Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Carbine Studios kondigt aan dat spelers in mmog Wildstar kunnen kiezen uit Engineer en Medic. Daarmee zijn alle zes speelbare classes aangekondigd. De studio kondigde al eerder de Warrior, Esper, Spellslinger en Stalker aan. Uitgever NCSoft hoopt de mmog voor de zomer uit te brengen.

De Engineer is volgens Carbine Studios een class die uitgerust is met een Exo Suit, die behoort tot de stevigste vormen van bepantsering in de game. Daarmee kan de Engineer dienst doen als tank, en dus de klappen opvangen voor medestrijders die minder stevig aangekleed zijn. Ondanks zijn rol als tank, waarbij de Engineer dichtbij zijn vijanden moet zijn, heeft hij wapentuig waarmee hij juist op grote afstand schade aanricht. Daaronder een aantal verschillende bots, die de Engineer tegelijk in de strijd kan gooien.

Naast de Engineer introduceert Carbine de Medic. Die is uitgerust met de Awe-n-Shock Resonators Mark IX, een wapen waarmee hij tegelijk teamgenoten kan genezen en vijanden kan verwonden. De Medic kan bovendien Probes op het slagveld plaatsen, die ter plekke medestanders geneest en vijanden verwondt. De Medic draagt medium armour. Zijn genezende spells hebben een klein bereik, zijn aanvalende spells reiken iets verder.

Carbine Studios werd in 2005 opgericht, door 17 voormalig werknemers van World of Warcraft-ontwikkelaar Blizzard. De studio werd in 2007 gekocht door de Zuid-Koreaanse uitgever NCSoft, die het spel op de markt zal brengen. Carbine hoopte Wildstar eind 2013 af te hebben, maar mede doordat de studio een eigen engine voor de game maakt, gaat die dat streven niet halen. De verwachting is nu dat de game voor de zomer van 2014 op de markt zal komen. NCSoft hanteert voor Wildstar hetzelfde betaalmodel als bij World of Warcraft gebruikt wordt; spelers kopen de game en betalen daarna een maandabonnement.

Wildstar - EngineerWildstar - EngineerWildstar - EngineerWildstar - EngineerWildstar - EngineerWildstar - Engineer

Wildstar - MedicWildstar - MedicWildstar - MedicWildstar - MedicWildstar - MedicWildstar - MedicWildstar - Medic

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

als je het slim aanpakt dan hoef je geen cent te betalen aan de subscription is mij toen uitgelegd op hun boot ( gamescom ).

je kan met ingame currencies ook play time kopen, dus als je wilt hoef je NOOIT te betalen.

check hun verdienmodel:
http://www.wildstar-online.com/en/the-game/business-model/
Wiel opnieuw uitvinden, dat is wat ze weer doen. Op GC zette ze het al neer alsof het een compleet nieuw model was, het is jammer.. NCsoft was in de oude tijd de innovatieve jongen in de klas, nu lopen ze hopeloos achter en zetten geld in op de compleet verkeerde paarden.
Als MMO fan kan ik dit soort games alleen verwelkomen.

Ik wil me niet de woorden in de mond nemen of laten leggen dat dit een wow-killer is.
Wel wil ik zeggen en sta ik graag open voor het volgende.

in 2014 tikt WoW de 10 jaar aan. Dit creeert ondanks goed onderhoud van blizzard wel mogelijkheden.
Nieuwe engines, krachtigere engines met meer mogelijkheden.

ALle nieuwe mmo-s (ESO, Everquest e.d.) hebben veel potentie als ze doen wat blizzard goed deed en dat is zorgen dat de game goed speelbaar is op diverse computers. Ook low end pc-s moeten het kunnen en niet alleen mid en high.

Ik hoop dat het een grote naam word, maar dat kan alleen de tijd ons leren!
Ze zeggen zelf expliciet GEEN "WoW killer" te zijn. Om het met de woorden van Gaffner te zeggen: Wie al 8 jaar WoW speelt ga je niet kunnen overtuigen om nu te switchen naar een nieuwe MMO. De vergissing van bijvoorbeeld SWTOR en Rift was om WoW gameplay te emuleren en zo de spelers van WoW voor zich te proberen winnen.

Ze richten zich meer op mensen die momenteel geen vaste MMO hebben, maar wel interesse hebben als er zich een titel zou aanbieden die genoeg innoveert.
Tja.. als een game niet goed genoeg op Wow lijkt gaan mensen klagen, als een game te veel op Wow lijkt gaan ze ook klagen. Je kan nooit voor iedereen goed doen.
Ik heb de indruk dat er heel veel mensen in die "geen vaste MMO" groep zitten. Bij elke nieuwe release springen ze meteen op de wagen, en na de eerste 2-3 maanden is de helft om verscheidene redenen al weer vertrokken. Er blijft telkens maar een kleine schare achter in elke nieuwe MMO omdat die grote groep een game (ver/be)oordeelt op de eerste maanden. Laat dat nu net traditioneel de meest problematische periode zijn bij elke MMO.

Wat moet ik juist verstaan onder "Wow gameplay" overigens?
vond en vind SWTOR fantastisch en was zeker blijven spelen als er meer mensen waren geweest. Het Free to play model wat nu wordt gehanteerd is gewoon.. zielig. Reken niets extra en haal zoveel mogelijk weg wat het leuk maakt... Bijna om te pesten.

maar goed.. dat zal waarschijnlijk komen doordat ik eerst een subscribe was en nu niet meer.. :(
hoge verwachtingen voor dit spel.

can't wait!:)
Vermoed dat er heel wat mensen zijn die hoge verwachtingen hebben bij deze mmo en ik hoop dat ze het waarmaken. Zag namelijk bij rift en swtor ook dit scenario, heel wat mensen die zeggen dit wordt de wow killer en bij de launch koopt iedereen de game maar als hij niet goed genoeg (relatief) blijkt haken heel wat mensen af en blijven servers leeg achter. Ik hoop dat het niet zo is maar dat men al voldoende tijd neemt voor de game vind ik alvast een goed teken.
Het spel gespeeld te hebben denk ik dat je niet echt veel zorgen moet maken. Vooral de combat systeem is erg leuk (beter uitgewerkt dan GW2). Tesamen met een grote open wereld (geen instanced gebieden, zoals WoW)
Jammer dat ze het model van een subscribed MMO gaan volgen, ik had liever het Guild Wars model gezien. Verder ziet het er wel WOW-esk uit, maar dat vind ik geen belemmering (voelt meteen vertrouwd)!
Je kan zien dat het opgericht is door voormalig medewerkers van WoW. Er zijn een hoop textures gejat/opnieuw opgebouwd.

Desalnietemin is het juist de feel dat WoW zo goed maakt, en beter dan mening ander F2P or P2P MMORPG. Ze kunnen hier een behoorlijke slag mee slaan als ze het goed aanpakken.
Het spel is ontwikkeld door NCSoft, de makers van Guild Wars, Guild Wars 2, enzovoorts. Ik zie ook wel dat het textures zijn die op WoW lijken, maar zijn dat dan meteen de ontwikkelaars van WoW die daar zitten? Daarvoor ben ik overigens niet genoeg verdiept in dit spel hoor, dus neem het me aub niet kwalijk als ik het bij het verkeerde end heb.

Toch denk ik dat textures zoals die in Guild Wars 2 te vinden zijn veel bindender zijn aan een game. Althans, zo voelt dat voor mij dan. Ik wilde van Guild Wars 2 weer eens terugschakelen naar WoW, maar dat lukte niet omdat ik de graphics niets (meer) vond :P
Het spel is ontwikkeld door NCSoft, de makers van Guild Wars, Guild Wars 2, enzovoorts.
Even ter verduidelijking, ArenaNet is de maker van Guild Wars en Guild Wars 2. NCSoft bezit ArenaNet, zoals ze ook Carbine Studios bezitten. Lineage, Aion, ... is wel door NCSoft ontwikkeld.
Ja okay, daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar net zoals je ziet bij EA die veel studio's in bezit heeft zal het uiteindelijk allemaal een pot nat zijn. NCSoft of ArenaNet, zelfde eigenaar, alleen een ander team. :)
Niet echt een correct vergelijk tussen EA en NCsoft;
Wel in het type bedrijf dat ze zijn maar waar EA zijn teams pusht en pest en allerhande uitmelking scenarios vooropstelt, laat NCsoft zijn studio's meestal doen wat ze willen.
NC heeft zich op geen enkele manier bemoeit met de ontwikkeling noch het betaal- model of de release cycle van ArenaNet of Carbin Studio's.
Carbine Studios werd in 2005 opgericht, door 17 voormalig werknemers van World of Warcraft-ontwikkelaar Blizzard.
Daar doelde ik op. En dat zie je ook terug in de game.

Ik denk overigens dat de feel in totaal meer doet dan alleen de graphics. Als ze hun nieuwe engine de feel van WoW meegeven wordt dit groter dan GW2. Dat heeft mij persoonlijk nooit goed weten te binden. En met mij meer mensen.
Alright, alright haha :P

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. het verlangen wat ik had om terug te keren naar WoW was er vanwege de eindeloze speelmogelijkheden, maar vanwege de graphics kon ik WoW toch niet meer zo goed aan als voorheen :P
ik heb guildwars 2 een maand gespeeld en daarna weer terug naar wow, graphics van guildwars zijn prachtig, maar verder is het toch de gameplay waardoor ik bij wow blijf, en de graphics neem ik dan maar voor lief :+
NCSoft is geen maker van games maar een uitgever. De game is gemaakt door ArenaNet. http://www.arena.net
Hoewel de game cartoony oogt zijn is de grafische stijl toch heel anders dan WoW. het spel uitgebreid gespeeld te hebben weet ik dat er absoluut niks van WoW gejat/opnieuw gemaakt artwise.
Ik weet niet of je veel WoW of dit spel hebt gespeeld. Maar als je WoW hebt gespeeld zou ik je aanraden om plaatje 3 te vergelijken met de Barrens. En plaatje 5 met Nagrand in Outland. Je zal toch zeker wel zien wat ik bedoel met hun bron van inspiratie. Als ze het niet nagemaakt dan is het toch minimaal goed afgekeken.
Deze game heeft veel potentie. Voor mij zelf is dit de laatste MMO die ik zal proberen. Zelf heb ik vanaf de begin dagen WoW gespeeld. Hiermee gestopt toen WOTLK uit kwam. Tijd SWTOR gespeeld tijdens de beta en release. End game bij SWTOR was slecht tot niet bestand.

Hopelijk kan deze game mijn MMO dagen weer nieuwe leven in blazen.
Om gelijk even in te haken bij de zogeheten MMO guru's, nee, het is geen WOW.
En nee, het is zelfs niet gejat, not even close to it. Dit wordt puur en enkel gebaseerd op het feit dat het een MMO is met cartoon graphics zogezegd.

Wil je weten hoe Wildstar echt is? Kijk eens bij Allods Online (heeft ook subscription server).
Dat spel komt in de buurt van wat Wildstar gaat worden, ook qua combat, maar ook qua "space" enzv.

En uiteraard niet enkel Allods, de game heeft van veel meer partijen gekeken, zo o.a. ook GW2 en SWTOR, en Rift. Ik denk wel dat dit spel ver gaat komen gezien de huidige status, maar we will see.

Te voorbarig voor definitieve uitspraken.

Edit:
Allods is gemaakt door een Russisch bedrijf, en lijkt qua game dan ook totaal niet op WoW.
Zelfs graphics zijn een groot verschil.

[Reactie gewijzigd door Zhankou op 5 december 2013 06:03]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True