Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

Bungie gaat Destiny-onderdelen Iron Banner en Trials of Osiris op respectievelijk 13 en 16 oktober herintroduceren in het spel. De twee events hebben meerdere aanpassingen gekregen. Zo is bij Iron Banner de Tempering xp-buff nu na aankoop automatisch actief en groeit deze iedere dag.

De volledige inhoud van de updates heeft Bungie op zijn website gezet. Om Iron Banner te spelen beveelt ontwikkelaar Bungie nu een minimum Light-level van 230 aan. Pas wanneer een Guardian level 40 heeft bereikt kan hij in Iron Banner leiding geven aan een fireteam. Daarnaast is de drop rate bij Iron Banner verhoogd en kunnen spelers nu zowel wapens als armor krijgen. De uitrusting die spelers tijdens Iron Banner kopen bij Lord Saladin moeten nu betaald worden met de nieuwe Legendary Marks. Daarnaast heeft Iron Banner nu negen dagelijkse bounties en drie wekelijkse, waarmee spelers Legendary Marks kunnen verdienen.

In de vernieuwde Trials of Osiris is het aanbevolen minimum Light-level 290 en hebben spelers minimaal 251 Light nodig om een fireteam te leiden. De drops in Trials of Osiris komen nu alleen in de vorm van beloningen aan het eind van wedstrijden en zijn alleen voor het winnende team. Hoe meer een team wint, hoe beter de items zijn. Het verliezende team krijgt nog wel Passage Coins. Spelers die negen maal winnen in de Trials of Osiris mogen nog steeds door naar The Lighthouse. Teams worden nu ook tegenover andere teams geplaatst met een soortgelijk aantal overwinningen, om de uitdaging passend te houden. Ieder weekend zijn er bounties beschikbaar bij Brother Vance zodat spelers eventueel ook zonder wedstrijden te winnen gear kunnen verdienen.

Iron Banner en Trials of Osiris worden op respectievelijk 13 en 16 oktober weer toegankelijk. Sinds de release van de Destiny-uitbreiding The Taken King op 15 september waren de twee modi afwezig in het spel. Na de aanpassingen aan de gamemechanica die geïntroduceerd werden in The Taken King, moesten Iron Banner en Trials of Osiris ook nog aangepast worden, en dat is dan ook de reden dat ze even afwezig waren.

Destiny The Taken King

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

Blijf het een vet spel vinden, maand geleden gekocht en kan hier lekker mijn uurtjes in verdampen..
ja maar ik kan niet helpen te voelen dat dit een enorme geldmachine is ook met de vele expantions en de kleine hoofd campagne die naar enkele uren al uitgespeeld was. Nu ik het basis spel uit heb wil ik graag verder spelen maar het kost toch zeker weer 50-60 euro om verder te kunnen spelen.
Dit is bij games als World of Warcraft en Diablo toch niet anders? Het enige verschil met deze spellen is dat Destiny met deze nieuwe DLC echt af voelt. Voorheen mistte het bepaalde elementen, die nu wel aanwezig zijn.
Bij Diablo valt dit inderdaad erg mee. Op dit moment zijn zowel Diablo 3 als de uitbreiding voor ¤ 20,- per stuk te koop, maar bij launch was dit ¤ 60,- + ¤ 40,- = ¤ 100,-. Ik speel dit spel nu al bijna 3,5 jaar voor die ¤ 100,-, dus kan niet zeggen dat ik het duur vind (zeker niet vergeleken met MMO's waar je maandelijks voor moet betalen).
Voor die 100 euro heb je er ook nog behoorlijk wat patches en contentuuitbreiding bij gehad.
wat je na de releaae van de taken king allemaal kwijt bent tenzij je de taken king koopt.

zonder TTK kan je niet
-Strikes spelen boven lvl 20
-Story missies boven standaar easy lvl
-PvP modi kiezen
-Cruscible vanguard of de nieuwe legendary marks verdienen.
-legendary gear kopen bij de NPC's van het basisspel
-meedoen aan trials waarvoor zwaar geadverteerd werd met HoW

Al in al het is gewoon een verkapte abonnement constructie
Dat was precies mijn punt, dat Diablo 3 juist niet zo'n enorme geldmachine is, maar juist best veel value for money. ;)
Daar sla je de spijker op z'n kop, dit had er gewoon vanaf het begin in moeten zitten en niet als dure DLC uitgebracht te worden. Bij WoW krijg je volgens mij véél meer content per DLC.
Bij WoW zit ook een abbo bij, dit wilden ze ook bij Destiny eerst doen, maar daar hebben ze van afgezien.
Wou net zeggen, men vergeet dat de abbo alleen al 120 euro op jaarbasis is. Even kort door de bocht als je een jaar of 5 speelt ben je alleen al 600 euro kwijt aan de abbo en dan heb je de kosten van de dlc's nog niet eens erbij. Al met al zijn er denk ik genoeg mensen die al inmiddels op 1500 tot 2000 euro zitten aan het spel. Zou mij niks berbazen als blizzard een arpu van 500 euro behaald. Het marketing team die de leads moet verzorgen heeft iig geen hele moeilijke baan zal ik zo zeggen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 3 oktober 2015 06:33]

Alsof die games die je noemt zo vaak met DLC komen. Laten we D3 als voorbeeld pakken; D3+1 expansion, jaren verder nu. Als Destiny mij het gevoel had gegeven dat ze het eerste jaar alles hadden gedaan om de game te fine tunen ipv eerst met aankondigingen te komen van alle dlc was het een ander verhaal geweest. Maar dit is sowieso een arrogantie in de games industrie die bij mij averechts werkt.

[Reactie gewijzigd door Desadon op 2 oktober 2015 15:08]

Ik speel dit spel ook vanaf dag een en vermaak me er nog altijd mee. Aangezien ik alleen zowat dit spel speel koop ik ook niet iedere week/maand een nieuwe spel om me te vermaken. Je kan het zien als een geldmachine maar zo duur is het nou eenmaal niet. Als je elke maand een nieuw spel zou kopen zou je veel duurder uit zijn.
Klopt maar bij een nieuwe game heb je wel véél meer uren nieuwe gameplay.
In het begin was de game erg leuk maar je moest eens weten hoe vaak ik de eerst raid heb gedaan en geen reet (:+) kreeg.. Zo verschrikkelijk demotiverend.. en dan nu de dure DLC met ook maar weinig content.. nee, ik raak dit spel nooit meer aan!
In principe is TTK geen DLC, maar gewoon Destiny 2. Het is een volledige revamp van Destiny Year 1.

Als ze Destiny 2 hadden uitgegeven ipv TTK als uitbreiding dan hadden er veel minder "problemen" geweest met de prijs. Echter hebben ze er voor gekozen om er seamless experience van te maken.
door spelers die de DLC niet hebben compleet buitenspel te zetten
Dat ligt er maar net aan, deze game heeft mij zo gepakt dat ik er op dit moment dik 8/900 uur in heb zitten sinds de alpha en ik speel nog steeds zeer regelmatig, wel niet meer dagelijks zoals in het begin.

Paar keer een character verwijderd en opnieuw begonnen maar de game blijft me op 1 of andere manier de aandacht trekken. Ik moet ook zeggen dat dit de eerste game is die ik echt online speel, voorheen alleen singleplayer games.
Ja, als je vanaf dag 1 speelt kost het je 60+35+40= 135,-
Dat heb ik dan ook gedaan. Maar de laatste uitbreiding The Taking King maakt het absoluut waard. Behoorlijk verslavend. En ja, welke game is geen geldmachine tegenwoordig...
Je kan nu ook de Legendary edition kopen voor 53,- dacht ik. Heb je alles ; Destiny met alle uitbreidingen. Voor mij het beste spel op de PS4 tot nu toe.

[Reactie gewijzigd door baronruud op 2 oktober 2015 15:09]

Path of Exile is geen Geld Machine.
Wel waar, dmv microtransacties
Tis niet verplicht. En de gene die het koopt heeft geen voordeel in de game. Alleen looks.
Of het wel of niet verplicht is. Ze verdienen aan die microtransacties die gemaakt worden..... Je geeft hetzelf al aan : die het koopt ;)

[Reactie gewijzigd door baronruud op 2 oktober 2015 17:28]

Ja, die gene die het koopt. ondersteund de organisatie. Maar zij hebben niet zoiets van... nou de mensen die ons extra betalen krijgen meer content hebben meer levels kunnen veel meer aanpassen in hun omgeving oftewel: deze game bezit GEEN feature waardoor mensen die het kopen een (groot)voordeel bezitten, dat de game zou kunnen breken of in grote hoeveelheid zou kunnen onderscheiden.

[Reactie gewijzigd door Duranor op 2 oktober 2015 18:10]

Ik snap je punt maar ik ben in het spel gestapt met een legendary edition. Daar zat het basis spel en DLC + de laatste expansion in voor om en nabij ¤60,-. Dat vond ik dus wel leuk :)
"Na de aanpassingen aan de gamemechanica die geïntroduceerd werden in The Taken King, moesten Iron Banner en Trials of Osiris ook nog aangepast worden, en dat is dan ook de reden dat ze even afwezig waren."

Volgens mij was dat niet de reden. Het is allebei end game PvP content, als je dit al de 2e week van de DLC live zou zetten zouden degene die al een hoger light level hebben gigantisch in het voordeel zijn.
Daarbij komt ook dat Iron Banner sowieso alleen actief is wanneer bungie dat bepaald.
Ik weet wel zeker dat dit de echte reden is. Er valt weinig aan te passen aan IB en TOO behalve wellicht de loot, maar dat was vast al in orde met de release van TTK (dat was het ook, op zo'n Destiny event kon je de nieuwe Iron Banner (incl gear testen) al spelen voordat TTK uit was).
Blijft jammer dat dit niet voor de PC uitgekomen is, had het graag willen spelen :)
Ik hou het bij PvE. Je word gewoon bedonderd met de Iron banner.

Eerder liep iedereen met de Thorn. Die had ik dus niet. Dan liep je al een stap achter. Nu met de nieuwe raid gear is het maar afwachten hoe hoog je het krijgt in light en defence.

Er is totaal niks eerlijks aan. Vind het maar een raar gedoe, dat hoe hoger je gear/wapens zijn tov de rest hoe sterker je bent tov de rest.

Als iedereen gelijk was kwa kracht en wapens, dan zou het wel leuk zijn.

Mis een keuze menu van wapens.
Ik pas.
verschil in wapens is enorm geworden ken leuk worden :*)
Tja, IB was er toch niet altijd..
Ik hoop dat ze de lag eens fixen in IB en ToO, in het begin was het allemaal prima te spelen, maar de laatste weken voor TTK was het echt niet te harden meer..en doe je dan een potje normaal dan opeens werkt alles prima..
Verder valt er natuurlijk gewoon vrijwel niks aan te passen, het is gewoon nieuwe loot en je koopt het anders, enige positieve wat ik lees is de matchmaking van ToO, ga je eindelijk gekoppeld worden aan je winskills..
Heerlijke game, ik speel vanaf dag 1, maar ik maak me dan ook totaal niet druk over wat het moet kosten. Ik heb de oorspronkelijke game gekocht, die heeft me enorm gepakt, en de rest koop ik ook gewoon. Lekker belangrijk voor die paar tientjes.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True