Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 132 reacties

Microsoft heeft de functionaliteit om games vanaf een Xbox One te streamen naar apparaten met Windows 10 officieel uitgebracht. Eerder was de feature in preview-modus beschikbaar, maar nu moet iedereen met een Xbox One en een Windows 10-apparaat er gebruik van kunnen maken.

Op zijn Xbox-website laat Microsoft weten dat game streaming per direct wordt uitgerold voor alle mensen die een Xbox One hebben en over een apparaat met Windows 10 beschikken. Het is wel noodzakelijk om over de laatste build van het besturingssysteem te beschikken. Wie geïnteresseerd is moet de streamingfunctie aanzetten in de instellingen van de console en de Xbox-app voor Windows 10 installeren. Het is noodzakelijk om een bedrade controller aan te sluiten op de tablet of pc met Windows 10. Met de release is de feature net op tijd klaar voor het uitbrengen van Windows, dat voor 29 juli op de planning staat.

Met de release van game streaming brengt Microsoft ook een verbeterde versie van zijn Xbox-app op Windows 10 uit. Die bevat nu onder andere party chat, waardoor gamers groepsgesprekken kunnen voeren. Ook moet het automatisch detecteren van games, die gespeeld kunnen worden via de Xbox-app, worden verbeterd. Verder zijn de profielopties uitgebreid en moet het gemakkelijker worden om gameclips te delen.

Tijdens een evenement in januari over de komst van Windows 10 bevestigde Microsoft dat het gamestreaming voor Xbox One zou uitbrengen. In de afgelopen maand werd de feature getest en was deze onder andere beschikbaar voor mensen die meededen aan het Insider-programma; de testfase van Windows 10.

Microsoft zou volgens geruchten al vanaf vorig jaar bezig zijn geweest met het testen van dergelijke gamestreamfeatures. Er zou ook worden gewerkt aan compatibiliteit met de Xbox 360, maar daar is vooralsnog niets van terechtgekomen.

Xbox party gaming

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (132)

Wat ik geweldig vind aan deze update is dat nu ook eindelijk Party Chat op de Xbox app wordt ondersteund. Dat zorgt ervoor dat je veel meer headsets kunt laten werken met de console (voor de chat) en je bovendien wat meer invloed hebt op het geluid. Ik zelf ben slechthorend, dus vind het ideaal want het volume van mn PC kan veel harder dan wat ik uit mn Xbox krijg. Plus dat je het makkelijk kunt muten.

Ik werk overigens met een dual monitor setup waarvan 1 scherm dan voor de xbox wordt ingesteld. En de audio van xbox gaat in de audio-in van mn speakerset dus hoor ik zowel pc als xbox. Hierdoor ben ik al in staat om Spotify op PC te gebruiken tijdens het gamen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 18 juli 2015 19:16]

Video hoe het werkt. Voordat het voor iedereen beschikbaar was.
https://youtu.be/60fWCuClaZ4
Wat is het nut van deze feature boven het spelen op de console?
Meen je dit?

Er zijn situaties waar de TV gekaapt is. Bijvoorbeeld een vrouw/vriendin Vampire Diaries wilt kijken.... je wilt natuurlijk geen ruzie veroorzaken en dus pak je je tablet/laptop erbij of je gaat richting je game-pc. Vanaf daar kan je dan lekker rustig gamen. Je kan de Xbox zelfs aanzetten vanuit de app :)

Of, zoals bij mij, is het bloedheet in de woonkamer op hete zomerdagen. Computerkamer is lekker koel, dus ga ik daar zitten.

Je hebt een balkon/tuin en het is daar uit te houden? Kan je daar lekker gamen!
Uiteraard, al zou vice versa natuurlijk ook onwijs aanspreken: games vanaf je windows PC streamen naar je Xbox.
Aangezien ze..
- Nauwelijks tot geen winst maken op de consoles zelf
- De console (later wellicht) ook een vorm van windows 10 laten draaien
- De console volstoppen met x86 PC hardware

Waarom zou het dan niet mogelijk zijn je PC als een Xbox One te laten fungeren?
Ze kunnen met die Windows prestatie index toch zo een ondergrens instellen als "Geschikt voor Xbox One games" die compatibel is met de console hardware.

Zijn we eindelijk klaar met dat kinderachtige console fanboy gedoe want dan zijn het in principe allemaal gewoon PC compatibel apparaten maar dan in een leuk doosje.

Ik vermoed als MS hier een poging toe zou doen ze op de console markt maar zo opeens een Unique Selling Point zouden hebben waar ze goede zaken mee kunnen doen..
Althans als ik zou moeten kiezen tussen games die ook op je PC te spelen zijn of niet dan zou dat voor mij een behoorlijke plus zijn richting Xbox i.p.v. Playstation..
Het idee van een console is denk ik ook dat spellen maar geoptimaliseerd hoeven te worden voor 1 type hardware.

Zo zijn bugs veel makkelijker in de hand te houden, want een bug op de ene pc hoeft niet voor te komen op de andere pc.
En alle xboxen zijn vrijwel allemaal hetzelfde (misschien op een paar revisies na)
Maar als dan een bug gepatched is weet je zeker dat die overal is gepatched.
En je kunt natuurlijk ook 50 Euro per jaar verdienen aan iedereen die zijn internetverbinding wil gebruiken, en 15 Euro of zo aan 'console tax' per spel.
Is het nou zo moeilijk om dan als de TV bezet is je xbox op je monitor aan te sluiten? Jeez, monitors hedendaags hebben vaak meedere aansluitingen waaronder ook de HDMI..
Stel je voor dat je elke avond wanneer je ouders tv willen kijken je Xbox moet verplaatsen en dus nooit de kabels weg kan werken. Dan vind ik dit een pracht oplossing.
Waarom laat je dan niet de xbox op je monitor aangesloten? :)
Wellicht omdat hij de rest van de dag wel toegang tot de televisie heeft? ;)
Ikzelf heb geen HDMI op mijn monitor. Is nog een oude DVI Samsung. En ja, ik weet dat je een adapter kan gebruiken. Maar dan moet ik m'n PC weer afkoppelen. En stel dat mijn monitor wel een HDMI zou hebben, dan had ik echt geen zin gehad om steeds de xbox te verslepen. En waarom zou ik dat uberhautp willen, mijn netwerk was er al. Ik hoef naar n app te downloaden en ik kan gamen. Zonder gezeur van gesleep.

@Schaapiej:
Soms moet je de vrouw ook de TV gunnen. Dan weten ze dat je kan delen. :P

[Reactie gewijzigd door Nitramuse op 18 juli 2015 15:01]

Waarom 2 keer per dag heen en weer lopen met een xbox en kabels terwijl je zonder enige moeite dan kan streamen ?
Ook erg leuk voor mensen die een TV hebben die strak tegen de muur zit moet ik weer extra HDMI kabel kopen terwijl het netwerk er al ligt.
Ja, dat is best wel moeilijk doen inderdaad als je dit ook kan streamen. Waarom zou je dit idee afschieten?

[Reactie gewijzigd door sigmundfreund op 19 juli 2015 10:20]

Dan gaat de vrouw/vriendin dus mooi op de tablet kijken he! :p
Kijken of je dat echt tegen haar durft te zeggen straks :p
Gelukkig gunt zij mij het grote scherm voor het gamen en vindt zij de tablet prima!

(Er worden hier dingen binnen en buiten huis tegen elkaar gezegd waar mensen soms heel raar van staan te kijken! :+ )
aan de andere kant is het met een game pc vaak ook mogelijk om gewoon de console op je beeldscherm aan te sluiten. Mijn ps3 heb ik zelf echt nog nooit vanaf een tv gebruikt.
Ik kan me ook voorstellen dat je met voldoende krachtige PC je (eindelijk) gameplay kan capturen op een hogere resolutie dan de standaard Game-DVR dat doet. Normaliter zijn videos die je op de Xbox zelf opneemt en upload naar OneDrive voorzien van een whopping 720p alsmede een relatief sterke compressie door de codec.

De Xbox App voor Windows 10 kan je scalen maar door omstandigheden heb ik nog niet alles kunnen testen. Maar ik heb thuis een 1440p monitor, de app scale ik naar 1080p, dan kies ik om te streamen en "verwacht" dat ik dus een 1080p (upscaled) output krijg van de One. Waarom upscaled? Omdat veel games, maar niet alle, zelf al geen 1080p native zijn maar wel 60fps draaien.

Daarna kan ik een programmaatje op mijn PC starten, zoals een FRAPS, en dan alles wat in de Xbox App gebeurt capturen en direct daarna op mijn PC editen en uploaden in 1080p naar YouTube, bijvoorbeeld. Ook hierbij is weer het voordeel dat men op de One zelf regelmatig klaagt dat deze niet je volledige upstream gebruikt terwijl een gemiddelde PC die mogelijkheid wel heeft.
Sorry maar ik begrijp niet hellemmaal wat je bedoelt.
Zo als je hett zegt upscaled you one naar 1080p voor je pc? Er is een reden dat het op je one maar 720p is en het is dus niet mogelijk dat ie het opp je pc ineens wel 1080p kan maken.
Of begrijp ik verkeerd wat je zegt?
Games op de PS4 en One worden vaak intern al ge-upscaled. Er zijn voldoende "verhalen" te vinden dat games niet zelf 1080p60 kunnen draaien en dan op 900p60 bijvoorbeeld intern worden gerenderd en mogelijk via upscaling er dan moeten uitzien als 1080p60 op je TV.

De ingebouwde DVR van de One zorgt er uiteindelijk voor dat een game-capture niet hoger dan 720p kan worden geupload naar het internet. De enige mogelijkheid (voordat streamen mogelijk werd) was een HDMI-capture device aanschaffen.

Nu met het streamen kan je de Xbox App gebruiken en/of resizen naar elke willekeurige resolutie van je Windows 10 device. Dat kan je dan capturen op het device zelf (via een extern programma of eventueel via de ingebouwde DVR van de app). Hierdoor creeer je dus een mogelijkheid om in hogere/lagere resoluties te capturen en hierna meteen gebruik te maken van extra/andere applicaties om je video te editen en uiteindelijk te publiceren, als je dat wil.
Een krachtige PC heb je niet eens nodig. Iedereen heeft al een Intel iGPU, en als je even je PC erin luist een tweede 'monitor' te detecteren (gewoon zeggen dat er iets aan de VGA hangt), kun je zonder enige performance hit Intel Quick-Sync gebruiken om tot 1080p99fps op te nemen, met als je bitrate genoeg is echt geweldige kwaliteit.
Onze TV is 's avonds altijd in gebruik door de ouders, op die manier zou ik kunnen gamen op andere locaties in het huis, zoals op mijn monitor of laptop. Op de monitor zou ik de Xbox eventueel rechtstreeks kunnen aansluiten, maar het voortdurend verplaatsen van de Xbox vind ik toch ook geen elegante oplossing.
Kijk! Dit is een nuttige feature.

Ik denk dat dit een hoop mensen die nu nog twijfelen tussen een PS4 en een XBOne zullen kiezen voor de XBOne. Hoop dat het allemaal soepel draait.

Ben wel benieuwd of er, net als bij de XB360, een kabeltje verkrijgbaar wordt om de XBOne controller te kunnen gebruiken op de pc....

Edit: word ik gedownmod? Wat is er niet on-topic? Of tegen de zere schenen getrapt van Sony fanboys ???

[Reactie gewijzigd door Isheara op 18 juli 2015 16:30]

Omdat Sony al streaming functionaliteit heeft voor de PS4 naar Vita en PSTV. Dit werkt zelfs buitens huis, wat hier bij de Xbox One niet het geval is. Kans dat dit (net als PSnow) ook direct voor TV's als app komt is zeer waarschijnlijk. Daarbij zal het dan ook niet lastig zijn om het ook voor Windows/Mac/Linux uit te brengen.

Of ik nou mijn Vita of PSTV ergens mee naartoe neem, ik kan overal gamen.

Maar als argument voor mensen die twijfelen tussen een console, zal dit zeker niet de reden zijn....

p.s. ieder geval niet door mij gedownmod, maar ik snap wel waarom.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 18 juli 2015 18:38]

Gedownmod omdat het niet de mening is van de fanboys? Het is niet de bedoeling dat moderaties gebruikt worden als het geven van een persoonlijke mening over de inhoud van een post, maar om te beoordelen of de post relevant is voor het topic, of niet?

Is PSNow geen betaalde dienst?

PS TV moet je apart aanschaffen, terwijl dit van Microsoft gratis is, om maar niet te spreken over een PS vita, die nog duurder is.

Bovendien is de kwaliteit van PS TV minder (max720p of 1080i), hoor ik veel klachten over lag en werkt het nog steeds alleen maar op de tv waar de PS TV is aangesloten, en niet op de pc.

Nee, ik denk dat dit een killer feature is voor de XBOne.
Zolang je op je interne netwerk kunt komen, is het gewoon mogelijk om ook ergens anders te gamen. Vraag is alleen of je door lag dan niet teveel moeite gaat krijgen.

Maar het feit dat dit gewoon werkt op Windows machines, tablets en straks ook kleinere mobiele apparaten, is gewoon top. Jij hebt een PS Vita nodig, een console die het momenteel nou niet echt top doet en ook veel te weinig games krijgt.
@ Martinspire

Ik heb het niet nodig. Het kan ook met een PSTV. Dat de PS Vita geen grote AAA games meer krijgt, heeft natuurlijk weinig te maken met remote play feature. Ik moet eerlijk zeggen dat die velen Indie titels die wel ervoor uit komen, meer geschikt zijn voor dit soort devices dan "console like" games.

@Isheara

Niks is gratis natuurlijk. Voor je Windows heb je ook betaald natuurlijk. En wil je er mobiel mee spelen mag je ook een Windows tablet aanschaffen of een smartphone. Het is overigens een mooie feature en voor kids die thuis wonen interessant (als hun console niet op hun kamer staat), maar wat Sony doet vanaf begin dat je remote play overal kan gebruiken vind ik persoonlijk een heel stuk nuttiger dan binnenshuis.

Ik heb ervaring met beide Devices, en ik kan wel zeggen dat het op de Vita vaak beter werkt, en zo kan ik ook overal op dit moment The Elders Scrolls spelen waar ik ben. Ik en mijn vriendin wonen bijvoorbeeld nog niet samen, maar als ik weleens in het weekend bij haar slaap, dan neem ik soms de PSTV gewoon mee..op de UTP en ik kan gewoon vanaf haar (in Rotterdam) spelen. Als de verbinding goed is dan heb je ook nergens last van.

En ja ik ben het met je eens dat het zeker een killer feature is. Ik persoonlijk hoop ook nog steeds dat Sony Remote play beschikbaar maakt voor de PC. Maar ik zie het op de Xbox One niet als Killer feature omdat het alleen binnen het netwerk werkt.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 18 juli 2015 22:33]

Bijna iedereen heeft Windows dus, zoals je zegt, is het een stuk lucratiever. Ik denk dat MS nu ook flink wat terrein terug kan winnen op de PS4, door deze feature prominent naar voren te laten komen. Immers ben je met een Xbox binnen een huishouden met slechts n TV, meerdere mensen en een W10 device gelijk van het vechten om de TV af, iets wat met name ouders misschien wel een bijzonder goed punt vinden om met kerst maar een Xbone i.p.v. PS4 aan te schaffen.

Het zal ook nog eens zat Windows gebruikers over de streep trekken om lekker naar W10 te upgraden, wat ook weer voordelig is voor MS. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze feature niet ook makkelijk in W8 of W7 te implementeren is, dus ook hier zal MS goed over nagedacht hebben.
En anders gebruik je de kabel van je smartphone. Heeft dezelfde USB connectors.
Net klaar met streaming FH2 racen. Ik ben blij man :)
Leuk voor als je een Windows 10 tablet of een klein laptopje hebt, kan je lekker in de tuin gamen met dit mooie weer. Andersom zou ook leuk zijn, lekker PC games spelen vanaf de bank zonder met je desktop te hoeven slepen.
In de tuin heb ik nooit goeie wifi verbinding :(. Maar ik moet toegeven dat dit beter is dan streamen naar sony xperia apparaten en de ps vita.
waarom is dit beter? remote play werkt prima hier hoor!
Nou simpel remote play is alleen voor xperia apparaten en de vita, allebij kleine schermpjes, bijna iedereen heeft een Windows apparaat thuis, die je kan upgraden naar Windows 10, veel toegankelijker.
Dat is dus niet waar. Werkt op wel meer dan alleen "kleine schermpjes". In Brussel in het hotel, via mijn PSTV, verbonden aan de tv in het hotel.
Moet je weer een apparaat erbij kopen, een laptop kan je ook aan de tv hangen snap je?
Hang je toch een acces point op kost tegenwoordig niet veel meer. Heb zelf een EnGenius ENS202EXT hangen en dat werkt prima.
Idd, je gooit een lange netwerkkabel vanaf je router naar buiten en doe je er een acces point aanvast, iedereen blij. :)
Met Steam kan dit al langer, werkt best goed, zelfs via wifi.
Jammer, de kwaliteit is bij mij slecht, (LAN) wel mooie functie maar moet verder worden uitgewerkt
EDIT: De contoller werkt nu ook niet, te ver af van de console?

[Reactie gewijzigd door rubenf op 18 juli 2015 16:08]

Je controller moet met je PC verbonden zijn, zodat je vanaf elke plek in je netwerk zou moeten kunnen spelen.
Hoeft niet. Als je nog in range bent van console, dan kun je ook zonder je controller in te pluggen gamen (is ook nog iets sneller). Maar anders inderdaad de controller met USB inpluggen.
Wat geeft <Test streaming> voor waarde?
De controller die je gebruikt zit aan je PC/Laptop.

Edit: ik krijg 3 groene vinkjes. LAN 1GB naar Xbox One op WiFi.
De beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk aan op de TV. Met de game FH2.
40" vs 27" FHD schermen.

[Reactie gewijzigd door Sake op 18 juli 2015 18:17]

Heb ook wat last van matige graphics die doorsijpelen.
Hoewel de test 3 groene vinkjes geeft.

Mijn vermoeden is dat ik de xbox app niet perfect op 1080p ingesteld krijg; Ik werk namelijk op een 3440x1440 monitor.
Andersom zou ik wel handig vinden. Gebruik maken van je volle PC hardware, waardoor het grafisch mooier is en dat dan via je Xbox spelen op je tv.
Dat kan, een hdmi kabel en xbox controller
Ik hoef mijn primo kast echt niet in de huiskamer hoor. En denk dat er genoeg mensen zijn die dat niet willen ;) maar ja je daar kan je weer je htpc voor gebruiken.
Ik heb een hdmi kabel van 10meter vanaf mn htpc :) mn htpc is slapjes dus die krijgt af en toe een stream van steam - en dat werkt echt prima :*)

Gebruik het overigens niet vaak want vind het zonde van de energie
http://store.steampowered.com/universe/link daarmee zou het binnenkort moeten kunnen, klinkt wel interessant in ieder geval
Daarbij is helaas nog steeds een wired connection recommended.
offtopic:
Op zich ook niet zo heel gek, ik zweer niet voor niets bij een bedrade muis.
Ook met wifi werkt het eigenlijk prima.
Ik heb pc op zolder. Die gaat bedraad naar beneden en dan van voordeur naar woonkamer via wifi. Gaat ook goed. Het werkt als een zonnetje!
Blijft half duplex wat naar is voor streaming gaming etc
Ik heb er totaal geen problemen mee ervaren voor het spelen van single player games. Online multiplayer niet geprobeerd. Maar nooit het idee gehad dat er lag in het beeld of de controls zaten over wifi.
Ik steam stream via mijn laptop. Via de 5ghz. Ik merk eerder dat mijn projector het niet red (screen tear bij Rocket League bijv). Maar GTA 5 en andere langzame spellen als Grow Home dan werkt het prima.
Maar die recommended geldt ook voor de Xbox ...beter gezegd elke streaming dingen.
Het zou interresanter zijn als het andersom was. Want de meeste (zeker indie games) komen alleen uit op de pc.

Maar gellukig is valve to the rescue met de link
Wireless HDMI erop en het werkt al, XBO heeft een HDMI ingang.
Miracast naar de xbox toe. Werkt op zich ook niet slecht :)
Alle processing wordt op de Xbox gedaan, dus ik neem aan dat je niet een vlotte pc nodig hebt?
In principe niet, je moet alleen die Xbox app soepel kunnen draaien en een goede internetverbinding hebben om de content te streamen naar je device.
Nee de grootste bottleneck kan zijn als je netwerk verbinding niet lekker is maar meeste tweakers zullen het netwerk wel goed op orde hebben.
enige wat je niet moet doen is denken "He laat ik even xbox one streamen terwijl ik 500GB naar me NAS kopieer"
Zie ook [Windows10] Ervaringen & Discussie en [XBO] Xbox One - Deel 4 en uit het artikel "Het is noodzakelijk om een bedrade controller aan te sluiten op de tablet of pc met Windows 10".

De One is, puur als je kijkt naar de resoluties, net zo krachtig als een PC van grofweg 500 Euro met een redelijke CPU en GPU. Een gemiddeld tablet is dat niet. Dus je hebt de correcte aanname, dat je geen vlotte PC nodig hebt.

Het is natuurlijk wel handig(er) omdat je niet alleen Windows 10 moet draaien, drivers moet laden en de Xbox App moet opstarten; de volledige minimale requirements vind je op https://www.microsoft.com...windows-10-specifications
Dit werkt bij mij super! Merk er bijna niks van qua lag en response tijden dat er gestreamed wordt. Af en toe zie je wel wat decoding artifacts, maar dat mag de pret niet drukken. Nu nog iets verzinnen om een Dell Venue Pro 8 op een Xbox controller te monteren.
Interessant verhaal want voor zover ik weet heb je dus geen spel kunnen spelen op je Dell aangezien je daar toch echt een controller voor nodig hebt. Ik vraag me dan ook af wat je wel hebt gestreamed (trailers, intro-sequence, etc???).

Het is absoluut niet ondenkbaar dat je een controller op je Dell aansluit; gewoon wired in de zijkant van je tablet aansluiten, de correcte driver voor Windows downloaden en het zou moeten werken.
Dat is ook de fout in het nieuwsbericht. In het originele bericht staat ook gewoon 'attach', maar nergens dat het verplicht is.
Je kan ook gewoon streamen als je controller verbinding heeft met je XBO, niet perse verbonden met de device waarop je streamed.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 18 juli 2015 11:43]

Dat heb je inderdaad correct; het feit wil helaas dat als je controller net ff te lang niet in de buurt is van de One, dat de console vraagt waar je bent. Al meerdere keren meegemaakt tijdens FH2 dat je aan het wachten bent op mensen om te joinen en dat ik dan rustig naar de keuken loopt (met controller & headset) om koffie te gaan zetten.

Als extra, maar daar moet ook nog mee getest worden; in principe kan je de console aanzetten en streamen als je Xbox App op hetzelfde VLAN zit als je console. Wie zegt dat dat geen stretched VLAN is over een eigen VPN-oplossing naar werk, vakantie of whatever? Dan is je controller toch echt niet in hetzelfde pand als de console maar is het wel handig als je de controller aan je device hebt geprikt.
Denk je niet dat hij gewoon bedoelt dat hij de venue pro en de controller fysiek aan elkaar wil hebben zodat het als het ware een handheld gameconsole wordt? Het inprikken van het kabeltje zal het probleem inderdaad niet zijn.

edit: Overigens denk ik niet dat dat lekker zou spelen, 400 gram op een mooie hefboom voor op je controller gemonteerd.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 18 juli 2015 11:40]

Ik heb het getest op mijn laptop en daar werkte alles prima ;) op de Dell heb ik nog niet getest omdat daar nog geen win10 op staat. Maar een controller aansluiten is geen probleem hoor, dat doe ik wel vaker. Ik wil alleen de tablet kunnen monteren op de controller net zoiets als een gameklip.
Ik kijk hier al naar uit sinds de dag dat ze vertelde dat dit mogelijk was. Ik heb een 24" all in one in de woonkamer. Als de tv bezet is, kan ik daar lekker verder op gamen. Je zit dan ook nog eens dichter op de actie.

Grappig is ook dat al mijn vrienden een ps4 hebben, en helemaal niks zien in de deze feature. Wat je niet hebt, kan je ook niet missen :Y)
Ik als PS4-bezitter ben behoorlijk jaloers op deze functie. Ik weet dat PS4 remote play heeft, maar slechts naar een aantal Sony apparaten. Ik zou graag zien dat ze volledige ondersteuning voor remote play in hun PS4-app toevoegen. Zelfde geldt voor Microsoft met de XBONE. Er zijn nog zoveel mogelijkheden voor de consoles, maar ze innoveren niet bepaald snel.
Als ze dat gaan doen, heb ik die psvita tv of hoe ze dat verschrikkelijk geval noemen voor niks gekocht.
Ding heeft niet eens een 1080p resolutie.
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt op dat kleine scherm van de vita, je hangt er tenslotte ook geen 5 centimeter vanaf met je ogen, het grootste probleem vind ik is het spelaanbod lijkt wel alsof sony het al compleet heeft laten vallen als platform
Mensen klagen wel dat de graphics tegen vallen van Nintendo 3DS maar die hebben wel al 30x zoveel goeie games uitgebracht
Jij hebt het over ps vita, ik over de ps vita TV. Die ik heb aangeschaft zodat ik op een ander scherm kan gamen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PlayStation_TV

Ik zie nu dat het hier in Europa gewoon PlayStation tv heet.