Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

Tweakers.net gaat dit jaar van start met de uitreiking van de Gouden Steeksleutels. Deze publieksprijs wordt toegekend aan fabrikanten of producten die door bezoekers van Tweakers.net zijn verkozen.

De redactie heeft elf categorieŽn gekozen en daarbinnen de genomineerden bepaald. Voor elke categorie zullen ingelogde bezoekers hun stem kunnen uitbrengen. Via het reactiesysteem kan er desgewenst worden gespeculeerd over de mogelijke winnaar of worden gediscussieerd over de genomineerde fabrikanten of producten.

De komende dagen zal er iedere ochtend een bericht worden gepubliceerd met daarin een andere categorie. Om te zorgen dat het stemmen zo eerlijk mogelijk verloopt, kunnen alleen geregistreerde en ingelogde gebruikers stemmen. Bij elke categorie kan gedurende 48 uur worden gestemd, daarna is deelname niet meer mogelijk. De beschikbare opties worden in willekeurige volgorde getoond en uiteraard wordt er geen tussenstand getoond.

De winnaars in de diverse categorieŽn worden op 31 december bekendgemaakt. De categorieŽn zijn (in geheel willekeurige volgorde):

Door Wilbert de Vries


Wilbert was tussen 2007 en augustus 2015 hoofdredacteur van Tweakers. In die tijd heeft hij de redactie en het merk Tweakers enorm zien groeien, zowel in bezoekers en bereik als pageviews en onderwerpen waar Tweakers over schrijft.

Volg Wilbert op TwitterVolg Wilbert op Google+
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (62)

Een idee vroor de volgende keer:
Beste netwerkapparatuur producent met b.v. 3com, zyxel, cisco en alcatel
ik ben erg benieuwd naar de uitslag van beste OS, eens kijken hoe de verhouding tussen XP Vista en Linux ligt :)
Heel veel mensen hebben niet eens ervaring met ťťn van de laatste Unixen, dus die baseren hun mening op een verouderde ervaring, of een ervaring dat het niet werkte vanwege slechte drivers. Is een OS slecht omdat het met gereversed engineerde of geen drivers moet werken omdat de fabrikant geen specs released? Ik zou deze poll met een enorm kristal zout nemen, als ik jouw was.

Zelfde voor beste processorfabrikant, is een processorfabrikant goed als ze steeds aan de kroon staan van de markt (Intel) of in de lagere prijsklasse een hele goede prijs/prestatieverhouding weten te creŽeren en innovatief bezig zijn met een native quadcore, on-die memory controller, en hypertransportbus (AMD).

edit: Niet te vergeten de ongefundeerde fanboy stemmen die er ongetwijfeld zullen zijn.
edit: Ik bedoel dus iemand die gewoon stemt omdat ie van Windows of Intel houdt ;)

@YopY: Dat bedoel ik dus, je hebt er geen problemen mee, dus het kan niet beter? Het kan altijd beter.

[Reactie gewijzigd door Sebazzz op 19 december 2007 09:04]

Dit soort verkiezingen zijn altijd een populariteitswedstrijd. Uit de uitslag blijkt dan ook niet wat het 'beste' is maar het 'populairste' (onder Tweakers). Dat daar soms een hemelsbreed verschil tussen zit is de normaalste zaak van de wereld. (VHS vs. Betamax anyone?)
edit: Niet te vergeten de ongefundeerde fanboy stemmen die er ongetwijfeld zullen zijn.
Wat zijn ongefundeerde fanboy stemmen precies? :) Volgens mij zijn stemmen altijd meningen en hoeven dan ook niet beargumenteerd te worden. Juist om die mening draait de gehele verkiezing.
Toch vind ik persoonlijk dat je dat dan moet kunnen funderen. Waarom kies je iets. Dat hij de snelste is is bv genoeg bij Intel voor iemand. Terwijl ik AMD heb gekozen omdat ze hun fouten netjes toekennen en de goede weg met AM2/AM2+ en AM3 compability zijn ingeslagen en afgelopen jaar nog wel meer interessante keuzes hebben gemaakt zoals de ATI overname voor het Fusion project.

Je kiest iets omdat je een persoonlijke voorkeur hebt. Waarom kies je de zwarte auto ipv een witte? Waarom haal je een Asus ipv een HP laptop? Er gaat een motivatie aan vooraf waarom je iets neemt. Dat is je argument om iets te kizen en zo ook hier.

Persoonlijk vindt ik bij zoiets zeggen dat Intel de snelste is vrij zwak, maar het is een argument voor jezelf en je keuze die je maakt, dat is dus bij die persoon zo zwaarwegend dat de rest er eigenlijk neit toe doet. Peroonlijk verlang ik altijd naar minimaal 3 argumenten waarom ik iets beter vindt tegenover een ander product. AMD heb ik hier dus genoemd en zo zal ik ook alle andere keuzes maken de komende dagen, net zoals ik bij aanschaf van iets doe.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 19 december 2007 10:05]

Zo kun je ook weer voor Intel argumenten bedenken, namelijk dat ze met de Core 2 Duo/Quad serie hebben laten zien dat ze wel naar de klant luisteren. Dat ze wel een snelle, effiecente en zuinige architectuur kunnen bouwen, en uiteraard dat men openstaat voor vernieuwewing, ook al zijn deze aangespoord door AMD.

Op dit moment stem ik voor Intel, hoewel ik persoonlijk AMD wel meer mag, omdat AMD zich een beetje schuldig heeft gemaakt aan datgene waarvan men Intel een tijdje geleden van beschuldigte, namelijk niet of onvoldoende nakommen van beloftes. Dit naast het feit dat AMD de afgelopen tijd niet echt sterke en slimme zetten heeft gedaan, zowel op de CPU als de VGA markt. Intel is daar dit jaar gewoon simpelweg better en slimmer in geweest.
Intel heeft de C2D ook alleen op de markt gezet om te kunnen concurreren, heeft niks met het luisteren naar klanten te maken. Overigens is dat een slecht punt. De Core architectuur is van vorig jaar, de verkiezing is van dit jaar. Vorig jaar zou Intel dan ook bij mij hebben gewonnen, dit jaar hebben ze op de snelste CPU na weinig gebracht itt AMD in mijn ogen. Maar dat is ieder zijn mening met ieder zijn eigen argumenten die bij iedereen anders wegen.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 19 december 2007 12:57]

@GENETIX: Dus diegene die als laatste iets heeft uitgebracht is de beste volgens jouw? Best logische (NOT)...
@ Reinman en PC_killer:

Persoonlijk vindt ik de beste niet te beoordelen op snelheid en procedť. Dat is nou gewoon een evolutie. Ieder jaar worden CPU's sneller en iedere keer weer kleienr omdat het nodig is. Zo worden auto's ook steeds zuiniger en huisen beter geÔsoleerd.

Waar ik naar kijk zijn revoluties van dit jaar. Intel heeft dus alleen snelheid en een kleiner procede gebracht (quads vallen ook onder evolutie nu dat is gestart om meer en meer cores er op te plakken). Van Intel heb ik dit jaar geen revolutie gezien. Bij AMD wel:

1. AM2/AM2+ compabiliteit voor AM3 CPU's waardoor je theoretisch gewoon van singlecore -> octacore kan op 1 moederbord van een euro of 50! Een goede basis dus om klanten te binden ipv steeds een nieuw mobo nodig te hebben ivm hogere FSB of ander geheugen (ook wel zoals S754 en S939)
2. Overname ATI en alle verbeteringen dat dat heeft gebracht (oa dus ook eigen chipsets waar deels het AM2 verhaal op is gebasseerd). Maar ook opties om het toe te passen op de toekomst voor Fusion en Torrenza. Kortom de goede weg ingeslagen.
3. CPU's terugroepen en fouten toekennen. Ja de Barcelona is een ramp tot de B3 er is. Maar AMD heeft wel goed gehandeld! Mede daardoor zullen ze nu ook goed duidelijk zijn.
4. Open zijn. NVIDIA en andere chip producenten de kans geven ook goede chips te maken die goed samenwerken (hŤ Intel). Hetzelfde zie je ook bij Crossfire.
5. Native quadcore. Ondanks dat het nog neit is wat het moet zijn belooft het leuke nieuwe toepassignen zoals een Phenom X3, maar ook een Phenom X8. Nu nog een teleurstelling, maar Intel heeft niet 123 een antwoord mocht AMD de jokers uitspelen! Ook niet het goedkoopst, maar wel knap van AMD en beter voor de lange termijn, zeker in het zwaar weer waar ze in zitten.

AMD heeft veel gedaan en heeft het enorm zwaar. Intel had vorig jaar een stevige basis neergezet en kan nu lekker achterover liggen en zijn de snelste. Maar daarom in mijn ogen niet de beste. De snelste haal je uit de benchmarks, de beste bepaal je op andere zaken die er voor jou persoonlijk toe doen.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 19 december 2007 15:25]

1) vind ik geen nieuwe ontwikkeling of erg interessant. Tegen die tijd koop ik een nieuw moederbord met pci-e 2.0 en allerlij andere nieuwe features
2) Heb ik DIT jaar toch helemaal niets aan, dus ook neit belangrijk. Verder weet je helemaal niet of het in de toekomst goed van de grond gaat komen. Pure speculatie en wishfull thinking.
3) Vind ik alleen maar slecht dat er zon grote fout was om mee te beginnen. Dat zou helemaal niet voor mogen komen.
4) Open? Ga es goed kijken naar (video) drivers op linux, dan is intel de beste. Nog wel.
5) Zoals ik al zei, lekker belangrijk als het niet sneller is. Zijn ook maar quads en dus ook evolutie. En waar blijft die joker dan, die komt DIT jaar nog niet uit en kan dus ook helemaal niet mee dingen om de prijs. Dus nog maals wishfull thinking en speculatie.

Ik persoonlijk vind dat je wel heel erg fanboy gedrag vertoond.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 december 2007 16:07]

Persoonlijk zoals ik al zei. Ik zie deze verkiezingen ook meer overall en niet op wat ik alleen nodig heb en wat er voor mij toe doet. Met AM2+ heb je overigens ook al PCIe 2.0. Verder, de beste optie als je geodkoop wilt upgraden, jij dus niet, het verschil.

Verder hebben we het over een processor en niet over een videokaart waarvan de drivers open zijn. Die heeft niks te maken met je CPU. Nee AMD heeft de documentatie beschikbaar en is bereid mee te werken om anderen te helpen op CPU gebied.

Maar again, persoonlijke punten met ieder zijn mening. Ben overigens wel benieuwd wat jij kan brengen voor intel behalve dat ze de snelste zijn zoals de rest....

[Reactie gewijzigd door GENETX op 19 december 2007 16:05]

Oh, maar dan moet ik toch een nieuw moederbord kopen, was dat niet de hele issue dat je zei dat het niet nodig was? Die borden met pci 2.0 zijn best duur 100+...

Als je zegt open, dan had je eigenlijk voor SUN moeten kiezen is het niet? Hun hele design is open te krijgen? Dus is je keuze ook verkeerd.

Ik heb alle vlakken waar je pc in elkaar zet voor elkaar gehouden.

Budget office pc = amd BE2350
zuinige thuis server = BE2350
HTPC = BE2350/BE2400

Ultime budget overclocker: E2160
Gamepc = E6750
Videobewerkings/render pc = q6600
laptop = T7200

Intel heeft een veel breder spectrum en ze winnen door de eerste te zijn met een betaalbare quad. Zonder bug ook nog.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 december 2007 16:26]

Oh, maar dan moet ik toch een nieuw moederbord kopen, was dat niet de hele issue dat je zei dat het niet nodig was? Die borden met pci 2.0 zijn best duur 100+...

Als je zegt open, dan had je eigenlijk voor SUN moeten kiezen is het niet? Hun hele design is open te krijgen? Dus is je keuze ook verkeerd.
Het is maar net hoe je het afweegt. Dat Sun hem helemaal open heeft is een van de grootstepluspunten, maar voor mij weegt dat ene pluspunt niet op tegen de 5 van AMD. Nogmaals persoonlijk.

PCIe 2.0 borden met AMD 770 chipset zijn heerlijk goedkoop en kunnen ook nog een Octocore aan en HT3.0. Rond 75 euro krijg je volgens mij al Crossfire bij de K9A2 CF-F. Meede dat hij ergens rond dat bedrag zat. De Asus M3A in ieder geval wel. Het is wel zo dat je dan nu pas zo'n moederbord kan kopen ja, maar het is dus mogelijk als je net zoals ik dus nu een neiuw systeem haalt (ik heb nu 1 week een thuis met 790FX chipset van gigabyte).

Voor de game pc kun je dus ook een 6400+ pakken die niet veel minder presteerd, dus een twijvelpuntje of je echt wilt upgraden op een lange termijn (mijn keuze, AMD) of nu gewoon een goed snel systeem wilt dat net iets sneller is (Intel).

Ja, intel heeft de beste quad en dat zal ik neit ontkennen, maar zoals vermeld is het pure evolutie en idd heeft AMD fouten gemaakt. Maar de bug is ondertussen verholpen en alle CPU's hebben bugs, de C2D ook alleen sommigen merk je nooit omdat ze al zijn gefixt met microcode. Volgens mij is er ook nog geen benchmark met de fix via de BIOS, alleen simulaties dus we weten ook neit wat het echte verlies is. Maar goed zijn ze idd niet, dat ontken ik ook niet.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 19 december 2007 16:30]

Maar als dat een pluspunt is voor sun, waarom geef je hem dan eigenlijk aan AMD? AMD is net zo gesloten als Intel. Dat van die nvidia 680i, weet jij daar hoe dat gegaan is? Nee totaal niet, dus hoe kan je daar dan over oordelen?

75 euro, daarvoor heb je ook een goed intel bordje met dan maar pci-e 1.0, maarja dat chipset is wat ouder ;). Ik dacht dat het goedkoop zou zijn? Dat was toch het pluspunt van AMD? Maar we hadden het over dan he, als we gingen upgraden naar AM3, niet nu. Dus ik zit met een pc gekocht in de zomervakantie. Welke octacore? Hou es op met dat wishfull thinking.

6400+ presteerd veel minder, dat is gewoon een feit ga alle reviews maar es lezen, voor je zulke onzin blaat. Verder is dat ding ook nog niet verder over teclocken, dat ding is 90nm en loopt al aan zijn max, dus kom niet aan met die losse multy waar je niets aan hebt. Verder word dat ding warm en verbruikt veel meer stroom. Hij is gewoon inferieur. En je kan er ook nog 45nm penryns op zetten. Die nog steeds sneller zijn dan de phenoms.

Die zijn er wel, mischien zijn het maar simulaties, verlies is mij het toch nog te veel. Verder, die worden dan tenminste gefixed met microcode, he.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 december 2007 16:47]

AMD houdt het open in de zin dat ze niemand tegenhouden. Intel niet. AMD kan nl ivm FSB licentie geen chipsets meer maken voor Intel. Dat bedoel ik. Verder is het bekend dat AMD gewoon met onder andere NVIDIA samenwerkt om hun laptops zuiniger te maken.

AM3 Montreal, google maar. AMD's octacore. AMD hoeft ook maar zn 45nm proces onder de knie te krijgen en Intel een beetje uitstel met zn Nehalem en AMD heeft de prestatiekroon weer. Verder is AM2+ er nog maar net en een paar bordjes. Over een maand heb je de budget bordjes al wel voor 60 euro. AM3 CPU's werken er prima op maar dan met DDR2 ipv DDR3.

De 6400+ komt in de buurt en niet iedereen klokt over. FPS worden toch beperkt door de GPU. Ik weet neit of AMD veel goedkoper is maar echt geen slechte keuze ofzo.

B3's worden hardwarematig gefixt, niet met microcode. Zie de reactie van Wouter Tinus maar in het AMD topic.
Als je dat al open vind, dan geld mijn reactie over driver ook zo. En je geeft je concurent niet direct inzage in je keuken. Zeker niet als het over toekomstige dingen gaat. Dus het is gewoon logisch dat ze de FSB licentie niet verlengt hebben.

Jah dus over een dikke 2 jaar. Wanneer nehalem iedereen weg blaast met de gejatte ideen van AMD(hyper transport, ondie geheugencontroller). WISH FULL THINKING. Dat ding is er nog niet en gaat ook nog heel lang duren. En dan heeft intel al 2 nehalems op elkaar geplakt en is amd weer als laatste. Dualcore hebben ze verloren, quad core ook en octa verliezen ze omdat nehalem eerder is.

Enige wat ik lees is wishfull thinking met nog meer wishfull thinking. Tot ik aankondigingen zie, hier op de front page. Vertel jij alleen maar onzin.

6400+ is wel een slechte keuze, Intel ~5 euro duurder. En ja hij komt in de buurt omdat AMD niets snellers heeft, maar is nogsteeds een heel stuk langzamer. Verbruikt meer stroom en kan daardoor niet eens op alle borden gebruikt worden. Sommige AM2 borden kunnen geen 125watt leveren.

Arme mensen die nu een phenom hebben kocht dat deze niet met microcode worden gefixed. Die hebben echt een kat in de zak gekocht.

En trouwens, al die dingen in de toekomst zijn leuk en aardig, maar het gaat er om wat ze dit jaar gebracht hebben, daar is de award voor en dat is niets. Dus kap es met je fanboy gedrag.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 20 december 2007 11:48]

- Intel steunt vele projecten, ook projecten die zijn bedoelt voor mensen die het minder hebben of die een ernstige ziekte hebben.
- Intel is stabiel, ook als je hem overclockt boven de 2,4Ghz grens
- Intel is vaak goedkoper dan een vergelijkbaar product van AMD
En wat heeft AMD dit jaar gebracht dan? Een trage quadcore? Ik kan niets nieuws verzinnen wat ze dit jaar aan cpu op de markt hebben gebracht. Quads bestonden al langer en intel was eerder. Native kan me aan me spreekwoordelijke kont roesten, omdat ze er niet sneller mee zijn.

(Ik vind het wel een moeilijke keuze omdat de BE2350 en E6750 en Q6600, een totaal ander doel voor alle 3 de procs, erg goed geprijst zijn en goed presteren. De Q6600 heeft eigenlijk de doorslag gegeven voor mij om voor intel te kiezen.)

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 december 2007 14:43]

GENETX: Intel heeft de C2D ook alleen op de markt gezet om te kunnen concurreren, heeft niks met het luisteren naar klanten te maken.
En AMD zet zijn processors niet op de markt om te concurreren? Ieder bedrijf streeft naar winst maken en dan doe je het uiterste om het je concurrent moeilijk te maken of in het geval van AMD om je achterstand in te halen en winst te gaan maken :) 't Zijn geen liefdadigheidsinstellingen :)
Waar zeg ik dat dat niet zo is?
goed dat je alles probeert te onderbouwen.
Maar wordt het niet veel te druk als iedereen die stemt zijn stem gaat onderbouwen?
Daarbij als ik een computer koop ga ik niet beargumenteren voor mezelf waarom AMD bijvoorbeeld Ati heeft gekocht. Bij het kopen ga ik ergens voor als er goede prestaties zijn, goede prijs is en een goede service is.
Dus moet je nou je kiezen op eigen ervaring en waarom je iets koopt kiezen, of moet je kiezen op de voortgang die een bedrijf dit jaar heeft gemaakt?
Dit gaat om de beste overall. Niet om wat je bij aanschaf doet, ik illustreer alleen dat je altijd punten zal zoeken om je keuze op te basseren. Bij aankoop is het net iets anders, maar hebben ook weer raakvlak. Fusion kan me nu niks schelen, torrenza is ook niet interessant en ik heb zelf geen Phenom. Maar, wel een AM2+ bord ivm toekomst.

Niet iedereen zal het gaan onderbouwen, ik wel en het mooie is dat je daar over kan discussieren.
Iedereen houd van de underdog. :P
Ik heb op AMD gestemd vanwege de manier waarop ze met de TLB bug zijn omgegaan. Het was buitengewoon netjes om het zo af te handelen.
De reden voor mij om niet op Intel te stemmen is de nforce 680i - Yorkfield kwestie. Wanneer Intel nVidia echt benadeeld heeft is dat een zeer slechte manier om met een partner/ concurrent om te gaan.
Ik heb er zelf over gedacht om een plank met de nforce 680i chipset te kopen i.c.m. een C2D. Om vervolgens de cpu te upgraden naar een yorkfield in de loop van 2008.
Ik ben blij dat ik voor de goedkopere amd x2 en nforce 590i combinatie heb gekozen, welke ik gewoon naar een phenom kan upgraden.
De term 'Het Beste' kan in dit geval opgevat worden als ' Wat vindt [i[jij[/i] het beste', maw het is voor iedereen een eigen mening. Zo vindt ik Windows op het moment beter dan Linux, en Intel beter dan AMD, ook al heb ik beide veel gebruikt en heb ik geen grote problemen met beide.
Ben het met Holoris eens, waarom geen beste notebook? Die vind ik behoorlijk belangrijk, en ik ben zeker niet de enige. Ben benieuwd wat als gameplatform gaat winnen. X360, PS3 of toch de goede oude PC. Het wordt spannend.
Ik ben het niet met Holoris eens. De categorie 'beste notebook' is zo uiteenlopend.

Beste notebook: Alienware met RAID0-schijven en een SLI grafische kaart?
Beste notebook: Asus EEE pc voor $200 ?

Een notebook is iets heel erg subjectiefs. Het wordt meer een strijd tussen het abstracte idee 'wat is een notebook', dan tussen concrete modellen.
Pff: de categorie CPU is ook zo uiteenlopend. VIA, SUN en IBM vind je over het algemeen niet in consumer PCs. VIA is totaal anders dan SUN en IBM, en IBM vind je weer ook in consoles en anderen niet. Oftewel: Daar kun je ook je vragen bijstellen: aangezien in consumer PCs INTEL/AMD het enige concrete antwoord; dus dan is de strijd in deze algemene poll niet eerlijk tav IBM,VIA en SUN.
Je hebt gelijk. Beste notebook is iets te algemeen. Maar dan een goede allrounder die betaalbaar is en waar de standaard consument zeer tevreden mee is. Of ga verschillende categorien maken (Game, office, media). In ieder geval mis ik hier en daar wel wat dingen bij deze awards.
he, geef die steeksleutels terug. Ik heb er al tekort :P :+

OT: Idee is leuk, maar per dag categorie en stemming? Beetje apart. We doen toch ook niet de GoT verkiezingen met 1 categorie per dag? :P
Wat IS een steeksleutel? Ik heb nog nooit van dit werktuig gehoord...
Normaal ben ik niet zo van het linken naar Wikipedia maar in dit geval ben ik er wel van overtuigd dat het een goed 'artikel' is ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steeksleutel

De betere vraag blijft ook altijd, hoeveel Tweakers hebben daadwerkelijk een steeksleutel in hun handen gehad bij het prutsen aan hun computer ;)
Die steeksleutel is natuurlijk een subtiele verwijzing naar Henk, iemand die sinds Tweakers.net NG dus niet meer herkend wordt.
Iets als 'beste monitorfabrikant' kan er toch nog wel tussen :P? Lijkt mij aansprekender dan 'beste printer' (en er zijn sowieso nog dagen 'over' tot de 31e ;))
Beste OS is anders ook weer zoiets... Hoeveel OS-en zijn er nieuw als je echt verschillende gaat tellen. Dus Windows Vista (miss mag XP ook nog meedoen?), Linux en dan? hoeveel andere os-en worden er nog echt veel gebruikt?

(of ligt dit aan mij, er zal vast wel over nagedacht zijn :P)
Wat dacht je van Mac OS X Leopard?
Strikt gezien zou het moeten gaan tussen Windows, Linux, MacOS en BSD.

Maar van Windows heb je al 2000, XP en Vista, van MacOS heb je OSX 10.4 en 10.5, BSD heeft zijn nodige varianten en Linux is al helemaal niet meer te doen.
xbox360 vs playstation3
dell vs HP/PB
intel vs amd
windows vista vs Linux (of toch XP)
Halo vs COD4
Zune vs Ipod

Ik ben benieuwd. Ik ben het eens met het feit dat het hier gaat om het meest favoriete ipv de beste. Wat bv OS betreft zal voor de ene gebruiker Linux beter zijn en MAC os X zal voor de andere beter zijn.
xbox360 vs playstation3
dell vs HP/PB
intel vs amd
windows vista vs Linux (of toch XP)
Halo vs COD4
Zune vs Ipod
En toch zou jou dat tegenvallen! Voor iedereen is dat weer anders, mijn lijstje.

1. PC
2. ASUS
3. Idd AMD
4. Nog niet over uit, zelfs OS X maakt een goede kans voor die paar uurtjes hackintosh
5. ETQW
6. Creative Zen

Op het OS na dat ik nog niet weet merk je al dat er behalve bij de CPU in mijn geval al weer dingen worden genoemd die jij nog niet noemde. Nee, op de CPU's na zal het nog niet 123 een fanboy keuze worden tussen 2 groten. Ik ben echt benieuwd.
niet helemaal eens....

1. PC
2. Asus
3. Intel
4. WinXP SP2 incl broodnodige 3rd party software
5. Battlefield 2
6. Goede oude diskman
Ik ben er eigenlijk nog niet uit... :S

1. Pc of toch die wii....
2. Geld dit voor complete systemen? Die koop ik niet, of tellen laptops ook? Asus dan om hun EEE pc of Dell voor het leveren van linux op normale pc's...
3. Intel
4. XP SP2... of toch de nieuwe ubuntu...gOS is ook wel leuk...
5. CoD4.... of toch Portal....
6. Euh... geen idee..
7. HTC 730, die vink mooi
8. Printers?

[Reactie gewijzigd door Reinman op 19 december 2007 15:02]

Je kan zien dat ik van huis uit een consolegamer ben, ik heb niet eens aan de PC gedacht als gameplatform 8)7 .
Waarom staat beste notebook er niet bij?
Dat vraag ik me ook af, zeker omdat ze steeds populairder worden. Ik zou ze ook niet onder computerfabrikant willen schuiven. Een laptop heeft veel meer te voorduren dan de bak die een beetje op de grond staat. Bij een laptop komt veel meer te kijekn dan alleen prijs/performance. Het komt dan echt aan op warmteontwikkeling, stevigheid, garantie. Dingen die vele minder bij een bak van toepassing zijn op een keuze.

Persoonlijk zou ik deze met de printers willen ruilen. Niet echt een hele interessante categorie vind ik persoonlijk.
Hmm en bij een normale pc maakt garantie en warmteontwikkeling niet uit zeker...
Maakt wel uit, maar in mindere mate. Ook weer persoonlijk, maar ik zie amper PC's problemen geven terwijl veel laptops wel terug kunnen omdat ze meer te voorduren krijgen. Ook een kast op 60 graden maakt me weinig uit, maar een laptop met 60 graden op je schoot is minder.
Ach ja, legio meningen. De 1 heeft de kennis om een gefundeerde keuze te maken, de ander doet het alleen maar omdat hij een bepaald merk 'stom' vindt. Het zal tweakers weer eens niet zijn (we zullen er wel mensen om zijn) om een wilde discussie los te laten barsten over M$ vs Linux en AMD vs Intel.
Het gaat dus echt om populariteit, want ook al maak je een 'gefundeerde keuze' zal je nog datgene kiezen waar je (al dan niet op basis van je criteria) positiever over bent en dus blijft het een populariteitsverkiezing.

en ik mis de monitoren en laptops ook...
Soms denk ik gewoon... Het is wat het is...

En zo dus ook de keuze van wat er wel in deze poll komt of niet....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True