Hoofdcategorieën
Device Settings

Telenet verhoogt internetsnelheden twee triple play-pakketten

Door Wilbert de Vries, woensdag 17 november 2010 15:47
Submitter: aurora1982, views: 20.185

De Belgische internetprovider Telenet verhoogt eind deze maand de snelheid van zijn twee goedkoopste zogenoemde triple play-abonnementen. De prijzen van de bel-, tv- en internetpakketten blijven ongewijzigd, evenals de snelheid van andere pakketten.

Hoewel Telenet-klanten die alleen een internetabonnement afnemen al eerder over hogere snelheden konden beschikken, heeft de Belgische provider besloten nu ook de snelheid van zijn Shakes, oftewel triple play-aanbod, te verhogen.

De downloadsnelheid van zowel de Silvershake als de Goldshake wordt met vijftig procent verhoogd. De downloadsnelheid van de Silvershake komt hierdoor op 15Mbps te liggen, terwijl de downloadsnelheid van de Goldshake wordt opgeschroefd tot 30Mbps. De uploadsnelheid van beide abonnementen worden verhoogd tot respectievelijk 512Kbps en 1,5Mbps.

De datalimiet van de twee Shakes blijft ongewijzigd. Hoewel de Goldshake wat betreft snelheid vanaf eind deze maand nagenoeg identiek is aan de Diamonshake, kent dit laatste abonnement een datalimiet die 30GB hoger ligt. De prijs van dit abonnement is vier euro per maand meer.

Volgens de provider hoeven klanten zelf geen actie te ondernemen om de hogere snelheden te krijgen. Het modem zal zichzelf automatisch 's nachts opnieuw opstarten, waarna de klanten over de nieuwe snelheden kunnen beschikken.

BasicNet XL/Silvershake

Voor Na
Downstreamsnelheid 10Mbps 15Mbps
Upstreamsnelheid 256Kbps 512Kbps
Volume 15GB 15GB
Shake+ (digitale tv, int, tel) € 45 € 45

 

ComfortNet XL/Goldshake Voor Na
Downstreamsnelheid 20Mbps 30Mbps
Upstreamsnelheid 512Kbps 1,5Mbps
Volume 50GB 50GB
Shake+ (digitale tv, int, tel) € 55 € 55
Volgende 16:12 OCZ heeft Vertex Plus en Colossus Plus in ontwikkeling
Vorige 15:14 Buma/Stemra gaat toch geld vragen voor embedden muziek - update
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Vindt ik het heel vreemd dat die uploads zo laag zijn, of zijn dat normale snelheden?
Wel mooi van die downloads. 15Mbps zou echt al een hele verbetering zijn. Tele2 zou dit ook moeten gaan doen.
En misschien een beetje raar, maar is die 30GB bandbreedte niet heel gauw op? ongelimiteerd bandbreedte spreekt mij meer aan om heel eerlijk te zijn. zeker met 15Mbps, is dat toch vrij snel vol. Maar ik heb dan ook geen flauw idee wat je gebruikt bij een spelletje CoD multiplayer...

Leuk gamingpakket dan zo, niet eens genoeg bandbreedte of up om ook alleen maar een eigen host te zijn op CoD7 voor 6 man...

[Reactie gewijzigd door naarden 4ever op woensdag 17 november 2010 15:53]


België he.
Daar is het internet helaas nog niet zo dik in orde als hier dus klappen ze bij 512 up al in hun handjes.
Vandaar dat er ook nog een Volume bij staat.

Hoezo Belgie???

Heb al 3 jaar een upload van 3MBit via ADSL. Telenet is geen standaard voor belgie he...

bwa toch.... als je geen speciaal pakket aanneemt... dan zit je meestal goed gescheten met zulke belachelijke snelheden.. zelfs nu met Vdsl zuigt het nog steeds :/

Ik haal anders 99% van de beloofde 4.5 megabit upload op mijn vdsl2 abonnementje...
En ik zit nu niet bepaald dicht bij de verdeler

Trouwens, bij (denk ik) alle providers die niet telenet zijn zijn er hoge uploadsnelheden, zonder speciaal abonnement (belgacom levert dit ook)

Dommel en dergelijke leveren al jaren hogere upload dan bij bijvoorbeeld telenet.

In Eindhoven heb je voor een schijntje 100mbit up- en download :P

Dat is bekend, maar daar hebben de belgen niks aan. Jammer voor ze, maar misschien dat ze ooit eens kijken naar hoe het over de grens is geregeld.

Wat internet(snelheid) betreft is nederland een van de gidslanden. Volgens mij zitten we wat betreft snelheid en beschikbaarheid in de top 3 van de wereld.

het is bij jullie misschien goedkoper in nederland; maar bij ons in belgie zit er dan tenminste ook iemand aan de andere kant van de lijn als je naar de support belt ...

er is een verschil tussen kwaliteit en kwantiteit...

Telenet is de enige kabelprovider; omdat ze hun monopolie hebben afgekocht; concurrentie is in vlaandere dus niet mogelijk (wat wettelijk dus eigenlijk verboden is door de EU)

maar op gebied van ADSL betalen wij echt niet zoveel meer als jullie; met dat verschil dat de klanttevredenheid hier wel hoger ligt dan in Nederland...

er is een verschil tussen kwaliteit en kwantiteit...
En er is ook een verschil tussen een klantenservice die je überhaupt niet hoeft te bellen en een die wel vriendelijk móet zijn omdat deze zo vaak wordt benaderd. ;)
met dat verschil dat de klanttevredenheid hier wel hoger ligt dan in Nederland...
Gebaseerd op... ?

Nee, begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat de klantenservice hier in Nederland zo goed is. Ik ben gewoon benieuwd waar het idee vandaan komt dat de klantenservice hier in Nederland pertinent slecht zou zijn.

offtopic:
Ik weet niet hoe vaak jij naar de klantenservice moet bellen,
maar hier in belgie zijn de lijnen over het algemeen net iets stabieler dan in .nl blijkbaar.
Dit is dan wel met de alombekende 36h disconnect niet bijgerekend.


Achja, dit is telenet. Die kunnen geen hoge upload geven, omdat hun netwerk het nu al wat moeilijk heeft, getuige hun "vrij" downloaden :).

precies of we bellen elke dag naar de klantendienst :D
ik heb liever een snellere lijn dan een goedeklantendienst want daar merk je niets van , heb nog nooit de klantendienst moeten bellen ;-)

tenzij je echt zo een prutser bent dan zou ik gaan voor een betere klantendienst ;-)

Voor het gemak wordt natuurlijk weer vergeten dat je bij Telenet ALLE apparatuur voor niets krijgt, zijnde

- 1 wired switch voor splitsing telefonie - digitale TV - internet)
- 1 modem
- 1 wireless router
- Wireless USB sticks voor je vaste pc's (in mijn geval 2 stuks)
- 1 Harddiscrecorder (320 gig HD)
- 1 Dect- telefoonset
- 1 Versterker/splitter

Als aan iets van deze hardware iets kapot gaat, of ze zijn technisch verouderd, komt Telenet deze gratis vervangen. Als je de kostprijs van al die toestellen optelt en afschrijft over een termijn van een jaar of 4, dan zit je al gemakkelijk aan een 10€ per maand aan toestellen die je zelf niet moet aanschaffen.
Iets defect? Bellen en de dag erop plaatsen ze een nieuw toestel. Ok, ze zijn niet de goedkoopste, maar de service die je erbij krijgt is gewoon schitterend. Ik betaal dan ook met plezier 120€ per maand... (ifiber 100 combinatiepakket).

Bij telenet is 100mbit ook effectief 100mbit, itt veel andere waar je een 100mbit reclame krijgt en effectief maar 75mbit haalt...

[Reactie gewijzigd door Athmozz op donderdag 18 november 2010 11:40]


Upload van 3MBit via ADSL is niet mogelijk AFAIK (max 1,3MBit up ADSL2+)
Of je moet VDSL hebben ...

In belgie hebben ze inderdaad ook veel VDSL lijnen. Daarin lopen ze in vergelijking met NL voor.

ADSL2+ annex M heeft een theoretische uploadsnelheid van 3.5 Mbit/sec.

Wel een standaard jammer genoeg voor de iets landelijkere gebieden. Ik zweer al 3 jaar bij ADSL (Dommel), maar hier is dus nog steeds geen VDSL of ADSL2+ beschikbaar. Dat komt er ten vroegste volgend jaar in juli. Dus hier is qua snelheid Telenet wel de standaard vrees ik.

Omdat je bij wijze van spreke 3 km over de grens kan beschikken over 50/50 triple play glasvezel of 120mbit down "fibre power" (zeer misleidende naam daar het hier gewoon over coax internet gaat. Dit alles zonder datalimiten, die zijn hier in nederland toch al jaren bijna niet meer voorkomend.

ADSL 8 km, 8 Mbps download, 1 Mbps upload
SDSL 4 km, 2,3 Mbps download, 2,3 Mbps upload
ADSL2+ 6km, 25 Mbps download, 3,5 Mbps upload
ADSL2+ 6km, 25 Mbps download, 1,3 Mbps upload

Conclusie: drib83 speekt /niet/ de waarheid.

Wtf? Nu heeft een lage lijn gewoon meer upload (1,5) als mijn duurste (1,25) !?

op de site van telenet staat er anders gewoon 1Mb up voor comfort en 256Kb voor basicnet, dus de getallen die tweakers.net hier zet zijn gewoon fout

bron: http://telenet.be/1113/0/...igitale-tv-telefonie.html

Pardon? '...gewoon fout'? Het bericht klopt gewoon. Jij linkt naar de huidige snelheden |:( Als je nog aanvullend bewijs nodig hebt, check http://onlinesupport.tele...-comfortnet-xl-abonnement

[Reactie gewijzigd door Wilbert de Vries op woensdag 17 november 2010 20:17]


ik had het ook over de huidige snelheden en blijkbaar staat er tegenstrijdige info op de site van telenet.

Telenet gaat ervan uit dat je er ruim voldoende aan hebt voor normaal gebruik en dat de uploadbeperkingen het hosten/sharen wat tegengaan.

Niet dat het met torrents en zo wat uitmaakt maar goed, zal nog wel een legacy managementbeslissing zijn oid.

De prijzen in België zijn werkelijk te bizar voor woorden! €55 voor 20Mbit met een datalimiet van 50GB?!

Er moet echt iets veranderen daar!

EDIT: Ah dank aan de reacties. Er zit dan gelukkig nog wel telefonie en televisie bij. Dat maakt het wel redelijker inderdaad.

@ myself: Beter lezen kerel!

[Reactie gewijzigd door wjjkoevoets op woensdag 17 november 2010 15:56]


Klopt dat er iets moet veranderen. Echter zit hier ook digitale TV bij en telefonie, dus niet alleen internet.

Neemt niet weg dat die shakes toch een stuk minder interesant zijn geworden. Mijn vriendin heeft zo een shake en in het begin had ze een limiet van 35GB toen ik maar 30 had. Maar met de laatste upgrade heb ik er wel 80 en zij maar 50. :/

Internet is gewoon duur in Vlaanderen, dat zegt zowat elk consumentenonderzoek.

[Reactie gewijzigd door IStealYourGun op woensdag 17 november 2010 16:13]


Ja, maar om van die digitale TV te genieten moet je wel nog steeds het gewone kabelgeld betalen wat toch ongeveer 13€ per maand erbij is. Dat vermelden ze er natuurlijk niet bij (ik vraag me trouwens nog steeds af waarom dergelijke misleidende pakketten uberhaupt door het BIPT aanvaard wordt)

De werkgelijke kostprijs van zo'n combipakket ligt dus 13€ hoger dan ze afficheren.


edit reason: typo

[Reactie gewijzigd door dukesbury op donderdag 18 november 2010 09:41]


Inderdaad:
zo ook de reclame overlaatst dat Belgacom 'onbeperkt' internet vanaf 30 euro per maand aanbiedt.

Blijkt dan wel dat ze met 'onbeperkt' een snelheidsbeperking van 3 Mbps (download!) bedoelen. Zo'n extreme beperking en dan de term onbeperkt gebruiken vindt ik wel een extreme vorm van consumentenmisleiding.

Telenet en Belgacom = maffia met pionnetjes in de politiek.

Maar je kan dan wel 32GB per dag downloaden. Gebruik het een ganse maand en je kan 1,5TB opdoen.

Ik zou op een maandje m'n steam games kunnen downloaden terwijl dit momenteel bij Telenet een project van meerdere maanden is. Maar ik laat dus alle games geïnstalleerd en ik neem ze ook mee in een backup. Een 2TB schijf is goedkoper dan die bandbreedte kopen.

So? Dat is beside the point. Punt is dat Belgacom hier misleidende en zelfs leugenachtige reclame maakt.
Ik dacht namelijk altijd dat Onbeperkt betekende 'zonder beperkingen'?
Als ik een verbinding koop die verkocht wordt als onbeperkt (zonder meer) dan verwacht ik niet dat dit enkel op het downloadvolume slaagt maar ook op de snelheid.
Wat Belgacom hier doet is de snelheid juist extreem beperken (lees beperken als in tegenovergestelde van onbeperkt).

Of heeft Belgacom het recht de betekenis van de Nederlandse taal naar eigen believe te veranderen en betekent onbeperkt nu enkel 'zonder downloadlimiet'?
Als ik onbeperkt internet aangeboden krijg dan verwacht ik én géén downloadliemiet én géén snelheidsbeperking (binnen het kader van wat technisch mogelijk is). én én verwacht ik (als ze dat zo verkondigen), het is niet aan Belgacom om mij te zeggen hoe ik hun reclame moet interpreteren, zij moeten er voor zorgen dat hun reclame klopt en niet bewust misleidende reclame maken (misleidend is hier zelfs een fout woord aangezien de betekenis van onbeperkt heel duidelijk is en ze dus ronduit gewoon liegen). Veel mensen geven niet zozeer om het downloadvolume maar willen SNEL internet (dat ene filmpje dat ze zien willen ze zo snel mogelijk kunnen zien) en deze mensen worden nu bedrogen.

Boerenbedrog is het en blijkbaar zijn er zelfs tweakers die vinden dat dit moet kunnen:-/

[Reactie gewijzigd door varkenspester op donderdag 18 november 2010 10:03]


Dat is niet waar. Indien je analoog zou kijken, betaal je iets van een € 160-170 jaarlijks aan mixtics. Hoeveel is 12 x 13? Juist ja :-)

klopt inderdaad: zie hier. En dit is dan de enige plaats waar je het terug vindt, én er staat dan nog eens een misleidende tabel bij die een 'snelle lezer' zal interpreteren alsof het iedere maand toch weer zou worden afgetrokken.

Bij belgacom betaal je wel degelijk de prijs die bij het 'pack' staat vermeld.

Vergeet niet dat in die prijs ook nog telefonie en huur van een digicorder inzit wat apart al €8 voor een digicorder is. De telefonie prijs ken ik niet vanbuiten.

Is Triple Play, zit ook digitale Tv (incl digicorder) en Vaste telefoonlijn in.

Je moet er ook nog kabelkosten van €13/maand bij betalen. Dat is iets wat Telenet maar al te graag niet vermeld (alleen in kleine lettertjes onderaan) en waar talloze mensen inlopen. Voor die €55 heb je niets.

Ha, moet je 's kijken in Luxemburg waar ik woon. Orange vraagt hiervoorbeeld 69 euro per maand voor 20/Mbit - exclusief nog eens 15 euro voor vaste lijn. Maar, we mogen wel weer onbeperkt downloaden ;)

Voor die prijs kan je in België ook onbeperkt downloaden.
Ik betaal zelf 50 euro per maand voor onbeperkt down- en uploadverkeer (en nee géén fup) over VDSL én digitale TV (scarlet one)

Telenet heeft ook een limietloos abonnement: TurboNet. 61,32 € per maand, 30 Mbps.

Dit is niet limietloos. Het is ook een FUP van 80GB/maand.
Je kan wel meer verbruiken als je alles voor 's nachts inplant maar dit is niet met alles mogelijk tenzij je weer externe tooltjes gebruikt.
Fibernet 50 en 100 vallen ook onder die FUP.

Dit is niet waar. Kort na de release van het abo had iemand 2680GB gedownload: nieuws: Telenet publiceert top 25 grootste downloaders - update

En die persoon gaat 100% zeker over de limiet gegaan zijn. Dan wordt je op een semi-smallband gezet waar je overdag 300KB/s haalt en 's nachts wel terug je volle snelheid.
Dus die persoon gaat dan gewoon verder gegaan zijn met verlaagde snelheid.

Die 80GB was waarschijnlijk op 1 dag?

Met die Turbonet haal ik elke maand met gemak een gigabyte of 200 binnen, maar redelijk gespreid. Heb het metertje eigenlijk nog nooit uit het groene deel zien gaan...

deze FUP wordt niet alleen op verbruik gebaseerd
Als je het goed plant kan je makkelijk 500 GB downloaden zonder ooit iets ven telenet te horen

Wat is de meerwaarde van hogere internetsnelheden als je een datalimiet hebt van 50 GB? is toch geen beginnen aan zo.

Inderdaad in nog geen 4 uur op volle snelheid downloaden en je bent al door je datalimiet heen.

Ik heb zelf Ziggo Alles-in-Een Extra voor €66,50 per maand, inclusief digitale tv en telefoon. 120mbit down, 10mbit up, geen datalimiet, usenet met 30 dagen retentie toegang. Ben blij dat ik in Nederland woon en dit dus normaal vind.

minder dan 5 full HD films en je bent klaar rest van de maand.. zwaar triest te noemen dit vergeleken met andere landen inderdaad

Je hoeft dan ook geen 5 Full HD films te downloaden.
Vroeger had ik 10 GB/maand, daarna 20 en nu 50. Allemaal door 'upgrades' bij m'n provider. Hoewel 50 GB nog altijd niet 'onbeperkt' is, is dit genoeg. Ik download vanalles, maar met deze limiet ga ik er amper nog over, dus waarom meer willen?
Je moet je downloads ook ergens bewaren, en nog belangrijker, er iets mee doen. Als je 'n film of serie 1x bekijkt, kan je het even goed met 175MB/ serie stellen.

Voor vele mensen is 50 gb inderdaad zeker voldoende,
echter verandert dat niets aan het feit dat je voor jouw beperkt internet-verbruik véél te veel moet betalen.

Ik kijk mijn films graag in 1080p kwaliteit als dat beschikbaar is, of dat nu eenmalig is of niet.
Met een limiet van 35 GB zou ik 1 ongecomprimeerde blu-ray kunnen downloaden. Dan kan je nog het compromis maken om extra gecomprimeerde films te downloaden, dan praat je over rond de 10-15 GB per film terwijl de kwaliteit nog prima is. Dan kan ik dus 3 films per maand bekijken in de gewenste kwaliteit als ik geluk heb.

Opslag is trouwens triviaal met die schijven van 2 TB per stuk tegenwoordig ;)

Leve Nederland, waar dergelijk materiaal downloaden uit illegale bron gewoon is toegestaan, en de providers ons hierin niet onnodig beperken.

wij kopen Blu-ray films toch?

In België kopen we het werk van contentproviders. Non-argument dus.

Er zijn ook legale doeleinden zoals Steam games van 15GB/stuk, online backups maken en restoren, 1080p filmpjes naar Youtube uploaden of bekijken, ...
Alledaagse handelingen die je meteen over 50GB krijgen.

Als je tussen 00u00 en 10u00 download dan telt je trafiek maar voor 50% dus maw kan je 100GB theoretisch downloaden. In mijn geval is dit ongeveer 90GB sinds ik niet alleen snachts leef :)
Maar mijn grootste downloads zet ik in de wachtrij voor snachts :)

Mensen die b.v.b. één keer per maand een software pakket of game online kopen (bvb steam) en dit zo snel mogelijk willen kunnen spelen/gebruiken?

15GB datalimiet... Is dat upload+download of alleen upload?

Die 15GB is up+down samen.

Dit pakket is enkel bedoeld voor de sporadisch internet gebruiker die niet meer doet dan wat websites bekijken en mails lezen.

Zelf ben ik ook van plan om dit pakket te nemen. Ik weiger om 10EUR meer te betalen in de maand voor 35GB meer. Snelheid kan me al helemaal niet boeien. Als ik dan toch eens iets download kan het mij weinig schelen of dit nu morgen of overmorgen binnen is.

Oh en voor ik het vergeet. Die prijs die daar staat is niet wat je maandelijks moet betalen Je telefoonkosten en kabelabbonnement zijn hier niet ingerekend. Als je geen digitale tv hebt, betaal je ongeveer 170EUR kabelkosten per jaar. Wanneer je zo'n shake hebt (incl digitale tv) wordt dit bedrag maandelijks gespreid. Dus ongeveer 14EUR per maand.
Concreet is de prijs die je maandelijk moet betalen voor het minimum: 45+14+telefoonkosten.

[Reactie gewijzigd door tweety007 op woensdag 17 november 2010 16:07]


:O Tja, als het 15GB upload was zou ik het een nog best wel aanvaardbare hoeveelheid vinden...

Maar, 15GB is indedaad erg weinig! Even een 1080p filmpje op YouTube kijken van 10 minuten en je hebt al weer 1 GB+ verspild.

Maar waarom zou je nog geen digitale tv hebben? Je betaald voor een shake, waar een digicorder en al bij in zit. Dus good to go voor digitaal te kijken.
En telefoon is ook gratis tijdens de daluren, tenzij je naar de speciale nummers belt.

Nuja het blijft allemaal vrij duur, maar het was een jaar geleden toch vele malen slechter.

edit: het eerste wat ik zei klopt blijkbaar niet, ook bij digitaal moet je nog steeds apart een Kabelabbo nemen.

[Reactie gewijzigd door 4bit op woensdag 17 november 2010 17:58]


Up EN down..

Altijd een nadeel gevonden van t internet in België

Verander Belgie maar in Telenet, bij de meeste ADSL providers is er geen downloadlimiet

even nuanceren: voor de goedkoopste pakketten bij de meeste adsl providers (belgacom, scarlet, dommel,...) heb je wel degelijk een downloadlimiet.

Voor minder dan 40 euro/maand heb je echter al wel ADSL2+/VDSL zonder downloadlimiet (tenzij natuurlijk je bij geldzuiger Belgacom bent)

ja oke, Belgacom is zeker niet de goedkoopste maar toch ben ik heel dik te vreden met mijn 500 GB per maand 20 Mbts down en 2 Mbts up. Heb nog even overwogen naar Dommel over te stappen, maar ik heb nog niet zo veel goede dingen gehoord van hun support (oké, bij Belgacom is ze ook niet super, maar we hebben ooit eens een probleem gehad (een halfuur aan de lijn gehangen), en de volgende dag stonden ze er). Ook heb ik nog nooit gehoord dat er iemand bij Dommel de beloofde snelheid haalt ... (nu ga ik er héél soms licht over)

Ik wou eerst Belgacom omdat ik ook ontevreden klanten van scarlet/dommel gehoord had.
Na drie telefoontjes (eigenlijk 5 maar 2 keer ingelegd na 40 minuten wachten) met de klantendienst van Belgacom had ik door dat het bij Belgacom zeker niet beter was.

Aanvraag dus maar geannuleerd en bij scarlet (dochter van Belgacom maar goedkoper) gegaan, tot hiertoe zeer goede service en alvast véél goedkoper.
(Dommel was geen optie omdat ik belgacom -tv wou en Belgacom pertinent weigerde om mij een tweede lijn te verkopen en aangezien adsl bij provider x en belgacom tv combineren zogezegd ook onmogelijk is op 1 lijn was scarlet voor mij de enige optie).

Ter info: ik haal bij Scarlet 20 Mbps en 3 Mbts up (VDSL) maar zit dan ook wel vlakbij (enkele meters) het aansluitpunt.

Scarlet (overigens onderdeel van Belgacom) heeft voor 25 euro / m een onbeperkt abbo. Snelheid staat officieel op 12,5Mb down, 1Mb up. Maar ze zetten klanten steevast op maximaal 9Mb down en 512Kb up.

Maar voor 25 euro is het een redelijk concurreerend abbo.

[Reactie gewijzigd door Khildin op woensdag 17 november 2010 23:29]


In combinatie met belgacom tv (scarlet one 50 euro) zijn het vdsl snelheiden (ik haal 20 Mbps)

Zowel up- als download wordt daarbij gerekend. Vroeger was dat anders, maar daar hebben ze gelukkig van afgezien.

Dus nu kun je met het goedkopere abonnement in 137 minuten door je datalimiet heengaan :X

[Reactie gewijzigd door tweak_dude op woensdag 17 november 2010 15:58]


Daar leven ze echt nog in de vorige eeuw |:(

Nee, hier hebben ze gewoon geen concurrentie. Telenet heeft een afspraak waarbij ze tot 2040 het alleenrecht op de kabel hebben. De consumenten vinden dit soort prijzen normaal omdat ze niet beter weten.

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op woensdag 17 november 2010 16:12]


Er zijn best wel goedkopere alternatieven als je naar ADSL overstapt.
De meeste mensen kennen echter enkel Belgacom (mede dankzij hun mega-marketingbudget) en kijken niet verder naar de vele alternatieve betaalbare providers.

Dommel, bijvoorbeeld. Scarlet is ondertussen ook Belgacom. Maar het punt is wel dat er in sommige gebieden enkel maar ADSL1 beschikbaar is en dat je gewoon naar Telenet moet om een goede snelheid te hebben.

Niet alleen dat. De Belgische lintbebouwing heeft als nadeel dat je veel meer kabelkilometers nodig hebt dan in een dichtbevolkte Nederlandse wijk.

Dat is misschien waar, maar het heeft geen invloed.

In Nederland staan er ook huizen langs doorgaande wegen, alleen staan die veel verder uit elkaar.
Oftewel ook in Nederland moet er langs iedere weg een coax en telefoonkabel liggen.

Het verschil zit hem erin dat in NL het voor een kabelaar nog minder interresant is om er een kabel neer te leggen langs een doorgaande weg dan in Belgie. Maar des te interresanter in een wijk, echter wetgeving bepaald dat het zoizo moet.

Nu glasvezel meer in de mode komt zie je het effect wel terug komen, wijken wel, doorgaande wegen niet.

Vlaanderen is een van de dichtst bevolkte gebieden in de wereld. De Vlaamse ruit is dichter bevolkt dan Parijs. Dus volgens mij is het super goedkoop als je berekent hoeveel kabel/inwoner er nodig is in vergelijking met andere landen.

15 GB is upload + download

En die 30 Mbps is een theoretische snelheid. Meestal zit je rond de 22-25 Mbps (als je naast je router gaat zitten dan nog)

Ehm... Ik haal toch echt altijd 29.5 Mbps op mijn Turbonet hoor... Zelfde bij de rest van mijn familie, allemaal telenet, en allemaal zitten ze op minstens 95% van de geadverteerde snelheid.

En op dat gebied blijft Telenet vind ik nog steeds de beste keuze. Als je niet vlak naast een wijkcentrale woont blijft er van de geadverteerde snelheid nauwelijks iets over bij ADSL.

En op dat gebied blijft Telenet vind ik nog steeds de beste keuze. Als je niet vlak naast een wijkcentrale woont blijft er van de geadverteerde snelheid nauwelijks iets over bij ADSL.
De landelijke dekking van VDSL2 is vrij hoog, en de snelheden die daarover gehaald kunnen worden zijn tot nog toe minstens zo hoog als die van telenet. Kijk maar eens, momenteel biedt belgacom een abo van 30Mbit up en 4,5Mbit down aan, en die snelheden worden dan ook zo goed als gehaald. En aangezien dommel voor VDSL2 de lijnen van belgacom gebruikt bieden zij een abo aan met dezelfde snelheden. En zij zijn waarschijnlijk niet de enigen die dergelijke gegarandeerde snelheden aanbieden op een DSL-abo in belgië.

Om maar te zeggen dat je argument "om deftige snelheden te halen moet je Telenet kiezen" al even achterhaald is, althans voor de mensen die ondertussen VDSL kunnen ontvangen.

[Reactie gewijzigd door DevilsProphet op woensdag 17 november 2010 22:02]


ja en als je dan digitaal TV kijkt valt mooi je internetsignaal weg
Ik heb dit al bij verschillende mensen gezien...

VDSL2 heeft meer dan genoeg bandbreedte om zowel snel internet als een of twee tv-signalen tegelijkertijd aan te bieden hoor. Hebben je vrienden VDSL2 of gewoon ADSL?

Wat had je gedacht, dat je ISP ook je snelheid garandeert intern in huis ? Nogal wiedes dat je met trage wifi de 30 Mbps niet haalt.
Met mijn computer ingeplugd op de Telenet modem haal ik toch wel degelijk 30 Mbps.

Wat heeft de afstand tot je router daar mee te maken?
Je intern netwerk is normaal toch minstens cat 5 (100 mbit) of cat 5e (1 Gb) hoor, de afstand tot je router heeft echt geen invloed op je internet verbinding.

Bedoelt misschien wifi waar zelfs g vaak terugschakelt op 24Mbps onafhankelijk hoe dicht je zit. 36, 48 en 56Mbps haal je eigenlijk vaak niet met mindere hardware.

Ok, daar heb je een punt. Het was zelfs niet bij mij opgekomen dat iemand de snelheid van zijn internet over wifi zou gaan testen. :-/

Ik sluit me dan ook volledig aan bij Twixie zijn reactie net hierboven :-D

Mijn turbonet haalt al meer dan een jaar 3,65MB/s en anderen met turbonet of gold shake hoor ik altijd zelfde verhaal. Het is eigenlijk vreemd dat ze nu willen stoefen met 30Mbps want ze doen het al veel langer.

De snelheid van de gewone shakes blijven overigens ook onveranderd. Internet + telefonie voor €35/maand met een snelheid van 10Mbit.

EDIT: Blijkbaar ben ik mis en worden ze toch veranderd. Nuja, het blijft huilen met de pet op.

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op woensdag 17 november 2010 16:20]


zowiezo is 256 KB up te weinig... ik kan me niet voorstellen hoe langzaam dat zou gaan...

Ik heb 1Mbit up en je wilt echt niet weten hoe lang het duurt om een filmpje naar YouTube te uppen...

België is gewoon een k*tland voor internet en telefonie. Zijn er geen Europese wetgevingen die een minimum up en downloadsnelheid verplichten? :P

Schrijf een brief aan Neelie Kroes! :P

...of vraag aan Google en Apple om hun tv-aanbod officieel in België te lanceren: de kans is dan zeer groot dat de volumebeperkingen dan volledig verdwijnen want Telenet en Belgacom zullen het risico niet willen lopen dat Google of Apple later bij Joaquín Almunia aankloppen met de melding dat zij door de volumebeperkingen op de internetabonnementen van de dominante tv-aanbieders gehinderd worden...

Dus jij beweert dat Apple en Google kunnen eisen dat telenet zijn limieten opheft? Vergeet niet dat er abonnementen beschikbaar zijn zonder limiet. Die zijn alleen een pak duurder.

Het is eigenlijk onbruikbaar voor het internet van vandaag geworden. Als je bijvoorbeeld enkele GB's naar Youtube wil uploaden, begin je er gewoon niet aan.
Ikzelf neem dan mijn filmpjes naar het werk mee en upload ze daar aan 12MB/s...
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:12 OCZ heeft Vertex Plus en Colossus Plus in ontwikkeling
Vorige 15:14 Buma/Stemra gaat toch geld vragen voor embedden muziek - update
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011