Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 183 reacties
Submitter: torp

Xs4all gaat het maandbedrag voor het Pack-abonnement verhogen van 10 naar 15 euro. De prijsverhoging zou nodig zijn om de dienst, waarmee overstappers onder andere hun mailboxen kunnen behouden, te kunnen blijven aanbieden.

Op 24 februari kondigde Xs4all via een e-mail aan dat de prijs voor Pack verhoogd wordt van 9,95 naar 15 euro per maand. Als reden voor de verhoging noemt het bedrijf 'investeringen in de ontwikkeling van zijn dienstverlening'. Het Pack-abonnement blijft verder echter ongewijzigd. Pack omvat onder andere mailboxen, voip, webspace en een veiligheidspakket.

Gebruikers die hun internetverbinding bij Xs4all opzeggen, kunnen ervoor kiezen het internetabonnement om te zetten naar een Pack-abonnement. Op deze manier kunnen ze gebruik blijven maken van hun huidige e-mailadres, voip-nummers, webspace en beveiligingssoftware van Xs4all. Ook inbellen en usenet-toegang zijn onderdeel van het pakket, volgens het bedrijf. Op GoT beklagen enkele gebruikers van het Pack-abonnement zich over de forse prijsverhoging: "Zij willen blijkbaar van hun klanten af", zegt een ontevreden tweaker. Een andere tweaker meldt dat ook de kosten van gesprekken naar vaste nummers binnen Nederland van de Bellen-dienst van Xs4all met 50 procent omhoog gaan. Vanaf 1 juni wordt het tarief verhoogd van twee naar drie cent per minuut.

De KPN-dochter probeert in de mail klanten te bewegen om weer een internetverbinding bij Xs4all te nemen: "Wist u dat het Pack-abonnement is inbegrepen bij elk adsl-abonnement van Xs4all? Binnen 1 dag bij de beste provider. En wij regelen uw overstap!" In een reactie laat Xs4all weten de prijsverhoging noodzakelijk te achten om de bestaande diensten voor Pack-abonnees te kunnen blijven leveren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (183)

1 2 3 ... 7
Op zich valt het toch best mee als je ook gratis virusscanner krijgt voor 3 pc's en usenettoegang... Wanneer je dit allemaal apart moet aanschaffen ben je denk ik alsnog duurder uit.

[Reactie gewijzigd door Groentenman op 25 februari 2010 11:56]

Niet echt hoor.

Virusscanner: Er zijn zat gratis scanners op de markt die echt prima werken.
Webruimte (500mb): Er zijn flink wat sites die gratis ruimte aanbieden. Zelfs betaald kost je dit maar 1 euro de maand, en meestal krijg je er dan nog een berg features bij.
Mailbox: Gmail, Hotmail, Yahoo mail, en nog tig andere providers bieden gratis mail aan, met als voordeel dat die account vanzelf blijft bestaan nadat je van provider wisselt
VOIP / Usenet: Usenet heb je voor een 5 euro de maand, natuurlijk afhankelijk van de plaats waar je het afsluit. VoiP durf ik niet te zeggen, maar dat zal zeker niet de resterende 9 euro kosten.

Bovendien, is het niet vreemd dat de prijsverhoging vanwege "'investeringen in de ontwikkeling van de dienstverlening" wordt gedaan, en er tegelijk geen extra diensten worden aangeboden? Voor mij betekend dit "We hebben de laatste jaren helemaal niet geďnvesteerd, en daarom moeten nu de prijzen omhoog".

En laten we heel eerlijk zijn, zal de verbetering van de dienstverlening echt ten goede komen aan de Pack gebruikers die al naar een andere provider zijn overgestapt? Lijkt mij van niet.

[Reactie gewijzigd door Excirial op 25 februari 2010 13:29]

VOIP / Usenet: Usenet heb je voor een 5 euro de maand, natuurlijk afhankelijk van de plaats waar je het afsluit. VoiP durf ik niet te zeggen, maar dat zal zeker niet de resterende 9 euro kosten.
Denk het ook niet: Butgetphone voor €10,- / jaar
Ja, McAfee ja. Ik heb gewoon zelf Nod32 gekocht omdat ik die troep niet op mijn pc hoef. En die usenettoegang gebruik ik ook al tijden niet meer. Op het laatst was de retentie minder dan twee weken. Beter dan wat andere internetproviders bieden, maar vergeleken bij de 400 dagen die ik voor een paar euro bij XSNEWS heb...

Nee, het blijft toch echt wel een verdomd dure provider. Het is echt bij de gratie van de berichten die ik over Ziggo enzo hoor dat ik nog klant bij XS4ALL ben. Zodra ik iets meer vertrouwen heb in de andere bedrijven stap ik over.
Al 10 jaar ervaring met Ziggo (@home) en NOOIT problemen gehad. Heb ook ervaring met xs4all en die zijn idioot duur.
Ach ja, ik draai Linux, dus een virusscanner is overbodig, en usenettoegang gaat nu toch nog zonder problemen hier met de gratis Freebin-server :)
Tja die virusscanner is niet gratis want die zit bij die 15 euro ;) Plus dat er zat goede echt gratis scanners zijn te krijgen dus als je weggaat bij xs4all is dat dus geen extra kostenpost. Een usenet account kost je nog geen 8 euro pm en dat kan je verdelen over zoveel pc's als je wil (nouja, zolang je genoeg lijntjes hebt dan) dus je betaalt eigenlijk straks 7 euro pm voor een mailbox... Tja lijkt mij dat je dan net zogoed een live of gmail account of wat dan ook kan nemen. Of huur anders gewoon je eigen domein als je perse alles zelf in de hand wil hebben, dat kost volgens mij ook geen drol meer op jaarbasis tegenwoordig.
Beetje achterhaalde informatie zie ik hier? ;) Probeer laatste versies maar even, aanzienlijk sneller geworden (en zeker als je toegang hebt tot een corporate editie , maar dat terzijde ^^)
Kreeg de mail ook al. Was al bij XS4All weg door hun belachelijk dure abonnement maar "standaard" service (itt vroeger toen de service en helpdesk super was) en heb alleen nog die Pack abonnement. Dat gaat er nu ook maar uit, dan. Onzinnig, overal heb je gratis mailboxen en hier betaal je er belachelijk veel voor.

Jammer, hoor. Vroeger 's lands beste provider, nu een te dure dertien in een dozijn provider.
Het wonderlijke is dat je voor een dienst die al jaren praktisch gelijk gebleven is nooit minder bent gaan betalen, en de prijs nu zelfs verhoogd wordt. Terwijl je zou denken dat de kosten die Xs4all maakt voor de pack toch redelijk geminimaliseerd zijn.

Dat wordt ook duidelijk als je het punt voor punt gaat vergelijken. Voor 180 euro per jaar kan je een heel beste virusscanner en een goed hostingpakket incl. email krijgen, etc.

Alleen als die kpn hotspots, voip en usenet je echt wat waard zijn kan ik me voorstellen dat het te overwegen is, maar er zullen er niet veel zijn die ook daar echt gebruik van maken.

[Reactie gewijzigd door Jesse op 25 februari 2010 12:23]

Het blijft een TE vette verhoging. Moet je eens kijken wat er gebeurd als ze benzine ineens 50 % gaan verhogen in prijs, staat heel NL op zijn kop.
Ik vind 50% in een keer gewoon te veel, en ben het met Battle Bunny eens.
De service / helpdeks is hard naar beneden gegaan kwa kennis e.d. De prijzen vergeleken met andere zij sky high en dat komt door de"goede" service ?!?!
2 maanden op me verbinding wachten ivm verhuizing, wergvallende verbinding om de haverklap (ja smeren ze je een Fritsbox aan want die mijn modem zou kapot zijn. 30 minuten volledig van de stroom en weer als vanouds door tip van vriend)

Nou als ik de beschikking krijg hier in de straat van XMS glasvezel dan ben ik weg. Voor 50 euro heb ik dan alles incl. tv. Dat willen ze bij xs4all ook gaan doen dus dan zal het tarief wel weer omhoog gaan.

Newsgroep idem, 3 lijnen max open tegelijk bij basic abo. 30 dagen retentie, veel te weinig en ook nog vaak veel incomplete posts. Betaal server en voila dan ineens is het wel okay dus aan de uploader ligt het niet.

Nee ondertussen slaat xs4all de plank te vaak mis en dit is weer een goed voorbeeld...
Ik vind XS4ALL ook (te) duur, maar hun helpdesk vind ik nog steeds erg kundig en goed bereikbaar.
Tijd om predicaat "Beste provider" te veranderen in "Duurste provider".

Ben nog bij XS4ALL maar weet niet hoe lang nog :(
Ze hadden de naam duurste toch al? Diverse jaren achterelkaar? Hoefden ze nieteens moeite voor te doen... 20Mbit verbinding voor 60 euro bijnna.. Of Telfort voor 20 euro.. (nu goedkoper vanwege actie). Ik weet er zit een verschil tussen die providers maar 40 euro verschil is ook niet niks.. Bij de ene provider heb je 1 maand internet en bij de ander 3 maanden... dat is een te groot verschil...
Ik vind het ook niet echt bevorderend.
Ik ben ook overgestapt naar kabel, ADSL haalt gewoon hier amper de helft van de mogelijke snelheid, maar toch de pack behouden vanwege mijn email. (dat zelfs nog terug gaat naar de vorige provider, Cistron, die overnomen is door XS4all).

15 euro in de maand, hotspot, mailbox, imap, is het het nog wel waard? Vroeger zeker, via de webapp VoiP bellen overal in de wereld (kost bijna niets), hotspots voor wat internet (maarja, heb nu een flat-free data abbo), 500MB website.. tja, leuk maar niet nodig. Virus en spamfilter werken erg goed moet ik zeggen, gecombineerd met een 'trash' account (niet extern zichtbaar, enkel intern voor 'twijfel' mailtjes te dumpen). Geen rare blokkades op SMTP, authenticated ontvangst en verzenden (ook vanaf niet xs4all IP adressen), het is wel allemaal heel handig.

Eerlijk twijfel ik enorm, maar het zal mij weken, mischien wel maanden kosten, alle accounts, alle gegevens, alles om te gaan zetten naar een nieuw mailadres, en nog eens een soortgelijke mail-provider vinden (naast het probleem dat sommige dingen niet eens om te zetten zijn). Daarnaast nog Voip alternatief vinden, tegen de 10-15k mailtjes overzetten.

Mijn kritieke punt is nog wel het moment dat ze ook het Cistron adres niet meer ondersteunen, dus ergens ben ik wel genoodzaakt om de overstap te moeten gaan maken.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 25 februari 2010 12:46]

Wat je ook kunt doen is kritisch kijken naar de mails die je absoluut nodig hebt en inventariseren hoeveel tijd/werk het kost om dat om te zetten. Daarnaast kun je natuurlijk een auto-reply verzenden op iedere binnenkomende mail met een maximum van 1 per x dagen naar hetzelfde adres. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het onmogelijk is om al deze wijzigingen door te voeren. Daarnaast lijkt het me zinvol om dit toch echt te migreren aangezien je blijkbaar afhankelijk bent van het voorbestaan van een service van een derde partij. Dit lijkt mij zakelijk zeer oninteressant. Ik zou een eigen domein regelen en je mails voortaan op dat domein laten binnen komen, dan kun je voortaan eenvoudig je domein verhuizen indien noodzakelijk. Daarnaast betekent het blijven bij XS4All een toename in de lock-in situatie (nieuwe klanten gaan mailen naar het oude adres....).
Ik ben er gisteren mee begonnen en was eigenlijk verbaast dat ik alles omgezet had in 3 uur tijd. Bovendien scheelt het me een lading spam die ondanks het filter toch in mijn demon account kwam, wel jammer dat ik nu de subdomein kwijt raak, was bij sommige sites toch wel makkelijk om te zien welke site mijn gegevens doorverkocht had.
Ik vind het vooral rottig omdat ik gedwongen was dat pack te nemen nadat Demon door XS4All overgenomen was, anders zou ik mijn Demon emailas kwijtraken.

Ik heb er niet om gevraagd dat Demon door XS4All overgenomen werd.

Naderhand werd XS4All door KPN overgenomen. Hebben ze me naar KPNPlanet gedwongen omdat alle klanten met een BabyXL/Versatel network dat moesten (geen idee waarom). Gelukkig kon ik mijn pack behouden. Moest wel 10 euro per maand extra gaan betalen.

En nou maken ze het 15 euro!

Kom op zeg, XS4All is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Maar er ZIJN helemaal geen nieuwe investeringen. Voor die 5 euro per maand extra krijg ik helemaal NIETS. Ook niet in de toekomst. Het is doodgewoon een bullshitreden. Ik ga 15 euro per maand betalen voor een paar entries in een DNS tabel en een POP server, een webspace van 500MB en FTP toegang daartoe. En dan mag ik zelfs maar maximaal 3 CGI scripts hebben.

Maar dat hele pack kan me totaal niks schelen, als ik maar mijn retepv.demon.nl subdomein met bijbehorende email adressen kan houden. Maar dat zit er natuurlijk niet in, want dat is onderdeel van het pack. :r

Nou Rop, je ziet wat KPN doet met je XS4All. Via slinkse achterweggetjes doen ze al je goede werk teniet.

[Reactie gewijzigd door RetepV op 25 februari 2010 21:19]

Hear hear. Het zaakje stinkt. Schijnt het de binary usenet-service te zijn die de kostenpost is, maar dan denk ik: Trek die dienst dan los van Pack! Who needs binaries in text-formaat? Dat lijkt me sowieso volslagen uit de tijd, en ik gebruikte het ook nooit meer, terwijl ik wel graag Pack had willen blijven betalen. Alleen niet 15 euro voor IMAPs en SMTPs en VoIP, dat gaat gewoon te ver.
Ik begrijp ook echt niet welke persoon met enig gezond verstand nog een pack neemt. Je ziet dat veel mensen ontzettend veel waarde hechten aan een subdomein naam of email adres. Kom op zeg. Tegenwoordig krijg je volwaardig hostingspakket met eigen domeinnaam voor 30 euro per jaar. En dat is inclusief email, webspace, apache, php en mysql. Het domein komt dan op jouw naam te staan en kun je ook verhuizen als je dat zou willen.
En een nieuw emailadres is op zijn tijd ook niet verkeerd. Het kost je een uurtje om alles over te zetten en mocht je dingen vergeten, so what, dan meld je je gewoon weer aan :) Alleen ff nadenken bij diensten waarvoor je betaalt of hebt betaald.
Op zich handig om te horen dat er providers zijn die ervoor zorgen dat je na een overstap toch je mail kan behouden (voor sommige mensen een bezwaar om over te stappen).

Alleen een bespottelijke prijs. Ik vind 10 euro al hoog en 15 euro zeker. het kan dan wel zijn dat er allerlei extra's bij zitten, zoals beveiliging, maar een 2,5/5 euro per maand voor alleen behoud van de mail zou voor veel mensen beter zijn.
Heerlijk al die ongezouten meningen. Alleen is het wel even wat meer dan alleen een email adres.

http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/specificaties.php

Homepage (500 MB), secure webmail, SMTP, VoIP met twee eigen telefoonnummers, virus- en spamfilters, email ( 5 x 1GB ), Internet toegang via (KPN) WiFi Hotspots etc.
Fijn. Dat kan je allemaal krijgen (ok, behalve de VOIP en hotspots) voor een appel en een ei per jaar bij een willekeurige hoster. Heb je ook je eigen domein erbij. Ik host al jaren voor onze familie een domein, zodat iedereen ongeacht zijn provider-du-jour een eigen, vast emailadres heeft. De meesten daarvan zijn simpele forwards, andere zijn echte mailboxen met POP, SMTP en IMAP toegang. Webruimte zit er ook bij, maar die gebruiken we niet. En ja, uiteraard wordt er ook aan spamfiltering gedaan.

De andere dienten kan je eenvoudig los inkopen. €15 per maand is echt heel veel voor wat er geboden wordt.
Inderdaad, je kan alles ergens anders krijgen voor dezelfde prijs of minder omdat je x, y of z toch niet gebruikt.

Kwam ik laatst bij die lambo dealer. Doet U mij maar één, maar dan zonder motor, want hij hoeft alleen voor de deur te staan. En met motor is hij zo duur.

xs4all levert een bepaald pakket voor een bepaalde prijs. Het staat jou vrij om om alles te gebruiken of niets. Maar de prijs is voor alles, en niet voor alleen dat beetje wat jij wel leuk vind.

Zelf maak ik veel gebruik van VoIP en hotspots, alleen dat is (voor mij) de prijs meer dan waard. Dat is ook shell toegang heb, ach dat gebruik ik inderdaad (bijna) nooit. Nieuwsgroepen, daar kom ik al zo'n jaar of 8/9 niet meer. Maar dat zit er nu eenmaal bij. Wil je een eigen pakket internetdiensten samenstellen waar je alleen maar betaald voor de diensten die je gebruikt, dan wens ik je veel succes, want bij iedere provider krijg je een standaard pakket. Wil je meer, dan is dat te regelen, wil je minder, dan heb je gewoon pech.
500MB webspace, zonder PHP en db support, en slechts 3 cgi scripts ;( dat was genoeg in 1997, maar nu is dat toch echt wel een beetje triest...

[Reactie gewijzigd door TMDevil op 25 februari 2010 13:20]

Goed bezig Xs4all!

Xs4all is altijd wel duurder geweest dan de rest, geen probleem want over het algemeen had je een betere service dan alle andere proivder. Maar sinds ze 100% dochter zijn geworden van KPN is het merkbaar veranderd. Dat pack pakket vindt ik best handig, maar 15 Euro betalen Bah.

In de begin tijd van ADSL was Xs4all een goeie speler. Zakelijke ADSL providers waren veel duurder dan (de lucht in geprezen) Xs4all. Veel bedrijven hebben dan ook een Xs4all verbinding genomen, en met name de kleine bedrijfjes gebruiken het @xs4all.nl mail adres als hun mail contact.

Dit komen wij steeds vaker tegen, De klant krijg een andere provider en moeten hun @xs4all mail adres houden omdat dat gewoonweg hun primaire mail adres was.

En ik krijg het gevoel dat Xs4all nu goed wil gaan verdienen aan deze grroep gebruikers.

Tuurlijk hebben deze gebruikers al een domein naam met natuurlijk info@.... maar Xs4all houden ze er vaak toch bij.

Treurig zooitje daar bij Xs4all.

En dat te bedenken dat ik 5 jaar een tevreden klant ben geweest van Xs4all. Een provider die in MIJN ogen erg diep is gezonken. Waar is de Xs4all van toen ?
Goed bezig Xs4all!

Xs4all is altijd wel duurder geweest dan de rest, geen probleem want over het algemeen had je een betere service dan alle andere proivder. Maar sinds ze 100% dochter zijn geworden van KPN is het merkbaar veranderd. Dat pack pakket vindt ik best handig, maar 15 Euro betalen Bah.
Ik heb echt nul komma nul verslechtering gemerkt sinds ze onderdeel zijn van KPN, sterker nog, ik vind de dienstverlening vooruit gegaan!
Behoudens de problemen met het bereiken van de mailservers de laatste weken (waar dus bijna iedereen zijn Pack voor heeft) . Daar is continu een storing op. Heel traag soms en momenten niet bereikbaar.
Ook de manier hoe je nu te woord word gestaan door sales. Meneer dat hebben we zo bedacht, u kunt opzeggen als u wilt.

[Reactie gewijzigd door ManiacsHouse op 25 februari 2010 16:34]

Storing op de mailservers??? Wanneer dan?
Heb daar de afgelopen 15 jaar nog niet 1 maal iets van gemerkt.
Heb je zelf de boel wel in orde? Zou niet de eerste keer zijn dat mensen flamen richting een isp en zelf de boel niet in orde hebben.
Ik kan wel een aatal dingen opoemen hoor.

Toen
Goeie snelle helpdesk
Geen blokkade bij geinfecteerde PCs

Nu
Aantal keer gebeld met de helpdesk, slecht hehopen en de kennis van toen is er nu niet meer, je moet het echt treffen om iemand te krijgen die meegaand is.
Vrijdag een sportschool heeft per ongeluk een geinfecteerde PC, gehele verbinding geblockt. Mail dood VPN dood Muziek dood advertising scherm dood (geen licentie verficiatie mogenlijk) Ga zo maar verder.
Je kan smeken en beloven aan de helpdesk, maar ga eerst maar laten zien dat je niet meer geinfecteerd bent, dan kijken wij tussen 3 en 6 WERKDAGEN of het klopt wat je zegt.

Dit is niet verzonnen hoor, het is incidentdeel, maar wij (wij als telecom installateur) hebben nu een provider die ons als Partner een ticket stuurt zodat wij contact met de klant kunnen opnemen of dit probleem tijdig kunnen oplossen.
Dit onderschrijf ik, al heb ik dit 3 jaar geleden mee gemaakt dat een klant geblokkeerd werd voor langere tijd terwijl de infectie binnen no time was gevonden :( En dan het mooiste; de afdeling die er over ging was alleen per mail te bereiken....
We waren reseller van Demon destijds dus zowat al onze klanten werden overgezet op xs4all, wat heb ik dat destijds vervloekt !

[Reactie gewijzigd door Tomba op 26 februari 2010 18:08]

Na 16 jaar vandaag ook het laatste stukje xs4all opgezegd, dit slaat werkelijk nergens op.

Xs4all is onderdeel van KPN, en die zijn begonnen met graaien, allemaal extra managers etc met bonussen.

Jammer, van de hele ideologie van xs4all is helaas niets meer over.

Ik gebruikte pack nog voor 1 mailadres en de shelltoegang, en dan is 180 euro per jaar toch wel een dure oplossing.

[Reactie gewijzigd door GerkeP op 25 februari 2010 12:04]

Volgens mij was die ideologie al 10 jaar weg. Ik snap nog steeds niet dat zoveel mensen XS4ALL zoveel hoger hebben staan dan andere providers. Plus dat ze bereid zijn zo belachelijk veel meer te betalen voor hun producten.
Internet van XS4ALL wordt nog altijd wel als beste gewaardeerd door zijn gebruikers.

zie ook
http://tweakers.net/reviews/1501/7/gouden-steeksleutel-2009-de-uitslag-internet-en-telefonie.html
Is ook een beetje "kiezen tussen de kwaden".
Een echt goede provider is er naar mijn mening niet meer. Vroeger had je nog Demon, maar die zijn overgekocht voor xs4all, dus concurrentie hebben ze niet meer.
Je had inderdaad Demon en Cistron als kwaliteitsproviders.. Allebei overgenomen door XS4all, die op zijn beurt weer in handen is van KPN.. Nu is het allemaal 1 pot nat wat ADSL betreft, ik zou dus gewoon de goedkoopste kiezen want qua kwaliteit maakt het allemaal niet zoveel meer uit..
Ga toch gewoon GMail gebruiken!

In het land der blinden is éénoog koning. Toch? :)

Al met al, ik vind XS4ALL zelf wel een prima provider. Maar, heb je er over nagedacht dat je in die 15 euro misschien óók betaald voor een merknaam? Tja, persoonlijk interesseert me dat totaal niet, maar net als op merk kleding, kan een naam hier kan ook geld waard zijn. GStar is nou niet kwalitatief perse beter dan zijn concurrenten, maar toch is de kleding duurder. Het klinkt maf, maar misschien denken ze er zo over.

En zoals al gemeld is, zullen ze hier vást geld mee verdienen. Ze zullen wel uitrekenen hoeveel mensen er gaan opzeggen, en dit zal dus uiteindelijk gewoon winst betekenen. Daarnaast is het misschien hun inziens ook een soort manier om klanten te behouden. Want als je weg gaat, wordt je mail adres duurder! Er zullen wel veel oudjes bij XS zitten ;)
Ja, omdat de xs4all klanten onder de tweakers hun te dure abonnement willen goed praten voorzichzelf...
Ik kan best begrijpen dat ze de kosten ergens moeten verhalen, maar het lijkt mij dat je met een prijsverhoging meer klanten verliest dan dat je een bepaald dienst niet meer gaat aanbieden.

Ik hoop dus dat hun dit niet de nek gaat omdraaien, het zou immers zonde zijn om de "Beste Provider van Nederland" (bron:Consumentenbond) te zien verdwijnen...
Ik kan best begrijpen dat ze de kosten ergens moeten verhalen, maar het lijkt mij dat je met een prijsverhoging meer klanten verliest dan dat je een bepaald dienst niet meer gaat aanbieden.
Dat levert ze dan een dusdanige schoonmaak actie op dat ze dat wel weer terugverdienen aan besparingen. Ze zijn bij xs4all echt niet dom, dus ze hebben heus wel even bekeken wat alle mogelijke gevolgen kunnen zijn van een dergelijke actie.

Dit is alleen voor de mensen die al weg zijn bij xs4all, gebruikers zoals ik, die een XS4all-only lijn hebben (om diverse redenen) zullen er toch wel blijven zitten. Puur omdat die ene lijn al voordelen biedt die je nergens anders tegenkomt.
Zoals? Ik ben juist met die lijn weggegaan bij xs4all, omdat die voordelen er niet meer zijn, afgezet tegen de schandalige meerprijs.
Ja, reverse DNS en hostname die naar je huislijn-IP wijst, big fucking deal.
Voor de meerrpijs van ADSL via XS4ALL huur je al een hele zware VPS, waarmee je meteen die hele Pack overbodig maakt, op VoIP en wifi na dan.
Bij TweakDSL kun je ook de Reverse DNS laten aanpassen aan je vaste IP adres.
Ik heb nog een pack-account aangehouden na overstap van xs4all-ADSL naar Ziggo, vooral vanwege het mail-adres. Die gaat nu toch echt de deur uit.
Zit in het zelfde bootje. Helaas is Ziggo nogal flauw v.w.b. de mailserver: ze blokkeren uitgaande SMPT behalve naar hun eigen server en hun eigen server is weer niet van buiten af bereikbaar (zelfs niet met user+pass). Leuk als je ook je eigen mail wilt bekijken met bijvoorbeeld een laptop vanaf thuis en je werk...
"Leuk als je ook je eigen mail wilt bekijken met bijvoorbeeld een laptop vanaf thuis en je werk..."

Daar is webmail voor uitgevonden.
Niet iedereen is even blij met webmail.

Het gebruikersgemak van een echt e-mail client weegt echt niet op tegen webmail, en bovendien vindt ik het prettig om mijn mail ook off-line te kunnen lezen, zeker op momenten dat ik niet bij een draadje kan, maar wel tijd over heb om m'n mails te verwerken.

Webmail is, oorspronkelijk, eigenlijk ook alleen bedoeld als alternatief om op plaatsen waar je geen tijd, zin of authorisaties had om een mail-client te installeren.

Maar dankzij onze fijne hack- en spam-'vrienden' worden providers steeds meer gedwongen hun mailservers zo dicht te timmeren dat het ten koste van de service voor de gebruikers gaat :(
Ik heb meerdere email accounts welke netjes in 1 mapje terecht komen in Thunderbird. Geeft gelijk zo'n leuke ding-dong wanneer er nieuwe mail is. En inderdaad, ik wil het lezen en ook nog af en toe op reageren. Webmail is leuk voor af en toe, niet als je het actief wilt gebruiken. En ja, snap dat je daar over kunt discuseren, maar voor mij is het in elk geval geen prettige optie.

Los nog van het feit dat ik het absurd vind dat een partij als ziggo verbindingen blokkeert naar buiten toe....
En wat heeft SMTP (zoals het heet) te maken met het LEZEN van je mail? Juist, niets.
soms reageren mensen ook op mailtjes..
Leuk als je ook je eigen mail wilt bekijken met bijvoorbeeld een laptop vanaf thuis en je werk...
Tegenwoordig heeft toch elke ISP wel een webmail, toch? :?
Zit in het zelfde bootje. Helaas is Ziggo nogal flauw v.w.b. de mailserver: ze blokkeren uitgaande SMPT behalve naar hun eigen server en hun eigen server is weer niet van buiten af bereikbaar (zelfs niet met user+pass). Leuk als je ook je eigen mail wilt bekijken met bijvoorbeeld een laptop vanaf thuis en je werk...
Dan gebruik je bij versturen de Ziggo SMTP server als je thuis bent en een andee SMTP server als je buiten bent.
Wat is het probleem ?
Dat de meeste andere SMTP servers niet willen relayen voor vreemde domeinen, bijvoorbeeld?
Wel als je SSL gebruikt over poort 465.

[Reactie gewijzigd door tweaker101 op 25 februari 2010 14:17]

Of je zet gewoon zelf een SMTP-dingetje op je laptop. Sendmail ofzo ;) Zal vast ook wel een Windows-alternatief voor zijn (ik ben niet zo bekend met Windows).
Ik verstuur gewoon email vanaf mijn mobiele telefoon via Ziggo, dus werken doet het wel.
1 2 3 ... 7