Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties

Netflix heeft buiten de Verenigde Staten bijna elf miljoen abonnees, waarvan er bijna tien miljoen betalen. Het aantal abonnees in de Verenigde Staten is nog altijd groter, maar het aantal internationale abonnees neemt snel toe.

Netflix logoIn totaal had Netflix in het afgelopen kwartaal 10,9 miljoen abonnees buiten de Verenigde Staten, tegen 33,4 miljoen abonnees binnen de VS. Het afgelopen jaar kwamen er 4,8 miljoen internationale abonnees bij, tegen 6,2 abonnees binnen de Verenigde Staten. Niet alle abonnees betalen overigens: in de VS maken 1,7 miljoen mensen nog gebruik van hun gratis maand Netflix, tegen 1,2 miljoen buiten de VS. Na een maand moeten mensen gaan betalen, maar een deel haakt af.

Netflix maakte afgelopen herfst zijn introductie in Nederland. Sindsdien maakt de videostreamingdienst nog geen winst in Nederland, zo blijkt uit de kwartaalcijfers: hoeveel verlies de Nederlandse tak precies maakt, is niet bekend. In totaal had Netflix in het afgelopen jaar een omzet van omgerekend 3,2 miljard euro, tegen 2,7 miljard euro een jaar eerder. De winst kwam uit op omgerekend 83 miljoen euro: een flinke stijging, vergeleken met 12,6 miljoen euro een jaar eerder.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

is het aanbod in Nederland al wat beter (lees: actueler) geworden?
Overzicht van de nieuwste films en tv-serie op Netflix: http://www.flixfilms.nl
Gewoon Hola unblocker gebruiken, dan kan je met 1 druk op de knop naar een andere Netflix wisselen.

Zo heeft de UK vaak wat nieuwere films, en is dat ook de enige Netflix die alle afleveringen van Breaking Bad heeft.

Maar ook daarmee is het aanbod aan films niet geweldig, dus als je geen interesse hebt in de series dan is Netflix de subscription echt niet waard. Het filmaanbod word wel beter maar het meerendeel is nog steeds echt bagger.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 januari 2014 09:10]

tja, het is natuurlijk maar wat jij leuk vindt als films.. als je alleen geinteresseerd bent in de allernieuwste films, tja dan moet je niet op netflix zijn... maar zoals ik snel even kijk (en hoor van enkele andere mensen) dan staan er behoorlijk veel leuke films op..
Het probleem met oude goede films is dat ik die allemaal al gezien heb, en er ontbreekt heel veel van de periode 2000-2010.
Ah dus zo kijken mensen via Netflix UK. Weet ik dat nu ook zat al te zoeken naar VPN maar daar zijn er nauwelijks van die ook lekker snel werken. Dankjewel!
En hier een lijst met alles wat er op Netflix UK te vinden is: http://netflixukcompletel...wed-jan-22-2014.html#more
Hola wil nog wel eens langzaam zijn. Probeer Mediahint
Maar dan betaal je dus ook dubbel neem ik aan?
Nee is gratis ;).
Ik gebruik momenteel: http://www.unblock-us.com/

Werkt snel maar moet je wel voor betalen. Ik ga Hola unblocker eens proberen :)
Kan ook je DNS wijzigen. Netflix kijkt alleen naar welke DNS provider jij gebruikt en waar deze vandaan komt. Zo kun je ook op de PS/Xbox de buitenlandse netflixen benaderen.
Fout, wat deze DNS providers doen (heb er zelf ook eentje voor prive opgezet) is een request voor netflix.com resolven naar hun eigen ip, hier draait vervolgens een SNIProxy op die jouw request forward naar netflix.com. Waardoor dus het request voor jou vanaf die server komt, staat die server in de US, dan krijg je netjes de US versie van Netflix.

Zo kan je dus ook je eigen unblock-us.com maken op een vpsje van 10 euro per jaar, stukken goedkoper dus. En wees niet bang voor dataverkeer, alleen de authenticatie + ophalen van filminformatie ed gaat via de server. Streams worden direct opgezet met de CDN van Netflix.
Interesse? Leuk leesvoer: https://github.com/corporate-gadfly/Tunlr-Clone

Oh ja, als je je ook aanmeld via de US betaal je pak 'm beed 5 euro per maand ipv de 7,99 euro in NL. ;)

[Reactie gewijzigd door cyberde op 23 januari 2014 10:56]

Ah top, was niet op de hoogte van de details.

Ben al blij zat dat het Netflix geen hol interesseert dat we dit als gebruikers doen ondanks dat het tegen de voorwaarden is :P
En daar zit ik dan met mijn Chromecast, die lekker de Google DNS servers hard-coded heeft, en dus niet kijkt naar de DNS settings in DHCP.
Om daarvoor nou een Linux bak neer te gaan zetten die via een packetfilter rule de DNS requests omzet is weer een beetje overkill...
En als je op je chromecast wel NL contentvwil hebben van Netflix? Hoe doe je dat dan?
Nee, je krijgt ALLEEN de NL content. Google vertelt Netflix dat je in NL zit.
Met Chromecast kun je beter plex gebruiken en een eigen plex servertje draaien. Zo maak je je eigen Netflix ;)

http://plex.tv
Dan heb ik een plexpass nodig, en een extra PC. Leuk, maar niet handig.

(edit) En ik gebruik een Raspberry Pi voor mijn 'normale' media center behoeften.
Als er nou een Netflix client voor de RPi was, dan had ik de Chromecast niet nodig...

[Reactie gewijzigd door JAVE op 23 januari 2014 15:38]

Je kan dit ook met een simpel routertje op openWRT of DD-WRT omzeilen. De werkwijze staat omschreven op ( https://support.unlocator...t-to-work-with-chromecast ) De router laat de google dns idle en laat je dan de unlocator dns gebruiken. Werkt perfect voor mijn chromecast.
Dat is dus wat ik eerder al meldde: Een linux bak met een packetfilter rule (Nouja, iptables dan)...

Het is makkelijker voor me om een PC op te tuigen dan een router te scoren en daar openWRT op te gaan zetten. (Ik heb oude pc's zat liggen, in tegenstelling to oude routers :-))

Maar dat is zoals ik al zei overkill; dan had ik net zo goed geen Chromecast kunnen kopen.
Ik kijk de NL content wel (en download de rest)
Ik gebruik een Apple TV met Unblock-US voor DNS. Werkt ideaal! 8 dollar voor Netflix US en 5 dollar voor DNS. Omgerekend kleine 9 euro. Ietsjes duurder dan de 8 euro voor de Nederlandse Netflix, maar voor die ene euro krijg je 100x zoveel content. Absoluut waard!

Hola unblocker is niet bruikbaar op Apple TV als ik het goed gezien had? Ook een interessante oplossing verder.

Geef Netflix Nederland een jaar of twee en de content is aanzienlijk groter. Het kost veel tijd om een catalogus op te bouwen en ze moeten in Nederland concurreren met Videoland e.d. voor de rechten van films en series. Netflix NL heeft voor mij de voorkeur boven alle andere mogelijkheden binnen Nederland. Gebruiksvriendelijk en overal mogelijk om te kijken. TV, mobiel etc.
Nee, klopt. Hola Unblocker is alleen in webbrowsers te gebruiken, dat is wel een minpunt.
Toch blijft het aanbod beperkt, veelal oudere films en/of incomplete series. Het is nog niet de spotify voor films zeg maar en dus geen vervanger van de videotheek of downloaden.
Het model van netflix is ook niet om de nieuwste van de nieuwste films en series te hebben, het is altijd ietsje ouder, maar wat maakt dat uit, als je 1x per maand een film kijkt is het het al waard, ongeveer even duur als een film huren. Kijk je wel vaker een film of zo af en toe een serie dan is het het dubbel en dwars waard.

Ik denk dat zeker in Nederland er altijd nog wel een markt zal zijn voor mensen die de nieuwste series willen downloaden, maar ik denk wel dat Netflix ervoor gaat zorgen dat er veel minder wordt gedownload.
Ja kijk ben je gewent het nieuwste van het nieuwste te kijken is het even wennen, ik download of stream(xbmc) ook altijd me nieuwste series zodra ze uitgezonden zijn in amerika.
Ja toen ik dus net netflix gebruikte vond ik aanbod beetje weinig, maar ik was gewent nieuwste te kijken.
Netflix kan je gewoon nieuwe dingen ontdekken of eens leuks iets terug kijken, als je iets gekeken heb komen er nog paar films en series van zelfde genre die je misschien ook leuk vind.

Je kan sinds een tijdje ook een profiel invullen en aangeven wat je leuk vind, hieruit gaan ook resultaten komen wat je wellicht leuk vind.
vergeet niet dat zij ook wel enkele 'nieuwste' series hebben, namelijk de series die zij zelf produceren en dus niet beschikbaar zijn op andere providers..
En het zijn tot nu toe ook echt goede eigen series die ze hebben, plus het voordeel is dat je niet hoeft te wachten op de volgende aflevering zoals bv bij HBO, netflix pleurt de hele serie in 1 keer erop..
Correct maar het wordt wel steeds beter en de nieuwe releases komen vanzelf wel. Het aanbod zelf alleen is zo groot dat is niet normaal. Ik heb zoveel series al bekeken via Netflix. Serie afgelopen, nieuwe starten! Er staan er zo veel op daar ben je voorlopig nog niet mee klaar dus het is het geld zeker waard!
Idd, het mag dan niet het nieuwste zijn, maar ik kom allemaal leuke dingen tegen die ik anders nooit had gekeken. Andere dingen download ik momenteel nog wel, maar ik hoop dat dat op een gegeven moment ook niet meer nodig is.
Hopelijk gaat netflix zo groot worden dat studio's deals willen sluiten dat afleveringen van series direct na tv premiere op netflix staan. Ik blijf duimen.
Ik ben het totaal met je eens !

Als je daarbij ook beseft dat Netflix maar 8 euro per maand kost mag je het goedkoop noemen vind ik. Het scheelt een hoop tijd ten opzichte van het opzoeken van goede downloads. Als je zoekt op V&A of marktplaats kom je daarbij met regelmaat aanbiedingen tegen die het nog veel goedkoper maken. Of dat laatste helemaal de bedoeling is van Netflix denk ik echter niet.

Zelf heb ik niet een hele snelle internet-verbinding liggen voor Nederlandse begrippen waardoor ik normaal een half uur verder ben als ik iets wil zien. Met Netflix stream je de series en films waardoor je gewoon de film\serie direct kan starten wanneer je dat zelf wilt.

Daarnaast hoef je zelf niks op je PC op te slaan en krijg je eigenlijk altijd wel een goede video kwaliteit en in de meeste gevallen ook met direct de juiste ondertiteling. Dat is zeker handig met films die niet Engels of Nederlands gesproken zijn.

Het beoordelingssysteem binnen Netflix zorgt ervoor dat je een interface krijgt die meer op je persoonlijke voorkeuren van films en series zijn gericht. Deze interface vraagt nog wel wat updates maar werkt over het algemeen wel goed.

Samengevat krijg je dus erg veel voor wat je betaald.
Sterker nog, ik betaal ¤3 per maand. Een family abbo kost namelijk ¤12 per maand (dan kan je op 4 schermen tegelijk kijken) en mijn account deel ik met andere mensen, wat neerkomt dat ieder ¤3 per maand betaald.

Goede deal, al zeg ik het zelf ;-)
Met de goede bronnen en apparatuur kan je hier ook heel ver mee komen.
Goede downloads zijn niet zo moeilijk te vinden, als je weet waar je moet zoeken. En het opslaan (en ook downloaden) kan worden overgelaten aan een (goede) NAS.

Desondanks ben ik het er zeker mee eens dat dit een pracht van een platform is.
Reken het eens door wat een abonnement voor usenet per maand kost. Daarnaast de aanschaf van een NAS + HDD. Daarna kost het nog tijd om het goed te configureren en je moet het (helaas zelf) bijhouden.

Ik heb deze constructie lang gebruikt met een zelf gebouwd mediacenter, maar sinds de introductie van Netflix gebruik ik het nauwelijk meer (steam machine? ;) ).
Qua kosten gaat het nergens over en het is een groot gemak dat je ook zo aan je moeder uitlegt. Ennnnnn fantastische multiplatform support.
Buiten het feit dat ik al 3 jaar op mezelf woon hoeft het met een goede TV + DLNA ook helemaal niet lastig zijn om aan mijn moeder uit te leggen. In mijn geval is dat mijn vriendin geweest.
De NAS heb ik sowieso al wegens het feit dat mijn Ultrabook maar een 128GB SSD heeft, en ik toch mijn data ergens kwijt moet.
Daarbij de 7.50 per maand voor usenet, en ik kan alles precies zo doen zoals ik wil.

Neemt niet weg dat het echt wel een prachtig platform is, zoals ik al noemde. Ieder heeft zo zijn ding natuurlijk.
Netflix is van origine een aanbieder van complete seizoenen en niet elke week een nieuwe aflevering. Meestal moet je wachten totdat een seizoen is afgelopen en dan komt dat seizoen (hopelijk) op Netflix beschikbaar. Aanbod in Nederland wordt steeds beter. Zitten een heleboel goede en populaire series bij! Elke week worden er weer nieuwe video's toegevoegd. Het staat niet stil in ieder geval.

Off topic: In Amerika heb je Hulu en die biedt direct na de tv premiere de aflevering aan. Hulu biedt ook de meest recente series die nu op tv te zien zijn (in Amerika). Kost ook 8 dollar. Ik kijk het zelf via een Amerikaanse DNS. Werkt perfect! Zo kan je eventueel ook naar de Amerikaanse Netflix kijken. Veel groter aanbod, alleen geen nederlandse subs, mocht je dat gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Verwi159 op 23 januari 2014 12:30]

Helemaal mee eens, na Netflix nu 2 maanden in gebruik te hebben ben ik afgestapt met die fascinatie van "het nieuwste". Er is zo enorm veel aanbod wat goed is en niet splinternieuw, dat je altijd iets goeds te kijken hebt.
Voor mijn part mogen er juist wel wat oudere films bij. Soms heb ik wel zin in een goede Hitchcock of een zoetsappige fourties musical, maar die zijn niet goed vertegenwoordigd op Netflix (geen idee of dit soort films wel op de Amerikaanse versie aanwezig zijn).
Persoonlijk vind ik de opzet van netflix leuk. In tegenstelling tot hbo waar films komen en snel weer verdwijnen uit het aanbod. Blijven films en series zitten in het aanbod van netflix. Je hebt dus alle tijd om ze te kijken.

Wel stoor ik mij aan het soms wel heel incompleet zijn van netflix. Zo hebben ze de 2e film met tom hanks over dan browns boeken wel, maar de eerste film niet in het aanbod staan. En ook bijvoorbeeld de 3 films over tolkien lord of the rings. Het 2e en 3e deel wel, het 1e deel heb ik niet kunnen vinden in het aanbod.

Zelf ben ik een western kijker en ook daar is het aanbod karig. Van clint eastwood hebben ze the good the bad and the ugly wel, maar de andere Italiaanse westerns met hem weer niet.
Bij Spotify heeft het ook een paar jaar geduurd voordat het een uitgebreid aanbod had. Toen ze in Nederland begonnen ontbrak er ook heel veel.
Aan dat antwoord heeft natuurlijk niemand iets.

Ben zelf ook nog erg aan het twijfelen om toch een Netflix abonnement te kopen. Misschien zou enige concurrentie op dit vlak wel goed zijn.
http://netflixnetherlandscompletelist.blogspot.nl/

Handig link voor @cramwinckel
dank je wel. Ik heb toen het net uit was een proefabonnement genomen en vond het erg jammer dat de films n het algemeen meer dan 2 jaar oud waren. Dat zal in de loop van de tijd vast wel ook wel beter worden
Inderdaad jammer dat we niet gewoon dezelfde hoeveelheid aan films en series krijgen als de US. Denk niet dat er veel mensen zijn die er enorme ergernis aan hebben als er even geen Nederlandse ondertiteling bij zit.
Dat heeft meer te maken met rechten en distributiepartijen; Europa is een ontzettend gefragmenteerd landschap wat dat betreft. Zelfde reden dat ook Spotify-aanbod per land behoorlijk kan verschillen; niet elke serie/film/album is in elk land uitgegegeven. In de VS is het maar 1 markt, en dus relatief makkelijker om dat aanbod online te krijgen.
Netflix houd je niet tegen je DNS om te zetten naar een amerikaanse, canadese of britse. Of Hola unblocker gebruiken.

Op deze manier heb je een enorme waslijst aan films, series e.d. die niet ondertussen antiek zijn.
Dat roept iedereen wel altijd, maar dat valt best wel heel erg mee. Wij hebben ook dingen die ze in amerika niet hebben (zelf ondervonden door beide versies te gebruiken dmv DNS plugin, bv californication hebben wij maar zij niet).
Wel is het in mijn ervaring zo dat het aanbod in series veel beter is dan in films. Er zijn wel heel veel films, maar ik vind het lastig om er echt wat leuks in te vinden. Aan de andere kant ben ik zelf toch al meer geneigd series te kijken dan films, dus misschien ben ik daar niet objectief in.
De contenteigenaren kunnen niet zomaar lopende contracten schenden om rechten aan Netflix te geven. Als bijvoorbeeld RTL voor de komende jaren exclusiviteitsrechten heeft gekocht voor een bepaalde serie dan kan je dat niet zomaar aan een ander geven.

Voor films geldt hetzelfde. Videoland, UPC, Ziggo e.d. hebben de rechten om nieuwe films snel te leveren en daar betalen ze fors voor. Als de uitgever het dan ook aan Netflix levert hebben ze contractuele problemen.

Zodra contracten aflopen kan Netflix ook rechten krijgen.
Denk niet dat concurrentie heel goed is. Op film/tv-serie gebied kan je namelijk alleen het alleen recht kopen op een film of serie. Is een film of serie bij Netflix te zien, dan kan je deze niet bij iemand anders zien en andersom. Erg vervelende en ouderwetse constructie.
Vind het nog steeds tegenvallen. Ook vreemd dat oudere films zoals LOTR niet eens in HD te bekijken zijn? Verder is het Amerikaanse aanbod een stuk aantrekkelijker en als je niet afhankelijk bent van ondertiteling, raad ik een service als unblock-us aan (DNS forwarder).
Er komt steeds meer bij.
Ook zegt Netflix dat de serie Better Call Saul, een spinoff van de populaire serie Breaking Bad, exclusief via Netflix in Nederland beschikbaar komt. (Van nu.nl)
Nou, het wordt steeds beter, maar het is nog lang niet op het niveau wat de USA heeft...
http://www.flixfilms.nl/ is ook een aardige site qua nieuwe toevoegingen :)

Verder bevalt Netflix me prima, toch al flink wat series op bekeken. Ik denk zelf maar zo, voor de prijs van een 3TB harddrive kan je ook 1,5 jaar Netflixen :+
Je kunt ook een add on in je browser toevoegen waardoor je de Amerikaanse content kunt bekijken. https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/hola/
Netflix moet écht af van Silverlight. Sorry van de off-topic post maar ik ben al een hele tijd bezig met een of andere rot bug in windows 8 dattie mijn silverlight niet herkend. Gebruik asjeblieft iets anders!
kijk je via de browser, zo ja probeer dan eens een andere browser.
of probeer eens de windows 8 app die er speciaal voor is
http://apps.microsoft.com...cd-44f2-8c26-c1d1ae5b13fa
Het aanbod is voor mijn neefjes en nichtjes geweldig goed. Het maakt hun namelijk ook niet uit of ze de lion king één, twee of drie keer al hebben gezien. Dit geld ook voor car's etc.
Zelf kijk ik vooral oudere serie's terug op dit moment denk dan aan:

Robin Hood
Merlijn
Battlestar Galactica
Etc.

En als ik op de pc kijk inderdaad via unblock rustig alles kijken.
En als ik op de pc kijk inderdaad via unblock rustig alles kijken.
Ik heb een smart tv & BD speler. En via unblock-us heb ik nu de keuze NL (op de tv) of US (via de BD speler). Werkt als een trein.
Overigens is de opmerking dat je alleen oude films ziet niet correct, ik heb de laatste tijd nogal wat films gezien die vorig jaar zijn uitgekomen. Dat was echter vermoedelijk wel via de US versie.
Ik heb niet gezegd dat je er alleen oude films ziet...
Ik heb zelf een voorliefde voor oudere films en series...
Ik haal het geld er dan ook ruim uit, zelfs als ik het vergelijk met de marktplaats.nl prijzen die ik normaal betaalde om een oudere series te kijken zo'n 25/40 euro per maand... :P en die verkocht ik weer voor zo'n 20/35 dus koste me 5 euro... met het nadeel alleen één of twee series.
Nu kan m'n vrouw ook meekijken en m'n neefjes en nichtjes ook nog voor één abbo met meerdere apparaten...
Van Merlijn is het de nieuwe serie die op netflix staat :P

Merlin was vorig jaar al weer afgelopen :'(
hmm een winst van 86 miljoen op een omzet van 3.2mld is nog niet echt je van het als ik eerlijk ben. 2,5% netto marge op je omzet.
Aan de andere kant zitten ze natuurlijk nog volop in de uitbreidingsfase, maar ze zouden toch wel richting de 10-15% moeten.
Vergelijk het eens met Spotify, die maken nog steeds geen winst toch? In deze tijden is elk beetje winst welkom. Als ze zo door gaan zie ik het ook alleen maar stijgen.
Zeker waar, maar vergeet niet dat Spotify naast een betaalde dienst ook een gratis dienst aanbied maar die evengoed veel geld aan onderhoud en royalties naar de artiesten kost!

Netflix heeft, op de eerste gratis maand na, uitsluitend betaalde abonnees en zou dus op het eerste gezicht makkelijker winst moeten kunnen maken dan Spotify.
Kost eerder geld aan platenmaatschappijen dan royalties aan artiesten...
Maar winst tov omzet is dan ook erg 'oude economie', dat was vroeger misschien relevant omdat doorlooptijden overeenkwamen met een jaar. Wat wel relevant is, is winst tov geïnvsteerd vermogen. Hoeveel dat is hem ik geen idee van, maar ik gok dat het lager is dan 3 mld.
Tjah, je leest overal alleen maar: "Ik mis het nieuwste seizoen" etc. Ik heb bijvoorbeeld Breaking Bad helemaal gevolgd op Netflix. Toen ik S5 opende zag ik 8 afleveringen. Ik denk: "Ow, dan zal S5E8 wel de laatste zijn". Vol spanning en met popcorn en cola voor de buis kom ik erachter dat ik gewoon 8 afleveringen mis... Dat is soms vervelend. Maar je moet er gewoon aan wennen dat de content niet gelijk is aan wat op tv draait.
Dat komt omdat Season 5 van Breaking bad is opgedeeld in 2 delen ;) Eerste deel (8) was in 2012 2e deel was in 2013 :)
15 februari a.s. gaat Pathé de laatste 8 afleveringen van Breaking Bad in de BIOS laten zien kaartjes kosten 20 euro.
daarom heeft Netflix ze nog niet online gezet.
En Netflix heeft al bekend gemaakt dat eind feb ook de laatste 8 afleveringen online komen. Dus gewoon top!
Ach met VPN heb je alle content van USA/UK/NL en binnenkort mischien ook nog wel Duitsland.
Dat kijk je in een mensenleven niet meer.
hoezo VPN? DNS wijzigen is voldoende, goedkoper en minder latency/ping.
oftopic: Das nieuw voor me. Heb je een link met meer info?
met VPN heb je alle content van USA/UK/NL en binnenkort mischien ook nog wel Duitsland.
Dat kijk je in een mensenleven niet meer.
Dit dus, er komt elke dag veel meer bij dan ik kan consumeren.
Ik hoop nog altijd dat ze snel naar België komen.
Jammer genoeg nog niet uit in Vlaanderen. Nog enkele maanden geduld.
Netflix; fantastisch :) zoveel dingen die ik nu is ben gaan kijken die ik normaal nooit zou hebben gekeken.

Films lopen ze wel heel ver achter heb ik het idee, ik ben zelf meer een series liefhebber, dit is nog wel redelijk actueel.
Ik ben vooral te spreken over het aanbod van series, vooral de netflix originals zijn leuker dan ik had verwacht.

Ik ga nog vaak na de bios, dat in combinatie met netflix is ideaal voor mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True