Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 286 reacties

Google heeft het mogelijk gemaakt om in de Play Store te betalen met PayPal. Gebruikers kunnen hun PayPal-account op de betalingsdienst toevoegen aan Wallet. PayPal biedt een uitkomst voor klanten die geen creditcard hebben en komt ook voor Nederlanders en Belgen beschikbaar.

De nieuwe betalingsmogelijkheid werd door Google aangekondigd op zijn Android Developer Blog. Volgens de internetgigant wordt het in twaalf landen mogelijk om content of apparaten in de onlinewinkel van Google te betalen met PayPal. Het gaat daarbij onder andere om de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, maar ook België en Nederland. Momenteel lijkt de betalingsoptie nog niet voor alle Nederlanders en Belgen beschikbaar te zijn, maar de verwachting is dat PayPal snel wordt toegevoegd.

Gebruikers die via PayPal willen betalen kunnen ervoor kiezen om hun account te koppelen aan Wallet, de betalingsdienst van Google. Apps en andere content in de Play Store moet via Wallet worden betaald en voorheen was dat alleen mogelijk door daar een creditcard aan te koppelen. De mogelijkheid om met PayPal te betalen was een veelgevraagde betalingsoptie onder Nederlanders. Er is echter nog geen ondersteuning

Google heeft ook aangekondigd dat het dertien landen heeft toegevoegd aan de lijst met ondersteunde landen voor applicatieverkoop in Google Play. Ook wordt de ondersteuning voor buitenlandse valuta uitgebreid met 28 landen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (286)

1 2 3 ... 7
E I N D E L I J K

Sales +9999% lol

[Reactie gewijzigd door Netrunner op 15 mei 2014 20:16]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden inderdaad. Tot nu toe mijn enige frustratie in Android: Geen betaalde apps kunnen aanschaffen. Nooit begrepen waarom ze dat steeds zo gesloten hebben gehouden met alleen credit-cards.

Ik ga goed in de gaten houden wanneer paypal beschikbaar komt, heb al een heel lijstje apps waar ik dan _eindelijk_ de full versie van kan aanschaffen!
-edit- Oh het werkt al! Eerste 3 apps al aangeschaft!

Nu nog bitcoin dan is het helemaal af :Y)

[Reactie gewijzigd door mcDavid op 15 mei 2014 23:00]

Ik heb het ook altijd onbegrijpelijk gevonden, hoe kan een gigantische speler als Google dit nu overslaan? Zelfs MS biedt Paypal al meer dan een jaar over alle platformen.
Hoezo 'zelfs'? Microsoft is gewoon sneller met dit soort dingen blijkbaar.
Nou, daarom dus. Normaliter hobbelt Microsoft 3 jaar achter google aan, dus dat ze hiermee sneller zijn is best frappant.

Waarschijnlijk heeft google (te) lang gehoopt zelf een succesvolle PayPal-tegenhanger te kunnen creëren, maar is dat niet gelukt.
Hoe heb je het werkend gekregen?
Gewoon, een betaalde app aanschaffen en "paypal" aanklikken als betaalmethode.
Apart, eerst kreeg ik een error. En nu krijg ik wel betaalmethodes, maar geen paypal
Ik lees uit het artikel een voldongen feit, maar waar ik ook zoek ik vind dingen als:
https://support.google.co...2?hl=nl&ref_topic=3209987

Dus kennelijk kan niet nog niet iedereen al paypal aan wallet toevoegen.

Ook na inlog kan ik nog geen paypal vinden om toe te voegen aan wallet betaal methode.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 16 mei 2014 16:46]

je moet even de nieuwe playstore-app installeren, als dat niet lukt door naar updates te zoeken kan dat handmatig (zie androidpolice voor downloadlink van app)
Dit is iets waar veel gebruikers ongetwijfeld op gewacht hebben.
Nu iDeal nog. Ik vind het ronduit vreemd dat het er nu nog niet in zit. Van mij (en mijn gezin) lopen ze daardoor al heel lang inkomsten mis. Ik wil gewoon geen creditcard... Ik weet dat er prepaid diensten als Skrill bestaan, maar ik vind gewoon dat Google iDeal support moet toevoegen. Online betaalmethode nummer 1 in Nederland.
Google voegt ideal niet toe omdat het alleen in Nederland werkt. Paypal werkt wereldwijd.
Dat is wel een beetje een drogreden. Waarom zou Google niet per land kunnen segmenteren wat daar de belangrijkste betaalmethoden?
Omdat dat ook niet gratis is misschien? Sowieso gebruikt praktisch de hele wereld een creditcard en is Nederland een vreemde eend in de bijt.
wel een slimme eend. creditcardsmogen wat mij betreft verboden worden. net als iedere andere betaalmethode waarmee je dingen kan kopen als je het geld niet heb.
sterker nog van mij mogen banken de vaste lasten locken zodat die altijd betaald worden en mensen geen schuld meer hebben.
Ik heb een creditcard en het werkt gewoon als een pinpas. Voor dat je een creditcard krijgt wordt je eerst "gescreend". Pinpassen moeten dan ook verboden worden want mensen kunnen daarmee ook in het rood, en een bon in de kroeg zou ook verboden moeten worden.
Is dat niet een debit card?

En ja rood staan mag van mij verboden worden.
Mensen zijn veel te makkelijk met geld uitgeven dat ze niet hebben en daar mag best wat aan gedaan worden aangezien het landelijk bakken met geld kost.
Een paar jaartjes schuldsanering leverd bijna nooit de gehele schuld op en de restschuld word dus kwijtgescholden en degene die wel goed met geld om gaan zijn hier de dupe van.

Het is van de zotte dat ik ervoor kies niet rood te staan en zuinig aan te doen en wil sparen en dat andere het verpesten en ik daardoor bijna geen rente krijg.
Ze moeten het namelijk ergens vandaan compenseren.
Je kan met het huidige systeem maar beter al je geld opzuipen en verspillen als het op is heb je namelijk helemaal geen zorgen de rest betaald het uiteindelijk wel voor je.
Ik vraag me af hoe mensen hun eigen huis moeten aankopen als ze enkel geld mogen uitgeven dat ze hebben. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die geen lening aangaan om een huis te kopen. Of hoe moeten bedrijven investeren in nieuwe machines en gebouwen als ze enkel geld in kas mogen gebruiken?
Een beetje nuance kan nooit kwaad. Geld lenen, of in het rood gaan, is niet per definitie negatief. Het is niet omdat enkelingen er niet mee omkunnen, dat het daarom voor iedereen moet worden verboden.
overdrijven is ook een kunst hoor. mensen kiezen er zelf voor om in het rood te staan en zeg nou zelf 1000 euro (of 2000etc) zijn nu ook geen wereldse bedragen waarvoor een gemiddeld persoon jaren voor in de schuldsanering hoeft te zitten. en er is ook een screening bij de bank zonder werk of inkomen laat de bank jou echt niet in het rood staan. Ik vind het wel een fijne optie voor die incidentele gevallen dat ik het nodig heb (salaris telaat enz...)
Vreemd ik krijg het niet voor elkaar om PayPal toetenvoegen als betaal optie:

PayPal toevoegen via de Google Play Store-app

1.Open de Google Play Store-app Google Play Store.
2.Ga naar de detailpagina van een item en raak de prijs aan.
3.Selecteer PayPal toevoegen.
4.Typ het e-mailadres en wachtwoord dat u voor PayPal gebruikt.
5.Raak Inloggen aan om uw account toe te voegen aan Google Wallet.
Er wordt een Google Wallet-account voor u gemaakt. Uw PayPal-account wordt toegevoegd als betaalmethode.
U hoeft PayPal slechts één keer toe te voegen aan uw account en hoeft in de toekomst niet opnieuw in te loggen bij PayPal.
6.Voltooi uw aankoop.

Maar zie niet de optie PayPal toevoegen, wat nu?
Lees het artikel even, wil je?
"Momenteel lijkt de betalingsoptie nog niet voor alle Nederlanders en Belgen beschikbaar te zijn, maar de verwachting is dat PayPal snel wordt toegevoegd."
ow sorry niet gezien.
;) no hard feelings

-- edit --
En waarom is dit ongewenst? Moet ik zn kop maar inslaan dan als hij wat verkeerd zegt? Lijkt me juist enorm gewenst dat er geen ruzie gemaakt wordt en dat de misverstanden uitgepraat en toegelicht worden. Jezus stelletje vervelende Tweakeraars.
Irrelevant aan het artikel kan ik begrijpen, das 0 en niet -1.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 16 mei 2014 00:38]

"En ja rood staan mag van mij verboden worden.
Mensen zijn veel te makkelijk met geld uitgeven dat ze niet hebben en daar mag best wat aan gedaan worden aangezien het landelijk bakken met geld kost."

Kun je geen hypotheek meer afsluiten...
Is dat niet een debit card?
Dat is een charge card. Je gewone (PIN) bankpas is een debit card.
Het is van de zotte dat ik ervoor kies niet rood te staan en zuinig aan te doen en wil sparen en dat andere het verpesten en ik daardoor bijna geen rente krijg.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, te belachelijk dat mensen gewoon alles verbrassen ipv zorgvuldig met hun geld om te gaan.
Maar dat je bijna geen rente krijgt heeft hier niet veel mee te maken, dat heeft een hele andere oorzaak..
Het is van de zotte dat ik ervoor kies niet rood te staan en zuinig aan te doen en wil sparen en dat andere het verpesten en ik daardoor bijna geen rente krijg.
Ze moeten het namelijk ergens vandaan compenseren.
Je kan met het huidige systeem maar beter al je geld opzuipen en verspillen als het op is heb je namelijk helemaal geen zorgen de rest betaald het uiteindelijk wel voor je.


Dat is echt complete onzin. Hoe minder andere mensen sparen, hoe groter de vraag naar geld door de bank. Jouw rente zal dan dus juist stijgen.

Als je bedoelt dat de bank geld verliest door wanbetalers en dat maar compenseert met een lage spaarrente moet je eens nadenken hoe onlogisch dat klinkt. Als een bank verlies zou draaien op rood staan zouden ze het ook nooit aanbieden. Het zijn gewoon commerciele bedrijven hoor. De aandeelhouders zouden ze afmaken bij dat soort gedrag.
het klopt dat er genoeg mensen die niet met geld om kunnen gaan maar er zijn echt enorm veel mensen die gewoon geen geld hebben hoe hard ze ook (willen) werken. zo zit het systeem nou eenmaal in elkaar. je hebt rijken en armen en je mag je geprezen voelen als je onder de rijken valt.

toch wel jammer dat je bericht paar keer bewerkt na dat je opmerkingen hebt gekregen, nu lijken onze reacties totaal niet logisch op jou bericht

[Reactie gewijzigd door beun92 op 15 mei 2014 22:56]

Ik kan niet rood staan met mijn pas, ik heb het zo ingesteld dat dat niet kan.
En ik heb al jaren een creditcard, zonder CC had ik niet ter plekke in Thailand hotels kunnen boeken. Ook heb ik al aardig wat geld verdient door dingen uit China te importeren waar ook een CC nodig voor was.

en on-topic: Ik koop al jaren apps in de play store met een paar simpele klikken.
Handig zo'n creditcard.


p.s nog nooit rente betaald op m'n CC ;)
Ik ben ook niet voor cc maar je bent wel verzekerd voor aankopen.
En bij fraude met je kaart wordt het bedrag teruggestort.
Ideal is een overboeking. Levert de verkoper niks dan heb je pech.
Klopt. Een CreditCard is wat dat betreft veiliger dan Ideal of PayPal.
Nou PayPal is niet groot geworden doordat het onveilig is. Sinds mijn eBay tijdperk maak ik zelf gebruik van PayPal en gebruik dit eigenlijk liever dan overal maar mijn CC gegevens laten rondslingeren.
Als je twijfelt over de veiligheid (basicly username+pwd), dan kan je ook nog een 2 factor authenticatie instellen dmv sms of dmv key (a la authenticator van Blizzard)
(ref: https://www.paypal.com/securitykey)
Het gaat om de vergeleiking tussen CC en PayPal.

Maar ook PayPal biedt inderdaad een soortgelijke garantie als een CC omdat je ook geld terug kan krijgen van PayPal en dan gaan zij bezig het geld van de ontvanger terug te krijgen. (uiteraard aan voorwaarden gebonden)

https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security
Die mening deel ik niet op beveiligingsniveau. Als je van een creditcard de nummers hebt, heb je genoeg om iemands bankrekening leeg te trekken. Daarentegen met ideal heb een rekeningnummer, een pincode, het bedrag van de transactie en een hash nodig voor 1 transactie. Met verzekeren is het idd een iets ander verhaal. Overigens, de banken en creditcard maatschappijen checken wel of je voorzichtig genoeg bent geweest en in het geval dat zij vinden dat je dat niet was kan je fluiten naar de centjes op je bankrekening.
Hoe wil je met iDeal betalen? Je gaat naar de store en kiest iets wat je wilt kopen, dan moet je dus ge-redirect worden naar een webpagina van je bank, je calculator bij de hand hebben , betaling uitvoeten door codes uit te wisselen en dan weer terug gestuurd worden naar de app?

Echt, dat is toch niet werkbaar? Dat zal al reden nummer 1 zijn waarim google dit nooit gaat ondersteunen. Veel te omslachtig en niet gebruikers vriendelijk.

Dat systeem concureerd dus tegen het opgeven van een wachtwoord wat echt tien keer zo makkelijk en snel is.
Credit cards zijn anders ook niet gebruikers vriendelijk... Veel mensen helpt het flink de schulden in.

Daarom heb ik ook via Still een Prepaid creditcard gekocht... Wat precies als PayPal werkt. Gewoon opladen via ideal en gaan met die banaan!


Jammer dat paypal en serial niet samenwerken (je kan je skrill creditcard niet aansluiten op je paypal).
Credit cards zijn anders ook niet gebruikers vriendelijk... Veel mensen helpt het flink de schulden in.
tja, dat ligt niet aan de credit card, maar aan de gebruiker.. Overigens kun je gewoon limieten instellen net zoals je dat ook kunt bij je pinpas.. En ook met je gewone bankrekening kun je de min in hoor..
wat een negativiteit tov credit cards zeg hier... gewoon je credit card op 100% incasso laten zetten en je betaalt netjes elke maand je openstaande saldo van je bankrekening.
Als je je limiet van je CC dan ook nog eens op 500 euro ofzo laat zetten is er helemaal niets aan de hand.

Als je niet met geld om kan gaan, helpt Ideal en het rood staan op je eigen betaalrekening (a 18% rente) daar ook niet tegen.
je betaalt netjes elke maand je openstaande saldo van je bankrekening.
Dat is nu juist het probleem. Het kan voor veel gebruikers onoverzichtelijk zijn hoeveel geld je aan het eind van de maand over heb. Daarom zeg ik dat het gebruikers onvriendelijk is. Zeker als de creditcard maatschappijen geen optie bieden elk bedrag direct en apart af te schrijven (zonder leen systeem).
Het gaat te ver (en is BERE-offtopic) om alle voor en nadelen van creditcards hier op te typen, maar je kan gewoon positief staan op je credit card, sterker nog.. je krijgt daar gewoon credit rente over.

Dus als je geld stort op je kaart kan je hem gewoon gebruiken als debet kaart en de voordelen van een CC behouden.

-=-=
Artikel 12. Sparen
12.1. U mag een positief saldo hebben op uw Card. Wij vergoeden rente over een positief saldo van meer dan
¤ 500,- tot een positief saldo van maximaal ¤ 1.000.000,-. De hoogte van de rente staat vermeld op het
rekeningoverzicht, als er rente vergoed wordt. Wij mogen het rentetarief wijzigen. Deze wijziging laten
wij u weten via het rekeningoverzicht of op een andere manier.

[Reactie gewijzigd door Alcmaria op 16 mei 2014 12:19]

Even zonde dolle maar als het onoverzichtelijk is hoeveel er afgeschteven gaat worden moet je mischien al het idee krijgen dat je het teveel gebruikt.

Daarnaast kan je in alle mobile banking apps naast het rekening overizicht ook een ovezicht zien hoeveel je nog moet betalen voor je credit card.

Als je zo snel een pobleem hebt met geld tekort had je mischien al moet bedenken dat je niets of weinig moest kopen.

Kan je dit allemaal niet en blijf je onvoorzichtig zo omgaan met geld dan helpt ideal ook niet want dan geef je net zo snel je geld uit en heb je niet genoeg dan ga je gewoon rood staan op je pin pas. Want dan intereseerd het je toch al geen bal.
Je hebt ook van banken tegenwoordig apps waarmee gewoon te betalen is zonder het gebruik van een calculator (bij de Rabo de Random reader bijvoorbeeld). Ik zie niet wat nu het probleem is. Dit gebruik ik voor zoveel verschillende dingen. Hoef je niet eerst weer een account bij PayPal te hebben.

Ik vind het zelf overigens wel prettig want ik heb al een PayPal account. Maar ik moet wel zelf zorgen dat het saldo op staat (heb ik toch weer die calculator nodig) voordat ik iets kan gaan betalen in de Playstore (automatisch afschrijven kan, maar dat doe ik liever niet).

Een bedrijf als Valve heeft overigens ook gewoon iDeal als betaal mogelijkheid voor aankopen of overboeken naar je steam wallet.

[Reactie gewijzigd door Tupel op 16 mei 2014 09:14]

Mijn rekening trek je niet zomaar leeg... Het bedrag is begrensd tot de uitgavenlimiet van de credit card. Bovendien kan je makkelijk verzet aantekenen tegen frauduleuze transacties, waardoor je geen geld kwijt bent.

Dat de banken controleren of je zelf wel voorzichtig genoeg geweest bent, vind ik niet meer dan logisch.

Het is voor iemand anders inderdaad makkelijker om een transactie te doen op jouw credit card, maar dat is een probleem voor de bank, zolang jij zorgvuldig omspringt met je gegevens.
Waar het gaat om bescherming tegen niet levering van aangekochte goederen en dergelijke sta je met een credit card echter stukken sterker.
Paypal levert ook garanties + je kan paypal aan je CC hangen, (of omgekeerd) dan heb je twee maal verzekering.
Niet helemaal want je kunt nog steeds een CC nummer invullen zonder pincode. En die CVC is ook niet echt veilig.
ook niet waar, als je het betaald hebt via paypal kan je binnen 45 dagen een dispuut openen met de verkoper hiervoor.
99% van de keren zal dit lukken, tenzij de verkoper echt een trackingcode kan geven voor aangetekende verzending
even op jou antwoord te komen.

1. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je daden.
Dus als jij niet met jouw geld om kan gaan kan je net zo al je geld weg doen:)

2. CC is altijd veiliger dan een pinpas, daar kan je nog je geld terugkrijgen als je alles netjes verteld en laat zien dat je ook echt iemand met fraude bent tegengekomen. Dat kan je niet met pinpas of wat dan ook.

3. Daarnaast is het bij paypal precies het zelfde als bij CC ook gewoon een veilige manier van betalen. Mocht je iets niet ontvangen hebben kan je gewoon een claim indienen en zij gaan er op in.

En ideal is niet rendabel voor Google.
(Vele hier zeggen maar steam enz gebruikt het ook? Maar steam heeft niet zoveel gebruikers als google en dan allemaal wereldwijd.
Want voor elke transactie die jij uitvoert met ideal moet google zoveel % over betalen. Of ze stellen het zo in dat jij dat moet betalen. En simpelweg bij paypal heb je dat niet en betaal je een vast bedrag.

IDEAL is zo onveilig als het maar kan.
Heb je het product wat je hebt gekocht niet ontvangen.

1 kan je niet klagen bij je bank want IDEAL is niet van jou bank.
2 kan je niet klagen bij IDEAL want die hebben daar geen inzicht over en sturen je jou dus weer terug naar je bank waar je vandaan komt.
Enige oplossing zou dan zijn Nederlandse bank en geloof me die doen echt helemaal niks....

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 15 mei 2014 21:22]

1. ja dat klopt maar aangezien de straffen in nederland in het niets vallen met de voordelen van meer uitgeven dan dat je heb zijn mensen helemaal niet gemotiveerd om zich daar mee bezig te houden en velen leven van salaris tot salaris en een te groot deel zelfs van dag to dag (ze kent ze wel die zogenaamde vrienden die komen bietsen).

2. je heb een punt zelf betaal ik steeds vaker met paypall om die reden.
verder zie de reply boven je. simpelweg credit limiteren aan geld dat je daadwerkelijk heb.

Ideal is IDD nog te duur voor lage transacties en daar moet wat aan gedaan worden maar daar moet toch een oplossing voor gevonden kunnen worden.

Verder heeft ideal nu sinds een half jaar een terug vorder knop echter heb ik deze nog nooit gebruikt dus geen idee hoe dit werkt.
"2. CC is altijd veiliger dan een pinpas, daar kan je nog je geld terugkrijgen als je alles netjes verteld en laat zien dat je ook echt iemand met fraude bent tegengekomen. Dat kan je niet met pinpas of wat dan ook."

Bij de bank zijn er standaard limieten wat er gepind kan worden per dag, week, maand. Bij een creditcard is dit limiet hetgeen wat je maximaal kan uitgeven met de creditcard.

Hiernaast wordt bij fraude, zoals skimmen, vaak de bankrekening automatisch geblokkeerd en in veel gevallen geld geroutineerd.
Zucht altijd die anti-creditcard flauwekul weer op die frontpage hier.

Dat iemand teveel geld uitgeeft ligt nog altijd aan de persoon zelf. Met een debitrekening kan je ook gewoon teveel geld uitgeven.
En dus moet daar wat aan gedaan worden de persoon zelf zal het immers niet doen.
Dus bescherm degene die het wel goed doen en leg limieten op.

synchroniseer creditcard crediet bijvoorbeeld met een % van het inkomen min vaste lasten + spaargeld.
Zo kan je nooit meer uitgeven dan verantwoord is en toch je cc gebruiken.
Dan moeten we auto's ook maar afschaffen, want daarmee kun je alleen maar andere mensen het ziekenhuis of de doodskist inrijden. En ovens moeten het huis uit, want daar branden kinderen alleen maar hun handen aan. Oh, en als we dan toch veilig bezig zijn moeten we thee en andere hete dranken maar meteen afschaffen. Levensgevaarlijk ivm gevaar op 3e graads brandwonden.

Vind je het zelf ook niet een beetje overdreven dat creditcards afgeschaft moeten worden omdat een enkeling teveel leent?

Ergens moet het betuttelende gedrag maar eens ophouden. Iemand die continu geld uitgeeft wat hij niet heeft, loopt vanzelf tegen de lamp. Wie bewijst niet met geld om te kunnen gaan, moet hulp krijgen, een heropvoedingscursus en als het een permanent probleem blijft: loonbeslag en van zakgeld leven.

En omdat er een paar mensen zijn die niet met geld om kunnen gaan, moet een prima betalingssysteem maar afgeschaft worden? Ik heb zelden zoiets bizars gehoord 8)7
Kijk mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid met wat ze uit geven.... en vaak worden CC gebruikt om het ene gat met het andere te dichten.

Dat is hun keuze en vaak wordt daar ook wel op in gegrepen via een Kredietverstrekker/BKR uiteindelijk.

Je kan een CC ook anders zie, bv als waarborg van een bepaalde som geld. Zelf heb ik 5 CC met een aanzienlijk maximum.
6 jaar gelden was ik met mijn vrouw in NY en plotseling waren er complicaties met de zwangerschap.... dan gooi je 5 van die dingen op de balie van de ER en zijn alle financiële zaken in één keer gewaarborgd.

Ik kan je vertellen dat de zaken dan in één keer veel soepeler gaan en dat is wat je uiteindelijk wilt.....

Nu ontopic: Goed dat het nu eindelijk gebeurd bij Google, er was toch wel veel vraag naar. Ik zelf zal gewoon CC blijven gebruiken, de enkele keer dat het verkeerd ging is het zeer netjes afgehandeld door Google.
Verantwoord klinkt toch persoon-gebonden. Een bedrijf gaat jou echt niet verantwoord om laten gaan met geld, tenzij je de instanties voor de schuldsanering benaderd.

Kijk naar alle providers...trekken je helemaal leeg...
En dus moet daar wat aan gedaan worden de persoon zelf zal het immers niet doen.
Dus bescherm degene die het wel goed doen en leg limieten op.
Tja, en DAT geldt dus voor meer vlakken (zoals wetten en regels), en dan ben je het ineens niet eens ermee..
Dat de ene persoon er een probleem mee heeft, wil toch niet zeggen dat een ander dan ook beperkt moet worden.
En een creditcard is ook niet ongelimiteerd hoor..
Ik weet niet hoe het in nederland is, maar in België zijn er in ieder geval regels waar de banken zich aan moeten houden in verband met limieten, maximumtermijnen, rentevoet, ...

Wanneer je krediet wil (in het rood kunnen gaan op de rekening, kredietkaart), zal je eerst moeten aantonen dat je voldoende inkomen hebt in verhouding tot je reeds bestaande hypothekaire en consumentenkredieten, of anders worden deze beperkt of niet toegekend.

Deze maatregelen lijken me een voldoende bescherming tegen het ernstig in de problemen komen door kredieten. We mogen hopelijk toch ook van de mensen verwachten dat ze een beetje hun gezond verstand gebruiken...
Mijn kredietkaart gebruik ik zelf aardig vaak, maar ik betaal maandelijks het volledige bedrag terug, zodat daar geen kosten op komen. Geen geld uitgeven dat je niet hebt kan ook perfect met een kredietkaart, maar voor sommigen zal het verleidelijk zijn om dat toch te gaan doen. Ze moeten dan de gevolgen daarvan ook maar dragen.
Wat een onzin weer, een mens is verantwoordelijk voor z'n eigen acties. We zijn niet allemaal kleutertjes die niet met geld om kunnen gaan en niet uit de schulden kunnen blijven. Dus hou je regeltjes en bemoeienis van inkomsten en uitgaven maar lekker voor jezelf.
Dat gebeurt al lang. Er zijn verschillende limieten en de bank kijkt welke bij je inkomen past. Zijn ook hele strenge regels overigens. Tevens ben ik ook van mening dat een beetje verantwoordelijkheid ook wel verwacht mag worden van de klanten. Je moet al minimaal 18 jaar oud zijn, volwassen dus, dus dan verwacht je toch wel een beetje zelfbeheersing.
Acj ja kan ook kopen op afbetaling en hoeveel mensen komen daar door in de problemen ?

Feit is sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan.
Genoeg inderdaad en daar hebben we kredietchecks en het BKR voor.

Om dan gelijk te roepen dat creditcards verboden moeten worden :')
wel een slimme eend. creditcardsmogen wat mij betreft verboden worden. net als iedere andere betaalmethode waarmee je dingen kan kopen als je het geld niet heb.
sterker nog van mij mogen banken de vaste lasten locken zodat die altijd betaald worden en mensen geen schuld meer hebben.
Dus jij hebt je huis en auto in een keer betaald dat je dit roept?
Afgezien dat de wereld vanaf begin af aan all bestond uit schuld of diefstal.

Plus praten we hier over misschien 2 euro per app gemiddeld misschien , betaal je niet in die maand , kun je voor de rest vergeten dat het nog vooruitbetaald word , dus heb je dan een prepayed paypal .
wel een slimme eend. creditcardsmogen wat mij betreft verboden worden. net als iedere andere betaalmethode waarmee je dingen kan kopen als je het geld niet heb.
sterker nog van mij mogen banken de vaste lasten locken zodat die altijd betaald worden en mensen geen schuld meer hebben.
Alsof ik m'n oma hoor praten over creditcards maar dan komt het met name van gebrek aan informatie en kennis.

Het is 2014 - de hele wereld gebruikt creditcards, het is volstrekte onzin om er geen te hebben en er nog zo'n mening op na te houden. Mensen die niet met geld om kunnen gaan komen ook zonder creditcards in de problemen, daar hebben we er ook genoeg van in Nederland. Daarnaast zijn er tegenwoordig genoeg manieren om ook zonder krediet een creditcard te kunnen gebruiken.

Juist creditcard betalingen zijn stukken veiliger voor jou als consument, naast de aankoop bescherming, probeer bij een bank eens je geld terug te krijgen als er fraude is gepleegd met je bankpas, bij je creditcard is dat 1 telefoontje. Het werkt overal ter wereld en het is gewoon de standaard. In de meeste landen krijg je default een visa of mastercard functie op je bankpas.
Dat ligt ook helemaal aan jezelf. Ik weet niet hoe mensen het zo voor elkaar krijgen maar voordat ik en creditcard aangevraagd kreeg werd wel eerst alles gecheckt en ivm mijn inkomen zit er ook een limiet op de pas.

Ik snap niet dat Google zolang heeft gewacht met Paypal, Dat ze iDeal niet implementeren snap ik wel want dat is nu nog alleen in Nederland beschikbaar. Nederlanders kunnen makkelijk een Paypal aanmaken. Het is gewoon de makkelijke hol en luiheid van de Nederlanders dat de meesten het niet willen.
Wat een onzin. Dan neem je toch gewoon een laag limiet? Met je debetkaart kun je ook gewoon rood staan als je dat aanzet. Beetje dezelfde verantwoordelijkheid/zelfbeheersing. De enige rede dat ik het systeem in NL wel handig vind is dat de kosten voor winkeliers lager zijn en dat contant geld opnemen gratis is, maar ook mijn cc gebruik ik vaak zat zonder problemen (los ik ook altijd netjes per maand af, zonder rente dus). Waarom zou dat verboden moeten worden? Trouwens, die checks op inkomen zijn ook niet mis hier dus tenzij je je echt als een volslagen idioot gaat gedragen is te veel uitgeven nog best lastig.
Je kunt ook naar je bank gaan en een doorlopend krediet nemen. Heb je precies hetzelfde wanneer je daar overheen gaat met je "slimme" gewone bankpas. Omgekeerd kun je ook je credit card instellen dat altijd 100% van je uitgaven van je tegenrekening wordt gehaald. Dan heb je geen schulden en betaal je ook geen rente.

Een credit card staat niet gelijk aan schulden maken en dom doen, dat is altijd iets waar je zelf voor kiest.
Jij maakt wel hele enge opmerkingen.
Dus van jou mogen de banken gaan bepalen wat er met je geld gebeurt?
En een huis kopen mag je volgens jou ook zeker pas op het moment dat je de hypotheek bij elkaar gespaard hebt? (Lees: nooit dus)
creditcardsmogen wat mij betreft verboden worden.
Dus omdat een aantal mensen er niet mee om kan gaan mag niemand het gebruiken? Ik heb zo'n kaart uit praktische overwegingen en heb nog nooit een cent er mee uitgegeven die niet op mn bankrekening stond. En daar ben ik vast niet uniek in.
Daar ben ik het helemaal met je eens.
Jammer genoeg zal dat nooit gebeuren, want schulden hebben is neem ik aan een stressvolle en een ellendige zaak voor de persoon in kwestie, maar een booming business voor schuldeisers en staat.
Het hangt van het type cc af. Mijn ING creditcard schrijft gewoon maandelijks de gemaakte kosten af van de betaalrekening. Prima toch? Nul rente, gewoon een extra pasje waarmee je op alle locaties en websites terecht kunt. Zolang je de CC ook echt op die manier gebruikt zie ik er geen probleem in.
Dus omdat "wij" zo slim zijn om niet alle aankopen standaard te doen als schuld zijn "wij" vreemd?

De slimste manier van kopen is nog altijd: zorgen dat je het geld hebt en vervolgens kopen.
En niet: geld lenen om iets te kopen en vervolgens ook nog eens rente betalen.

Maar goed. De meeste mensen laten zich blijkbaar goed door de banken hersenspoelen want die weten wel wat goed is voor de mens. Toch? Of niet?
Ga jij maar sparen voor je huis, spreek je over 20/30/40 jaar wel als je er 1 kan kopen...

Lenen kan ook slim zijn, ik kan nu bijv geen nieuwe auto betalen maar als ik 3000 euro leen wel, kan ik een auto kopen die 1.5x zo zuinig is als nu, ik kan die lening terug betalen enkel alleen al op besparing van de benzine! Als ik niet leen, moet ik naast mijn huidige vaste uitgaven dus 100 euro per maand apart zetten om over 30 maanden die auto kopen, huidige uitgaven = 300 euro per maand aan benzine, dus ik ben 400 euro kwijt voor een nieuwe auto die ik pas over 2.5 jaar kan kopen. Of ik koop hem nu, en ben maar 280 euro per maand kwijt, waarvan maar 200 aan benzine en 80 aan de lening die ik dan in 3 jaar afbetaald heb :)

Ik ga mezelf toch niet 30 maanden * 120 euro laten mislopen omdat ik perse vooruit wil betalen? Dat is 3600 euro, die ik gewoon in mijn zak kan houden JUIST door te lenen. Enige kanttekening is natuurlijk dat als ik nu een maand niet lekker uit kom de auto ook zou kunnen laten staan en mezelf dus geld zou kunnen besparen, en de lening terug betalen een verplichting/verantwoordelijkheid is...

Nu is lenen zeker niet altijd slim, maar ook niet altijd dom!
Ga jij maar sparen voor je huis, spreek je over 20/30/40 jaar wel als je er 1 kan kopen...
Natuurlijk is Nederland een beetje apart met zijn hypotheekaftrek maar bijvoorbeeld in Frankrijk word bijna de helft van de huizen verkocht zonder dat daar een lening voor nodig is. Inderdaad vaak betekend dat gewoon lang sparen. Niets mis mee.
Der hoeft ook niks mis mee te zijn, volgens mij beweer ik dat helemaal niet :)
Het is inderdaad niet gratis maar ik denk dat het valt te verwaarlozen als je gaat kijken naar de kosten tov Paypal.

Voorbeeld: Paypal hanteert in het gunstigste geval een minimum van ¤0.35 plus 1.5% van de transactie kosten. De kosten van iDeal is bij grote afnames rond de ¤0.32 of minder. Tuurlijk iDeal heeft maandelijkse kosten maar Google heeft al een iDeal aansluiting met Google Adwords. De kosten voor iDeal is min of meer hetzelfde.

Door gebruik te maken van PSP (Payment Service Providers) kan je zonder al te veel moeite nieuwe betaalmethoden toevoegen. In Duitsland heb je Giropay wat vergelijkbaar is met iDeal. Nederland is wat dat betreft geen vreemde eend in de bijt:) In België heb je bijv mrCash.

Overigens kan je Paypal prima met iDeal gebruiken. Maak een Paypal account, ga naar https://www.money2.nl/opwaarderen/01 en waardeer je account op met iDeal. Dat is sneller dan het koppelen van een bankrekening en je kan direct in de Play store apps aanschaffen.
Europa gebruikt geen creditcard, vandaar Paypal.

Maar enkel 'Olland gebruikt iDeal.
Omdat er ZAT betaalmogelijkheden zijn die wereldwijd werken? Ik snap nog steeds de aversie tegen CCs hier niet zo goed.

Voor elk land betalingsmogelijkheden implementeren is ook niet gratis, en zal de apps weer onnodig groot / ingewikkeld maken. Paypal kan je gewoon aan je bankrekening knopen, dus ideal heb je gewoonweg niet meer nodig om te kunnen betalen.
een creditcard werkt met een soort lening, Nederland is niet zo fan van het lenen, omdat je dan snel een schuld kan opbouwen, in tegenstelling tot Amerika waar het populair is om in de schulden te staan.
Ik betaal altijd mijn volledige CC verbruik terug elke maand. Dus maximaal een week of 4 uitgesteld. Dat is volgens mij ook de standaard methode bij de meeste banken, al kan je natuurlijk ook een percentage afbetalen als je wilt. Maar dat hoeft dus totaal niet. Je betaalt ook geen cent rente als je gewoon elke maand volledige bedrag laat afschrijven. Standaard is limiet ook niet bijster hoog dat je op deze manier snel in de schulden loopt.

En zat mensen lenen hier, of kopen of afbetaling. Waarom denk je dat wie die (belachelijke) meldingen overal zien: "geld lenen kost geld!".
Dan moet je nog steeds onthouden dat er eind van de maand nog X vanaf moet, erg onhandig vind ik. Ik betaal liever met iDeal wanneer mogelijk zodat het direct van m'n rekening afgehaald kan worden en ik het direct zie op internetbankieren.
Je hebt toch ook vaste lasten die je moet 'onthouden' ?

Maar goed als je niet in staat bent om je uitgaven bij te houden dan kan je inderdaad beter geen CC nemen :/
Het gebruik van je creditcard zijn toch geen vaste lasten? Of geen jij iedere maand een vast bedrag uit met je creditcard? Ik kan er wel mee omgaan maar ik vind iDeal gewoon handiger omdat je het direct ziet, daar lijkt me niks mis mee. Juist omdat ik het graag in de gaten hou heb ik liever iDeal zelfs.
Punt is, dat je ook je vaste lasten moet 'onthouden'. Sommige zijn maandelijks, anderen per kwartaal, anderen per jaar. Allemaal op andere momenten in de maand.

Bij normale betalingen kan je direct zien dat het afgeschreven is, maar dan moet je dus ook zelf je banksaldo raadplegen om te zien hoeveel je op je rekening hebt. Het is dan werkelijk 1 klik verder om je CC uitgaven in te zien....als dat teveel moeite is kan je misschien inderdaad niet aan een CC beginnen. ;)
Ik hou er niet van, jullie doen alsof dat niet mag...heel raar 8)7 Ik gebruik dat ding dan ook maar een paar keer per jaar en heb het vooral omdat het op vakantie handig is als er geen pin ondersteund wordt.
Alles mag. Maar net zoals jij je standpunt mag hebben, mogen wij dat ook. Heel raar 8)7 ;)
Met mijn creditcard van de Rabobank kan ik het ook precies zien via de app, hetzelfde als mijn pinrekening. Ik vind het wel handig dat het er pas de volgende maand af gaat maar dat moet iedereen zelf beslissen natuurlijk.
je hoeft niks te onthouden hoor, ik heb een MasterCard en krijg netjes rond de dag dat ik moet betalen een smsje dat er nog een betaliong openstaat. werkt perfect ;)
Rond de dag dat je moet betalen ja, maar als ik op 23e van de maand iets koop en het net te laat is voor die maand zie ik een hele maand niet dat het al van m'n rekening is afgegaan dus hou je een maand in je achterhoofd dat er nog X van je rekening af moet. Dat vind ik onhandig.
Dan maak je het handmatig over, zodra je er tijd voor hebt

Die uitgestelde betaling is een service, geen verplichting...
Ik betaal regelmatig met mijn visa, tanken over de grens, en bier hetzelfde ....

de dag erna kan ik het 'saldo' inzien, en gewoon op de knop "betalen" drukken.
Dan kan ik zelfs kiezen of ik een e-acceptgiro doe, iDeal of overboeking.
Ik zal eens informeren bij Rabobank of ze dat aanbieden, nu schrijven ze het eind van de maand af. Werkt prima opzich maar zelf overmaken klinkt als een goede oplossing voor de zeldzame keer dat ik het ding gebruik.
Zullen ook vast wel genoeg mensen hier zijn met een hypotheek maar dat is dan wel weer normaal.. een schuld van 200.000 ipv ¤50 die je eind van de maand ,net zoals elke andere rekening, voor je creditcard betaalt.
Verschil is dat een hypotheek normaliter gedekt is door de waarde van de onroerende zaak waarop 'ie verstrekt is. Al geef ik toe dat dat ook vaak scheef loopt. Maar nog steeds is het zo dat dat niet hetzelfde is als consumptieve leningen.
De aversie zit hem bij mij erin dat creditcardmaatschappijen voor standaardbetalingen niet nodig zijn (want, iDEAL) en ook nog eens relatief duur zijn (zie http://nos.nl/artikel/603...ditcard-veel-te-hoog.html).

Met iDEAL betaal je rechtstreeks via je bank en heb je tussenlagen als creditcards en PayPal niet nodig. Goeie kans dat het op lange termijn voordeliger is voor Google om deze tussenlaag eruit te snijden en ondersteuning voor nationale online betaalmethoden toe te voegen.

[Reactie gewijzigd door AgamemnonZ op 15 mei 2014 21:04]

laat paypal nou net het zelfde doen 8)7 met enkel een vertraging van een uur ofzo. wouwwwww
Wat ik wel kan begrijpen is het gevoel bij een creditcard,

Bijvoorbeeld:
Je koopt een bankstel van 600 euro, je verdient 2000 euro per maand.
De bank gaat voor het einde van de maand (paycheck) kapot buiten de garantie om, aan het einde van de maand moet toch de bank afbetaald worden en je inkomsten is niet 2000, maar 1400 euro.

Kan nog veel meer voorbeelden opnoemen, maar het gevoel is dat je in je achteruit aan het rommelen bent. Achteraf iets afbetalen is niet echt motiverend.

Het hele punt van het verhaal is waarom niet iDeal en wel Paypal. Ik heb toch meer gevoel bij Paypal, de mogelijkheden tot betalen zijn de afgelopen jaren aardig gegroeid. En je kan eindelijk op Ebay dingen kopen :P
Dat is niet waar, dat is een puur een keus. Je kunt kiezen voor achteraf betalen maar je kunt tegenwoordig ook gewoon een creditcard nemen en er tegoed opzetten (wordt het een debitcard) of koppelen aan je bankrekening,

Ik vind het ideaal, een cc werkt overal en altijd (maar kost vaak wel wat per transactie).
Nederland geen fan van lenen?? LOL wij hebben de hoogste leningen wereldwijd, en dat is onze hypotheekschuld!
We zijn hier gewoon niet gewend aan CCs, meer niet.

Heb zelf al jaren een virtual (prepaid)cc en dat werkt prima.
Ben best gelukkig met de komst van Paypal naar Play, hoef geen overboekingen meer te doen naar mijn cc, koste elke keer ¤1,-
Paypal is gelukkig gratis en betrouwbaar
Nederland niet fan van lenen? Kom op zeg. Hoe zit het met veel te vette onbetaalbare hypotheken? Is NL koning in.
De meeste mensen zien een hypotheek niet als een klassieke lening (= persoonlijke lening). Aangezien hier een duidelijk object tegenover staat.

Het voordeel van paypal boven ideal is dat je bij paypal internationaal kunt betalen, terwijl ideal alleen maar nationaal is. Aangezien je paypal ook direct aan je bankrekening kunt koppelen, "leen" je niet. In tegenstelling tot je CC, hoewel dat voor de meeste Nederlanders ook geen lening is, aangezien de meeste CC's in Nederland denk ik wel gekoppeld zijn aan hun bankrekening en dus gelijk aan het eind van de maand van de rekening wordt gehaald, het is dan een uitgestelde betaling die ook verzekerd is. Vooral handig als je grote bedragen wilt betalen in het buitenland als je lekker op vakantie bent. Want ze accepteren nog steeds niet overal onze pin pas als geldig betaalmiddel.

Terug naar het topic: een goede zet van Google. Ideal zou misschien leuker geweest zijn voor ons Nederlanders, maar ik denk niet dat de implementatie daarvan voor Google de moeite waard is (ik denk niet dat het implementeren van ideal gratis is...)
Software zoals steam heeft toch ook gewoon iDeal, waarom zou een gigantisch Google het dan niet kunnen? Ik geloof zelfs dat iTunes een optie heeft om iDeal te gebruiken. Mij lijkt dat Google onder de Nederlandse gebruikers aardig wat klanten misloopt.
Betaal altijd met Paypal :P

Eerlijk is eerlijk, het is een erg relaxte manier van betalen.
Klopt maar iDeal is wat mij betreft veiliger omdat je daar vaak een offline verificatie bij hebt zitten. Toen we vroeger geen telefonische verificatie deden kwamen bestellingen voor hosting diensten ondanks enkele checks alsnog binnen. Vervolgens krijg je een klacht bij Paypal. Wat blijkt nou: veel Paypal accounts logins worden gestolen en misbruikt voor het sturen van spam en andere online illegale activiteiten.

Gemak is leuk maar heel veilig is het ook weer niet. Je Paypal account niet koppelen aan een bankrekening kan je schade inperken.
iDeal is daarnaast simpelweg niet lucratief bij zulke transacties van één of twee euro. Plus dat dat geneuzel met die random reader overdreven is voor die paar euro.
Omdat er genoeg mensen zijn die helemaal niet met ideal willen betalen misschien.
Ik snap niet wat het voordeel is van ideal, je bent totaal niet verzekerd + je betaald nog met enige regelmaat een opslag voor ideal gebruik aan de verkoper.
Die vraag zou je eigenlijk aan elke grote Amerikaans bedrijf moeten stellen. Tot zover ik weet is Steam, ofwel Valve, het enige Amerikaanse hier in Nederland dat iDeal ondersteund.

En daarbij moeten we dan denk ik boven deze bedragen uitgaan komen op jaarbasis om winstgevend landje te blijven voor de Amerikaanse bedrijven (via de FAQ van ideal.nl ben ik op deze link gekomen):

http://www.currence.nl/nl...Tarieven/Pages/iDEAL.aspx
Of omdat je Paypal eenvoudig met iDeal kunt opladen :)
Dat is een handige functionaliteit van PayPal, maar vast niet de reden dat Google geen iDeal ondersteunt.
Of omdat je Paypal eenvoudig met iDeal kunt opladen :)
hoeft niet eens , paypal probeert het de zelfde dag nog van je bank te halen.
het is vrijwel het zelfde als ideal maar dan een stuk goed koper.
Steam heeft het wel,, world of warcraft heeft het, league of legends heeft het. Ik zou niet weten waarom google het niet zou doen. Ongetwijfelt verdient het de investering binnen een paar weken terug.
Steam heeft het wel,, world of warcraft heeft het, league of legends heeft het. Ik zou niet weten waarom google het niet zou doen. Ongetwijfelt verdient het de investering binnen een paar weken terug.
Je laat Google wel heel dommig over komen met een reactie als dat. Denk je nu werkelijk dat Google mensen op een maandag op kantoor komen en denken, "potverdikke, we zijn iDeal vergeten!!!!".

Google heeft een zeer goede reden om geen iDeal te gebruiken op dit moment. Alleen weten jij en ik niet waarom. Ik denk persoonlijk dat de markt die ze daardoor mislopen te klein is om er iets aan te doen.
Het zal natuurlijk geen kwestie zijn van "Shit, iDeal vergeten". Als dat het geval zou zijn dan was Paypal ook wel eerder ondersteunt. Ik denk eerder dat het een kwestie is van lage prioriteit en een heleboel bureaucratie.
Waarom kunnen ondernemingen als Valve en Wargaming het wel? Sinds die iDeal ondersteunen heb ik aan beiden wel eens wat betaald, dat zou ik nooit hebben gedaan als het creditcard/PayPal only was.
Ik denk dat het voor mensen het kiezen van Paypal of een CreditCard gewoon een stap is, het is voor sommige een stap teveel om te nemen en sommige hebben het aangedurfd en zien achteraf het profijt ervan in.

Het blijft een keuze om de betaalmethode te kiezen, dit geld natuurlijk ook voor bedrijven zoals Google. Het zal allemaal wel met een reden gedaan zijn, zodat Google de meeste kans heeft om zijn geld te krijgen < daar draait het immers om natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door djartistic op 16 mei 2014 06:59]

Met t-mobile kan ik echter prima betalen in de play store.. Dus dan vraag ik me af of het aan google ligt of aan de providers... (Of beide)
Slechte reden om WP8.1 te gebruiken, als dat je beste reden is dan laat maar...
KPN & T-Mobile ondersteunen gewoon carrier billing in de Play Store in Nederland.....
Ik heb een CC veel inzichtelijker dan via een provider...
Precies, PayPal, Microsoft -account en T-Mobile in mijn Windows Phone portemonnee. 3 mogelijkheden om te betalen dus. Ik geloof dat je in het buitenland ook met FidMe kunt betalen.
Bovendien is ideal niet veilig genoeg. Bij credit card of PayPal kun je een klacht indienen over de leverancier, bij ideal ben je gewoon je geld kwijt. Ik betaal bij voorkeur online niet met ideal.
Idd. Veel mensen zeggen "ik wil geen creditcard", terwijl dat juist de veiligste betaalmethode is online. Je bent automatisch verzekerd.

Gekke hollanders soms.
Er zijn meer redenen om geen creditcard te willen. Het probleem is dat het een soort van lening is, en veel mensen willen er om die reden niet aan. Ik heb zelf wel een credit card, maar gebruik hem om die reden ook zo min mogelijk, omdat ik het gewoon niet fijn vind dat wanneer ik ergens voor betaald heb het niet direct van mijn rekening afgeschreven is.
Het is geen lening want je betaalt geen rente.
Eind van de maand wordt wat ik met mijn CC heb betaald van mijn rekening afgeschreven, het is gewoon vertraagd betalen.
Fair enough, maar het gaat me natuurlijk om het vertraagd betalen. Overigens, als ik geld aan mensen leen vraag ik ook geen rente, maar noem ik het nog steeds lenen ;)
Een krediet kaart is per definitie een lening. Dat de voorwaarde van deze lening is dat je geen rente betaalt indien je binnen een bepaalde termijn bepaald doet niet terzaken. Vandaar dat die dingen ook BKR genoteerd zijn zoals SYQ opmerkt, je zou dat bedrag kunnen lenen tegen een behoorlijke rente (10+% bij bv ING)
Ok daar heb je gelijk in maar een creditcard werkt nog steeds niet hoe heel veel mensen denken dat hij werkt en daar gaat het mij om.
Het is zeker wel een lening!

Ik heb ook een cc die ik met plezier gebruik. Ik kwam tijdens afsluiten van een hypotheek erachter dat ik een klant was van BKR. CC maatschappij had mij doodleuk aangemeld terwijl ik eind van de maand 100% terug betaal om geen rente te hoeven betalen.

Zelfs een belletje gehad van verkoop afdeling of ik niet liever in termijnen terug wil betalen zodat ik lekker rente mag betalen.
Dan ben jij genaaid want ik betaal 0% rente tenzij ik het niet aan het eind van de maand terug betaal, apart.
Dan zou ik als een speer een andere CC nemen en dit keer de voorwaarden WEL even lezen.
Voor degenen die geen kredietkaart willen die effectief krediet toestaat, bestaan er prepaid kredietkaarten. Mooie oplossing voor dat probleem vind ik. Ik kan er van de andere kant ook inkomen dat je niet voor één of twee specifieke diensten zo'n ding in huis wil halen.

Het is alleen een lening wanneer je het krediet gebruikt en dus gespreid gaat terugbetalen. Op je web banking kan je zo het saldo van je uitgaven op de CC zien, samen met je rekeningstanden.

De enige extra beveiliging die je hebt is dat je met je debetkaart geen uitgaven kan doen als je op dat moment het geld niet hebt, maar da's op zich niet zo handig als je in de winkel staat en je loon komt er morgen pas op, maar er is onverwacht nog een groot bedrag afgegaan. Voor mij (ook zonder credit card) geen probleem, aangezien ik een aparte rekening heb waar genoeg op staat en nooit automatische betalingen mee gebeuren, maar ik kan er gerust inkomen dat dat voor sommige mensen onhandig kan zijn.
Alleen in het geval van Play Store maakt dat niks uit. Immers Google is de partij waar je van koopt. Als het het gruwelijk moeilijke Flappy Bird is gaat Google niet terugbetalen. En MasterCard ook niet. Dus iDeal kan in deze prima. En als de kosten bij kleine bedragen te hoog zijn, pak dan tegoeden vanaf 10¤.
Creditcard kost geld. Daarom heb ik het niet.
Bankpas/rekening kost ook geld.
Bij Paypal als je alleen via de kopersbescherming hebt aangekocht.
Je kunt gewoon je bankrekening koppelen aan PayPal, dat werkt ook nog eens vele malen sneller en handiger qua betalen dan iDeal.
Eens, maar soms wel heel handig. Heb ooit een vliegticket gekocht met paypall. 900 euro, dan is een email adres en wachtwoord wel heel erg makkelijk om zoveel geld uit te geven.
Dat is weer een keuze, zelf gebruik ik ook Paypal maar dan voor bedragen lager dan 150 euro. Zou voor 900 euro het niet aandurven :P en toch iDeal (nationale betaalmethode van de banken) gebruiken.
dat bedoel ik niet,dat het kan betekend dat iemand die mijn wachtwoord heeft gevonden/gekraakt mijn bankrekening kan plunderen.
Het idee is dat je met één klik aankopen kan doen. Dat idee wordt teniet gedaan als je iDeal gaat toestaan. Paypal of CC is dan een veel beter alternatief.

Snap trouwens de hetze tegen CC's van Nederlanders nooit. Vind het persoonlijk zeer makkelijk.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat het moeilijk is een CC te krijgen als je onder de 18 bent, die groep kan nu in principe bij veel providers niet makkelijk betalen (als er geen carrier billing beschikbaar is).
Moeilijk? In de winkel kan je gewoon een prepaid cc kopen. ;)
Dan koppel je je bankrekening aan je paypal account, probleem opgelost (en nog veiliger ook).
PayPal kun je gewoon koppelen aan je bankrekening, hoeft niet een credit card te zijn, ideaal. Dus probleem opgelost voor je 8-) Daarnaast is de PayPal app nog eens erg handig om geld over te maken tussen vrienden.

[Reactie gewijzigd door MrLee op 15 mei 2014 21:25]

of koppelen aan een creditcard
Bij paypal kan je rekening nummer van je bank gebruiken, zonder creditcard. Dat is al 2 of 3 jaar zo. En betalen met paypal is veel makkelijker dan iDeal, vind ik.
2 a 3 jaar? Dat is "altijd al zo geweest" (Paypal account sinds 2004/2005).
Inderdaad! net in email geschiedenis gekeken. (Op 20-04-2005 heeft u een bankrekening toegevoegd aan uw PayPal-rekening) :)
Paypal veriest geen creditcard. Je kan Paypal koppelen aan je bankrekening en het werkt ook sneller dan Ideal.
Yup, maar je hebt nu een tussenweg: Paypal tegoeden kan je weer met iDeal opwaarderen. 't Is een beetje een omweg, maar er is nu i.i.g. een mogelijkheid voor diegenen zonder credit/debitcard.
-edit: ow, en dit was al gezegd :-D Nouja...

[Reactie gewijzigd door Zoethoutstokje op 15 mei 2014 22:01]

De reden waarom je op veel sites buiten Nederland, geen iDEAL ziet, is niet zozeer omdat ze het niet willen ondersteunen, maar omdat het iDEAL principe nu door ontwikkeld wordt voor andere landen die dit systeem graag willen ondersteunen.
Nu heb ik zo even geen bron, maar een dik jaar geleden werd in de media al geschreven dat banken buiten Nederland interesse hadden hierin, en dat de vanuit Nederland er gewerkt ging worden om dit beschikbaar te maken buiten Nederland.

Raar maar waar, heeft Nederland het meest geavanceerde betalings systeem ter wereld.
Ik speculeer, maar vermoed dat dit te maken heeft met samenwerking van onze nationale banken terwijl dit in andere landen minder gebruikelijk is ofzo.

Maar het is een feit dat het binnenkort beschikbaar gaat worden buiten Nederland.
Het is beschikbaar in de vorm van een creditcard of paypal lol
nee dus niet want dat is dus een betaalmethode extra en buitenlanders hebben niets aan ideal.
Er wordt een internationaal systeem gebouwd wat vergelijkbaar is met ideal, dan zou het nut van paypal wegvallen in veel gevallen omdat de klant nu zonder extra kosten geld kan overboeken via eigen rekening ipv eerst iets op paypal te moeten zetten (wat geld kost want je kan geen geld terugboeken naar je rekening zonder een boete te moeten betalen aan paypal)
Je kan met iDeal realtime geld in je PayPal storten. In de regel zijn in app aankopen op je mobiel, iDeal heeft als 'probleem' dat je pas en identifier (of equivalent van andere bank) nodig hebt, dat maakt het nogal omslachtig wellicht ?
Je kan een PayPal account opladen met iDeal. :)
Gratis volgens mij. Wellicht is dat een uitkomst. :)
Nu iDeal nog. Ik vind het ronduit vreemd dat het er nu nog niet in zit. Van mij (en mijn gezin) lopen ze daardoor al heel lang inkomsten mis. Ik wil gewoon geen creditcard... Ik weet dat er prepaid diensten als Skrill bestaan, maar ik vind gewoon dat Google iDeal support moet toevoegen. Online betaalmethode nummer 1 in Nederland.
Laat paypal nou toevallig iDeal ondersteunen (welliswaar pre-paid)

Dus: Google <- Wallet <- PayPal <- Money2.nl <- iDeal <- Bankrekening

't Is dus wel even klooien, maar het is mogelijk!
Je kan iDeal gebruiken om geld toe te voegen op je PP account: https://www.money2.nl/opwaarderen/01
Dus opzich is het geen probleem, tenminste dat is hoe ik altijd geld overmaak van mijn bank naar PP. Ik weet dat het niet dezelfde is als direct via PlayStore te betalen met iDeal maar de keuze is daar als je het niet erg vindt om een kleine omweg te maken.

Verder is 't best wel awesome dat ze openstaan voor andere soort betaalmogelijkheden.
Een 3V card is een optie voor je. Zo betaal ik als ik een creditcard moet gebruiken. 'T is eigenlijk een VISA, maar prepare.
Alternatief om toch iDeal te gebruiken.
PayPal account aanmaken en die opwaarderen via iDeal. (geen creditcard voor nodig)

voorbeeld via: http://www.money2.nl/
Je kan een bankrekening koppelen aan je PayPal en dat koppel je aan Wallet.
Gewoon Paypal koppelen aan je bankrekening en je kan nu dus gewoon betalen :)
Paypal kan je gewoon koppelen aan je bankrekening. Niks geen creditcard. Niet moielijker dan iDeal, makkelijker zelfs en wereldwijd. En ik denk inderdaad dat hier heel veel Androidgebruikers zonder creditcard op zitten te wachten!

Tsja, dat bleek al een x aantal keren te zijn verteld.... :+

[Reactie gewijzigd door RoJan op 16 mei 2014 11:32]

iDeal is een superirritant betaalsysteem - bij de Rabo althans. Bankpas uit je portemonnee halen, die suffe paslezer zoeken, pas erin, aangeven dat je wilt 'signeren' - inloggen met pincode - pas er weer uittrekken omdat je vergeten bent het pasnummer op de pagina in te voeren - opnieuw inloggen op die suffe paslezer. Ellenlange cijfercode invoeren, controlebedrag invoeren - ok klikken - respons invoeren. Wat een gedoe..

Bij de ING is het beter geregeld. Geen paslezer, maar daar krijg je dan weer een code op je mobiel gesms't.

Maar dan Paypal; wachtwoord invoeren, betalen klikken, klaar.
Is dat niet bij alle online banking?

Overschrijving uitvoeren bij de KBC: pasnummer overtikken, kaart in toestel, op "login" drukken, op "scan" drukken, toestel tegen flikkerende streepjescode houden voor 20 seconden (na een gebed aan Zeus om een wolk voor de zon te schuiven en na enig manueel instelwerk aan die streepjescode als je monitor niet exact 21 inch is), wachten, pin intikken, wachten, achtcijferige code overtikken, je verrichting uitvoeren (snelsnel of je wordt eruit geknikkerd), op "sign" drukken, op "scan" drukken", toestel tegen flikkerende streepjescode houden, wachten, pin intikken, op "Ok" drukken, lang wachten, op "Ok" drukken, achtcijferige code overtikken en dan ben je klaar. Pfft.

Wil je het rekeningnummer van de doelpersoon van de overschrijving opslaan zodat je die niet elke maand opnieuw moet intikken? Nogmaals flikkerende streepjescode TROLOLOL.

Heb je een tv of CRT dan denk ik overigens dat je gewoon pech hebt.

[Reactie gewijzigd door Enai op 16 mei 2014 09:45]

Een jaar terug zou ik je volledig gelijk geven. Op enkele punten heeft Rabobank zich echter verbeterd.

- Op nieuwe Rabobank pasjes staat het pasnummer op een andere plek. Wanneer je je Rabopas in de RandomReader stopt, is het pasnummer gewoon zichtbaar en hoef je je kaart er niet meer uit te trekken. ( mocht je jouw 4-cijferig pasnummer zijn vergeten )

- Ik ben het met je eens met de omslachtige controlecodes 1,2 en 3.

- Rabobank heeft al een tijdje een applicatie voor smartphone/tablet. Met deze app kun je - nadat je eenmalig met de Random Reader hebt geconfirmeerd en hebt ingesteld dat je naar vreemde rekeningen kunt overmaken per app - gewoon betalingen doen zonder Random Reader. Wanneer je invult betalen per Ideal --> Rabobank, vraagt hij of je met de app wilt betalen of met de Random Reader. Je hoeft bij de app enkel je persoonlijke 5-cijferige code in te voeren. Nadelig hieraan is, het moet via smartphone/tablet en kan niet op een vaste pc worden uitgevoerd.

Ik moet zeggen, ik heb wel de voorkeur voor Paypal omdat dit nog eenvoudiger is als bovenstaande. Helaas zijn er nog altijd sites die alleen Ideal aanbieden.
Inderdaad. Niet iedereen heeft een creditcard en PayPal biedt de mogelijkheid je betaalrekening te gebruiken. Da's een handige combinatie voor een hoop gebruikers. Daarnaast scheelt het gegevens aan Google geven als je al een PayPalaccount had, al vraag ik me af hoeveel Google Wallet weet van jouw PayPalaccount. Jammer dat het nog niet te activeren is, want dan zou ik dit even testen.

[Reactie gewijzigd door erikieperikie op 15 mei 2014 20:29]

Lekker interessant of je nou je gegevens achterlaat bij MasterCard, Google of PayPal. Dat is echt lood om oud ijzer. :P
En toch. Je gegevens bij jan en alleman achterlaten is een gevalletje "spreid je winkans". Ofwel: verlieskans. Als een groot bedrijf z'n gegevens kwijt raakt aan kwaadwillenden, wil je nou net niet bij alle grote bedrijven je belangrijke gegevens hebben staan. Het is een argument voor sommigen. Sommige mensen hebben liever lood om oud ijzer. :P

Bovendien vind ik het niet lood om oud ijzer. Google is een heel ander kaliber bedrijf dan PayPal. De laatste heeft veel meer ervaring op het gebied van online bankzaken dan de eerste. Dat moet toch een voordeel zijn op een of andere manier.
Hier heb ik lang op gewacht. Alleen heb ik #$#&^domme net vorige week een Neteller account hiervoor aangemaakt!

Achja, het is ook gratis en het komt vast meer van pas. :D
iDEAL is niet rendabel voor kleine transacties. Het zou wel werken als je er tegoed mee kon kopen. Per transactie betaal je bijna een euro of ten minste 50 cent (als ontvangende partij) en dat werkt natuurlijk niet bij kleine bedragen.
Zal tijd worden! Creditcard kost geld per maand en PayPal is lekker 'gratis', en dat heb ik wel! Ik denk echt dat dit een boost kan zijn voor de app verkoop
Creditcard is ook gratis als je een prepaid creditcard neemt. Ik heb er een speciaal voor Google play. Check www.neteller.com
Gratis? Niets is gratis. Er zijn nogal wat kosten verbonden aan het gebruik: http://www.neteller.com/fees/. Iets waar al snel last van hebt is de 2.95% bij transacties in vreemde valuta (iets waar je in de EUR regio geen last van hebt aangezien bank overschrijvingen (IBAN). Als je veel vreemde valuta transacties doet kan een andere "betaalde" credit card wellicht goedkoper zijn.
Foreign Exchange
NETELLER transactions

For all transactions involving currency conversion, NETELLER adds 2.95% to the average daily interbank market rate* published by a third-party foreign currency data provider. NETELLER retains this amount as a foreign exchange processing fee to protect against exchange rate fluctuations
Heb je dat filmpje bekeken ?

Het is niet lek .....
je pint niet op andermans kaart.

Je belt met een 0900 nummer, dat gaat via de telefoonrekening.
heeft verder niets met de kaart te maken, maar met de manier van opwaarderen bij een bedrijf.

Kassa brengt het mooi, maar niet correct
Volgens kassa.nl is de optie om tegoed op te laden via een 0900 nummer reden om een dienst/product "zo lek als een mandje" te verklaren? Dat vind ik wel knap. Eerste klas FUD als je het mij vraagt.

Ben zelf een gebruiker van 3v en viabuy (mastercard) en heb zelf nooit problemen mee gehad. Het probleem wat Kassa aankaart is ook niet de credit card of 3v, maar beltegoed.nl die de gebruikers een optie geeft om producten te kopen dmv service-nummer.

Debit kaarten zijn net als ieder ander credit card met als enige verschil dat het prepaid is in plaats van postpaid.
Heel vreemd dat ze dat niet eerder gedaan hebben. Ze hadden veel piraterij van apps en games kunnen voorkomen (in ieder geval van mij).
Desnoods hadden ze die paar cent commissie die ze erover moeten betalen door kunnen berekenen aan de gebruiker!
Tja dat was natuurlijk omdat ze hun eigen Google Wallet dienst willen aanprijzen, echter Nederland is slecht één van de weinige landen waar een creditcard niet gewoon is. Hoe kan je eigenlijk zonder een creditcard in het buitenland?.
Overigens vind ik het een welkome aanvulling, PayPal biedt net wat meer gebruikersgemak.
Hoe kan je eigenlijk zonder een creditcard in het buitenland?.
Gewoon, met je bankpas. In ieder geval binnen de E.U.
Als je binnen Europa blijft kun je prima 'overleven' zonder creditcard
Antwoord op je off topic vraag.

Maestro, de standaard die in NL gebruikt wordt, werkt ook in bijna alle landen in de geldautomaat, soms moet je wel even zoeken naar een compatible atm. Betalen in winkels werkt minder vaak (maar lukte wel weer in Nepal).
Maar Maestro zal bv in landen zoals Japan totaal niet werken (lees 100% niet, zelf bij de Japanse post tegenwoordig..)
Dus z'n vraag hoe je het doet in het buitenland met enkel Maestro: wellicht enorm veel cash meenemen, das natuurlijk veel veiliger dan een CC :D

Maar dit is een gegeven: altijd kijken hoe je kan betalen naar het land waar je naar op reis gaat en niet domweg redenen dat Maestro "wel overal zal werken".

Hint: Als je buiten de EU gaat is het zelf beter om "meerdere" CC's bij te hebben (Visa, Mastercard, American Express, .. )
Niet overal worden alle CC's van alle kredietmaatschappijen aanvaard.
En met CC's kan je vaak direct in de winkels betalen, waar je met Maestro eigenlijk in de praktijk cash geld zult bij hebben. De "moderne" manier van met Maestro betalen komt er vaak op neer dat je eerst een Maestro compatibele ATM moet zoeken.
Ik betwijfel of de het veel zal uitmaken, ik heb altijd de indruk gehad dat het vooral een excuus was om software illegaal te verkrijgen.
Overigens snap ik niet dat google het op deze manier doet, als ze zich op nederland richten dan kunnen ze toch beter gewoon ideal support in google wallet integreren (waar google checkout in op is gegaan), dan hoeven ze niets te maken te hebben met concurrent paypal.
We zullen het gaan zien in de komende tijd. Maar voor mij is het altijd wel de drempel geweest omdat ik gewoon niet makkelijk een credit card kan krijgen als student. En een prepaid credit card is ook weer zo wat omdat je dan gelijk een bepaald bedrag neer moet leggen terwijl ik alleen die ene app/game wil hebben.
Eigenlijk vreemd dat dit zo lang heeft moeten duren? :?

Je zou denken hoe meer typen betaalmiddelen beschikbaar zijn des te meer inkomsten het Google oplevert, zeker uitgaande van het omvangrijke formaat van de Play Store!
Google wallet levert google ook geld op, Paypal is hun concurent. Daarom duurde het zolang. Google ziet in dat Paypal veel belangrijker is en meer wordt gebruikt dan hun eigen wallet omgeving.
Er lag een aantal jaar geleden al een deal tussen Google en PayPal. Eric Schmidt had dat in principe rond, en het is een van de eerste dingen die Larry Page gecancelled heeft toen 'ie het stokje overnam - was dat een half jaar later gebeurd hadden we al lang PayPal support gehad.
Goed nieuws maar waarom een paypal account "koppelen"?
Bij het scenario met de credit card can ik dit enigszins begrijpen van uit praktische overwegingen maar ben een geen voorstander van.
Hopelijk is het gewoon mogelijk van met een paypal account te betalen waarbij de credentials NIET onthouden worden na de betaalopdracht.
De koppeling is puur voor de doorverwijzing naar de paypall site bij betalen.

Alle betaalgegevens worden dan ook op de paypall site opgeslagen.
Ik ben benieuwd of het hierbij mogelijk wordt de Developer account te betalen.
Ja, die vraag heb ik ook, kun je je als Android ontwikkelaar nu ook laten betalen naar PayPal?
Misschien een tip voor iedereen maar je kan paypal gratis aanmaken (heb ik zelf ook gedaan paar dagen terug) en je kan er geld op zetten via je ideal account. ;) ;)
waarom zou je er geld op willen zetten als je gewoon je bankrekening kunt koppelen aan je PayPal account?
Dat bedoelde ik ja haha.
Welkom in het jaar 2007!
Goed nieuws. Maar je moet dus je paypal koppelen aan je Google wallet. Geen 'quick check out' dus. Google wallet - > PayPal - > automatisch incasso van de bank. Maar goed dat PayPal komt!
wees blij dan kan je niet zo snel een fout maken
Voor het ecosysteem is dat gewoon minder. Als ontwikkelaar wil je dat gebruikers zo min mogelijk weerstand hebben bij het kopen van een app. Hoeveel mensen zouden er een leuke app zien om er vervolgens achter te komen dat ze hun PayPal-wachtwoord vergeten zijn waardoor het hele feest niet doorgaat? Da's zonde.
Tja als je wachtwoorden niet kan onthouden heb je zoiezo een probleem.
En als je 5x betaald heb vergeet je zon ww echt niet meer tenzij je een random generator gebruikt haha.
Maar het is nog altijd beter dan per ongeluk ergens op drukken of door lag van de browser/tablet en wat besteld hebben wat je niet hebben wil.
Alles heeft voor en nadelen en paypall werkt best lekker en overzichtelijk.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 15 mei 2014 21:23]

Ja, wie heeft er dan een probleem? De gebruiker of de ontwikkelaar? Voornamelijk de ontwikkelaar, want die loopt inkomsten mis. Dat mensen passwords vergeten als je iets weinig gebruikt is nou eenmaal een gegeven, doe je weinig aan.
Als je jezelf registreert op een internationale betaaldienst zoals paypal en daar vervolgens automatische incasso op goedkeurt en hiervan je wachtwoord vergeet... Dan mag je toch wel eens achter je oortjes krabben
Lijkt me onzin, als je iets niet vaak gebruikt is de kans dat je het wachtwoord vergeet of kwijt raakt gewoon aanwezig. Is gewoon de praktijk, niks aan te doen.

Maar laat maar weer, echt alleen op Tweakers zijn er mensen die stug maar niet willen begrijpen dat je de frictie bij een aankoop zoveel mogelijk moet minimaliseren en dat een PayPal-wachtwoord daar niet aan bijdraagt. 8)7

[Reactie gewijzigd door TMC op 15 mei 2014 22:36]

Ja appart alleen dat op alle vlakken (op de achtergrond) dus wel transactie kosten worden doorberekend .. beetje zonde dat het (nog) niet direct kan.. maar dit is zeker een goede stap (voor mensen zonder creditcard, anders had je natuurlijk allang google wallet) ..
1 2 3 ... 7