Gerucht: Samsung Galaxy Note III krijgt 5,68"-scherm en Exynos-octacore

Samsung zou van plan zijn om de nog aan te kondigden Galaxy Note III te voorzien van een 5,68"-scherm. In de behuizing zou de Exynos 5420 draaien; een octacore-soc. Waarschijnlijk komt er ook een variant met Snapdragon 800-soc.

Dat meldt SamMobile, die vaker als eerste met informatie over Samsung-producten komt. Volgens de site heeft het 5,68"-scherm een resolutie van 1920x1080 pixels. De soc is een Exynos 5420, die beschikt over acht kernen: vier van het type Cortex A15 met elk een kloksnelheid van 1,8GHz en vier keer een Cortex A7 op 1,3GHz. Daarnaast is er een Mali T628-gpu aan boord. Voor foto's zou een 13-megapixelcamera aanwezig zijn en de accu heeft een capaciteit van 3200mAh. De software is volgens SamMobile gebaseerd op Android 4.3, terwijl eerder in geruchten nog Android 4.2.2 werd genoemd. Mogelijk heeft Samsung na de aankondiging van Android 4.3 door Google zijn softwareplannen bijgesteld.

Volgens SamMobile komen er twee versies uit van de Galaxy Note III. De eerdergenoemde specificaties horen bij het modelnummer SM-N900, maar er komt ook nog een versie uit met modelnummer SM-N9005. SamMobile noemt niet welke soc deze zal bevatten, maar eerder werd in geruchten genoemd dat Samsung de Snapdragon 800-soc van Qualcomm zou inzetten voor de Galaxy Note III: mogelijk wordt deze in de SM-N9005 ingebouwd. Verder zijn er tussen de twee modellen geen verschillen. Samsung maakt vaker twee varianten van een toestel, vermoedelijk omdat het zelf niet genoeg Exynos-soc's kan maken.

Eerder kwam er al een foto naar buiten van wat vermoedelijk de Galaxy Note III zal worden. Het toestel moet de populaire Galaxy Note II opvolgen en wordt waarschijnlijk in september aangekondigd. Dat zou dan tijdens de IFA-beurs moeten gebeuren, die van 6 tot 11 september in Berlijn wordt gehouden. Wat de prijs wordt, is nog onbekend, maar consumenten zouden kunnen kiezen tussen varianten met 16GB, 32GB of 64GB opslaggeheugen.

Door RoD

Admin Mobile

12-08-2013 • 20:35

92 Linkedin

Reacties (92)

92
87
45
1
1
20
Wijzig sortering
Anoniem: 528005
12 augustus 2013 20:40
Qualcomm: “You can’t take eight lawnmower engines, put them together and now claim you have an eight-cylinder Ferrari. It just doesn’t make sense”


http://www.techhive.com/a...e-processors-as-dumb.html
Die man heeft natuurlijk gelijk... maar ja... spec-fetish he.
De soc is een Exynos 5420; deze beschikt over acht kernen met elk een kloksnelheid van 1,8GHz en heeft een Mali T628-gpu aan boord. Voor foto's zou een 13-megapixelcamera aanwezig zijn en de accu heeft een capaciteit van 3200mAh.
Dit lijkt een hele informatieve zin, maar wat staat hier nu echt?

acht kernen op 1,8Ghz... een 13Mp camera en een 3200mAh accu...

Vervolgens kan nog steeds makkelijk blijken dat het ding traag reageert, de foto's niet mooi zijn en de accu snel leeg. Je krijgt namelijk maar de helft van de informatie die je nodig hebt. Een octacore is waardeloos als er te weinig geheugen bijzit, of de bandbreedte onvoldoende is, of de software het niet goed kan benutten. Een 13 Mp camera met een rot lens of slechte sensor is waardeloos en of 3200mAh genoeg is hangt er maar helemaal vanaf hoeveel het toestel slurpt.

Vervelende is dat hier al snel een vicieuze cirkel ontstaat: de media melden steeds dezelfde specs, waardoor consumenten denken dat die specs heel belangrijk zijn, waardoor de media het er weer bij gaan vermelden. Denk hierbij ook aan SSD's, waarbij steeds de seriele snelheden worden vermeld i.p.v. de random access snelheden, ook al zijn die laatste veel relevanter om te weten bij SSD's. Of de consoles vs PC oorlog, waarin ook steevast specs met elkaar vergeleken worden die vrij weinig met elkaar te maken hebben,

Wat we eigenlijk nodig hebben is een streng spec-beleid. Of alle relevante specs melden, of geen. Niet alleen de seriele snelheden, alleen het aantal megapixels, alleen de capaciteit van de accu, maar steeds afwegen. De fabrikant meldt alleen seriele snelheden? Navragen wat de random access snelheden zijn en anders niet vermelden.

Helaas gebeurt vaak het omgekeerde: de media laat zich een rad voor de ogen draaien. Ook Tweakers heeft regelmatig bij een aankondiging van een SSD waar alleen seriele snelheden vermeld waren doodleuk een kop gezet als: "Fabrikant X belooft nieuwe snelle SSD'. Kijk zo speel je die fabrikant in de kaart. Of hij snel gaat worden weten we pas als we álle specs weten... en d.m.v. benchmarks later controleren... en fabrikanten die vaak overdrijven gewoon aan de schandpaal nagelen door bij de eerste volgende artikelen te vermelden dat deze fabrikant in het verleden nogal eens heeft overdreven...
Anoniem: 449164
@OddesE13 augustus 2013 00:25
Waarschijnlijk zal deze Note 3 gebruik maken van 2GB ram kan ik verklappen en met de nieuwste versie van de Exynos Octa is ook de geheugenbandbreedte groter gemaakt dus dat zal het probleem.niet zijn.

Verder is de Octa geen echte Octacore maar zijn het twee quad cores die onafhankelijk kunnen worden ingezet.

1 cluster met vier ARM A7 kernen voor de niet zoveel vragende taken en het lage energieverbruik en voor de zware taken een ARM A15 cluster.

Verder als ik ook zo'n vergelijking mag trekken:

Je hebt auto die in de stad op elektriciteit rijden om energie te besparen (net zoals de A7 cluster) en op de snelweg een benzinemotor gebruiken (de A15 cluster).
Die vorige octa verbruikte meer dan een Qualcomm Pro en was niet eens sneller.
Oke het zal vast iets beter geworden zijn. Maar ik verwacht geen wonder. Qualcomm heeft ook stappen vooruit gezet met de Krait 400. Dus ik denk dat het niet veel verschil zal maken.

Doe mij maar een Qualcomm chip. Is veel beter gedocumenteerd voor de Software ontwikkelaars.

Iets een Octa core noemen en vervolgens Max maar 4 cores actief hebben is in mijn ogen effectief een Quad core. En geen Octa core.
Voorop gesteld: je moet je natuurlijk nooit blind staren op specs alleen. Dat gezegd hebbende moet je natuurlijk wel beseffen dat je je hier op een tech georiënteerde en specs geile website bevind. Wat betekent dat de gemiddelde lezer graag over de specs leest en de marketing praat op waarde weet in te schatten en te relatieveren. Het is ook gewoon vermakelijk om te zien hoe fabrikanten zich in allerlei bochten wringen om toch vooral bepaalde specs te (over)belichten en andere zaken proberen te vergeten.
Die man heeft natuurlijk gelijk... maar ja... spec-fetish he.


[...]


Dit lijkt een hele informatieve zin, maar wat staat hier nu echt?

acht kernen op 1,8Ghz... een 13Mp camera en een 3200mAh accu...

Vervolgens kan nog steeds makkelijk blijken dat het ding traag reageert, de foto's niet mooi zijn en de accu snel leeg. Je krijgt namelijk maar de helft van de informatie die je nodig hebt. Een octacore is waardeloos als er te weinig geheugen bijzit, of de bandbreedte onvoldoende is, of de software het niet goed kan benutten. Een 13 Mp camera met een rot lens of slechte sensor is waardeloos en of 3200mAh genoeg is hangt er maar helemaal vanaf hoeveel het toestel slurpt.

Vervelende is dat hier al snel een vicieuze cirkel ontstaat: de media melden steeds dezelfde specs, waardoor consumenten denken dat die specs heel belangrijk zijn, waardoor de media het er weer bij gaan vermelden. Denk hierbij ook aan SSD's, waarbij steeds de seriele snelheden worden vermeld i.p.v. de random access snelheden, ook al zijn die laatste veel relevanter om te weten bij SSD's. Of de consoles vs PC oorlog, waarin ook steevast specs met elkaar vergeleken worden die vrij weinig met elkaar te maken hebben,

Wat we eigenlijk nodig hebben is een streng spec-beleid. Of alle relevante specs melden, of geen. Niet alleen de seriele snelheden, alleen het aantal megapixels, alleen de capaciteit van de accu, maar steeds afwegen. De fabrikant meldt alleen seriele snelheden? Navragen wat de random access snelheden zijn en anders niet vermelden.

Helaas gebeurt vaak het omgekeerde: de media laat zich een rad voor de ogen draaien. Ook Tweakers heeft regelmatig bij een aankondiging van een SSD waar alleen seriele snelheden vermeld waren doodleuk een kop gezet als: "Fabrikant X belooft nieuwe snelle SSD'. Kijk zo speel je die fabrikant in de kaart. Of hij snel gaat worden weten we pas als we álle specs weten... en d.m.v. benchmarks later controleren... en fabrikanten die vaak overdrijven gewoon aan de schandpaal nagelen door bij de eerste volgende artikelen te vermelden dat deze fabrikant in het verleden nogal eens heeft overdreven...
Geruchten hebben 't al weken over de 'eerste android met 3gig ram', als dat sticked, dan is het geheugen zeker nt de bottleneck. Admittedly, ze hebben 't ook al weken over halve specs, hoewel een ruwe indicator, is het zeker niet alleszeggend over de eind snelheid.

Feit blijft dat de vorige notes bij release duidelijk sneller waren dan hun S-tegenhangers, vaak betrof het dezelfde SoC op een slightly hogere snelheid. Ik verwacht dan ook snelheiden bij de 3 gelijk of beter zijn dan de S4, maar of 3450 mAh dan ook voldoende is om ook langer mee te gaan dan de S4, only time will tell :+
Keurig omschreven, ik ben het er 100% mee eens. Bravo!
Qualcomm: “You can’t take eight lawnmower engines, put them together and now claim you have an eight-cylinder Ferrari. It just doesn’t make sense”


http://www.techhive.com/a...e-processors-as-dumb.html
ik neem aan dat Qualcomm weet dta 't niet de bedoeling is om alle 8 de cores tegelijk aan te slingeren? 4 zijn performance en 4 zijn economy, waarvan, al weet ik dat niet zeker, al naar gelang de load meer of minder cores inschakelen om zo efficient mogelijk met de batterij om te gaan.

Admittedly, ik vind 't ook maar bollocks, liever 4 high speed cores waarvan je er desnoods 2 of 3 uit zet en de 3e terugklokt, dan met een die opgescheept zitten die de helft van de tijd nt gebruikt wordt én in totaal minder rekenvermogen heeft.
Samsung heeft bug opgelost, kan nu wel alle core tegelijk gebruiken van de Exynos 5, is dus nu wel een echte octo core, eerste revisie van de cpu kon alleen bloks gebruiken, of de A15 of de A7 blok, nu kan die alle 8 core tegelijk gebruiken.

Uiteraard kan alles ook nog los van elkaar gebruikt worden of combinatie van bijvoorbeeld 2 A15 en 1 A7 core of 1 A7 en rest uit, of elke andere combinatie.
Als dat zo is wordt het eindelijk wat nuttiger. Die vorige was effectief gewoon een quad.
Erg zonde van al die Die Space die daar voor nodig was. Heel inefficient. De Snapdragon 600 presteerde beter en was ook zuiniger.
Admittedly, ik vind 't ook maar bollocks, liever 4 high speed cores waarvan je er desnoods 2 of 3 uit zet en de 3e terugklokt, dan met een die opgescheept zitten die de helft van de tijd nt gebruikt wordt én in totaal minder rekenvermogen heeft.
De truuk is dat het terugklokken van een high-power core simpelweg niet de juiste besparing oplevert. De low-power cores zijn ideaal als de telefoon in slaapstand staat: Wél multitasking dus wél je berichten kunnen blijven ontvangen terwijl de telefoon verbinding houdt met het netwerk en aan het kijken is of er nieuwe updates zijn maar géén exhorbitant energie verbruik.

Daarnaast kunnen de low-power cores dat soort taken ook blijven doen terwijl jij op de 4 High-power cores de nieuwste levels van Candy Crush aan het spelen bent.
[...]

De truuk is dat het terugklokken van een high-power core simpelweg niet de juiste besparing oplevert. De low-power cores zijn ideaal als de telefoon in slaapstand staat: Wél multitasking dus wél je berichten kunnen blijven ontvangen terwijl de telefoon verbinding houdt met het netwerk en aan het kijken is of er nieuwe updates zijn maar géén exhorbitant energie verbruik.

Daarnaast kunnen de low-power cores dat soort taken ook blijven doen terwijl jij op de 4 High-power cores de nieuwste levels van Candy Crush aan het spelen bent.
Absoluut eens op het vlak dat het terugklokken(en ondervolten) van de laatste ingeschakelde high-power core an sich niet de gewenste besparing geeft, maar why de frack heb je 4 economy cores nodig? Hoeveel wil je multitasken met je telefoon in slaapstand? iPhone

Twee cores lijkt me meer dan zat om berichten binnen te halen, mening telefoon van +/- 3 jaar oud heeft niet eens überhaupt 2 cores en die kunnen óók email/whapp/fb ontvangen al dan niet in slaap stand. Bijv. zoals op de HTC One X, ook die heeft slechts 1 economy core, en wellicht is er inmiddels behoefte aan meer power en sleep mode, maar 4 lijkt me nog steeds overkill :X
@Croga

Quote:
De low-power cores zijn ideaal als de telefoon in slaapstand staat: Wél multitasking dus wél je berichten kunnen blijven ontvangen terwijl de telefoon verbinding houdt met het netwerk en aan het kijken is of er nieuwe updates zijn maar géén exhorbitant energie verbruik. /Quote

Je verwart processen met cores. Multitasking heeft niets te maken met het aantal cores. Ik ben geen hardware guru maar de opmerking om geen 4x A15 cores te gebruiken en er een aantal uit te schakelen icm terugklokken lijkt mij een efficiëntere methode. De enige reden die ik kan bedenken waarom dit niet kan is dat Android dan niet soepel meer draait.
Qualcomm: “You can’t take eight lawnmower engines, put them together and now claim you have an eight-cylinder Ferrari. It just doesn’t make sense”


http://www.techhive.com/a...e-processors-as-dumb.html
Ze gebruiken geen grasmaaier motor, dat zou slaan op slechte motoren. Samsung gebruikt al Ferrari motoren, zijn immers de snelste cores die je kan krijgen op arm platform. ;) En daarvan plakken ze er vier aan elkaar(met nog 4 A7 cores), en nee op eenbaansweg waar je 50 kan*single thread app) schiet je daar niks mee op, maar op vierbaansweg waar je alle motor kracht kan inzitten(multi thread apps) maakt het wereld van verschil. :D

Edit/
Qualcomm is al weken modder aan gooien, ze hebben geen 8 core cpu dus dan maar modder gooien naar samsung, hoeveel dash berichten krijgen we nog van Qualcomm?

Overigens slaat jou artikel op mediatek 8 core cpu, die overigens wel bestaat uit 8 grasmaaier motoren(A7 cores) in tegenstelling tot Exynos 5420.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 12 augustus 2013 21:25]

Tja ik vraag me af hoeveel nut 8 cores in een telefoon hebben.
Dat dacht ik bij Quad ook. Maar daar is inmiddels wel gebleken dat dat nut kan hebben.
Die zijn toch een stukje sneller dan de Dual core SOC's. (kan natuurlijk ook komen doordat de IPC per core beter geworden is en omdat de geheugen bandbreedte en grote omhoog gegaan zijn)

Maar ik denk nog steeds dat een goede Dual Core ook super snel aan zou moeten kunnen voelen. Ja in de benshmarks verlies je. Maar wat merk je real world?

Kunnen we wel 4-8 threads gebruiken bij apps die gebruikers veel op hun toestellen gebruiken? of blijf je dan toch net als bij de PC rond de 2-3 Threads hangen?
Dit toestel ga ik zeker weer aanschaffen na de Note II en me Note I in me bezit te hebben.
Het mooie van de Note serie is de lange accuduur en het grote scherm wat erg handig is bij bijna alles wat je op de telefoon doet.

Wel zonde dat de accucapaciteit niet wordt vergroot t.o.v. de Note II volgens het gerucht.

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 12 augustus 2013 20:40]

Lees dan gewoon een ander gerucht! ;)
Daar staat o.a.: "Als de Note 3 ook nog wat slimme energie besparende software mee krijgt dan zou het zelfs de batterijduur kunnen verbeteren."

Het rare is dat android en/of samsung niet echt een startmanager hebben.
Allerlei niet gebruikte app's kan je wel killen, maar ze komen terug.
Zie voor uitgebreidere 'review' http://gathering.tweakers...message/40689539#40689539
Ook diverse 3e partij app's behaalde geen resultaat, ze killen wel, maar ja als de app/android de software dan weer na seconden/minuten heractiveert...

Ik weet niet of windows Phone het wel kan, net zoals desktop w7, w8, vista etc., maar met het zicht op energie zuinig en accu levensduur wel vreemd anno 2013 dat je apps niet _echt helemaal af kan zetten_ en pas starten als je wilt.

En oh ja ik heb geen noodzaak voor updates van van alles en nog wat, die doe ik on demand, dus ook email, weer, maps, facebook enz.

Het enige dat ik standbye heb is whatsapp.

Als energy saver freak haalde ik 1.4% per uur bemeten met BatteryDrain, na een update of 2 a 3 is dit gestegen naar 2.x, bij hetzelfde gebruik.

Dus er valt weinig over te zeggen. Als de note 3 en android 4.3 echt beter zijn hierin, kan ie wellicht met een 2900 mAh accu ook wel langer mee dan een note II. Maar ja dan komen er weer updates van android/samsung..
Energie zuinig lijkt geen prioriteit.(met uitzondering van grootverbruiker het scherm)
Mee eens. Ik heb mijn telefoon nu ook zo zuinig dat hij met licht gebruik 7 dagen vol houd. Dit met dank aan de Perseus kernel, Undervolting en een nieuwe update van de basis rom (wel een aangepaste versie Android Revolution HD19).

Een van de grootste battery drainers: Facebook. Als je uitlogt valt het mee. Maar als je ingelogd bent en je kilt hem komt hij gewoon terug. En spreekt regelmatig je data verbinding aan.

En zo zijn er wel meer apps die je inderdaad killed en dan gewoon vrolijk terug komen. Heel iritant. Een android telefoon kan makkelijk een week mee als ze dit probleem met die apps die als maar onze prive data willen verzamelen en versturen kunnen oplossen. Het moet gewoon mogelijk zijn ze uit te zetten en dat ze dan gewoon uit blijven.
Met romtoolbox pro kan je apps 'Freezen' en zelfs zo instellen dat ze bijvoorbeeld niet opstarten en internet verbindingen maken met een bepaalde server (reclame en push berichten)

Eigenlijk kan je alles met die app doen technisch gezien. Ik heb het alleen dan met een gerooted telefoon gedaan, maar vraag me af of het ook op een telefoon of tablet kan die niet geroot is?
jij vecht weer tegen het systeem in
Als jij apps killed en die komen direct weer dan komt dat door dat die apps zo zijn geprogrammeerd, ze hebben services aan het systeem toegevoegd die zeggen hou mij in de lucht zo lang het kan...

Dan moet je gewoon die apps niet installeren als je dat niet wilt hebben (of freezen als het systeem apps zijn)

Laat android het nu maar gewoon managen, ook is het niet zo dat apps die draaien ook cpu cycles/batterij pakken, dat is onzin. Ze kunnen gewoon in een blocking wait staan, wachtend op I/O of een ander event. Dat kost geen cpu

Op android als je apps hebt die geen services toevoegen aan het systeem dan is het echt niet zo dat die gewoon maar weer op komen zonder dat jij het zegt
Ook als je uit de app gaat met de back toets worden ze meestal wel afgesloten
anders kun je het via de task switcher doen door hem daar uit te slepen, dan gaan apps ook weg.
Gebruik nu sinds enkele weken Greenify. Het voordeel van deze app is dat greenified (bevroren) apps gewoon nog gebruikt kunnen worden i.t.t. andere programma's als die apps bevriezen. De Pro-versie kan ook systeem apps Greenify-en.. Tot dusver werkt het goed.

En als je een Android device met niet meer dan 512 mb ram gebruikt hebt, weet je dat het automatische geheugenbeheer van Android niet voldoende is. Laggy momenten als Android om geheugen vrij te maken ongewenste toch opgestarte apps moet killen kosten gewqoon dus lag en energie. Die lag zou er niet zijn als die apps úberhaupt niet ongewenst opstarten.

In datzelfde Greenify zie je ook de triggers die bepaalde apps opstarten zoals o.a. de oplader in of uit pluggen, terwijl die apps totaal niet nodig zijn. Bij je batterij statistieken zie je ook gewoon dat die ongewenste opstartende apps echt wel accu gebruiken. Niet veel misschien, maar wel bij elkaar opgeteld. Die k*t-apps moeten gewoon 'hun bek dicht houden als ze niks gevraagd wordt' bij wijze van spreken.
ik merkt daar niks van, in mijn batterij verbruik komen eigenlijk nooit apps naar voren toe, daar staan altijkd maar 2 dingen hoog in de lijst:

Screen/Display (dit snap ik)
Google Services (volgens mij iets met locatie op vragen, ik weet het nier precies, dacht dat google dat gefixed had, maar vandaag staat hij weer op 51%)
Maar goed 5 uur van de later af 12% er af. dus dat vind ik prima
Via Systeembeheer -> Accu van Android zie je nauwelijks statistieken. Je kunt bijv. via Better Battry Stats uitgebreidere statistieken zien als ook wake locks. Overigens na een nacht slapen van 8 uur is er bij mij 0 tot 1 procent batterij gebruikt.

Alle synchronisaties en Google Services (locatie volgen?) staan wel uit bij mij. Als ik mail, rss of anders ophaal wil ik dat gewoon handmatig doen. Anderen willen wel synchronisatie, dat kost natuurlijk veel accu.

Wat ik zelf ook handig vind. Via Developper-Options kun je instellen dat de TERUG-knop ingedrukt houden er voor zorgt, dat apps helemaal worden afgesloten i.p.v. blijven draaien, Heeft Android ook geen CPU-kracht nodig om die apps te killen als er geheugen vrij gemaakt moet worden.

[Reactie gewijzigd door Juliatan op 13 augustus 2013 14:27]

We zullen het wel zien in September :P
Dit toestel ga ik zeker weer aanschaffen na de Note II en me Note I in me bezit te hebben.
Het mooie van de Note serie is de lange accuduur en het grote scherm wat erg handig is bij bijna alles wat je op de telefoon doet.

Wel zonde dat de accucapaciteit niet wordt vergroot t.o.v. de Note II volgens het gerucht.
Ik heb vandaag al meerdere geruchten sites horen reppen over 3450mAh accu, dus ik zou deze 3200mAh zeker niet al te definitief nemen.

Wel interessant dat je beide voorgaande notes (gehad) hebt, mag ik vragen waarom? En is de note 2 echt zoveel beter? (ik heb er niet meer dan een avondje mee kunnen spelen met devices van vrienden)

Ik vond 't relatief kleine verschil in specs en met name gemis van Full HD toch echt wel de let down om niet over te stappen naar de Note II maar de 3 uit te zitten :+
[...]


Ik heb vandaag al meerdere geruchten sites horen reppen over 3450mAh accu, dus ik zou deze 3200mAh zeker niet al te definitief nemen.

Wel interessant dat je beide voorgaande notes (gehad) hebt, mag ik vragen waarom? En is de note 2 echt zoveel beter? (ik heb er niet meer dan een avondje mee kunnen spelen met devices van vrienden)

Ik vond 't relatief kleine verschil in specs en met name gemis van Full HD toch echt wel de let down om niet over te stappen naar de Note II maar de 3 uit te zitten :+
Ik gebruik mijn telefoon zo vaak dat het wel zin heeft om deze elk jaar te vervangen. De Note II is vooral op kleine dingen een verbetering zoals de S-Pen, het scherm (niet de resolutie!), de CPU/GPU , de accu en nog wat kleine zaken. De camera is bijvoorbeeld niet verbeterd. Destijds vond ik het overigens ook jammer dat er geen 1080p scherm inzat. Maar ik ben toch erg blij met me Note II. En straks hopelijk ook met me Note III. ;)
[...]


Ik gebruik mijn telefoon zo vaak dat het wel zin heeft om deze elk jaar te vervangen. De Note II is vooral op kleine dingen een verbetering zoals de S-Pen, het scherm (niet de resolutie!), de CPU/GPU , de accu en nog wat kleine zaken. De camera is bijvoorbeeld niet verbeterd. Destijds vond ik het overigens ook jammer dat er geen 1080p scherm inzat. Maar ik ben toch erg blij met me Note II. En straks hopelijk ook met me Note III. ;)
Ik zit ook knarsentandend met mijn ancient Note naast m'n maten die allemaal een note 2 hebben hoor, daar nt van :P De verschillen zijn klein, maar als je echt naast elkaar dezelfde taken probeert te doen, merk je toch wel verschil in oa. snelheid. Dus ik snap het wel hoor, heb lang zitten dubben, maar ik was nog zo content met mijn Note (en mijn abbo liep nog een jaar) dat ik niet zo-even een los toestel zonder abbo or whatsoever wilde ophoesten.

De 3 gaat 'm zeker worden, eigk sinds de accu van mijn huidige Note slechter begon te worden, kon ik eigk al nt meer wachten op de opvolger. Helaas toch een nieuwe accu moeten aanschaffen though, mgoed dan houdt-ie iig verkoopwaarde.
[...]


Ik zit ook knarsentandend met mijn ancient Note naast m'n maten die allemaal een note 2 hebben hoor, daar nt van :P De verschillen zijn klein, maar als je echt naast elkaar dezelfde taken probeert te doen, merk je toch wel verschil in oa. snelheid.
Ik heb ook een n7000, en zie uiteraard om me heen OOK de opvolger, en de S4, en de Nexus toestellen.
Maar knarsetanden... ?
Nee, totaal niet.

De beschrijving "dezelfde taken" is ruim, ik zie de meerwaarde van de opvolger niet ( note2 ) t.o mijn model.
doormiddel van custom rom is mijn toestel zelfs zuiniger en sneller dan de andere, die op de "originele" release zijn blijven hangen.

Elke maand komen er andere toestellen uit, elke keer beter, sneller mooier, bijhouden kost je veel te veel ( mij iig wel )

Wat ik grappig vindt, is de opmerkingen die ik destijds van dezelfde mensen kreeg "koelkastje ?"
terwijl ze nu allemaal overtuigd zijn van de meerwaarde in schermoppervlak.
Mijn vrouw heeft nu een S4, een mooi toestel, maar haar gebruik is niet het mijne, en ze merkt nagenoeg geen verschil in snelheid t.o de oude S2
Ze kan bellen en whats-appen, en alleen het uitvallen van het scherm is de reden van de upgrade, aan haar ligt het niet ..
Inderdaad. Niet veel mis met de Note 1.

Voor mij was de rede om naar de Note 2 te gaan de notivicatie led. Ik was dit gewend van al mijn voorgaande toestellen en dus een extreem groot gemis. Ik had wel No Led. Maar dat vraagt toch meer van je accu dan een simpel ledje in het toestel.

Nog een ander groot probleem wat het toestel nu heeft zijn de custom roms die gewoon veel minder goed zijn en waar er ook veel minder van zijn. Echt stabiel heb ik de Note 1 nog nooit gehad. Er waren altijd wel kleine dingen die niet helemaal lekker gingen. Of je accu duur was weer slecht doordat je een stock kernel moest gebruiken.

Dat is bij de Note 2 mede met dank aan de Galaxy S3 veel beter. Daar zit een grote community achter.

Daarom zou ik ook heel blij zijn als de Note 3 hier een Qualcomm SOC krijgt. Dan is de documentatie wat betreft de SOC en waarschijnlijk ook de Baseband chip tenminste op orde. Dit is iets waar samsung heel hard in faalt. Ze willen gewoon niet mee helpen met ontwikkelaars.
Het scherm was wel degelijk een vooruitgang hoor. In plaats van PenTile ging Samsung over op RGB schermen waardoor wit een veel beter aanzien kreeg, met de huidige apps van Google en Samsung die wit zijn zeker geen overbodige luxe.

verder waren en minder schermlagen e.d. aanwezig in het scherm van de Note 2 waardoor het beter was af te lezen.
Note 1, Note 2 en nu Note 3? Zijn die dingen dan zo snel versleten dat je er zelfs geen 2 versies van kan overslaan?
Kan makkelijk. Maar willen is iets anders ;) er zijn ook mensen die elke keer de nieuwste HTC, Apple, Sony, Moterola of LG toestel kopen.

Het is niet omdat het moet. Maar omdat het kan. En omdat hij wel beter is en je het gewoon leuk vind wat nieuws te hebben.
Ja hoor.... en je TV en auto moet je ook ieder jaar vervangen als er een nieuw model uitkomt
Ligt het nu aan mij of lijkt de note 3 op de Galaxy S2? ( maar dan groter )
Ligt het nu aan mij of lijkt de note 3 op de Galaxy S2? ( maar dan groter )
I see no probelms there, de Note 1 was ook net als de S2 gewoon simpel, 'vierkant' en makkelijk, echt een tablet replacement. Geen S3 'designed-by-lawyers' ontwerp om Apple claims te dodgen.
Afbeelding is waarwschijnlijk geen Note 3 maar een Galaxy Mega.
Anoniem: 449164
@spl3ndr13 augustus 2013 00:28
Laten we het hopen, ik vond dat de S2 veel mooier en strakker was dan de S3 &S4.
Vind je? Ik vind de S3 en S4 wel beter. Maar het is nog steeds troep vergeleken met Sony en HTC. In dat opzicht hoop ik dat die HTC One Max een goed alternatief wordt. Dan kan die lelijke Note 2 er eindelijk uit.

Het is een geweldig toestel om mee te werken. Maar de behuizing is zo cheap ass als het maar kan. Dat goedkope plasic en zo. Daar houd ik echt niet van. Dat deed mijn HD2 echt veeeeel beter.
Hmz... iets te laat voor mijn abo (loopt in september af).. maar dan moet ik nog maar even vooruit met de Note 2, heeft me tot nu toe nog niet in de steek gelaten (behalve dat het chromen deel van de styles is afgebroken en intussen weer gelijmd).
je HOEFT niet direct te verlengen .... ga gewoon lekker die maandjes door
Ik heb regelmatig gewoon afgewacht, het voordeel van een 'uitgelopen' contract, at je sterker kan onderhandelen bij verlengen.

Een vriendelijke discussie aangaan met de verkoopmedewerker, en hun tactieken toepassen .. aan het lijntje houden, en nét genoeg interesse tonen dat je wel wil ... máár........
Kan je zomaar een half jaar / jaar extra korting opleveren, of meer dataverbruik in de bundel.

Dat is uw aanbod ?
Ik denk er even over na, kunt U me morgen terugbellen ?

reken erop dat men jouw achterna wandelt, want ze doen stoer en sterk, maar een klant verliezen is niet fijn.
( ga geen mega eisen hard stellen, dan krijg je niet, met stroop van je meer dan azijn, blijf realistisch )
Anoniem: 471387
12 augustus 2013 21:08
Mooi apparaat valt deze overigens al onder de noemer phablet (als je het zo schrijft) of is deze daar nog te klein voor?
Dat hangt ervan af voor wie het toestel is en hoe klein Samsung het toestel kan houden.
Mooi apparaat valt deze overigens al onder de noemer phablet (als je het zo schrijft) of is deze daar nog te klein voor?
Ruim, de eerste Note viel daar al onder en dies zeker 04" kleiner
een beetje lage resolutie niet (trollol) maar ik koop hem alleen als er ook een Google play editie komt(grijze import) , want ik ben touchwiz meer dan beu
Als er een Google Play editie komt, kun je hoogstwaarschijnlijk gewoon die AOSP-sofware op de Samsungeditie flashen.
om eerlijk te zijn pruts ik niet graag aan de firmware van mijn gsm. ik ben bang dat hij kapot gaat en dan zit ik een paar weken zonder gsm
een beetje lage resolutie niet (trollol) maar ik koop hem alleen als er ook een Google play editie komt(grijze import) , want ik ben touchwiz meer dan beu
Je kan toch een custom rom erop knallen?
Ik bedoel, ik zou een geweldig apparaat niet links laten liggen op buggy software, als je daar zelf wat aan kan en wil doen(vooral dat laatste :+)
Wat ik me dan afvraag...

Wat is sneller, beter? de Exynos 5420 processor of de snapdragon 800-soc processor?,
Als je kijkt naar andere smartphones met SoC's van Samsung en Qualcomm, zou ik de Snapdragon nemen. Dit vooral gebaseerd op rekenkracht/gebruikte energie, want 8 cores op 1,8 GHz me bovendien nogal overkill en energieslurpend lijkt.
Samsung maakt vaker twee varianten van een toestel, vermoedelijk omdat het zelf niet genoeg Exynos-soc's kan maken.
Waarom dan niet alle Notes III met de Snapdragon 800 leveren vraag ik me af? Qualcomm heeft capaciteit zat als je de verschillende toestellen zo ziet die ze momenteel al met deze soc leveren.
[...]

Waarom dan niet alle Notes III met de Snapdragon 800 leveren vraag ik me af? Qualcomm heeft capaciteit zat als je de verschillende toestellen zo ziet die ze momenteel al met deze soc leveren.
Omdat ze toch tzt willen gaan leunen op hun eigen SoC's, ik gok dat dat goedkoper en efficienter is dan chips inkopen van derden, maar je wilt wel wat real-world stats hebben voor je je procede en voorla je ontwerp efficienter kan maken.

Samsung neemt momenteel gewoon de ARM specificatie over en bouwt daarop hun SoC, niet geheel anders dan hoe AMD dat in de jaren 80 en begin 90 deed, tot ze genoeg wisten om hun met hun eigen ontwerpen te gaan concurerren tegen intel. Ik denk dat dit ook die kant op gaat...
Als er een Exynos in zit blijf ik denk ik bij mijn note 2. Die Samsung chips zijn slecht voor custom roms en ontwikkelaars. Dus in dat opzicht is er dan geen verbetering tov de Note 2.
Ik heb nu liever een Qualcomm SOC. Anders gewoon even wachten op de nieuwe HTC One Max

[Reactie gewijzigd door Astennu op 13 augustus 2013 00:23]

Anoniem: 449164
@Astennu13 augustus 2013 00:32
Ik hoop dat er nog een Google Play editie komt dan worden er meer codes vrijgegeven. Daarbij liep het vrijgeven van de binairy code e.d. ook al uit bij de HTC One omdat Qualcomm dwars.zat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee