Hoofdcategorieën

Xs4all vergroot mailboxen en online opslag voor abonnees

Door Dimitri Reijerman, zondag 7 december 2008 10:24
Submitter: Doane, views: 16.146

Xs4all heeft aangekondigd dat het de opslaglimieten voor mailboxen en online schijfruimte heeft verruimd. Gebruikers dienen echter wel het spamfilter te activeren om te kunnen profiteren van de vergrote mailbox.

Xs4all logoAbonnees zien de maximale opslagcapaciteit van hun mailbox verdubbelen: in plaats van 500MB kan er maximaal 1GB aan e-mail op de server blijven staan. De isp zegt met het ophogen van deze limiet tegemoet te komen aan de wens van abonnees om hun e-mailberichten centraal op te slaan. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van het imap-protocol. De vergroting van de mailboxen wordt echter alleen aangeboden aan abonnees die in het zogeheten Service Centre het spamfilter hebben aangezet.

Ook de online opslagruimte is vergroot. In plaats van 200MB kunnen abonnees voortaan 500MB aan data opslaan. De verruimde limieten voor online opslag zijn sinds 5 december voor alle Xs4all-abonnees beschikbaar, zo meldt de provider.

Volgende 11:49
Vorige 16:08

Reacties

«  1  2  »

Kijk, daaróm zit je bij XS4ALL: daar wordt geluisterd naar klanten!

Waarom? Online mail kun je gewoon krijgen bij partijen als gmail (en veel meer dan 1 GB) Zelfde geldt voor online opslag.

XS4ALL biedt hiermee een aardige service, maar wel 1 die achter blijft bij wat er gratis beschikbaar is in combinatie met elk willekeurig internet abbo. Je betaald dus weer eens meer voor minder.

Edit. Spelling. Nederlands blijft lastig

Edit2: Zakelijke mail op een xs4all account? Zakelijke mail met een spamfilter waar je zelf geen controle over hebt? Als die twee punten geen belemmering zijn, dan is een gmail account het ook niet.

[Reactie gewijzigd door humbug op zondag 7 december 2008 11:00]


Als jij je complete (zakelijke) e-mail correspondentie bij gmail wil stallen moet je dat vooral doen. Mijn idee is dat XS4ALL privacy toch net iets hoger in het vaandel heeft staan dan google.

Als XS4All uit wil blinken in hun aandacht voor privacy dan kunnen ze je beter een gratis high-speed ssl proxy en email in een ver buitenland geven, zodat Balkie niet over je schouder meekijkt.

Hun webmail is al helemaal via https (i.t.t. de meeste gratis aanbieders die alleen het inloggen via https doen en de rest via unencrypted http).

Ja, maar de nederlandse wet verplicht ze om een log bij te houden van welke emails jij allemaal verzonden hebt. Die verplichting hebben buitenlandse email providers niet, en als het encrypted is kan XS het ook niet loggen voor de overheid.
hetzelfde met alle websites die je bezoekt.

klopt maar daar is wel een gerechtelijk bevel voor nodig

Nee, voor het opvragen van verkeers- en locatiegegevens is geen gerechtelijk bevel nodig.

Ik gebruik Gmail ook naar tevredenheid, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit niet willen gebruiken. Juist omdat het gratis is heb je geen enkele rechten oid mocht er iets fout gaan. Al een aantal keer gelezen dat van mensen hun gmail-account plotseling geblokkeerd was om redenen waar ze zelf niks aan konden doen. Klop dan maar bij google aan en het kan rustig een paar weken duren voordat je account weer werkt.
Als je ergens voor betaalt is de service over het algemeen beter.

Ik zeg overigens niet dat zo'n account bij xs4all nou dé oplossing is. Bijv. switchen van provider wordt hiermee al heel lastig cq. onmogelijk als je je mailadres wilt houden.

[Reactie gewijzigd door Palomar op zondag 7 december 2008 11:14]


En daar heeft XS4ALL weer het Pack abbo voor, 9.95 per maand, behoud van mail, web, newszilla (Alleen dan traag..), kpn hotspot toegang, ipv6, blog, wiki, en alle andere diensten van XS4ALL, behalve internet :)

IPv6 kan helaas niet. Het tunnel endpoint moet een XS4ALL IP adres zijn.

voordeel van xs4all is, raak je iets kwijt om een of andere reden. Dan kun je bellen en ze aardig vragen om de mailboxen te herstellen naar status van 3 dagen terug. Zoals bij mij gebeurde en dat doen ze ook heel erg netjes. Zonder gelul. Probeer dat maar een voorelkaar te krijgen bij ziggo en je gmail.

Ik probeer al tijden om iets kwijt te raken op m'n GMail, maar je hebt gelijk: lukt voor geen meter!

Zakelijke mail op een xs4all account? Zakelijke mail met een spamfilter waar je zelf geen controle over hebt? Als die twee punten geen belemmering zijn, dan is een gmail account het ook niet.
Als je wilt heb je complete controle over je spamfilter bij XS4ALL. Juist bij Gmail heb je dat niet.


maar in tegenstelling tot die diensten word er niet om comerciele redenen gelogd.. en voor bepaalde mail is dat ook heel onwenselijk,

dat slap gelul van 'ga je meer naar de kroeg zaterdag' doe ik ook over gmail maar mijn vertrouwelijke gegevens gaan toch over m'n xs mail...

Geldt dit ook voor mensen die vroeger klant waren van HCCnet en nu dus bij XS4ALL zitten? Ik zit namelijk nog steeds met een mailbox van 15MB die regelmatig volledig vol zit. Misschien toch maar een keer contact op nemen met XS4ALL om dit op te lossen.

Denk het niet:

hier: http://www.hccmagazine.nl/eCache/DEF/2/934.html

staat o.a.

Het HCCnet-e-mailaccount is een dienstverlening die de Vereniging (red. HCC) aanbiedt aan haar leden. Dit systeem staat dan ook los van het XS4ALL-mail platform

Ook ik ben sinds tig jaren lid van HCC en heb hier een voor mijn gevoel ISP onafhankelijk mailadres.
Die 15 MB is mij soms een doorn in het oog als "niet tweakende familieleden" mij via de mail foto´s sturen met hun nieuwe 10Megapixel camera... (lang leve Picasa?)

Persoonlijk vind ik die 15 MB niet meer van deze tijd!
Maar dat past wel bij HCC, met de HCC-dagen zijn ze ook niet met hun tijd meegegaan :o


XS4ALL doet hier een goede zet. Mail moet tegenwoordig vanuit meerder locaties bereikbaar zijn en niet alleen op je pop3-pctje thuis.

Niet als het om een Hccnet mailadres gaat omdat die nog steeds via hccnet zelf geleverd worden,. Eindigt je mailadres op @xs4all dan kan het wel.

Ga eens naar je service center en zet je spamfilter aan.

Vroeger vond ik XS4ALL een mooie provider echter als ik nu naar ze kijk vind ik ze eigenlijk nogsteeds mooi maar ook wat duur. Je moet het ervoor over hebben.

Sommigen melden dat XS4ALL een uitstekende provider is en dat alle service super is bal abla. Het kan bij elke provider fout gaan en zo heb ik 6,5 maand lang geprobeerd weg te gaan bij XS4ALL. Was destijds alleen een 56K verbinding dus liep geen vertraging op bij een andere provider maar dat geld terug zie je niet zo snel. Ze deden toen erg moeilijk.

Aangetekend opgezegd en moest ik bewijzen dat er in de aangetekende brief ook een opzegging zat en niet iets anders. Volgens mij was dit juist altijd andersom? Of heb ik dat fout?

De laatste actie van XS4ALL vond ik niet echt aardig voor de klanten. Nieuwe klanten kregen vanalles en de al bestaande klanten kregen korting op dingen maar diverse webshops en sommige winkels waren goedkoper.
(ik snap best dat men ervoor betaald maar het komt niet aardig over natuurlijk)

[Reactie gewijzigd door Cave_Boy op zondag 7 december 2008 10:44]


Ik ben het met je eens. Ook laatst kregen de nieuwe klanten een netbook cadeau. Ik heb toen XS4ALL gebeld of dit ook voor huidige klanten geldt (want ik ben al ruim 6 jaar abonnee van ze), maar helaas. Ik betaal nu 59,95 euro per maand voor 6Mb, dus dat was voor mij een grote reden om over te stappen naar Ziggo.

Wat gebeurt er nu als je in het Service Center je spamfilter aanzet, je mailbox vol laat lopen tot 500+ MB, en vervolgens je spamfilter weer uitzet ;)

Lijkt me niet zo moeilijk. Hetzelfde als wanneer je mailbox vol zit..

Het zal wel als ongewenst gemodereerd worden, maar meer dan 500 MB aan mail
bewaren is echt klinklare onzin. Dat zijn dan waarschijnlijk gigantisch veel berichten
met attachments, en wat moet je er mee zo lang bewaren...Dan kan het toch net zo
goed in de prullenbak ?

Ik kan me echt wel voorstellen dat er mail is die je wil/moet bewaren en dat online
wil doen, dat doe ik zelf ook, maar allleen plain-text messages, en eigenlijk is alles
meer dan 100 MB een beetje naar mijn mening "onzin"

Of zie ik het allemaal verkeerd, waarom heb /jij/ behoefte aan zo excessief meer
ruimte en is 1 GB geen overkill ?

uhm...vroegah was een floppy al voldoende, aangezien bijna alles plain text was. Maar ik denk dat zelfs jij daar geen gebruik van maakt.......

Maar de tijd is veranderd, en ik zelden een mail binnen krijg waarin geen foto of andere opsmuk in zit (afgezien van de bijlages die nogal groot kunnen zijn....
En aangezien ik geen zin heb om eerst alle mailtjes te bewerken tot plain text, is het best handig om een beetje ruimte te hebben...

Ook de opslag grootte moet dus meegroeien lijkt me.

Ikzelf heb al 10 jaar een account bij yahoo en ik kan je zeggen dat meer als 1gb wel welkom is hoor

Ik heb al 15 jaar een account bij xs4all en ik kan zeggen dat wat ze bieden meer dan genoeg is, vooral als je eens kritisch kijkt naar wat er weg mag.

Ik heb al 15 jaar een account bij xs4all en ik kan zeggen dat wat ze bieden meer dan genoeg is, vooral als je eens kritisch kijkt naar wat er weg mag.
En voor mensen die niet kritisch willen kijken naar wat er weg mag, en die het liefst alles bewaren, is een gigabyte opslagruimte of meer erg handig. En heel veel mensen hebben geen zin om hun oude mail door te zoeken om te kijken wat er weg kan en wat niet.

[Reactie gewijzigd door GWX op maandag 8 december 2008 22:59]


Je hebt helemaal gelijk, zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan en dus ook tegen deze verbetering van de opslag.

Ik vind het juist handig, ik gebruik al mijn email historie als een soort archief met g-mail kan alles doorzoeken. Zo kan ik ook zien wat ik 2 jaar geleden deed via de email. :P
Ik zit nu al op 300MB en dat zijn ongeveer 75000 e-mails.

75000 mails bewaard....jij hebt professionele hulp nodig :p

Ook als reactie op alle anderen, jullie hebben me niet kunnen overtuigen
van het nut van zoveel opslagruimte. Ook moeders die 600 MB aan foto's
online bewaren.....ruim eens op zou ik zeggen...

Het ligt geheel aan wat je wilt bewaren. Ik ken zat mensen die mails na 1x lezen best weg willen gooien. Ik bewaar 't echter liever. Ik schoon meuk wel op, maar zit sinds 2004 (toen ik een nieuwe archief methode ging gebruiken) toch al op een 1 a 2 GB aan mails. En ik mail praktisch geen binaries ;-)

Dit is echter op mijn eigen machine, dus heb ik geen gebrek aan ruimte (nog niet).

Het is een paradigm shift: je hoeft niks meer weg te gooien omdat er zoveel ruimte is. Je hoeft dus niet meer na te denken over wat er wel of niet bewaard hoeft te worden; je kunt vanaf nu alles bewaren en als je een bericht ooit vanaf welke locatie ook nodig denkt te hebben, dan kan ie zo gevonden worden.

Vermoedelijk zal XS4ALL een flinke overboeking hanteren; d.w.z. ze hebben echt niet 1GB ruimte gereserveerd voor al hun abbonees, ervan uitgaand dat lang niet iedereen al die ruimte gaat gebruiken.

Voor sommiige mensen is 1gb geen overkill. Voor mij zou het dat wel zijn, maar bijvoorbeeld mijn moeder zit al op de 600mb aan email omdat er regelmatig fotootjes over haar email heen gaan. Nou is dat geen probleem omdat haar email op mijn server staat maar toch. Sommige mensen gooien gewoon niet graag dingen weg.

En zoals sommige mensen zeggen, ik zou mezelf wat veiliger voelen bij xs4all dan bij yahoo of google.

En zoals sommige mensen zeggen, ik zou mezelf wat veiliger voelen bij xs4all dan bij yahoo of google.
Al was het alleen maar omdat de mail op servers in Nederland staan en dus niet onder de Amerikaanse wet valt en om het privacybeleid wat we gewend zijn van XS4ALL.

Ik kan alleen maar afraden om een emailadres van een provider te gebruiken. Tenzij dit via een alias werkt dat je zelf in je bezit hebt. Moest je ooit overstappen of als de ISP overgenomen wordt heb je zo geen miserie dat je weer aan iedereen moet laten weten dat je e-mailadres is veranderd.

Goed punt, ik zou ook alleen maar laten doorverwijzen naar de mailbox van mijn provider, en niemand laten sturen naar dat adres zelf. Moet je wel goed opletten dat je een alternatieve reply-to instelt!

inderdaad dat is ook een reden waarom ik nooit ISP e-mail gebruik. Meestal heb ik elk jaar een andere ISP. En volgend jaar ook weer.. Dan ben je blij dat je niet al je kostbare e-mails bij je ISP zijn.

je hebt volledig gelijk. Mijn advies is ergens een losse domein-naam te nemen (ongeveer 7-8 euro per jaar) en de mx-records naar google te laten wijzen. Met google-apps kun je je eigen domeinnaam beheren en zo 100 mailboxen (van 7 GB) aanmaken op je eigen domein.
De spam-filtering van google is niet te evenaren door andere partijen

Waarom moet je nu een eigen domeinnaam registreren als je toch gmail gaat gebruiken? Die 100 mailboxen heb je sowieso al (user+mailbox1@gmail.com, user+mailbox2@gmail.com, user+mailbox3@gmail.com etc.)

Betaal dan iets meer en je hebt je eigen server... geen gezeur met aantallen mailboxen, geen gezeur met maximale diskspace geen akelige bots die je mail naspeuren en er reclames aanhangen en spam-filtering doe ik zelf /beter/ dan Google.

Ik denk dat de spam filtering van google een stuk beter is dan bij jouw ;)
Aangezien de gebruikers bij google zelf ook spam kunnen aanmelden met 1 druk op de knop.

Ik heb zelf ook een server gehad en had wel 6 verschillende filters, maar zelfs die hielden niet alles tegen. Ook andere mensen die net als jij beweren geen last te hebben van spam heb ik een kans gegeven maar gmail wint het echt wel als het op spam aankomt.

En van reclame heb je geen last als je e-mail gewoon in een e-mail client ontvangt.

[Reactie gewijzigd door Jurgen1982 op zondag 7 december 2008 12:36]


Ik denk dat de spam filtering van google een stuk beter is dan bij jouw ;)
Dat mag je denken, echter ken je mijn situatie niet dus is het een geheel ongefundeerde aanname.
Ik heb zelf ook een server gehad en had wel 6 verschillende filters, maar zelfs die hielden niet alles tegen. Ook andere mensen die net als jouw beweren geen last te hebben van spam heb ik een kans gegeven maar gmail wint het echt wel als het op spam aankomt.
Het kost tijd om het te perfectioneren, zeker, maar tegen gmail kan ik niet zeggen: blokkeer dit netblock maar, er komt toch alleen maar spam vandaan. Tegen Gmail kan ik niet zeggen: ik hoef geen mail die ooit langs een server van Google gekomen is. Tegen gmail kan ik niet zeggen: negeer alle mail waar men mijn username in het subject zet etc. etc. Ja, je kunt vast rules maken om 't in je spam folder te laten komen, echter wil ik de mail niet eens aannemen.

Mijn eigen RBL, andere RBLs, SpamAssassin, SPF, Greylisting en custom rules blokkeren voor mijn situatie meer dan gmail ooit zal kunnen.

Maar goed, jij weet 't kennelijk beter.

Edit: daarbij komt dat mijn mailserver geen spam (lees: reclame) toevoegt.

nitpick: "jouw" is een bezittelijk voornaamwoord

[Reactie gewijzigd door tomhagen op zondag 7 december 2008 12:36]


Gmail beheerd mijn spamfilter en durf te wedden dat ze er net zo hard aan werken als jij alleen hun hebben meer mogelijkheden aangezien de gebruikers ook meehelpen.

Lees nou eens wat tomhagen schrijft, in plaats van te roepen dat Google zo goed is.

Het gaat hier om het verschil tussen een individuele situatie en situatie voor 'doorsnee persoon'

Stel je voor dat jij alleen maar de mail van 1 specifieke server wil ontvangen en de rest gewoon wil droppen. Als je je eigen mailserver beheert, dan kan dat, Met gmail niet.

Extreem voorbeeld, maar het geeft aan dat je meer controle hebt met je eigen oplossing.

Als je het over een doorsnee situatie hebt, dan is gmail filtering 'voor de massa' goed genoeg en waarschijnlijk beter dan een individu het kan.

Echter, voor een individuele situatie kun je met een individuele oplossing altijd meer, omdat je de controle hebt.

Mensen die dergelijke controle over hun mail willen hebben zitten sowieso niet bij een externe partij, die draaien alles zelf intern. Zelf gebruik ik beide manieren (op verschillende adressen uiteraard).

Met Google Apps kun je gebruiken van de google diensten (Gmail, Agenda, Sites, Documenten) met behoud van je eigen domeinnaam.

In de DNS van je domein zet je MX-records van Gmail. Hierdoor wordt de mail van mailto:jan@mijndomein.nl gewoon naar gmail gestuurt. Bij Gmail kun je vervolgens gewoon inloggen met mailto:jan@mijndomein.nl om je mail te lezen. De te versturen mail krijgt ook de afzender mailto:jan@mijndomein.nl


Jeej, back to 1996 (wat een interface zeg, om maar te zwijgen over hun aanbod...).

Ja heerlijk deze interface, geen poespas met ajax en dat soort rommel. Gewoon waar het om gaat informatie, heerlijk. Van mij mogen ze dat nog tientallen jaren zo doen.

De meeste websites zijn zooooo 2007 tegenwoordig, ontzettend bloated gewoon.

Ik snap niet dat mensen nog steeds gebruik maken van een provider-mailadres. Zoiets als GMail is zooooveel beter. Geen geneuzel als je van provider zou wisselen en je hebt er nog veel meer handige zaken bij (mobiele interface, fatsoenlijk spamfilter etc. etc.).

Ik snap niet dat mensen geen gebruik maken van een provider mail adres. De spamfilters van providers zijn erg goed en waarom van provider wisselen als je tevreden bent. Vooral mobiele telefoon interface e.d zijn erg goed bij providers.

Ik heb maar 1 emailadres en dat is mijn providermailadres. Al bijna 12 jaar en bevalt me goed. Nauwelijks of geen spam (99,79 % spamvrij) Heerlijk rustig.
Xs4all uiteraard.

Wie zegt dat dit alleen gaat over mailboxen @xs4all.nl? Mijn mail op domein komt gewoon ook bij XS4ALL binnen.

Xs4all loopt vreeselijk achter. Hun abbo is schreeuwend duur voor wat je krijgt en qua netwerk is het geen haar beter dan een ander.
Heb er ooit een site gehost voor 38 euro per maand tot ik ergens anders voor 1,20 per maand met veel meer mogelijkheden en ruimte had ontdekt.

Het was trouwens een heel gezeik om van xs4all af te komen...

Al met al ben ik ontevreden over deze provider en vind dit nieuwsbericht dan ook schandalig. Hadden ze al jaren eerder mee moeten komen, net als snelheidsverhogingen enz...

Xs4all doet zijn naam geen eer meer aan, aangezien alleen de selfproclaimed 'professionele' gebruikers daar nog bij zitten (en de enkeling die te lui is om over te stappen). Echt, er zijn zoveel betere aanbiedingen te krijgen qua ISP, en ik zie ISPs net als energieleveranciers: ze leveren allemaal hetzelfde (stroom = stroom, internet = internet). Als er al een verschil tussen providers zit, dan is dat vaak op administratief gebied, technisch gezien gaat het eigenlijk altijd wel goed. Het probleem voor Xs4all is dat ze zich niet meer kunnen onderscheiden in de markt. Elke consumentenlijn is minstens net zo goed als degene die Xs4all levert, en vaak veeel goedkoper. En het gepoch over service: 1) bij Xs4all hoor ik daar bijna alleen maar slechte verhalen over en 2) mensen klagen niet, ze gaan naar de concurrent, simple as that. Zit zelf bij Telfort en die heeft er in heel 2008 bij mij 2x uit gelegen. Dat vind ik vrij weinig voor het bedrag wat je betaald + wat je ervoor krijgt. Ik geef Xs4all nog 1, max 2 jaar, en dan doeken ze het hele zaakje op en gaat iedereen over naar KPN.

@alteclansing
Je meent het... Ik doelde op het proces dat ze bij Planet ook hebben doorgevoerd --> bestaande klanten worden ondergebracht bij KPN Internet.

@Miglow
Toch is XS4ALL de enige waar je ook via je telefoon kan mailen (versturen).
> http://m.google.com/mail

Verder een lokaal nummer voor de helpdesk ipv 0900-duur
> Bel ik nooit, en als ik ze al zou bellen zou ik voor ¤ 420,- moeten bellen om even duur
uit te zijn (per jaar) als Xs4all (Telfort 20MB ¤ 19,95 vs. Xs4All 20MB ¤ 54,95)

weten de mensen bij de technische dienst wat er aan de hand is als je zegt, ik heb wel een lokaal ip, maar mijn modem krijgt geen ip..
> Het boeit me niet of ze snappen wat er aan de hand is, als het maar wordt opgelost. Ik bel nooit bij een storing, dat laat ik aan anderen over :z (vaak weten ze het nml toch al)

goedkoper is NIET ALTIJD leuker.
> Wellicht, maar het kwaliteitsverschil (voor zover überhaupt al aanwezig) is mij zeker geen ¤ 420,- per jaar waard!

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op zondag 7 december 2008 14:20]


Xs4all is van KPN

Toch is XS4ALL de enige waar je ook via je telefoon kan mailen (versturen). (heb het begin dit jaar overal nagevraagd) Verder een lokaal nummer voor de helpdesk ipv 0900-duur, weten de mensen bij de technische dienst wat er aan de hand is als je zegt, ik heb wel een lokaal ip, maar mijn modem krijgt geen ip en zo zijn er nog best wel meer dingen waarom ik bij XS blijf. OK, de kwaliteit is niet zoals het geweest is en het internet kan goedkoper, maar wat jou huidige en mijn vorige ISP's betreft, goedkoper is NIET ALTIJD leuker.

Ach dat moete iedereen zelf weten, ik heb het geld er wel voor over jij niet, dat was de discussie dan weer.

[Reactie gewijzigd door Ghoztmaster op maandag 8 december 2008 20:48]

«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:49
Vorige 16:08
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: