Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Telenet heeft in het vierde kwartaal van 2014 het aantal klanten voor internet en digitale tv zien toenemen, ondanks de acties die boze abonnees waren begonnen tegen prijsverhogingen van de provider. Ook wist Telenet meer mobiele bellers aan te trekken.

TelenetVolgens de kwartaalcijfers van Telenet is het aantal digitale tv-abonnees met 11.100 toegenomen, een groei van 6 procent ten opzichte van het vergelijkbare kwartaal in 2013. Ook het aantal abonnees dat een internetabonnement heeft bij de Vlaamse kabelaar groeide, met 17.800, waarmee Telenet in totaal 1.530.600 breedbandabonnees telt. Het aantal triple-playklanten steeg met 10 procent naar ruim 1 miljoen. Daarnaast meldt Telenet dat de gemiddelde opbrengst per klant is gestegen van 48,70 euro per maand naar maandelijks 50,30 euro.

Ook als virtuele provider op het Mobistar-netwerk wist Telenet meer klanten te trekken. In het afgelopen kwartaal zouden er 26.000 mobiele bellers zijn overgestapt naar een mobiel abonnement van Telenet. In totaal telt de kabelaar bijna 900.000 mobiele abonnees.

Ondanks verzet van boze klanten tegen een aangekondigde prijsverhoging, waarbij zelfs een actiesite werd opgezet, lijken deze initiatieven vooralsnog weinig effect te hebben op de resultaten van Telenet: ondanks een geringe daling van het totale aantal klantrelaties van 1 procent namen deze groep klanten wel 3 procent meer diensten af. De afname kan toegeschreven worden aan het vertrek van klanten voor analoge tv. Bovendien steeg ook de omzet van Telenet in het vierde kwartaal met 4 procent.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Waarom zou die prijsverhoging al effect hebben op het aantal klanten in het 4e kwartaal? Die prijsverhoging ging pas in op 25/01... Bovendien is het resultaat van de groepsaankoop pas bekend geraakt op 01/02 en ja dat zal geen potten breken, zoveel is zeker.

De meeste Belgen interesseren zich niet om al die zaken te vergelijken, laat staan om over te stappen. Dat zie je in vele zaken. Bovendien zal met het huidige duopolie toch geen echte concurrentie zijn omdat het voor de aanbieders in eigen vel snijden zou zijn ipv het binnenhalen nu.

Ik wacht vol spanning op de komst van Mobistar op de kabel, dat openbreken van de kabel zal veel meer potten breken!
Heb je gelijk in, echter gezien de enorm slechte naam Mobistar heeft de laatste jaren zullen de meeste Belgen niet zomaar bij hen gaan. Bij mijn broer op het werk zijn ze overstapt (300+ mensen) naar een andere provider omdat Mobistar niets gaf om de kwaliteit van hun netwerk en de klanttevredenheid (dus ook oplossen van problemen en dergelijke meer).

Ik zelf was jaren klant bij Mobistar en naar het einde toe gebruikte ik die simkaart niet meer omdat ik een tweede provider had. Na een aantal maanden er toch achtergekomen dat ze gesprekskosten aanrekenden terwijl die simkaart zelfs niet meer in mijn bezit was ? Had hen namelijk gebroken (per ongeluk) en betaalde gewoon mmaandelijks omdat ik anders een boete moest betalen (kwam goedkoper uit dan die boete destijds).

Ook hebben ze bij een familielid eens 700§ aangerekend omdat de persoon in kwestie zogezegd 55GB had gedownload (wat absurd was gezien de persoon in kwestie gebruik maakte van een toestel met Windows Phone 7, wat geen downloads toelaat behalve word documenten e.d.).
We hebben maanden problemen gehad met Mobistar. Berichten kwamen 4u later toe, geen signaal,etc etc. Nu moet je weten dat we op 200m van een zendmast wonen dus het is quasi onmogelijk van geen signaal te hebben.

Volgens Mobi lag het aan onze telefoons en kon het ONMOGELIJK aan hun liggen. M.a.w. alle 4 de gsm's van het zelfde gezin waren allemaal tegelijk kapot gegaan en vertoonden miraculeus het zelfde probleem.
Het openbreken van de kabel zal nog wel even duren. Telenet zal de boel proberen te frustreren. Daarnaast blijft de vraag of het echt voordeliger is.

In Nederland heb je ook andere aanbieders op het netwerk van kpn maar zijn die nu echt goedkoper dan telfort ?

Probleem in Be blijft geen concurrentie. Belgacom zit met koper en haalt de telenet top snelheden niet. Telent heeft een vrij goede dekking. Ze komen ook in gebieden waar je met adsl op brakke snelheid zit. Dit is o.a ook mogelijk omdat in BelgiŽ de kabels voor een groot deel boven de grond lopen dus ook in wat meer afgelegen gebieden heb je volle snelheid.

Telenet heeft dus weinig concurrentie en dat maakt dat ze de [rijzen gewoon kunnen verhogen.
De meeste Belgen interesseren zich niet om al die zaken te vergelijken, laat staan om over te stappen.
ik heb ze wel vergeleken en de "aanbiedingen" die ze de groepsaankopers deden zijn gewoon te belachelijk voor woorden, het zijn hun standaardpaketten die zwaar inferieur zijn aan de snelheid die je met de kabel kan halen, verder aangedikt met overbodige tv-paketten waar je dan zogezegd tot §400 mee bespaard.
Als het op internet en televisie aankomt is telenet al jarenlang de onbetwiste nummer 1 en als je zoals de klagers elke euro wil omdraaien, dan boet je in op snelheid en kwaliteit.
Ik vraag me toch ernstig af waar iedereen die gigantische snelheden voor nodig heeft. Zijn dat dan allemaal mensen die complete nieuwsgroepen downloaden? Voor "legaal" gebruik is een VDSL verbinding echt wel voldoende, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn 30/3 niet volstond.
Dan heb je niet goed gekeken. Ik ben overgestapt naar Proximus nadat ik daar een goede deal had gekregen. Ik bespaar bijna 800 Euro op 2 jaar. Ik ga van het hoogste pakket bij Telenet, naar het hoogste bij Proximus. Ik ben er in snelheid wel op achteruit gegaan, nu nog "maar" 62 mbit, maar ik heb wel helemaal geen limiet meer.
bij telenet heb je al jaren een FUP waar je met wat opletten tot 2TB per maand kan downloaden tegen 160Mbit, dat is niet zomaar een beetje er op achteruitgaan hť ??
niet moeilijk dat je dan 33§ per maand kan besparen, vergelijk eens wat je betaald voor een miezerig 60Mbit lijntje
"met opletten" ....

dat wil zeggen dat je niet kan downloaden wanneer je wil; je moet al binnen bepaalde uren gaan plannen enzo...

een woensdagmiddag downloaden zit er niet in dan...
sorry, maar dat noem ik dan geen 2TB limiet; je bent bij andere providerS veel beter af.

Zelf zit ik bij dommel; ik betaal zo'n 33euro per maand voor een limietloze internetconnectie en ik haal geregeld mťťr dan die 2TB, zowel buiten als binnen de 'piekuren'; en ik download niet illegaal, ik kijk gewoon veel tv (netflix en stievie) en download nogal wat linux distro's om op mijn testmachines de nieuwste vorderingen bij te houden en ik draai een mailserver voor de familie en een paar van mijn klanten.
ik betaal geen cent meer en krijg nooit geen 'smallband' ťn ik heb een vast ip adres, en alle poorten staan open; ook de 25 (smtp) die bij de meeste providers dichtgetimmerd is in belgie...
als je klanten het leuk vinden om op een thuislijntje te draaien zonder garanties qua uptime en een zielige uploadsnelheid :/
netflix en stievie misbruiken gewoon de netwerkcapaciteit van providers, dat mag je die providers niet kwalijk nemen. als je ziet wat voor belachelijke minimumvereisten ze hebben (The minimum required connection speed is 0.5Mbps, but you may want a faster connection for improved video quality), dan zal ik de kat de bel aanbinden en claimen dat je een hele maand 31 dagen/24u kan netflixen (167GB) zonder op smallband te komen en moest dat dan toch nog gebeuren door die 1.8TB aan illegale torrents, dan kan je nog vrolijk verder kijken
0.5 mb is als je video met veel blokjes wilt: 320x240 ... sorry, maar dat kijk ik niet; ik heb op m'n tablet, tv (via xbox) en pc overal een scherm met full hd en stream dus ook aan full-hd, en op de xbox komt daar ook nog eens een DTS signaal bij (of dolby 5.1 als er geen dts beschikbaar is)

een youtube stream op fullhd is ook niet hetzelfde als eentje op 240p, ik denk dat ik eerder aan 5mbit zit voor het videobeeld (een verdubbeling in hoogte en breedte is dus x4 en niet x2; van 240 naar 1080 is ongeveer 4.5x en van 320 naar 1920 is x6, opgeteld komen we dus aan factor 10.5, 0.5x10.5 = ~5mbit (het geluid is in dolby surround of dts, dat is een stream van 640kbit; je mag die van mij zelfs in die 5 mbit rekenen want video vergroten schaalt niet exact 1:1 omdat er ook nog compressie wordt toegepast)
reken maar dat hier toch per dag zo'n 10 uur wordt afgespeeld; en dan reken ik nog de vele nasa en youtube live uitzendingen niet mee die ik op de achtergrond laat draaien (om dan te alt-tabben als het interessant wordt; dat is handig als er een presentator is zodat je kan volgen)

[Reactie gewijzigd door bogy op 13 februari 2015 20:46]

ik verzin dat niet hť, dat is wat netflix zťlf opgeeft. heel jouw post maakt alleen maar mijn punt duidelijk dat zij onrealistisch lage eisen stellen en extreem misbruik maken voor wat in een hedendaags huishouden als normaal wordt beschouwd
ze geven op dat het werkt vanaf 0.5mbps ...
en ze zetten er bij dat je een betere connectie nodig hebt om betere kwaliteit te hebben... is toch niets mis mee...

da's hetzelfde of men zou zeggen; je kan deze webradio beluisteren vanaf een 56k modem aan 32kbit, wil je echter zuiverder geluid dan heb je een snellere verbinding nodig (bv isdn @ 64kbit of 128kbit, dsl of kabel voor 144 kbit en hoger)
idd da's exact hetzelfde, nog een leukere vergelijking: waarom krijgen mensen toch altijd boetes als ze tegen 180 over de autosnelweg knallen? Tegen 90 raak je er ook. Geen enkele auto waarvan de maximumsnelheid gelijk is aan die van de weg, op elektrische driewielers na
Waarom zou die prijsverhoging al effect hebben op het aantal klanten in het 4e kwartaal? Die prijsverhoging ging pas in op 25/01... Bovendien is het resultaat van de groepsaankoop pas bekend geraakt op 01/02 en ja dat zal geen potten breken, zoveel is zeker.
Wellicht het financiŽle kalender jaar voor Telenet wat bedoeld wordt?
De meeste Belgen interesseren zich niet om al die zaken te vergelijken, laat staan om over te stappen. Dat zie je in vele zaken. Bovendien zal met het huidige duopolie toch geen echte concurrentie zijn omdat het voor de aanbieders in eigen vel snijden zou zijn ipv het binnenhalen nu.
Er zijn ook niet veel interessante alternatieven, als ze er al zijn, zijn ze vaak peperduur in verhouding tot de huidige provider. Dankzij het duopolie zit het in BelgiŽ wel redelijk vast, helaas.
Ik wacht vol spanning op de komst van Mobistar op de kabel, dat openbreken van de kabel zal veel meer potten breken!
Vraag me af of dat ooit gaat gebeuren, momenteel hebben ze immers een redelijke monopolie op telefonie gebied, zoals de KPN dat hier heeft zo'n beetje, uitbreiden is natuurlijk nooit verkeerd, maar neemt ook de nodige risico's met zich mee.
Het echte probleem is zoals anderen ook aanhalen dat er geen volwaardig alternatief is. De snelheden maar ook de kwaliteit van digitale televisie kan je gewoon niet realiseren met dsl.
Bijna, de nieuwe generatie van Alcatel jaagd 500mbit over de koper draden, maar de door afstand vertraging zal dat eerder 200 worden, tenzij ze fiber tot elke straat cabine laten gaan
er valt dan ook niet veel te vergelijken....
je kan moeilijk 5mbit internet met 160mbit internet vergelijken. en als je dan de regel van 3 even toepast op de xdsl prijzen dan kom je met alle andere providers veel duurder uit dan telenet.
Is het netwerk zo slecht in belgiŽ?

dat jullie nog zitten te wachten op een kabelaar concurrent? hebben jullie daar geen glasvezel die kan concurreren met de kabelaars?

zodra hier glasvezel goedkoper gaat worden dan de kabel, stappen wij in ieder geval meteen over (nederland) uiteraard eerst de kabelaar opbellen of ze een concurrerende prijs aan ons kunnen aanbieden.

hopelijk komt glas tweak z.s.m naar Lelystad met hun 1Gbps.
Belgacom heeft al glasvezel, verspreid over het ganse land, maar enkel voor bedrijfen en in/rond bedrijvenzones.
Het is me een absoluut raadsel, waarom ze niet rustigaan die zones beginnen uit te breiden. Vanuit de bedrijvenzones telkens wijken, zones toevoegen.

Daarenboven is Belgacom heel conservatief in hun profielen. Buitenlandse providers bieden op dezelfde signaalkwaliteit hogere snelheden aan. Die conservatieve aanpak zou in 2015/2016 langzaam verlaten worden.
Het netwerk is uiteraard goed. De reden waarom concurrentie goed kan zijn is om prijzen te drukken. Als de concurrent veel goedkoper blijkt te zijn voor gelijkaardige pakketten, moet de rest wel volgen. Dat is zo gebleken op de mobiele telefoniemarkt, maar hier was het net Telenet die meer voordeel gaf voor een lagere prijs toen het op de mobiele markt kwam.
Los van het feit dat Telenet expres geen flexibelere formules biedt (lees: goedkopere) moet je je toch afvragen dat die bende van die groepsaankoop wel nadenkt over de gevolgen van hun overstap.

Voor een aantal euro's minder gaan ze misschien terug naar het 6 Mbit tijdperk bij de xdsl concurrentie, is hdtv geen optie en loopt de overschakeling van het telefonisch gedeelte in de soep, en dan gaat het nog niet eens over de fysieke installatie van de apparatuur van een concurrent.

En ja, er bestaan zeker menschen die voldoende hebbe aan 6 Mbit, dat terzijde.

[Reactie gewijzigd door anessie op 12 februari 2015 17:27]

Aantal euros valt wel mee, ik betaal 39§ per maand bij scarlet.
Dat is bijna de helft van wat ik bij telenet kwijt was.
Ja het is wat trager (16/2) maar ik merk geen verschil buiten downloaden.
Daarbij heb ik me ook een Netflix abonnement genomen en houd ik nog elke maand geld over.
Met het uitgespaarde geld koop ik over 3 jaar een nieuwe tv, dus ik ben tevreden met mijn overstap.
De groepsaankoop was ook een grote grap. Het aanbod van Proximus is 2 euro duurder(!) dan als je het pack gewoon via Proximus.be zou kopen. Ok, je krijgt er tijdelijke voordelen bij, maar die zijn dan ook tijdelijk.
Als je enkel internet neemt ben je in princiepe beter af bij Belgacom-Proximus, maar hun technologie is echt kaka op het vaste gedeelte. Zogezegd 70/6 wat ik nog maar op 2 plaatsen ooit heb gezien bij hun klanten.
Hier ook een 65/6er maar dan moet je ook niet op de parking wonen :+
6mbit is echt wel zťťr sterk overdreven, dit hangt allemaal af van waar je woont. De meeste mensen kunnen vlot 30Mbit halen met xdsl, en zelfs 70 Mbit als je lijn het toelaat. Indien je buiten een grote stad of dorpskern woont, is het inderdaad niet mogelijk om over te stappen, maar dat is in veel gevallen zo.

Ik raad iedereen aan gewoon te kijken wat de snelheid is die je verbinding toelaat (kan via http://www.lijntest.be/ ), en dan zelf te beslissen. xDSL is op veel plaatsen een zťťr goed alternatief, Belgacom is momenteel glasvezel aan het leggen tot de wijkkasten, en vectoring aan het toepassen op de koperlijnen, dus de snelheden gaan sterk omhoog.
Een vriend van mij woont op 150 meter van de drukste winkelstraat en het centrum van Gent. Echte komt hij niet boven de 20/1 en dat als hij alle tv toestellen uitschakeld.
Natuurlijk maar we zijn het er wel beide over eens dat dit scenario van 160Mbit naar 6Mbit mogelijk is?
Heb ik gedaan, gloednieuwe woonwijk, gloednieuw materiaal van Belgacom, resultaat: 13Mbit. Sorry, maar dat is bagger. 1,5km van het centrum, op de as Antwerpen-Brussel. (Los van het feit dat ik het al lang geen argument meer vindt dat Limburgers of West-Vlamingen schijnbaar nog in onderontwikkeld gebied zouden wonen).

Trouwens die lijntest, is dat inclusief TV signaal want dat gaat toch ook over dsl? Hoeveel hou je dan nog over als mama TV kijkt, zoonlief zit te gamen en de dochter Netflix wil zien. Ik zal maar terug papieren kranten gaan kopen zeker?
Lijntest is exclusief TV. Om je een idee te geven, ik zit met 72 Mbps line speed, en tegelijk 2 HD streams TV, + 3 HD streams netflix tegelijk is geen ťnkel probleem.
Ok dat wist ik niet. Maar ik blijf erbij dat het belachelijk is dat Belgacom vandaag nog nieuwe ondermaatse nieuwe lijnen leggen. Goed voor jou dat het hebt en de keuze hebt, want dat is uiteindelijk het grootste probleem: een deel van de bevolking heeft geen waardig alternatief.
Belgacom is vťťl goedkoper en blokkeert geen VOIP etc. Als je dat ook meeneemt, kom je een pak goedkoper uit.
Niet vergeten: basisabonnement kost §25,50 en dan kan je tot 70/6 krijgen. Dat lijkt me niet zo slecht? Voor §20 voeg je nog TV toe.
Telefoon doe je via VOIP.

Mijn broer is net overgestapt van Telenet, met een manke VOIP ondersteuning (soms werkte het wel, soms niet). Belgacom is een stuk goedkoper, sneller (30Mbit Telenet - 50Mbit Belgacom) en zijn VOIP (Gigaset setje) werkte nu altijd.
Ik beweer niet dat iedereen 50/70/... kan halen, maar we moeten ook niet onnozel doen dat je bij Belgacom maar 6Mbit haalt, al zijn er wel zulke gevallen.
30mbit via Telenet is wel heel laag. Had hij misschien nog een verouderd abonnement? En heeft hij dit al wel eens goed aangegeven bij Telenet dat ze het hebben kunnen nakijken?

Was bij mijn moeder ook het geval, had erg traag internet. Gewoon eens de klantendienst gebeld en na een gratis monteur was dit volledig in orde.

Normaal is Telenet vrij goed in het garanderen van de snelheden.

Nou heb ik niet veel ervaring met Proximus, maar op de website staat toch echt dat de maximum snelheid voor het abonnement van 25.50 euro 50/4 is? Of ben ik nou scheel. :P
Bij Ziggo zijn ze daar gevoeliger voor. Ik kreeg een brief waar in stond dat ik per 1 Maart meer moest gaan betalen voor Internet Z1. Het huidige tarief van § 39,95 per maand (wat ik al duur genoeg vind voor een 30/3 verbinding) werd verhoogd naar § 42,50 per maand. Als ik het er niet mee eens was mocht ik opzeggen.

Ik heb Ziggo gebeld en gezegd dat ik het niet eens was met de prijsverhoging en overwoog om naar een andere provider te wisselen. Om mij als klant te houden bood Ziggo mij tot einde contract 10% korting, of te wel § 4,25 per maand aan.

Het lijkt niet veel, maar op jaarbasis zijn dat toch weer § 51 per jaar. Daar krijg je toch weer een paar kratjes bier voor ...
Het verschil is dat Telenet een monopolie op de kabel heeft. Ik heb voor ik ben overgestapt naar een andere provider ook geprobeerd om een goedkoper tarief te krijgen, maar ze doen daar niet aan mee. Telenet weet dat je voor kabel nergens anders heen kan en dat de xDSL verbindingen in het merendeel van BelgiŽ te wensen over laat.
Bij Ziggo is dat niet anders. Zij hadden praktisch ook een monopolie op de kabel. In ieder geval in de gebieden waar zij actief zijn. Waar Ziggo niet actief was, was UPC actief. Nu ze gefuseerd zijn kun je in heel Nederland enkel bij Ziggo terecht voor kabelinternet (via coax).

Ook hier is xDSL geen fatsoenlijk alternatief.
tja, ze hebben een monopolie op het breedbandinternet.

de concurrentie gebruikt nog telefoonlijnen om hun internet aan te bieden, met als gevolg dat er geen garantie is van snelheid. ook zijn de prijzen van de concurenten niet in verhouding rechtvaardig.
ook de televisie van Telenet is beduidend beter als de concurentie.

Telenet §65/maand (60Mbit/5Mbit/150GB)
Belgacom §58/maand (30Mbit/4Mbit/150GB)
Scarlet §39/maand (30Mbit/???/onbeperkt) 3rd-party belgacom
* Tripleplay abbonementen

Scarlet heeft eigenlijk als enige een goed alternatief tov Telenet, maar zelf ben ik geen voorstander van 3rdparty aanbieders van Belgacom.

als we deze prijzen vergelijken met nederland, dan is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Belgacom §58/maand (30Mbit/4Mbit/150GB)
Scarlet §39/maand (30Mbit/???/onbeperkt) 3rd-party belgacom
Scarlet verkoopt gewoon dezelfde diensten en zelfs producten als Belgacom, maar dan goedkoper. Men zegt dat de service en ondersteuning bij Scarlet daarom ook minder goed is, want je betaalt minder, maar soit.

Verder is die 30Mbit bij Belgacom en Scarlet geen plafondsnelheid; ze hebben het op 30Mbit vastgelegd omdat die snelheid voldoende vaak gehaald kan worden bij de klanten, zodanig dat ze zich niet bekocht voelen als hun lijn blijkbaar minder goed is. Belgacom heeft ook een deftige tool waarmee je vrij nauwkeurig te weten kan komen hoeveel je snelheid zal zijn op jouw adres.

Ter illustratie: ik zit bij Scarlet en haal een sync van 70/10, waarbij mijn werkelijk behaalde snelheid 70/8 is, want Scarlet limiteert de bandbreedte van de actieve PPPoE-sessie naar een upload van 8Mbit (terwijl in 2014 de sync gebeurde op 70/6 en de PPPoE gelimiteerd werd op 70/4). Soit, dolle pret aan deze snelheden en voor minder dan §40/maand zonder je iets te hoeven aantrekken van een FUP of van piekuren.
Goed voor je, het xdsl alternatief van Telenet op mijn adres zal capped zijn op 7Mbit.
Bertje zegt dat we kwaad zijn omdat telenet niet goed communiceerd heeft naar de klant waarom ze ons rippen!
In gesprek met De Tijd geeft onafhankelijk bestuurder en voorzitter bij Telenet Bert De Graeve toe dat de mediaspeler communicatiegewijs steken heeft laten vallen. "We zijn er niet genoeg in geslaagd om de klanten uit te leggen hoeveel kwaliteit ze krijgen. Als Telenet al een zwak punt heeft, dan is het wellicht dat", klinkt het.
Kwaliteit ze krijgen?
http://www.demorgen.be/ec...teit-ze-krijgen-a2193563/
Te gek voor woorden!
Hij heeft gelijk dat de klant toch werkelijk "supersnel" internet kan krijgen. Dat 95% van de klanten dat niet nodig heeft, daarover rept hij geen woord.

Verder verduidelijkt hij specifiek dat mensen die geen snel internet willen betalen (voorlopig) beter elders aankloppen. Concurrentie op inhoud, niet op prijs.

[Reactie gewijzigd door anessie op 12 februari 2015 19:45]

Vast internet daar ligt in Belgie niemand van wakker. Zoals met alles staan ze klaar om te veranderen maar als het er op aan komt dan blijft iedereen waar hij is.
Gemakzucht of geen alternatief.
Proximus is dan wel goedkoper maar dat "kleine" prijsverschil is voor de meeste de omschakeling en de mogelijke hinder niet waard.
Als men dan nog is voetbal(buitenland) en studio 100 ofzo wil zit je ook al vast. Wie dat gewoon is betaald met plezier meer. Denk dat ze gerust nog wat kunnen stijgen vooraleer de meerderheid denkt om over te stappen.
Proximus is nu eenmaal bagger qua vast internet...
Hangt van de situatie af, hier is momenteel 50/6 de snelheid en daar ben ik ruim tevreden mee. Meer mag altijd maar op koper ga je die snelheden van telenet nooit halen.
Heb je pech zit je uiteraard aan een lagere snelheid maar niemand zegt dat je dan moet blijven.
Neem de eerste maand de 2 en je kan dan zien of je tevreden bent bij proximus of niet.
Indien tevreden zeg je telenet op, en anders zeg je toch kosteloos belgacom op.
Inderdaad, de kwartaalcijfers van 2014 zeggen niets over de prijsstijgingen.

Ik ben ook overgestapt vorige maand van Telenet naar Proximus en heb 1 maand beide producten gehad om te vergelijken. Heb nu een 50/6 lijn bij Proximus en ben hier heel tevreden over. Echt unlimited / geen dal/piek uren.

Ik ben een grote gebruiker van internet zowel professioneel van thuis uit werkend via VPN als prive, ik snap niet dat een gewone particulier meer dan 50mbit moet halen !? Dat is waanzin om wat te surfen / youtuben en zelfs netflixen. En om eens iets groter te downloaden wacht ik wel een paar minuten langer...

Alles bij mekaar betaal ik nu ong 20 eur minder per maand.
Een dezer dagen worden al mijn telenet producten opgezegd na 17 jaar trouwe klant en bij een van hun eerste klanten te behoren.

Hopelijk worden de cijfers van opzeggende klanten na een paar maanden ook gepubliceerd.

En inderdaad, de groepsoffertes zijn om te huilen als je naar de details begint te kijken.
Zolang er niemand anders op de kabel komt heb je als serieuze gamer/streamer geen keuze qua stabiliteit.
ADSL heeft te veel variabelen en condities om je een stabiele lijn met de aangeprezen snelheden te leveren.
zoveel ophef maar uiteindelijk komt het toch hier op neer :

they talk the talk but don't walk the walk.

mensen zeggen zovaak dingen maar als het puntje bij paaltje komt
gaat het overgrote merendeel toch wel mee met de massa.
Aangezien niet iedereen het ziet zitten om een overstap te maken zitten ze vrij veilig.
Mensen die alles goed opvolgen en wel actie durven ondernemen zijn meestal veeleisender. Ik reken me tot die groep.

Als je dan een prijsverhoging van §2 krijgt vloek je even en kijk je hoe het bij de rest is. Je ziet dan dat je bij de concurrentie ongeveer evenveel betaalt als voor de prijsstijging maar een inferieur product krijgt.
Tsja, wat doe je dan.

Je slikt die prijsstijging en gaat door.

Het moet gezegd, telenet levert al jaren een goed product. Vind ik het leuk dat ze duurder worden? uiteraard niet, maar ze leveren in BE nog altijd de beste prijs/kwaliteit voor mij. Niet voor iedereen, maar voor ons is er geen twijfel.
Gouden regel: kwaliteit moťt betaald worden.
Helaas ligt de prijs voor kwaliteit in BelgiŽ tť hoog in vergelijking met buurlanden.

Voor 160/10 betaal ik §45,45/maand. Ik haal daadwerkelijk 155/9.5 dus dat zit wel snor.
Normaal kost dit abbo §59.50 maar we hebben korting doordat we ook telefonie afnemen.

Als ik dan even kijk kan je voor §60 per maand 500/500 krijgen in NL.
Ridiculous :)

[Reactie gewijzigd door CedricD op 12 februari 2015 20:13]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True