder kunnen kijken. Daar betaal ik voor.

Hetzelfde geld voor Spotify. Ik betaal voor de goede user interface, makkelijke synchronisatie en de mogelijkheid om offline muziek te kunnen luisteren. En nu dat offline kijken ook naar Netflix komt, geeft dat mij alleen maar meer reden om te blijven betalen.

[Reactie gewijzigd door Balance op 24 juni 2016 20:02]

Natuurlijk is het wel te decoderen. De keys zijn immers aanwezig op je computer. Daarnaast is het ook al de norm voor illegale uploads om rechtstreeks van Netflix streams opgenomen te zijn, net als van HBO streams, hulu streams enz.

Het is voor mensen die nog net de computer aan en uit kunnen zetten te moeilijk om zelf decryptie te doen, dus het gemakkelijk 'even downloaden en kopiëren naar al je vrienden' zal er niet bij zijn. Daarnaast kunnen we er ook van uit gaan dat er video vingerafdrukken in zullen zitten zodat Netflix weet van welke account een eventuele illegale upload vandaan komt. Dit is op zijn beurt weer te omzeilen met prepaid kaartjes en prepaid credit cards, dan kan je anoniem online met een anoniem betaalmiddel je Netflix streams binnen halen.
Anoniem: 310408
@johnkeates24 juni 2016 19:16
Het is voor mensen die nog net de computer aan en uit kunnen zetten te moeilijk om zelf decryptie te doen, dus het gemakkelijk 'even downloaden en kopiëren naar al je vrienden' zal er niet bij zijn. Daarnaast kunnen we er ook van uit gaan dat er video vingerafdrukken in zullen zitten zodat Netflix weet van welke account een eventuele illegale upload vandaan komt. Dit is op zijn beurt weer te omzeilen met prepaid kaartjes en prepaid credit cards, dan kan je anoniem online met een anoniem betaalmiddel je Netflix streams binnen halen.
Lijkt het je niet eenvoudiger om gewoon een tientje per maand te betalen? Hoef je dat allemaal niet te doen, weet je zeker dat het werkt, loop je geen risico en ben je bovendien niet illegaal bezig.

Wellicht een optie voor een 15 jarige puber zolang papa er niet achter komt maar voor de rest?
Where is the fun in that?

Ontopic: €10,- per maand is nog steeds veel sommige mensen. Denk aan mensen die in de bijstand zitten of bètastudenten zonder rijke ouders.

Ik zal in ieder geval blij zijn met de optie voor offline. Ik reis veel met de trein en kijk tevens hier het gros van mijn series. Wifi in de trein is te slecht voor Netflix. Dus mijn Netflix account is momenteel vooral voor het principe, want ik download een tal van mijn Netflix series via andere wegen.
Ik ben het zeer eens met een 'het is een serviceprobleem', maar het slechtste argument vóór privacy heb ik toch wel prijs gevonden. Als je iets niet kan betalen omdat je in de bijstand leeft, moet je maar entertainment in een goedkoper segment zoeken (iets dat voor 10 euro/maand vrijwel onmogelijk is).

Ik koop ook geen games van 60 euro, albums van 20 euro of dvd's/beperkte on demand (Pathé en Videoland |:( ), maar ik pirate bijna niet meer omdat ik Spotify, Netflix en Steam heb.
Moeten ze gewoon 4 biertjes per maand laten staan. Lijkt me prima te doen.

On-topic: Voor mij is dit meer een nice to have omdat ik het voornamelijk thuis op de bank kijk. Maar voor op vakantie ofzo is het wel een leuke toevoeging. Had nu voor mijn zoontje van youtube wat kinderfilmpjes gedownload, maar dit is natuurlijk eenvoudiger en legaal.

[Reactie gewijzigd door Patrick_Wolf op 27 juni 2016 08:16]

Precies, het leven bestaat uit keuzes...
voor een tientje haal ik een krat, zijn er al 24 per maand... Als je in de bijstand zit ga je niet in het cafe je biertjes halen, netzogoed dat je een tonnetje shag haalt om zelf te draaien ipv dure sigaretten.
Het gaat niet om de hoeveelheid biertjes, maar om het principe van keuzes maken. Wanneer jij die 24 biertjes belangrijker vindt moet je dat doen.
Denk aan mensen die in de bijstand zitten of bètastudenten zonder rijke ouders.
Alfa studenten kunnen geen armere ouders hebben? :o
Ik heb het niet over wat eenvoudig is of 'gewoon' betalen, maar over de illusie dat het 'veilig' of 'gecodeerd' is. Natuurlijk is het idioot om geen geld te stoppen in het produceren van content, al dan niet indirect via een uitgever of ander mediabedrijf zoals Netflix. Het is niet alsof het allemaal maar gewoon gratis gemaakt wordt.
Het is geen absolute beveiliging, maar men wil de drempel hoog genoeg leggen om de keuze over te laten slaan naar betalen.
Die vingerafdrukken kun je simpel omzeilen en niet eens illegaal. En reken maar dat er dan wel iemand op het idee komt om een progje ervoor te schrijven dat niet alleen de decryptie doet maar ook eventuele kopieerbeveiligingen omzeilt/kraakt. Dat kan met dvd/br ookal jaren en .dat gaat met uhd blu rays ook wel gebeuren (als dat niet al het geval is). En dus is het ookte doen om dit allemaal bij digitale bestanden te kraken.
Ik bedoel met vingerafdrukken niet een code, maar bijv. een speciaal setje frames verwisselen of toevoegen in de stream. Als je de daadwerkelijke content anders maakt per account (en dat kan) kan je vrij eenvoudig achterhalen waar het vandaan komt.
Dit gaat natuurlijk alleen op de korte termijn werken want voor je d'r erg in hebt zijn de rechten van je gedownloade content verlopen voor je aan kijken toe was gekomen.
Anoniem: 310408
@mietde24 juni 2016 19:22
Dit gaat natuurlijk alleen op de korte termijn werken want voor je d'r erg in hebt zijn de rechten van je gedownloade content verlopen voor je aan kijken toe was gekomen.
Snap je wel hoe Netflix werkt? Zolang je betaald kan je kijken.

Als jij er een probleem mee hebt dat je niet kan kijken als je niet betaald is dit inderdaad geen optie voor je. Maar dan is er legaal gezien vrijwel geen optie.
Nee, ik denk eerder dat jij zijn opmerking niet snapt. En dat bedoel ik echt niet lullig.

Ik noem zelf een voorbeeld: de 'nieuwe' oude battlestar galactica. (De hele serie netjes in dvd boxen gekocht. BAM, niet lang daarna zijn alle seizoenen op Netflix te zien. )

Maar nu blijken ze onlangs van Netflix verwijdert te zijn; gebeurt regelmatig overigens. Als je dan net halverwege battlestar was, dan kun je de dag erop niet meer verder kijken omdat de afleveringen er niet meer zijn.

Dat bedoelde hij, denk ik.

Netflix krijg maar rechten voor een bepaalde tijd. Bovendien zullen ze niet ongelimiteerd hun data capaciteit kunnen blijven uitbreiden (kosten-baten verhaal oa)

[Reactie gewijzigd door Zonnetje83 op 24 juni 2016 19:36]

Er is wel een lijst aanwezig waarop te zien is van te voren wat verdwijnt en wat erbij komt. Maar dit is totaal niet transparant naar de gebruiker toe in de app.

Er zou een catagorie bij kunnen komen van wat er binnenkort uit de roulatie gaat voor de casual browers ; en met iets robustere user lists , dus bijvoorbeeld je zet Battlestar galactica in je lijst omdat je die in z`n geheel rustig wilt zien op je gemak ... en dan een notificatie krijgen " Beste gebruiker, we zien dat je x serie / film in je lijst hebt, deze gaat uit onze roulatie op x en y datum " om je erop te attenderen.

Dan kan je zelf kiezen of je meer tijd en prio besteed aan het kijken ervan.
En ook al red je het niet omdat je ZO druk bent (Netflix wel een goed idee dan ? Doorlopende abbo etc...enfin) - dan weet je iig dat het er op zit aan te komen en is het niet van de 1 op de andere dag compleet foetsie voor jou.
Helemaal mee eens. Ik had flixfilms op m'n Facebook en die hield zelf ook bij wat eraf en erbij kwam. Maar die stopte op een gegeven moment. Hoe dan ook, dat hele gezeur met die licentiedeals zit je dus als netjes betalende klant nunog steeds in de weg. Achterhaald.... Maar goed. Over 15 jaar zijn we eindelijk waar de huidige consumenten willen zijn. Het is inderdaad erg vervelend dat je niet netjes gewaarschuwd wordt als 'jouw' serie of film er binnenkort afgehaald gaat worden!
Ze hebben meer aparte constructies.

Zo zijn er verschillende series die in een keer worden gedropt, doet het erg goed in de reclame.

Maar er zijn ook series waarvan wekelijks een nieuwe aflevering wordt gereleased.

Er zit niet echt een structuur in en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. De prijs is daarvoor een te belangrijke factor.


Desalniettemin klaag ik niet, voor het geld kan ik niet veel verwachten en het is meer dan wat de gewone televisie bied.
Ik heb die exacte ervaring met battlestar, erger nog dat ik nu nergens terug kan zien waar ik gebleven was🤐
Ik was zelfs halverwege een aflevering van BattleStar Galactica. Moest de volgende dag vroeg op, spannende episode, toch maar slapen halverwege. Volgende morgen bij het ontbijt verder kijken - ja mooi niet dus. :'(
Dat bedoelde ik idd.

Het is een trend, ook CI+ de common interface standaard staat het toe opnames die kijkers thuis hebben gemaakt op hun horizon of welk ander CI+ gedrocht na een gegeven periode niet meer te ontsleutelen.
Dat word momenteel nog maar sporadisch toegepast, meen dat KPN dat nu al doet maar voor zover de andere tv aanbieders dat nog niet toepassen zal dat de komende jaren zeker gaan gebeuren.

Het minste dat Netflix zou moeten doen is 2 categorieën toevoegen, deze maand nieuw en deze maand voor het laatst, het riekt mij teveel naar misleiding als je dat niet in de app implementeert.
Ook dit is een kwestie van bepaalde content met een progje eruit rippen en je kijkt 4 lifetime, zo vaak je wil op welk medium ook. Dit is echt op geen enkele manier100% dicht te timmeren namelijk....
Mooie optie maar ik maak me echter steeds meer zorgen over het aanbod. Ik merk dat veel series verdwijnen. En veel netflix series zijn nu vaak 1 aflevering per week, waar de opzet ooit was "bepaal zelf wanneer je kijkt" en dus een heel seizoen ineens werd gereleased.

Edit- typo

[Reactie gewijzigd door Mephisto NL op 24 juni 2016 18:17]

Anoniem: 304028
@Mephisto NL24 juni 2016 18:32
Mee eens, het wordt inderdaad niet beter, merk dat ik ook weer meer binnen haal via andere kanalen.
Hier ook. Zelfs dingen die wel op netflix staan!
De app voor Apple tv 4 is hopeloos en sickbeard met Infuse zoveel makkelijker. Eigenlijk wel zonde.
Wat vind je hopeloos aan de Netflix app op de Apple tv 4? Ik heb hem zelf ook en ik vind het prima werken.
Ik vind dat 3/5e van het scherm niet gereserveerd te zijn voor art.
Zoeken werkt goed maar ik wil browsen. Dan kan eigenlijk alleen op basis van wat ik heb gezien, en dat is geen goede aanbeveling. Doe mij een old scool lijstje van a-z.
Ding waar Netflix sterk tegenaan loopt is dat de over-overgrote meerderheid mensen niet om kunnen gaan met te complexe keuze. Nu al heb ik tal van mensen gezien die iets op Netflix willen kijken, maar dan een uur later nog steeds niets hebben gevonden, en dat is terwijl Netflix extreem actief dat probleem probeert te bestrijden.

Nu, zou prima kunnen dat jij een uitzondering bent en dat jij juist sneller een film kiest als je een lijstje van a tot z hebt, maar ik weet dat Netflix serieuze usability testing doet en één van de factoren waar ze voor optimaliseren is hoeveel procent van de tijd dat je op Netflix zit je film kijkt... en hun hele interface is best slim ontworpen om dat te doen.
Dat is iets uit het verleden, zoek op a-z. Zelfs in de bibliotheek kan dat niet meer. Bij ons hebben ze alle cd's nu achter slot en grendel gedaan. Zeggen ze ja kun je nu op de computer vinden, vraag ik hoe krijg ik een lijst van a-7? Ja dat kan dan weer niet, je moet maar zoeken op wat je kent.

Zo werkt dat niet.

Hoe moeilijk kan het zijn om een lijst a-z te maken, dan is de oude vertrouwde kaartenbak nog beter.
Kom op, anderhalve rij met thumbnails is toch behoorlijk bagger design te noemen, valt echt niet mee te navigeren.
Onderiteling zou ook iets groter mogen op Apple tv...
Dat kan je instellen onder toegankelijkheid in de Apple tv instellingen.

https://support.apple.com/en-us/HT202772

[Reactie gewijzigd door n8n op 25 juni 2016 09:47]

Bedankt!!! :D wist ik niet!!! :D :D
Dat er elke week pas een nieuwe aflevering komt is omdat het eerst uitgezonden moet worden op een televisiekanaal die daar de rechten voor heeft. Daarna komt hij op netflix. Ze kunnen ook wachten tot het gehele seizoen is geweest, maar dan heb ik toch liever dit.
offtopic:
Ik mis bij de Netflixseries ook de spanning van het wachten op de volgende aflevering, het speculeren met vrienden en online... Alsof je volwassen wordt en zoveel koekjes kan eten als je wilt; de lol is er dan vanaf.
waar de opzet ooit was "bepaal zelf wanneer je kijkt"
offtopic:
Kijken wanneer je wilt is natuurlijk gewoon mogelijk. De enige beperking die ik zie is dat afleveringen die nog niet verschenen zijn ook nog niet bekeken kunnen worden, maar dat lijkt me geen nieuwe ontwikkeling.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 24 juni 2016 21:04]

Ik snap heel dat x episodes achter elkaar kijken niet... Je wordt moe en de intensiteit en aandacht wordt minder en je mist gewoon de verwerking. Overexposure. Doet afbreuk aan de ervaring en je doet jezelf ook geen plezier ermee. Geniet met mate ;
Anoniem: 304028
@Rinzwind24 juni 2016 19:30
Kijk liever een aantal keer per jaar gewoon een heel seizoen dan dat ik telkens losse afleveringen zit te kijken. Kost het ook zo veel tijd.
Je kan ook gewoon jezelf bedwingen en niet verder kijken naar 1 aflevering.
Anoniem: 712270
@Mirved24 juni 2016 20:16
En ook erg goed voor je geheugen en tegen dementie.
Ik weet niet of je het weet maar ziet nu veel netflix series 1 aflevering per week.
Dit komt omdat veel series in de US worden uitgezonden en 24 uur erna op Netflix Nederland staat. Netflix kan niet meer op hun dienst zetten dan is uitgezonden . Dit zijn series niet van Netflix maar van bijvoorbeeld AMC of ABC.
Ze noemen het daar en tegen toch weer wel een Netflix Original. Bijvoorbeeld 'Better call Saul' dat geeft toch de indruk dat het helemaal van hun zelf is. Dat is niet handig.

Ik vind trouwens niet erg dat aflevering per week komen, ik merk dat het beter blijft hangen als je het uitsmeert.
Anoniem: 732079
@MrFrans24 juni 2016 20:37
Dan werkt Netflix samen met zender x, dat is ook zo met Between.
En nog steeds geen 3d films, aantal 4k is beperkt tot netflix-originals only
Itt het aanbod in de us

Was gelukkig 6 maanden gratis bij aanschaf van de tv.
Het kan natuurlijk ook hybride. De video kan compleet binnen gehaald worden, alleen de sleutel zal elke keer online geverifeerd moeten worden.
Dat is in mijn ogen een prima oplossing.
Daar heb ik toch niks aan in het vliegtuig? Het Spotify model lijkt me ideaal, om de zoveel tijd moet je valideren maar je kan een paar weken offline kijken.
Waarom altijd dat gezaag over content op netflix. Ik ging vroeger minstens elke week een film huren aan 3-4 euro. Nu heb ik 1500 titels op netflix voor 8 euro per maand.
Omdat het niet meer 2004 is :P
Wat je zegt klopt m.i. als een bus. Mensen verwachten steeds meer en steeds sneller, maar ook denkt iedereen maar overal (gratis) recht op te hebben. Om nog maar niet te beginnen over het feit dat wij Nederlanders op veel vlakken azijnz***ers van beroep lijken te zijn. Is gewoon een kunst geworden tegenwoordig : wie kan het eerst het meest klagen.

Iets met glas halfvol of halfleeg. Netflix is niet ideaal, maar ze doen ook dingen goed en voor die paar euro in de maand (parkeer je auto maar eens voor 3 uur in de grote stad en je bent meer kwijt) heb je toch veel keuze. Natuurlijk kam het veel uitgebreider zijn, maar dat hebben we te danken aan de filmmaatschappijen en bijv platenbons-types. Netflix wil wel, maar mag niet. Of krijgt de rechten niet. Erg jammer.

[Reactie gewijzigd door Zonnetje83 op 25 juni 2016 00:32]

Inderdaad. Mijn vrouw heeft al 4 series helemaal uitgekeken op netflix, goed voor ettelijke avonden plezier. Mijn kinderen kijken elke dag op netflix ( pieter konijn, puffin, etc .. ).
Zelf heb ik genoten van breaking bad, narcos, house of cards etc.... .
En dit allemaal voor 8 euro .... . Ben een vlaming en dus niet onderhevig aan de cultuur der azijnpissers :p.
1500 titels. Het meeste wil ik niet zien, en omdat binge watching zoveel gemakkelijker geworden is, ben ik zo door die content heen. Ging van laatst van ellende nostalgisch de smurfen kijken.

en wat @Zonnetje83 betreft: Ik wil best bijv 50 euro betalen en dan wat meer content hoor. Geen enkel probleem (maak het dan trapsgewijs, hoe meer je betaald hoe meer content, of laat klanten hun type content zelf kiezen, documentaires mij een zorg, geef mij maar SF of comedy, en daarmee wordt je maandelijkse prijs bepaald).
overigens, gezien de kosten die ze maken voor de netflix originals, denk ik dat het voor 9 euro prima gaat, wat meer content. helaas willen ze ook exclusieve content. gewoon pure marketing truc ;)
Nu valt er bijna niet te kijken in de trein, dus ik zal er wel blij mee zijn.
Op veel stukken in de trein zit je lekker 5 minuten in je serie, en verbreekt de verbinding met de Netflix servers, en 100 meter verderop pakt hij het signaal weer op.
Ah vanwege de wisseling van mast natuurlijk.
Nooit last van met vodafone en een iPad Air 2 4G. Werkt vlekkeloos op de hoogste kwaliteit. In de Randstad that is...
In de trein bedoeld hij natuurlijk de gratis wifi verbinding. Die is inderdaad ruk
Oh maar die is sowieso nutteloos ;-) Leuk voor toeristen.

[Reactie gewijzigd door Ascension op 24 juni 2016 18:52]

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook...Maar dacht dat ze dat hadden geblokt? + zo niet dan heeft de rest daardoor erg traag internet...
Goeie zet! het bekijken van een aflevering/film onderweg met je databundel is nou niet bepaald ideaal te noemen, dus thuis of op het werk/school downloaden om onderweg iets te kijken zie ik wel zitten. :)
Ben benieuwd als je de films/series op je microsd kan opslaan ipv je interne geheugen 😉. Maar wel op 1080p kwaliteit natuurlijk 😃
Uit het artikel kun je wel al opmaken dat er een risico is dat deze optie niet voor de hele catalogus zal gelden, maar enkel voor die titels waarvoor ze van de rechthebbenden de toelating gekregen hebben. Als dat zo is, zal de UXP toch ook weer belabberd zijn. Doet me denken aan het moment dat ze in België ook de Waalse content aan de Vlamingen lieten zien, en je pas bij het opstarten van de film zag dat er geen NL subs waren. Denk dat hun Support direct overdonderd geweest is, en paar weken later hebben ze het teruggedraaid.
Een super initiatief voor mensen die reizen etc. Persoonlijk zou ik het meer op prijs stellen dat er een mogelijkheid is om meer te streamen op de Nederlandse netflix. Voor een fanatiek Netflixer valt dat tegen haha

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee