Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 111 reacties

Microsoft brengt de Windows 10-update voor de Xbox One vanaf 12 november uit. Daarmee volgt de update enkele maanden na de release van Windows 10 voor desktops en laptops, maar voor de eerste Windows 10-updates voor smartphones.

Microsoft vermeldt de releasedatum op de Amerikaanse site voor de Xbox One-update, maar er staat nog geen datum genoemd op de Nederlandse versie van de website. Voor de Nederlandse markt stelt Microsoft dat de release volgt 'rond het eind van 2015'. Het is onduidelijk of Microsoft de Xbox One-update op een later moment in Nederland uitbrengt of dat de site nog niet is bijgewerkt.

Het was al eerder duidelijk dat het bedrijf van plan was om de update in november uit te brengen, maar nu is het voor het eerst dat Microsoft een exacte datum heeft genoemd. Windows 10 voor desktop en laptops kwam eind juli uit, de variant voor smartphones komt vanaf december. Met de update zal de console net als desktops en laptops en in de toekomst smartphones op Windows 10 draaien.

De Xbox One zal na de update 'honderden' Xbox 360-games ondersteunen, met uitzondering van titels die usb-accesoires als de Kinect of racesturen gebruiken. Microsoft zei dat ook de games in Microsofts Games With Gold-programma na de update backwards compatible zijn. Daarnaast komt besturing via digitale assistent Cortana in 2016 beschikbaar zijn, maar sommige gebruikers activeerden de functie al via een truc.

Xbox One Cortana

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (111)

Ah, gevonden: Een tweet van Larry Hryb (@majornelson) van de Xbox Divisie:
Xbox fans mark your calendars: @XboxP3 just revealed new Xbox One experience & back compat start launching Nov. 12 for all Xbox One owners
https://twitter.com/majornelson/status/658798011607306241

Ik lees hier uit dat de NXOE dus voor iedereen op 12 november komt, maar zal ongetwijfeld in waves worden uitgerold, neem ik aan.

[Reactie gewijzigd door MRE-Inc op 27 oktober 2015 07:41]

Waarschijnlijk net als anders, de preview members krijgen of hebben eerst de final-build, vervolgens wordt deze voor iedereen vrij gegeven (net als met Windows 10 alsware)
Er zak wel +/- een weekje overgaan voor dat iedereen hem heeft....

Overigens.... het Xbox os heeft alle talen in zich. Er is dus geen specifieke Nederlandsetaal versie.... wanneer je nog niet in het bèta programma zit, je rond 12 november een update krijgt van rond de 1.5Gb wordt je xbo geupdate. Het is wel weer zo dat bepaalde content afhankelijk is van je regio/taal settings. Net als nu dus, jammer genoeg is het ook nog niet mogelijk om je Xbox op Engels te zetten in de Nederlandse landschap regio..... Of anders om.... In het Nederlands in bijvoorbeeld de USA land regio

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 27 oktober 2015 08:01]

Wat qua localisatie in BE nog steeds tot onaangename effecten leidt zoals achievements in 't frans voor nederlandstaligen.

[Reactie gewijzigd door FilipV. op 27 oktober 2015 09:29]

Maar het is ook voor niemand duidelijk welke taal jullie daar spreken :P
Nederlands, Français und Deutsch.
En hents. ;)

[Reactie gewijzigd door Barryke op 27 oktober 2015 09:39]

Ik dacht Belgisch :)
Bij mij draait de nieuwe interface al een tijdje en moet zeggen dat het best lekker loopt. De update waves komen bizar snel en bugs worden wekelijks gepatched. Al met al ben ik zeer tevreden, lekker vlot en soepeltjes!
Verdorie... Nog steeds geen Engelse taal?

Waarom is het zo moeilijk? Volgens mij het is erg makkelijk!
Taal en Regio instellingen:
- Taal (interface) --> Engels
- Regio formaat (bijv klok, datum) --> Nederland of Engels
- Regio content (Xbox One content)--> Nederland

Volgens mij had Microsoft regio content opzettelijk verwijderd en daar kregen we een optie om een land te kiezen. Dat willen we helemaal niet. Daar konden we niet meer Engels kiezen :(

Ik hoop dat de Xbox ehu Windows 10 voor Xbox gebruikers na 12 november bij Microsoft blijven klagen... dat ze Engels taal of eigen taal willen in de gebieden waar ze hun eigen taal niet kunnen instellen.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 27 oktober 2015 12:42]

dat is 100% waar , ik woon in USA en vind het jammer als ik heel veel nederlandse dingen niet kan doen hierdoor. de taal zelf kan ik wel veranderen

[Reactie gewijzigd door Patjeee op 27 oktober 2015 16:12]

Volgens bij begrijp je hem niet, Engels taal is gewoon mogelijk.... Je kan de Xbox zelfs op elke andere taal zetten die je wil. Wat jij aanhaalt kan dus gewoon.
Dat kan alleen als je opgeeft dat je in een ander land zit.
Als je aangeeft in NL te zijn kun je NIET voor de Engelse taal kiezen.
Ik 'woon' nu voor mijn xbox dus ook buiten NL maar het is vrij iritant dat het zo moet.
Ik heb m'n Xbox op Location: United States en Language: English staan. Ik vertik het om de Nederlandse taal in te stellen, en Microsoft weigert English toe te staan met Nederland als locatie.
Wordt windows 10 op de XBOX dan ook het hoofd besturingssysteem?
ah, zelf al antwoord gevonden

xbox One runs two operating systems within a hypervisor; games run within one operating system, while apps and the user interface run within a stripped-down variant of Windows 8.

En als door deze update ook 360 games gespeeld kunnen worden, zou dit theoretisch dan ook op een windows 10 pc gespeeld kunnen worden?

the mind wonders...

[Reactie gewijzigd door nosmo king op 27 oktober 2015 07:54]

Nee, De Xbox 360 emulatie is/wordt een 3de OS op de HyperVisor. De eerste keer dat je een 360 game installeert download je die mee.
Het enige lullige is dat heel veel mensen hun xbox 360 games verkocht heeft. Daarnaast hebben de pareltjes van de last gen al een remaster/remake gekregen.
Voor digitale aankopen maakt dit niet uit; deze kun je via de store gratis naar je Xbox One downloaden. Alleen fysieke games (op disk, dus) zal je opnieuw moeten aanschaffen.
De meeste mensen hadden hun game toch echt op disk. Wel een mooi voordeel is dat game met golds van de 360 dus meteen naar de one komt.
Ja, dat kan. Ik heb zelf ook de meeste 360 games op disk, maar ik heb zowel de games, als de 360 nog, dus ik heb nergens last van ;)
Inderdaad en voor die prijzen begrijp ik ook niet.. dit jaar een spellen pakket gekocht voor 70 euro waaronder velen Limited editions en specials in nieuwstaat!

De doos geheel gevuld met prachtige games en de verkoper begon over verzendkosten.. ik zei gelijk die zijn voor mij ik voel mij al schuldig genoeg dank u _/-\o_ misschien eens contact opnemen voor als er bedenkingen zijn.

Er zijn aardig wat Remakes of Remasters maar ik mis DA1&2. Witcher2. Reckoning KOA. Fable2&3. Elderscrolls. Mass effect. Dragons dogma. Fallout. LOTR. series als Bioshock komt binnenkort als HD Trilogy uit maar voor de rest is het stil.. vooral aan de kant van EA.

Remakes maakt niet veel uit voor de XB spelers door de BWC maar een remake ziet er nog smakelijker uit :P
Hoe moet ik mij dit W10 precies voorstellen op een XB1? Is dat een volwaardig systeem en zou ik dan (bij wijze van spreke) met muis en keyboard kunnen browsen en een office pakketje draaien? Of wordt het meer een soort W10 mobile versie maar dan voor XB1?
Het wordt een stripped down versie van Win10 speciaal voor de Xbox One. Het voordeel van Win10 is dat het mogelijk wordt om apps ontwikkeld voor pc, mobiel ook op de xbox one te draaien doordat het coderen voor een pc of mobiel of xbox one weinig verschillen meer heeft.
Werkt het ook andersom?
Gaan we binnenkort Xbox one games kunnen spelen op Windows 10?
Nee. Xbox One games draaien als het ware op een ander besturingssysteem.
Neen die maken gebruik van andere API's.
Dit kan, maar alleen als de developer support hiervoor inbouwt. Dus bv de nieuwe fable op xbox en Pc met een keer aankopen
Zullen we dan ook de Fox Sports, uitzending gemist en RTL XL apps krijgen op de Xbox One? Het huidige aanbod apps is bedroevend op de One, terwijl het als een entertainment systeem werd neergezet.
Er is erg weinig info over hoe dit precies gaat werken, maar het lijkt dat alle Windows Store apps beschikbaar zullen zijn op de Xbox One.
De Xbox One zal na de update 'honderden' Xbox 360-games ondersteunen
Damn! Krijg stiekem toch wel spijt dat ik een PS4 heb. Vooral een aantal multiplayer games die niet voor deze generatie bestaan zou ik erg graag willen spelen... (Portal 2, 'Kart' games). En bijvoorbeeld Skyrim...
Tja, met al die andere geweldige titels die honderden uren van je leven kosten.. waarom zou je nog terug gaan?
Witcher 3, Dragon Age inquisition, Metal Gear Solid 5, Fall out 4, over een 4 a 5tal maandjes Deus Ex, Transistor, etc. Ik heb de tijd niet om dat allemaal bij te benen.

MBT het nieuwsbericht: Fijn! werk dagelijks met de PS4 en de XBone. Moet zeggen dat de huidige indeling van de XBone echt niet fijn werk. Onoverzichtelijk en niet handig te besturen met de controller. Tuurlijk went het, maar het voelt niet als een goed doordachte opstelling aan (zoals WP8.1 dat juist wel heeft). Hopelijk gaat W10 hier verandering in aanbrengen.
Dan vind je de indeling van de PS4 dus ook niet fijn. Microsoft is met het dashboard in de NXOE van horzintaal scrollen, naar verticaal scrollen gegaan, net zoals bij het dashboard van de PS4. En ja je kunt bij beide ook nog horizontaal scrollen, maar de main focus ligt op verticaal scrollen. Ik moet ook zeggen dat het voor mij wennen was, maar het went wel.

Er zijn nog dingen die in de preview momenteel nog niet goed werken. In het oude dashboard kon je 2x snel op de guide button drukken en dan kreeg je de optie om met X een filmpje op te nemen en met Y kon je een screenshot maken. Die functionaliteit zit er nog steeds in, maar een dubbel tap op de guide button in de NXOE is nu om zo snel mogelijk naar het linker hoofd menu te gaan. De dubbel tap heeft nu een dubbele functie.
Leuke aanname, maar helaas. De PS4 is logischer ingedeeld, in mijn ogen. Het gaat me niet om de manier van scrollen, maar de manier van indelen, hoe het systeem werkt, waar wat zit weggestopt. De navigeerbaarheid, duidelijkheid etc.
We zullen zien wat W10 gaat brengen. Ik ben vol vertrouwen!
Ik heb geen honderden uren meer over :+ Klinkt stom, maar spellen als The Witcher moet je helemaal induiken en een aantal volle dagen spelen om er goed in te komen en alles te begrijpen. Om die reden The Witcher 3 ook weer verkocht. Ga het met Fallout 4 opnieuw proberen en wacht met smart op een nieuwe Elder Scrolls game.

Oude generatie biedt een aantal spellen die voor mijn gevoel wat toegankelijker zijn. Is natuurlijk een kwestie van tijd voor dit ook uitkomt voor PS4/XB1. Skyrim hoef ik niet meer in te komen.

Waarom dan al een PS4 en niet gewoon PS3/Xbox360? Iets met 'klaar voor de toekomst' en 'niet meer willen investeren in oude hardware'.

[Reactie gewijzigd door Pepper92 op 27 oktober 2015 07:35]

Speel nog geregeld (split) screen coop games met een paar vrienden of vriendin der middel van de 360, zou het wel fijn vinden als ik die kon opruimen en die game gewoon draai der middel van de one scheelt weer een apperaat in de kamer.
Ik heb zelf ook een PS4 en voorheen een Xbox360 en was ook nooit van "het teruggaan" naar titels van de voorgaande generatie.

Echter ik was voorheen een CoD speler, maar ben sinds Advanced Warfare volledig afgehaakt. Dat futuristische kan me gestolen worden. Om die reden zou ik graag CoD MW of MW2 nog een keer willen spelen.
Verschilt per persoon de één wil de nieuwe versies spelen de ander speelt de gehele collectie voor mij is dit de reden om over te gaan om mijn XB collectie aan te vullen en compleet kan blijven spelen _/-\o_ MS.
Weet je, ik vraag me af wat wij Gamers gaan doen als we zo de 65 a bijna 70 zijn. Gaan we dan onze dagen vullen met het herbekijken van The Big Bang Theory en spelen van Retro Games, inplaats van Bingo een Lan party en uiteraard nog steeds leechers die pron en andere zaken aan 't downloaden zijn... .
De 50 is bij mij al erg dichtbij. Gamen? Ik doe er allang niet meer aan. Ik kom er niet aan toe, heb er de rust niet meer voor - destijds speelde ik Zork, Kings Quest, Larry, Monkey Island, Loom, Zaxxon, Pince of Persia en race spelletjes. Op de smartphone speel ik nog wel TwoDots en that's it. Ok, en af en toe een spelletje rummycub. Misschien dat er wel weer een console komt wanneer ik echt bejaard en stram ben. Mijn pa (bijna 80) vermaakt zich uitstekend met allerlei spelletjes. Mijn ma 'woont' zo'n beetje op YouTube.
Tuurlijk, die backlog speelt zichzelf niet weg.
Als dat de games zijn die je wil spelen in deze nieuwe generatie zou ik zeker geen PS4 halen nee... Neem dan een oude brakke PC of gewoon een 360, die je nu voor een paar tientjes van marktplaats kunt oppikken. Ik vraag me serieus af van die honderden, welke daadwerkelijk de moeite zijn...

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 27 oktober 2015 09:31]

Toen ik de PS4 haalde had ik er nog niet helemaal bij stilgestaan dat er nog maar weinig games uit waren. Ik vermaak me er overigens prima mee hoor, maar hoop dat er op korte termijn wat meer local multiplayer games bijkomen welke gemakkelijk te spelen zijn.
Ja snap ik wel. Had eigenlijk verwacht dat ik die PS4 intussen wel gehaald zou hebbeb, maar Bloodborne is de enige game die ik echt MOET spelen. Verder heb ik vooral mijn handen nog even vol aan de WiiU. Blijft grappig omdat niemand dat ding serieus neemt, maar ik lees regelmatig dat mensen daar jusit de meeste fun op hebben.

Denk wel dat die PS4 er deze feestdagen gaat komen en Bloodborne, Dark Souls 3, Persona 5 en Street Fighter 5 zijn al voldoende reden om het apparaat uberhaupt aan te schaffen. Denk dat er nog wel meer leuke exclusives komen en dat vertrouwen heb ik bij Microsoft gewoon echt niet meer na die 360.. Dat is ook persoonlijk, want ik moet gewoon die wacko en minder wacko Japanse zooi spelen :P
Deze generatie afwachten tot de volgende vooral vanwege het duidelijk plaatje van releases en Remakes plus welke exclusives elk platform uiteindelijk echt heeft ;)
Hahaha. Zou het bijna overwegen :P'
Maar paar wil ik wel gewoon meteen oppakken en niet toekijken. Exclusive of cross console.
SF5, Dark Souls 3, Persona5, FF15. En kan de generatie niet afsluiten zonder Bloodborne. Een aantal nog even fingers crossed of ze goed uitpakken. Ni-Oh zou bijvoorbeeld super ziek kunnen zijn of compleet ruk. En zo komen er nog wel een aantal die ik vast oppak. Rime, Last Guardian.

En dan heb je nog van die dingen als Uncharted 4, die ik echt geen dikke 9 vind, maar wel fun genoeg om doorheen te rommelen. En ondanks dat al die PC fanboys dan weer gaan schreeuwen, bleeeeghhhhh Playstation 2 graphics, dat hadden wij elitists in 2005 al, bla bla bla. Die game die er gewoon degelijk uit. Klaar.

Naast een WiiU of t.z.t. misschien ook NX en PC, denk ik dat mijn nachten redelijk gevuld gaan zijn.

Teveel leuks om de generatie over te slaan toch? Is ook wel smaakgerelateerd natuurlijk.
Dat is de mooie tijd waar wij in mogen Gamen er is bijna teveel keuze ^^ het glas is niet half leeg maar overstroomt en de kraan blijft maar open gaan in 2016 en voorbij.

Naast de door jou genoemde spellen komen er ook Final fantasy Remakes als je toch voor Sony gaat heb je hier voordeel aan maar.. ook al wordt FF7 HD hoogst waarschijnlijk een exclusive ik verwacht dat Nintendo meer japanse ondersteuning krijgt dan MS terwijl die meer westerse steun krijgt.

Series als Uncharted en Final fantasy zijn het zeker waard naast Ni Oh en Bloodborne etc. maar toch zou ik nog 2 a 3 maanden geduld hebben.
Owwwww hell yeah FF7 Remake :)
Op dit exacte moment FF7 weer aan het spelen, omdat het zo goed voelt die klassiekers soms weer uit de kast te trekken.

Denk en hoop dat Nintendo in totaal gewoon veel ondersteuning krijgt. Hoe Japanser en gekker, hoe beter.
Sony zal aan beide kanten het meeste wel naar zich toetrekken als het grote platform dat het is. Wat er dan nog overblijft bij Microsoft komt vaak wel op PC. Echt pure Xbone exclsusives?... Ja ReCore en Scalebound als ik het goed zeg? Die ga ik wel echt missen, tenzij ook weer naar PC komt, want Micro noemt alles exclusive ook als het later 'timed' blijkt. Ben wel echt Platinum fanaat, maar ga er geen Xbone voor halen. ReCore sowieso nog afwachten, maar heeft de Metroid Prime status nu mee :P

Tijdens mijn 360 tijd merkte ik in ieder geval dat er verdomde weinig was waarom ik specifiek die kist had staan. Trials HD, die game heeft mijn 360 aangehouden in bar saaie tijden :D
Retro is de manier van gamen het heeft meer voordelen dan nadelen en past perfect bij mij :*) vooral sinds de Gamecube en de Wii !
Retro is the way to go :D
Gooi zo nu en dan gewoon die SNES nog eens aan :P Cube wordt altijd gezien als dat faalapparaat van Nintendo saleswise, maar had gruuuuuwelijke games. Werd door Mario Kart 8 alleen maar hongerig naar F-Zero GX... Mooie tijd op die cube. Nooit spijt van gehad. Van geen enkel Nintendo apparaat trouwens.
Oh de NES en SNES dat waren Glorie tijden! of het vergaan is en nooit wederkeert... zal blijken het komend jaar ;)

Hoop er op dat de NX hybride geruchten waar zijn en er ook een software bibliotheek komt van elk spel ooit uit gebracht is voor op de nieuwe systemen inclusief smart devices ^^ dan heeft ieder de kans en keuze om deze spellen te bewonderen.

De GC was een wolf in een lammetjes vachtje en waarom het geen succes werd met die hardware en aanbod software terwijl de Wii juist wel.. ik snap het nog steeds niet.

Destijds een vriend die een pc gamer was keek wat lollig naar de cube en haalde de schouders op ..ik dacht wacht maar effe maat.

Eerst even knallen met Resident evil binnen de eerste minuten was het lachje verdwenen even later uit spanning zijn munitie er doorheen geschoten en vroeg wat nu.

Nu even Metroid prime spelen.. en gelijk vanaf het begin zat hij in het spel vol bewondering (en ja toen was het nog SD resolutie) na deze twee spellen heb ik nooit weer een negatieve reactie gehoord.

Inderdaad hier ook nooit spijt en geklaag gehad over Nintendo hardware en software maar de besturings keuzes van de Wii was beperkt en de WiiU is iets beter maar niet geheel vrij aan keuze.

Het zal ook eens tijd worden voor FZero.. vele fans van de serie zoeken hun heil via emulators en ook al ben ik daar geen fan van het laatste deel was voor de GC ? en dan heb je een Wii of cube nodig.

Over Scalebound ik had een E3 video gezien maar nu een gameplay gezien en WTF (What The Furby) dit soort spel hoort gewoon bij mij Bedankt en succes Platinum _/-\o_ gelijk boven aan mijn lijst naast Zelda en Twilight princess en Xenoblade het is net een soort Final fantasy meets Monster hunter!

Het spel komt pas ergens in 2016 uit dus tijd genoeg om meer redens te zoeken voor een XBone aanschaf en hopelijk komt het ook voor op de PC uit.
Ja ik hoop vooral dat Scalebound gewoon naar PC komt, want I frkn love Platinum en echt bijna alles wat ze doen. Dat maakt de keuze dan heel makkelijk, want heb niet zo'n zin Xbone te halen :P Dan zit ik straks met 3 spelcomputers, waarvan 1 of 2 bijna nooit aangaan.

Mooie punten btw. Metroid Prime destijds... Wat zag die game er sick uit. Plus next gen ambiance. Artstyle > Graphics. Resoluties, polygonen/triangles en weet ik wat allemaal is heel leuk. Maar voor mij valt of staat het met een goede artstyle. Alleen al dat je bij een charged shot de reflectie van Samus haar gezicht in de helm kon zien. Briljant gewoon.
Inderdaad Platinum is Platina alles is kwaliteit! dat ze met het Bayonetta project of de gehele studio in problemen waren weet ik niet maar onbegruipelijk dat iedereen ernaar bleven staren behalve diegene waar het niet van verwacht werd.

De vraag en aanbod van Sony en MS hardware en software blijft wel doorgaan de komende jaren ik verwacht wel dat de current gen het minimaal 5 jaar volhoudt en door Slim versies wordt dat verlengt met nog eens 2 jaar dus geen zorgen als je eens van console switched.

Over de Slim versies het zal misschien niet zo extreem verschil zijn tussen de eerste models en de laatste van de vorige generatie maar er zal vast hardware updates komen voor cpu en misschien gpu en opslag geheugen bijvoorbeeld de XBone Elite die heeft al een SSHD.

Sinds de NES beleefde ik al Metroid en de GC onthulling was op het minst verbazingwekkend te noemen inderdaad de style en graphics waren prachtig en er waren wel meer prachtige games met hun eigen waarde maar elk spel miste wel iets terwijl Metroid Prime bijna perfect was.

Van prachtige graphics en effecten tot de uitdagende gameplay vol puzzels en tactieken het was van begin tot eind een avontuur die elke minuut en cent meer dan waard was en het vroeg naar meer :9

Daarom verwacht ik veel van ReCore maar wacht ik nog even een jaar of meer om zeker te zijn welk spel exclusive blijft en welke niet en hopelijk zijn de XB exclusives tijdelijk en komen uiteindelijk ook op PC.

Intussen heb jij vele avonturen beleeft en is er nog steeds keuze in verkopen en of kopen en of ruilen wat het beste bij jou past ;)
Dude heb je weleens de NES en XB360 new slim en XBone naast elkaar gezien en vergeleken ^^ zat er over na te denken of WiiU hardware in een NES behuizing past.

Zal mooi naast mijn new slim staan en daarnaast misschien een HTPC of uiteindelijk toch een One.
Oh Final fantasy op de PS of PC ? er zijn wel delen voor de pc te vinden maar inderdaad vele japanse RPG's zijn nu voor Sony.. naast Breath of fire en final fantasy mis ik ook series als Arc the lad en Suikoden vooral het derde deel is geweldig!

Inderdaad wat jij zegt over exclusives en wat ik eerder zei het eind is vrij onbekend maar op het moment is het interesant voor het platform en de verkoop.. als dat tegenvalt dan moet het bijna wel cross platform gaan anders heeft het gevolgen.

De kans is aannemelijk dat XB exclusives uiteindelijk ook op de PC komen via Windows 10 en xbox store hebben hun weer meer verdiensten :)
Dat laatste denk ik ook. En heb nu zakelijke laptop, die wel redelijk is uitgerust. i7 en die GTX850M, als ik me niet vergis. Heus geen immense krachtpatser, maar ik moet iets hebben dat portable is. PC willen we niet meer in de woonkamer en laptop sluit ik zo op de totale installatie aan met een 7,5 meter HDMI. Dus eigenlijk bevalt dat super.

Heb van FF7 zowel PC versie als origineel voor emulator. Wissel een beetje. Dit keer origineel, omdat die volgens mij beter geluid heeft. Of je moet die Yamaha update/mod hebben voor PC versie. Pin me niet vast op de details hoor, maar geloof dat het zoiets was. FF9 ook zo gedaan. Origineel via emulator. FF8 had ik destijds gewoon PC versie gekocht, maar die ports zijn niet altijd vlekkeloos.
Dat is een leuke laptop voor nu en het komende jaar ^^ de settings verschillen per spel maar je kan er degelijke graphics eruit persen vooral doormiddel van mods.

Heb je al eens Steam big picture gebruikt ? jou collectie is mij niet geheel bekend maar jou laptop met Steam kan vele MS en Sony spellen vervangen en scheelt ruimte en gebruik :)

Inderdaad origineel is bijna altijd beter ik zou zelf PS1&2 spellen op de PS2 blijven spelen vooral de RPG's.
Ik heb gemerkt dat ik van alle voorgaande BC games op de PS3 echt maar amper een keer een PS2 game erin hebt gestopt. Het is leuk voor mensen die nog dagelijks op hun 360 spelen of nu pas komen kijken.

Verder dan dat heb ik niet eens de tijd om nog eens games van toen te spelen omdat ik nu al genoeg te spelen heb.
Tijd wordt denk ik sowieso steeds meer een issue...

Ik moet zeggen dat sommige games ook insane an onnodig lang worden. En de tijdbeleving verandert ook heel erg. Vroeger was FF7 een erg lange RPG. Bomvol grote episch momenten, veel karakter ontwikkeling, uitgebreide verhaallijn en battle system waar je echt lang mee uit de voeten kan. Ik denk ik bijna 2x zoveel tijd gespendeerd aan AC Black Flag en Deus Ex op de WiiU........ Frkn Assassins Creed.. En je weet wat dat betekent. Dat je muzieknootjes achterna rent, schepen op pad stuurt en eigenlijk weer 50% van de tijd hetzelfde aan het doen bent. Echt een dikke prima game hoor. Maar die dingen zijn een kriem voor completionists. Zoiets zou toch max 20 uur moeten duren. Kan denk ik ook wel, maar ik wil graag beetje op het gemak spelen, lekker exploreren. Tegenwoordig moet ik me al gaan haasten omdat er te weinig tijd is :P

Maar zeker mee eens. Hoe vaak ga je zoiets gebruiken.
Ik denk dat 360 spelers toch voornamelijk cross console games gebruiken, want ja.. Welke exclusives slinger je zon 360 weer voor aan? Zeker multiplayer games waar intussen nieuwere varianten van zijn die de oude min of meer vervangen.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 27 oktober 2015 12:33]

Ik vind het ook jammer dat Sony niet zo iets doet. Ik heb zoveel plus games voor de Ps3 maar geen ruimte meer om mijn Ps3 aan te sluiten en om ze te spelen. Het is wel jammer dat ik die games dan niet kan spelen nu. Ik hoop wel dat ze ook iets gaan doen als Microsoft. Maar voorlopig is het gewoon nog dat huidig systeem waar je die games moet gaan huren voor gestoorde prijzen.
Bij Sony heet dat PS Now en daar moet je dan vervolgens voor gaan betalen.
Dat is streaming en geen emulatie. Een ps3 is fors lastiger te emuleren dan een 360.
Juist en dat is gewoon te gek voor woorden als je het originele spel al hebt liggen op disc/PSN..
Yep. Dat was de naam die ik zocht. Het was op huur basis ook nog.
Ja PS Now is echt een rukoplossing :S Hoe ze dat ooit hebben verzonnen... Wel jammer want wilde Ni No Kuni ooit nog eens oppakken..

Maar kun je serieus niet op de 1 of andere manier een PS3 kwijt?
Ik heb in mijn TV meubel nog mijn Gamecube en SNES klaar staan :) Voor die speciale avonden. Mn 360 ergens achter de TV verstopt, stekker er niet eens in want speel er al jaren niet meer op. Maar in principe altijd alles wel bij de hand om het snel aan te sluiten.
Voor net iets meer dan 300 euro heb je al een XBox One, uit ervaring weet ik dat een Xbox One en PS4 elkaar zeker niet bijten.... Je kunt ze prima naast elkaar gebruiken ;)
In dat geval haal ik denk ik eerder een ps3 of 360 bij ;)
Haha, in dat geval zou ik eerder voor net iets meer dan ¤100 een PS3 of 360 halen ;)
Zal skyrim wel ondersteund worden dan? (Aangezien het ondersteuning biedt via kinect)
Ik denk dat het vooral gaat over games die voor hun besturing afhangen van Kinect, zoals de Dance-titels en Kinect Racing etc. Games die Kinect enkel gebruiken als 'extra' input werken (denk ik toch) probleemloos. Forza 4 bv. ;)
Geen idee nog, maar gister werd wel bekend dat bv Burnout Paradise er ook nog bij komt
Skyrim speel je toch echt beter op de PC, kost bijna niks meer en is veel en veel mooier dan op de 360.
Zelfde hier, hopen dat Sony met iets vergelijkbaar komt
Zal niet gebeuren, anders dan middels streaming (Playstation Now), heel misschien voor PS2, maar PS3 zeker niet, de architectuur is daarvoor te afwijkend en de PS4 hardware is niet krachtig genoeg om de PS3 te kunnen emuleren (op volle snelheid)..
Pardon, maar dat is jouw persoonlijke mening. Backward compatiblity zou gewoon standaard moeten zijn en dan kan je vervolgens als gebruiker zelf beslissen of je dit nodig hebt of niet. In dit opzicht ben ik wel jaloers op de Xbone eigenaars. ;)

Helaas zie ik zulke discussies ook altijd terug op de Steam forums als het gaat om slechte ports met 30 fps lock. Dat wordt dan ook altijd ten stelligste verdedigd.
Heel erg makkelijk gesproken maar in de praktijk niet echt altijd even haalbaar. De architectuur tussen de PS3 en PS4 is fors groter dan dat het was tussen de Xbox 360 en Xbox one.

De PS3 en Xbox 360 hadden beiden een PowerPC architectuur maar waarbij de Xbox 360 nog met 3 traditionele cores werkte die PowerPC architectuur instructies uitvoerde had de PS3 1 main core met 7 SPE's die zeer gespecialiceerd aangesproken moesten worden. Playstation Now streaming services waarmee je PS3 games op de PS4 kan spelen draaien letterlijk op een soort van server variant PS3's met originele PS3 hardware omdat ze zelfs daar nog niet PS3 games kunnen emuleren op non PS3 hardware.
De architectuur tussen de 360 en de x1 is ook een wereld van verschil.
De x360 was een powerpc, totaal ander ding. Zelfs Sony heeft zijn bewondering uitgesproken richting het xbox team dat ze het voor elkaar gekregen hebben.
Dat staat toch in mijn post :P Maar dit ligt wel een stuk dichter bij elkaar aan dan de PS3 & PS4. De PowerPC architectuur heeft natuurlijk andere instructies maar kan wel vertaald worden met een flinke overhead naar x86. Het zijn gewoon 3 cores met andere instructie sets. De PS3 daarintegen had gewoon een totaal andere architectuur qua opzet met alleen een PowerPC instructieset. Dit was dan ook de kritiek van een hoop ontwikkelaars dat de PS3 gewoon erg moeilijk was om voor te coden mede door deze unieke setup met 1 CPU core en 7 SPE's in plaats van 3 CPU cores.

De Xbox360 werkte alsnog met een DIrect X instructie laag en dat doet de Xbox one weer. Ze hebben nu dus een vertaal layer gemaakt om de PowerPC variant te vertalen naar de X86 variant. Nogsteeds knap maar wel iets heel anders dan wat Sony zou moeten doen om de PS3 te emuleren.

[Reactie gewijzigd door Rin op 27 oktober 2015 11:20]

Volledig mee eens! Ik ben zelf eigenaar van een PS1/2/3/4 alsook een 360 (en nog wat oudere consoles en een Wii die ik nooit gebruik). Voor mij blijft BC een enorm gemis op de PS4. Het uitblijven van een stevige reactie vanwege Sony hierop werkt trouwens enorm om mijn zenuwen en is in mijn ogen een teken van zwakte (en dat zeg ik dus als Sony fanboy). Hun karige reacties waren beneden alle peil en konden mij allerminst tevreden stellen. Alleen maar respect voor MS op dit vlak!

Ik zeg niet perse dat BC makkelijk te vewezenlijken is, maar het is zeker een haalbare kaart. De techniek die MS gebruikt, zouden ze ook kunnen gebruiken. Of waarom gebruiken ze niet gewoon hun Playstation Now network waarbij je het originele schijfje enkel nodig zou hebben ter herkenning en om de game op te starten? Ik blijf erbij dat dit weinig te maken heeft met technische beperkingen, maar met onwil en strategie. Sony verkiest om ons opnieuw te laten betalen om oude games op het nieuwe platform te kunnen spelen, al dan niet verpakt onder de noemer remastered.
Volgens Sony is backwards compatible backwards thinking en ze houden die gedachte voorlopig vol.. voor sommigen een gemis en ik gun met harte die spelers ook de keuze om hun spellen te kunnen blijven spelen.
Haha SSX zou ik ook heel vet vinden inderdaad!
Ja gran turismo 5 zou ook een releaseyear titel zijn voor de PS3 is uiteindelijk zo ver uitgesteld door zoveel onzin extra dingen dat die ook slecht scoorde in de recensies.
Gran turismo 7 gaat dezelfde kant nu op

Xbox one heeft dan niet de snelste hardware maar ze weten tenminste wel hoe ze de fans tevreden moeten houden, iets waar Sony al jaren wat van kan leren.
Iemand een zicht op hoeveel die Xbox 360 games dan gaan kosten op de One? Of hoe gaat dat precies in zijn werk voor een Gold Member?
Alle 360 games die je digitaal had gekocht zijn gratis, evenals Games with Gold. Voor de fysieke games die je nu digitaal wilt kopen, zal je moeten betalen. Fysieke games die je nog bezit zijn ook gewoon gratis.
Microsoft vermeldt de releasedatum op de Amerikaanse site voor de Xbox One-update, maar er staat nog geen datum genoemd op de Nederlandse versie van de website. Voor de Nederlandse markt stelt Microsoft dat de release volgt 'rond het eind van 2015'. Het is onduidelijk of Microsoft de Xbox One-update op een later moment in Nederland uitbrengt of dat de site nog niet is bijgewerkt.
Ik denk dat de site nog niet is geupdate. De NXOE is al naar de preview members uitgerold en daar zijn er ook veel van in NL. Ik hem hem zelf ook draaien en gewoon in het Nederlands. Ik zag wel dat de voice commando's nu waren ingebouwd voor NL spraak. Maar dat werkte nog niet optimaal.

Het lijkt me ook stug dat Microsoft de NXOE wel in de US gaat uitrollen, maar niet in NL. Tenzij ze net zo'n uitrol debacle willen als de Xbox One zelf. Gewoon een jaar later dan de PS4. Een van de grootste blunders van Microsoft.
Edit: never mind, heb alle antwoorden op mijn vragen. Zelf zoeken ;)

Edit: link cnet
Yes, Windows 10 is coming to Xbox One, but it sounds like it might be a more limited experience than what was largely demoed on phones and tablets and PCs. Those who want to move their application over to the TV screen will be able to do so, but Xbox head Phil Spencer admitted that this may not be an area where Office apps are envisioned per se.

How they work with Xbox One hasn't been fully detailed yet, but stay tuned.

[Reactie gewijzigd door eYaTed op 27 oktober 2015 08:57]

Ik heb sinds zaterdag een PS4. Een XBox One heb ik sinds de release in Duitsland, november 2013. Ik kan er vrij kort over zijn: beide consoles zijn gewoon goed en doen nauwelijks voor elkaar onder. De PS4 is grafisch sterker, maar tijdens het gamen zie ik niet het verschil en let er ook niet op.

Ik vind het dashboard van de PS4 wat cleaner en wat rustiger overkomen. Het dashboard van de Xbox One vind ik wat drukker, maar nogmaals, beide zijn goed.
Bedankt MRE-Inc.
Ik zie me niet echt 2 consoles gaan kopen, daar heb ik iets te weinig tijd voor om te gamen op de 2, maar wil wel af en toe een potje spelen als werk en studies het toelaten ;)
Zal dan maar kijken naar de exclusieve titels van de beiden consoles en daaruit mijn keuze maar maken. De algemene a la Fifa zijn toch op de 2 beschikbaar ;)
Nog even nadenken tot de Kerstman met zijn pakje komt :9
Ik heb een aantal vrienden die zelf een PS4 hebben. Deze hebben meerdere malen aangegeven dan ze Fifa op de Xbox One fijner vinden spelen en er mooier uit ziet.

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Kan ik niet over oordelen daar ik nog geen heb ;)
Heb wel een xbox 360 met fifa 15, jaja gekregen, maar de Kerstman brengt me wel iets nieuws dit jaar. Ik ben braaf geweest :p

Hier op Fifaforum zelfde vraag ;)
Ik heb FIFA 15 en 16 op de Xbox One en op werk speel ik regelmatig potjes op de PS4. Zelf vind ik de Xbox One ook een stuk lekkerder spelen en ik heb meer uren op werk dan thuis gespeeld :)
Hoop ik wel dat W10 op de Xbone beter is vooral stabieler werkt dan op mijn laptop :S
Ik twijfel nog steeds om terug te gaan naar 8 en bij 8 baalde ik er al van dat de laptop niet meer geleverd werd met 7.....
Ligt eerder aan je laptop dan aan Windows 10. Heb je op site van de laptop maker BIOS check gedaan? Op een van de vele laptops die ik geupgrade heb, deed een BIOS update letterlijk wonderen.
Oke. Had ik me nog niet in verdiept eigenlijk. Dat ga ik wel even checken dan.
Het is overigens niet zo dat het niet meer werkt. Vind het vooral niet zo fijn werken en loop vooral tegen usability aspecten aan. Soms irritant, soms gewoon onlogisch en niet intuïtief. Heb niet altijd zin en tijd weer nieuwe dingen aan te leren.

En wat me opviel is dat ik nooit mijn steamversie van Dark Souls 1 aan de praat heb gekregen :S Werkt gewoon in totaal niet. Maar goed, dat heb ik maar gelaten voor wat het is.

Thx voor je tip!
Terug gaan naar w8.1 gaat erg gemakkelijk.
How to Uninstall Windows 10 and Downgrade to Windows 7 or 8.1
Ik verloor niks dus ga vanuit dat jij ook niks opnieuw hoeft te installeren.