Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 42, views: 30.251 •

Tijdens de Tokyo Game Show kondigt Microsoft vijf games aan die speciaal voor de bewegingsgevoelige controller Kinect zijn ontwikkeld. De vijf hebben niet de familievriendelijke uitstraling die de voorgaande games kenmerkte.

Via de blog van Xbox Live-woordvoerder Larry Hryb maakt Microsoft bekend dat het tijdens de Tokyo Game Show vijf nieuwe games presenteert die speciaal zijn ontwikkeld voor Kinect, de bewegingsgevoelige controller die het concern op 10 november op de markt brengt. Alle vijf de games worden door Japanse ontwikkelaars gemaakt en hebben een volwassener karakter dan de games die Microsoft tot nu toe voor Kinect heeft aangekondigd.

Zo maakt het Japanse Grasshopper Manufacture de game codename D voor Microsoft. Het spel is bedacht door Goichi Suda, beter bekend onder zijn bijnaam Suda51. Met Grasshopper was Suda eerder verantwoordelijk voor games als killer7 en No More Heroes. Tijdens de presentatie van het spel in Tokio maakte Suda duidelijk dat codename D een duistere actiegame wordt, maar dat de speler geen zwaard of geweer zal hanteren. Volgens Larry Hryb moet de speler zien te overleven in een attractiepark dat door duistere figuren is overrompeld. De game verschijnt in 2011, enkel voor de Xbox 360.

Capcom brengt Steel Battalion: Heavy Armor op de markt, het derde deel in de Steel Battalion-serie. Het wordt gemaakt door From Software, bekend van Armored Core. Bij de eerste twee delen van de serie was een speciale en erg uitgebreide controller nodig om de tweebenige Vertical Tank te besturen die spelers tot hun beschikking hebben. Heavy Armor kan dus worden bestuurd met Kinect, een controller die uitblinkt in eenvoud. De game speelt zich af in 2082, als het Amerikaanse leger New York aanvalt. Ondanks het futuristische jaartal doet alles ouderwets aan, want een oorlog heeft alle computers uitgeschakeld. De beelden uit de video die Capcom heeft vrijgegeven, zien er eerder uit als 1944, bij de landing van de geallieerden in Normandië, dan als 2082. Ook Steel Battalion: Heavy Armor wordt enkel voor de Xbox 360 gemaakt en verschijnt in 2011.

Sega brengt Rise of Nightmares op de markt, dat ook al alleen voor de Xbox 360 wordt gemaakt en in 2011 te krijgen zal zijn. Veel is er over het spel niet bekend, al is wel duidelijk dat het een horrorgame wordt. Ook van Haunt is nog niet veel bekend. Het spel wordt gemaakt door het Japanse NanaOn-Sha, dat vooral bekend is van de games rond PaRappa the Rapper. Haunt speelt zich af in een spookhuis dat 'druipt van het mysterie', volgens de aankondiging van Hryb. Haunt lijkt een actiegame te worden waarin spelers door middel van Kinect moeten proberen om spoken te ontwijken. De game lijkt familievriendelijker dan de andere games die Hryb aankondigde.

Tot slot kondigt Microsoft Project Draco aan, een game uit de koker van Yukio Futatsugi, eerder verantwoordelijk voor games als Phantom Dust en Panzer Dragoon. Het wordt een schietspel waarin spelers kunnen vliegen. Spelers krijgen een draak die ze moeten trainen en daarna kunnen gebruiken tijdens luchtgevechten.

Bij de presentatie van Kinect, zowel tijdens de E3 van 2009 als tijdens die van 2010, gaf Microsoft aan dat het eerst familievriendelijke games voor de bewegingsgevoelige controller op de markt wil brengen. Dit kwam het concern op kritiek te staan van gamers, die dachten dat Kinect niet geschikt zou zijn voor hardcore games. Met de aankondiging van de vijf Japanse games lijkt Microsoft dat te willen tegenspreken.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)

Reacties (42)

Dat filmpje ziet er best nice uit.

Doet me denken aan die scenes van de toekomst uit de Terminator films.
Doet mij vooral denken aan D-Day vs. Star Wars
Die film ken ik niet :+
+ Ik had gisteren toevallig nog alle terminator films gezien, dus dan is dat de meest logische optie :P
Jammer genoeg geen beelden van hoe je dan zou moeten spelen.
Ik vraag me inderdaad ook af hoe je dit zou moeten spelen. Lijkt me een beetje lame om te staan voor je scherm om een robot te besturen. Doe mij dan maar muis en toetsenbord, of een joystick o.i.d.
Mij lijkt het juist een leuke toevoeging. Met mijn vrienden samen met tobo en muis op de bank zitten wordt hem niet
Daar is de joystick/controller voor uitgevonden.
Je moet in het spel blijkbaar zo'n Vertical Tank besturen. Had je vroeger een speciale en uitgebreide controller nodig, nu dus alleen je lichaamsbeweging. Waarschijnlijk moet je als die tank rondbanjeren :P
Zo nu je het zegt.
de kwaliteit van dat water is echt half life 1 achtig...
Ik kan me niet voorstellen dat mensen nu wel overtuigd zijn dat er wel hardcore games voor Kinect komen. De trailers die gegeven zijn, geven alleen het concept van het spel, qua verhaal/graphics etc. Waarbij de gameplay ontbreekt. Dit is natuurlijk logisch omdat het om aankondigingen gaat, maar als ze dan mensen willen overhalen, laat dan het concept zien van hoe je zoiets bestuurd, waardoor de gamer wat meer vertrouwen in Kinect krijgt.

[Reactie gewijzigd door Thermometer op 16 september 2010 18:25]

De vraag is of deze games qua gameplay wel degelijk hardcore kunnen zijn. Een spel met een 'volwassen' thema maar met half geautomatiseerde of weinig gevarieerde gameplay zal geen enkele hardcore gamer kunnen bekoren.
Oorlog is in games zelden een volwassen thema, maar ik ben 't met je eens.
Ik denk dat die dev's dit zelf nog aan het uitvogelen zijn. En alfa prototype interfaces will je niet publiekelijk maken. Dat doet de hype en verwachtingen eerder flinke schade toe.

Die devs zijn nu druk bezig met dit nieuw HID te mergen met een leuke game visie voor hardcore gamers. Dit is nieuw en gezien ze daar geen routine in hebben verwacht ik er niet veel van. Mischien dat 2 v/d 5 de plank wel raak slaan en iets brengen dat het wel redelijk tot goed doet.

Alleen ik ben niet zo kapot van de oosterse game industrie. Worden dit dan ook Japanse markt games of ook gericht op de westerse markt.
Er is geen noemenswaardige markt voor de x360 in Japan, laat staan dat die mensen de plaats hebben om Kinect te gebruiken. Ik verwacht dus eerder Westers gerichte games.
[funmodus]Krijg ik eerst een reclame filmpje van de nieuwe halo[/funmodes]

Spel ziet er vet uit
Alleen zo als meerdere ben ik heel nieuwschierig hoe je dit moet gaan besturen, wachten op de gameplay filmpjes
Goed dat de games exclusief zijn, dat verkleint de kans weer dat we een half-assed game krijgen waarbij de Kinect controls niets meer dan een gimmick zijn. Op familiegames zit ik totaal niet te wachten (heb een Wii gehad, maar verkocht na een half jaartje), maar als er een vaste stroom goeie games voor Kinect uitkomt zal ik het misschien overwegen.
Exclusieve titels doen de gamer niet goed vooral als er niks paltforms unieks gebruikt wordt.

Zo had de Wii 'n unieke afwijkende HID de Wiimote.
PS3 BR
PC nextgen hardware en veel mem.

Nu met kinect wat eigenlijk weer afwijkt van Wiinote en move is toch even 'n andere methode. Een hardcore Kenict game kan eigenlijk alleen exclusief zijn.

Maar wat crossplatform kan dmv default controler en daarvoor ontwikkeld is. Eigenlijk alle defauld controller gebruikende PS3 en Xbox360 games horen crossplatform te zijn. zodat wij gamer zelf uitmaken waarop we die game spelen. PC ook.

Tja dit houd dan in dat je will je een Kinect top game spelen je zo'n Xdoos moet hebben. En top PS3 move game zo'n PS3. En DX11 games een PC. Dus alles.

Dus die excusiviteit jaagd ons op kosten of je moet een platform en zijn exclusives links laten liggen. Dilemma dus.

Ik heb eigenlijk de DS nog niet.
Kinect zal waarschijnlijk ook op de pc te gebruiken zijn, dat is het voordeel wat ms heeft. Nadeel is weer dat pc gamers alleen geld voor hardware hebben en vaak de games niet meer kopen.
ziet er veelbelovend uit :)
gaat toch niet werken met kinect
Hehe, ik kan me ergens wel een voorstelling maken hoe je dat Steel Battalion kan spelen. Gewoon lekker stampen op de plaats om te bewegen en met je armen zwaaien om te schieten. Je ziet er als een malloot uit maar ik kan er de humor wel van inzien :D
Het zal idd wel lachen worden als je daar zo gek staat te doen met een groepje vrienden, maar helaas is dat soort humor nu niet iets waar een hardcore gamer naar kijkt. Die willen gamen in de echte zin van het woord, geen familiespelletjes spelen of gaan schudden met je lichaam voor je tv.

Dit mag dan wel aan hardcore gamers gericht zijn, maar bij hen (ons) gaat het em net om de gameplay, en dat is iets wat erg moeilijk te vertalen valt naar de manier waarop kinect werkt.

Eerlijk gezegd ziet het er naar uit dat het helemaal dezelfde weg als de wii uitgaat, en zal dus haast geen enkele hardcore gamer bekoord worden (en eventueel kinect weer van de hand doen na een paar maanden)

Nuja, ik hoop natuurlijk dat voor de rest dat het wel wat word, maar ik zie het gewoon niet snel gebeuren...
Interessant, de spellen klinken aardig, alhoewel het nog niet bepaald triple-a spellen zijn. Met Move en Kinect is namelijk een van de grote vragen of er ook daadwerkelijk veel, en vooral goede, spellen voor zullen verschijnen. Je kunt ze immers alleen voor de ps3 of de xbox 360 uitbrengen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013