Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 181 reacties, 53.409 views •

Samsung is begonnen met de uitrol van een update die zijn Galaxy S-toestellen van Android 2.2 voorziet. De nieuwe versie van het besturingssysteem brengt onder andere snelheidsverbeteringen en Flash-ondersteuning in de browser.

Samsung Galaxy SVerschillende gebruikers melden dat het Kies-softwarepakket van Samsung aangeeft dat er een 2.2-update voor hun toestel beschikbaar is. Nog niet iedereen krijgt de update aangeboden en daarmee lijkt het te gaan om een gefaseerde uitrol. Op GoT laat een medewerker van een Samsung servicepoint weten dat ze de firmware ook al binnen hebben en een Tweaker die zijn telefoon voor reparatie had opgestuurd kreeg te horen dat deze van de nieuwe firmware wordt voorzien. Samsung werkt al een flinke tijd aan de update; in juli lekten de eerste bèta-versies al uit.

Naast de gebruikelijke verbeteringen in Android 2.2, als Flash-ondersteuning, een jit-compiler, verbeterde Microsoft Exchange-ondersteuning en tethering, heeft Samsung ook zelf een aantal upgrades doorgevoerd. Zo moet de gps-ontvangst flink zijn verbeterd, kan nu via pinch-to-zoom een overzicht van alle homescreens worden opgeroepen, is het toetsenbord verbeterd en bevindt zich nu een knop in de notificatie-balk waarmee de oriëntatiesensor kan worden aan- en uitgezet.

Een ander belangrijk punt waaraan Samsung heeft gewerkt is de snelheid van het toestel. Bij de introductie van de telefoon bleek dat gebruikers in sommige scenario's vaak lang moesten wachten bij het uitvoeren van handelingen; de telefoon leek te 'hangen'. Later bleek dit het gevolg te zijn van Samsungs keuze om het interne geheugen te formatteren met het eigen, trage, rfs-bestandssysteem. In de bèta-versies bleek al dat de 2.2-update rfs-optimalisaties bevat die dit probleem grotendeels verhelpen, al wil het toestel af en toe nog wel eens traag zijn.

De update komt niet als een complete verrassing, aangezien Samsung enkele dagen geleden de broncode voor de update al vrijgaf, zoals de Android-licentie voorschrijft. Wel opmerkelijk is dat de broncode een dag later weer offline werd gehaald. Toch is de code inmiddels op verschillende sites te downloaden, wat de weg vrijmaakt voor custom roms op Galaxy S-telefoons.

Update 19:45
Samsung heeft inmiddels laten weten dat de 2.2-update als eerste in Scandinavië uitgerold wordt, en dat Europa en de rest van de wereld snel zullen volgen.

Reacties (181)

Reactiefilter:-11810169+195+25+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 10
Versie 2.2 is te verkrijgen via kies door ff wat instellingen aan te passen in het register. Laat kies open staan en doe eve regedit:

IN HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/
Daar vind je een aantal mappen, zoek in één van die mappen “HIDSWVER” en “ProductCode”, “SoftwareRevision” en “DEVCONINFO”.
HIDSWVER en SoftwareRevision moet zijn: “I9000XWJM2/I9000NEEJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2″
Productcode moet zijn: “GT-I9000HKDNEE”
DEVCONINFO moet leeg zijn.

Na invoer zie je de update staan.
Dan uitvoeren en u telefoon in geen geval disconnecten tijdens de update en zorgen dat je een stabiele pc hebt. Na de firmware update boot je toestel dan zie je galaxy s gloeien op je scherm. 3 minuutje w8 en vlam…. je zit op versie 2.2 met al je apps. Os is in het nederlands en niet in het scandinavisch. :-p

Kan zijn na de flash dat je de marketplace kwijt bent. Gewoon een hard reset doen en je hebt ze terug :-p

[Reactie gewijzigd door BerkY op 15 oktober 2010 17:47]

perfekt man thanksss
gewoon geinstalleerd kostte me 6 minuten!!!
alles werkt alle programmas staan er nog op en werken alle instellingen ook netwerk en alles
leuke nieuwe dingen ben helemaal happy
eindelijk werkt uitzending gemist zoals zou moeten ;)

wat ik dan nooit snap is dat sommige zoveel problemen ondervinden

[Reactie gewijzigd door wippo76 op 16 oktober 2010 12:20]

Heb alle stappen gevolgd maar ik kan nog steeds niet updaten. Nog maar ff wachten dan :)
ja dat werkt... wel ff een hard-reset doen ..
Ben er nu mee bezig! Thanks Mate!

Froyo FTW!! :*)

[Reactie gewijzigd door shmp op 15 oktober 2010 20:10]

Ben normaal niet zo van het aanpassen van het register, maar ik dacht we proberen het eens een keer!

Gek genoeg zit ik nu gewoon met Froyo 2.2 op mijn Galaxy S te spelen terwijl hij er officieel dus eigenlijk nog niet is! :) Lachen!!! :*)

Gegevens volgens mijn telefoon:
Android-versie: 2.2
Smalbandversie: I9000XXJPM
Build-nummer: FROYO.XWJP6

BerkY ==> _/-\o_
nee werkt opeens niet meer
Geweldig hoe simpel de plannen van samsung te omzeilen zijn, haha! +1!
Eindelijk is het gezeik met Odin over. Werd ook wel eens tijd we Froyo via kies kregen. Als kies JPM/JP6 nog steeds niet laat zien gebruik dan de registry hack hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=766589
Voor Ubuntu gebruikers:
  • Start Virtualbox op, start XP of een hogere Windows versie
  • Instaleer, en/of run, Kies
  • Zorg dat je op je Galaxy geen home replacers draait, ik kill ook altijd alle apps
  • Hang je Galaxy aan een USB kabel
  • Kies voor Kies in het selectiescherm dat verschijnt
  • Selecteer je Andoid usb device onder aan de balk in Virtualbox
  • Kies ziet nu dat je telefoon is aangesloten in 'Kies' mode en plaatst een telefoon icoon op de Kies desktop.
  • Start nu je upgrade
  • Done
!
Voor diegene die problemen hebben KIES (vast lopers, upgrade wordt afgebroken) probeer dan deze versie: http://org.downloadcenter...9/Kies_1.5.3.10093_82.exe

Heeft bij mij geholpen om de upgrade te voltooien.
Maar even herhalen wat al vaker is gepost, op Androidworld

Terug naar 2.1?
Je hebt dan de voorgaande register sleutels nodig van voor JM1 zodat je JM2 krijgt voor NL

HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareVerion: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
Productcode: GT-I9000HKAXEN

dan kan je “upgraden” naar PDA:JM2 / PHONE:JM2 / CSC: JM1

Ook zal je op dezelfde manier na de officiele NL release van 2.2 je fake 2.2 (scandinavie) kunnen upgraden naar de nederlandse 2.2
Van de week heb ik heel veel moeten klooien om de JM2 build op mijn telefoon te krijgen via de KIES update software. Dat was zo'n probleem dat ik toch wel even twijfelde of ik aan deze update zou beginnen. Maar uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid. Ik drukte op update maar hij vond geen update voor mijn Galaxy S (waarschijnlijk omdat het er één van vodafone is). Dus ik dacht laat ik KIES eens bijwerken. Mijn zakelijke pc crashde volledig naar het bios. Sindsdien ben ik bezig mijn pc te herbouwen via de HP repair software. Ik koop nooit van mijn levensdagen meer iets van Samsung. Wat een rommel is de software van hun toch. Hardware technisch zijn het mooi apparaten maar de software is ronduit bagger.

Ik begin nu eindelijk te begrijpen waar de leus "expect more" op hun galaxy S website voor staat. Verwacht meer, want wat we leveren is niet om over naar huis te schrijven.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 15 oktober 2010 12:02]

Dat is wel heel zuur voor je en had niet mogen gebeuren, maar ik raad KIES (en enig andere sync-apps) kneiterhard af, maargoed ik houd er nou eenmaal van mapjes te kopieeren, wat je nog kan proberen is via ODIN te flashen (genoeg te vinden op internet).

Enne prive software op je zakelijk (blijkbaar belangrijke) pc is ook niet echt slim van je natuurlijk, ookal had het niet mogen gebeuren!
Het betreft een zakelijke telefoon. Het is geen prive software. ODIN lijkt me inderdaad de beste optie. Nu maar hopen dat iemand de nieuwe firmware al gepost heeft. het nadeel van het gebruik van ODIN is wel dat ik de data die op mijn toestel staat kwijt ben tenzij ik die back-up. Met die samsung rommel bleef in ieder geval mijn data er netjes op staan.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 15 oktober 2010 12:09]

Op mijn Vista machine, gaat het scherm eerst een paar keer op zwart (videodriver crash) en daarna in een crash/reboot.
Gelukkig geen verdere schade.
Nou ik heb ook de stap gewaagd. Echter is het bij mij misgegaan. Ik had hem ge-unroot, maar ben bang dat de lag-fix er nog opstond.

Nu start de telefoon wel op (Galaxy in beeld). Dan de grote S en die blijft heel lang gloeien.
Vervolgens wordt het beeld zwart en trilt hij zo eens in de zoveel tijd even. Verder niets.

De telefoon komt van Vodafone en heeft niet de mogelijkheid om met 3 knoppen in de recovery mode te komen. (Hij reageert gewoon niet op het inhouden van de knoppencombinatie).

Ben bang dat ik hem moet gaan laten repareren.
Hoeft niet, opstarten in downloadmodus en je kunt hem gewoon weer flashen met Odin naar een oude firmware. Bij mij ging het ook fout, exact hetzelfde als bij jou.... Heb hem teruggeflashed naar een ouder firmware en daarna met Kies alsnog naar Froyo. Werkt als een tierelier...!

Edit: sorry, niet goed gelezen, hij gaat niet in de recovery..... Heb je geprobeerd of hij wel in de downloadmode kan? Volume beneden en home inhouden en dan kort de aan-knop aantikken.

[Reactie gewijzigd door Hoppa! op 17 oktober 2010 12:25]

De mijne was nog geroot en de oclf stond er nog op bij mijn eerste update naar jm2.
Was bij mij ook bron van fouten, vermoed ik.(en alledrie ingedrukt houden)
Maar eerst de volume up, dan de start en vervolgens de power indrukken werkt niet?
Of blijft ie opstarten? Dan moet je alleen de power knop los laten en kom je in dat scherm van de recovery. (De andere ingedukt houden tot het menu zochtbaar wordt)

edit: spelfouten + verduidelijking

[Reactie gewijzigd door Raymond Deen op 17 oktober 2010 12:26]

Kennelijk hebben sommige SGS'en geen mogelijheid om de 3-button modes te gebruiken. Aangezien het toestel ook niet meer reageert op USB ben ik denk ik het haasje,
Gebeurt er wel iets als je met de 3 knoppen ingedrukt de sgs aanzet?
Blijft hij bijvoorbeeld continue opnieuw opstarten?
Als dat het geval is dan hoef je alleen de powerknop maar los te laten.
Of bedoel je met "hij reageert gewoon niet op het inhouden van de knoppencombinatie" dat hij toch normaal opstart?
Nu nog een werkend programma om de update te kunnen installeren... 8)7

Op de ene PC is KIES wel up to date, maar houdt de telefoon maximaal 5 seconden verbinding, als ie uberhaupt al verbinding had.
Op de andere PC heeft de telefoon wel verbinding maar wil KIES (zelf) niet updaten.
(beiden windows 7 32bit).
Zelfs een factory reset van de telefoon werkt niet om het op te lossen, net als alle andere "oplossingen" die ik heb kunnen vinden op internet.

Je krijgt er KIESpijn van! :X |:(
Dacht eigenlijk dat je het kon missen als KIESpijn, maargoed je kan ODIN gebruiken, moet je even op internet zoeken en er zal dan wel een hard reset gedaan worden (maar dat is denk ik ook wel lekker van 2.1 naar 2.2)...

Is een stuk fijner programma maar je moet KIES wel geinstalleerd hebben (of de drivers ergens anders vandaan zien te halen), ik heb KIES nog nooit opgestart en heb zeker al 15 verschillende firmwares uitgeprobeerd :D
Fijn al die keuze, zoeken naar iets ergens op Internet wat wel werkt... dat lijkt me niet de ervaring die je zou willen. Doet mij denken aan WM.
Koop een HTC heb je helemaal geen PC nodig, beter bestaat gewoon niet :D theoretisch heb je voor een HTC geen kabels nodig enkel om op te laden, maar toch kies ik bewust voor om toch voor Samsung te gaan, ondanks KIES, ondanks hun update-verleden... En mij hoor je niet klagen, JUIST omdat ik zelf gekozen heb voor die 'nadelen'.

En je hoeft echt niet bij elk probleem of negatief dingetje over keus te gaan zeuren dat is JUIST het grote voordeel aan keus dat die negatieve dingen juist te vermijden zijn ipv dat ik verplicht wordt bepaalde tools te gebruiken om überhaupt muziek op me telefoon te zetten :D

Oftewel jij hebt misschien wel 100 euro aan apps gekocht voor je telefoon, ik bijv ook... nu vinden we beide de opvolger van onze telefoon gigantisch lelijk, en het blijkt een gigantisch slecht device te zijn... Aangezien we beide door de stapel apps aardig aan een OS vast zitten (wisselen kan natuurlijk wel maar is toch wat lastiger buiten dat je voorkeur hebt voor een bepaald OS), dan kan ik kiezen tussen 30 andere telefoons met hetzelfde OS en jij 0 ;) Nu verwacht ik niet dat er z'n extreme situatie zal ontstaan, maar het geeft wel de voordelen van keuze aan. En dat ik bewust heb gekozen voor de SGS ondanks KIES of lag ;)
Klopt, maar ik heb juist veel interesse in Android 3, maar ook daar heb ik dus 0 keuze straks, gek genoeg, omdat ik Vanilla wil op een nieuw snel apparaat en niks anders. Dan kan ik gaan rooten, maar er is een reden waarom ik ook m'n iPhone niet heb gejailbreaked (wat mij ook prima laat kiezen voor andere sync apps). Kortom, ondanks die vrijheid die ik best prefereer, heb ik mijn keus nog steeds niet.
iemand een tip hoe ik market kan terugkrijgen zonder een hard reset? ik was juist zo blij dat ik al mijn data en instellingen nog had. dat astro zoals hierboven genoemd heb ik volgens mij niet.

Wel heb ik natuurlijk een backup gemaakt. Ik heb daar de my Backup pro app voor gebruikt, maar ik heb niet extreem veel vertrouwen dat het allemaal gaat werken.

Iemand een oplossing?
Zoals robin522 ook al aangeeft:
Door met Astro (of een andere file manager) naar system/app te gaan en vending.apk te installeren.

Kan zijn dat je een paar force closes krijgt de eerste paar keren dat je de Market start. Gewoon even wachten en een paar keer rebooten. uiteindelijk werkt hij wel perfect. Ik neem aan dat dit komt omdat hij op de achtergrond weer je applicatielijst aan het opbouwen is oid.

EDIT: google even op "astro apk" (is niet illegaal, is een gratis app).
Download de apk ergens en zet deze op je SD kaart.
hierna kun je via "My Files" de apk installeren en ASTRO gebruiken.

[Reactie gewijzigd door WhiteDog op 16 oktober 2010 00:42]

Ik heb geen astro (ik neem aan dat het ene bestandsverkenner is?) en heb ook geen andere geinstalleerd. Ik heb alleen de standaard "mijn bestanden" manager, en die ziet geen systeemmap. Alleen de interne en externe SD kaart.

Edit: en even een andere downloaden gaat dus ook ene beetje moeilijk

[Reactie gewijzigd door SuperKris op 16 oktober 2010 00:45]

Gewoon de astro apk op je pc downloaden, daarna (via usb) op je sd card zetten en via "Mijn Bestanden" kan je deze dan installeren :)
dat werkte idd... Voor mensen met hetzelfde probleem. Hier een QR http://www.freewarelovers...RO_File_Manager_2.5.2.apk
Ik vraag me af hoe ik moet upgraden als Samsung Kies het toestel
nieteens herkent..

Laat ze eerst Samsung Kies maar eens fixen (of een werkend alternatief uitbrengen)
Heb je toevallig launcher pro o.i.d. draaien? Ik moet dat uitzetten voordat Kies m'n SGS herkent. Jammer, maar niet verschrikkelijk.
Ja ik draai idd Launcher Pro, zal het eens proberen uit te zetten, thanks!
IK had dit zelfde probleem vanmorgen. Ik maar denken waarom doet hij het niet maar bleek inderdaat aan de Launcher te liggen:S
De verbinding met kies zit in die launcher verwerkt. Dus idd. Voor mensen die de update willen.. Zet de launcher even terug op de originele touchwiz.
1 2 3 ... 10