Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Submitter: himlims_

Microsoft heeft Beam overgenomen: een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in livestreams van games, waarbij kijkers enige invloed hebben op het spel waar ze naar kijken. Microsoft integreert het overgenomen bedrijf in zijn Xbox-divisie.

Beam heeft de overname door Microsoft op zijn eigen site bekendgemaakt. De dienst begon in februari van dit jaar met een bèta van zijn dienst en zou inmiddels al een community van 100.000 gebruikers hebben. De dienst lijkt op Twitch of YouTube, maar voegt daar interactieve elementen aan toe.

Zo kunnen kijkers gezamenlijk keuzes maken die van invloed zijn op het verloop van het spel, zoals het bepalen van quests en challenges. De techniek zou zo ontworpen zijn dat deze in principe in combinatie met alle games werkt.  Momenteel werkt de dienst van Beam via iOS- en Android-apps en het web. De overname zorgt er volgens Beam voor dat het team wordt uitgebreid, de infrastructuur wordt verbeterd en de community beter kan worden bediend.

Financiële details over de overeenkomst maken het bedrijf uit Redmond en Seattle niet bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Ben benieuwd wat er overblijft van Beam, als je ziet wat er met MC is gebeurd na de overname.
Matt is n geweldige gast die vaak aanwezig is in verschillende streams, mooi om UrFavoriteOldGuy terug te zien in het filmpje :) Maar moet zeggen Beam boven twitch veel snellere interactie met de chat, de low-latency heeft als grote voordeel dat je niet constant achter de feiten aanloopt.
Hoezo? Minecraft is nog steeds Minecraft sinds MS het heeft opgekocht. Het spel was toen al 4 jaar oud (3 jaar sinds release) en er wordt nu nog ongeveer even hard aan gewerkt als voor de overname.

Ik vraag me vooral af of Beam in de buurt kan komen qua populariteit. Technisch is het duidelijk superieur aan twitch (en youtube wat interactie betreft), maar twitch en youtube hebben naamsbekendheid en de populairste streamers.
Het is zeker nog steeds Minecraft, maar de ontwikkeling heeft lang stil gelegen en het is ook goed om te zien dat de ontwikkeling ervan weer de goede kant op gaat (op de buggs na :P).

Maar verder helemaal mee eens ze missen grote streamers, terwijl het technische superieur is aan bijv twitch vooral de vaak minder dan 3 seconden vertraging maakt de interactie zoveel beter.
Wat betreft MC, vandaag is er weer een snapshot uitgekomen van de aankomende 1.11 update. Deze bestaat volledig uit bugfixes en naar wat ik begreep zijn er best een aantal belangrijke en lang bestaande bugs gefixt.

Wat betreft beam, een paar grote mc spelers zijn inmiddels over op beam. Van een paar andere heb ik gehoord dat ze interesse hebben. Bedenk wel dat veel streamers partnerships hebben met Twitch en pas over kunnen schakelen wanneer deze partnership is afgelopen, zoals bijvoorbeeld Xisuma.
Ze zijn de laatste tijd weer goed op weg met updates voor MC, hoop dat ze dit niveau vol houden.

Ik weet niet precies hoe het zit bij Twitch met de partnership, Tango Tek was ook partner maar hij is zo overgestapt en als ik Xisuma en andere streamers erover hoor is het meer een wurgcontract.
Ik volg de ontwikkeling van MC al heel wat jaartjes, en de ontwikkeling lag de afgelopen jaren al op zijn gat. Mojang hield zich met van alles en nog wat bezig i.p.v. MC.

Juist sinds de overname lijkt de development beter te gaan.
Ik hou het wel bij Twitch, voor mij lekker makkelijk en ik kan zo naar de gamers kijken waar ik graag naar kijk :)
Concurrentie is altijd goed.
En of je nu wilt of niet, soms zijn er toernooien op andere streamsites of verhuizen streamers of wilt een streamen geen twitch gebruiken.
Tactische zet van microsoft. Met de ongekende populariteit van gamende youtubers is de mogelijkheid tot meer interactie tussen kijker en streamer een aantrekkelijke toevoeging. De drang om gekend en gezien of gehoord te worden door een bekende youtube/streamer/gamer is mogelijk een kracht die groot genoeg om mensen over te streep te trekken.
Wat heeft low-latency voor nut als je toch gezamenlijk een besluit moet nemen?

Dan kun je wel "low-latency" op W drukken, maar als de rest op S drukt, dan ga je toch echt achteruit, low latency of niet.
Het gaat niet alleen om de acties, ook de chat en de stream zelf zijn lower latency dan bijvoorbeeld Twitch of YouTube, tevens worden de acties sneller gemaakt, ongeacht de uitkomst.
Het heeft er meer mee te maken dat als de chat wat zegt dat binnen 5? seconden al een reactie hebt van de streamer zelf, waar bij Twitch dit ongeveer 10-20 seconden zijn.
Dit maakt de gesprekken wat vloeiender, wat trouwens ook bij Hitbox is, en moet je niet lang wachten op een antwoord.

Dit ligt natuurlijk wel per streamer want de ene kijkt wel naar zijn chat en de andere niet.
Die jongen van Beam heeft het wel voorelkaar. Hoe oud is die gast?
Mooi hoor; in februari beginnen en nu al 100.000 gebruikers hebben en dan op de radar van MS komen en overgenomen worden. Zo wil ik ook wel geld verdienen. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True