Gabe Newell, de oprichter en directeur van ontwikkelaar Valve, vindt Windows 8 'een ramp voor iedereen in de pc-markt'. Newell is vooral ontevreden over het gesloten karakter van het OS en vreest dat een aantal oem's de markt zullen verlaten.
Gabe Newell deed zijn uitspraken tijdens Casual Connect, een jaarlijkse gameconferentie in Seattle. Newell, die 13 jaar bij Microsoft werkte, had een podiumdiscussie met Ed Fries, voormalig topman van de gamesdivisie van Microsoft. In het gesprek gaf Newell zijn ongezouten mening over het nieuwe besturingssysteem van zijn voormalige werkgever. "Ik denk dat Windows 8 een ramp is voor iedereen in de pc-markt. Ik denk dat een aantal belangrijke pc-oem's de markt zullen verlaten. Ik denk dat er voor heel wat mensen geen marges meer zullen zijn. Als dat waar is, dan is het goed om een alternatief te hebben."
Met die laatste opmerking verwees Newell naar de plannen van Valve om Linux te ondersteunen. De studio sleutelt aan een Linux-versie van zijn downloadplatform Steam en aan een Linux-versie van zijn game Left 4 Dead 2. Na L4D2 wil de studio meer van de eigen games naar Linux overzetten. Het hoopt daarmee ook andere ontwikkelaars over te halen om de games die ze via Steam aanbieden naar Linux te vertalen. "We willen het zo makkelijk mogelijk maken om de 2500 games op Steam op Linux te laten draaien", zei de Valve-directeur. Volgens hem moet zijn bedrijf zich zo tegen de introductie van Windows 8 'indekken'.
Newell maakte in de discussie niet duidelijk waarom hij Windows 8 een ramp vindt, al liet hij zich eerder in het gesprek met Fries negatief uit over de neiging van grote spelers om hun systemen gesloten te maken. Hij is van mening dat gesloten systemen innovatie tegenhouden. "Er is een sterke neiging om platformen af te sluiten omdat bedrijven kijken naar wat ze kunnen bereiken als ze de toegang van concurrenten tot hun platform beperken." Het verleden bewijst echter anders, zei hij: "Valve zou niet bestaan hebben zonder de pc, of Epic, of Zynga, of Google. Die zouden allemaal niet bestaan hebben zonder het open karakter van het platform."
Laat valve maar eerst eens na hun eigen kijken met hun lose beloftes.
En over welke loze beloftes hebben jullie het dan?Haha eens
[Reactie gewijzigd door player-x op 26 juli 2012 11:30]
Da's nog optimistisch, je ziet erg goed wat er veranderd is als je zoals ik van dos 3.2 naar dos 6.nogwat naar W3.11 en dan W95 gaat, dan 98SE want 98 was ruk, dan ME ook overslaat en NT4 ook en meteen door naar NT5 = W2k, dan eigenlijk XP heel lang links laat liggen tot je een gratis laptop bij je mobiele abonnement krijgt waar het als OS bij krijgt. Vervolgens XP stript van alle nutteloze vertragende grafische onzin en de kernel volledig in systeem RAM laat draaien, waar het met maar 2 Gb RAM rete snel op draait. Vervolgens slaan we Vista over want dat hadden ze nooit uit moeten brengen, zelden zo'n slecht OS gezien als het om performance gaat. Dan eindelijk de eerste volwaardige versie van windows gezien W7SP1, dat zelfs nog snel draait op een oude IBM Tinkpad met een pentium mobile M op 1500Mhz. en maar 1Gb Ram.Omdat de meeste mensen echter het traject langzaam ingegaan zijn en vanaf NT4 naar W2K, XP / Server2003, Vista / 2008 en uitendelijk naar Windows 7 / 2008R2 zijn gegaan zie je niet zo snel wat er de afgelopen 15 jaar allemaal veranderd is.
Ik denk dat het voor software aanbieders een goede reden is om te kijken of ze hun eenzijdige afhankelijkheid van die ene PC-outlet te verminderen. Omgekeerd zou Linux mee kunnen helpen door bedrijven gemakkelijker te maken hun betaalde software in de appstore op te nemen. Ubuntu werkt nu al met partners waarvan ze standaard de software opneemt, het zou goed zijn als ze zelf het aantal partners flink zou uitbreiden. Meer aanbod van betaalde software maakt het Linux platform aantrekkelijker voor zowel aanbieders als gebruikers.Microsoft has said that the Windows Store will be the only authorized distributor of Metro apps -- the touch-first programs that rely on an simplistic interface borrowed from Windows Phone -- but that the store will eventually include links to titles written for the traditional x86/64 Windows desktop.
The company will take a 30% cut of app revenue up to $25,000 -- the same percentage Apple earns for software sold through its Mac App Store -- but will slash its slice to 20% after that bar is reached.
Enterprises will also be able to circumvent the Windows Store by "sideloading" internally-created apps directly to workers' devices and computers. Today, Microsoft provided more information on sideloading and Metro app management on its website.
[Reactie gewijzigd door Magalaan op 26 juli 2012 15:23]
Ook Valve vangt uiteraard commissie (30%) wanneer via hun platform een game verkocht wordt. Je hoeft dus geen medelijden met ze te hebben.Het gaat Valve niet om de Metro interface maar de Metro-store. Metro dwingt een heel nieuw soort applicaties af die via de app-store van MS moeten worden verkocht en waar MS ineens 20-30% van de opbrengst wil gaan opeisen in zijn winkel.
.Newell maakte in de discussie niet duidelijk waarom hij Windows 8 een ramp vindt.
Ik denk dat het nochtans erg duidelijk is:Zolang hij zelf al niet kan aangeven wat precies de reden is vind ik het nogal een loze uitspraak van de beste man.
Ik zal 2 bronnen geven in zijn plaats:Je post staat wederom helemaal vol met aannames welke je totaal niet kan staven met bronnen.
[Reactie gewijzigd door JiBo op 26 juli 2012 11:39]
Het probleem is, veel veranderen is niet altijd goed.Er is namelijk VEEL veranderd onder de motorkap van Windows.
Het oude driver model was zwaar verouderd, niet effifcient en een beveiligingsrisico.Windows Vista veranderde gans het Driver model. Met als gevolg dat veel mensen met "ouder" maar goed werkende apparaten moesten upgraden omdat er geen drivers waren voor Vista / Win7.
Nu begint men te gebruiken?Wat met die DX10 toestand. Heeft jaren geduurd eer er genoeg games / gpu op de markt waren. Nu begint men eindelijk een beetje DX10/DX11 te gebruiken, hoeveel jaar zijn we verder?
2 keer niet correct, alle mensen kunnen het verschil bij de nieuwe games zien; er zijn ook games die zowel op 9 en 10 draaien of op 10 en 11.. dan kan je zelfs binnen dezelfde game de verschillen zien.Probleem is, veel mensen zien weinig verschil tussen DX9 / DX1(0)1, zeker op performance, nog visueel. De meeste games beperken zich tot een beetje bloom / licht effecten, en dat is het. Visueel / Performance wise, is er weinig nuttigs.
Dus.. dat is wel begrijpelijk maar waar slaat je opmerking over het driver model dan op? Dat gaat namelijk over de kernel.Dat MS de Windows Kernel is moest aanpakken, is een noodzaak, geen feature. Je mag ook niet vergeten, dat de "Concurrentie" ook niet stil zit.
*NIX based os'en zijn inderdaad wat populairder geworden en met name in het thuisgebruik / IT bedrijven.MacOS heeft ook al meer grip op de markt gekregen. Linux wat je vroeger enkel aanzag als een IT OS, is nu dankzij bepaalde distro's ook meer populair geworden. Wat mensen weg hield van Linux / MacOS, is vaak:
a) Bepaalde programma's dat niet aanwezig waren of gewoon in hun kinder schoenen stonden tegenover de Windows versies. Dat is nu al een tijdje gedaan, zeker omdat veel programma's tegenwoordig open source zijn. Denk dat 80% van de spullen dat ik draai, open source toepassingen zijn, met nog een kleine minderheid gewoon omdat je "soms" eens iets specifieks nodig hebt.
Nou nee, de drivers zijn nog steeds niet volwassen en presteren ondermaats.b) Gaming. Onderschat niet deze markt. Veel mensen willen gewoon niet dualbooten tussen Linux - Windows, en blijven dan liever bij Windows. Ik ken het gevoel.
Moest er nu een bepaalde grote speler zoals Valve, bedrijven aanzetten om ook Linux clients te maken... En dat is wat de markt mist. Er is tot op heden niemand groot dat zijn nek durft uitsteken hiervoor. Valve heeft heel wat macht via Steam. En de meeste ontwikkelaars werken graag met Steam. Zijn vooral publishers zoals EA, dat Steam niet graag zien *lol*
Linux graphische drivers zijn ook heel wat volwassener dan dat ze waren 5 jaar geleden. En je ziet ook meer focus op browser games <=> Multiplatform games.
Met als pieterpeuterige nuance dat Vista daadwerkelijk ook op een aantal vlakken technisch gezien niet goed in elkaar zat.Willen of niet, deel van hoe snel mensen omwisselen naar je nieuws OS, is marketing en publiek image. Als Windows 8 al een slechte reputatie heeft als desktop os, dan breekt zich dat zuur op. Windows Vista is perfect voorbeeld.
De mond op mond reclame van een tweaker (of IT'er, hoe je het wil noemen) wordt in het besluitvormingsproces toch zwaar lager gewaardeerd dan die van een hoge manager / ambtenaar.Onderschat niet de effecten van een negatieve indruk. We tweakers, onze "mond tot mond" reclame heeft vaak meer invloed dan je zou denken.
Secure boot is geen uitvinding van Microsoft, ze gaan alleen gebruiken wat de bios al een tijdje ter beschikking stelt. (wat gebruikt Apple ook alweer om zijn eigen OS af te dwingen op hun eigen hardware?)En btw: De start knop is niet de enigste toestand. Secure boot? Dat ding wat MS bijna alleen recht op een PC geeft. Waarbij men de concurrentie lekker moeilijk wilt maken ( jaja, is zogezegd tegen virussen, dat het de boel moeilijker maakt voor de concurrenten is een leuk "extra" ).
Qua desktops mee eens, qua servers niet. Bij veel bedrijven is de ratio linuxservers:windowsservers nog steeds 1:100 ongeveer (hier niet anders). In de web dienstverlening wereld is dat wel anders maar zeker niet bij bijv. een Gemeente / de Rijksoverheid.De meest bedrijven zullen nu upgraden van XP, naar Windows 7. En de volgende 5 a 8 jaar, upgraden die niet naar Windows 8/9. De Server OS markt zal sneller upgraden, maar daar is MS zeker niet in dominantie. Daar is op dit moment Unix/Linux de koning nog.
Het zijn bijden API's. Het enige wat ze doen is de GPU vertellen wat hij moet tekenen. Dit betekend dat het enige verschil tussen de 2 is hoe je het programmeerd. Uiteindelijk zien ze er hetzelfde uit en zijn de graphics van een programma afhankelijk van het programma zelf, niet van de API.Laat ik ten midden, DirectX is leuk.. Maar persoonlijk prefereer ik OpenGL wat in mijn ogen er gelikter uitziet.
Klopt dat was een Fail van mij .. Voor de rest is het uit eigen ervaring.. Dus een mening nee...Er zitten zoveel onjuistheden en ononderbouwde meningen in dit stuk dat ik er verder niet op in ga. Maar deze opmerking slaat helemaal nergens op:
[...]
Het zijn bijden API's. Het enige wat ze doen is de GPU vertellen wat hij moet tekenen. Dit betekend dat het enige verschil tussen de 2 is hoe je het programmeerd. Uiteindelijk zien ze er hetzelfde uit en zijn de graphics van een programma afhankelijk van het programma zelf, niet van de API.
is bij deze temperaturen te mooi om te laten liggen.je likt me niet helemaal op de hoogte.
hoop ik dat je deze quote ook best kunt waarderen.Alhoewel dan zou het wel een saaie boel worden hier.
Je vergist je. XP heeft altijd al goed gedraaid. SPx's zijn service pack(uitbreidingen)en geen bugfixes. Daarentegen was Vista wel een ramp.Hoezo XP goed, XP was een zéér grote ramp!!! Er zaten zoveel bugs in dat je er niet goed van werd! 2000 is het eerste besturingssysteem dat zonder service packs gewoon goed werkte al had het een uur nodig om op te starten!
XP is pas aardig gaan werken na SP1 en ja SP2 daar is genoeg overgezegd want SP2 was gewoon een nieuw besturingssysteem dat Microsoft niet in die hoedaningheid durfde te verkopen, maar kom niet aan dat XP zonder service packs geweldig was, nog bijna verschrikkelijker dan Me!
Ik vind niet dat hij overdrijft. Ik heb ook XP gebruikt pre-SP1, en ben teruggegaan naar Win2K wegens teveel bugs. Ik was op dat ogenblik helemaal niet te spreken over XP.Xp was zeker geen bagger, nu overdijf je.
Amorac legt het goed uit hieronder: op een pc waar W98SE nog goed op draaide liep XP RTM zeker niet gegarandeerd goed. Als de hardware ondersteund werd, werden er beduidend meer resources gebruikt en de stabiliteit was niet bepaald perfect. SP1 was wel wat stabieler maar werd er niet sneller op. Daarna werd het beter.Xp was zeker geen bagger, nu overdijf je.
XP was 1 grote ellende met de RTM.. 100% CPU gebruik met rechts klikken voor submenu.. Dat je PC als dikke poep wordXp was zeker geen bagger, nu overdijf je. Al ben ook ik pas overgestapt naar XP toen sp1 uitkwam. Gameprestaties vielen met RTM wat tegen, maar om het dan meteen als bagger neer te zetten lijkt me wat overdreven.
[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 26 juli 2012 12:05]
[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 26 juli 2012 12:14]
Het probleem is dat er teveel vanuit de R&D gedachte wordt ontwikkeld en niet vanuit de eindgebruiker. Er moet een team zijn, dat zich niet met techniek bezig houdt (hoe minder technische kennis hoe beter) maar gewoon kijkt hoe een systeem het beste kan werken. R&D mag daarna gaan verzinnen hoe ze dat willen gaan implementeren.Men wil innoverend zijn, iets dat goed is, en de R&D afdeling van MS is een van de beste in de wereld, maar MS is gewoon te log om al die innovaties om te zetten in goede eindproducten,
[Reactie gewijzigd door Gatygun op 26 juli 2012 13:05]
Half-Life 2: Episode Three, was originally scheduled to appear in 2007, but now has no public release date.En over welke loze beloftes hebben jullie het dan?
[Reactie gewijzigd door Zerfox op 26 juli 2012 10:48]
[Reactie gewijzigd door Zerfox op 26 juli 2012 11:06]
Als ik je post zo doorlees valt me op dat je het woord waarschijnlijk nogal vaak in de mond neemt. Dat betekent dat je het eigenlijk niet weet en ik vermoed zo dat je geen GfWL gebruikt hebt en geen ervaring hebt met Steam Support. Ik zit me zelfs af te vragen of je Steam wel eens gebruikt hebt. Het komt nogal over alsof je gewoon dingen nablaat, beetje populair doen, terwijl je nul komma nul ervaring mee hebt. Zoiets wordt veelal niet gewaardeerd hier.Alleen is de Windows Store waarschijnlijk ruk (Net als GFWL) en zal Steam voor achievements en patches beter werken. Waarschijnlijk is de Steam Support ook heel wat fijner om mee te werken dan de Microsoft guys/
[Reactie gewijzigd door In Search of Sunrise op 26 juli 2012 15:34]
[Reactie gewijzigd door cc12 op 26 juli 2012 12:16]
Nee hoor. Enkel de metro apps dus voor de ARM versie. Op de x86 versie installeer je wat je wilt net zoals alle voorgaande versies.Dus in Windows 8 bepaalt MS welke programma's we wel en niet mogen gebruiken? Een behoorlijke beperking dus, net zoals Apple bepaalt wat wordt toegelaten tot hun app store.
[Reactie gewijzigd door Zerfox op 26 juli 2012 10:45]
Wat de leek vooral doet is zich helemaal niet bezig houden met het OS. Daarvoor laat de leek zich leiden door wat er om hem heen gebeurt. Het is dus ook helemaal niet interessant om naar de leek te kijken, je moet naar degenen kijken die er wél bewust mee bezig zijn.Ubuntu is voor de leek niet veel anders dan Windows. Het enige wat de leek doet is een beetje internetten, mailen en documenten lezen/schrijven.
Uiterlijke verschillen die bij Linux scheer en inslag zijn heb ik bij auto's nog nooit gezien. Bij auto's veranderd eigenlijk alleen de "theme". Het is niet zo dat de pedalen in ene ergens anders zitten of de complete stuurinrichting op de achterbank."Er zich tig fabrikanten van auto's met elk vele modellen die elke zoveel jaar ook continue weer veranderen". En toch worden er een grote verscheidenheid aan auto's verkocht. Met exotische varianten voor de liefhebbers.
Ja, er zijn veel slechte, ik was een van de eersten destijds, en ik ben maar gaan werken toen ik hoorde dat je geen stageplaats kon vinden, omdat werkgever de opleiding als waardeloos beschouwden. (les in MS-DOS 5, terwijl windows 95 al lang uit was, etc)Dat zegt m.i. heel veel over die "ICT" opleidingen.
Ik zie deze reactie wel vaker de laatste tijd. Wat is er mis om gewoon bij Windows 7 te blijven?maar ik moet zeggen dat ik door windows 8 nu ook bezig ben de overstap naar linux te maken.
[Reactie gewijzigd door ArchLinux op 26 juli 2012 12:53]
geld? als je legaal wilt blijven dan is W7 ultimate niet te betalen, maar ubuntu is gratisWat is er mis om gewoon bij Windows 7 te blijven?
[Reactie gewijzigd door Webjunkie op 26 juli 2012 13:02]
Bewijs dat eens want volgens mijn laatste informatie is de verhouding ongeveer 1:2 oftewel ongeveer 33% voor Windows en ongeveer 70% voor Linux/Unix.Terwijl 90% van de webservers daarop draait.
De pagina die je geeft, is meer een indicatie over de gebruikte webserver, zoals Apache, IIS, LigHTTPd en nginx, dat zegt nog niet zo veel over OS: Apache is bijvoorbeeld ook voor Windows beschikbaar.Nou zit ik niet heel erg in dat wereldje, maar een snelle google actie bracht me naar deze pagina:
http://news.netcraft.com/...12-web-server-survey.html
Daar zit MS op zo'n 12%, of 15% als je naar de top servers kijkt.
[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 26 juli 2012 11:30]
Idd want die bedrijven hoeven natuurlijk niet voor support te zorgen als iets niet werkt. Linux is niet geschikt voor mensen die hun systeem bij DELL of HP moeten kopen. Linux is leuk voor mensen die weten wat ze doen.en bovendien als bedrijven vaker zouden inzetten op ubuntu kon die pc overigens NOG goedkoper...
[Reactie gewijzigd door finraziel op 26 juli 2012 16:15]
Natuurlijk volg je een cursus leren werken met Windows als je een Windows computer hebt. Niet meer dan logisch. Heb je een Linux-computer dan volg je een Linux-cursus. Die zijn er minder omdat Linux in de desktopwereld weinig gebruikt wordt.Linux heeft op vele gebieden net wel een noemenswaardig marktaandeel. Het enige waar het niet wil lukken is de desktop markt. En dat komt hoofdzakelijk omdat je bijna niet rond Windows kunt. Je koopt een PC, er staat Windows op. Je volgt een cursus? Leren werken met Windows. Zowat iedereen rondom U werkt met ... juist ja Windows. Op het werk krijg je een bureaujob achter een PC, wat staat er op?
Helemaal mee eens als je ervan uit gaat dat het systeem kant en klaar voor je neus staat. Installatie van drivers gaat helaas nog steeds niet altijd goed en vaak omslachtiger, zeker voor iemand die Linux niet kent.Plaats iemand die weinig of niets van een computer kent achter een systeem waarop linux staat voorgeïnstalleerd en hem/haar leren werken met linux is even eenvoudig als het aanleren van Windows.
Daar noem je al iets. Wat is een degelijke distro. De mensen zien door de bomen het bos niet meer. Elk met hun eigen interface (iets van groot belang als het gaat om gebruiksvriendelijkheid) waar de meningen ook continu over verdeeld zijn.En niet gebruiksvriendelijk genoeg? Ik denk dat een degelijke linux distro al jarenlang gebruiksvriendelijker is dan windows.
Ben je 'vergeten' dat Android geen desktopomgeving is. Daar gaat het in deze discussie om. Dat het met Linux op de desktopmarkt maar niet wil lukken. Anders moet je ook de servermarkt van Linux meerekenen, en die is wel groot.Ben je vergeten dat Android ook linux is? Dan wordt het marktaandeel al een stuk groter.
De prijs van linux is 0 volgens jou theorie kunnen systemen nog veel goedkoper worden.
Emuleren zorgt dan ook altijd voor een extra ("conversie") laag en dus overhead / performance loss, zo verwonderlijk is het dus niet dat oudere spellen al wel goed draaien onder Wine. Daarnaast is het natuurlijk ook maar afhankelijk hoe lang Half Life 2 al werkend is onder Wine, het hoeft dus geen 8 jaar te zijn, kan minder zijn.Games van 8 jaar geleden, wat een prestatie. Leuk dat het er is, daar niet van maar het zet gewoon geen zoden aan de dijk nog. Het zou zeker mooi zijn als de nieuwste games ook onder Linux zullen gaan werken (ik juich het toe) maar op dit moment zie ik als gamer geen enkele voordeel in het draaien van Linux tov. Windows, slechts nadelen.
Op m'n HTPC draai ik wel Ubuntu 12.04 maar ik vind dat Unity vreselijk irritant dus ga ik eens onderzoeken wat er nog meer is.
[Reactie gewijzigd door CptChaos op 26 juli 2012 12:12]
http://www.phoronix.com/s...=news_item&px=MTA5ODMIk vraag me af waar Gabe zijn bewering dat oem's de markt verlaten op baseert. Weet hij iets dat wij niet weten?
[Reactie gewijzigd door Donstil op 26 juli 2012 11:15]
Da's niet zo raar. Ik denk zelf dat hij Windows Marketplace een bedreiging vindt voor Valve. Als Microsoft het zou willen, zou Windows Marketplace de enige software distributiekanaal kunnen worden in Windows. En dat zou een serieus probleem zijn voor Valves businessmodel.Tevens vind ik het een rare verklaring van iemand die een dergelijke functie bekleed.
Dat zegt hij ook: "de neiging van grote spelers om hun systemen gesloten te maken."Er zijn meerdere aanbieders die ontzettend gesloten zijn, Microsoft is daar echt niet de enige in.
[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 26 juli 2012 10:56]
Er zijn meerdere gesloten aanbieders idd, hoeveel daarvan heeft een desktop penetratie van boven de 90%?Tevens vind ik het een rare verklaring van iemand die een dergelijke functie bekleed. Er zijn meerdere aanbieders die ontzettend gesloten zijn, Microsoft is daar echt niet de enige in.
Met zulke opmerkingen stoot je jezelf juist tegen het been door verkeerde gevoelens los te maken bij potentiele klanten of business partners.
Dat klinkt al behoorlijk tegenstrijdig. Welke eigen ervaring heb je als je Windows 8 nog niet eens geprobeerd hebt?alles wat jij zegt gaat totaal in tegen mijn ervaring. Heb windows 8 nog niet geprobeerd, maar het lijkt me juist totaal het tegenovergestelde.
Ik gebruik WP nu anderhalf jaar en vraag me echt af wat je met 'kinderlijk' bedoelt.Heb windows phone even mogen proberen, en erger me mateloos aan het kinderlijke ontwerp.
Waarom vind jij dat niet? Aangezien je het nog niet geporbeerd hebt kun je hem moeilijk tegenspreken.Waarom vind jij win8 zo'n verademing?
[Reactie gewijzigd door Bartjeuhz op 26 juli 2012 11:27]
[Reactie gewijzigd door Caelorum op 26 juli 2012 13:38]
[Reactie gewijzigd door Tomba op 26 juli 2012 11:26]
Hehe over welke ervaring heb je het dan als je het nog niet hebt geprobeerd?alles wat jij zegt gaat totaal in tegen mijn ervaring. Heb windows 8 nog niet geprobeerd,
Windows ME, Seriously?Jammer genoeg is Windows nog steeds het meest gebruikte OS. En om heel eerlijk te zijn, vind ik Windows 8 een verademing om mee te werken, vergeleken met Windows 7.
(Maar ik vond windows ME ook wel goed werken)
Maar goed, Valve moet niet zeuren, ze hebben zelf ook een gedrocht van een systeem (Steam), en dan nu Linux ophemelen, terwijl je eerder constant Linux negeerd en gewoon niet wil ondersteunen? Beetje raar.
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True