Volgende Destiny-uitbreiding verschijnt in september

Het volgende grote uitbreidingspakket voor de shooter Destiny verschijnt op 15 september en heet The Taken King. Dat zou blijken uit marketingmateriaal dat de Amerikaanse website Kotaku maandagavond zou hebben ontvangen van een tipgever.

Volgens Kotaku introduceert het contentpakket met de naam The Taken King onder meer drie nieuwe subclasses voor elk van de drie hoofdklassen in het spel. Ook worden de Warlocks, Hunters en Titans voorzien van een nieuwe 'super ability', oftewel een speciale aanval. Daarnaast voegt het dlc-pakket nieuwe missies, Strike-missies en PvP-maps toe aan Destiny. Ook wordt het spel uitgebreid met een nieuwe raid. In die raid moeten spelers het opnemen tegen Oryx, de vader van Crota, die de grote vijand was in de raid van het eerste uitbreidingspakket van Destiny.

Het is niet de eerste keer dat de naam van het nog te verschijnen contentpakket uitlekt. Eerder was 'The Taken King' al per ongeluk te zien in een reclame-uiting van Red Bull. Ook kwam de naam voorbij in een eerder uitgelekte afbeelding waarop de contentplanning van ontwikkelstudio Bungie voor Destiny in zijn geheel te zien zou zijn. Later bleek dat de timing van de contentpakketten niet meer up-to-date is, maar inhoudelijk klopt het overzicht vooralsnog wel.

The Taken King zou op 15 september moeten verschijnen en in de Verenigde Staten zou het pakket veertig dollar gaan kosten. Een prijs in euro's is nog niet bekend. Tijdens de E3-gamesbeurs, die volgende week in de Amerikaanse stad Los Angeles wordt gehouden, toont Activision naar verwachting nieuwe content voor Destiny. Hoewel de uitgever dat zelf nog niet heeft bevestigd, lijkt het voor de hand te liggen dat The Taken King daar officieel onthuld wordt.

Door Jurian Ubachs

Redacteur

09-06-2015 • 11:43

83 Linkedin

Reacties (83)

83
82
59
1
0
3
Wijzig sortering
Ik wil niet weer die hele flame war beginnen over de content van Destiny. Maar ben ik de enige die de prijzen echt aan de te hoge kant vind? Inmiddels ben je 150 dollar verder, en heb je ook nog eens een Playstation Plus sbonnement nodig.
Integendeel vind ik. Als ik een shooter wou had ik wel een Halo/CoD/Battlefield gekocht. Destiny zou een RPG/FPS/MMO worden. Borderlands met MMO dus. Moet ik de grijsgespeelde plaat nogmaals herhalen dat de korte en uitermate zwakke storyline op een dagje compleet uit is met 0 replayvalue? En mappen die gecombineerd niet groter zijn dat wat er in Borderlands zit maar wél een MMO-ervaring moesten scheppen en quote "Werelden waar je in kan blijven dolen"? Er wordt een scherm van doel opgetrokken van wapens en gear die nog te verdienen vallen, maar ook enkel door mateloos grinden. Voor welk doel speel je dan nog? Puur voor die gear? Dan blijft enkel de multiplayer over, die absoluut niet bij de beste op de markt horen.

En dan betaal je 60 euro voor de game, 20 euro per dlc wiens "verhaal" en extra missies op een voormiddagje uit zijn, en nogmaals 40 euro voor deze aankondiging.

Wat is Witcher 3 dan? 60 euro, met 14 aankomende gratis dlc, met een map van 136 vierkante kilometer die verbazingwekkend gedetailleerd is, meer story in een enkele sidequest dan in geheel Destiny, uren en uren aan sublieme voice-acting en gameplayvalue die ruim over de 200 uur gaat zonder in herhaling te vallen. Gemaakt door een kleine studio met een totaalbudget van amper 40 miljoen dollar, in schril contrast met Destiny.

Ik ga gevoelige snaren raken met deze mening en downmodden is op zijn plaats voor wie wil, maar ik ben lang niet de enige die zo over Destiny denkt (Youtuber AngryJoe weet hier perfect de vinger op de wonde te leggen: https://youtu.be/gzopWRXK_r4, https://youtu.be/H6QoEUqadW4) en het mag dus gezegd zijnde dat Destiny absoluut géén valuespel is.
alsjeblieft ga niet naar Angry Joe refereren. Als je hem mag geloven is zodra hij met een developer praat, de game die uit gaat komen ineens zijn favoriete game, heeft hij alle andere delen 100% uitgespeeld etc.

Het is een hielenlikker eerste klas, die meegaat met wat andere mensen zeggen. ja z'n reviews zijn wel grappig en er zit een kern van waarheid in, maar ook zoveel klopt er niet.. om Angry Joe te gebruiken voor betrouwbare info werkt niet......
Maar Destiny heeft tenminste een goed uitgewerkte control system iit tot The witcher 3 :)
Ben het met je eens, al moet ik wel zeggen dat ik met heel veel tegenzin The Witcher 3 heb uitgespeeld. Op een gegeven moment kon Ciri mij niks meer schelen. Om echt eerlijk te zijn vind ik Dragon Age: Inquisition beter. Maar het moet gezegd worden dat ik ook geen fan ben van hack&slash games. Enfin, het klopt wat je zegt wat betreft Destiny en Angry Joe is een leuke gast.
Ik ben het geheel met u eens. Na de aankondiging had ik een totaal andere verwachting van Destiny dan wat ik uiteindelijk op mijn scherm heb gezien. Na een zeer korte tijd was de "spanning" compleet weg. Meer van hetzelfde maar dan iets moeilijker en dat over en over en.. Teleurstellend. Maar bedankt voor je info tav The Witcher. Is het nog de moeite om dat spel te halen?
Juist als je kijkt naar de tijd die ik er aan besteed. Het is echt grinden next level. Heb je lekker zitten farmen is ineens al je gear weer useless.

Ik was zeer snel uitgekeken op de DLC tot nu toe.
Het hangt er ook vanaf met wie je het samenspeelt, of je dat überhaupt doet. In je eentje ben je er inderdaad vrij snel doorheen, maar juist dit spel met vrienden spelen is enorm gaaf en blijft ik het spelen.
Dit dus, lekker raiden met z'n alle en slap lullen in de tussentijd. Het voelt als een digitale kroeg waar we allemaal wat te doen hebben. Ik vind het een heerlijk spel.

Bij mij valt of staat het spel ook met de raids en in kleine mate de arena. Maar raids zijn meesterlijk. En ik speel die voor de fun en niet de gear. Want ik heb alles al.
De raids heb ik met een heel gezellige groep tot in den treure herhaald. De replayvalue is er echt helemaal af wat mij betreft. Daarom was het nieuws dat er geen nieuwe raid in deze DLC, maar pas weer in eentje waar we 40 euro voor neer mogen leggen, een zure appel.
En ja, 40 euro voor de volgende DLC is mij teveel. De season pass was immers een miskoop...
Ik heb hem ook tot in den treure herhaald, maar toch bleef het gezellig. Misschien ligt de kracht bij onze groep dat we ook in real-life vrienden zijn. Dus het gaat over van alles en nog wat en niet alleen Destiny.
Of je hebt House of Wolves nooit gespeeld, of het hele concept van Etheric Light is volledig langs je heen gegaan.

In ieder geval hebben ze met de laatste DLC er juist SPECIFIEK op gelet dat niet al je gear useless is...
Inderdaad. Bovendien vind ik het op basis van een 'lek' een beetje vroeg om te gaan oordelen over de inhoud van de nieuwe content.
Het Playstation Plus abonnement heb je niet alleen voor Destiny he.. Die heb je namelijk voor alle online-games nodig.

Dus daar kan Destiny weinig aan doen.
maar Destiny kun je totaal niet spelen zonder ps plus, in tegenstelling tot veel andere games die wel iets van singleplayer hebben.
PS plus is niet verplicht voor Destiny. Voor alle onderdelen waarvoor Matchmaking van kracht is is het wel verplicht (strikes, PoE 28, PvP e.d.). Het hele spel is prima uit te spelen zonder een plus abonnement maar is wel veel minder leuk.
dus voor de 60 euro heb je niet de volledige experience out of the box, ik dacht dat je het altijd nodig hebt, maar een game met coop in gedachten spelen zonder coop is nou niet echt leuk.
Tja, ze moeten die "duurste game ooit" franchise toch ergens van financieren. En schijnbaar zijn er mensen die dit zo graag willen dat ze er erg veel geld voor over hebben. Je hoeft het niet te spelen, er is veel ander goeds op de markt.
Hangt er ook vanaf of je 'm voor de volle mep gekocht hebt.
Ik heb 'm vorige week bij de Game Mania meegenomen voor €20,- en zojuist voor €35 de twee expentions gekocht.
Ik vind prijzen van de DLC niet raar. Vergeleken met de honderden uren speelplezier die ik eraan beleef is het een koopje.
je hebt helemaal gelijk Devroet. Ik had sowieso al besloten om geen uitbreidingen meer aan te schaffen voor destiny. Ik was helaas zo dom om op dag 1 de season pas te kopen. Echt mijn domste fout ooit.
Na zoveel hype ging ik overstag en kocht ik speciaal voor Destiny een PS4. Nog geen twee maanden later verkocht het spel en de console.

Het begin was veelbelovend. Intensief lekker knallen. Daar schuilt het beste aspect van het spel ook: de gameplay, dat is prima. Als je kijkt naar wat het verder aan de man brengt is het om te huilen.

- Steeds maar terugkeren naar dezelfde gebieden
- Eindeloos grinden voor meer Light
- Haast geen ruimte voor customization
- Als fan van Peter Dinklage stoorde ik mij aan zijn stem in Destiny
- Flut verhaal
- En maar wachten op medespelers wanneer huidige teammates doodgaan en vertrekken

Voopr een 'open world' zijn die onzichtbare muren zeker voelbaar. Het kon echt zoveel meer zijn dan wat je voorgeschoteld krijgt. De rpg elementen zijn erg minimaal, de spelerswereld voelt claustrofobisch aan en gebrek aan content zijn voor mij redenen om er niet meer aan te beginnen. Kijk, als de verwachtingen niet groots waren, dan had ik het waarschijnlijk alsnog aan de kant geschoven. Het voelt gewoon aan als een high budget film waarbij je steeds wacht op de kick-off.. nu begint het.
Reken maar uit wat b.v WOW je gekost heeft over 10 jaar met abbonement. O-)
Als ik gespeelde uren tegen over de kosten zit is destiny het bij mij waard.
Wel vaker games gekocht waar je uiteindelijk amper mee speelt wat ook zonde is..

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 9 juni 2015 11:52]

Misschien wel 10x zoveel, maar er zit ook 10x zoveel content in. Destiny is een magere game, die pas interresant wordt na alle DLC.

Begrijp me niet verkeerd, Destiny is echt een lekkere shooter, en het spel heeft veel potentie, maar de strategie die Bungie hanteert vind ik echt niet goed.
maar de strategie die Bungie Activision hanteert vind ik echt niet goed.
Ik geloof echt wel dat Bungie iets beters wilde neer zetten, maar ze waren simpelweg te laat. Ze liepen achter op schema, dus Activision roept dat ze moeten releasen (op tijd ruim voor feestdagen zodat het niet met andere activision producten concureert etc) en hetgeen wat niet af is komt later in de vorm van DLC's.

Zo spreiden ze het spel dus uit, en heb je pas een fatsoenlijke 1.0 versie van de game als op zijn minst the Taken King uit is (maar waarschijnlijk moet je de 3 dlcs die erna komen er eigenlijk ook bij nemen).

Er zijn ook behoorlijk wat mensen opgestapt in het laatste stadium van de ontwikkeling van de game. Waarschijnlijk juist omdat ze gepushed werden een game neer te zetten dat nog ver weg was van wat het moet zijn (zeker story-wise).

Desalnietemin vermaak ik me prima met de game, en wacht ik rustig de dlc's af.
Dus Activision gaat op zoek met een zak geld. Bungie wint de deal en zegt "dat kunnen wij." Activision zegt vervolgens "Hou je aan de afspraak." Zoals elke deal B2B gebeurt. Really ? Activision heeft wel wat beters te doen dan op dromerige studentjes te wachten die hun waar willen maken op een budget van 200.000.000. Leuk, maar nee. Andere kant ook eens proberen.

Verder vind ik ook dat dat het beter mag. Ik heb geen PS4, en die komt er ook niet. Maar ik geloof de vergelijking met WoW wel. Je betaalt, er wordt geluisterd. En er wordt betaald en het blijft een game waar mensen graag voor betalen. Service bijvoorbeeld. Dit spel lijkt vanaf hier op al die andere games die WoW hadden willen zijn. Voorbeelden zat. Nu allemaal F2P en/of P2W na een paar maanden.
Bungie vergelijken met dromerige studentjes kan je zien als flamebait...

Daarnaast zou je vanuit zakelijk perspectief, zeker als je het vergelijkt met WoW de Blizzard spreuk "It's done, when it's done" moeten kennen.
Hier ben ik het compleet mee eens, ik heb mijn ps4 pas in 2015 gekocht en toen was de eerste DLC voor Destiny al uit.

Binnen de paar uurtjes dat ik het spel had, had ik de volledige story mode al uitgespeeld en vroeg mij toen echt af; "Was dit het al!?" Ja er waren toen de raids VOG en Crota, maar ook die waren snel aan te leren en te completen. Ik vind de content nog steeds erg mager, de replay value minimaal. Zelfs met de nieuwe Expansion HoW... Waar elke "casual" binnen 1 maand 34 kan zijn, was het voorheen nog iets om tegenop te kijken als iemand 32 was. Daar was raid gear voor nodig en moest je op zijn minst je best hebben gedaan.

House of Casuals is een betere benaming naar mijn mening. De HoW strikes die je alleen met je vrienden kunnen doen zijn ook niet random, de encounters en zelfs de burns niet. Daar hadden ze iets mee kunnen doen, zoals de Diablo games letterlijke elke keer een andere map met enemies hadden, had ik gehoopt dat dat ook voor HoW ging gelden. Dat had de replay value veel VEEL hoger gemaakt. Naast het feit dat bijna elke encounter een "cheese-plek" heeft om te campen. Ik ben niet onder de indruk van de huidige status van de game en twijfel of ik de "Comet" ga kopen.
Ik heb in geruchten gehoord dat Bungie de eerste 2 dlc's eigenlijk bij versie 1.0 wou hebben. Maar dat vond Activision geen goed idee.
Ik ben het helemaal met je eens dat de content echt belachelijk duur is.
Maar bungie weet met destiny mij toch steeds weer terug te lokken.
zo lang mensen het blijven kopen net zoals elke CoD spel, dan blijven ze het bewoon proberen.
Ben zelf helemaal klaar met Destiny. Begrijp me niet verkeerd, heb me prima vermaakt in Destiny en de opvolger The Dark Below, maar ben nu zo vaak door de content geraasd, dat ik het gewoon echt niet leuk/interessant meer vindt.
Heb het nog een kans gegeven met The House of Wolves, maar man man wat heb ik me zitten ergeren. Allereerst ben ik naar de nieuwe public hub gegaan in The Reef. Ik verwachtte hier wel wat van, ten minste net zo groot als The Tower, maar het stelt echt geen moer voor. Het zijn een aantal vendors, waarvan je je kunt afvragen waarom die niet gewoon in The Tower zijn geplaatst, maar verder is het vooral heel erg hetzelfde en veel kleiner. Het ziet er grapig uit, maar echt toegevoegde waarde heeft het verder niet.
Wederom weinig echt verhaal naar mijn idee. Zelfde idee weer: questje doen, zonder echt verhaal dat goed verteld wordt. Eerste missie die ik doe is op Venus. Ik begin, zie de vijanden en denk: tja, die ken ik allemaal al, niets nieuws aan. Je komt een grote walker tank tegen, met een ander kleurtje, maar doet exact hetzelfde als de anderen... je krijgt dan wel een leuke Pike om hem mee te bombarderen, maar goed. Je gaat iets verder, en meteen herken je de omgeving... hier ben ik toch eerder geweest, dacht ik nog bij mezelf. Ga nog een stukje verder en zie weer hetzelfde soort vijanden...

Toen ik vier waves met dezelfde type vijanden voorgeschoteld kreeg heb ik de game afgesloten en sindsdien niet meer aangeraakt.

Vrienden zeggen dat The Prison of Elders erg leuk is... het zal best, maar van de footage die ik gezien heb daarvan zie ik wederom hetzelfde soort vijanden, misschien met iets andere wapens, maar goed.

Nee, voor mij is Destiny echt passé. Vermaak me nu nog wel even met de Call of Duty: Advanced Warfare multiplayer tot Batman uitkomt eind deze maand, dan ga ik lekker Batman spelen.
Destiny is niet de game die jij zoekt. Destiny gaat over samenwerken en de perfecte balance vinden in een tactiek.

Daarom vind ik het eerder hinderlijk dat de raids te cheesen waren. Je speelt dus elke keer dezelfde content maar als je een minder team hebt dan voelt het ineens heel anders.

Daarom vind ik het leuk om noobs te helpen bij de raids bv. Dan heb je het heel druk en andere mensen zijn je dankbaar dat je hun door de moeilijke stukken helpt. Erg leuk om te doen al zeg ik het zelf.
Heb veel raids gedaan met goede groepen, dus samenwerking was het probleem niet, dat vond ik denk ik zelfs het leukste. De momenten dat ik alleen speelde waren echter steeds saaier aan het worden.
Klopt, die stukken alleen zijn ook saai. Daarom speel ik het alleen maar met vrienden. Dan is het ook geen eindeloze grind. Ik ga dit weekend bij een vriend op de bank zitten en dan vermaken wij ons prima 2 dagenlang met de content die er is.
Dus je keurt de game af puur alleen op dat er geen nieuwe vijanden zijn (wat geheel te verwachten is, de Fallen hebben niet ineens een heel nieuw arsenaal, hooguit wat aanpassingen aan de huidige units, die er genoeg zijn, zoals alle verschillende variaties Shanks die er nu zijn). Het is een DLC, geen sequel. The Taken King zal dat wel wat meer zijn, die introduceert een nieuw ras (The Taken), dus een hele lading nieuwe vijanden.

Dat er weinig nieuwe gebieden zijn is inderdaad jammer. Maar wat verwachtte jij dan serieus van HoW? Zeer zeker na TDB kon je toch al van te voren weten wat je kon verwachten. Jij verwachtte gewoon te veel.

Destiny blijft mager, en dat soort argumenten zal ik nooit tegen spreken. Maar ik kon me echt helemaal niet vinden in jouw verhaal. Eerste wat ik dacht "wat? dat is je probleem? wat had je dan verwacht gast?"
Dat mag je vinden :) Ieder z'n mening toch?

Het is gewoon een karig spel. Er zit weinig diepgang in en ik had stiekem de hoop dat die met HoW misschien wel zou komen, maar niets is minder waar. De situatie die ik schetste was meer mijn gevoel op het moment dat ik een missie in ging... niets nieuws, alles was, en voelde, exact hetzelfde.

De gameplay in Destiny is prima, het is een heerlijke shooter, maar ik verwacht meer. Het epische dat men ons heeft "beloofd" is simpelweg niet waargemaakt, in ieder geval niet volgens de verwachting die ik ervan had.
Wat bij mij onbegrip oproept is dat mensen dit nog proberen goed te praten. De content (wat in de artikel staat geschreven) is enorm mager voor een uitbereiding dat hier €40,- gaat kosten. Sorry hoor, ik ben blij dat ik na de eerste DLC ben gestopt. Het was leuk, zag er goed uit maar ben niet van plan om 3x het originele bedrag uit te geven om "mee" te blijven kunnen. Zolang mensen zijn dit te betalen zullen de bedragen nog schandaliger worden.

Ik steun uitgevers die niet meedoen met deze trend. Al zijn dat er niet veel. Ik wil best voor een DLC betalen, maar dan moet de volledige game ten eerste voldoen aan de eisen van een volledige game, en dat vond ik bij Destiny toch echt zeer minimaal. Ik had geen gevoel van voldoening of dacht "Wauw" dit is een vette en ingrijpend verhaal. Ik vind ook zo dat je dit niet kan vergelijken met WoW (diepgang, grootte, verhaal).
Je hebt toch ook 70 euro betaalt voor de Destiny aan het begin? Denk dat 40 euro geen rare prijs is voor weer een nieuwe story line van 10 normale levels. Het is ongeveer de helft aan content voor een prijs die iets meer dan de helft is. Lijkt me redelijk. Als het bij jou om content gaat. Je kan het ook andersom bekijken. Ondertussen is de game nog steeds stabiel. Komen er vaak nieuwe updates uit of fixes. En zitten er geen rare fouten in. Laatste DLC release ging bij mij flekkenloos. Geen connectie problemen enzo.
Ik snap niet dat je de véél te hoge prijs van de DLC voor Destiny goed praat omdat de game stabiel draait en Bungie patches uitbrengt om problemen op te lossen. Als je 70 euro voor een game betaalt, dan mag je op z'n minst verwachten dat die goed werkt.

40 euro voor DLC is voor mij onaanvaardbaar hoog, zeker gezien de magere hoeveelheid spelcontent van het basisspel en de vorige twee DLC's. Gamers die desondanks de schouders ophalen en toch met de glimlach betalen voor dit soort geldklopperij, zijn er mede verantwoordelijk voor dat de prijs van DLC deze consolegeneratie de pan uit swingt.
Wat is volgens jou de oplossing? Het niet kopen en de naar mijn mening heerlijke gameplay van Destiny mislopen?

Ik snap dat het voor jou of voor een ander veel is. Het is ook veel als je het vergelijkt met vroeger. Vroeger waren er geen DLC, vroeger hadden ze meer tijd voor games. Vroeger waren en misschien minder verwachtingen.

Maar we leven nu hier. Ik denk dat we er niet veel aan kunnen veranderen. Ondertussen komt CoD, BF en AC ook elk jaar uit met een "Nieuwe" titel. Ik zie alle uitmelkingen als een DLC. Ook hier betaal je grof geld voor. Echter blijven er altijd mensen die er voor betalen en is de kans dat het veranderd nihil.
Inderdaad, zolang mensen er voor blijven betalen is de kans op verandering nihil. De vele U-turns die Microsoft gemaakt heeft sinds de oorspronkelijke aankondiging van de Xbox One geven thans duidelijk aan dat je als betalende klant wel degelijk iets kan bereiken door je portefeuille gesloten te houden.

Ik ben absoluut niet tegen het concept van DLC, maar de prijs moet wel redelijk blijven in verhouding tot wat je er voor krijgt. Er zijn de dag van vandaag nog genoeg games die wèl correct geprijsde DLC aanbieden, maar bij Destiny is dat absoluut niet het geval. Voor diezelfde prijs haal je een recente topper zoals Pillars of Eternity of Bloodborne in huis.
Anoniem: 344663
@-Morris-9 juni 2015 16:37
Ja aan mensen zoals jouw hebben we geen fluit. De schaap mens denk zo makkelijk maar als iedereen zo zou denken was de wereld zoek geweest.
Dank je ;) Mijn excuses dat ik me vermaak met een spelletje. Ondertussen speel jij nog steeds de uitgemolken COD die naar mijn mening per "Nieuw(Stiekem een DLC)" deel steeds slechter wordt, just saying.

[Reactie gewijzigd door -Morris- op 10 juni 2015 11:09]

Wie koopt er in godsnaam nog games voor €70,- per stuk?
Je zou verschieten hoeveel mensen games kopen in de overpriced stores van psn en xbox live. De retail versies zijn bijna altijd goedkoper en dalen bovendien sneller in prijs.
Toen de dollar nog fijn stond kon je via de store van PSN voor een hele redelijke prijs je games kopen. Tegenwoordig helaas niet meer maar het is fijn om niet het schijfje te hoeven wisselen.

[Reactie gewijzigd door Rexus op 10 juni 2015 22:02]

Da's inderdaad een groot voordeel. Ik koop dan ook zoveel mogelijk multiplatform games op Steam. Zo heb ik zowel het voordeel van digitaal als redelijke prijzen. Voor console koop ik meestal disks, zodat ik een deel van de dure aankoopprijs kan recupereren door tweedehands verkoop.
Weer geen nieuwe planeet of desnoods een nieuw gebied?
House of Wolves introduceert al een aantal nieuwe gebieden. Helaas geen patrols, maar het zijn wel hints naar 'content to come' (of dat in taken king is, weet ik niet).

Sowieso heb je de Lighthouse op Mercurius (Mercurius had al een pvp map, Burning Shrine), wat er er heel gaaf uit ziet. Er is alleen niks te doen, behalve loot ophalen.

Phobos, nieuwe PVP map

Widow's Court, Europa, ook een PVP map. Europa! eens wat anders dan al die industriele gebouwen en sneeuw in Rusland. Deze map heeft een heerlijk sfeertje, deed me denken aan de oude Call of Duties of Medal of Honours. Sowieso fijn eens een grote map te zien, ipv de zoveelste close quarters shotgun maps.
Potverdorie. Ik wist helemaal nog niets van Mercurius. Stiekem wat fragmenten van opgezocht, en d'r zit inderdaad wat aan te komen. Dit had er echter allang moeten zijn.. En dan niet een soort van "preview". Anyhow: Ik hoop dat Bungie met een hoop meer content gaat komen.
Hier wat geleakte concept art van "The Taken":

http://assets.vg247.com/c.../02/destiny_bungie_08.jpg

Volgens de leak komt de prijs uit op 40 dollar.

[Reactie gewijzigd door Wowgman op 9 juni 2015 11:49]

Is al een erg oude concept art. ken ik nog van de release namelijk.
Voor alle mensen die klagen over de prijs. Neem het volgende mee in je mening.

Destiny Vanilla PvE:
1 Raid
6 Strikes


Start prijs: 70 euro

Destiny: The Taken King
1 Raid
4 Strikes


Start prijs: 40 euro

Lijkt me een fair prijs. De een heeft de mening dat de inhoud mager is. De ander niet. Ik heb al 250 uur in Destiny zitten en tot nu toe 100 euro uitgegeven. 2,5 Euro het uur. Een avondje bioscoop is duurder. Kom maar op met de nieuwe content!
Dus: het originele spel heeft bizar weinig content, dat maakt het OK dat de DLC ook bizar weinig content heeft?

Vergelijk het eens met witcher 3, of met een spel als guild wars 2. Witcher 3: 50 euro, 200 uur gameplay: 25 cent per uur gameplay. Guild Wars 2: honderden uren gameplay, 40 euro. Dus ook rond de 20 cent per uur gameplay.

Voor 2.5 euro per uur mag de gameplay wel heel heel goed zijn, het verhaal erg goed zijn etc. Het nare van een spel als destiny vind ik dat je altijd stopt met spelen als je verveelt bent. Je eindigt dus altijd op een negatieve toon, terwijl dat met een verhalend spel niet zo is: daar kom je bij het einde, voel je je blij, verdrietig of wat dan ook, afhankelijk van het einde en ga je vervolgens voldaan iets anders spelen.

En kom op, 70 euro voor een shooter, hoe is dat reeel?
Tja, sinds dat destiny uit is gekomen heb ik nauwelijks meer iets anders gespeeld. Zit nu ruim boven de 800 uur gameplay en speel het vrijwel dagelijks.

Dus hoe je het ook went of keert: voor mij is het de prijs dubbel en dwars waard.

En qua prijzen vergelijken. Ik heb bv ook diablo 3 (ps4) gekocht voor 40 euro. Heb dat denk ik een uur of drie gespeeld. Of driveclub 25 euro, uurtje of 5 gameplay. etc. Ik zie het probleem niet zo.

Met de afgelopen dlc heb je een paar story missies gekregen, een strike, prison of elders, trials of osiris, nieuwe gear en een bak aan "quality of life" patches. Samen met de eris missies + 2 strikes en raid uit the dark below expansion. Vind ik 35 euro voor dat pakket echt niet heel overdreven.

Maar goed ieder zijn ding. Simpele oplossing: vind je het te duur, koop het dan niet.

[Reactie gewijzigd door riotrick op 9 juni 2015 13:27]

Het probleem ligt 'em meer bij het feit dat nadat het spel hebt gekocht en uitgespeeld hebt er pas achterkomt dat je 80% van het spel mist. Je moet dan dus extra dokken om de rest van het spel te krijgen.

Dan is het wel een beetje moeilijk te zeggen "koop het dan niet". Dat is hetzelfde als een auto kopen om er later achter te komen dat je motor en interieur mist..

Het is gewoon een psychologisch spelletje dat activision met ons speelt, en dat maakt mij ontzettend kwaad. :(
Ben ik ook niet echt me je eens. Het spel is het spel. Er mist geen 80%. Je verwachtingen waren wellicht anders, maar er "mist" niks.
Als ze een diepgaand verhaal promoten en allemaal functies en weet ik wat voor de release, en dat er vervolgens er NIET in stoppen... naja dan ontbreekt er wat.

En ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Lesson learned: Niet mee gaan met de hype train voordat het spel uit is ;)
Witcher 3 is een SP game. De ontwikkeling daarvan lijkt me heel anders dan Destiny. En dat ik er 250 uur in heb zitten wil niet zeggen dat het daar bij blijft. Zijn voldoende spelers die er al 1300 uur in hebben zitten.

Je laatste punt is speler afhankelijk. Ik stop vaak positief. Mijn dingen behaalt. Weer een alt een paar levels hoger. Nieuwe gear uit House of Wolves.

Nieuwe spellen voor consoles wijken niet ver af van de 70 euro op release dag.
Anoniem: 471645
@-Morris-9 juni 2015 12:38
Nouja.. Ik heb 80 uur in Persona 4 gestopt. 0,5 euro het uur.

Als je het gewoon gaat vergelijken met andere games, is het mager.
Ik heb er nu 125 uur in zitten, gisteren maar level 34 geworden. En toen dacht ik: en nu? Ik ben level 34, ik kan nu gaan grinden om alle grimoire cards to krijgen en de lore te lezen. Bij WoW had ik alles er gewoon in zitten. Bij Destiny zit heb je maar een paar leuke Exotics en Legendaries.

Met WoW zat ik te proberen om die speciale mount of armor te krijgen die bijna niemand heeft. Er is geen trading system in Destiny, dus het enigste wat ik kan doen is ''Zo, jij hebt een Gjallahorn. Super.'' In WoW kon je proberen om er geld voor te krijgen (als die daar verkrijgbaar zou zijn :) )

Ik ga the Taken King hoogstwaarschijnlijk halen, maar dat is alleen omdat ik de concept van Destiny mooi vindt. En als je wat nieuws aan het doen bent is het altijd leuk.
Level 34 is niet het doel meer, aangezien je daar erg makkelijk kan komen.

Een level34 gear set met juiste stats en perks, dat is waar naar gezocht moet worden. De meeste mensen hebben de standaard gear gehaald (wat alleen maar Strength stat heeft).

Bovendien, elemental primaries, de 3 exotics die te krijgen zijn met de bounty, en wellicht Grimoire (als je daar om geeft).

Het is niet veel, maar ben je wel wat langer mee bezig dan alleen op lvl34 komen (dat was ik al binnen 3 dagen nadat de dlc uit was), maar ik ben in ieder geval voorlopig nog flink bezig.
Je bedoelt natuurlijk €0.4 per uur ;)

Ik ga helemaal niet tegenspreken dat de DLC's teveel kosten voor wat je krijgt. Wat toegevoegd wordt, is inderdaad erg mager. De koopdrempel voor de nieuwe DLC ligt hoog met €40, en die wordt nog verhoogd door 1) magere content bij launch en 2) magere DLC. Maar als je effectief rekent met gespendeerde euri's per tijdseenheid, dan valt dat allemaal heel erg mee.

Je moet ook rekening houden met de enorme hoeveelheid infrastructuur en maintenance die nodig is om dit op poten te krijgen, en draaiende te houden. Bij gebrek aan abonnementsgeld, moeten ze ergens die inkomsten uithalen. En dan willen ze graag nog een beetje (heel veel) winst maken ook.

Ik heb er zelf een erg gemengd gevoel bij; ik ben fan van Destiny - al zijn er zeker pijnpunten. Maar na >200 uur heb ik nu ook wel het gevoel dat ik er 't maximum uitgehaald heb. Nog eens een investering van €30-40 voor die mate van content... Ik betwijfel of ik dat nog ga uitharken. En met mij vele mensen, vrees ik. Tenzij ze met iets geweldigs komen aandraven, kunnen de verkoopscijfers van de nieuwe DLC wel eens erg gaan tegenvallen. En als de verkoopscijfers tegenvallen, zullen we hopelijk ook een wijziging in hun prijszetting en/of content aanbod terugzien. Time will tell...

[Reactie gewijzigd door Slonzo op 9 juni 2015 17:34]

40 dollar voor DLC? Kun je bijna een volwaardig spel voor kopen...
40 dollar lijkt wel vreselijk duur, maar Wow had een maandelijkse abonnement... dat was pas echt duur.
Anoniem: 344663
@sokolum019 juni 2015 16:39
Waarom moet er altijd als iemand iets vind, een ander persoon komen met, volgens hun een nog erger probleem? 20 euro per dlc is gewoon belachelijk en dan kom jij met je trieste opmerking over een abo bij warcraft? LOL
Dat is ook weer waar. Vind het trouwens wel een bekend verdienmodel. Hanteerde EA games niet het zelfde model met Sims en al die uitbreidingen?
12 euro per maand, met veel ingame (gratis patches).


Zullen we anders even een WoW uitbreiding naast een Destiny uitbreiding (zelfde prijs, rond de 40) leggen? Of zijn we PSN Plus ook vergeten?
PSN plus komt niet van Destiny af, maar is een vereisten van Sony om online te kunnen spelen, en is niet alleen voor Destiny maar voor alle sony platformen (Vita,Ps3,Ps4)

Het is dus onzin om de kosten van een Plus abbo erbij te halen om je punt te maken.

Nu speel ik Destiny sinds het origineel (zonder DLC's) niet meer, dus het spel zal me een rotzorg wezen. Maar laten we de verdien modellen van zowel Destiny als WoW op de juiste manier behandelen.
Als jij wilt co-oppen met vrienden of uberhaupt wil multi-playeren, heb je sowieso PSN Plus nodig (mits je op Playstation speelt). Dus ja, ik vind dat opzeker wel een toegevoegd punt.

En als je het dan toch over gelijktrekken gaat hebben:

1 - raid
4 - strikes

Klinkt als een dergelijke ICC update uit de WotLK periode. 1 raid (Icecrown Citadel) en de drie bijbehorende side-dungeons. Kan me niet herinneren dat ik daar extra geld voor neergeteld heb. Tevens, heb ik daar ook nieuwe gear van gekregen waar ik ook geen geld voor heb hoeven betalen.

World of Warcraft (toendertijd): 15 euro
TBC: 20 euro
WotLK: 30
== 65 euro.

Nu, even hetzelfde grapje voor Destiny:
Destiny: 60 euro
Dark Below: 20 euro
House of Wolves: 20 euro
== 100 euro

Subs vind ik sowieso hetzelfde als PSN Plus. Heb je geen PSN Plus, heb je alsnog geen toegang tot de meeste functionaliteiten. Neem het erbij op of niet. Ik kan de maandelijkse kosten van WoW ook zien als de kosten die je betaalt voor de nieuwe content patches (die, laten we eerlijk wezen, veeeeel meer content bevatten).

Addendum: WoW heeft nu tokens die je ingame kan kopen voor gold waardoor je subscription time krijgt. Dus theoretisch zou je de maandelijkse sub zelfs weg kunnen laten.
Waarom voor WoW een prijs rekenen van lang na de release, en voor Destiny de release prijs?
Destiny: 20 euro
Expansion pass: 35 euro
Totaal: 55 euro
Touche! moet teogeven dat ik de originele prijs niet meer kan herinneren.

Interessant dat Destiny nu al zoveel afgeprijst is.
Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt aangaande die prijzen;
Ik heb zelf nog nooit zo weinig betaald voor zoveel uur vermaak, maar als je het spel niks vind kan ik me voorstellen dat iedere uitgegeven euro er 1 teveel is.
Ik was enorm teleurgesteld in destiney om eerlijk te zijn. De game was te snel `uitgespeeld` en heeft vanuit de doos echt te weinig content . Wellicht dat het met alle addons nu beter is..

[Reactie gewijzigd door mrborrie op 9 juni 2015 12:57]

40 euro is natuurlijk veel geld, maar ik vind dat je na de content moet kijken voordat je oordeelt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee