Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Samsung zou eind februari op het Mobile World Congress in Barcelona een nieuwe versie van zijn Galaxy Gear-smartwatch willen aankondigden, zo meldt een Koreaanse krant. Daarnaast zou Samsung het fitnessaccessoire Galaxy Band willen introduceren.

Dat meldt de Korean Herald op basis van anonieme bronnen. De krant stelt dat Samsung haast lijkt te hebben met het uitbrengen van een opvolger voor de in september geïntroduceerde Galaxy Gear-smartwatch. De Galaxy Gear 2 zou al begin 2014 op de markt moeten komen en mogelijk voorzien zijn van een buigbaar oled-scherm. Nadere details over het slimme horloge ontbreken nog.

Naast een nieuwe smartwatch zou Samsung ook de Galaxy Band op het Mobile World Congress in Barcelona willen aankondigen. Dit fitnessaccessoire zou met diverse sensoren data verzamelen van een sporter en zijn directe omgeving, en vergelijkbaar zijn met de Fuelband van Nike. Overigens heeft ook LG plannen voor een smartwatch en een fitnesstracker.Samsung Galaxy Gear Wit

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Volgens mij zijn er meer fitnessaccesoires dan mensen die ze echt gebruiken. Is dit nou echt nuttig?
Hoe meer producten, hoe meer concurrentie, hoe groter de prijzenoorlog. Ja dit is nuttig voor consumenten.
Ook is er zo voor iedereen zijn eigen ding, kijk maar naar alle honderden smartphones .
Ja, maar 75% van Nederland heeft inmiddels een smartphone en daar is dus een markt voor en dat verklaart de vele type phones.
Hoeveel mensen (procentueel) lopen rond of doen daadwerkelijk aan fitness met een dergelijke accesoires ? Voor die kleine club zijn er relatief enorm veel accesoires.

Duidelijk verhaal lijkt me, en begrijp heel goed wat Dbhuis bedoelt.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 29 december 2013 13:37]

Het zal op dit gebied inderdaad meer een publiciteitsstunt zijn dan een echte nuttig bedoelt iets voor de consument. Je zou het kun vergelijken met de gebogen tv-schermen.
Ja, men zal altijd proberen een niche te creeren om zo geld te blijven verdienen.
Kijk maar eens wat er verdient wordt aan spullen die mensen graag willen maar niet per definitie nodig hebben.

Zelfde in de auto industrie, naast de eco auto's zijn er nog nooit zoveel sportwagens en premiummodellen geweest in de geschiedenis van de auto.
Dat terwijl alles aan het autorijden (ook in het buitenland) nog nooit zo duur is geweest.
Leuk zo een horloge die je elke dag moet opladen. Wat een onzin als je dit al op je telefoon hebt.
Je hoeft 'm niet zelf te kopen hè. Het is mooi dat zulke dingen ontwikkeld worden, dan gaan we namelijk voorruit (=innovatie).
Overigens was de eerste Galaxy Gear inderdaad niet bepaald geweldig.
Ik vind dat de Gear 2 wel snel wordt aangekondigt. De Gear 1 is net uit en ze komen al gelijk met een tweede smartwatch. Als je kijkt naar Apple bijvoorbeeld die komen met een product en voordat ze de volgende gaan aankondigen is het al weer een jaar verder of nog langer.
Tussen bijvoorbeeld de 3e en 4e generatie iPad zat anders ook 'maar ' 6 maanden.

Aan de ene kant is dit goed natuurlijk: Snelle vooruitgang, sterkere concurrentie, ...
Aan de andere kant is het natuurlijk een beetje jammer voor diegenen die net een Gear 1 aangeschaft hebben.
Goh, Apple heeft ooit eens een keer na 6 maanden een nieuwe iPad uitgebracht.

Terwijl de concurrentie elke maand wel een tablet uitbrengt.

Dat Apple de iPad 4 een half jaar na de iPad 3 heeft uitgebracht is zo een zeldzame gebeurtenis dat je het niet eens hoeft op te noemen.

Dat kan je ruimschoots wegstrepen tegen dat er dit jaar geen nieuwe iPods zijn uitgebracht.

Of dat ze 1 Macbook model helemaal hebben uitgefaseerd, of dat ze 3 jaar over hebben gedaan over een nieuwe Mac Pro.

En bovendien zat er volgens mij iets van 8 maanden tussen de iPad 3 en 4 en niet 6 maanden.

We hoeven hier toch niet uit te gaan leggen dat Apple een zeer kleine productportfolio heeft?

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 29 december 2013 19:14]

Dat Apple de iPad 4 een half jaar na de iPad 3 heeft uitgebracht is zo een zeldzame gebeurtenis dat je het niet eens hoeft op te noemen.

Zo zeldzaam kun je dit niet noemen vind ik, je enige vergelijkingsmateriaal is namelijk de tijd tussen de 1e en de 2e en tussen de 2e en de 3e. Verder klopt het ook niet dat Apple lang wacht met nieuwe Iphones, de iphone 5s en 5c werden zelfs tegelijk uitgebracht! Terwijl Samsung bijvoorbeeld nog een paar maanden tussen de release van de (voorbeeld) galaxy s plusen en de s advance had zitten.
S gewoon = iphone 5
S plus = 5c
S advance = 5s
Gewoon even een voorbeeld, dat Samsung niet de enige is die snel achter elkaar telefoons uitbrengt. Ik snap ook niet dat mensen het vervelend vinden dat een fabrikant veel keuze heeft. Of is het dat mensen geen zin hebben om even alle telefoons langs te gaan?
Samsung staat dan ook niet voor kwaliteit!
Ze staan voor kwantiteit! als zullen veel tweakers anders beweren!
Maar 50 verschillende telefoons uitbrengen in 1 jaar is geen kwaliteit leveren!
volgend jaar komen er sowieso 2 smartwatches uit, en misschien wel meer van Samsung.
Voorlopig zie ik nog steeds geen meerwaarde in een smartwatch. Uit fitness standpunt gezien is het wel handig, maar hiervoor zijn al meerdere (en misschien zelfs veel betere) oplossingen op de markt. Met de huidige technologie zal hier het komend jaar volgens mij niet veel aan veranderen. Het blijft voorlopig vooral een verlenging van je smartphone. Zolang de grote innovaties uitblijven zie ik hun bestaan dan ook eerder in de kantlijn.
Ik vind het van de ene kant wel jammer dat de Gear 2 waarschijnlijk ook weer erg afhankelijk wordt van de telefoon. In mijn ogen is een smartwatch een apparaat om je pols dat de zelfde functionaliteiten heeft als een telefoon en dus in principe de telefoon zou kunnen vervangen.

Zelf heb ik gepledged voor de veel (negatief) besproken A.I Watch.
Ben erg benieuwd als hun wel mijn idee van een smartwatch kunnen waarmaken.
Een accu van 800 mAh en een quadcore klinkt al veelbelovend plus de custom made interface.
Voor de volledige specs: http://www.aiwatchtech.com/

De tijd zal het leren....
Qua design vind ik het "klokje" mooi maar het bandje vond ik bij de eerste niks. Hopenlijk komt er een bandje dat wel mooi past,
De snelheid van ontwikkelingen op dit gebied is interessant. Nieuwe modellen volgen zich snel op. Ik mis nog wel wat visie op wat de smartwatch uiteindelijk moet worden. Voor leveranciers zoals Samsung zal een bestaan naast de smartphone, dus als aanvulling, de meest waarschijnlijke zijn. Ik zit echter te wachten op een smartwatch die die irritante smartphone volledig kan vervangen en die het gesjouw met lompe steeds grotere koelkasten overbodig maakt. Beetje conform de Nokia Concept movie die hier van de week gelinkt werd.

Nokia links:
http://www.youtube.com/watch?v=IX-gTobCJHs
uit 2008: nieuws: Nokia laat visie op nanotechnologie-mobieltje zien

[Reactie gewijzigd door SED op 29 december 2013 10:45]

Die telefoons zijn onder andere zo groot vanwege de accu om zo fatsoenlijk het einde van de dag te kunnen halen. Je ziet nu dat de Gear moeite heeft om de dag door te komen. Als je zo'n ding nog meer verantwoordelijkheid wil geven heb je toch echt een grotere accu nodig.
Ik denk niet dat dat het is. Ik denk dat ze groter zijn gemaakt (lees: niet worden) omdat de 3.5" en 4" segment verzadigd is en de competitie enorm is. Dit omdat deze maten toch wel een beetje the sweetspot zijn qua schermformaat. Een enkeling zal een grotere willen waarbij een aantal echt tevreden zijn. Een aantal weer terugvallen op een kleiner formaat en een aantal concludeert dat ze eigenlijk een tablet wilde naast hun reguliere (smart)phone. Waarvan een aantal concluderen dat dat te duur is of het er ook weer niet voor over heeft.

Ik vind dat Samsung technologisch erg sterk is maar helaas niet veel visie heeft en daarom een heleboel modellen maakt/probeert. De modellen die voldoende aanslaan werken ze weer verder uit (zie de galaxy S serie). Maar smartphones uitbrengen met verschillende features, formaten en toepassingen getuigd niet van consumenten visie maar meer van een strategie om de tekort hieraan te compenseren.

[Reactie gewijzigd door Macshack op 29 december 2013 13:35]

Dat is gewoon hun strategie: in plaats van dat zij bepalen wat de consument wil, brengen ze gewoon tig modellen uit en gaan door met wat aanslaat. Valt ook best wat voor te zeggen...
Zie bijvoorbeeld de Galaxy Note: een enorme telefoon bleek toch te bevallen en nu wagen zich er een stuk meer fabrikanten (Sony, HTC, "China") aan.
Samsung schiet met hagel als ze niet bij de concurrent kunnen kijken, eerste smarthwatch was een flop en deze waarschijnlijk ook. Dan ben je zo"n groot bedrijf maar blijkbaar niet in staat om echt te innoveren. Alles wat nieuw is werkt vaak maar matig, eyescrolling etc.
Ik vind het echt schandalig dat een bedrijf wat miljarden verdiend niet in staat is om iets anders te doen dan de concurrentie.
Mensen vergeten wel eens dat een eerste product geen succes moet zijn. Dat de Gear (1) een tussenstap is lijkt mij vrij voor de hand liggend. Hoewel deze redelijk interesant is voor mij heb ik besloten zowieso te wachten op de 2e generatie.
Ze zijn gewoon groot omdat sommige mensen een groot scherm willen. Randzaken als extra accu capaciteit zijn een bijkomend voordeel.
blijkbaar zijn er ook al werkelijk in ontwikkeling zijn (te zien aan de beelden) van deze "morph" smartwatch/phone

https://www.youtube.com/watch?v=PKihhDC7-bI
Ik mis nog een gebruiksdoel dat niet door een smartphone of horloge vervuld wordt. Deze smartwatches zijn te klein om mee te kunnen internetten, ik heb geen zin om te bellen met mn pols tegen mn oor, en ze zijn trager dan de smartphone die me na 6 jaar eindelijk bij kan houden.

Je hoeft niet met een lompe koelkast te sjouwen, en je hoeft hem niet uit je broekzak te halen. Er zijn ook kleine snelle smartphones en bluetooth headsets te koop.

Deze smartwatches zijn gewoon het volgende grote zwarte gat waar alle mensen die een tablet hebben gekocht hun geld in kunnen gooien. Statussymbooltje. Heeft geen nut, kost wel een hoop.

Je koopt voor 130 dollar al een Chinese smartphone met HD-Ready scherm en een quadcore. Deze dingen zijn geldverspilling.
origin, als je de Morph bekijkt zie dat daar conceptueel het kleine scherm probleem is opgelost.
Nou als jij tablets overbodig gaat noemen ben je ook niet serieus te nemen.

Onder welke steen heb jij gelegen ?

De gehele PC industrie is in een crisis door tablets, dat smartwatches nog als gadget worden gezien zegt toch niks over tablets?

En jij noemt jezelf een Tweaker?
Ik ben een tweaker die geen nut ziet voor tablets. Je kunt beter internetten op een laptop of desktop, beter lezen op een ereader en beter tv kijken op een televisie. Ik vind het een slap compromis.

Ik weet niet waarom jij denkt dat alleen mensen die alle technologie cool vinden tweaker mogen zijn, knul. Soms proberen ze je ook gewoon troep te verkopen.
Het is voornamelijk scherm en batterij technologie en SoC's. Alledrie heeft Nokia totaal geen invloed op en zal dus een volgertje blijven op dat gebied.

Samsung heeft zelfs research in batterij, schermen en SoC's. Dus die zie ik wel zulk soort mobieltjes maken in de toekomst.
Tevens zie ik het Apple ook niet doen. Ze hebben wel een beetje geinvesteerd in Sharp maar verder ook niet echt. Samsung heeft als een van de weinige de meest high tech spul in handen. Het totaal plaatje zeg maar. Daardoor kunnen ze goed sturen op nieuwe technologieën.

Nokia kan wel zulke filmpjes maken, maar Nokia is nooit in staat om zoiets te maken voordat de concurrent er mee komt. Dat is onmogelijk.
Nee hoor, Apple heeft nooit een patent gehad op Capacitieve displays of multitouch. Niet die rechtsgeldig zijn altans. Multi-touch op Capacitieve laag was allang mogelijk voor de iPhone. Enkel en alleen niet in consumenten producten. Dus hardware matig zie ik Apple niet bepaald iets bedacht te hebben.
Wat een onzin discussies over of Apple of Samsung nu meer tijd tussen nieuwe producten heeft, het lijken wel stammentwisten.

Wél serieus lijkt het me dat de consument wellicht door snelle opeenvoging van "nieuwe modellen" wel eens een afwachtende houding aan kan gaan nemen.

Eerst was een model al "verouderd" als je het 3 maanden in bezit had, nu is het al "verouderd" als je de beslissing om er een te kopen niet snel genoeg neemt :-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True