Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 129 reacties

Netflix had in het afgelopen kwartaal een derde meer leden dan een jaar geleden. Het aantal internationale abonnees, de hoeveelheid leden van buiten de VS, werd meer dan verdubbeld, naar 9,19 miljoen. De toename is mede te danken aan de uitbreiding naar Nederland.

NetflixEen jaar geleden had Netflix nog 4,31 miljoen streaming-abonnementen buiten de Verenigde Staten, maar inmiddels zijn dat er 9,19 miljoen blijkt uit de kwartaalcijfers van de videostreamingdienst. Daarvan zijn er 8,08 miljoen betaald. Volgens Netflix is het toegenomen aantal internationale abonnementen mede te danken aan de uitbreiding naar Scandinavië en Nederland. De videostreamingdienst gaf bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers niet aan hoe populair de dienst precies is in Nederland, maar schrijft wel dat 'de Nederlanders Netflix lijken te waarderen'. Netflix ging in september van start in Nederland.

In totaal had Netflix het afgelopen kwartaal 40 miljoen streaming-klanten, tegen 30 miljoen een jaar geleden. Bij het aantal van 40 miljoen klanten moet nog wel worden aangetekend dat daarbij circa 2,27 miljoen proefabonnementen zijn meegerekend. Een jaar geleden liepen er nog 1,9 miljoen proefabonnementen. Het aantal abonnees van de dvd-verhuurdienst van Netflix, waarmee het bedrijf ooit begon, nam met 850.000 af tot 9,24 miljoen. Het huren van dvd's bij Netflix kan enkel in de Verenigde Staten.

Ondanks het toegenomen aantal internationale abonnementen maakte Netflix op zijn internationale activiteiten nog steeds 74 miljoen dollar verlies, mede door de uitbreiding naar Nederland. Een jaar geleden was dat nog 92 miljoen dollar verlies. Netflix moet fors investeren in rechten voor series en films voordat naar een land kan worden uitgebreid. In tegenstelling tot bij muziekstreamingdiensten als Spotify betalen videostreamingdiensten niet achteraf per afgespeelde stream, maar vooraf een vast bedrag. Bij een klein abonneebestand is dat nadelig. Het bedrijf houdt er rekening mee dat het voorlopig nog verlies blijft maken op zijn internationale activiteiten. In totaal maakte Netflix wel winst: 32 miljoen dollar, tegen 8 miljoen dollar een jaar geleden. Het bedrijf uit Californië zette 1,1 miljard dollar om. Kijkers streamden ook aanzienlijk meer content: in het afgelopen kwartaal serveerde de dienst vijf miljard uur aan videostreams; in het eerste kwartaal was dat nog 4 miljard uur.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (129)

Leuke cijfers, maar hoeveel mensen laten hun abo aflopen na een proefmaand?
Nou ik hou de mijne!
op zeker, heb nauwelijks nog wat gedownload - gewoon gemak waarmee het werkt vind ik erg plezierig.

Goed aanbod is nog niet super - maar ik heeft het een half jaar.

tip; bezoek deze link wanneer je ingelogd bent in Netflix; dan wordt een sectie 'nieuwe releases' toegevoegd aan jouw overzicht.
Ik blijf ook abonnee. Men vergelijkt het aanbod steeds met dat in de VS, en dan stelt het inderdaad weinig voor. Maar opzich biedt Netflix in Nederland nu al veel meer dan dat de werkende Nederlander tijd heeft om te bekijken. En dan kijk ik alleen naar de films en series die de moeite van het bekijken waard zijn.
Ik ben in elk geval dik tevreden.
Ik was eigenlijk ook erg verrast door Netflix eerst zag ik het "magere" aanbod. Maar ondanks dat heb ik er toch best veel gebruik van gemaakt. Ben een aantal series gaan kijken waar ik normaal nooit aan toe gekomen was (Sherlock en Office UK). Ook voor mijn vriendin was het erg handig, zij wilt graag films met ondertiteling kijken en is niet zo handig met het zelf downloaden. Nu kon zij binnen 2 minuten zelf een film opzetten.
Ik begrijp ook niet goed waarom ze niet gewoon het hele aanbod zichtbaar hebben als je niet ingelogd bent.. Genoeg mensen die dan op die pagina's gaan kijken en denken, 'nou nou, dat is wel heel erg beperkt'..
Overigens als je Office UK leuk vindt, zul je "Extra's" ook leuk vinden (weet niet of die op Netflix staat, maar "Derek" bv wel, die is ook van dezelfde maker als Office UK.
Extra's staat er ook op. Bedankt voor de tip :)
Ik heb mijn abonnement bewust laten lopen na mijn proefperiode. Ik ben erg te spreken over het aanbod van films en series. Er zit misschien niet het allernieuwste tussen maar wel dingen die de moeite waard zijn en welke ik nog niet kende of nog eens wilde zien.

In combinatie met het feit dat het maar 7,99 per maand kost en je daarmee tegelijkertijd op meerdere apparaten kan kijken, verschillende profielen instellen (zodat mijn vriend niet mijn chickflicks aangeraden krijgt) maakt Netflix toch een zeer compleet aanbod.
Mee eens. Ik heb mijn abbo ook laten doorlopen; en heb die 8 euro in totaal nu al dik terugverdient. Een aantal series volledig gekeken, paar filmpjes tussendoor. Echt heerlijk! En in combinatie met de Hola plugin voor chrome heb ik ook nog het Amerikaanse aanbod erbij. :)

Het enige wat deze dienst al helemaal leuk zou maken zou de mogelijkheid zijn om afleveringen / films van te voren te kunnen bufferen. Thuis heeft streamen opzich een meerwaarde omdat je dan niet van te voren hoeft te downloaden. Maar als ik in de trein zit dan heb ik in ieder geval geen betrouwbaar internet, niet te spreken over datalimieten. (ik weet niet hoe dat in de USA zit met mobiel internet / snelheid)

Als ik nou gewoon thuis eventjes een aflevering kon 'bufferen' via mijn wifi (lees: downloaden) dan mogen ze van mijn part wel DRM erop zetten. Een beetje netzoals de TED app heeft.

Het bedrijf is ook erg consument vriendelijk dat ze je toelaten om op 2 plekken te streamen met een account. Hierdoor kan mijn moeder het ook even uitproberen zonder moeilijk gedoe met accounts aanmaken. Erg tevreden!

[Reactie gewijzigd door krosis op 22 oktober 2013 09:16]

Ik wil het abbootje ook voortzetten, met name door het aanbod in nederlandstalige kinderseries, dat is relatief groot, in combinatie met de 2 gelijktijdige streams is dit ideaal en het geld dubbel en dwars waard.

Bovendien zie ik dat het aanbod steeds verder wordt uitgebreid.

Ik mis inderdaad de mogelijkheid tot het kunnen bufferen van films/series, zoals dit wel bij spotify kan.
Ik denk dat dat geheel ligt aan in hoeverre het aanbod uitgebreid wordt gedurende deze tijd, aangezien heet aanbod van Netflix in Nederland natuurlijk helemaal in het niet valt tegenover Netflix in de USA. (gebruik van een VPN of browser plugins terzijde)

Zelf probeer ik het een maand of 3 aan te kijken om te kijken wat het aanbod doet. Vooral met series of film reeksen als LotR vind het not done dat er bijvoorbeeld de eerste 2 of 3 seizoenen, of in het geval van LotR de eerste film, ontbreken.

Maar goed, als mensen iets niet 'funden' komt er waarschijnlijk ook niets van :|
Maar goed, als mensen iets niet 'funden' komt er waarschijnlijk ook niets van :|
Kip en Ei verhaal, ik begrijp het wel, bij meer abonnee's -> betere content, maar met hun 8+ miljoen gebruikers mag je toch wel van complete series uitgaan, OF een serie beginnen met het eerste jaar ..

Random series opzetten, en dan in jaar 3 beginnen is waardeloos, als ik er al interesse in heb, wil ik van het begin willen kijken.
( met daarbij duidelijker aanbod VOOR je inschrijft, en niet via een extern blog je info moeten zoeken )
Laat ze duidelijk hun aanbod op de site zetten, welke series en wanneer de volgende komt
Het probleem is dat de concurrentie dan ook hun aanbod makkelijk kan aanpassen.
Al kost dat ze nu ook maar 8,- per maand natuurlijk....

Maar bij de hbo's en filmnetten kom je ook redelijk bedrogen uit wanneer je merkt dat de films en series tot in den treure herhaald worden en je maandelijks betaalt voor feitelijk een week aan TV.

Ik vergelijk het zelf gewoon met het aanbod van mijn kabelabbo: 17,95 voor een hoop reclame en herhalingen, dan is 8,- voor kijken wat (binnen 't aanbod) en wanneer je wilt niet eens zo gek imho. Ik ga dan binnenkort ook eens kijken of mijn tv abbo niet wat omlaag kan, qua pakketten
Heb zelf tijdje terug Film 1 proef abo afgesloten(3 maanden voor § 15,-) en had er meer van verwacht. Voordeel: geen reclames en On Demand. Nadeel: Redelijk verouderde films; Zo nu en dan wel een "recente" film, maar die is meestal ng niet On Demand te bekijken al komt het snel na de premiere wel beschikbaar. Zelfs Terminator 1(ja echt, 1 waar Arnie the Bad Robot is :P) kan je via On Demand bekijken. Weet nu al dat ik Film 1 ga annuleren na de proef periode.

Ben nog steeds op zoek naar een goede vervanging voor kabel, want aanbod daar is ook niet je van het en dan heb je nog te maken met commercials.
Misschien eens verdiepen in flexget icm trakt en/of sickbeard & usenet
en een raspberry-pi met openelec als mediaspeler.

Kost wel de nodige moeite, maar dan heb je ook wat.
Heb een boxee box en een nas. ;) Het is hier in nederland "legaal", maar wil liever een goede legale oplossing. Kost ook niet veel moeite om de nieuwste afleveringen de volgende dag te downloaden.

Alleen staat het idee achter film 1/netflix mij wel, maar content valt tot nu toe tegen. Hoef niet perse de nieuwste meteen, maar dat je soms 2~3 seizoenen achter loopt vind ik absurd in deze moderne tijden. Daarom hoop ik dat er een goede alternatief komt.

Niet te vergeten dat hier op de tv-zenders sommige shows helemaal niet komen.

[Reactie gewijzigd door TranQuilNL op 22 oktober 2013 14:24]

Ben ik met je eens. Ik zou ook graag een meer legale oplossing willen die even makkelijk is als voornoemde. Desnoods een door de uitgevers beheerde usenet of torrent service.

Eeuwig stom & zonde dat ze hier niet in stappen, maar vasthouden aan draconische maatregelen.
Dat was bij Spotify in het begin niet anders. De content leveranciers hebben vaak langlopende contracten met hun huidige afnemers, vaak ook met een exclusiviteitsclausule. Een nieuwkomer moet dan domweg wachten totdat ze de content kunnen krijgen.
"maar inmiddels zijn dat er 9,19 miljoen blijkt uit de kwartaalcijfers van de videostreamingdienst. Daarvan zijn er 8,08 miljoen betaald."

Dat lijken me dan geen proefabbo's...
Klopt, maar die 9,19 miljoen zijn buiten de VS en uiteraard niet enkel in Nederland. In Nederland lopen nog vele proefabonnementen. Over een paar maanden maar eens zien wie zijn proefabonnement verlengd heeft.
Ik heb die van mij laten verlopen en een Amerikaans familie account betaald, $12 voor 4 'gezinsleden' is echt geen geld :9
Ik heb mij abonnement alweer opgezegd. Het aanbod valt heel erg tegen (lang niet zo goed als het aanbod in de VS) en 7 euro voor oude content is mij te duur. Voor 7 euro per maand kan ik ook onbeperkt downloaden via Usenet, het is dan wel niet volledig legaal maar totdat er een beter legaal alternatief komt blijf ik het wel doen.
probeer moviebox, ik heb het op mijn iPad staan. daar staat echt alles op, gratis! alleen geen ondertiteling
daar staat echt alles op, gratis!
Hebben ze toestemming van de rechthebbende? Indien niet, heet dat niet "gratis", maar illegaal (om het aan te bieden).
Dat heet dus voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Vanaf het begin moet alles perfect zijn. Volledig aanbod en het liefst gratis. Kan niet, dat is een utopie. Je kan via plugin's ook de US content bekijken.

Wanneer je zelf ooit iets vanaf de grond af aan hebt opgebouwd dan weet je dat je iets nooit helemaal perfect krijgt. De kosten om iets perfect te krijgen nemen exponentieel toe tot astronomisch hoogte. Je zal ergens moeten beginnen. Zelfs het bouwen van een raket met duizende geleerden gaat niet perfect. Altijd zullen er concessies gedaan moeten worden.

Als ik je een tip mag geven: niets in het leven is perfect. Accepteer dat zaken nooit perfect zullen zijn en je wordt een gelukkig mens. Wil je altijd maar het onderste uit de kan, dan zal je heel wat teleurstellingen krijgen en wordt je zuur en diep ongelukkig.

[Reactie gewijzigd door Floor op 22 oktober 2013 09:18]

Nee, dat heet waar voor je geld willen. 8 euro per maand voor (hele) oude films en series is duur in mijn ogen.

Als ze nou gewoon hetzelfde aanbod hadden geleverd als in de VS was ik gewoon abonnee gebleven.
Duur is een erg relatief begrip. Filmliefhebbers gaven vroeger met gemak 50 euro uit in de videotheek, door iedere week enkele films te huren.

Alles is duur als je het vergelijkt met downloaden: onbeperkt aanbod tegen ongeveer nul kosten.
Klopt, het is een relatief begrip. Daarom zeg ik ook dat het in mijn ogen duur is :) De series die ik graag wil kijken op Netflix lopen allemaal achter, afleveringen die ik al gezien heb zijn voor mij geen euro waard dus dan is 8 euro duur :)
En hoe komt het dat je die afleveringen al gezien hebt? Door ze te downloaden? Dat is was ik bedoel, tegen gratis is Netflix altijd te duur.
Klopt maar als de nieuwste afleveringen ook direct op Netflix waren zou ik ze nu niet hoeven te downloaden.

Zodra Netflix mij in Nederland hetzelfde kan bieden als in de VS neem ik weer een abonnement.
Kan je ook via een plugin.
Waarschijnlijk niet op TV/XBOX360/Smartphone.
Ik downloadde eerst ook, maar ik betaal graag §8 per maand voor het gemak van gewoon de TV aan kunnen zetten en kijken. De kwaliteit is goed, het aanbod wordt elke dag breder en het is per maand opzegbaar, dus als ik over een paar maanden alle series af heb gekeken, kan ik er altijd nog van af. Ik denk echter eerder dat ik mijn TV abonnement bij UPC opzeg want de kwaliteit is daar ruk evenals de stabiliteit.

Ik download af en toe nog wel en dan alleen series die niet in het aanbod zitten of seizoenen die nog niet uit zijn op Netflix. Dit laatste vind het grootste probleem, want als je rechten hebt, moet je toch ook de nieuwe seizoenen kunnen tonen? Maar dat zal wel een vereiste van de studio's zijn...
Ik snap je beweeg redenen, maar ik denk wel dat als iedereen zo dacht er waarschijnlijk nauwelijks meer series gemaakt werden.

Ik wil netflix zeker een kans geven, 8 euro per maand is niks, helemaal als je het vergelijkt met alle andere abonnementen dan je kan krijgen voor televisie.
Van mij apart gooien ze er nog een duurder abonnement bij waardoor je toegang krijgt tot nieuwere content.

Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als de vele goede series zouden verdwijnen omdat niemand meer bereid is of er voor te betalen of naar reclame te kijken.
Ik vind Netflix een mooie aanvulling op het zenderbestand, een beeld op hoe televisie zal worden in de toekomst.
Zeker waar, alleen is het wel jammer dat het aanbod van Netflix niet altijd het nieuwste van het nieuwste heeft. Ze hebben wel nieuwe content ondanks dat missen er toch ook grote titels bij Netflix. Echter heb je dit ook bij Spotify.
Op zich vind ik het niet zo'n punt om een jaartje op amerika achter te lopen. En ik denk dat als Netflix groter word (winstgevender) die nieuwe series vanzelf sneller gaan komen.p
En vergeet niet dat netflix zelf ook series produceert inmiddels die dus wel meteen uitkomen maar dan ook in 1 keer de hele series zodat je tenminste rustig alles achter elkaar kunt kijken zonder dat je telkens een week moet wachten..
Mee eens. Echter een jaar is wel een verschil met jaren achterlopen.
helaas geld dat niet voor heel veel fans van series waaronder ik met NCIS
die wil ik gewoon iedere dinsdag kunnen bekijken en dat niet een seizoen achter lopen met enorme reclame blokken er tussen

en dan krijg je dat men gaat downloaden.
Bij Spotify is het toch wel heel anders. Van de nieuwe mainstream nummers staat er denk ik 95% gewoon in. Van bijv de top 40 staat alles er in. Nu is dat natuurlijk eenzijdig qua muziekstroming.

maar op Netflix staat juist niet de mainstream content erop. Ja als het ap een aantal jaar oud is. En zelfs dan nog veelal niet.

ik ben er nu nog redelijk tevreden mee, omdat er een aantal series tussen staan waarvoor ik zelf niet de moeite heb genomen ze te downloaden in het verleden. Maar dat is meer omdat ze niet in m'n top10 stonden qua series, wat zeg ik geen eens in de top25. Als ik die zo dadelijk gezien heb, gaat Netflix denk ik zo de deur weer uit. Want ik zie geen aanwas. En het aanbod is verder karig. En qua films is het nog veel erger.
Ik ben het niet met je eens, bij netflix krijg je veel waar voor je geld. In je reactie komt duidelijk naar voren dat je een nogal veel eisende gebruiker bent en dat je het aanbod van films en series karig vindt. Voor 8 euro heb je denk ik een redelijk mooie familie oplossing en ben je eindelijk verlost van het eeuwig opzoek gaan naar subs voor een B film voor, in dit geval, mijn zusje :+ . Voor 8 euro kunnen ze nu lekker zelf wat uit gaan zoeken!
Niet alleen dat, maar ook naar een goede versie van die B-films of series..
Ben ik het helemaal mee eens. Qua content krijg je absoluut waar voor je geld. Mensen die 's weekends gewoon lekker een leuk filmpje of serie willen pakken, zonder je helemaal scheel te betalen (film1/2/3. Pathť, HBO, etc) hebben voor 8 eu een uitgebreide keuze.
Of je laat anderen gewoon voor wat het is en laat je henzelf hun noden oplossen qua films en series?
1 van de belangrijkste argumenten om van een dergelijke dienst gebruik te maken zou juist zijn of ik een serie of film snel kan kijken.
Ik wil niet een paar maanden of een jaar lang hoeven wachten op nieuwe afleveringen van een serie. Ik begreep dat die vertraging er met Netflix nog steeds is.
Als ze dat oplossen heeft het voor mij zeker een meerwaarde.
Volgens mij is dat voor veel mensen een belangrijke reden om het te gaan downloaden.
Als ik even snel naar het aanbod kijk ben ik eigenlijk een beetje teleurgesteld.
Homeland: alleen seizoen 1, terwijl seizoen 3 al wordt uitgezonden in Amerika
Dexter: 6 seizoenen, het achtste en laatste seizoen wordt al uitgezonden in Amerika.
Ze lopen dus minimaal een jaar achter, dat zou nu juist het voordeel van een dergelijke dienst moeten zijn.

Op de tweede en derde plaats komen zeker het gemak en kwaliteit van de content. Je hoeft bij gebruik van Netflix je, als het goed is, nooit zorgen te maken om de kwaliteit en ondertiteling.
Netflix is nu nog aan het groeien. Als er meer klanten geabonneerd zijn op Netflix kunnen ze veel meer films en series inkopen.
Neen dat kunnen ze niet. In de TVOD/SVOD branche is het lastig licenties te krijgen voor nieuwe films. Wat dat betreft hebben de filmmaatschappijen het alleenrecht wat dat betreft. Zij bepa;len welke films in welke kwalitiet en voor hoelang die tot het aanbod behoren.

Een van de oorzaken is de DVD verkoop. Als je de nieuwste films al in HD via Netflix kunt zien, dan worden er geen DVD's meer verkocht (als dat nog gebeurd).

De filmmaatschappijen beslissen alles, ook bij mijn huidige werkgever VideolandonDemand en MovieMax online
achja, alsof onze nederlandse zenders het nieuwste van het nieuwste heeft... en dan wordt je ook nog eens zwaar gestoord door de reclames en logo's..
Als je de media hint add-on in je firefox installeert, kan ik als ik die aanzet ook bij het Amerikaanse aanbod van Netflix.

Ik probeer nu de maand trial die gratis is. Voorlopige conclusie: voor films moet je het niet doen, dat is echt een matig aanbod. Voor wat series misschien wel aardig. House of Cards is fantastisch, en mijn vriendin kijkt Breaking Bad.
Netflix moet wachten tot de DVD-release en dat vind ik zelf veel te lang.
Televisie zal nooit zo worden hoor. Tenzij jij 150+ aan abo geld in de maand wilt schokken. Het is reclame vrij...

En bij Netflix mist er wel heel veel. Veelal oude titels in NL en zelfs dan. Die hard 1 staat er op om maar wat te noemen, maar 2 en 3 niet. En die zijn ook redelijk oud... En zo mis ik eigenlijk heel veel, ook bijv. recente series waarvan ik weet dat ze in de US wel beschikbaar zijn.

Oh en een linux client, zou mooi zijn i.c.m. xbmc :)
Nou Netflix heeft bij mij het hele televisie gebeuren vervangen hoor. Helpt misschien ook dat ik en Zweden woon en het meeste van de televisie niet versta.

Linux client komt er helaas nooit/niet snel aangezien Netlifx op het moment gebruik maakt van de silverlight DRM.

[Reactie gewijzigd door NC83 op 22 oktober 2013 09:19]

Nou Netflix heeft bij mij het hele televisie gebeuren vervangen hoor. Helpt misschien ook dat ik en Zweden woon en het meeste van de televisie niet versta.

Linux client komt er helaas nooit/niet snel aangezien Netlifx op het moment gebruik maakt van de silverlight DRM.
Is een AppleTV niets voor je dan? Ik kijk eigenlijk altijd, kost hier ongeveer 100 euro.
Klein energie zuinig kastje met HDMI, WIFI, Ethernet en optical out.
Niet echt aangezien er al een HTPC naast staat die Ubuntu draait heb ik liever een Linux client, nu gebruik ik nog mijn 360 maar zo handig zijn om toch ook via een browser plugin US flix te zien :)

Daarnaast komt geen Apple product mijn huis in veelste duur voor wat het beidt, vind ik helaas.
Gelukkig is Netflix dan ook bezig met de overstap naar HTML5 waarna het eventueel wel mogelijk wordt om op Linux te draaien. Daarnaast zijn er ook clients voor Android etc, wat toch ook een soort verkapte Linux versie waardoor het sowieso niet onmogelijk is, echter ziet men er vooralsnog schijnbaar geen brood in om een dergelijke app te maken. Ik vrees dat dit met name komt door de DRM, en dat men waarschijnlijk bang is dat deze opengebroken wordt als men dit op Linux vrijgeeft.
Het is er ook voor de PS3 bv, en die draait geen silverlight...
Ik vind Netflix een mooie aanvulling op het zenderbestand, een beeld op hoe televisie zal worden in de toekomst.
Hoezo in de toekomst? Het is er nu al! En al langere tijd ook.
Ik bedoel toekomst als dat ik streaming tv zenders de voorgekauwde programmering zie vervangen.

[Reactie gewijzigd door mveijden op 22 oktober 2013 14:17]

De keuzes:

1. Alles zelf doen, met sickbeard, couchpotato, sabnzbd, storage kopen, een server altijd aan hebben, onderhoud, uren en uren aan onderhoud/setup. dikke Internet kabel om het binnen te halen, de electra die het kost, giganews abbo, nzb indez site abbo. Al met al, kost het me aan uren en kosten gemiddeld zeker §60 p/mnd (Vergeet niet dat je af en toe ook moet vernieuwen met hardware etc)

2. Netflix en Chromecast.

Ik weet mijn keus dan wel hoor ;) . Ik zou met liefde §60 per maand aan netflix willen betalen in ruil voor ALLES wat er te zien valt. En series die een dag later te zien zijn bij Netflix.

Dat laatste is het struikel blok, een kunstmatige hindernis die de content/media industrie nodig moet gaan loslaten. Dan komen zaken als Netflix en anderen pas echt van de grond. En mensen willen er ECHT wel voor betalen.
Ik heb die kosten niet met alles zelf doen hoor.. Heb gewoon een simpele laptop aanstaan met Spotnet, betaal volgens mij maar 5 euro per maand aan eweka.. Ik weet ongeveer wanneer de nieuwe series beschikbaar zijn om te kijken. Gooi me laptop aan, trek het naar binnen met een kleine 5 minuten en kan direct gaan kijken :)

Ik heb de ambitie nog om een externe HDD aan te sluiten op de laptop, waar al mijn spotnet downloads op komen te staan (series/films) Als het ingeladen is koppel ik de HDD los en plug hem in op me T.V. Zo heb ik nog lagere energie kosten :P

Netflix zou een Poll moeten maken wat een Nederlander ervoor over zou hebben om alle laatste series/films in HD te kunnen bekijken. Bijvoorbeeld een film die vorige week in de bios heeft gedraaid gelijk beschikbaar te stellen in de cloud van Netflix. Daar zou ik wel 15 euro per maand voor over hebben! :) Helaas kost een bioscoop kaartje nog steeds 9 euro :p

[Reactie gewijzigd door Dr.Root op 22 oktober 2013 08:44]

Erg overdreven, al die programma's draaien bij mij gewoon op mijn desktop en niet op een server. En mijn desktop staat alleen aan wanneer ik er ook gebruik van maak. Bij het opstarten wordt gecontroleerd of er iets nieuws is en dan wordt dat gedownload, 5 minuten later kan ik de nieuwe aflevering kijken als ik wil.

En als je uren bezig bent met opzetten doe je toch iets fout, dat moet binnen het half uur kunnen.
Ik ga denk ik maar een APP ontwikkelen voor de Smart Televisies zodat je via spotnet nieuwsgroepen op je tv kan downloaden doormiddel van een externe HDD aan je scherm :p

zo te zien is er best interesse naar. (Niet dat ik APPs kan ontwikkelen hoor)

[Reactie gewijzigd door Dr.Root op 22 oktober 2013 08:53]

Er zijn denk ik 2 problemen met je stelling:

- Als je 60 euro per maand over hebt, zul je daarin een eenling zijn. Daar kan Netflix geen business model op baseren.

- Hoe ruimhartig 60 euro per maand ook klinkt, mijn inschatting is dat dit bij lange na niet voldoende is om alle rechten af te dekken. Tel eens alle betaalde content en alle rechten bij elkaar op. Het zou me niet verbazen als dat boven de 200 euro per maand zou uitkomen.

Bedenk wel dat de TV en filmwereld totaal niet te vergelijken is met de muziek industrie. Muziek is relatief goedkoop te produceren, TV content niet. Muziek is ondergebracht bij 3 grote labels, TV en muziek bij tig uitgevers.
Ik vraag het me oprecht af of §200 niet meer een wens van de Media bazen is dan dat het een reele prijs zou zijn.

Netflix kan blijkbaar met 8 Euro per maand al winst draaien. Legaal. Wat zouden ze al niet kunnen doen met §60 per maand?

En zou niemand het willen betalen? Ook dat vraag ik me af, geen UPC tv meer thuis, maar alleen Netflix en Internet. Bij elkaar §80, dat is wat ik nu ook betaal aan Internet en TV thuis van UPC ;-) (En dan moet ik nog films downloaden want wat UPC heeft staan is EN oud EN moet ik nog eens apart voor aftikken)

Stel je voor: §80 per maand voor behoorlijk internet en redelijk recente films en series.. Daar moet een markt voor zijn, als de Media-Maffia zijn woekerwinsten los durft te laten.
Ik vind al die stellingen over media bazen gewoon veels te simplistisch. Het produceren van goede TV series en films is gewoon peperduur. Tel al die kosten eens voor alle producenten bij elkaar op, dat zou over heel veel miljarden aan kosten gaan. En met het aanbieden van hoge kwaliteit films en series on demand, vallen ook nog eens een boel bios en DVD opbrengsten weg.

Kan dat gecovered worden met 60 euro per maand? Ik denk het niet, en nogmaals geloof ik niet dat mensen dat massaal gaan betalen.
Mooi. Dan kan Netflix het beste in nog meer landen actief worden, zodat ze daadwerkelijk winst gaan draaien. Ondertussen mag het serie en film aanbod wel verbeterd worden (vooral de series stellen teleur, vaak zijn er maar een paar seizoenen beschikbaar en moet je alsnog aan de haal met torrents of nieuwsgroepen).

Gebruik Netflix zelf nu 2 maanden en ben tot nu toe wel tevreden, maar ben denk ik binnenkort wel uitgekeken op het aanbod helaas.
Netflix is pas ruim een maan weken actief in Nederland. Het aanbod wordt gelukkig steeds meer uitgebreid maar ik vraag me af waarom het zo langzaam gaat. Komt het doordat ze alles zelf opnieuw moeten ondertitelen?
Ja inderdaad, ik gebruik Netflix al iets langer dan hij officieel in Nederland beschikbaar is, maar zie het aanbod van series/seizoenen helaas niet veel groeien. De Nederlandse films werden in het begin wel goed aangevuld, maar helaas kijk ik die dan weer wat minder.

Ondertitels zijn vaak al wel beschikbaar opinternet door mensen die dat in de vrije tijd doen. Deze moeten meestal wel wat worden aangepast qua kwaliteit, maar dat kan niet langer dan een half dagje duren.

[Reactie gewijzigd door SXForce op 22 oktober 2013 09:49]

klopt misschien dat het niet langer dan een half dagje hoeft te duren, maar met het aanbod dat er is, kost het toch meestal behoorlijk wat tijd.. En ik geloof niet echt dat de ondertiteling goed gecontroleerd wordt, zeker als je ook vaak genoeg ziet wat voor muk er op de normale tv gebruikt wordt, of de meest slechte ondertiteling ooit voor een kaskraker: Star Wars episode 4 (de rerelease uit 1999)..
Helaas dat ze niet de optie geven om bv ook alles te tonen ook zonder NL ondertiteling..
Je kunt de ondertiteling gewoon uitschakelen :)
Wat eigenlijk weer duidelijk wordt is dat de content beheerders nog steeds er alles aan doen dit soort diensten zo duur mogelijk en zo lastig mogelijk te maken. Vooraf betalen, niet per stream maar fixed fee, per regio/land opnieuw, etc etc etc. Kansloze bobbos die nog denken via vage landsgrenzen voor een online dienst. Zo jammer! Waarom kost het Netflix een ander bedrag om mij een stream te geven van een bepaalde film dan meneer X in de UK of meneer Y in de US? Kijken we niet alle 3 dezelfde film?!
rechten worden nu eenmaal beheerd per regio/land, zelfs niet altijd door dezelfde firma. Het kan goed zijn dat een serie of film hier door een andere maatschapij verdeeld word dan in Amerika, en dat er weer een andere verdeler is in AziŽ. Dan kan je geen globale rechten afkopen. Bijkomend betaal je ook per potentieel kijkpubliek, ga je dus voor heel Europa in 1 keer de rechten kopen betaal je heel wat meer dan wanneer je enkel voor een europees land de rechten koopt.
Juist, precies wat ik dus zeg. De bobos van de media denken nog in regios en landen ipv een "internet" tak te hebben die dus de distributie van al hun online content regelt. Dat het voor fysieke producten logisch is per landen of regios te werken snap ik maar voor de online wereld zou dus gewoon een extra "regio" moeten worden toegevoegd.
heb sinds eergistere netflix. aanbod mag beter. maar wordt t vast ook. mis veel films zoals trnasformers. fast and furious etc. voor vrouwen en kinderen is er zat. maar ben begonnen aan dexter. erg vette serie. ik zie hier wel toekomst in
wij hier ook aan de dexter, niet op tv ingestapt ivm tijdstip en tijd, nu on demand. hup op htc aanklikken doorsturen naar tv en heb dan mn htc als afstandbediening... heerlijk...
Gezien het aantal abonnees strikt positief is, had ik ook niet verwacht dat Nederland een negatieve bijdrage zou leveren aan de groei/krimp van Netflix.
Ik ben ook iemand die zijn abonnement niet zal laten aflopen, ook al heb ik de meeste films en series wel al gezien. Dat komt voornamelijk omdat ik initiatieven als Netflix wil aanmoedigen. Ik wil al jaren een dienst als Netflix, maar dat was tot september niet beschikbaar in Nederland.
Het aanbod van series is niet slecht, alleen het aanbod van films kan nog een stuk beter. Je moet wel in het achterhoofd houden dat Netflix pas een maand actief is in Nederland, dus met het aanbod zal het wel goed komen.
Het feit dat je de dienst op zo'n beetje elk apparaat kan afspelen en voortzetten vind ik zelf ook nog een groot pluspunt. Ik kan een film starten op mijn Mac mini beneden in de huiskamer en als ik wil de film afkijken op mijn tablet, telefoon of mediastreamer in mijn slaapkamer.
Het feit dat het meerdere streams tegelijkertijd toestaat maakt het mogelijk om een abonnement met meerdere mensen te delen, (basis abonnement 2 streams en het duurdere abonnement 4 streams) waardoor het maandbedrag verwaarloosbaar.
Ik gebruik nu ook al sinds het geÔntroduceerd is Netflix. Perfect initiatief, en tv zoals het hoort te zijn en blijf het nog wel een tijd steunen. Als ik het aanbod zat ben, dan switch ik gewoon naar de US content met behulp van een plugin zoals bijvoorbeeld hola unblocker (druk op de knop, US content met je NL account). Ondertitels zijn niet echt een probleem voor mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True