Hoofdcategorieën

'Wal-Mart luidt prijsdoorbraak hd-spelers in'

Door Mick de Neeve, maandag 23 april 2007 15:21
Bron: DailyTech, views: 30.768

Wal-Mart heeft twee miljoen hd-spelers besteld, om die vanaf een nog onduidelijk moment voor minder dan 300 dollar van de hand te doen. Het lijkt om hd-dvd-spelers te gaan, maar de kwaliteit van de Chinese vertaling van de berichtgeving maakt dat onzeker.

hd-dvd/blu-ray-schijfjes De Amerikaanse retailer wil geen commentaar leveren op de berichten, die verder melden dat de spelers afkomstig zijn van de Chinese Great Wall Corporation en onderdelen bevatten van het Taiwanese bedrijf Fuh Yuan en het Japanse TDK. Aanvankelijk werd door verschillende sites gemeld dat het om hd-dvd-spelers gaat - en werd het nieuws dan ook gebracht als boost voor het hd-dvd-kamp. Op de prijsstelling afgaande lijkt dat het waarschijnlijkst, maar volgens DailyTech kan dit in twijfel worden getrokken naar aanleiding van nauwkeurigere vertalingen van de oorspronkelijke Chinese berichtgeving. Die maakt gewag van 'blauw licht'-spelers, wat een vertaling van blu-ray zou kunnen zijn, maar ook zou kunnen verwijzen naar de door beide technologieën gebruikte blauwe lasers. Ook het feit dat TDK bekend staat als producent van blu-ray-spelers is reden om in twijfel te trekken dat het om hd-dvd-spelers zou gaan.

De spelers zouden voor 150 dollar per stuk worden ingekocht, waardoor een prijsstelling onder de 300 dollar wel zeker lijkt, maar ook minder is denkbaar. Toshiba verlaagde onlangs de prijs van zijn goedkoopste hd-dvd-speler naar 399 dollar. Van stand-alone blu-ray-spelers wordt door Sony verwacht dat die dit jaar onder de $500-grens zakken, waarmee het toch wel erg opmerkelijk genoemd zou mogen worden indien blijkt dat de Wal-Mart-spelers met het blu-ray-logo getooid zijn. Over de releasedatum wordt echter ook druk gespeculeerd, met schattingen die uiteenlopen van eind dit jaar tot ergens in 2008 - waarbij moet worden opgemerkt dat het waarschijnlijker geacht mag worden dat het om blu-ray-spelers gaat al naar gelang de releasedatum verder in de toekomst blijkt te liggen.

Volgende 16:59
Vorige 15:07

Reacties

«  1  2  3  »

Voor mensen die een nieuwe DVD speler willen gaan kopen kan dit leuk zijn MAAR alleen als de prijs ongeveer gelijk ligt met een redelijke kwaliteit DVD speler (max 150 euro). Dan zie ik het wel een hit worden.

Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten heet dat. Ongeveer 300 euro lijkt mij op dit moment een prima prijs voor een HD-DVD/Blu-ray speler.

En een hit wordt het in mijn ogen toch wel. Hoewel ik veel van die dingen als "ik wacht wel op holografische opslag" en "je kan het gewoon streamen van internet" hoor. In mij ogen gaat het weer precies zoals met DVD worden. Over 8 jaar hebben we allemaal een hybride HD-DVD/Blu-ray speler staan thuis. De prijs is dan ook gewoon weer 50 euro voor een simpel spelertje. Beide formaten gaan/moeten het halen, net als bij DVD+/-RW, dus hybride is waar het op uitkomt.

Kan wel zo heten, maar zo werkt het wel in consumentenland. Plus er is weer eens een strijd gaande, het HD-DVD kamp is eraan gelegen om zoveel mogelijk te verkopen om Blu-ray voor te blijven. Vergeet niet dat elke PS3 al met een Blu-ray geleverd wordt.

ps, hoezo is mijn eerste post overbodig?

Omdat je post onzin is ?
Als de BMW zijn BMW5 serie op de makrt gaat zetten voor een bedrag van 5000,- per stuk, gaat het zeker weten een hit worden.
Is het reel ? Nee, dat niet.
Een HD-DVD speler voor maximaal 150,- is nog niet echt een haalbare kaart lijkt me.

Het is natuurlijk gewoon een kwestie van tijd dat dergelijke apparaten voor 150 euro over de toonbank gaan. Als Wal-mart ze nu voor 250-300 euro gaat verkopen dan zal dat nog een klein jaartje duren denk ik.

Het is natuurlijk onzin dat die dingen NU 150 euro moeten gaan kosten om het tot een succes te maken, DVD spelers kostten in het begin ook stukken meer dan dat :)

Dat lijkt me dan ook onwaarschijnlijk - daar kan je als consument wel op hopen maar geen enkele slimme winkelier zal een HD-DVD speler tegen dezelfde prijzen naast een DVD speler zetten.

Bekende computeronderdelenwinkel:

Asus cd-speler 15 Euro
Asus DVD-Speler 20 Euro

Dus ik ben het wel met JVO eens, over 8 jaar hebben we HD-DVD/Blu-ray spelers voor 50 euro, hoogstwaarschijnlijk nog Hybride ook.

'T lijkt me stug dat dat 8 jaar gaat duren. Hooguit 4.

150 euro is natuurlijk best een hoop voor een DVD speler, daar mag je tegenwoordig toch wel op zijn minst een recorder van een merk als Sony of Pioneer voor verwachten. Van deze 'hd-speler' is in ieder geval duidelijk dat hij niet van een bekende electronicafabrikant vandaan komt en of hij kan opnemen is volgens mij ook niet vanzelfsprekend...

Sure!
Lezen is ook een vak he?
...de spelers zouden voor 150 dollar per stuk worden ingekocht...
Dan gaan ze die toch niet tegen inkoopsprijs wegzetten.

Heeft iemand misschien het originele bericht?
wat zou kunnen helpen bij de vertaling / controle.

http://www.dailytech.com/...+WalMart/article7011c.htm

Er staat een linkje onder de titel naar de bron

die kon ik ook wel vinden ;)
ik zocht echter die chinese text waar het artikel het over had

Ik geloof dat dit het originele artikel is. Er staat inderdaad "藍光HD-DVD", ofwel "blauw-licht HD-DVD", dus het lijkt inderdaad wel zo logisch dat het hier over HD-DVD gaat en niet over Blu-Ray (wat hier gewoonlijk BR genoemd wordt als ik het me goed herinner).

Nu de Aldi nog :P

Het zijn HD-DVD's:

http://gizmodo.com/assets...007/04/wal_mart_hddvd.jpg

Wal-Mart is about to bring HD DVD to the masses. The retail giant we all love to hate just bought 2 million HD DVD units from Taiwanese electronics corp Fuh Yuan, who along with TDK recently built a massive factory to handle HD DVD cores.

So basically Wal-Mart has a crapload of HD DVD players heading its way. (Can anyone say discount?) Sadly, this probably won't put an end to the format wars, but it'll definitely come as a blow to the Blu-ray camp, especially since their cheapest machine is nowhere near $300. You can expect to see Wal-Mart's players sometime in 2008. – Louis Ramirez

Het gaat hier nog steeds om dezelfde vertaling, waar de inhoud niet 100% van is. Een crappy photoshop logo is nu niet echt een sluitend bewijs !

Ik denk bovendien dat het grootste probleem van HD-DVD niet de spelers, maar het aanbod in films is !

lijkt me dat dit voor de komende kerst gaat gebeuren.

In een markt van relatief nieuwe producten koop je niet in om ze pas over ruim een half jaar te verkopen. In dat halve jaar zouden ze veel te veel waarde verliezen om dat idee rendabel te maken.

Kerst is zeker een belangrijk moment in het jaar, maar dat zal dit jaar voor de BR zijn denk ik. Om niet met beide standaarden te stunten, doet WalMart het nu imho dus alvast met het goedkopere HDDVD, om later nog ruimte te houden voor BR.

Ik denk dan dat ze nog geproduceerd moeten worden.

Het is best mogelijk dat er nu al een deal/contract wordt gesloten voor over een half jaar (of langer), rekeninghoudend met prijsverwachtingen van de componenten tijdens aanvang productie (de exacte kost-/inkoopprijs hoeft ook nu nog niet te worden vastgelegd). Ook kan er al rekening gehouden worden met benodigde productiecapaciteit en heeft het langer vooruit plannen nog wel meer (organisatorische en dus financiele voordelen). Er gaat mogelijk ook nog een ontwerp/prototype-fase aan vooraf. Er zal zeker niet lang voor uitlevering geproduceerd worden en ze dan op de plank laten liggen.

tja doe mij er maar 10!!!!
als ze werken... :P

"Onder de 300 dollar ... maar ook minder is denkbaar".
Ben ik nou dom, of staat hier onzin?

onzin, inderdaad ;-)

Blijkbaar ben je dom want je wordt overbodig gemodereerd :o

Als de inkoopprijs 150 dollar per stuk is, is het aannemelijk dat WalMart ze voor meer dan die prijs zal verkopen. Maar of het dan 200, 250 of 300 dollar gaat worden, zal nog moeten blijken.
Aangezien het nog een aantal maanden zal duren voor WalMart hun voorraad op de markt zal brengen, is het aannemelijk dat de prijzen tegen die tijd wel gezakt zullen zijn. En aangezien WalMart een soort van prijsvechter is, kun je verwachten dat ze hun voorraad tegen een lagere prijs dan de marktprijs aan zullen gaan bieden. Dus als de marktprijs straks zo'n 300 dollar is, kan het zijn dat de prijs van WalMart dus lager wordt...

Voor de echte filmliefhebber is er maar één keus, namelijk Blu-ray.
Currently, five Hollywood studios exclusively support Blu-ray Disc: Columbia Pictures, MGM, Disney, Lionsgate and 20th Century Fox (Columbia Pictures and MGM are owned by Sony Pictures). Four Hollywood studios support both Blu-ray and HD DVD: Paramount Pictures, DreamWorks, Warner Bros. and New Line Cinema (the former two are owned by Viacom, and the latter two by Time Warner). Two Hollywood studios exclusively support HD DVD: Universal Studios and the Weinstein Company.
Blu-ray heeft 5 exclusives, HD-DVD slechts 2. Als je van films houdt is Blu-ray dus de beste keus want het best ondersteund.

Al kun je Universal Studios nou niet direct de minste noemen...

Als HD-DVD wint komen ze tog wel op HD-DVD uit, dus maak je maar geen zorgen over film ondersteuning.

Dat komt allemaal bij de winnaar :Y)

FOUT. Content drives het platform...

klopt, all business is local!

Ben ik het niet mee eens. Meeste films die ik kijk zijn van Universal, het hangt nog steeds van de smaak van de mensen af...

Voor de echte film liefhebber is er maar een keus en dat is een hybride player.

De "echte filmliefhebber" (wat dat ook mag zijn) zal over het algemeen graag minder makkelijk verkrijgbare films willen importeren en is daarom beter af met HD DVD. Bij HD DVD wordt immers (nog) geen regiocodering toegepast.

Maar serieus: ik wil mezelf wel een (echte) filmliefhebber noemen en ik zou momenteel geen voorkeur durven uitspreken.

De echte filmliefhebber heeft gewoon een 35mm celluloid projector staan. :D

Voor de echte film liefhebber is er maar 1 keus. DVD.
800 euro neertellen voor een apparaat waarvan niet eens zeker is dat het de nieuwe standaard zal worden is zelfs mij te gek. Tot op heden komen alle films die ik wil zien uit op DVD. En de kwaliteit van DVD is meer dan voldoende.

@Twixie: Ik ben een liefhebber van films ja en niet van de techniek die er achter steekt. In de bioscoop kijk ik ook naar films die op een relatief lage resolutie ten opzichte van de groote van het scherm geprojecteerd is. Ik heb HDtv en ik kan je vertellen dat als je vraagt wat ze zitten te kijken, HDtv of gewoon tv dat ze 9 van de 10 keer het verschil in de kanalen niet eens zien.

"de kwaliteit van DVD is meer dan voldoende" en dat noemt zich dan een echte filmliefhebber ? :)

Voor de echte filmliefhebber kan DVD al meer dan voldoende zijn.

De echte filmliefhebber heeft denk ik liever een goede (high definition) beamer waar ook het oudere DVD materiaal nog heel goed op uit ziet dan een dure High-def speler op een klein dure high-def TV-tje waar je eigenlijk met de neus bovenop moet zitten.

Alsof de echte filmliefhebber genoeg heeft aan HD. De echte filmliefhebber bekijkt zijn films in de bioscoop.

Ja, en hoe lang blijven die 5 BR exclusives, BR exclusive denk je als er zo meteen 2 miljoen HD-DVD spelers in de US huiskamers staan?

ik zou nog een jaartje of 2 wachten......
met een hd ready tv , is een normale dvd ook heel erg mooi
en zolang niet alles in full hd tv geleverd word
gewoon de kat uit de boom kijken....

Dood van de DVD.. binnen 2 jaar.

DVD is bij mij al dood, niet door HD stuff maar door internet. Ik ben het gewoon spuugzat dat ik eerst drie minuten naar bedrijfslogo's en breinfilmpjes zit te staren (ik KOOP toch godverdomme een DVD of wa...) en dan pas de film kan zien. Trek ik em liever van het internet, zie ik de film tenminste nog. Ik download niet omdat het goedkoper is, het is gewoon veel gebruiksvriendelijker...

Ik geef je groot gelijk!
Die filmpjes van Brein en dergelijke storen echt ongeloofelijk. Dat ze erop staan tot daaraan toe maar dat je ze niet op een doorsnee dvdspeler kunt doorspoelen maakt het alleen maar erger.
Jammer maar het is nu eenmaal zo: gekopieerde dvds bieden meer 'plezier' tov de originele dvd.

Ja, fijn is dat he... Wil je bijvoorbeeld heel even een stukje uit een film laten zien, moet je eerst door alle verplichte onzin heen. Dan toch liever iets waar ik meteen naar kan kijken. Het is me ondertussen wel duidelijk dat de dvd-makers piraterij een misdrijf vinden en of een dvd van universal is of iets anders kan me eigenlijk geen reet schelen.

Mega irritant ja maar om dan te downloaden gaat me wat ver. Maar wees blij dat ze niet soortgelijk met cd's doen in gesproken woord. :7

Ach, ik vind het wel prettig dat ik de winkel inloop, DVD pak en binnen een kwartier een nieuwe film kan bekijken.

Dat is mij met downloaden nog nooit gelukt. Een week wachten omdat de laatste 2 procent van het Bittorrent bestand maar niet binnenkomen komt vaker voor.

Dan is die 3 minuten niet het echte probleem.

Dan heb je misschien gewoon een fake bestand te pakken ;)

Een release van aXXo is hier met 20Mbit ADSL van Orange meestal binnen een uurtje klaar en het werkt altijd op mn bijna 3 jaar oude Aldi DivX DVD spelertje :Y)

Mij wel. Lanparty's en dan DC++...

Usenet, DVDtje trek je met een uurtje, anderhalf binnen ..

En met een goeie usenet pay-server (lees "snelle") in nog geen 30 mins, dan nog 10 mins unrarren, 10 mins branden.
Hoppa, binnen het uur een dvd'tje klaar.

Wat een onzin-redenatie. In de meeste gevallen heeft die illegale kopie ook nog alle irritante voorfilmpjes aan boord. Waarom zeg je nou niet gewoon eerlijk dat je gewoon te beroerd ben om voor DVDs te betalen en dat je een drogargument gebruikt om je knijperigheid te beargumenteren?

avi'tje heb al dat gezeik niet hoor. En daarbij wens ik gewoon niet te betalen voor die troep. Klaar...

"In de meeste gevallen heeft die illegale kopie ook nog alle irritante voorfilmpjes aan boord."

dat wel, maar bij de meeste kopieën kun je die wél skippen :+

De meeste films die je download van het internet missen de menuutjes, extra's en voorstukjes omdat het simpelweg onzin is om mee te rippen. Het kost alleen maar extra ruimte, bandbreedte en tijd (om te rippen/downloaden).

Moet ik wel zeggen dat ik al een paar jaar geen film meer heb gedownload, maar ik neem aan dit dit zo gebleven is dat de gedownloade films geen complete kloon van de originele disk is.

@Amdk6II:
Voor de leek zullen dat soort downloads nooit bereikbaar zijn, maar als je op de juiste plekken zoekt heb je wel degelijk 100% DVD kopieen (met menu en extra's maar zonder irritante filmpjes) op het internet ;).

Voor de echte filmliefhebber, waarbij het gaat om het best mogenlijk beeld (kwaliteit), geluid (surround) en (goed) achtergrondmateriaal blijft legaal kopen echter nog steeds een must...al is het maar omdat je op (al dan niet 2x) 700 mb gewoon geen fatsoenlijk beeld en geluid kunt proppen (wat de meeste mensen die het doen nog steeds downloaden).

@slindenau:
Voor de echte filmliefhebber, waarbij het gaat om het best mogenlijk beeld (kwaliteit), geluid (surround) en (goed) achtergrondmateriaal blijft legaal kopen echter nog steeds een must...
Nee hoor, op usenet zie je dagelijks volledige HD-rips staan. Dat is veel beter beeld en meestal ook gewoon 5.1 geluid. Achtergrondmateriaal zit er dan vaak weer niet bij, afhankelijk of je een volledige HDDVD/BluRay of een omgezette versie hebt.

Ik zie de DVD nog niet doodgaan binnen 2 jaar.

Zelfs de videoband is nog niet dood als in "het wordt nog steeds gebruikt". En zolang mensen het nog gebruiken worden er nog materialen voor verkocht.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:59
Vorige 15:07
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: