Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 238 reacties
Submitter: wardjj

Vodafone komt met nieuwe abonnementen die grote databundels bieden. Nieuwe Smart- Red- en Black-abonnees krijgen de eerste drie maanden onbeperkte data. Black biedt 25GB data in Nederland, 2GB data in 43 'voordeellanden' en onbeperkt bellen in Nederland en diezelfde 43 landen.

Vodafone brengt zijn nieuwe abonnementen onder in de categorieën Start, Smart, Red en Black. De nieuwe abonnementsvormen bieden volgens de provider meer flexibiliteit als het gaat om bundelkeuze en toestel. Zo is het mogelijk om iedere maand de databundel van het abonnement naar boven of beneden bij te stellen. Ook is het mogelijk om bij een sim-only-abonnement later alsnog voor een toestel te kiezen, dat in termijnen betaald kan worden. Klanten die een nieuw Smart-, Red- of Black-abonnement afsluiten krijgen de eerste drie maanden onbeperkte data, ongeacht de bundel die ze gekozen hebben.

De vernieuwde abonnementen, die allemaal van 4g gebruikmaken, bieden grote databundels voor dezelfde prijs als de huidige abonnementsvormen. Zo krijgen Red Super-abonnees voor 36 euro 12GB data, terwijl dat nu 7GB is voor het Red-pakket met dezelfde prijs. Klanten die een Smart-, Red- of Black- combineren met Vodafone Thuis krijgen extra data en tv-themapakketten.

Vodafone biedt met het nieuwe Black-abonnement voor 89 euro een databundel van 25GB binnen Nederland en 2GB in de 43 zogenaamde 'voordeellanden'. Verder kan er onbeperkt gebeld en gesms't worden in Nederland en in de 43 voordeellanden. Ook mag er 100 minuten gebeld worden vanuit Nederland naar het buitenland en het abonnement komt inclusief Napster en TV Anywhere.

De nieuwe Vodafone-abonnementen zijn vanaf 4 april verkrijgbaar. Een overzicht met alle details over de nieuwe abonnementen is in pdf-vorm te downloaden.

Abonnement Databundel Belminuten / sms Prijs p/m in €
Black 25GB in NL en 2GB in buitenland Onbeperkt in NL en 43 andere landen, 100 minuten bellen naar buitenland vanuit NL 89
Red Super 12GB Onbeperkt in NL 36
Red 5GB Onbeperkt in NL 30
Red Essential 1,5GB Onbeperkt in NL 26
Smart L 5GB 150 / onbeperkt 25
Smart M 1,5GB 150 / onbeperkt 21
Start L 1GB 150 / onbeperkt 16
Start M 500MB 150 / onbeperkt 12,50
Start S 0MB 150 / onbeperkt 7,50

Prijzen op basis van sim-only en tweejarig contract

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (238)

Vodafone: 12GB Onbeperkt bellen/sms NL 36
TELE2: 24 GB Onbeperkt bellen/sms NL 35
Vodafone heeft dus nieuw pakket gepresenteerd: niet omdat het kan, maar omdat het moet :+
Natuurlijk, wanneer je puur naar GB's kijkt heb je een punt.... Echter heeft een mobiel netwerk voor mij veel meer dingen die ik mee neem met het aangaan van een abonnement.

Tele2 heeft nog lang geen dekkend 4G netwerk, mooi voor mensen uit het westen van het land, maar voor de rest is het netwerk n groot drama. Laten ze daar eerst maar eens wat aan gaan doen.

Bovendien heb ik het nu al een aantal keer mee gemaakt dat Vodafone goedkoper met de toestellen is dat Tele2.

Maar nogmaals, GB's zeggen voormij zeker niet alles.....
Dat durf ik zeker mbt 4G toch wel enigszins in twijfel te trekken... een aantal jaar geleden zou je daar gelijk in hebben gehad, maar vandaag de dag heeft daar toch een inhaalslag plaatsgevonden.

Vergelijk de dekkingskaarten maar eens en let daarbij dan dus vooral op 4G ;)

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml

Ik heb zelf inmiddels al bijna 3 jaar Tele2 en woon in het Westen maar werk in het Oosten en heb vrijwel nooit problemen met dekking... sterker nog, ik heb ook een Vodafone abonnement van de zaak en heb daarmee vaker problemen met bereik dan bij Tele2. Ieder zo de eigen ervaring uiteraard, maar mijn ervaring met Tele2 is verre van slecht en gezien de prijzen is het voor mij niet moeilijk beslissen... ik heb nu 4GB per maand en onbeperkt bellen en sms-en en betaal daar 18,- per maand voor.

Het probleem mbt dekking begint inmiddels echt een beetje verleden tijd te worden.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 16 maart 2016 13:33]

Heb je dan ook gekeken naar 4G+ of alleen naar 4G.. want 4G+ gaat nog wel even duren volgens de planning van Vodafone. Bij Tele2 wordt het niet duidelijk of ze nu 4G+ ondersteunen. KPN heeft toch ook een aardige dekking.. :) http://www.coveragechecker.nl/
Tele2 heeft op vrijwel alle locaties 4G+.
Vanwaar deze neerbuigende reactie? Devian heeft gewoon gelijk. Net als bijvoorbeeld T-Mobile rolt Tele2 op zo goed als elke locatie 4g+ uit en dat betekent dus overal 4g+.

Kijk maar op deze kaart. Elk bolletje met daarin 800 en 2600 vertegenwoordigd een 4g+ mast https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.kLb1dtpRIrcI

Bron: https://www.4gmasten.nl/d...s-tele2-update-maart-2016 en http://www.antennebureau.nl

Eigenlijk de enige manier om de dekkingskaarten op waarde te beoordelen welke daar ook te vinden zijn. En dan blijkt Tele2 het toch best goed te doen. Zie ook de berichtgeving de afgelopen weken met T-Mobile dan als absolute topper. Om ontopic af te sluiten: Vodafone houdt er een merkwaardige strategie op na die links en rechts door de andere providers wordt ingehaald. Die 4g+ dekkingskaart van Vodafone, althans de prognose, klopt al een jaar van geen kant.

Nu ik dit type bedenk ik mij dat je de reactie van Devian wellicht verkeerd opvat. Met 'alle locaties' wordt niet het hele Nederlandse grondgebied bedoeld welke voor 100% met 4g+ gedekt zou zijn maar vrijwel alle masten (=locaties) van Tele2.

[Reactie gewijzigd door sww89 op 16 maart 2016 21:26]

twee 4G banden aanbieden is niet hetzelfde als 4G+!

4G+ = carrier aggregation, dus het simultaan gebruik maken van 2 banden. Dat hoeft niet perse aan te staan op elke Tele2 locatie, ondanks dat er op een locatie 2 frequentiebanden actief zijn.

Het is niet ongewoon dat operators juist met opzet 2 gescheiden layers houden; 1 voor deep indoor en 1 voor (local) capacity. Zeker als de banden (zoals bij Tele2) gigantisch ver uit elkaar liggen, en dus carrier aggregation praktisch alleen 'onder' de mast zal werken.

Dus het kan goed zijn, dat ookal heeft iemand een Tele2 4G SIM met en een 4G+ capable device, en zijn er 2 banden actief op een mast, dat er dus toch geen 4G+ op het scherm verschijnt.
Ik had voor het mooie deze link ook nog kunnen plaatsen ter bevestiging nieuws: Tele2 activeert 4g+ op al zijn zendmasten

Wat technische onderbouwing en prestaties in de praktijk betreft heb je helemaal gelijk. Daarom ook de claim 'zo goed als' alle mastlocaties in mijn en Devians reactie ;) En inderdaad kan je op 4gmasten.nl en antenneregister.nl niet nagaan waar carrier aggregation wordt toegepast. Maar aangezien Tele2 zelf wel spreekt over alle locaties (vind ik ook wel logisch) kan je prima van de gelinkte kaarten uitgaan voor een vrij nauwkeurig beeld en is de reactie van Devian nog steeds juist :)
Die dekkingskaartjes kloppen echt niet 100%. Ja waar ze aangeven dat er geen dekking is zal je die in de praktijk ook niet hebben. Echter bij T-mobile had ik vroeger vaak geen signaal terwijl zij zelf aangaf op haar kaartjes dat het maximaal moest zijn.

Sterker nog, dankzij 1800MGz aan de ene kant van de straat maximaal signaal, steek je over heb je helemaal geen signaal. Je zal maar net aan de verkeerde kant van de straat wonen. En met dat laatste kun je nog wat, je kunt melden dat het signaal slecht is op postcode+huisnummer, maar als je het signaal kwijtraakt op de E9, A58, N-zoveel of andere weg zonder postcode, dan kunnen ze daar bij T-mobile niets mee.
*kijkt naar toestel met Tele2 sim en ziet 4G+ in de linker bovenhoek staan*

Tele2 ondersteund ook 4G+... maar de 4G+ dekking bij Vodafone is ook heel beperkt en daarom niet een erg sterk argument. Buiten dat gaat het om 4G dekking... 4G+ is alleen maar weer mooi meegenomen.
Dat is leuk om heel Nederland groen te kleuren maar dat geloof je toch zelf ook niet he... Ik heb meerdere plekken onderweg waar ik geen 4G kan ontvangen en ga ik dus terug naar 3G... Ondanks dat het op de website netjes groen staat.
Mensen die zo goedgelovig zijn en uitgaan van de dekkingskaarten die providers zelf aanbieden, geloven ook vast en zeker de buurman als deze zou zeggen dat deze een bank beroofd heeft :+
in principe kloppen deze kaarten wel hoor, ze worden namelijk met een beetje marge aangemaakt... maar, wat veel mensen vergeten is dat die kaarten worden aangemaakt met het oog op bereikbaarheid in open lucht.
Betere telefoon kopen.
Heeft daar godzijdank niets mee te maken.
Uhh jawel. De antenne op de mast heeft het vermogen om heel hard zenden. Ben je ver van de mast verwijderd dan kan de antenne in jouw telefoon met een beetje mazzel het signaal dan wel ontvangen, maar heeft vervolgens erg veel moeite om terug te zenden naar de mast. Simpelweg vanwege het antenneontwerp en het gelimiteerde zendvermogen in jouw telefoon. Zo kun je bijvoorbeeld bij goed weer op het strand in Zeeland/Zuid Holland, Engelse en volgens mij ook Franse providers ontvangen. Het signaal draagt onwijs ver over open water. Jouw mobiel heeft niet de kracht om terug te zenden dus kan je er niet mee verbinden.

Nou is het echt zo dat de ene telefoon beter in staat is een signaal vast te houden dan de ander. Een 'betere' telefoon kopen kan dus zeker net het verschil maken. Natuurlijk is het wel zo dat als er in de wijde omtrek geen mast te bekennen is bovenstaande niet meer opgaat ;) Er zijn dan altijd meerdere schuldige aan te wijzen bij slechte dekking: jouw provider, de omgeving en jouw telefoon.
True, echter is mijn ervaring dat het lang niet altijd aan de telefoon, het weer enz. hoeft te liggen. Gelukkig heeft Vodafone haar fout erkend en hersteld door de kaart inderdaad bij te werken nadat een aantal klanten bij mij in de wijk in Dordrecht, kenbaar maakte dat na vervanging van de masten en in gebruikname van andere frequenties, het signaal op sommige plekken zwak was en 3G alsmede 4G niet langer beschikbaar was.

Vodafone is hierop coulant geweest naar die klanten door hen een voorstel van 50% korting op het abonnement of ontbinding te bieden en op termijn een extra mast in gebruik te nemen. Iets wat overigens sinds enkele maanden ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden (maar ondanks dat nog wel wat kleine blackspots buitenshuis).

Daarom ben ik ook van mening dat jezelf blindstaren op zo'n kaart onrealistisch is. Men doet er beter aan om mensen (bekenden) in de omgeving te vragen hoe hun ervaringen zijn en deze ervaringen te combineren met de kaart. Bij T-Mobile mag je zelfs een maandje gratis testen en dan beslissen.

Maar de dekkingskaart zelf is verre van realistisch te noemen.


/ Ervaring overigens op basis van dekking buiten de deur /
Zo een dekkingskaart is leuk maar mijn eigen ervaringen vertellen toch wat anders. Ik heb diverse mensen op het werk met tele2 (want veel voor weinig). En ze zitten alleen maar te klagen, op het werk hebben ze nauwelijks bereik waar ik met vf bijna continu 4g/h+ heb, behalve in de lift.

Ik weet dat tele2 geweldig is in sommige regio's maar er zijn ook regio's waar de dekkingskaart min of met fictie is en dat al maanden.
Maar jouw ervaringen zijn dus niet zo breed als dat niet veel verder gaat dan collega's op een specifieke locatie? Niet een heel erg sterk argument eerlijk gezegd om dan een dekkingskaart in twijfel te trekken... ik heb zelf op het werk (omgeving Apeldoorn) juist het omgekeerde, vaak slecht bereik met Vodafone en prima met Tele2. Maar dit soort ervaring zijn uiteraard heel subjectief... die van mij is goed en ik heb ook werkelijk zelf een Tele2 sim :)
Toch is het me niet duidelijk hoe Vodafone zich wil positioneren. Het 4G-netwerk van Vodafone scoort iets minder dan KPN en T-Mobile (bron), de prijzen van Vodafone zijn gelijk of ongunstiger begrijp ik uit de reacties hier en in Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic komen de nodige verhalen over slechte administratie naar voren.
Alle Nederlandse providers, Tele2 ook, staan in de Top 6 beste netwerken van Europa. De verschillen onderling zijn minimaal.
Alle Nederlandse providers, Tele2 ook, staan in de Top 6 beste netwerken van Europa. De verschillen onderling zijn minimaal.
Heb je een bron? Ik heb niets kunnen vinden...
Gisteren stond op Tweakers dit artikel: http://tweakers.net/nieuw...ge-dekking-in-steden.html.

Dit gaat over dekking in (grote) steden, en daar scoren alle netwerken ongeveer gelijk. Een aantal dagen geleden stond er een ander atikel op Tweakers, waar het over bereik op de grote wegen gaat. Dat gaat om dit artikel: http://tweakers.net/nieuw...kking-op-grote-wegen.html.

Deze onderzoeken gaan niet over de dorpen en 'het platteland', en daar zit het verschil in dekking verlopig ook nog. Tele2 heeft vooral op het platteland nog geen denderend 4G-bereik, maar is dat wel nog aan het uitbouwen. Vodafone wordt met deze nieuwe abbonementen in ieder geval ook qua kosten weer een interessante aanbieder voor de grootverbruiker, en heeft (voorlopig) een beter netwerk.
Hoezo is het netwerk een drama? Waar geen 4G is heb je landelijk dekkend 3G netwerk van Tmobile...met prima snelheiden.
Genoeg plekken waat t-mobile geen dekking biedt. Bij mijn ouders bijvoorbeeld. Kpn en vodafone, geen probleem. Als tele2 nu kpn als backup had was het wel interessant.

Ik heb even gecontroleert maar als je met tele2 wil bellen, dan moet je zelfs voor 2g naar buiten om te bellen (bij m'n ouders)

[Reactie gewijzigd door SpiceWorm op 16 maart 2016 13:41]

Tmobile heeft qua 4G dekking Nederlands beste netwerk. Bron: tweakers paar dagen terug.
Beter dan het 2g en 3g netwerk? Geloof ik niks van.
Het 4G- en 3G-bereik van t-mobile is groter dan hun 2G-bereik. Dat komt doordat t-mobile op 900 Mhz 2G verruilt voor 3G en 4G. Op 1800 MHz hebben ze 2G en 4G geactiveerd.1800 MHz heeft een kleiner bereik dan 900 Mhz. De meeste masten hebben ze inmiddels volgens dit principe omgebouwd. Als je dus nu een 2G-only-telefoon hebt, heb je bij t-mobile minder bereik dan een jaar geleden. Maar gelukkig kun je ook bellen via 3G...

Vodafone heeft het probleem dat 3G voornamelijk op 2100 MHz zit. Dus als je van goede 4G dekking op 800 MHz terugschakelr naar 3G op 2100 MHz om te bellen, heb je slechter tot geen bereik...
Die test is vooral gedaan in de grote steden, niet in het buitengebied. Daarbij schakelt je toestel nog altijd terug op 3G als je gebeld wordt, gezien alle vier de providers nog steeds geen VoLTE hebben uitgerold.
Kan zijn maar Bellen is bijvoorbeeld onmogelijk in Norg (drenthe ) zelfs in op de weg er naar toe
Omdat er genoeg regio's (vooral aan de grens) zijn waar tmobile een vrij slecht netwerk heeft, vooral binnenshuis.
Hier in Zutphen heeft Tele2 prima 4G dekking op de telefoon van m'n moeder. (Ik zit zelf op T-Mobile, vanwege de voordelige EU bundel)
Dat zal vast, maar dat maakt nog niet dat Tele2 een dekkend 4G werk heeft.... Stap bijvoorbeeld maar eens in de auto en rij richting Deventer. Je bent Zutphen nog niet uit of de 4G dekking ben je kwijt.

Begrijp me goed, ik val Tele2 helemaal niet aan, ik zeg alleen dat ze nog geen landelijk dekkend 4G netwerk hebben. Daarnaast zijn GB's voor mij niet alles. Ik ben ook erg blij met de Internet Buiteland XXL Blox van Vodafone die ik nu aan mijn Red abonnement heb hangen.
Ik heb in Deventer gewoon 4g Tele2 , in de randgemeenten zoals Diepenveen gewoon 4G , omgeving Deventer valt best mee qua 4g dekking
Offtopic; Om jullie even te helpen met de discussie: http://www.4gdekking.nl/
Tele2 heeft momenteel gewoon nog minder dekking dan vodafone, fact ;) Of je daar persoonlijk wel of geen last van hebt is een tweede.
Ze hebben de dekkingskaarten van KPN/Vodafone/Tele2/T-Mobile met binnenbereik over elkaar heengelegd. KPN & T-Mobile geven dit niet eens aan in haar data, en verder weet ik niet hoe betrouwbaar de data van Vodafone zelf is.

Beetje appels met peren, en wij van WC-Eend.

Maw. waar jij fact zegt, komt dat feit nog steeds met als bron de provider zelf. Ik zou er mijn geld niet op zetten.

[Reactie gewijzigd door XiniX88 op 16 maart 2016 14:19]

H, da's mooi om te horen, als mede-inwoner van de koekstad. Mijn voorheen Hi, nu KPN sim-only loopt zo zoetjesaan af, en Tele2 heeft toch leukere aanbiedingen dan KPN. Door laten lopen betekend dat ik de Hi korting etc kwijt ben, dus dat is ook niet wat. En om weer ff ontopic te draaien, Vodafone is me ook te duur, los van mijn sentiment dat hun dekking minder is. We hebben een aantal zakelijke abonnementen, en op veel plekken waar ik kom hebben zij geen 4g, waar mijn priv kpn dat wel heeft.
Hier een stadsgenoot. Erg tevreden met KPN. Ik heb ook een voormalig Hi abo, en die laat ik mooi doorlopen, want: 5 gb, 150 min n spotify voor 22 euro per maand. Zelfs je abo verlengen bij KPN is duurder!
Ohja, die korting blijft k na afloop van je 1- of 2 jarig ex-hi abonnement :)
De dekking Tele2 op 4G is gewoon ronduit goed. En ze zijn nog steeds bezig.
In combinatie met toestellen, daar kan misschien wat verschil in zitten, maar is steeds meer de waan van de dag.
Promoot much?
Bron?

Wat is je punt mbt de toestellen nou eigenlijk?
De dekking van Vodafone is beter dan die van Tele2. Je moet je dus niet alleen blind staren op de prijs en het aantal GB's.
Maar de dekking van vodafone kent ook gaten, dus daar moet je je ook niet blind op staren.
Bij mijn vriendin in het studentencomplex in Wageningen soms net 1 streepje 3g verbinding, niet eens 4g, maar meestal alleen GSM verbinding met vodafone. Tele2 heeft vol bereik daar 3g (toestel zonder 4g) en 4g.
Dat heeft iedere provider. Geen enkele biedt 100% dekking en ook zeker geen 100% snelheid op iedere plek waar wel dekking is. Het ligt er maar net aan waar je woont. Hier in Roermond had ik altijd problemen met T-Mobile, terwijl ik met Vodafone 4G(+) snelheden over de 100Mbit kan halen.
Dat zeg ik.

Het beste is dus om te kiezen voor een provider met goed bereik op de plaatsen waar jij je vaak bevindt.

Overigens hebben ze in dat studentencomplex sinds kort Ziggo internet en mogen ze access points en routers met Wifi enzo aansluiten. Dus ik heb nu ook internet bij haar thuis ook al heb ik Vodafone. Voorheen hadden ze internet via de universiteit en mocht dat allemaal niet. Deed je het toch en er was een keer een probleem met je internet (niet eens daardoor ofzo) en ze zagen dan dat je er iets anders op aangesloten had dan alleen je laptop met de lan kabel, dan werd je gewoon wekenlang voor straf zonder internet gezet. Kan niet anders dan dat die beheerder vroeger veel gepest is en zich zo goed over zichzelf moet voelen.
Is op meer plekken het geval, dat je internet toegang moet kopen en vervolgens alleen maar een laptop mag aansluiten in een studentencomplex.
Sterker nog, het gaat hier om sim only-abo's. 24GB kost bij Tele2 op dit moment maar 32/maand - dubbel zoveel data voor 4/maand minder...
Ik heb een abbo bij KPN genomen met Spotify Premium, 10GB Bundel en onbeperkt bellen (en sms, maar wie boeit dat nog) deelbaar met iemand die op je huisadres woont: 32.50 per maand. Let wel: 2 aansluitingen op je huisadres en je ontvangt 5 euro korting per abbo, anders is het 37.50.
Vodafone: 12GB Onbeperkt bellen/sms NL 36
TELE2: 24 GB Onbeperkt bellen/sms NL 35
Vodafone heeft dus nieuw pakket gepresenteerd: niet omdat het kan, maar omdat het moet :+
Om het verschil nog groter te maken: op het moment krijg je een introductiekorting bij Tele2 op de 24 maanden sim-only's, daardoor betaal je effectief maar 32.

Misschien wel goed om te vermelden (staat volgens mij niet in het artikel): alle genoemde prijzen van de nieuwe Vodafone abbo's zijn op basis van 2-jarige sim only abonnementen.

[Reactie gewijzigd door matroosoft op 16 maart 2016 14:35]

Ik denk dat je gelijk hebt. Vodafone moet. Tele2 heeft qua databundels de markt al aardig opengebroken, aangezien er nu een verdubbeling is van het aantal GB voor dezelfde prijs. Een stap in de goede richting.

Waar Vodafone dan nog steeds niet op kan concurreren is prijs. Tele2 biedt grotere databundels tegen een net wat voordeliger tarief. Ik vind de prijs trouwens voor het Black abonnement erg schandalig, ondanks de extra's die erbij komen. Die prijs is niet in verhouding met de markt.

Ik ben benieuwd wat de andere providers gaan doen om met Tele2 en (dan nu) Vodafone te concurreren.
ik weet niet maar, om vodafone nu te vergelijken met een tele2 vind ik toch wat ver gaan, ja tele2 heeft in nederland inmiddels een klein eigen 4g netwerkje dat naar de verhalen tenminste redelijk werkt, maar toch zeker niet optimaal, voor bellen en voor buitenland-diensten zijn ze toch een stuk minder interessant.

kortom - niet echt een reden om over te stappen naar tele2, ik ben hier vooralsnog wel blij mee, van 6gb (nu) naar 5gb volgend jaar, is niet zo'n hele grote stap, maar het scheelt als ik zo kijk wel 6 euro per maand,
nog een alternatief is om naar essential te gaan a 26 euro, mag je ano nu blijkbaar voortaan ook onbeperkt bellen (waar dat eerst nog slechts 300minuten was), krijg je 1,5gb neem je digitale tv voor rond de 13 euro, en heb je dus weer 4,5gb + tv diensten en tv anywhere ... voor uiteindelijk netto nog geen 5euro
correctie tele2 inmiddels nog 3 euro extra korting !! 32 euro niet omdat het moet , maar omdat het kan
Alsof je TELE2 kunt vergelijken met Vodafone. TELE2 gebruikt het netwerk van T-Mobile, dus vaak slecht bereik.
Hmm ik vind het maar matig. De abonnementen komen nu meer overeen met KPN en T-Mobile welke al langer iets vergelijkbaars hebben.

Het 25GB abo vind ik ook maar raar. Volgens nu.nl is het geen reactie op de 24GB bundel van Tele2 http://www.nu.nl/mobiel/4...anden-onbeperkt-data.html Dan is mijn reactie: wat dan wel? Nu proberen ze allemaal extra's aan te smeren om die prijs van 89 te verantwoorden terwijl de doorsnee smartphone gebruiker helemaal niks heeft aan die buitenland extra's. En om dit laatste te verduidelijken: Het is leuk natuurlijk dat je 2GB kan verbruiken in het buitenland, echter heb ik dat zelf maar 1 of 2 keer per jaar nodig en met mij vele anderen. Dan heb ik liever dat ik voor die twee keer een bundel koop f ze moeten wel aantrekkelijke tarieven hanteren zoals T-Mobile doet met 120 min bellen en onbeperkt smsen in NL en EU.

Conclusie: Voor de meeste mensen is het alleen t/m Red Super interessant en dan zijn ze niet aantrekkelijker dan de concurrentie maar eerder weer een beetje op niveau. Dat Sim Only naar telefoon trucje heeft T-Mobile ook ingevoerd in februari en moet je nagaan dat de toestelprijs nog bovenop bovenstaande prijzen komt!
terwijl de doorsnee smartphone gebruiker helemaal niks heeft aan die buitenland extra's
Waar je natuurlijk rekening mee moet houden is dat mensen die 89 euro over hebben voor zo'n abbo ook niet doorsnee smartphone gebruikers zijn. Ik bedoel, ken genoeg mensen die iedere maand wel een keertje (of meerdere keren) in het buitenland moeten zitten vanwege business meetings en zo. Natuurlijk is het dan het bedrijf wat voor alles betaald, maar kan me toch voorstellen dat er genoeg situaties zijn waar dit soort abo's zouden gekozen worden... er natuurlijk van uit gaand dat Vodafone niet betere abo's aanbied aan businesses.
Je hebt gelijk gezien mijn woordkeuze. Ik vind het gat tussen Red Super en Black onwijs groot. Mijn punt is meer dat ze beter een puur 25GB abo voor 50 aan hadden kunnen bieden. Grote kans dat je de doorsnee gebruiker met stevige trek (:P) dan wel over de streep trekt dat abo te nemen.

Ik begrijp ook wel dat iemand die veel in het buitenland is met tegenzin 89 euro betaalt, maar dan wel dankbaar gebruik maakt van de privileges van het Black abonnement ;) En het zal ook wel zo zijn dat er van die 89 euro nog 24 maanden lang 10 euro korting afgaat ofzo in een blijvende actie.

Even iets anders. Hebben deze nieuwe abonnementen ook de nieuwe EU tarieven waar vanaf 1 april 2016 aan moet worden voldaan?
Maar voor mij als fanatiek ingresser die regelmatig een zgn anomaly bezoekt, zijn vooral die buitenland bitjes erg welkom. Dus ook voor dit potje zijn er deksels.
Maar dan zou ik even wachten tot na 30 April, want dan veranderen in Europa de tarieven voor roaming. Met een slim buitenlandbundeltje kun je dan vast blij worden en Enlightened de grootste laten zijn.
It's good to be green. Maar we dwalen af.
Gewoon een SIM daar kopen ;) In Italie hadden we 6GB voor 15 euro, dat krijg je niet zomaar op in een weekendje portals schieten.
Maar het is soms zo'n drama om een lokale sim te activeren. And me lazy :o
In Italie is dat juist een makkie. Werd voor mij gedaan in de winkel van WIND. Ik kocht vorig jaar 12 GB voor 25 euro. Helaas hadden mijn kids er wel 6 GB in een dag doorheen gejaagd door ff paar Enzo Knol youtube video's te hebben bekeken op full HD op de laptop :) !
Ik heb gratis roaming in Itali middels Three/3. Zou leuk zijn als ze ook roaming deden in Nederland. Maar ja, tot 12GB gratis dataverkeer [1] in Itali is niet verkeerd :)

[1] http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home
Nog 1 jaartje wachten dan is roaming in de hele EU gratis(nou ja vanuit NL bundel of tegen zelfde tarief als in NL). Dan kan ik die 24 GB die ik nu heb ook in andere EU landen opstoken.
3 (three) vind ik ook goed bezig in Denemarken. Omdat ik regelmatig voor werk in Denemarken ben heb ik een sim only 4g+abo voor ongerekend 17,40 pm, onbeperkt bellen en roamen naar en van Deense nummers incl. 3 gb data vanuit 43 landen. Ook Telia in Zweden heeft dat voor Scandinavie en binnenkort ook zelfs een lokale buitenlandse ( dus ook niet-Zweedse nummers ) bellen zonder roamingskosten.
Welke provider? Ga 15 april namelijk?
red super 12gb kost 36 (cat a), dus als jij je smarphone gewoon zelf koopt heb je ruimte genoeg om eventueel een extra internet blox af te sluiten,

dikke kans dat de internet blox dingen ook wel zullen gaan veranderen, waar je nu 20 voor 5gb betaald kan ik me voorstellen dat je strax 25 gaat betalen voor 10 15 voor 5gb en bijv 5euro voor 1gb, ... pin me niet vast op dit soot betragen maar het is niet ongebruikelijk dat vf zijn blox aanbiedingen gelijktrekt met zijn normale abonementen en de gestegen bandbreedte op 4gb etc en nieuwe 4g netwerken van concurenten maakt dit soort prijzen wel logisch.

kortom dan zou je strax voor rond de 60 euro 25gb kunnen verwachten op een verreweg superieur netwerk tov tele2. en kpn die ook iets moet gaan veranderen om niet achter te blijven
Goed nieuws dat de bundels omhoog gaan, maar ik ben bang dat de prijzen niet concurrerend genoeg zijn om overstappers naar Tele2 te voorkomen. Als Tele2 het netwerk landelijk 'volwassenen' heeft ga ik mij 'als grootverbruiker' nog eens achter het oor krabben.
Groot voordeel voor mij zijn de Buitenland Blox bundels van Vodafone, iets wat Tele2 op moment alleen op nacalculatie aanbied.

Maar goed, Tele2..... ze moeten eerst maar eens zien dat ze het netwerk op Vodafone/KPN niveau krijgen....
Volgens dit onderzoek schilt het erg weinig voor een netwerk dat nog niet af is http://www.p3-group.com/e...chmark-nl-2016-96175.html en ze bouwen consistent zo'n 100 antennelocaties per maand erbij. Daarnaast activeert Tele2 op alle gebieden waar ook beetje mensen wonen ook gelijk 2600MHz waardoor 4G+ ook gelijk actief is op de meeste plekken. Vodafone lijkt stil te staan. Zie ook 4gmasten.nl
2600mhz is leuk maar de dekking is brak echt heel brak, dus eigenlijk alleen maar interessant in winkelcentra ed waar extra bandbreedte nodig is om congestie te voorkomen.
Dat is algemeen bekend. Maar Tele2 heeft weinig keuze, want ze hebben geen andere frequenties in het gepaard spectrum. Alsnog kan het wel interessant zijn omdat de 2600MHz gebruikt kan worden voor mensen die in buurt van de mast zijn, waardoor er meer ruimte komt in het 800MHz spectrum en de snelheid daar dus omhoog gaat.

[Reactie gewijzigd door Zenix op 16 maart 2016 15:47]

Nu zijn die buitenland blox nog voordelig ja maar volgend jaar als dat afgeschaft wordt
link: http://tweakers.net/nieuw...nitief-verleden-tijd.html

Dus dat Black abbonement is volgend jaar met zijn 2 GB buitenland nutteloos 8)7
Er zijn natuurlijk ook een lading landen die wel "buitenland", maar geen "eu" zijn, zelfs redelijk dicht bij huis: Noorwegen, Zwitserland...
Ach, ik heb nu nog een abonnement uit 2012 bij Vodafone. 11GB data (daarna kostenloos afgeknepen) onbeperkt SMS, gratis bellen met Vodafone nummers en 225 minuten met de rest. Voor 21,40 per maand (inclusief 4G bundel). De buitenland voordeeltjes ziin inderdaad ook mooi meegenomen.

Mocht ik maandelijks die 11GB data gaan aantikken dan kijk ik verder, en de kans dat mijn keuze dan op een concurrent valt is, met het huidige aanbod, groot. Hopelijk haalt Vodafone nog een stunt uit met haar Friends&Family aanbod, aangezien de meeste tweakers dat ook in de gaten houden.
Inderdaad. Nog een paar maanden en het Tele2 netwerk zal qua 4G niet minder zijn dan Vodafone.
T-Mobile en KPN zijn Vodafone al voorbij. Zie ook http://www.p3-group.com/e...chmark-nl-2016-96175.html

Daarnaast zijn de prijzen echt hoog. 15 euro voor 1GB? Dat is echt niet meer van deze tijd.
Is ook niet meer van deze tijd. In Europa genoeg landen waar je makkelijk het dubbele krijgt voor dat bedrag.
Ik heb met Tele2 4G overal bereik, zelfs binnen, net buiten Groningen.
Ook in de auto of in wat meer afgelegen gebieden gewoon 4G, dus ik denk dat dekking met Tele2 geen probleem gaat zijn.
Ook overal 3G met prima snelheden waar geen 4G is en hoe zit het in dorpjes? Wil namelijk ook overstappen op Tele2 dus benieuwd.
Tele2 maakt voor 2g en 3g gebruik van het netwerk van Tmobile, dus dat zit sowieso wel goed.
Laten we het zo stellen, ik heb zelden of nooit geen 4g verbinding gehad en soms zet ik 4g uit zodat ik niet zo hard door m'n data heen ga en dan heb ik ook altijd bereik.
Dus nooit 2G? Of Edge of GPRS? Altijd dus 3G en 4G?
In mijn 3,5 jaar met Tele2 kan ik me niet herinneren dat ik ooit geen 3g/4g bereik had, maar het zal vast wel eens gebeurd zijn.
In ieder geval zijn het bereik en de snelheden altijd goed geweest.
Ben bestaande klant bij Vodafone. Heb onbeperkt bellen + SMS en 3GB (2+1) data over 4G(+). Daar betaal ik 31 per maand voor. Heb net even met Vodafone contact gehad omdat ik als vaste klant ook een graantje wil meepikken van deze nieuwe abonnementen.

Daar wisten ze mij te vertellen dat bestaande abonnees per 04-04-2016 mogelijk meer data krijgen. Afhankelijk van het type abonnement zou dat 500 of 1000 MB zijn. Volgens Vodafone zou dat (als het goed is) ook kosteloos zijn. Ik krijg daar t.z.t. nog een e-mail ter bevestiging over.
Zie mijn post hierboven (edit: nu hieronder ;) jouw post verschuift). Ik heb door een foutje in het systeem al de Blox 'drie maanden eindeloos internet' die eigenlijk per 4-4 uitgegeven zou moeten worden bij nieuwe abonnementen... maar ik heb ook een Promotiebundel van 1 GB. Heb hetzelfde abo als jij die een paar dagen geleden is ingegaan. Misschien is dat ook een voorbode dat het 1 GB extra gaat zijn?

Screenshot: http://i.imgur.com/rsDpzTx.png

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 16 maart 2016 13:29]

Die promotiebundel heb ik gekregen toen ik mijn abonnement via StudentMobiel heb afgesloten. Die extra GB is altijd meegenomen, zeker als het niks extra kost. Zoveel data verstook ik toch niet (meestal maar 1GB per maand), maar dat betekent natuurlijk niet dat ik "nee" zeg tegen extra data in mijn bundel. Je weet tenslotte maar nooit ...
Wow, belachelijke prijs. Ik betaal 32.50 voor spotify, 20GB data en onbeperkt bellen/sms.
Tja, KPN wil mij niet meer als klant omdat ik daar 10 jaar geleden een financieel geschil mee heb gehad. Blijven dus Vodafone, T-Mobile en Tele2 over.
Ik ben benieuwd. Sinds een week geleden mijn abonnement bij Vodafone verlengt en heb nu 3gb (2+1 gb) per maand. Echter is dit toch net iets te weinig ben ik bang, maar het zou mooi zijn als er dan toch nog wat bij komt. Dan wacht ik nog even met het opschroeven van mijn abonnement.
Ik vind de prijzen nog erg duur in vergelijking met Tele2. Het is duidelijk dat dit komt door Tele2 die scherp in de markt geprijst is nu.
Tele2 is goedkoop, maar aan de andere kant.... Ze bieden overal geen 4G netwerk aan. Met name in mijn regio is het Vodafone netwerk echt stukken beter dan die van Tele2.

Het is dus maar net hoe je er na kijkt, ook is interessant om te kijken hoe Vodafone vanaf nu met toestelkorting om gaat. Vaak waren ze hier door net iets goedkoper dan andere providers.

Overigens, in deze abonnementen zit nog niets qua 5-1 component wat ze straks samen met Ziggo aangaan bieden. Ik verwacht dat je indien je straks een Ziggo alles-in-1 abonnement hebt, je bij Vodafone gaat bellen je op een of andere manier ook wat voordeel zal kunnen behalen.

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 16 maart 2016 12:48]

Volgens Tele 2 zou heel NL binnen paar maanden 4G dekking moeten hebben, we wachten af. Is ook deels marketing, maar geef ze nog paar maanden ;)
Mja nu een abonnement afsluiten op een marketing belofte gaat voor veel mensen toch iets te ver.
Ik heb altijd al een 1 jarig abonnement gehad en tmobile maakt ook altijd die belofte, maar op alle plekken waar ik met hoge regelmaat kom is hun netwerk gewoon prut.

Ik geloof ook wel dat er genoeg plekken zijn waar het tmobile en tele2 netwerk top is, maar dit zijn niet de plekken waar ik vaak kom.
huh 'Ze bieden overal geen 4G netwerk aan', ik heb toch al een aardige tijd 4G met tele2 hoor. Heb hier in de regio prima 4G dekking, dat het bij jouw anders is zegt niet dat dat overal zo is. Vodafone heeft ook plekken in Nederland waar de dekking slecht te noemen is.
Prijzen kunnen niet duur zijn ;) , wel hoog.
Maar klopt inderdaad, Tele 2 is samen met Ben en Hollandsnieuwe de goedkoopste als het om data gaat, geloof ik.
Slecht geslapen vannacht. Je hebt gelijk ;)
(wedstrijd)prijzen kunnen wel degelijk duur zijn :+
Gelukkig heeft Tele2 net zo'n goede service. De winkels van Tele2 zijn ook erg mooi. In het buitenland hebben zo ook heel veel mogelijkheden.

De vergelijking loopt mank omdat je een budget provider vergelijkt met een high end provider.
En als je dat niet hoeft? Service kan je krijgen via webcare, en winkels zorgen voor duurdere prijzen. Tevens is in het buitenland een lokale simkaart kopen als je langer blijft in het land meestal goedkoper ;)
Stel je voor dat door jouw uitgaven mensen kunnen werken... Het moet niet gekker worden in deze wereld!

Je gelooft het niet, maar niet iedereen wil hetzelfde als jij. Vodafone probeert een zorgeloze ervaring te geven waar je ook bent. En veel mensen vinden dat best wat extra waard! En als je dat niet wilt ga je naar een andere provider.
Zo niet met je eens qua mobiele netwerken. In Nederland zijn we qua mobiele data 1 van de duurdere van Europa. Er worden miljoenen winst gemaakt door een Vodafone, dan vertaal dat eens in echte goede bundels. Dat mis ik ook in deze bundels, bundels die de markt open breken.
Een marge van 10 procent valt wel mee toch? Daarnaast is Nederland ook een van de rijkste landen dus is het logischer dat het duurder zou zijn.

Daarnaast mag een bedrijf miljoenen winst maken, dat hoort bij ondernemen.
Ik vind het opzich best mooie winkels inderdaad! :) https://www.tele2.nl/winkels/
Ik sluit me daarbij aan...
Wat is het verschil tussen Smart en Start? Smart M is zo goed als gelijk aan Start L, maar wel met 5 euro verschil?
Zitten er andere dingen bij Smart?

[Reactie gewijzigd door ADQ op 16 maart 2016 12:42]

Het verschil tussen Start L en Smart M, in het voordeel van Smart M:
- 500MB extra
- Extra databundel opties (blijkbaar kan je bij Start geen extra bundels afsluiten?)
- 3 maanden onbeperkt data, de eerste drie maanden mag je onbeperkt internetten
- Mobiel+Thuisvoordeel, als je ook Vodafone Vast hebt krijg je extra MB's en TV-bundels.

Staat in de PDF die naar de pers is verzonden.
Er zitten inderdaad een paar verschillen tussen die hier niet bijstaan. Ik weet ze maar mag niets vertellen. Het verschil zit in bijkomende opties die bij smart wel en bij start niet kunnen.
Heeft het iets te maken met de keus van Blox?
Eindelijk gaan we terug naar een fatsoenlijke hoeveelheid data voor een fatsoenlijke prijs.
Ik ben er niet blij mee.

Ik betaal nu 24 euro voor 300 minuten, onbeperkt sms en 2gb data.
ik betaal dadelijk 26 euro voor sms & bellen onbeperkt, maar 1,5 gb data.

Nee ik ben in juni weg, over naar T-Mobile.

Ik was echt heel tevreden over Vodafone, maar dit is voor mij gewoon too much.

[Reactie gewijzigd door jeantje op 16 maart 2016 12:51]

Je hoeft niet per se een van de nieuwe abo's te kiezen, je kan ook gewoon je oude abo laten doorlopen? :X
En is die Smart L niets voor je? Wie weet wat voor verlengdeals Vodafone gaat aanbieden... vast beter dan KPN.
KPN maakt niet heel verkeerde aanbiedingen. Kreeg 10,- korting aangeboden bij verlenging, plus 5 compleet korting. Best relaxte deal werd het toen. :)
Mijn huidige verlengaanbieding bij KPN is +250MB voor Simonly en +500MB wanneer je een abo+toestel kiest. Oh, en een whopping 30 extra toestelkorting... terwijl je bij Mobiel/Typhone/Coolblue sowieso ~100 minder neerlegt voor het toestel :P

Betaal nu 33,xx voor 9.5GB inclusief Spotify + 100 minuten. Zou ik nu verlengen, dan betaal ik 32,50 voor 6,75GB inclusief Spotify + 200 minuten. Of 37,50 voor 750 mb meer en onbeperkt bellen. Nee, dan laat ik liever m'n huidige abo doorlopen :P

Mijn abonnement loopt volgende maand af, denk je dat ze dan nog 'echte' korting gaan geven, hoe ging dat bij jou?
Check, hier ook
10/m korting ivm verlengen, 5 ivm compleet.
59/m met 10,5GB ( geen thuis-KPN meer, anders 21GB )

En voor mij het voornaamste, MB's delen met mede completer's in mijn lijstje.
3 x 5,5 GB en 1x 10,5GB zodat ik ook naar een dataloze simonly kan overzetten.
Vaak krijg je gedurende de looptijd van je abonnement korting op je abo. Als je 'm dus gewoon laat doorlopen betaal je ineens een stuk meer omdat je korting wel vervalt. Vaak geen slimme keuze dus ;)

[Reactie gewijzigd door Enfer op 16 maart 2016 13:12]

Ligt per provider, vodafone betaal ik al jaren hetzelfde bijvoorbeeld, ze stelden dat mijn tarief tot 2029 het zelfde zou blijven als ik niks zou veranderen. Ook geen inflatie correcties gezien itt bijv tmobile

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16 maart 2016 23:05]

Nee joh, ga naar KPN. 20 euro per maand voor 400 minuten/sms en 10GB. :P
Ik ben er niet blij mee.

Ik betaal nu 24 euro voor 300 minuten, onbeperkt sms en 2gb data.
ik betaal dadelijk 26 euro voor sms & bellen onbeperkt, maar 1,5 gb data.
Dat zie je bij wel meer providers gebeuren. Vaak is er een heel gat tussen 1,5 of 2GB en 5GB.
Voor de meeste mensen is 2GB per maand net te weinig en 5GB juist weer te veel en te duur.
Ik heb net een nieuw abo, dat was voor mij 21 euro per maand met 300 minuten en onbeperkt sms met 1 gb, daar kreeg ik 1 gb extra bij (weliswaar in een promo-bundel, weet niet of dat voor de snelheid uitmaakt). Ik weet niet of die actie nog loopt maar de verlengingsbonus is volgens mij wel redelijk.
Wat je voor hoeveel betaald hangt toch grotendeels af waar je het precies afsluit.
Ik heb recentelijk verlengd en betaal 27 euro voor onbeperkt bellen en SMS en 3GB aan data.
Hoezo? Zelfs KPN is goedkoper, met 25 voor 5GB. En dat abonnement is al 1,5 jaar verkrijgbaar.
Kijk eens naar Robin Mobile, 30 en je hebt onbeperkt data, sms-en en bellen in Nederland.
Ja er hangt uiteraard een FUP aan vast maar ik verstook regelmatig een 10-15GB per maand en nog geen bericht oid ervan gehad.
Met een cap van 1 MB/s... ik wil juist zoveel data (of meer data) om af en toe Youtube of Netflix in de trein te gebruiken, dan is die snelheid toch echt te laag. Bovendien stellen dit soort berichten mij ook niet echt gerust:
nieuws: Robin Mobile schroeft internetsnelheid terug bij 'excessief gebruik'
nieuws: 'Onbeperkt alles'-provider Robin Mobile verlaagt snelheid 3g-verbinding

Ik hou Robin Mobile zeker in de gaten, maar momenteel heb ik al 9,5 GB + 100 minuten bij KPN voor iets meer dan 30 (via Hi). Over die limieten kom ik toch (nog) niet :)
Plus geen 4G snelheid...En alleen maar maximaal 3G

[Reactie gewijzigd door alwaysleft op 16 maart 2016 12:52]

Nouja, wel op 4G-masten, dat is opzich de grootste winst van 4G. Maar inderdaad, zelfs met het abo van 50/maand blijf je steken op 15 Mbit, imo snel zat, maar wel een heel stuk minder dan de 100+ Mbit/s die ik met mijn huidige KPN abo kan halen.
Kijk eens naar KPN, daar krijg ik 20GB data, onbeperkt bellen en sms en 4G voor 32.50 per maand. Is een betere deal dan robinmobile. :)
Moet je wel KPN thuis hebben voor de 5,- korting en verdubbeling van de data.
Is niet zo. Wordt geknepen na 10 GB...
Huh. Is toch net zo duur bij 2 jaar abo? 25 euro voor 5GB data...Bij vodafone. Zie tabel. Smart L. Alleen geen onbeperkt bellen...

[Reactie gewijzigd door alwaysleft op 16 maart 2016 12:43]

Oh shit, daar had ik helemaal overheen gekeken :P Ik keek naar de Red-bundel met onbeperkt bellen. KPN biedt wel 50 belminuten meer, in ieder geval.

Tele2 levert voor diezelfde 25 trouwens 8GB en onbeperkt bellen/sms'en, trouwens ;)
KPN levert voor trouwens 10GB en onbeperkt bellen/sms voor 27.50. ;) Plus een beter netwerk!
10GB voor 22,50 op het KPN-netwerk? Waar kan ik tekenen?
Sorry, het is 10GB en onbeperkt voor 27.50, 10GB en 400 minuten/sms voor 20 euro. Effe een bakkie koffie pakken. :X

Tekenen kan hier: :P
https://mobiel.kpn.com/si...:krijg-meer:cm:c=compleet
Dan moet je dus wel thuis een KPN internetabonnement hebben. En zolang KPN voor ons abo zo'n 12/maand meer vraagt dan Telfort voor precies hetzelfde, kan overstappen dus niet echt uit :P
Ik heb gewoon bij een familielid dat KPN heeft bijgeschreven :P
Vroeger was data onbeperkt bij mijn vodafone abbo. De goede oude tijd! :)
klopt, bij mij ook, voor 20 euro p/m incl. toestel :)

Maar ja, er wordt minder gebeld dus ze moeten ergens aan verdienen natuurlijk
Maar toch heb ik het raar gevonden dat in deze tijd waar iedereen gigantische hoeveelheden aan data wil verstoken aan netflix en youtube onderweg, dat er nog geen een provider is geweest waar je meer dan 15GB aan data kon krijgen.

Ook is de prijs per MB vrij hoog in abonnementen in nederland vergeleken andere landen
Is ondat data DE inkomstenbron nu is, wat vroeger verdiend werd aan bellen is nu data...
Dat betekent alleen dat de abonnementen duur zijn. Het feit dat niemand zo een abonnement aanbood blijft raar. Er is altijd wel vraag naar. Zoals een aantal tweakers hier die een 500/500 glasvezel abonnement nemen ondanks dat het weinig nut heeft voor 99% van de glasvezel afnemers, maar het is wel beschikbaar.

Zo zijn er vast mensen die graag 50GB aan data bij hun telefoon abonnement willen ondanks dat ze een groep van kleiner dan een procent vertegenwoordigen
Tele2 heeft al een tijdje een 24 GB bundel.
vodafone heeft nu nog onbeperkt internet, maar dan op een laag pitje
wat zelfs nog snel is vergeleken met de tijd van toen :D
vodafone heeft nu nog onbeperkt internet, maar dan op een laag pitje
wat zelfs nog snel is vergeleken met de tijd van toen :D
Ik denk toch dat de huidige 64kb trager is dan de 3.6Mb van destijds ...
En je gebruik kwam op de telefoontjes en 2g/edge wat je toen had niet boven de 10mb uit, misschien 100mb als je grootgebruiker was.

Dat zal nu wel anders liggen.

Ik had het ook hoor trouwens, unlimited, maar dat contract liep in 2013 helaas af :/
Gaan de oude abo's ook automatisch over naar deze nieuwe voorwaarden, of gebeurt dat pas als je expliciet oversluit/verlengt?
Oude abonnementen blijven gewoon behouden, anders mag je kosteloos opzeggen. Is wetgeving in NL.
Mja, ik zou het wel fijn vinden als ze overgaan ( en dus 3 GB meer data zou krijgen ). Ik zit niet meer vast aan een abo, maar als ik verleng vervalt ook mijn korting die ik nu krijg.

Overigens mag je alleen opzeggen als het abo in jouw nadeel veranderd. Het verruimen van de datalimieten is daar natuurlijk geen reden voor.

[Reactie gewijzigd door Woy op 16 maart 2016 13:09]

Volgens mij blijven de bestaande klanten gewoon hun huidige abbo gebruiken (dus ook de oude databundel). Op een kleine jaarlijkse prijscorrectie na wordt er normaal gesproken niets gewijzigd aan langlopende abonnementen. In de algemene voorwaarden staat dat deze nieuwe prijzen ook alleen icm 2 jarige abbo's gelden.
Alle prijzen zijn op basis van 2-jarige sim only abonnementen.
Alle extra’s onder Part of the Deal die donker gedrukt zijn zitten in het genoemde abonnement. Tarieven kunnen onderhevig zijn aan veranderingen.
Ja ik verwacht het ook, maar het zou een mooie verbetering zijn als ik voor de oude prijs de voorwaarde van het nieuwe abo zou krijgen :)

Als ze dit niet doen dan betekend het ook meteen dat het nog nadeliger is om een lange looptijd van je abo te nemen. Want in de tussentijd kan het dus zomaar gebeuren dat de abo's ruimer worden waar je niet van kan profiteren als je een lange looptijd hebt.

[Reactie gewijzigd door Woy op 16 maart 2016 13:08]

Prijzen op basis van sim-only en tweejarig contract
Sim-only en een tweejarig contract? Ze zijn gek bij vodafone.
Ik heb nu 2 jarig sim only bij T-Mobile (was echt helemaal klaar met Vodafone), en met dat abbo kan ik wanneer ik wil verlengen met een telefoon. Heel fijn om de keuze te hebben om een telefoon los te nemen of bij abbo.
De prijzen van T-Mobile lijken ook nog wat lager dan dit.
Bij vodafone kan je ook je sim only omzetten naar abo met toestel
[...]

Sim-only en een tweejarig contract? Ze zijn gek bij vodafone.
Bij Tele2 is het toch ook. Kijkend naar het gekozen model vermoed ik dat de insteek is om zoveel mensen voor langere tijd te trekken.
Als ik vervolgens een optelsom maak wat er nog mogelijk is zijn we bij lange na niet bij het eind en moeten er betere abonnementen komen.

Zo zijn er plannen om op meer locaties met kleinere kastjes te gaan werken voor betere/snellere verbindingen ipv grotere duurdere masten die vaak ook nog eens extra gelden aan huur ed kosten.
Best interessante bundels, wel vrij prijzig. KPN vraagt 5 euro minder per maand voor 5GB. Edit: Vodafone is dus eigenlijk net zo duur als KPN. De 12GB bundel is opzich geen gekke prijs.

Ik had toch gehoopt dat Tele2 de prijzen wat verder naar beneden zou vechten. Als Tele2 hier in het noorden voor een beter bereik weet te zorgen, ga ik in ieder geval overstappen.

[Reactie gewijzigd door Richh op 16 maart 2016 12:48]

Het is bij Vodafone ook 25 euro, alleen dan met minder minuten, maar dan wel met onbeperkt SMSen.
Enige wat je minder hebt bij Vodafone is belminuten. Zie Smart L, ook 25 euro en KPN ook.
Bij KPN heb je wel een stuk beter netwerk en 24/7 klantenservice. Als de prijs gelijk is, dan is de keuze snel gemaakt. :P
Ik weet niet hoe de klantenservice van Vodafone is, maar verder ben ik ook totaal niet ontevreden over KPN. Ik wil heel graag bij KPN blijven, zelfs. Maargoed... je betaalt er wel voor. Vooral als je geen KPN Compleet hebt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True