×

Help Tweakers weer winnen!

Belsimpel.nl

726 producten en 1.393 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Belsimpel.nl

Review toevoegen

Algemeen

Zaterdag naar de Belsimpel winkel op de Lijnbaan ( rotterdam) om een nieuw abbo met iphone7 af te sluiten voor mijn dochter haar 18e verjaardag. Van te voren gezocht via internet en uitgekomen op Belsimpel - Vodafoon - iphone7 129gb. de kosten voor de telefoon 490 euro en ze had 250 euro gespaard ,het spaar bedrag verdubbelt voor haar verjaardag. Op zaterdagochtend naar de winkel , is toch leuker dan anoniem aan de deur af te leveren. Daar aangekomen blijkt dat in de nacht van vrijdag op zaterdag de telefoon 49 euro ( nu 539 euro ) duurder is geworden. Een grote teleurstelling want met 500 euro heeft ze nu dus niet genoeg. In de winkel kan men er niets aan doen. Speciaal hiervoor vanuit de Hoekse Waard naar Rotterdam gekomen en de teleurstelling is natuurlijk groot als je op school zit en van je zakgeld moet sparen is dit toch een grote prijsverhoging. Er zit niets anders op dan de 49 euro extra bij te leggen. Dochter lief vol trots de winkel uit en ik een extra gat van 49 euro in mijn portemonnee. Het is te begrijpen dat prijzen kunnen veranderen maar 10% op 1 dag is absurd veel. Als het abbo aan verlenging/vernieuwing toe is weet ik niet zeker of ik dat via Belsimpel zal doen.

Verzending

is afgehaald in de winkel omdat het op de website niet heel duidelijk was of de telefoon nieuw zou zijn. Daarnaast is de persoonlijke hulp en uitleg in de winkel duidelijker. Jammer dat dat 49 euro extra moest kosten.

Klantenservice

De hulp in de winkel is goed alles wordt duidelijk uitgelegd, winkel inrichting is duidelijk simpel om kosten te besparen.
De mensen in de winkel hebben echter geen enkele mogelijkheid om iets met klachten te doen. het enige advies is om een negatieve review achter te laten op Tweakers en hopen dat daar een reactie op komt.

Algemeen

Op 7-10 heb ik via belsimpel.nl een IPhone 7 plus besteld. De bestelling en de aanvraag van het nieuwe abonnement verliep zonder problemen.
De telefoon zou zondag 8-10 geleverd worden en ik kreeg via belsimpel keurig een track en tracé code toegestuurd.
Vanaf zondagochtend heb ik de track en trace in de gaten gehouden. Gedurende de dag werd de levertijd gewijzigd naar maandag 9-10, vervelend maar kan gebeuren!

Zondagavond laat besloot ik even te kijken rond welke tijd mijn telefoon de volgende dag geleverd zou worden. Tot mijn grote verbazing zou het toestel al geleverd zijn, inclusief kopie van een handtekening! Ik heb meteen om 22.30 uur telefonisch contact gehad met belsimpel. De medewerkster die ik sprak was erg vriendelijk en behulpzaam en adviseerde me om de volgende ochtend weer contact op te nemen met de klantenservice.
Zo gezegd zo gedaan.

Om een lang verhaal kort te maken; belsimpel heeft onderzoek gedaan naar mijn pakket bij PostNL. Gedurende het onderzoek ben ik via mail uitstekend op de hoogte gehouden en alle klantenservice medewerkers die ik gesproken heb waren behulpzaam en dachten mee.
Nu, twee weken later, heb ik bericht gekregen over een vervangend toestel.

Top!

Zie hierboven!

Klantenservice

De klantenservice is absoluut top. Ik heb geen enkele medewerker getroffen die niet meedacht en werd via mail uitstekend op de hoogte gehouden van stappen die door belsimpel gezet werden.

Algemeen

De bestelling was makkelijk te plaatsen. De levering was precies volgens de opgave van de website. Via de mail goed op de hoogte gehouden. De helpdesk was goed bereikbaar en vriendelijk

Prima levering

Algemeen

Bestelling gaat goed, prijzen zijn ok. Bij de verzending gaat het mis, althans als je 's avonds bestelt...
Het product was overigens wel ok!

Verzending

's Avonds besteld en dan heb je een probleem als je product in een envelop past. Ze beloven tot 23:30 besteld, morgen binnen. Dat maken ze echter niet waar bij brievenbuspakjes. Die kunnen maar tot een uur of zes worden aangeboden. Ik kreeg mijn product dus NIET de volgende dag!

Klantenservice

Probleem is bekend, maar ze kunnen er (nog?) niks aan doen. Ze doen in ieder geval niks aan mijn probleem...

Algemeen

Het hele bestelproces van selecteren tot en met bestellen en afleveren verliep snel en vlekkeloos.

Verzending

De levering ging snel, conform ontvangen informatie en de kwaliteit van de verpakking was prima!

Klantenservice

Alhoewl ik geen klachten heb en had, verwacht ik, gezien mijn ervaringen van begin tot het einde, dat de klantenservice minimaal ook zo goed is.

Algemeen

Ik heb een motorola G5s plus gekocht alsmede een etui voor de telefoon. Mooie telefoon en kunstlederen etui.
Het bestellen en betalen was eenvoudig en snel.
Goed gedaan Belsimpel.

Verzending

De levering was zoals beloofd de volgende dag. Beide producten waren goed verpakt.

Algemeen

Bestellen was zeer makkelijk. Retourregeling flexibel en goed waardoor ik meer vertrouwen in Belsimpel had dan in andere (goedkopere) webshops.

Snel en prima geleverd.

Algemeen

Nette website overzichtelijk, snel en technisch goed op orde. De hele workflow werkt perfect. Bij aanschaffen worden alle eventueel belangrijke accessoires getoond. Daarbij heeft men op de laatste pagina alle belangrijke informatie over simkaarten, nummerbehoud etc. Zo wordt je er bijvoorbeeld op geattendeerd om op te letten welk type simkaart je hebt. Heb je een nano nodig dan kun je die direct bijbestellen.

Verzending

Kreeg alle informatie netjes per mail toegestuurd. Verzending was snel en ik had mijn nieuwe telefoon binnen 1 dag.

Algemeen

Kon makkelijk betalen. Betaal wel iets liever achteraf. Kreeg keurig een email dat ik had betaald.

Verzending

Volgende dag in huis. Heel snel!

Algemeen

Website is overzichtelijk, met groot aanbod en goed geprijsde producten. Ook kunnen ze, als het product op voorraad ligt, vaak de dag na bestelling leveren.

Verzending

Bestelling word verzonden met Post NL. Hiermee kan men met track & trace de verzending in de gaten houden. Ook word er een geschatte levertijd gegeven. (Wat niet altijd klopt, maar goed.)((Zo zou het pakketje tussen 19:30 en 21:00 komen, kwam het rond 13:00 terwijl ik toen met spoed weg was.))

Algemeen

De enigste webshop die voldeed aan mijn vraag wat betreft de levering van de door mij gezochte smartphone.In dit geval de Xoami mi max 2.Zeer goede en uitgebreide uitleg over deze telefoon.Eerlijke en betrouwbare webshop,snelle levering na contante betaling

Verzending

Goede communicatie over en weer,snel geleverd en in prima staat afgeleverd.

Algemeen

De betalingen gaan snel en veilig je krijgt direct erna de bevestiging zo als het hoort

Verzending

verzending gaat wel eens n dag langer duren maar in geheel is de verzending goed.

Klantenservice

De mensen van belsimpel staan je goed te woord ,en geven duidelijke info over je product. daar kunnen sommige in site,s van leren.
VOORAL ZO DOOR GAAN

Algemeen

Ik had vorige week een Gear S3 gekocht in de winkel in Tilburg. Na enkele dagen de smartwatch omgehad kreeg ik flinke allergische reacties. Heb 'm dus echt enkele dagen kunnen gebruiken. (verder een fantastisch ding natuurlijk) Ben diezelfde dag terug naar hun winkel geweest, en hun zouden het terugsturen naar de headquarters van Belsimpel. De medewerker vertelde dat het die dinsdag werd behandeld en dat je het geld diezelfde week kon verwachten. Heb prima 100% terug gehad, die woensdag nog.

Klantenservice

Professionaliteit in winkel kan beter. Verder wel vriendelijk.

Algemeen

De bestelling plaatsen was makkelijk, de keuze maken van het toestel i.c.m. abbonement was lastiger, maar met de juiste keuze hulp ben ik uiteindelijk uitgekomen op een samengesteld pakket wat perfect past bij mijn wensen en eisen.

Verzending

Levering ging conform afspraak geen tussen komst benodigd vanwege vertragen maar gewoon zoals vooraf gecommuniceerd.

Algemeen

Belsimpel probeert bij het retourneren van een foutief geleverd product je 10% van de aankoopkosten door de neus te boren.

Klantenservice

Bij voorbaat excuses voor de lange lap tekst. Ik probeer hier slechts de gang van zaken te schetsen om een volledig beeld van mijn communicatie met Belsimpel te geven.

7 september: Via de website van Belsimpel een Nokia 8 besteld, welke op dat moment volgens de site de beschikking had over dual sim, wat voor mij een must was.

8 september: Nog voor de middag neem ik de bestelling in ontvangst. Telefoon uit de verpakking gehaald, geļnstalleerd en in gebruik genomen. Pas op 9 september zou ik mijn tweede simkaart krijgen, dus eerst met een enkele sim aan de slag gegaan. Alles ging goed en ik was dan ook erg tevreden met het product!

8 september: Tegen kwart voor vier 's middags krijg ik een e-mail van Belsimpel waarin ze stellen dat ze een fout op de website hadden staan. Ze hadden geadverteerd met een dual sim variant van de Nokia 8, maar de uitgeleverde telefoon bleek slechts een single sim variant te zijn. In de e-mail wordt gerept over 'eenvoudig annuleren' via de orderstatuspagina.

Goed, kan gebeuren. Is vervelend, maar geen nood. Belsimpel geeft immers zelf aan een fout gemaakt te hebben en dat het eenvoudig te annuleren zou moeten zijn.

9 september: Product voor retour aangemeld. Bevestigd gekregen door Belsimpel. Product vervolgens in originele verpakking gedaan en niet meer aangeraakt. Bij gebrek aan een printer voor het retourlabel, deze dag nog niet kunnen opsturen.

11 september: Retourlabel geprint op kantoor. Product retour gestuurd.

13 september: Rond kwart voor twee 's middags krijg ik een e-mail van Belsimpel waarin ze stellen dat ze de retourzending ontvangen hebben en binnen 3 werkdagen zullen verwerken.

Prima, ik wacht rustig af wat gaat volgen.

13 september: Zo'n 2 uur later volgt alweer een e-mail van Belsimpel. Het pakket dat ze hebben ontvangen verkeerd zogenaamd niet meer in nieuwstaat. Ze stellen dat ze met een 'speciale lamp' lichte beschadigingen geconstateerd hebben en daarom niet het volledige bedrag kunnen retourneren. Ze bieden 3 opties:
1. Ze nemen het pakket in, maar brengen daarvoor 10% (¤ 59,90!) van de nieuwprijs van het toestel in rekening.
2. Ze sturen het toestel weer terug naar mij.
3. Ik kan een nieuw toestel uitzoeken en verrekenen het in punt 1 genoemde bedrag met de prijs van een nieuw toestel.

Toen brak mijn klomp. Ik heb het toestel nog geen dag uit de verpakking gehad en ben er uiteraard voorzichtig mee omgegaan. Ik heb het geretourneerd omdat Belsimpel zelf een verkeerd product geleverd had en nu beweren ze met droge ogen dat ik mijn geld niet terugkrijg, omdat het toestel zogenaamd beschadigd is.

13 september: Letterlijk 5 minuten na de vorige e-mail, krijg ik weer een e-mail. Nu van de Retour en Reparatie-afdeling. Deze e-mail bevat hard bewijs dat het toestel wel echt beschadigd is. Maar liefst 3 (overigens behoorlijk onduidelijke) foto's tonen inderdaad lichte krasjes op de achterkant van de behuizing en zelfs een kras in het glas aan de voorkant, alsof het toestel een smak heeft gemaakt. Uiteraard valt totaal niet te verifiėren of het wel hetzelfde toestel is wat ik gehad heb. Dat moet ik maar geloven.

13 september: Ongeveer tien over vier 's middags mail ik terug dat ik met geen van de genoemde voorstellen akkoord ga en graag het volledige aankoopbedrag terug wil, omdat Belsimpel niet geleverd had wat ik besteld had. Tevens gaf ik aan dat ik mij niet herkende in de genoemde beschadigingen en dat ik de claim dat het mijn toestel betrof in twijfel trok. Ook heb ik aangegeven dat ik het inhouden van 10% van de nieuwprijs voor een toestel dat letterlijk nog geen dag uit de verpakking is geweest, buitenproportioneel vind.

Nadat ze in eerste instantie heel snel waren met de e-mailcommunicatie, ging na dit mailtje alles op een slakkengangetje.

19 september: Om tien over twaalf 's nachts krijg ik een e-mail van Belsimpel waarin ze zeggen dat ze retour gestuurde telefoons altijd controleren op gebruikersschade en dat ze met het toestel dat ze van mij ontvangen hebben echt niets meer kunnen doen vanwege de beschadigingen. Gelukkig hebben ze een extra service waarbij ze hun klanten in deze gevallen tegemoet kunnen komen door 10% van de nieuwprijs in te houden en dus 90% terug zullen storten. Helaas kunnen ze niet van deze service afstappen.

Er wordt vrij nadrukkelijk op aangedrongen om toch maar akkoord te gaan met hun riante service! Mooi niet dus.

19 september: Omstreeks half negen 's ochtends mail ik terug dat ik er wederom niet mee akkkoord ga. Ik mail dat het immers geen situatie betreft waarin ik me bedacht zou hebben. Het toestel wat ik besteld had was iets anders dan ik geleverd gekregen had. Ik vermeldde dat mijns inziens in deze situatie dus ook niet de normale retourregels zouden gelden. Ik had het toestel ontvangen, gewoon in gebruik genomen. Ik was tevreden en ging er vanuit dat ik het toestel zou houden. Mijns inziens ligt het risico op normale gebruikerssporen in dit geval dan ook bij Belsimpel, omdat zij niet leverden wat ze adverteerden en wat ik gekocht had.

22 september: Mail terug van Belsimpel. De technische dienst snapt mijn situatie en zet het door naar het service team.

28 september: Ik heb na bijna een week niets meer te hebben vernomen van Belsimpel er zelf nog maar een e-mail tegenaan gegooid waarin ik vraag om contact met de juiste afdeling.

30 september: Ik krijg een mail van Belsimpel dat besloten hebben het toestel terug te nemen zonder dat daarvoor een boete in rekening wordt gebracht. Binnen enkele dagen zal het bedrag teruggestort zijn.

Waar eerst gerept wordt over een 'extra service' naar klanten toe, wordt in dit laatste mailtje duidelijk dat Belsimpel het dus eigenlijk een 'boete' noemt.

3 oktober: Het geld staat inderdaad in zijn geheel weer op mijn rekening.

Na een hoop heen-en-weer-gemail heb ik dus eindelijk mijn geld terug. Belsimpel blijft in eerste instantie volharden in het feit dat ik toch echt een kleine 60 euro moet aftikken voor gebruik van een product dat zij verkeerd geadverteerd hadden. Gelukkig geldt ook in dezen: de aanhouder wint. Bovendien vraag ik mij ten zeerste af of de werkwijze van Belsimpel in dezen niet in strijd is met de wet. Zomaar 10% inhouden en dus niet het hele aankoopbedrag terugstorten na een annulering lijkt mij niet te deugen.

Conclusie is dat ik in geen geval nog iets bij Belsimpel zal bestellen en eenieder die dit wel overweegt, wil waarschuwen tegen deze praktijken.

Ervaring 11 september 2017 14:35:
eerst werd de site van deze winkel gebounced door visa,.. dat duurde al een dag extra, vervolgens werd de binnen 24 uur bestelling door belsimpel zelf gebounced doordat we een 1 cent ideal betaling moesten doen. Snappen die mensen niet dat grote bedrijven niet met ideal werken? of willen ze gewoon niets verdienen. een telefoontje leverde ook letterlijk niets op en ze konden niets voor mij doen.

Ervaring 3 oktober 2017 12:12:
Slechte ervaring dubbelop, als je ook nog een keer mee gaat tellen hoe ze via deze beoordelingen zichzelf weer omhoog werken

Ervaring 11 september 2017 14:35:
er was een duidelijk constatering dat hulp hier niet geboden kan worden anders dan vaststellen dat ik geen order zou krijgen,.. lijkt me dat je hier geen helpdesk voor nodig hebt.

Ervaring 3 oktober 2017 12:12:
Nadat ik een eerdere review had geschreven hoe ze op hun website beloftes doen die ze niet na kunnen komen werd de afdeling klantenservice in eens heel actief, maar dan op een eigenaardige manier.

Ik kreeg een cadeautje per post, maar een bosje verwelkte rozen zal de gemiddelde mannelijk klant niet echt overhalen om een review aan te passen. Laat staan de email waarin ze expliciet melden dat ik na aanleiding van mijn "cadeau" nog geen actie heb ondernomen. Ik begrijp nu wel hoe ze uberhaubt aan een goede beoordeling komen. waarschijnlijk waren die cadeautjes beter.

Mijn probleem hebben ze niet opgelost, maar gelukkig had ik mijn bestelling al bij een ander bedrijf gedaan die wel gewoon de volgende dag kon leveren,.. dan maar 50 euro duurder.

hieronder een kopie van de emails:

Beste meneer Spoelstra,

Vorige week hebben wij met elkaar gesproken over de afhandeling van uw bestelling. Daarna hebben we u nog een kleinigheidje toegestuurd, we hopen dat u dit in goede order heeft ontvangen.

Indien u van mening bent dat we de klacht goed opgepakt hebben, dan zouden we het erg fijn vinden wanneer u de geplaatste review van een (sterren) update zou kunnen voorzien. De beoordeling op het moment is 1-0-1
Dit kunt u doen door in te loggen via https://tweakers.net/my.t...mpel-punt-nl/shopreviews/

Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail dan horen we het graag!

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, reageer dan met een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

****

Beste meneer Spoelstra,

Voor zover ik na kan gaan, hebben wij (nog) geen reactie op deze e-mail ontvangen. Zou u hier misschien nog naar kunnen kijken? We zouden een update aan de review erg kunnen waarderen.

Met vriendelijke groet,

Algemeen

Overzichtelijke website - Overzichtelijke specificaties van het telefoontoestel op een rij - duidelijke afbeeldingen van toestel.

Verzending

Levering zat in een goed verpakking - Snel geleverd.

Algemeen

Gemakkelijk en snel besteld en de dag erna in huis. Helemaal goed en zoals verwacht.

Verzending

Werd geleverd binnen het time window dat was afsgesproken.

Algemeen

De bestelling verliep eenvoudig, soepel en vlot. De website van Belsimpel is zeer helder en gebruikersvriendelijk.

Verzending

Het product werd de ochtend na de dag van mijn bestelling thuis afgeleverd op het aangegeven tijdstip.

Algemeen

Snel geleverd. Helemaal volgens afspraak. Ben erg tevreden over de aankoop van deze Salora tv.

1 2 3 ... 41

Scorekaart voor Belsimpel.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops