Pc-versie Deus Ex wordt met OnLive-code geleverd

Amerikaanse gamers die de pc-versie van Deus Ex: Human Revolution kopen, krijgen er een code bij om het spel ook op OnLive te spelen. De cloudgamingdienst maakt het spel hiermee ook speelbaar op Macs, televisies en in de toekomst tablets.

Amerikaanse gamers die de pc-versie van Deus Ex: Human Revolution in de winkel kopen, krijgen een OnLive-code om het spel ook via de cloudgamingdienst te kunnen spelen, schrijft Gamasutra. Het is voor het eerst dat een OnLive-code bij een retail-versie van een pc-game wordt gebundeld. De pc-versie van het spel maakt gebruik van Steam, omdat beide diensten verder niet zijn gekoppeld, krijgen gamers in essentie het spel dubbel.

De OnLive-actie geldt alleen in de Verenigde Staten, waar de cloudgamingdienst sinds juni 2010 beschikbaar is. OnLive komt in het vierde kwartaal van 2011 naar het Verenigd Koninkrijk, op een nog onbekende datum daarna zal de dienst in België worden gelanceerd. Het is nog niet bekend wanneer Nederland aan de beurt is.

Gamers in de Benelux krijgen een andere extra als ze het spel in de winkel kopen, namelijk een tweetal dlc-pakketten. Het Explosive Mission Pack en Tactical Enhancement Pack voegen respectievelijk een nieuwe missie en nieuwe wapens toe. Deus Ex: Human Revolution ligt op 26 augustus in de winkel en verschijnt ook voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Tweakers.net beoordeelde het spel met een negen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Bart de Water

Nieuwsposter

24-08-2011 • 16:48

35

Lees meer

Reacties (35)

35
35
26
2
0
5
Wijzig sortering
Even een kleine waarschuwing voor diegenen die 'm bij Gamestop willen halen: Gamestop heeft zijn werknemers de opdracht gegeven om de doosjes te openen en de OnLive coupon er uit te halen, en deze bij verkoop niet mee te leveren. Wat ze hier doen is niet legaal; ze verkopen een incompleet product alszijnde een compleet product. Je hebt recht op die coupon, dus controleer of ie er in zit vóór je de winkel uit loopt.

Het zal er wel te maken hebben dat OnLive een concurrent is van een dienst die ze zelf aan het ontwikkelen zijn.

Bron:
http://arstechnica.com/ga...moving-free-game-code.ars
GameStop haalt het spel nu maar uit de schappen: http://kotaku.com/5834169...-following-onlive-debacle
En zit de coupon er niet bij: met bon terug naar de winkel en je geld terugeisen.
Ik ben persoonlijk tegen onlive.

Ik vind het principe van games spelen DMV streaming video niet erg fijn, want het brengt veel nadelen met zich mee. Het brengt de consument NOG verder van zijn product af. Ik vond het persoonlijk al vervelend dat games bijv. aan steam verbonden worden en dat je afhankelijk bent van steam als DRM. Gelukkig dat steam een beetje soepel is. Maar wat als je een game op onlive hebt? Wat als hij slecht geoptimaliseert is op de PC zoals BFBC2? Settings.ini kun je niet bij. Het staat op de cloud. Wat als je mods wilt installeren voor fallout new vegas en de script extender om ze te kunnen draaien? Kan niet, cloud.

Cloud services zijn machtig handig, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik wil toch liever de data op m'n eigen PC hebben staan, en mee klooien mits nodig. Want ietse rigide als dit is niet precies waar gamers op wachten.

Heeft iemand de gebruiksvoorwaarden ook gelezen? Ze hebben het recht om je account te bannen/blokkeren/verwijderen zonder opgaaf van reden. Dit is de meest brute vorm van DRM. Dat het product zo ver van je af staat dat je de game niet eens KAN aanpassen. Mischien klink ik nu paranoia, maar dit is volgens mij allesbehalve een positeve ontwikkeling, in de wereld van online passes, constant-internet DRM, etcetera. Is dit meer een soort doorontwikkeling hiervan dan gewoon een cloud service. Geef mijn portie maar aan fikkie.
Maar het biedt ook een grote hoeveelheid voordelen. Straks hoef je voor je game geen dure PC / Console aan te schaffen. Gewoon één klein kastje en een controller (of een PC client te downloaden voor je oude PC) en je kan elk spel spelen.

Daarbij heb je precies hetzelfde als bij een MMORPG. Je draait dan ook alleen een client op je PC. Oké dit is dan wel het volledige spel ipv een video-stream. Maar zonder servers of internetverbinding heb je er niks aan. En ook dan heb je een overeenkomst die beperkend kan zijn.

Ik heb tot nu nog enkel demos op OnLive gespeeld, maar het is zeer zeker de moeite waard. En ja die demo's zijn het volledige spel voor 30 minuten. Dit terwijl je bij gewone releases blij mag zijn dat je een demo krijgt! En dan nog zijn die van een oude versie van de game en maar 1 of 2 levels.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 8 augustus 2024 10:55]

Ik neem het kopen van dure hardware voor lief als ik mijn game-ervaring daardoor 100% kan aanpassen naar mijn wensen. Dat is ook het hele punt van het hebben van een gamepc, amirite
En bij een misstap, ook al is die niet waar, is je hele account geblokkeerd....nice hoor...Ik koop liever een pc.

Kijk eens naar de prijs van je spellen collectie, en bedenk je eens dat elke willekeurige service straks in een keer die hele collectie waardeloos kunnen maken als zij vinden dat dat juist is.....En bedenk nu nog eens of een pc van 1500 euro per 3 jaar niet een betere inverstering is....
Maar een van de beste zaken van PC gaming is meteen weg
De modding en communitie scene.

Want hoe ga je nog mods installeren als je het spel zelf niet eens op je pc heb draaien
Daarom wil ik dit soort systemen ook niet, ik wil mijn spellen waar en wanneer ik wil kunnen gebruiken zonder gezeik, en als dit niet het geval is gooi ik er gewoon een crack overheen.

STEAM is nog tot daaraantoe omdat je spellen lokaal opgeslagen worden, zelfs als STEAM er uit zou gaan of je zou blokkeren, kun je er nog steeds een crack overheen gooien.

DRM is de laatste jaren ver genoeg tot nadeel geworden van de betalende consument, en gelukkig kunnen PC-gamers wel makkelijk terug slaan als ze het er niet mee eens zijn.
En dan ben je ook nog afhankelijk van je internet dat niet down moet zijn, de servers die niet down moeten zijn, het bedrijf dat niet failliet moet gaan EN ze loggen elke stap die je speelt, tot ziens privacy!

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 30917 op 8 augustus 2024 10:55]

Opzich wel een goede deal, cloud gamen op systemen/apparaten die anders de game in kwestie niet ondersteunen.

Ik heb alleen vernomen dat OnLive soms lagged op een manier dat het gamen niet meer leuk is. Dat is ook echt de archillespees van het hele platform: zolang er geen prioriteit wordt gegeven aan de packages van OnLive, zullen die moeten concurreren met al de rest van 'het internet'.
Valt mee hoor, als je een beetje verbinding (10mbps+) kan je niet-shooters prima spelen. Ik vind 't als iets meer hardcore-gamer nog te veel, maar 't wordt de lag wordt elke maand kleiner. Geef het nog 2 jaar en je hebt perfect beeld en nauwelijks lag.

Ik woon trouwens in de US.

[Reactie gewijzigd door kikibu op 8 augustus 2024 10:55]

Opzich wel een goede deal, cloud gamen op systemen/apparaten die anders de game in kwestie niet ondersteunen.
Het is omgekeerd natuurlijk, de game ondersteund die systemen niet.
Alleen als je bagger internet hebt. Ik heb het geprobeerd (vanuit Nederland) en de ping is vrijwel altijd voldoende om te gamen. Als het ook in Nederland komt ga ik ervan uit dat de beeldkwaliteit ook omhoog gaat (die word geschaald volgens de verbindingssnelheid) en mijn scherm is 1280x800 dus 720P is voldoende.
Eindelijk fatsoenlijk gamen op de Mac!
Mooie deal, maar wat ik me dan af vraag: Hoe lang mag je dan spelen in de cloud? Ik kan me voorstellen als jij 5 jaar dag-in dag-uit speelt dit nog redelijk wat kosten voor OnLive mee brengt...?
Dit is zo'n goede reclame voor onlive dat wil je niet weten. Ik wed dat ze die code gewoon gratis weggeven. Ze hebben heel vaak al acties voor <$10 voor topgames.

Ze rekenen er op dat al die nieuwe gebruikers nu onlive gaan proberen en dan een percentage 'hooked' is en meer spellen koopt voor het premium bedrag, of de playback bundle koopt voor $10 onbeperkt 60+ games spelen.
Als jij een game koopt mag je onbeperkt spelen, je kan ze ook huren (playpass) en er is een abonnementsservice (met gratis games).
Mijn legale kopie komt vandaag of morgen uit Engeland, ben benieuwd! :)

Had gehoopt op een STEAM key zodat ik hem daar in vervolg kan downloaden en de DVD zodoende niet meer nodig heb.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 8 augustus 2024 10:55]

Deus Ex gebruikt Steamworks als ik me niet vergis, in principe heb je dan het schijfje idd niet nodig en kan je na het invoeren van de key het spel dmv Steam downloaden.
tja, je had hem ook volgens mij kunnen pre-ordenen bij steam. Dan begint die donderdag met downloaden en geeft ie hem vrijdag vrij :)
Ik heb al dagen meer dan 8 gigabyte data van steam data voor Deus Ex 2 binnen. Daarna zijn er nog een paar kleine updates binnengekomen. Waarom het spel hier pas zo laat vrijgegeven wordt weet ik niet, Amerika kon er gisteren al mee aan de slag :(
Mijn kopie is maandag verstuurd en vandaag aangekomen :)
Die download begint gewoon op het moment dat je pre-ordered.
Steam noemt dat preloaden. Op het moment dat het spel 'uitkomt' kun je het voor het eerst starten.
Dat is een mooie actie, te hopen dat meer uitgevers dit gaan navolgen.
Vraag me alleen af of de status op een centrale server buiten Steam/OnLive wordt bewaard, zodat je op twee platformen door kunt spelen. Dat zal wel niet...
lezen:

"... omdat beide diensten verder niet zijn gekoppeld, ..."

hoe ga je zonder koppeling iets in beide gebruiken?
Grappig dat een keer België als eerste wordt gekozen. Heb er toendertijds al eens iets over gelezen toen OnLive uit kwam.

Verder lijkt me Deus Ex wel leuk om te spelen, maar zal het niet kopen/pre-orderen... ff kijken bij vrienden dus :)
Vorig jaar rond noveber stond er op onlive.be dat ze aan het beta testen waren en dat de service vroeg in 2011 publiek zou gaan...
*insert datalimit joke here*

Toch wel een teken dat het internet daar flink aan de beterende hand is geweest, anders kan ik me niet voorstellen dat er voor België gekozen zou worden. Streaming media is immers zo goed als onmogelijk bij datalimieten.
Plaatje onder het artikel doet me gelijk denken aan een Futuremark benchmark van een paar jaar terug.

Of je nu via steam of Onlive speelt,...blijft een en het zelfde spel,en hoewel het kan,lijkt het me stug dat je ooit tegelijk op een machine via steam en Onlive speelt.Dus zeggen dat je 2 games voor de prijs van een krijgt,is de grootste onzin.
Maja genoeg mensen die erin gaan trappen.

Word beetje moe van DLC's extra's die als bonus uit het spel zijn gesloopt om ze vervolgens achteraaf erbij aan te schaffen.
Leuk dat je het er nu "gratis"bij krijgt,i.p.v de mogelijkheid om het via ofwel steam en/of Onlive te spelen.
Of je nu via steam of Onlive speelt,...blijft een en het zelfde spel,en hoewel het kan,lijkt het me stug dat je ooit tegelijk op een machine via steam en Onlive speelt.Dus zeggen dat je 2 games voor de prijs van een krijgt,is de grootste onzin.
Moet ik nog wakker worden, of zeg je in die uitleg van jouw dat je juist wel 2 versies krijgt voor 1 prijs

Je kan zelf dus op steam spelen, en als je wil geef je die onlive code weg zodat iemand anders via onlive kan spelen.... dat staat toch echt gelijk aan 2x het spel hebben

edit: na bakje koffie zie ik het beter
Hoe willen ze in godsnaam checken of je ook op steam aan het spelen bent als je inlogd op onlive? aangezien de services niet gekoppeld zijn

[Reactie gewijzigd door Sinester op 8 augustus 2024 10:55]

Anoniem: 194249 24 augustus 2011 18:29
Ik had het beter gevonden als ze gewoon een applicatie hadden meegeleverd waardoor je zelf op je eigen pc thuis een game kunt streamen naar een van je apparaten
Wat zijn hier toch een hoop zuurpruimen en boe-roepers zeg. Het is toch mooi dat bij een legale aankoop mensen de mogelijkheid krijgen om het ook nog te installeren op een ander medium. Even snel een spelletje pakken op de tv is mogelijk, om vervolgens in bed nog even verder te gaan op de iPad of god forbid de iMac. Natuurlijk is het systeem nog niet perfect, maar het bied een mogelijkheid tot de nieuwste games voor mensen die niet graag constant nieuwe hardware kopen. Dat men de code bij een legale pc versie geeft toont toch juist aan dat men niet wil concurreren maar een soort van nieuwe functie naast de consoles en de pc wil innemen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.