Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

De open bèta van de mmog Wildstar begint op 8 mei. Spelers hebben in de bèta toegang tot alle content die de game tot level 30 aanbiedt. Daarmee komen onder andere een nieuwe gamemode en een compleet nieuwe omgeving beschikbaar voor bèta-testers van de game.

Gamers die deel willen nemen aan de open bèta kunnen via een speciale pagina op de site van Wildstar een bètakey aanvragen. Gamers die al in het bezit zijn van een bètakey, hoeven de game slechts te patchen om hem weer te kunnen spelen. Op de site van de mmog laat Carbine Studios weten dat deelnemers van de bètatest onder andere toegang krijgen tot de Farside, de maan van Nexus, de planeet waar een groot deel van Wildstar zich afspeelt. Ook zal de Galeras Adventure-mode beschikbaar zijn, een spelvorm die vergelijkbaar is met het klassieke tower defense.

Wildstar is de eerste game van het in 2005 opgerichte Carbine Studios. De studio werd gestart door voormalig medewerkers van Blizzard Entertainment, de makers van onder andere World of Warcraft. De game is een mmo waarin twee facties, de Exiles en de Dominion, tegen elkaar strijden. De strijd vindt plaats op de thuisbasis van de Exiles, de planeet Nexus. Spelers kunnen in Wildstar kiezen uit verschillende rassen en vier 'paths'; Explorer, Soldier, Scientist en Settler. De mmog zou oorspronkelijk al in 2013 uit moeten zijn gekomen, maar staat nu gepland voor 3 juni dit jaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Ook leuk om te vermelden: Tussen 13 en 23 mei mogen de mensen die gepre-ordered hebben ook 1 character name en 1 guildname reserveren :)
Ik kopie/plak even een forum post die ik heb geplaatst een paar dagen geleden, ik denk dat dat wel relevant is voor mensen die twijfelen of ze dit spel willen kopen of niet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik lees veel reacties dat mensen Wildstar niet vernieuwend genoeg vinden. En dat klopt. Wildstar is niet vernieuwend. Volgens mij is dat ook de bedoeling van Wildstar geweest om niet vernieuwend te zijn maar te kijken naar de MMO's die zijn uitgebracht in de afgelopen jaren en daar de beste elementen uit te filteren en in 1 grote nieuwe MMO te stoppen.

Het probleem wat ik vind met de nieuwe MMO's van tegenwoordig is dat ze iets nieuws verzinnen, wat opzich goed kan werken, maar dat de rest vergeten wordt. Kijk bijv. naar GW2 met Public Quests en de combat, maar na level 80 te worden is er niet veel meer te doen. De endgame mist (althans dat vind ik).

Ik vind vernieuwingen leuk, maar er is niet echt een complete MMO uitgebracht de laatste tijd. En ik denk dat Wildstar daar verandering in gaat brengen. Laat ik de game elementen even apart nemen:

Combat - Afgekeken van GW2. Ze hebben het nog iets versnelt (Spellslinger is "statisch" voor de mensen die de WoW combat fijner vinden) en telegraphs toegevoegd. Ik vind dit een goede keus, combat van GW2 vond ik super lekker spelen.

Quests - Afgeken van GW2 en WoW. Ze hebben vanilla quests erin zitten en Public quests die hetzelfde werken als dat van GW2. Voor ieder wat wils.

Paths - Zelf heb ik geen kennis van een andere MMO die een zelfde soort functie in z'n spel heeft zitten. Zal er vast ook wel zijn, en anders is dit dan een "vernieuwing". Zeker vet als je de standaard quests zat bent om je Path Quests te gaan doen.

PvP - Van meerdere MMO's afgekeken, warplots lijkt een beetje op dat van Warhammer Online en tevens GW1/2. Met meer mogelijkheid om het te customizen. Battlegrounds zie ik veel van WoW in terug.

Adventures - GW2.

Housing - Volgens mij is dit van Lotro afgekeken en uitgebreid.

Dungeons - van WoW afgekeken.

Zo kan ik nog wel doorgaan.

Is dit slecht? Ik vind het juist onwijs vet dat ze de beste elementen van al die MMO's in 1 MMO hebben gestopt.

Dat de combat sommige mensen niet ligt, dat kan. Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
Ze hebben van alle soorten quests in het spel. Dus ook de saaie: Kill x van dat beestje en x van dat. Maar daar hebben ze dus ook Adventures, Paths en Public Events voor bedacht om er meer variatie in te brengen.

Kijk dat de game nog niet goed geoptimaliseerd is kan ik ook nog wel snappen, ik snap ook dat het lastig is voor de mensen die er last van ondervinden. Maar in mijn vorige post hier heb ik quote's van dev's geplaatst die melden dat ze grote stappen aan het zetten zijn.

Ik raad dit spel aan elke MMO fan aan. Niet omdat het vernieuwend is, maar omdat het een gewone complete MMO is.
Mooie concrete post. Ben zelf niet een fanatieke mmo speler, probeer ze altijd wel een maandje of 2 uit. Had een beetje hetzelfde beeld als jouw gevormd.
Vooral je conclusie "Niet omdat het vernieuwend is, maar omdat het een gewone complete MMO is" vat ook mijn mening mooi samen.
FYI: Public Quests zaten al in Warhammer: Age of Reckoning.

voor de rest een goed overzicht, thanks :-)
Ik heb de game al "gespeeld"maar ik haak af

Niet omdat de game opzich niet goed zou zijn of uitdagend genoeg...
Maar puur omdat ik geen pay to play game wil met een subscription. Ik zie liever ingame purchases
zoals bij genoeg andere leuke free to play mmo's.


Maar dat is een keus van mij zelf dit is tevens de zelfde rede waarom ik geen WoW speel. Maar voor iedereen die een leuke nieuwe "uitdaging" zoekt moet dit zeker een keer proberen
Lees mijn post hierboven.

Als je de game koopt, kan je daarna met in-game geld 30-dagen van andere spelers kopen. Zodat je langer kan doorspelen zonder daar echt geld voor neer te hoeven leggen.

http://www.wildstar-onlin.../features/business-model/

Lees het stukje C.R.E.D.D.
Ik snap niet dat mensen free2play zo leuk vinden:

1. veel te toxic kwa community
2. praktisch geen end-game content (pve)

Nee, ik heb het omgekeerde, zonder subscriptions begin ik er niet eens meer aan.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 8 mei 2014 11:57]

Dat kan dat je zo denkt en ergens begrijp ik dat.

Maar ben het er niet helemaal mee eens. Ik zie namelijk ook genoeg "toxic" in pay to play community's. En ook zat goede in FTP.

En geen end game content? snap niet zo goed waar je heen wilt want als je bv WoW max lvl hebt behaald wat ga je dan doen? Raiden, pvp etc

Dat doe je in andere games ook... Nee ik denk dat je zicht op FTP games nogal kort is en niet uitgebreid genoeg... Kan het mis hebben maar ik ken zeker games waarbij er zeker genoeg "end game" content is en leuke goede community's
Dat ze dit nog steeds een beta noemen... net als ze het een beta noemen voor de mensen die al betaald hebben.
Er word op zo een moment zo goed als niks meer veranderd aan zo een spel tot release en de bugs die ze reporten zijn al lang bekend.
Ook de huidige "beta" voor pre-orders, je max. level is 17, dan kun je niet echt serieus beta testen.

Ze moeten het gewoon noemen zoals het is, het is een gratis demo voor de release.
Er word op zo een moment zo goed als niks meer veranderd aan zo een spel tot release en de bugs die ze reporten zijn al lang bekend.
Fallikant onwaar. De lijst met patchnotes van april was 90 paginas lang, en momenteel wordt er wekelijks gepatched waarbij er iedere keer MASSAS fixes gedaan worden.
En dat is allemaal door een closed beta, als je tot level 17 kan spelen dan kun je niet genoeg spelen om echt effectief te testen.
Wat dus aantoont dat ik dus gelijk heb en dat het niks meer is dan een demo van het spel en niet een beta.
Dit klopt niet helemaal. Ze hebben ongeveer een maand geleden de lvl cap verhoogd naar 20 en volgens mij twee weken geleden naar 25. Morgen is de lvl cap 30.

Dat de lvl cap op 17 stond had als reden dat mensen bij concurrerende beta's hun char power levelen en daarna het spel niet meer kopen. Of zoveel spelen dat ze geen interesse meer hebben in de final release.

Heel veel wat ik van dit spel vind is hier al gezegd. Ik ben ook van mening dat men morgen zelf maar moet inloggen en moet uitproberen. Alleen ben ik van mening dat dit spel te veel problemen heeft. Er zijn dingen die ik leuk vind maar die wegen niet op tegen de 'nadelen'.
Het grootste probleem is de HC groep gamers die op de forums rondhangt en dreigt met unsubben als het naar hun ogen te casual wordt. Dit zijn de mensen die het liefst 4-5 uur in een dungeon zitten. Het is nu leuk. Wat heb je er aan. Kan je later aan je kinderen of je partner of wie dan ook tonen wat je gedaan hebt?

Core mechanics die 10 jaar geleden gewerkt hebben maar nu gewoon niet meer werken. bv. 40 man raids. Ik was erbij en het werkte niet. Nadat men had wat ze wilde kwam men niet meer opdagen. De Wildstar devs denken daar een oplossing voor gevonden te hebben maar hoe lang zal dit leuk zijn en werken. Need and greed, werkt niet.

Nadat ik Stormtalon gedaan had had ik niet hetzelfde gevoel als de eerste keer WoW Van Cleef of de Eerste Swtor Black Talon.

Ik kan helaas mijn aankoop niet meer terugdraaien maar ga wel proberen het beste ervan te maken.
Werd eigenlijk wel tijd imho, nu de vraag of deze knight de grote draak genaamd WoW kan killen :)

Heb hoge verwachtingen van deze "Next-Gen" MMORPG
Naar mijn bescheiden mening heeft WoW zichzelf verslagen de afgelopen jaren. De eerste jaren was het eigenlijk wel briljant, de laatste jaren is het alleen maar minder geworden. Kwestie van tijd voor er een nieuwe mmo groter en beter wordt, misschien Wildstar wel.

Heb buiten WoW nog geen mmo gevonden die in de buurt komt van dat fijne gevoel van de eerste jaren, toch deze beta maar eens proberen.
Dat komt omdat je in de eerste jaren van WoW waarschijnlijk nog geeneen andere échte MMO gespeeld had, en dus weinig van het spel wist. Doordat je weinig van het spel wist was het allemaal mysterieus en een groot avontuur, geeneen MMO zal dat gevoel bij je terug kunnen brengen. Op één na en dat is EVE Online, maar daar moet je wel van houden (van die setting).

On-topic: Wildstar ziet er niet echt uit als een spel voor mij, combat ziet er veel te makkelijk uit (ik heb het niet over de X aantal abilities, dat is prima) maar het levelen is veel te grindy. Kortom, weer een MMO waar je eerst wekenlang moet levelen voordat je aan het échte spel kan gaan beginnen; PvP en raids.

Edit: Nee, WoW heeft zichzelf niet verslagen in de afgelopen jaren. Dat jij het niet meer leuk vindt betekent nog niet dat de andere 7.6 miljoen subscribers het niet meer leuk vinden. Tuurlijk, het spel is niet meer op z'n hoogtepunt, maar het is nog steeds de grootste P2P MMO.

[Reactie gewijzigd door Seditiar op 7 mei 2014 11:23]

Ik raad je wel aan om Wildstar eens te proberen tijdens de beta.
Klopt dat het aantal abilities beperkt is, maar de gevechten zijn veel actiever, je moet veel meer bewegen tijdens gevechten dan je met WoW gewend bent. De moeilijkheid zit hem dus ergens anders ;)
Oh ik heb niet alleen World of Warcraft gespeeld, hoor. Age of Conan had ook al active combat, Guild Wars 2 ook al. Het verschil: Wildstar gooit rode vlakken op de grond waar damage gaat komen, hier hou ik niet van. Ik ben voornamelijk een PvP speler en van mij hoeven al die waarschuwingen niet.

Ik ben het met je eens dat active combat best een uitdaging kan zijn, maar voor zover ik dit gezien heb is dit niet het geval bij Wildstar.
Dus je wil zeggen dat een Casting bar bij wow geen waarschuwing voor inkomende damage is ? en dat bij een locked target ...

De telegraphs bij wildstar lijken simpel als je de game niet speelt..
Oh dat zeker hoor, ik zeg ook niet dat WoW geen simpele combat heeft. Ik zeg alleen dat de telegraphs bij Wildstar naar mijn mening niet een goed ding is voor het spel.

Wat ik probeer te zeggen is - mensen zeggen vaak dat Wildstar moeilijke combat heeft, wat ik niet het geval vind. Active combat is inderdaad wel leuk, maar ik kan het niet moeilijk noemen.
Ik denk dat je je verkijkt op het niveau van de combat.

In de low level dungeons ( ik heb niet verder dan lvl 22 gespeeld omdat ik wat wilde bewaren voor later ) is het al behoorlijk pittig wil je het correct doen. De penalty hier is vooral tijd ... ik kan me goed voorstellen dat dit later harder afgestraft wordt.
Hierbij doel ik op het correct stunnen van mobs zodat ability X gecounterd wordt, of ze meer damage pakken wat resulteerd in snellere kills.

De laatste beta waar ik in zat was wel wat aan de grindy kant, maar geheel niet vervelend.
Er zijn quests waar je letterlijk 100+ monsters moet verslaan. De quest geeft geen extra experience en de monsters zijn niet verzwakt, dat begint toch wel een beetje te erg op een Koreaanse MMO te lijken voor mijn smaak.

Maar goed, het ziet er prima uit, maar zoals ik al zei, het is niet echt iets voor mij. Dat NCSoft ook maar iets met de ontwikkeling te maken heeft, is voor mij nog een reden om van dit spel weg te blijven.
Die quest ben ik dan nog nooit tegen gekomen...
Ben zeker quests tegen gekomen waar je veel moet killen ....
Maar denk na en gebruik het terrein...en pas je ability set aan richting AoE.. dan zal je zien dat het allemaal best meevalt..

Dat NCSoft verhaal ben ik met je eens... maar ik heb me genoeg vermaakt in de beta om het wel te gaan spelen
Idd, dat gevoel dat je had toen je je eerste character spawnde , zal je nooit opnieuw hebben.

Mensen kijken nogal nostalgisch naar WoW, maar Wildstar is MINSTENS even goed. Alleen heb je het allemaal nu al wel een keer gezien.
* DarkUnreal mompelt: Iets met ouder worden ;).

Ik haalde vroeger ook veel meer lol uit wow dan nu.. maar dat ligt na mijn idee niet aan de game, maar meer aan mijzelf.

Heb niet meer zoveel tijd om te gamen, andere intresses... mja dan word een game ook minder leuk :).
Waarom zou het WoW moeten killen?
Ik denk dat WoW altijd populair zal blijven tot WoW 2 of totdat ze zelf de stekker eruit trekken.
Bij WoW gaat het sinds de Cataclysm uitbreiding geleidelijk achteruit. De stekker valt hier vanzelf een keer uit en een WoW 2 zal hoogstwaarschijnlijk niet zo'n succes hebben als zijn voorganger.
De markt is natuurlijk ook totaal anders dan destijds, je ziet ook dat de drop in subs "toevallig" samenhangt met de opkomst van MOBA's en f2play mmo's.
Ik speel wow sinds de beta maar vind het spel kwalitatief op dit moment toch echt zeer goed, al ben ik niet echt onder de indruk van de nieuwe expansie op basis van de eerste info (maar wat niet is kan nog komen).
Wildstar heeft in ieder geval wel potentie, ITT het gros van de "wow-killers" heeft het een sterke focus op met name end-game pve (terwijl bijna alle andere zich met name op pvp richten; die markt is dus al verzadigd).
Het enige nadeel vond ik persoonlijk dat je beperkt wordt in het aantal skills op je bar, dergelijke console geintjes heb ik zelf weinig mee op: maar de gemiddelde casual gamer houd juist wel van wat minder keuze dus dat legt ze misschien geen windeieren.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 8 mei 2014 02:45]

Ik vond dit bij de release van GW2 veelbelovend klinken. Beperkte ruimte op je skillbar zou ervoor moeten zorgen dat je je goed voorbereid op de boss/dungeon/whatever door de juiste skills mee te nemen. In de praktijk bleek het te zijn dat je je skills kiest op basis van je speelstijl en met deze skills hoef je eigenlijk nooit te wisselen. Dit is een beetje jammer omdat dit resulteert in dat combat snel eentonig aan zal voelen.
Heb de closed beta al even gespeeld en het was best een vermakelijke game, maar ik vond hem niet echt bijzonder. Leuk om even te proberen maar ik zal hem niet kopen.
Zo en dan hebben we de twee grote discussies ook meteen weer afgehamerd:

1) Wordt het wel een WoW killer deze keer.
2) Waarom subscription en niet F2P.

Beide discussies zijn al eindeloos gevoerd en leveren weinig interessante nieuwe inzichten op. De tijd zal uitwijzen hoe het spel zich gaat verhouden tot WoW. De vergelijking met WoW is bijna een must, gezien dat toch de marktleider is. Deze MMO vist daarnaast redelijk in dezelfde vijver, gezien de art en humoristische style, het quest systeem, focus op end game raids, PVP, etc. Grootste verschil is de combat; die is veel actiever dan in WoW: je moet duiken en strafen want anders lig je binnen no time.

Wat betreft 2: Ik vind een subscription niet zo erg, als daar ook echt wat tegenover staat. Dan gaat het vooral om end game content en de snelheid en kwaliteit waarmee deze uitgebracht wordt. Zoals het er nu voor staat heeft Wildstar niet enorm veel end game content (4 dungeons, een 40-man en een 20 man raid, 2 battle grounds en warplots).

Ze moeten hun beloftes op dat vlak nog wel waarmaken naar mijn mening. Aan de andere kant is alles wat ik er van gezien heb (alle dungeons en zones t/m level 50) wel van behoorlijk goede kwaliteit. Dungeon bosses hebben interessante mechanics, maken goed gebruik van het combat systeem en zijn behoorlijk uitdagend. Hopelijk houden ze dat vast na de launch.

Of deze MMO wat voor je is moet je zelf bepalen. Verwacht in ieder geval geen revolutie, maar eerder evolutie. Er is veel 'afgekeken' van andere games (uiteraard WoW, maar ook GW2) en dat maakt de game best interessant. Mijn persoonlijke pluspunten voor deze game zijn de combat (dikke plus), de boss mechanics en de art style. Minpunten vond ik toch wel het archaïsche en saaie quest systeem, dat ook terug te vinden is in de verschillende paths (deze missies zijn behoorlijk repititief). Overigens is er wel behoorlijk wat lore te vinden, maar de manier waarop het gebracht wordt is nog niet altijd prettig.

Kortom, zeker een game om een keer te proberen. Of je em gaat kopen kun je daarna het beste zelf bepalen. Als je MMO-moe bent, verwacht dan zeker geen wonderen :)

[Reactie gewijzigd door Morrar op 7 mei 2014 11:37]

offtopic:
Nou heb ik laatst voor de gein WOW vanilla weer eens geïnstalleerd om de goede oude wereld weer eens te beleven (op private server met vrienden). Maar eigenlijk merk ik dat ik ook hier niet echt meer iets aan vind.
Eigenlijk exact hetzelfde gevoel wat ik had toen ik de beta speelde van wildstar...


Het ziet er grappig en relatief mooi uit, is best fast-paced en heeft leuke quests met een goed verhaaltje erachter en ook gewoon die-hard grind quests. Daarnaast ben ik nog niet begonnen aan instances oid, maar ik had begrepen dat deze er ook in zaten. Kortom, eigenlijk alle ingrediënten wat WOW vanilla voor mij zo indrukwekkend maakte.

offtopic:
Ik denk eigenlijk dat het niet zo zeer aan het spel ligt, maar gewoon aan ons verwachtingspatroon wat 'weer' die overweldigende wereld vol fantasy, aanzien (ingame) en het hele sociale gebeuren 'opnieuw' wil ervaren. Echter kun je dit volgens mij maar één keer ervaren. Wellicht in de toekomst zal hier verandering in komen (oculus oid) maar voor nu, is het denk ik meer ons verwachtingspatroon.
Kortom, WoW en Wildstar zijn in mijn ogen veel te verschillend. Het is niet alleen de thema dat anders is, de battle-mechanics zijn dan ook *echt* verschillend: Geen auto attacks, alles is skillshots. Dat levert een hele andere spelervaring op.

Ik heb vorig weekend gespeeld en het spel bevalt me *echt goed*. Hij is echt goed gepolished, geen grote problemen gevonden(behalve, zucht, de performance)

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 7 mei 2014 12:46]

Waarom moet er een 'killer' zijn van een andere MMO? Moet Samsung Apple compleet uit de markt werken om succesvol te zijn? (of andersom).

WoW is meer dan beetje combat, beetje mechanics en beetje next-gen. Gros van spelers speelt niet omdat de game zo goed is, maar omdat iedereen er zit, omdat er miljoenen spelen, dan zal het wel goed zijn. En omdat het dan vaak ook nog hun eerste MMO is, zal dat hun 'start ervaring' zijn die door het gros van MMO's niet meer is te evenaren (zeker niet voor de vanilla/BC mensen).

En daar is per saldo niets mis mee, er zijn genoeg gamers op de aardkloot, dat er grote MMO's naast elkaar kunnen bestaan. LoL heeft miljoenen mensen, Maple heeft miljoenen, daar kan gerust een MMO bij, zonder 'die andere game te killen'. Er zijn genoeg MMO's die in de jaren konden blijven bestaan, niet in dezelfde grootte (andere kant, jij zal in WoW nooit 'miljoenen mensen zien', op z'n best duizenden), maar in hun variant gewoon 'succesvol'.

En dan kom ik bij wildstar, die gaat nooit zoveel miljoen halen, laat staan een wereldwijd 'standaard' worden. NCsoft miste de boot al met GW2 en zal dit ook met Wildstar doen. Wordt gewoon een sub-topper, die over een jaar een half miljoen, miljoen spelers heeft, beetje in style van FF of Lotro, yet another MMO. Mensen kennen de rest van MMO wereld niet, dus zien dit 'actieve combat' systeem als een uniek punt voor de game, terwijl dit al zo lang en zo vaak gedaan is (in veel gevallen vele malen beter). Ze hebben dit systeem zo'n vage spin gegeven dat het een vage mash is geworden van iets wat amper logica meer heeft.

En daarbij de gedachte dat zij CoH afschoten om Wildstar te maken, een game die ouder was dan WoW en tot 1,5 jaar geleden 'winst' maakte. Maarja, het was geen tonnen-game, op z'n best 50k spelers, maar het was een game die al jaren in zijn genre de standaard was geweest.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 7 mei 2014 11:41]

Ik zat zelf ook in de closed beta, en vond het nog best tegenvallen. De art stijl moet je van houden en vond ik zelf wel leuk… ik hou/hield bijvoorbeeld ook erg van de World of Warcraft en de Diablo-3 stijl. Maar qua speelplezier vond ik 't een hoog "mwoah" gehalte hebben. Het begon (te) eentonig… eigenlijk vond ik er niet veel meer aan dan dat eigenlijk.

Heb ook Elder Scrolls Online geprobeerd, maar die zat zó vol met bugs en een "ouderwets" aanvoelende gameplay (en dat vlák voor de release) dat ik die nog sneller weer had neergelegd dan Wildstar. En dat terwijl ik bij beide MMO's al héél lang op een Beta key zat te azen! Erg jammer, want ik had met beide MMO's voordat ik begon te spelen toch een grote voorliefde ontwikkeld :)
Ik vond jammer dat Elder Scrolls Online tegen viel ze willen geen geld niet terug geven.
zonde van me 55 euro ik vond het zelfs raar dat mmo je forceren om extra maand bij te menen.

na weken wachten tot ze bugs fixen om door te gaan spelen.
Heb ik gewoon mijn charters verwijderd het zat me gewoon tot aan mijn nek.
als dominion had gespeeld was allang veteran 5

World of warcraft ouderwets moet ik helaas zeggen hoe vaak ze die graphics poetsen het blijft het zelfde.
Ik verwacht dat er een opvolger van world of warcraft komt of andere soort mmo van Blizzard binnen 2 jaar.
Ik speel op dit moment samen met me nichtjes en neefje world of warcraft maar ik denk dat eerder wildstar gaan spelen.

Wildstar ik moet eerlijk zeggen het ziet er een beetje kinderachtige uit maar het manier van questen is wel interessant.
Je kunt ongeveer zelf bepalen hoe je wil questen.
In ieder geval exploreren doe ik normaal gesproken in geen elke mmorpg omdat het tijd verspillend is heen weer te lopen zonder dat je daar echt iets voor krijgt.
En wildstar kun gewoon explorer zijn en questen daarvoor doen zo ook andere Paths als Settler of Soldier

Ik ben een grote fan space en sci fi en het art style ziet er opzicht wel goed uit.
ik weet niet of het je is opgevallen maar art style van wow het slaat soms ook nergens op.

[Reactie gewijzigd door DarklordLelouch op 7 mei 2014 12:25]

WoW's graphics slaan ook niet echt ergens meer op, maar het is dan ook een MMO van ±9 jaar oud. Maar de cartoon-like stijl is iets waar je van moet houden denk ik. Persoonlijk vind ik dat 't wel wat heeft. Ik vond de graphics van Guild Wars en Final Fantasy 14 ook geweldig, maar die van Aion, Rift, WoW, Wildstar e.d. ook erg leuk om te zien bijvoorbeeld.

Ik had ontzettende grote hoop voor Elder Scrolls Online gezien de vrijheid die ze je geven in de wereld. Maar de grote hoeveelheid bugs was abnormaal hoog voor een spel wat (op dat moment) na een maand of 2 al in de schappen moest liggen, en het speelde ook ontzettend saai vond ik. Alles voelde gewoon ±3-4 jaar oud aan op de één of andere manier.

Maar goed, misschien dat dat óók je ding moet zijn :)
Ik mijn zelf op Wildstar gevestigd ik ga een hele jaar spelen.
Bug of geen bug ik zal het een hele jaar spelen.
Ik vertrouwen erop dat Wildstar goed zal uitpakken.

Ik heb verschillende mmorpgs gespeeld ik noem er een paar op ander word te veel

Aion mage's OP

Tera Fps, lag

Gw2 geen end game meeste vriend waren meteen weg voor dat max level was.

Archeage

meh ben meer pver en pvp is verschrikkelijk als eerlijk moet zeggen.
Nadat de russen heb gezien er alleen veel pker's zijn.
Terwijl Koreanen veel fatsoenlijker en behulpzaam zijn.

Ik verwacht zelfde gedrag in EU/VS daar mee bedoel het stelen van spullen van je eigen factie daarmee bedoel als je pakjes draagt voor craften, bouwmateriaal etc.

Er is op dit moment geen enkel mmorpg die wil gaan spelen buiten BnS of world of warcraft 2 van of andere MMO.
Ik zit nu met mijn nichtjes en neefje wow te spelen hopelijk vinden ze het wel leuk om te doen.
Ik denk dat Wildstar makkelijker voor hun dat zal wel laten zien tijdens de open beta :)

[Reactie gewijzigd door DarklordLelouch op 7 mei 2014 13:58]

Nu speelt een maatje van me op een wat mindere pc, echter zag ik hem toch veel heftiger laggen bij Wildstar. Tot op het punt dat het soms niet speelbaar leek (hield m niet tegen :P). Tera doet het ondanks zijn schijt bak toch uitstekend.

Dat veranderd niet dat Tera, ondanks dat het er grafisch erg goed uit ziet, het echt totaal geen sfeer of lore heeft.
Ik was gelijk stopt na dat Failforge het spel niet zou optimaliseren.
dat was een jaar gelden en was er weinig content ook nog mijn vrienden waar toen gestopt.
Ik vond zelf al een grote grindfest na f2p VS deed het op punt beter. Als een high end pc haal mijn FPS dropt steeds :/
Ik kan niet wachten mijn abonnement voor jaar ingesteld :D.
waar kun je namen alvast reserveren?
Weet iemand ook dan wanneer de Europese servers komen?
Ik ben ook zoek naar Nederlandse of Engels talige samen met me nichtje.
waar kun je namen alvast reserveren?
Tussen 13 en 23 mei kun je dat via de homepage doen. Zoals ik het begrijp is die pagina nog niet live.
Bedankt mijn nichtje en wachten daarop ^^
Ik heb de closed beta gespeeld en vond het eerljk gezegd niet zo veel aan. Maar ik verwachtte dan ook niet zo veel van voormalige World of Warcraft ontwikkelaars.
ben zelf na een beta weekend gespeeld te hebben nog niet helemaal overtuigt van deze mmo
hij is naar mijn mening veel te cartoon achtig en kiddy, ik speel liever een MMO zoals Elder Scrolls Online (ook al stelt die ook teleur moet ik zeggen). Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.
Zal me benieuwen hoe het spel gaat uitpakken want technisch schijnt het wel een goed spel te zijn om te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True