Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 148 reacties

Volgens videokaartfabrikant Nvidia zal gamesontwikkelaar Rockstar zijn aankomende game Grand Theft Auto V nog dit najaar ook voor de pc uitbrengen. Versies voor de Xbox 360 en PlayStation 3 waren al aangekondigd, maar een pc-versie was nog niet bevestigd.

Box Grand Theft Auto VIn een gesprek over kwartaalcijfers sprak een topman van Nvidia over veranderingen in de pc-markt en het feit dat pc-gamers zich opmaken voor een aantal grote titels die dit najaar uit zullen komen. Hij noemde daarbij specifiek Call of Duty: Ghosts, Assassins Creed IV en dus Grand Theft Auto V. Nvidia werkt geregeld samen met gameontwikkelaars om de graphics van pc-games te optimaliseren en dus is het niet gek dat het bedrijf weet van een pc-versie terwijl deze nog niet aangekondigd is.

Het zou betekenen dat de pc-versie kort op de console-varianten volgt; die staan namelijk gepland voor een release op 17 september. In het verleden zat er vaak langere tijd tussen console- en pc-releases van Rockstar. Bij GTA IV moesten pc-gamers zeven maanden wachten en de game Red Dead Redemption verscheen helemaal niet voor de pc.

Het enige dat Rockstar ooit over een pc-versie gezegd heeft is dat deze overwogen werd. Gamers waren al een petitie gestart om Rockstar over te halen de game daadwerkelijk voor de pc uit te brengen. Deze heeft op het moment van schrijven 314.525 aanhangers.

Update, 14 augustus, 13:35: Nvidia heeft inmiddels bekendgemaakt dat het niet weet of Grand Theft Auto V dit najaar voor Windows verschijnt. Met de lijst die de topman opsomde 'sprak hij slechts het enthousiasme uit voor de gamesindustrie'. Het was volgens de fabrikant geen opsomming van games die binnenkort voor Windows zullen verschijnen. "Nvidia heeft geen weet van een pc-versie van Grand Theft Auto V. We betreuren de verwarring," laat het concern nu weten.

Reacties (148)

Reactiefilter:-11480135+179+29+32
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
Voor de mensen die pre-orders voor de console willen gaan annuleren. Wacht daar maar even mee.

NVIDIA Statement:
“Please note, during our Thursday’s earnings call, our investor relations team provided a list of important games that gamers are looking forward to on PC this fall, and included Grand Theft Auto V on that list. This statement was made with the intent of expressing enthusiasm for the games industry in general, and was not intended to represent specific knowledge possessed by NVIDIA. NVIDIA does not have information on any possible PC version release of Grand Theft Auto or its availability. We deeply regret the error.”

Bronnen:
http://www.twinfinite.net...v-will-be-released-on-pc/
http://linustechtips.com/...vidia-retracts-statement/
Allemaal leuk en aardig maar Nvidea maakt geen chips voor consoles dus valt het wel erg op dat ze GTA V zeggen. En zoiets zeg je niet zo even uit enthausiasme. En dom gezeik eigelijk van Rockstar, zeg gewoon of er een pc versie komt ja of nee.
Het is maar net hoe je het interpreteert; de beste man gaf alleen aan dat men (gamers) zich voorbereiden op de sterke line-up van games dit najaar en liet in dezelfde zin een aantal games noemen.

Dat kan dus ook betekenen dat PC-gamers mogelijk investeringen of aanpassingen op hun systeem vertragen/uitstellen omdat een aantal van hun ook een console hebben en dus mogelijk GTA:V op de console gaan spelen en voorlopig geen nieuwe GPU gaan kopen.

Neemt niet weg dat men bij NVidia vergeet dat later ook nog een BF4 om de hoek komt kijken waar minstens (zo niet meer) GPU-power voor nodig is dan voor een mogelijke GTA:V voor de PC.

/edit: en natuurlijk is er een mogelijkheid dat deze uitspraak aanstaande donderdag wordt bevestigd door Rockstar; dan komt ook de nieuwe/officiele multiplayer gameplay video uit.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 13 augustus 2013 08:26]

Volgens mij heeft hij dit gezegd (zie bron artikel):
preparing their systems for a strong roster of games coming this fall, including blockbuster franchises, such as Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto V and Assassin’s Creed IV.
Ik kan er toch alleen maar uithalen dat deze games komen. Ik zou niet weten waarom ik dit najaar mijn PC moet upgraden voor een spel wat alleen op een console uitkomt...
Ik denk dat BF4 niet genoemd wordt omdat EA/DICE hiervoor AMD als partner hebben gestrikt - BF4 zal AMD-geoptimaliseerd worden (wat dat precies inhoudt weet ik niet: wellicht stoere mariniers met lange, in de wind wapperende manen dankzij TressFx?)


O/t: ik hoop oprecht dat dit bewaarheid gaat worden, want als ik op n game op zit te wachten, dan is het wel GTA V (duimen dat het niet een console-only wordt a la Red Dead Redemption, want ik hoef geen speeldoos in huis).

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 13 augustus 2013 11:00]

Dat is mooi nieuws, Rockstar laat de PC-Markt niet langer onnodig wachten op een titel die toch oorspronkelijk begon op de PC.
op een titel die toch oorspronkelijk begon op de PC.
Grand Theft Auto was een multiplatform titel met een simultane release op de PSX/PC...

http://gta.wikia.com/Grand_Theft_Auto_1
Correct, maar de port naar PSX is niet door (destijds) DMA gedaan. Zelfs de Windows-versie was een port; het origineel is ontwikkeld voor DOS.
Dan zal een next gen versie ook wel in de planning staan, hoeft niet zo veel meer voor aangepast te worden. het huidige format begon oorspronkelijk op de consoles :)
Ik wacht ook bewust nog even met een pre-order, mocht het plotseling begin volgend jaar worden dan koop ik hem voor de next gen.
Dan zal een next gen versie ook wel in de planning staan, hoeft niet zo veel meer voor aangepast te worden. het huidige format begon oorspronkelijk op de consoles :)
Aangezien de Next-gens ongeveer gelijk zijn aan de standaard game PC, zijn slechte ports (GTA IV anyone :X) hopelijk verleden tijd. Verwacht ook dat de Next-Gen versie van GTA V niet lang na de PC versie uit komt.

Zou het vreemd vinden als het wel uit komt maar Nvidia kletst niet uit haar nek lijkt me, zeker weer een dealtje met x360/ps3 gesloten om de PC release stil te houden voor pre-orders binnen te harken of iets in die richting.

[Reactie gewijzigd door naaitsab op 13 augustus 2013 09:11]

Aangezien de Next-gens ongeveer gelijk zijn aan de standaard game PC, zijn slechte ports (GTA IV anyone :X) hopelijk verleden tijd.
Sorry maar dat slaat nergens op :). Een slechte port is over het algemeen een slechte port omdat er weinig is gedaan om de game aan te passen aan de infrastructuur en paradigma's van het andere platform, niet omdat de interne hardware nou zoveel verschilt. Wat je bijv. veel ziet bij slechte PC ports van console titels is dat je geen mogelijkheid hebt om grafische instellingen te doen, geen keys kunt binden, in-game menu's niet met de muis bestuurbaar zijn, icoontjes en infographics niet zijn aangepast, etc. Hoeveel de next-gen consoles op hardwaregebied ook op PC's lijken, het verandert compleet niets aan het gegeven dat consoles gewoon op een hele andere manier bestuurd worden dan een PC.

@Hieronder:
GTA IV ws een slechte port
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik heb het zelf niet gespeeld op de PC dus ik kan er verder niet over oordelen. Ik heb het over wat iets in het algemeen een slechte port maakt

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 13 augustus 2013 16:00]

De GUI problemen die je aanhaalt zijn zo gepiept, dat heeft niks met een brakke spelervaring te maken (FPS en beeldkwaliteit zoals GTA IV was)

Het probleem is dat consoles nu erg verschillen van de PC, met name de PS3 de X360 komt in de buurt. De next gen is qua hardware nagenoeg gelijk aan een standaard AMD PC dus qua engine hoeft er veel minder gesleuteld te worden om het op een PC draaiend te krijgen of Vice-Versa. Een paar settings optimaliseren of bedienbaar maken met een controller is zo gepiept, staat totaal niet in verhouding met een engine porten naar een ander platform.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het porten van een game werkt, dat is al 9 jaar mijn werk.
Een paar settings optimaliseren of bedienbaar maken met een controller is zo gepiept
Het gaat niet om het bedienbaar maken met een controller, het gaat om het bedienbaar maken met de muis. En nee, dat is niet zo gepiept, want het hele systeem is er niet op ontworpen. Ik heb dat persoonlijk gedaan voor de PC-versie van Project: Snowblind. De hele codebase was er niet op gebouwd dat je met de muis willekeurig van element naar element kon bewegen. Ook keybindings zijn in een slecht ontworpen game ook vaak een probleem omdat die veel teveel uitgaan van een controller.

Een ander leuk voorbeeld was de laatste Tomb Raider, waarbij er op tal van plekken in de game code uitgegaan wordt van een constante framerate. Run je op de PC, heeft het beestje ineens een variabele framerate (wegens heel uiteenlopende hardware en de optie om vsync uit te zetten), klopt er dus niets meer van bepaalde timings. Of dan worden er ineens dingen te snel ingeladen waardoor bijv. een cutscene te vroeg wordt ingestart.

Als er iets makkelijk is dan is het wel gewoon het porten van de engine, zeker als je het hebt over de conversie van Xbox 360 of PS3 naar hedendaagse PC hardware. Vrijwel elke GPU werkt nagenoeg hetzelfde, je hoeft praktisch alleen wat API calls aan te passen. En dat leeft dan ook meestal in een vrij geisoleerd stuk van de gamecode, ipv bakken aan random gamelogic dat zo'n beetje over de hele game verspreid ligt.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 13 augustus 2013 15:58]

"waarbij er op tal van plekken in de game code uitgegaan wordt van een constante framerate."

Is dat gedaan om performance-redenen o.i.d.? Het klinkt namelijk als iets dat globaal goed afgevangen kan worden door gewoon goed gebruik te maken van een degelijke timer, waar ruimschoots libraries voor beschikbaar zijn.
Zo gepiept, en toch moet ik regelmatig op Playstation of Xbox knoppen drukken om dingen te bedienen, volgens de tutorials dan.

Het porten van een engine en het porten van het spel zelf zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Beide worden geregeld afgeraffeld.
Bijzonder dat dat dan niet voor iedereen hoeft. Ik heb GTA 4 + alle 2 de DLC's helemaal grijs gespeeld en ik heb nog nooit een Xbox controller te hoeven gebruiken om uberhaupt iets te bedienen.

Lees, de ports kunnen beter, maar het werkt als een trein.
GTA IV ws een slechte port. De performance was om te huilen. Op sommige PC's waaronder de mijne draaide het gewoonweg niet. Slechts na 2 patches kon het spel zelfs maar gestart worden.
En na alle after-sales support... draait deze game als een zonnetje. GTA IV mag dan OOB crappy zijn geweest, Crysis 1 draaide anders ook niet optimaal toen het net uitkwam, zelfs niet op de zwaarste bakken kon je het niet voluit draaien zonder significante framedrops en dat was een PC exclusive.
Crysis 1 was gewoon zwaar, GTA IV was gewoon onmogelijk om met 60fps te draaien, ongeacht je hardware of settings. Betere hardware stond niet gelijk aan betere performance: Boven de 40fps kwam het spel zelden.
GTA IV was z slecht geport dat je met P 'Definition' kon togglen dat er voor zorgde dat alles superblurry werd waardoor je kartelige randjes niet meer zag :X

Dit was vast een uitkomst op de consoles die aan crappy TV's hingen, maar of we dat als PC-gamers op onze full HD-monitoren nodig hadden betwijfel ik 8)7

Meer info: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=379997

Ik denk met veel prezier terug aan de vorige engine van ze, waar GTA3, GTA Vice City en GTA San Andreas op draaide. Qua textures en mogelijkheden van de engine misschien niet zo mooi, maar 100x minder afgeraffeld dan die rommelige zooi dat GTA4 heet...
GTA III was vreselijk!
Pas met Vice City was de engine goed geoptimaliseerd
Waar III niet draaide, draaide Vice City wel |:(
Hopelijk volgen ze deze trent met GTA V :)
GTA V wordt net als IV gebouwd op RAGE.
Misschien hebben ze veel kennis opgedaan bij het maken van Max Payne 3.
GTA III deed het destijds perfect. Had je wel de vereiste hardware (2002: toen had ik een P4 2.53 GHz met een Ti 4400)? Volgens mij draaide de game ook op pentium3 (450).. Vice City was een stuk zwaarder.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 13 augustus 2013 13:29]

yep helemaal mee eens; P4 2.4 ghz met een 4200Ti draaide GTA III perfect bij mij. (en VC ook trouwens)

vergeet niet dat je in GTA III wel minder mogelijkheden had. Zodat je bijvoorbeeld geen tweewielers kon rijden. Alleen auto's en trucks etc. In VC zat dat weer wel.
Was dat niet gewoon bloom?
Hoe het er uit ziet is maar een klein onderdeel van of het een goede port is, een goede port moet op zijn minst aan deze eisen voldoen:

Het moet redelijk goed draaien op zowel intel als amd en zowel op Nvidea als Amd.
Het moet niet te buggy zijn en niet te veel crashen.
Het moet aan pc specefieke eisen voldoen zoals dedicated servers in geval van multiplayer, customizable input and graphics, een niet gelimiteerde framerate of een framerate die ten minste op 60 fps gedraaid kan worden en natuurlijk moet er niet te veel gedoe zijn om het werkende te krijgen.
Het spel moet goed geschikt gemaakt zijn voor pc controls, dit gaat op voor soepele muis bediening maar ook voor menu's die handig met muis en toetsenbord moeten zijn (het gaat op het laatse echt heel vaak fout)
En ja het mag er ook best een beetje redelijk uit zien.

op het grafische veld deed gta IV het nog niet eens zo slecht maar op andere velden ging het niet zo goed.

[Reactie gewijzigd door qlum op 13 augustus 2013 11:03]

Idd. Saints row the third doet het nog steeds niet op mijn rig terwijl ik met gemak over de systeem eisen ga. -_-. Gta IV the episodes of libery city deed het voor mij beter dan GTA IV origineel zelf.

Als gta V ook kut werkt op de pc ga ik hem alsnog voor de 360 halen dan maar :( Maar laten we hopen dat gta V geniaal gaat werken :D
Saints Row The Thirds was juist best goed geoptimaliseerd. Juist het tweede deel van een grote berg optimalisatie-drama.
Waar ik last van heb is net als met crysis 3 als ik 5-10 minutjes speel de geluid blijft haken en dat ik nergens in kan stappen en de radio stopt met spelen. Zodra ik op ESC druk loopt het spel voor 10 minuten vast en gaat weer verder. Dit herhaalt zich continu. En kon maar geen fix vinden -_-

Terwijl het AMD geoptimaliseerd is en ik heb AMD rig.
M'n vriendin speelt de game anders gewoon vlot op haar i5-2400 met Radeon 4850 512MB en 4GB RAM :+ Da's op geen enkele manier een krachtige PC maar Saints Row The Third loopt als een zonnetje.
Als je een Faaldozer hebt zit daar je probleem. Er zijn veel problemen met de 8120 en 8150 inzake hangen e.d. Zijn kort gezegd kut chips. M'n vriendin heeft vergelijkbare problemen met haar FX.
Ik heb 1100T black edition Phenom II X6. Als je toevallig weet hoe ik het kan oplossen hoor ik het nog graag. Heb voor de spellen betaalt en wil ze nog in de toekomst kunnen spelen :P
Het zou mij verbazen als er snel een next-gen versie komt. Dit heeft Rockstar in het verleden ook nooit gedaan. Typisch komen ze met een nieuw spel eerst op de consoles, dan een half jaar later op de PC en dan een hele tijd niks. Dan, een paar jaar later, komen ze met remakes e.d. op de nieuwe gen. Ik kan me eigenlijk niet n titel herinneren die binnen afzienbare tijd re-released is.

Het is ook niet logisch. De bulk van het werk voor een spel als GTA zit hem in de gigantische game wereld, karakters, voertuigen e.d. En alle graphics daarvoor zijn hoogstwaarschijnlijk gemaakt voor de huidige gen. Vergeet niet dat Rockstar gelijk na het uitkomen van GTA IV al aan GTA V begonnen is. Lijkt me stug dat ze toen al rekening hielden met de PS4 en ONE.

Ik stel nog steeds dat GTA V de komende jaren niet op de next gen beschikbaar komt, en dat de PC port vergelijkbaar zal zijn met die voor GTA IV.
Volgens videokaartfabrikant Nvidia zal gamesontwikkelaar Rockstar zijn aankomende game Grand Theft Auto V nog dit najaar ook voor de pc uitbrengen.
Ik verwacht een gevalletje Valve-time, dus reken maar op Q1 - Q2 2014.

EDIT: Offtopic?? Why??

[Reactie gewijzigd door OddesE op 13 augustus 2013 16:17]

De petitie heeft op het moment van schrijven 314.525 aanhangers. Hoeveel van deze mensen gaat GTA5 illegaal van een torrent-site plukken ? Ik schat (minstens) 80% van deze mensen.

Hoe zit het met de Wii-U versie ? Lijkt me net zo onrendabel als een PC-versie (tenzij ze GTA5 van de console porten), maar goed; het is gelukkig niet mijn bedrijfsrisico.

Rockstar probeert het nog een keer, maar het kan best zijn dat dit voorlopig de laatste GTA voor de PC gaat worden indien de verkoopaantallen tegen gaan vallen.
Hoeveel van deze mensen gaat GTA5 illegaal van een torrent-site plukken ? Ik schat (minstens) 80% van deze mensen.
Lijkt me juist dat de mensen die de petitie tekenen het spel ook gaan kopen, waarom anders moeilijk doen
Hoe zit het met de Wii-U versie ? Lijkt me net zo onrendabel als een PC-versie (tenzij ze GTA5 van de console porten), maar goed; het is gelukkig niet mijn bedrijfsrisico.
de PC markt is zo groot dat het de Huidige console markt aan het inhalen was, dus dat het een bedrijfsrisico is zal wel meevallen...

Ik weet zeker dat er uit de PC markt genoeg te verdienen is met zulke spellen, als dat ook echt niet het geval was zouden er allang geen spellen meer op de pc komen, maar het tegendeel is waar

Ze willen gewoon dat mensen die op de console en pc spelen het kopen op de console omdat anders de kans groter is dat ze het gewoon downloaden
Rockstar probeert het nog een keer, maar het kan best zijn dat dit voorlopig de laatste GTA voor de PC gaat worden indien de verkoopaantallen tegen gaan vallen.
Heb je ook maar enige onderbouwing voor deze uitspraak?? want tot nu toe is het al jaren het zelfde verhaaltje.. eerst consoles daarna pc en dat is blijkbaar dit jaar niet anders
Lijkt me juist dat de mensen die de petitie tekenen het spel ook gaan kopen, waarom anders moeilijk doen
Waarom dan? Voor een gratis game wil ik ook wel even een petitie tekenen.
de PC markt is zo groot dat het de Huidige console markt aan het inhalen was, dus dat het een bedrijfsrisico is zal wel meevallen...
Onzin, de pc markt holt al jaren achteruit.
Ik weet zeker dat er uit de PC markt genoeg te verdienen is met zulke spellen, als dat ook echt niet het geval was zouden er allang geen spellen meer op de pc komen, maar het tegendeel is waar
Als je dat zo zeker weet, waarom is de trend naar console-only dan voor een groot deel van de developers aan de gang? Rockstar is hier niet alleen in, een hoop developers laten de pc stikken, omdat er niks meer te verdienen valt. Een spel staat al online voordat het uit komt.
Heb je ook maar enige onderbouwing voor deze uitspraak?? want tot nu toe is het al jaren het zelfde verhaaltje.. eerst consoles daarna pc en dat is blijkbaar dit jaar niet anders
Volgens mij staat er genoeg onderbouwing in de rest van z'n stukkie. Namelijk dat het grootste deel van de pc gamers een spel illegaal download.
Je ziet al aan het ontbreken van een port van RDR dat Rockstar geen zin meer heeft in de pc. Als niemand het gaat kopen denk ik niet dat ze het met GTA6 nog een keer proberen.
Een PC versie is immers ook een reden voor mindere verkoop op console. Niemand koopt een game 2 keer. Het is f pc, f console, niet beide. En als je het al voor de pc hebt gedownload, waarom zou je het nog gaan kopen?
De game later uitbrengen voor pc dan voor console was een goede manier om mensen over te halen het toch te gaan kopen voor console. Anders moet je namelijk een lange tijd wachten en kun je het pas spelen als de hype al over is. Nu brengen ze het blijkbaar ongeveer tegelijk uit, en ik verwacht dat ze daarmee een grote fout maken en ze alleen de piraten blij maken.
Volgens mij is GTA V + ELC uitstekend verkocht op de PC hoor.

En nu ze van te voren bekend hebben gemaakt dat er een PC versie gaat komen denk ik dat dat de verkopen alleen maar stimuleerd voor de PC.

Ik heb GTA V voor de Xbox & de PC. Als ik van te voren wist dat ie op de PC ging uitkomen had ik hem niet eens voor de Xbox gekocht.

Dit zal vast ook de motivatie zijn van VEEL pc gamers.

Wat ik zelf niet snap is dat je met nat vingerwerk gewoon een informatief krijgt qua beoordeling.
Zo'n +2 of +3 krijgt hij omdat hij als een van de weinigen hier de spijker op de kop slaat wat betreft GTA games op PC. Het is heel simpel en heeft niets te maken met ports of waar deel 1 ooit begon, het betreft de verkoop van deze games: de PC userbase is vele malen groter dan igv consoles, het aantal spelers is ook steeds vele malen groter, maar de verkoop niet. Hooguit 1 of 2 miljoen. Men steelt het liever, gewoon omdat het kan. Goede versie, slechte versie, alles wordt massaal gejat, todat het niet meer gemaakt wordt natuurlijk, pas dan houdt het op. Helaas te laat idd.

Triest maar waar. Kan je een -1 voor geven, maar dat veranderd niets. Men had de games gewoon moeten kopen, dan was een PC versie nu al bekend. Dan was GTA4 voor PC gewoon goed. Waarom uitbrengen voor een userbase waarvan de meerderheid het toch niet koopt? Waarom optimaliseren voor een niet-uniforme userbase die altijd wel een hapering weet te vinden om hun diefstal goed te praten?

En leuk dat ze die games toch vinden. Ze zijn ook leuk, altijd het geld weer waard. Zelfs op console:)
Al vanaf deel 3 is het geen PC-titel meer. Net als dat Call of Duty vanaf deel 3 (of 4?) geen echte pc-titel meer is.
Ligt het aan mij, of is het niet aan hen om dit te verkondigen? Als dit waar zou zijn denk ik dat ze toch wel een grondig gesprek met Rockstar zullen krijgen over NDA's. NVidia probeert zich de afgelopen weken wat extra in het nieuws te brengen (bvb met nieuws over de MS Surface 2, die overigens officieel ook nog niet is aangekondigd), dus ik zou het voorlopig nog niet als feit bestempellen. Ik ben er wel vrij zeker van dat GTA 5 voor pc zal uitkomen (en hopelijk ook next gen, met nog betere graphics en hogere draw distance), maar niet zo snel.
Als dit waar zou zijn denk ik dat ze toch wel een grondig gesprek met Rockstar zullen krijgen over NDA's.
Jij denkt dat een groot bedrijf als nVidia dit niet afgedicht heeft met Rockstar? Het is waarschijnlijker dat ze vooraf gewoon een dealtje hebben gesloten, nVidia betaalt Rockstar wat geld om dit leuke nieuws naar buiten te brengen en zo wat marketingpunten te scoren bij de gamers.
Aangezien Nvidia geen chips levert voor de nieuwe consoles hebben ze er erg veel belang bij dat titels zoals GTA 5 ook naar de PC komen. Wie weet betalen ze er zelfs voor.
Dat is niet eens zo'n vreemde gedachte. GTA 5 kan voor veel mensen een stap zijn om juist te investeren in hun PC en niet in een console. Als er bij het opstarten dan staat: the way it's meant to be played, dan zullen mensen ook eerder een nVidia kopen in plaats van iets anders.
Ben benieuwd naar de specificaties en hoe lekker de game loopt/er uit ziet op de PC. Twijfel nu wel of ik niet mijn PS3 preoder moet annuleren.
misschien zien wat ze te zeggen hebben over multiplayer...wie weet zit er een lokale multiplayer in wat toch leuk lijkt vanop de bank met een kameraad. als je sowieso een pc versie gaat kopen en er geen lokale mp inzit, zie ik niet direct een reden waarom je hem niet zou annuleren...tenzij je niet meer kan wachten/het een baggerport wordt.
Ondanks dat het nog geen officiele aankondiging is, is dit toch wel fijn nieuws om mee wakker te worden. Een paar maaden wachten op de pc-versie is een stuk fijner dan een jaar, zoals bij eerdere GTA's..
Doen ze goed bij Rockstar, de laatste tijd werd het geduld van PC-Gamers flink op de proef gesteld. Ik wacht zelf met smart op de PS3 versie. De trailer voorspelt in ieder geval al veel goeds.
Ik ben blij dat deze ook voor de PC uit komt.
Sinds GTA2 heb ik iedere GTA direct bij de release gekocht. Ik heb zelfs speciaal voor GTA4 een nieuwe PC gekocht.
Singleplayer games speel ik op de PC. Mijn xbox staat in de woonkamer en mijn vriendin wilt lekker TV kijken. Enige spellen die ik op de xbox speel zijn offline co-op games zoals de Halo-serie, Army of Two, Guitar Hero serie en de Rockband-serie.
Deze spellen speel ik bijvoorbeeld met de vriendin.

GTA5 zal waarschijnlijk niet Co-op genoeg zijn om samen met mijn vriendin te spelen(en het genre vind ze niet leuk). Dus GTA5 zal ik toch graag op de PC willen hebben, omdat dit spel toch een behoorlijke tijd kost om uit te spelen en dan kan ik dat mooi op de PC doen.

Edit: Geen idee waarom dit als irrelevant wordt bestempeld. Ik geef mijn redenering waarom ik liever de PC-versie speel dan de Xboxversie. Dit is dus degelijk relevant aan het artikel.

[Reactie gewijzigd door Gertjuhjan op 13 augustus 2013 10:51]

proficiat met je vriendin zeg
Yeeeessssssssss! Nog eerder dan verwacht zelfs. Natuurlijk is dit nog niet officieel bevestigd maar elk beetje informatie is goud waard over deze game. Kijk er ongeloofelijk naar uit.

Voor de liefhebbers komen er donderdag gameplay beelden van de Multiplayer:

http://www.gamekings.tv/n...en-verschijnen-donderdag/

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 13 augustus 2013 09:28]

1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Economie en maatschappij

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True