Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

De House of Wolves-uitbreiding voor Destiny krijgt geen nieuwe Raid, zo heeft het team achter de game besloten. De tweede grote uitbreiding voor Destiny verschijnt op 19 mei voor alle platforms. Later dit jaar moet pas een nieuwe Raid verschijnen.

De House of Wolves-dlc verschijnt op 19 mei voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4, zo heeft uitgever Activision bekendgemaakt. Veel meer details over de uitbreiding zijn er nog niet, maar in de komende tijd zal ontwikkelaar Bungie stukje bij beetje meer bekendmaken over de dlc.

Een van de eerste aankondigingen is dat er geen Raid-activiteit in House of Wolves zit. "We hebben deze beslissing niet lichtvaardig gemaakt", meldt het team achter de game, dat de beslissing genomen zou hebben op basis van de ontvangst van Raids in Destiny. De House of Wolves-uitbreiding krijgt wel een nieuwe battle arena met de naam The Prison of Elders. Daarnaast komt er nieuwe co-opfunctionaliteit. De dlc is onderdeel van de Season Pass en zal ook los te koop zijn voor 19,99 euro.

House of Wolves volgt op The Dark Below, die eind vorig jaar verscheen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Zou dat zijn omdat de meeste mensen die Destiny spelen nooit een raid in hebben kunnen gaan? Zelf vond ik de raids wel het leukst, maar wat betreft tijd het kleinste onderdeel van het spel.
Raids waren wat mij betreft juist het belangrijkste onderdeel. Evenals die wekelijkse en dagelijkse missies. Afgezien van dat was er na een bepaald level vrijwel niets anders te doen. Ik meen me te herinneren dat ik level 20 echt in 2 dagen had bereikt (zonder extreem veel te spelen.)
Zeker waar, raids maakt de game waard het te blijven spelen.
Echter ik geloof dat minder dan 20% van de playerbase de raid ooit heeft aangeraakt.

Vrijwel al mijn irl vrienden haakte in ieder geval af voordat ze op het niveau kwamen om raids te kunnen doen. Het grinden is simpelweg te eentonig, en kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven.

Spel is geweldig, prima mechanics, prachtige graphics, originele omgevingen en aliens ... maar er is gewoon te weinig te doen voor een mmo-achtige game. De campagin vlieg je zo doorheen, maar het echte werk begint eigenlijk dan pas. Maar buitenom raids is er niks nieuws te doen, dus blijven mensen hier vaak steken.
Ik haakte zelf af door de eis dat je dit met bekenden moet doen. Niet iedereen om mij heen heeft een PS4, het spel of gelijk met mij tijd/zin om te spelen. Laat staan de combinatie... In mijn ogen is Destiny nog steeds mijn miskoop van 2014 want het was (zeker zonder raids) een behoorlijk korte en eentonige game. Mogelijk dat juist deze uitbreiding voor de casual gamer bedoeld is die niet wil raiden. Wel helaas in de categorie 'te laat' als je het mij vraagt.
Het is helemaal geen eis om dit met bekenden te doen, er zit alleen geen matchmaking in en dat is maar goed ook als je ziet hoeveel AFK'ers er zijn met bijvoorbeeld de Weekly Strike.
Je kan heel makkelijk een 6-man fireteam samen krijgen, hier op het forum is daar een actief topic voor en anders via sites als DestinyLFG, alleen dan kom je wel met buitenlanders waardoor de voertaal dus Engels is.
Genoeg mogelijkheden dus.
Oftewel, ik heb een spel gekocht waarbij ze vergeten zijn om het communicatiedeel te implementeren. De 'hotfix' daarvoor is dat er een forum beschikbaar is dat ik via een ander medium moet benaderen. Voor aan game met het budget van Destiny is dat nogal een vrij pijnlijke constatering aangezien er genoeg game developers zijn die hier ingame oplossingen voor bieden...

Natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die op deze manier een fireteam samenstellen, maar de ontwikkelaar heeft wel een drempel opgeworpen om de content te spelen. Onder andere deze drempel zorgt ervoor dat veel mensen de end content van de game nooit gezien hebben en het spel nu dan ook niet meer spelen of eentoning vinden.
Dat is niets nieuws hoor. Spellen als WOW zijn er groot door geworden.
Daar was het zelfs nog erger want daar moest je met 40 man de raid doen en had je een goede verdeling van verschillende classes nodig.
Er was een LFG chat maar dat was voor de echte raids geen optie. Dat was vragen om problemen. Je sloot je dan aan bij een groep/guild en met die groep ging je aan de slag.

Wat dat betreft is 5 medespelers vinden voor een raid dus niet zo'n probleem. Zeker gezien de foutmarge hier ook flink wat groter is.

(zo'n 10 jaar geleden dat ik wow gespeeld heb dus geen idee hoe het er nu is :P)
Ik heb ook ervaring met WoW en volgens mij zat er vanaf dat begin al een flink uitgebreid communicatiesysteem in met chatkanalen, privechat (/w), /say, etc. Dat maakte het - ook voor de kleinere instances in WoW zodat we niet appels / peren vergelijken - veel makkelijker om een groep bij elkaar te zoeken om te spelen. Ik ken dan ook vrijwel niemand die WoW gespeeld heeft, maar nog nooit een instance (5 man) heeft gedaan en dat is een schrill contrast met de 20% die hierboven genoemd is. Juist omdat WoW al 10 jaar oud is hadden de developers van Destiny van dit soort games kunnen leren...
Een instance in wow zou ik eerder vergelijken met een strike in destiny.
De matchmaking werkt daar nu redelijk goed. (op de afk lurkers na :( )

Bij de raids is samenspel veel meer van belang en ik ben dan ook blij dat daar geen matchmaking op zit. Moet niet denken aan de drama die dat zou opleveren.

Begrijp me goed, ik wil de raid van wow niet vergelijken met die van destiny want dan zou ik afbreuk doen aan het samenspel dat in wow van je verwacht werd maar ik zou het ook niet met de instances van wow willen vergelijken want die waren toch wel weer een stuk makkelijker.
Enige wat mooi zou zijn is ingame lfg. Mm is idd een vreselijk idee voor raids (het is al irritant genoeg voor roc/weekly)
Ja dat denk ik ook. Ik hoop alleen wel dat ze het gat opvullen dat het ontbreken van een raid achterlaat. Ik hoop dat die battle arena dat is. Dat dit mensen (met name casuals) motiveerd de levelcap te behalen, en DAN ook naar raids gaan kijken.
Kijk eens in in dit topic. Kan je gezellig met medetweakers raiden: [Multi] Destiny: Het grote kroeg / slowchat topic! - Deel 2

Ik heb zelf ook geen real life vrienden die n een PS4 n Destiny hebben, maar ik heb ondertussen heel wat raids gedaan. En IMHO is dat echt het leukste van Destiny.

[Reactie gewijzigd door tiguan op 14 april 2015 10:44]

Eens, dat grinding is zeeeer eentonig. En de raids is zeker het leukste van destiny.

[Reactie gewijzigd door sokolum01 op 14 april 2015 10:47]

Raid elke week minimaal paar keer.. vind het wel een domper..
Mag hopen dat de rest van de DLC het compenseert.

Zal er wel op neer komen dat Radiant shards en energie aanhouden om nieuwe HoW gear te kunnen upgraded..

The Prison of Elders is a three-player "cooperative multiplayer arena
Dus gewoon nieuwe strikes in playlist?

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 14 april 2015 10:00]

Nope helaas, zo ver is al uitgelekt dat er een nieuwe currency komt (kan nog veranderen natuurlijk), dus zelfs je Radiant shit wordt nutteloos.

Edit: Soortvan strike, Battle Arena. Ik hoop op een Horde mode achtige Strike.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 10:11]

En er zit al belachelijk weinig content in de uitbreidingen. Nu er ook nog eens geen raids in zitten is het helemaal een karig pakketje voor een veel te hoge prijs.

Het is en blijft jammer dat Destiny de hooggespannen verwachtingen (absoluut) niet heeft waar kunnen maken en het in verhouding veel te weinig content biedt gezien de prijs. Daarbij verbaas ik me nog steeds dat er toch nog een grote groep mensen dit dagelijks spelen en schijnbaar een kick krijgen van het grinden grinden en nog meer grinden in een paar verschillende gebieden...
Daarbij verbaas ik me nog steeds dat er toch nog een grote groep mensen dit dagelijks spelen en schijnbaar een kick krijgen van het grinden grinden en nog meer grinden in een paar verschillende gebieden
Ik zie anders niet veel verschil met de miljarden mensen die dagelijk grinden op de paar maps van CoD, Battlefield en andere shooters.
haha - wat ik ben ik blij dat ik helemaal geen idee heb waar het over gaat. Ik weet echt niet wat een raid is ;-)
Blijkbaar heb ik nog genoeg eigen leven in de real world waardoor ik niets eens aan computerspellen toe kom. En gelukkig dat je daarvan wordt!
Dit is echt een top comment! Ik moet er van lachen, dank je! Ouwe trollert ;)
Toch is er wel verschil, want ik heb beiden gedaan. Ik wil vooraf al zeggen dat Battlefield en bijvoorbeeld GTA ook hun eigen problemen kennen, maar ergens heeft het meer replay waarde dan Destiny. Persoonlijk denk ik maar dat je in games als Battlefield het 'grinden' niet doet om te grinden, om zaken perse vrij te spelen. Het kan, en gebeurd ook, zeker. Maar daar ligt niet de nadruk op. Daar ben je toch meer bezig (althans ik) met wat gezellige lui in een party proberen wat potjes te winnen. In Destiny ben je hoofdzakelijk in je eentje bezig om steeds exact dezelfde bounties te verzilveren om updates vrij te spelen voor je wapens en gear. Zelfs de strikes werden routine; het was iedere keer precies hetzelfde. Je wist waar de vijanden zaten en op den duur hoe je het snelste erdoor heen kwam.
De Raids brachten juist dat samenwerken met een leuke club mensen om samen iets voor elkaar te krijgen. Dat was ook het enige dat me nog boeide aan Destiny.

Ook de rewards zijn er niet naar. Je krijgt veel spul voor Raids waar je al snel helemaal niets meer mee kunt. Xur zou elke week wat nieuws brengen, maar eigenlijk zit daar nooit iets interessants bij. En dan begint het een optelsommetje te worden van net iets teveel kleine teleurstellingkjes. De schepen zijn allemaal hetzelfde, hebben geen nut. De laatste DLC wapens, schepen zijn de oude alleen met wat Hive dingen eropgeplakt. De laatste raid die korter, minder uitdagend was dan de eerste. Het voelt allemaal alsof ze er een beetje met de pet naar gooien. Ik heb al zoveel ideeen geopperd en gehoord over hoe ze dit spel eenvoudig al interessanter kunnen maken. Hoe lastig is het om vaker nieuwe, originele bounties te verzinnen? Of vijanden minder voorspelbaar te laten verschijnen? Of nieuwe, toffe, originele gear en wapens in het spel te stoppen? Zomaar, gratis. Nee, we moeten het doen met de meest lullige dingetjes die worden aangepakt in groots aangekondigde patch: Jullie hebben nu plek voor 10 (!) bounties tegelijk! De vault space word verruimd! Woohoow! Allemaal dingen die stilletjes tussendoor gepatchd moeten worden... Zelfs een dikke schijtbug (heavy ammo), Nee daar hebben ze hele blogs aan gewijd. Waarom het zo moeilijk is iom dat te patchen.

Mij zijn ze echt kwijt. Geen Raid in deze DLC is echt de laatste trap die ze nageven. Ik vertik het om nog eens de beurs te moeten trekken voor nog meer teleurstellende en matige content.
Spel zit puik in elkaar. Mechanics zijn nagenoeg perfect. Weinig content, ja, helaas (en practisch niks geen verhaal ingame).

Er zijn genoeg mensen die games kapotgrinden voor trophies, easter eggs of unlockables. En dat zijn niet eens per se mmo-achtige games zoals destiny.

Ik beleef er nog steeds veel lol aan, al speel ik het een stuk minder dan eerst.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 11:19]

Wordt dit eigenlijk nog een beetje gespeeld? Ik hoorde dat de meesten er na een maand al klaar mee waren, en dat de DLC eigenlijk niet heel veel toevoegde...

Dus dat er ipv nieuwe raids iets totaal anders komt, lijkt me dan weer positief!
Ik kan zelf beamen dat de game inderdaad een tijdje erg leuk en zeker goed is. Maar het farming gedeelte is gewoon niet zo goed uitgedacht. En na de DLC was al je gear weer useless. Daarom was ik na 5-6 weken toch wel uitgekeken op de game. Maar heb wel 5-6 weken mezelf enorm kunnen vermaken. De RAIDS zijn leuk, en de community is relaxed.

Echter denk ik wel dat juist het uitblijven van een nieuwe RAID de game de das om gaat doen....
De community relaxed? Ooit op Bungie forum gekeken? Haha, allemaal zeikerds daaro.

Raids zijn zeker tof, maar ik denk dat het slim is wat ze doen, er vanuitgaand dat ze op ze minst qua content iets vervangends hebben voor de Raids (hopelijk is de Battle Arena voldoende).

Door de Raids later toe te voegen houden ze wellicht langer de interesse in deze DLC. De meeste hardcore spelers (waaronder ik) waren binnen enkele weken al klaar met TDB. Op week 2 van de release alle gear weten te verzamelen binnen normal mode, en heb daarom vendor-gear praktisch niet aangeraakt.

Ik denk dat ze je eerst wil pushen naar nextgen gear (wat dus helaas weer betekend dat je huidige raidgear nutteloos wordt). Als iedereen dat heeft uitgegrind, dat dan pas de Raid komt, want dan kan je natuurlijk weer overnieuw beginnen met je armor om 1 leveltje hoger te kunnen worden.
Ik denk juist dat door een nieuwe raid toe te voegen je de casual gamers juist meer weet te trekken. En daar zit het geld. Die willen gewoon weer lekker een raid kunnen doen en ergens voor grinden.

En ik vind de community wel relaxed, alle random mensen waar ik mee raid vind ik aardig en lopen niet zo te zeiken.
Volgens de statistiken heeft minder dan 20% van de playerbase de Raid ooit aangeraakt, nog veel lager afgemaakt.
Casuals komen vaak niet in de buurt van Raids, voor vele is het vinden van een 6man fireteam te veel moeite en spelen het spel grotendeels in hun eentje.

Het is serieus echt maar een klein percentage die boven de level 30 zit.

Randoms ingame zijn over het algemeen wel relaxed. Maar als bungie's eigen forum een afspiegeling is van de community, dan zitten er meer trolls dan fatsoenlijke spelers. Iedere dag weer dezelfde zeik threads over "Nerf Thorn", "Where is my Gjalerhorn" en "This game sucks, i snapped my disc in half" verhalen, over en over.
Heb jij voor mij een link waar ik die statistieken kan zien dan. geloof er niks van.
Ps4 trophy list is een voorbeeld, die laat zien wie er allemaal een trophy heeft voor raid completion. Dat zegt bij mij 19,7%

Even googlen geeft je meer soortgelijke resultaten

edit: Linkje voor Ps4 trophies
http://psntrophyleaders.com/game/view/destiny-ps4-ps3
Hier valt de percentage hoger uit, dit is heel psn. Blijkbaar raiden ps3-ers meer dan ps4-ers.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 13:07]

Die Trophy kan een groot deel zelfs al gehaald hebben in het originele spel, dus in Vault of Glass. Het is dus geen echte plek om als statistiek te gebruiken, maar inderdaad, er zijn weinig mensen die raiden.

Het hele raid stuk had, qua vinden van een Fireteam, ook vele malen beter uitgewerkt moeten worden. Hier had Bungie echt consultancy van bijvoorbeeld Blizzard kunnen inschakelen of ten minste kunnen kijken naar de wijze waarop Blizzard dit heeft opgelost, of getracht op te lossen. In World of Warcraft, waar, zeker in het begin, ook weinig mogelijkheden waren om een goede raid groep samen te stellen tenzij je in een top guild zat, is dit toch redelijk snel door Blizzard opgepakt toen de playerbase hier een statement over maakte. Je kunt je natuurlijk afvragen of LFG en LFR manieren voor iederen werken, maar het is wel een redelijk goede oplossing die, voor mij ten minste, altijd goed heeft gewerkt. Overigens ben ik al ruim 2 jaar niet meer actief in WoW, dus mogelijk zijn hier zelfs nog meer optimalisaties gedaan.

Hiermee zeg ik niet dat ik LFR een goede optie vindt voor Destiny overigens, want weet zeker dat het niet goed zou werken, maar een LFG chat kanaal in Destiny zelf is wat mij betreft een vereiste om Destiny een lang leven te laten hebben.

[Reactie gewijzigd door Godjira op 14 april 2015 12:12]

Die Trophy kan een groot deel zelfs al gehaald hebben in het originele spel, dus in Vault of Glass. Het is dus geen echte plek om als statistiek te gebruiken
Juist des te meer. Van alle spelers op ps4, inclusief DLC kopers heeft 80,3% niet eens de eerste raid gecleared.
nog steeds niet veel maar wel meer dan dat jij aangeeft
Raider
Complete a Raid.
Rare
Slightly Uncommon

36.6%


30,474 of 83,149
30,474 of 83,149

Raiding Party
Complete a Raid with a full fireteam consisting of only your clan members.
Very Rare
Rare

17.7%


14,749 of 83,149
14,749 of 83,149

Epic Raider
Complete a Raid on hard difficulty.
Very Rare
Uncommon

26.7%


22,203 of 83,149
22,203 of 83,149

Flawless Raider
Complete a Raid without anyone in your fireteam dying.
Ultra Rare
Very Rare

5.8%


4,841 of 83,149
4,841 of 83,149
Dat is heel PSN blijkbaar, alleen PS4 geeft veel lagere resultaten. Het ziet er naar uit dat mensen op lastgen minder casuals heeft dan currentgen.
Op de bungie forums zitten inderdaad veel zeikerds. Maar kijk maar eens naar het Destiny-gedeelte van reddit. De community daar is echt super, iedereen helpt elkaar, iedereen is aardig voor elkaar etc.
Destiny is een topgame, maar dit DLC model is naar mijn mening belachelijk. De content voor de vorige uitbreiding stond al standaard op de disc (om nog maar niet te spreken over 't mogelijke knippen in het verhaal). De hoeveelheid content die je daarnaast krijgt is minimaal in verhouding met de prijs..
Nogmaals: 't Spel was fantastisch, maar ik heb 't gevoel dat dat Activision de kwaliteit van Bungie naar beneden aan het halen is met zulke grapjes.

[Reactie gewijzigd door Gaaiz op 14 april 2015 09:12]

Klopt, in potentie een top game! Maar door het beleid van Bungie gaat dit spel een stille dood sterven.
Bullshit, dit argument wordt keer en keer aangehaald, maar het is pertinent niet waar. De TDB patch was ruim 2gb groot.
Ja er staan assets voor toekomstige DLC's op de disc, maar niks hiervan is direct playable (ook al zijn er manieren om erin te glitchen). Het zijn assets (met name grote stukken levels) die gemakkelijk toegepast kunnen worden op future content.

Als je zegt dat het spel mager is qua content en dat de dlc weinig toevoegd, ben ik het met je eens. Maar het argument "de content staat al op de disk" is erg kortzichtig imho.

edit: @Gaaiz

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 09:47]

Bullshit zelfs... Lekkere manier om een discussie te beginnen.

Kijk bijvoorbeeld op het forum van Bungie:
https://www.bungie.net/en/Forum/Post/70895980/0/0

Most of what was cut was planned to be re-polished into DLC, but it's all there on the disc. Not all of it is live on the servers, but it's all there on the disc.
re-polished into DLC, but it's all there on the disc.
Repolished ja, dus niet direct speelbaar, bovendien blijft iedereen de 2gb patch van tdb negeren. Ja er is content achtergehouden, ja het staat op de disk. Staat heel HoW en TDB op de disk? NEE
Lees anders even het verhaal in de link en niet alleen die ene quote. Dan weet je ongeveer wat ik bedoel. Er stond o.a. veel meer content klaar om bij release uitgebracht te worden, maar dat is bijvoorbeeld doorgezet richting DLC. Focus je trouwens niet zo op die 2GB patch. Wie zegt dat een patch van 2GB perse content is?
Ik weet donders goed dat ze content achterhouden, heb die link al veel eerder gelezen, en meer verhalen die zogenaamd van bungie devvers afkomt. Neem het allemaal met een flinke korrel zout.

Er wordt echter steeds geclaimed dat de complete dlc's op de disk staan en we alleen betalen voor een unlock. Dat is bs.

Dit is gewoon een truuk om een spel dat niet af is, na release af te maken. Actvision heeft er echter dlc van gemaakt.
Mooi, dan zijn we 't ongeveer eens dat Activision de visie van Bungie verkloot heeft.
Dat mag me voor iedereen toch wel duidelijk zijn ;)
@Gaaiz heeft dus wel een punt. Bungie/Activision kiest er moedwillig voor om content te locken en dus een te magere game af te leveren. Je zegt zelf ook dat de content mager is.

Heb je de game gekocht, dan vraagt Bungie 2 maanden later nog eens 20 euro om de content te unlocken die eigenlijk, naar mijn mening, al in de orginele game had moeten zitten.
al in de orginele game had moeten zitten.
Eens, maar dit geld voor zoveel producten. Zelf dat een sequel pas is wat het origineel "had moeten zijn".

Spel is mager, absoluut. Maar ik geloof graag dat Bungie op het moment nog hard bezig is (en op het moment van uitkomen van de game, was) aan de volgende DLC. Dit doen ze puur om tijd te krijgen.

Bungie was gewoon veel ste laat met de game. Activision heeft er flink wat geld ingepompt en wil voor de feestdagen een AAA-game op de plank hebben, dus die roept, NU UITBRENGEN. Bungie levert dus een mager spel, zet het meeste werk wat ze hebben op de disk, zodat ze het na release af kunnen maken.

Wil niet betekenen dat al deze content al klaar was op release day, en alles dus al op de disk stond.
Dat het geldt voor zoveel producten, betekend niet dat het de juiste weg is. Steeds meer zie je ontwikkelaars het DLC pad bewandelen door een game te maken, zaken uit het oorspronkelijk spel te "locken" en dat pas vrij te geven bij volgende DLC. Dit betekend dat een game 70 minder content biedt dan je zou mogen verwachten.

Bungie (of Activition) heeft wat mij betreft een mooi concept voor een game met enorme potentie neer gezet, en ik vindt Destiny in de basis een prima game (gameplay is echt van top kwaliteit), maar helaas laat het op veel vlakken toch echt te wensen over.

Het horen dat er geen Raid in deze nieuwe DLC zit vindt ik dan ook een enorme domper, want de raids zijn wel het soort content dat me de laatste tijd voornamelijk bij de game heeft weten te houden. Inmiddels heb ik een "Destiny break" ingelast en ik mis de game echt totaal niet momenteel.

Ik heb niets tegen DLC, DLC is een mooie manier van nadien bedachte ideen toch nog in een game te brengen, maar het begint meer een melkkoe te worden en dat vind ik toch wel een zorgwekkende ontwikkeling.
DLC voorbeeld wat ik echt mooi vond wat bijvoorbeeld de toevoeging van het verhaal van Ellie aan The Last of Us. The Last of Us was een volledige game, waarvan ik enorm heb genoten, en toen kwam de DLC om nog wat achtergrond verhaal te vertellen van Eliie. Dit soort DLC moedig ik alleen maar aan!
Helemaal mee eens, en dat spreek ik zeker niet tegen. (Zeker wat betreft the last of us!)

Maar het "content staat al op disk" is een zwak argument dat niet thuishoort in deze discussie.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 11:04]

Eens, al toont het wel aan dat Bungie duidelijk zaken "locked" heeft in het originele spel, wat ik toch wel zeer jammer vindt, gezien mijn eerdere opmerking. Veel zaken zijn achteraf toegevoegd in patches/DLC, dus op dat vlak heb je zeker een punt.
Jammer ik had goede hoop voor deze nieuwe DLC... Ben nu level 32 en het spel is dan echt wel klaar eigenlijk...

Zonde want ik vond Destiny echt een super toffe game alleen nu we weer moeten blijven grinden voor minimale rewards... triest.

IMO had de vorige DLC en de aankomende DLC gewoon bij de game gemoeten. Destiny als losse game is heel erg karig.
Ik was na de eerste dlc binnen 4 weken level 32 op al mijn characters,
Mijn probleem was voornamelijk dat je de raids met een bepaald aantal spelers kon spelen, en ik daarvoor net niet genoeg mensen had om het mee te doen.
Mensen via sociale media uitnodigen ging wel maar omdat mijn Engels niet 100% is verliep dat ook nooit echt fijn qua communicatie.
Kortom, als ze gewoon matchmaking hadden toegevoegd had het mij en vele andere veel frustratie gescheeld. Ik zal had tot december min. 700+ uur erin gestoken en was daarna ook wel echt klaar.
Ja matchmaking, dat werkt voor de weekly ook zo geweldig, ahum not.

Je geeft nu al aan wat een nadeel communicatie is, denk je dat dit met random matchmaking beter zou zijn? En trolls, en afk-ers etc (weekly heeft al bewezen dat mensen klootzakken zijn)? Nee, het spel heeft gewoon ingame LFG (net zoals WoW enzo dat doet) nodig.

Matchmaking voor Raids is vragen om problemen.
Ok het zal natuurlijk wel heel wat problemen met zich meebrengen maar ik was het op het laatste zat dat iedereen de raid al had gedaan en ik bijvoorbeeld over bleef, dan heb ik inderdaad liever de optie om gewoon instant mensen te krijgen waarmee ik het kan doen.
Ze kunnen die matchmaking wel indelen met positieve feedback of hoe diegene heeft gepresteerd of whatever. De manier waarop het nu gaat is gewoon ook echt kansloos.
Je bent helaas in een minderheid, de meeste mensen die het bootje met je delen zijn al afgehaakt.

Er is gewoon ingame lfg nodig, maar anders dan dat werkt externe lfg gewoon prima. Ik kan altijd raiders vinden, het is maar hoeveel moeite je er in wilt steken.
Echt onbegrijpelijk! Raiden is het meest toffe gedeelte in dit spel, en daar zijn er nu dus nog steeds maar 2 van. Als er gewoon iedere 2 maanden een nieuwe raid was bijgekomen, had ik dit spel nog steeds gespeeld. Nu ben ik na twee weken Crota verslaan gestopt, en ga ik ook zeker niet nog meer dlc kopen voor dit spel. Zonde!
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk dat ik het wel snap. Een paar vrienden hadden tegelijk met mij het spel gekocht en ze waren allebei gestopt lang voordat ze een raid konden doen. Ik denk dat de meeste mensen die Destiny hebben gekocht nooit een raid hebben kunnen doen, terwijl dat het leukste van het spel is.
Zelfde verhaal hier, ik ben pas gaan raiden nadat my irl friends al lang gestopt waren.

Gelukkig online genoeg mensen gevonden
Destinylfg.net en destinylfg.com hebben een enorm aandeel gehad in het promoten van Raids binnen Destiny. Toen ik daarop terecht kwam, ben ik ook in raiden gesprongen, en dat is inderdaad toch wel een van de leukste activiteiten in de game. Toegegeven, er zijn wat glitches in raids die mijns inziens echt niet nodig waren geweest, maar desondanks is raiden een zeer leuke activiteit.

Dankzij de genoemde sites is mijn vriendenlijst ook aardig gegroeid, waarbij ik een deel van die mensen vrijwel dagelijks spreek, zelfs als we geen Destiny spelen samen, dat is toch wel echt heel gaaf :)
Beter dat ze langer de tijd nemen. Crota's End was gewoon te makkelijk. Maargoed toevallig is er ook goed nieuws maar dat zie ik hier nog niet bijstaan. De VOG wapens gaan naar 365 met de update. Kom maar op met die geupgrade fatebringer }>
Die Fatebringer blijft op 300 is immers een gun uit de VOG.
Lees deze pagina https://www.bungie.net/en/News/News?aid=12764 en bekijk het eerste plaatje eens goed ;)
Ja, je hebt gelijk :)
Ik snap helemaal niets van vault of glass, en heb me nog nieteens gewaagd aan crota. In pvp, strikes, stories kan ik prima mee komen maar ik heb nog nooit zo iets frustrerends meegemaakt als VoG. Er is mij nauwelijks duidelijk wat je moet doen, voordat je daar achter bent ben je dood of is iemand van het team dood waardoor je ineens allemaal dood bent. Vind het wel heel knap dat er toch nog zoveel mensen zijn die het wel gehaald hebben. Volgens mij moet je dan minstens een hele dag vrij nemen met 6 man tegelijk. Niet te doen voor mij.
Dat is deels opzettelijk gedaan. De spelers dienen de "puzzel" zelf op te lossen, al heeft Destiny er sowieso al een handje van zaken niet (duidelijk) uit te leggen, of veranderd Bungie zaken zonder hier van te voren over te informeren.

VoG is echt wel heel erg tof hoor! Ik zou alleen niet aanraden om met een groepje onervaren mensen het te gaan proberen. Dat gaat inderdaad een hoop frustratie op leveren. Je zou dus eigenlijk altijd minstens 1 echt ervaren persoon er bij moeten hebben (voor relics/swordbearer), wat ergens wel jammer is.

Het onbekende uitzoeken (en daar makkelijk een dag overdoen) heeft juist zijn eigen charme. Ik kan me goed voorstellen dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 14 april 2015 13:02]

Rond september en oktober intensief gespeeld, daarna weer links laten liggen. Ik ben wel fan van gear-grinders en MMO's maar ik vond Destiny op een gegeven moment wel erg saai worden. Daarnaast was het ook erg moeilijk om level 30 te halen voor iemand die niet aan Raids doet waardoor ik rond level 27 ben afgehaakt.

Wil niet zeggen dat ik er geen plezier aan heb gehad maar voor mij is het nu wel klaar. De content in de DLC is trouwens zowieso erg mager.
Echt het enige dat Destiny interessant maakt is het raiden...het zal me niet verbazen als ze later in juni/juli alsnog de raid uitbrengen om het gat te dichten tussen HoW en de volgende expansie. Je ziet dat er nu niet meer gespeeld wordt omdat er teveel tijd tussen zit. Iedereen is klaar met Crota en dan dus ook met Destiny. Jammer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True