Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties
Submitter: Reemface

De Kickstarter-inzameling voor Leisure Suit Larry heeft de 500.000 dollar bereikt die nodig is om het project van de grond te krijgen. In de resterende zes dagen probeert de studio de grens van een miljoen dollar te bereiken, om de game groter te maken.

Ontwikkelaar Replay Games heeft via crowdfundingsite Kickstarter 500.000 opgehaald voor de ontwikkeling van een nieuwe game rond Leisure Suit Larry. Het wordt een remake van Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards. Replay wil een remake maken, omdat het 25 jaar geleden is dat de game, de eerste in een lange serie, op de markt verscheen. De studio heeft een licentie op de game gekregen en zich verzekerd van de medewerking van Al Lowe, de bedenker van de oorspronkelijke game.

Nu de ondergrens van 500.000 dollar is bereikt, heeft Replay voldoende geld om de ontwikkeling te bekostigen. De inzameling loopt echter nog zes dagen door en de studio hoopt in die tijd de grens van 1 miljoen dollar te passeren. Dat zou de studio in staat stellen om extra's aan de game toe te voegen, zoals introfilmpjes, tussenfilmpjes, plattegronden, meer dialogen en ingesproken teksten en vertalingen in andere talen dan het Engels. Verder wil de studio verrassingen als easter eggs en minigames inbouwen.

Replay is een van de vele studio's die hun toevlucht zochten tot Kickstarter. De toeloop op de crowdfundingsite begon toen Double Fine ruim 3 miljoen dollar ophaalde voor de ontwikkeling van een nieuwe adventuregame. Inmiddels zijn er inzamelingen voor remakes van Wasteland, Space Quest en Titan Quest, en werkt schrijfster Jane Jensen aan adventuregame Moebius na een inzameling via Kickstarter.

Leisure Suit Larry

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Ik vind de opmerking van 1 miljoen echt wel een slap in the face voor de backers nu de 500k eindelijk bereikt is. Halfweg de kickstarter zag het er naar uit dat de 500k niet gehaald zou worden. Er is enorm veel werk verzet door de backers om de game in de aandacht van de pers en andere gamers te brengen. Ook de backers hebben stelselmatig hun pledge verhoogd om die 500k te bereiken.

Met nog 6 dagen op de teller acht ik het onmogelijk om 1 miljoen te halen. Ze hebben het nu wel bijgesteld naar 750k, maar ook dat zie ik niet gebeuren. En nu lijkt het erop dat de remake enkel maar extra content gaat krijgen als die 750k bereikt zal zijn.

Eigenlijk verwacht ik voor die 500k ook wel al wat extra bij de game dan enkel een HD remake van de originele game. De eerste LSL was een hele korte game (de kortste van alle LSL adventures en ook vrij kort in het toenmalige genre). 500k is trouwens een heel bedrag om een remake te maken van een reeds bestaande game. Ter vergelijking: Tim Schafer (die het ganse kickstart verhaal voor crowdfunded games heeft gestart) vroeg 'maar' 200k voor een old-school point-and-click adventure (de vorige 100k was voor een videodocumentaire die de backers kunnen volgen). 500k is een groot verschil en dit terwijl de producer values voor een reeds bestaande game heel wat lager zijn dan een onbepaald point-and-click adventure dat van scratch moet gemaakt worden.

Stellen dat je nog veel meer geld nodig hebt om de kwaliteit van de remake te verhogen is een open deur intrappen. Maar ik krijg de indruk dat de remake van Larry veel meer geld nodig heeft dan vergelijkbare projecten en daarbij niet dezelfde kwaliteit beloofd.

Om die reden twijfel ik nu om mijn pledge van $169.69 te verlagen naar $15.69... :?
Dat het een remake betreft, is totaal irrelevant met betrekking tot de kosten. Ze moeten ook gewoon van nul beginnen. OK, het verhaal is er, maar dat is nu niet bepaald het onderdeel van het spel waar het meeste geld naar toe gaat. Het artwork, de muziek, de stemmen, het programmeren, het testen... alles moet opnieuw gebeuren.

De zoveelste remake van King Kong of Spider-Man kost toch ook niet minder dan een andere blockbuster omdat het een remake betreft?

Kan je ook ergens aangeven waar Tim Schafer slechts 200K vroeg voor zijn spel? Bij mijn weten was het gevraagde budget 400K en dat was initieel bedoeld voor een kort spel zonder stemacteurs. Bij Larry hebben stemacteurs volgens mij altijd tot het initiŽle doel behoord.
I stand corrected: het gevraagd budget van Tim Schafer was inderdaad 400k: 300k voor het spel en 100k voor de documentaire.

En ik denk trouwens niet dat je 100k uitgeeft aan stem acteurs voor een kort spel zoals LSL in het land of the lounge lizards.

Ik denk trouwens ook dat je de kost onderschat voor het uitschrijven van een script voor een game. LSL: Reloaded heeft dat script al. Dus dat zou mekaar wat moeten opheffen.

LSL in the land of the lounge lizards is ook een kort spel, dus het argument dat de double fine adventure ook kort zal zijn gaat niet op.
Ik moet nog zien of ze de 750k halen; de trend is nu 640k:

http://www.kicktraq.com/p...re-suit-larry-come-again/

Of ze helemaal van nu zijn begonnen kan je ook in twijfel nemen:
Op 14 juni 2011 verkondigde Replay Games aan de rechten gekregen te hebben op LSL en op 28 oktober dat ze alle games wilden gaan heruitbrengen. Daarna heeft het blijkbaar een half jaar geduurd voordat ze een idee kregen waar het geld te halen viel. Vermoedelijk door het succes van Ron Gilbert, anders was er wellicht nog niets gebeurd bij Replay Games, behalve een demo van de eerste lokatie (op straat voor de bar) waar ze dan dat half jaar op gezeten hebben.

http://www.replaygamesinc...ts-to-leisure-suit-larry/
http://www.replaygamesinc...leisure-suit-larry-games/
Die Kicktraq trend klopt niet volledig. Los van het feit dat de trend berekend wordt basis van een gemiddelde over de hele loop van het project, kloppen de cijfergegevens in die grafieken niet. Als je een project neemt dat al afgelopen is en je daar de cijfers in de grafiek van optelt, dan kom je een pak lager uit dan het eindbedrag.

Voor de laatste vijf dagen bijvoorbeeld, toont die grafiek bedragen tussen de 10K en 16K. Ik heb zelf de gegevens van de laatste dagen op vaste tijdstippen bijgehouden en ik kom telkens minstens 20K verschil uit t.o.v. een dag eerder. Ook het aantal backers klopt niet op die grafieken.
Tja het is een beetje dubbel inderdaad. Enerzijds moesten ze natuurlijk wel even de naam weer lospeuteren bij 'Big Software' die de rechten hadden overgenomen op de Larry series, hebben ze Al Lowe weer weten te strikken en hebben ze de originele stemacteurs etc weer bij elkaar weten te rapen. Anderszijds is het inderdaad beetje vreemd dat ze nu bedelen om meer geld.

Maar goed, ze hebben nu de rechten om remakes te maken. Om de rechten te kopen voor een nieuwe game moesten ze behoorlijk wat meer financieen hebben. Vandaar dat ze de keuze hebben gemaakt om eerst 500.000 binnen te halen voor de remakes.

Laten we hopen dat de kwaliteit gewoon weer beetje van het niveau LSL7 zal zijn, dan zullen de meeste Larry fans dik tevreden zijn.
Stellen dat je nog veel meer geld nodig hebt om de kwaliteit van de remake te verhogen is een open deur intrappen.
Maar dat doen ze helemaal niet. Voor de 500.000 dollar die ze hebben opgehaald kunnen ze de remake doen. Maar ze willen graag extra's toevoegen, om de game uit te breiden. Dat heeft dus in principe weinig te maken met het initiŽle bedrag van 500.000 dollar om de originele LSL in een nieuw jasje te steken.
Setting ourselves a new goal of $750,000! so that we can add vastly more content and loads of incredible new features. Al, Josh, the Replay gang and Adventure Mob have a laundry list of bonus features, all aimed at adding length, breadth, and 500,000 new laughs to the original game. Some of the features we'd desperately love to add are: animated intro and cinematic cutscenes, maps, dialogues, more speech, foreign languages, Easter Eggs, minigames (in the LSL tradition: fun to play, easy to skip), new puzzles, new girls, new locations...and that's just the top of the list.
edit: bron: http://www.kickstarter.co...larry-come-again?ref=live

[Reactie gewijzigd door digitalbullet op 26 april 2012 13:59]

-- try'd to fund for the kickstarter, i really enjoyed the previous leisure sweet larry and 15$ is a nice price for a fun game :).

OT:
It just sucks you need a creditcard.. i dont have one (neither do many people i know around me to ask them). cant they just accept a normal bank / pre-paid (paypal)?.
I'd really like to support them by getting the legal copy.
Held!
Ik was eerder al afgehaakt aangezien ik geen cc betaling kon doen. Nu centjes naar Al Lowe. Voornamelijk uit schuldgevoel aangezien ik nooit voor de originele Larry betaald heb (wie hier wel).
Well then, Paypal Away! http://www.replaygamesinc...t-larry-paypal-donations/ (as seen on the kickstarter page!)
Onzin, Paypal kan je zonder problemen koppelen aan je bankrekening. Of je kan natuurlijk ook een 3V of Moneybookers prepaid credit card nemen en die koppelen aan je Paypal. Opladen is simpel: gewoon met iDeal!

Beide werken prima! Een vriend van mij heeft 3V en ik Moneybookers, en tot op heden zijn we allebei zeer tevreden hiermee.

XNPU: Dat is nieuw voor mij. Ik heb Moneybookers nu al 1.5 jaar en nog nooit enig bericht gekregen waarvan ik kan afleiden dat ze mijn gegevens verkopen. Lijkt mij een broodje aap.

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 26 april 2012 14:10]

Moneybookers zou ik eerst even goed naar Googlen. Op webhostingtalk en andere forums lees ik namelijk sterke aanwijzingen dat ze je gegevens verkopen aan casino's.

EDIT: das webhostingtalk.com, niet de .nl versie.

[Reactie gewijzigd door xnpu op 26 april 2012 12:57]

Terwijl van Larry 1 al een officiŽle Sierra remake is geweest in 1991. VGA en volledig "point and click". Benieuwd hoe ze het echt vernieuwend gaan maken...
Zou er weer een cybersniff 2000 systeem komen (Larry 7)?
De screenshots die er nu zijn lijken mij heel veel op dat ze de originele (achtergrond)art gepakt hebben die gemaakt is voor de VGA-remake en deze opnieuw ingescanned.
Het lijkt er misschien op maar het is wel degelijk totaal verschillend.

Hier een linkje naar Lefty's Bar in VGA: http://www.mobygames.com/...he-lounge-lizards-dos.gif
En hier een linkje naar de Full HD versie van de bar: http://www.egmnow.com/wp-...0/Outside-Leftys-Bar2.jpg

[Reactie gewijzigd door Waking_The_Dead op 26 april 2012 14:30]

Ik ben gestopt met Sierra games toen ze naar point and click overgingen. Het leukste van Larry en de diverse *Quest games vond ik juist het puzzelen met de commando's.
Altijd leuk die oude adventures weer een nieuw leven in blaazen, ik wacht met smart op een nieuwe Police Quest.
Ik zie graag Larry, DOTT en Sam en max (laatste bestaat al in nieuwe vorm).

Ik vind het wel jammer dat de oude stijl er niet in houden. De gfx mag best simpel zijn. Dat maakt het spel ook wel weer leuker
Volgens mij is er inderdaad wel een nichemarkt te vinden met mensen (zoals ik) die het leuk zouden vinden om LSL of SQ op de ipad te kunnen spelen.

Het lijkt mij dat dat toch mogelijk moet zijn met een budget dat vele malen lager ligt dan 5 ton.
speel het dan, ScummVM is ook beschikbaar op de iPad...
Dan moet je je iPad wel jailbreaken. Iets waarvan ik me voor kan stellen dat een hoop mensen dat, om welke reden dan ook, niet willen.
Als het dan net zo goed werkt als op mn Android telefoon, dan moet je hem zeker wel jailbreaken voor scummvm :D DOTT en Indiana Jones Fate of Atlantis al uitgespeeld op mn telefoon :D
Ik kan even niet meer achterhalen welk spel het was. Maar er was er een geweest waarbij je kon aangeven of je de nieuwe upgraded graphics wilt zien, of de nostalgische classic graphics.

Volgens mij was het monkey island..

yup: http://www.youtube.com/watch?v=HlgYKwnyVPw

[Reactie gewijzigd door kmf op 26 april 2012 13:05]

In mijn beleving zag Day of the Tentacle (DOTT) er spectaculair mooi uit toen!
Ik zie ze liever een nieuw deel maken.
Ik kan niets anders zeggen dan EINDELIJK weer een keer een point-and-click game. In de goede oude tijd had je deze games in overvloed, maar ze zijn toch behoorlijk uitgebannen door de shooters en RPG's naar mijn idee.

Ze hebben nu genoeg funding om de oude games te rebuilden, maar laten we hopen dat de verkoop hiervan (PC/Steam, via appstore, android market etc) voldoende op gaat leveren om ook een nieuwe larry game te maken (hier hebben ze namelijk nůg niet de rechten voor, dat ging heel wat meer kosten).

Met een donatie van $15 krijg je een digitale download opgestuurd wanneer de game af is, dus op zich wel de moeite waard voor de echte larry fanaten.

[Reactie gewijzigd door Reemface op 26 april 2012 11:22]

Lees maar even bij over Tim Schafer, die heeft dit ook via Kickstarter gedaan en is nu bezig met een nieuwe adventure game :) Hij is wel bekend van Grim Fandango. Dus zo "eindelijk" is het niet :P
Grim Fandango was een super game..
Ik kan niets anders zeggen dan EINDELIJK weer een keer een point-and-click game.
Ik vind het jammer dat het point+click wordt - de originele larry 1 moest je besturen door opdrachten via een prompt te typen. De eerste larry is al eens opnieuw gemaakt met muisbesturing, dus dit kickstarter project wordt een remake van een remake.
Maar je moet natuurlijk wel rekening houden met het publiek van tegenwoordig. Ik denk niet dat er veel games verkocht zullen worden wanneer je opdrachten moet gaan typen. Het point&click gebeuren is natuurlijk ideaal voor de game wanneer deze op tablets/smartphones wordt uitgebracht. Ik vindt het zelf juist prettig om dergelijke games (remakes) te spelen op mijn tablet. Lekker rustig achterover zitten en genieten en af en toe op je scherm tikken!
Het is niet "een remake van een remake". Het is gewoon een nieuwe remake. Dat er al een remake bestaat, doet niets terzake. Om de een of andere reden vind ik "een remake van een remake" zo denigrerend klinken - ook al bedoel je dat misschien niet zo.

Ik vind het ook wel jammer dat ze de parser er niet optioneel aan toevoegen (dat heb ik gevraagd via Kickstarter en van Replay Games zelf negatief antwoord gekregen). Op die manier zouden ze de mogelijkheid kunnen bieden om bepaalde extra's enkel maar te laten vinden via de parser terwijl de mainquest volledig met de muis bestuurbaar is.
Telltale Games heeft een hele batterij aan games gemaakt die point-and-click zijn:
- Sam and Max
- Back to the future
- Monkey Island
- Wallace and Grommit
- Hector

Die laatste kan ik zeker aanbevelen. Meeste zijn trouwens verkrijgbaar voor iPad / Mac.
Verder wil de studio verrassingen als easter eggs en minigames inbouwen.
Het casino was toch al een mini game? :)

Voor welk systeem wordt dit uitgebracht eigenlijk? Heb erg genoten van de Monkey Islands op de iPhone, maar die had ik dan ook nog nooit gespeeld.
PC, Mac, iPad, Android tablet.
En als ze nog meer ophalen ook Linux.

Zie deze FAQ.
PC, Mac, iPad, Android tablet.
En als ze nog meer ophalen ook Linux.
linux = pc
Toch niet. Met PC wordt hier wel degelijk Windows machines bedoeld. Linux ontwikkeling staat apart vermeld.
Casino.. hoe ging dat ook alweer.. oh ja: gewonnen? Save game! Verloren? Restore game! ;)
While I'd like to say we're stopping here, I just can't. We want to hit our next milestone of $750k so we can add what you guys have voted (forums.replaygamesinc.com) for: more game play!!
Bron

De volgende mijlpaal is $ 750.000, ik zie nergens iets van $1 miljoen staan. ;)
Overigens ben ik wel benieuwd in hoeveel dagen ze dit bedrag hebben opgehaald, op het moment vind ik helaas niet wanneer het kickstarter project precies is gestart.

Edit: Als ik het goed heb is het project 2 april gestart. In 25 dagen hebben ze dit dus op weten te halen, erg netjes!

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 26 april 2012 11:14]

Het momentum zit ze mee want Kickstarter is op dit moment hot. Over een half jaar, of een half jaar geleden was ze dit nooit gelukt. Dus heel slim om het nu te doen.

Het grote nadeel van Kickstarter is natuurlijk dat je nooit weet wat de uiteindelijke kwaliteit is en dat het lang duurt voordat je het product in (virtuele) handen hebt. Ik zie genoeg projecten waarvan ik denk : jaja. Ik denk dat veel mensen dan ook kiezen voor 'veilige' investeringen zoals Larry.

En als ze het een beetje slim aanpakken, bouwen ze meteen een mooie engine voor de remakes voor al die andere games :)

[Reactie gewijzigd door Marcelloz op 26 april 2012 11:16]

Niet alleen dat, maar er is geen zekerheid dat het product ook uiteindelijk werkelijk afgemaakt wordt.
Het zou leuk zijn als je net als de nieuwe Monkey Island kunt schakelen tussen de oude en nieuwe versie.
Ben blij! Wat mij betreft mogen de adventures terug komen, was er vroeger verslaafd aan, en heeft mij heel wat Engels bijgebracht. Vanaf dag 1 Space Quest, Police Quest en alle andere Quest series allemaal gespeeld. Zat je soms dagen vast op ťťn punt, en er was nog geen internet om even snel een walkthrough te raadplegen. Wat een tijd! Als je vast zat kon je een brief sturen naar de Sierra Hintline. Heb het wel eens gedaan toen ik vast zat in King's Quest 4. Ruim een maand later een brief terug met een hint en kon ik pas weer verder. _/-\o_

De Two Guys from Andromeda (makers van de Space Quest serie) zijn ook weer bij elkaar en gaan proberen een nieuw spel te maken, zie hier.

Vond de Police Quest en Space Quest series toch wel de beste, en later Gabriel Knight!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True