Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties
Submitter: Rik027

Rockstar heeft bekendgemaakt dat LA Noire deze herfst voor de pc zal verschijnen. De pc-versie van het detectivespel krijgt mogelijkheden om aanpassingen te doen en de graphics worden opgepoetst. Deze versie zal ook 3d-beelden ondersteunen.

De pc-port van LA Noire wordt uitgevoerd door Rockstar Leeds en niet door de oorspronkelijke ontwikkelaar Team Bondi. Op welke datum in de herfst de pc-versie verschijnt, is nog niet bekend. Ook is nog onbekend wat de minimale systeemeisen van het spel zullen zijn, maar Rockstar belooft dat het op een scala aan computers speelbaar zal zijn.

Voor de pc-versie belooft Rockstar diverse aanpassingsmogelijkheden, zoals het veranderen van de gebruikte toetsenbord- of gamepadknoppen. Ook wordt LA Noire op de pc voorzien van opgepoetste graphics en komt er ondersteuning voor 3d-beelden. Rockstar maakte niet bekend of de de pc-versie standaard wordt voorzien van de downloadable content die in de tussentijd uitkomt.

LA Noire verscheen op 17 mei voor de PlayStation 3 en Xbox 360, en Tweakers.net beoordeelde het detectivespel met een 8. Volgens Rockstar zijn er inmiddels 4 miljoen exemplaren van LA Noire verkocht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Het was maar een kwestie van tijd voor dit bekend werd gemaakt vind ik. Nu alleen maar hopen dat het niet zo een slechte port als GTAIV was. Ik hoop tevens ook dat er misschien aan de handing van de voertuigen wordt getweaked.
Het was maar een kwestie van tijd voor dit bekend werd gemaakt vind ik
Hoezo? Red Dead Redemption is ook nog niet door R* naar de pc gebracht.
Er werd massaal door pc gamers op fora over geklaagt dat er geen PC versie was.
Er staat ook in het officiële bericht van R* dat ze de gamers aanhoren, zonder al dat geklaag, hadden ze dit niet gedaan.
Ik denk eerder dat de de keuze is van de onafhankelijke ontwikkelaar (Team Bondi) dan van de uitgever zelf. Zoals Gunner al aanhaalde krijgen Midnight Club LA en Red Dead Redemption geen PC versie, omdat het allemaal eigen ontwikkelde games zijn. Wat bij L.A. Noire dus niet het geval is.
L.A .Noire krijgt alleen een PC versie omdat de console versie slecht verkoopt.
PC versie zou dan ook niet denderend verkocht worden aangezien deze vooral gedownload zal worden.
onzin...alleen blijven de verkopen achter bij Red Dead Redemption. Logisch, omdat La Noire veel meer een niche game is dan RDR.
L.A .Noire krijgt alleen een PC versie omdat de console versie slecht verkoopt.
Kan jij wel lezen, er staat toch echt: LA Noire verscheen op 17 mei voor de PlayStation 3 en Xbox 360, en Tweakers.net beoordeelde het detectivespel met een 8. Volgens Rockstar zijn er inmiddels 4 miljoen exemplaren van LA Noire verkocht.

Nou sorry hoor maar 4 Miljoen in 5 weken vind ik niet bepaalt slecht.

Maar dit lijkt me een toffe game om te hebben op de PC, met mooie gezichtsuitdrukkingen.
Heb je hier een bron voor?
http://www.gamer.nl/nieuw...ng-voor-pc-door-piraterij

nieuws: BEA: verkoop pc-games in België met 13% gedaald door piraterij

http://www.pcgamespecial.nl/?itemid=7260

Fitch beweert dat van alle in de VS gespeelde PC games maar liefst 80% op illegale wijze is verkregen. Dit al belachelijke hoge percentage ligt in Europa zelfs nog hoger, op bijna 90%. De Aziatische landen spannen (zoals wel vaker met copyright-gerelateerd zaken) de absolute kroon, de teller komt angstvallig dicht tegen de volle 100%. Het was natuurlijk algemeen bekend dat software- en gamepiraterij de pan uit begint te reizen, maar deze cijfers maken dit toch nog eens pijnlijk duidelijk.

...
Wanneer een pc versie en een PS3 versie uitkomt van een game download ik vaak eerst de pc versie en wanneer deze game mij bevalt koop ik de originele PS3 versie in de winkel. Aangezien ik al héél veel flopspellen heb aangeschaft, die ik maximaal een uur heb gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Neckronis op 24 juni 2011 10:37]

er is veel piraterij ja. maar dat wil niet zeggen dat het slecht gaat met de pc gaming. integendeel, een rapport van de PC Gaming Alliance (PCGA):

"Among the key findings: the global PC games market continues to show surprisingly strong growth in 2010, reaching a record $16.2 billion. This represented overall growth of 20% over 2009. No geographical market segments tracked showed a decline in 2010 in overall PC game revenue. "

bron:
http://www.pcgamingallian...nload.asp?ContentID=19906

Er is dus wel degelijk geld te verdienen met pc games
In het artikel wordt helaas niet vermeld met welk business model zij het geld verdienen. Krijgen zij de meeste inkomsten door hun product te verkopen in winkels(retail)? of verdienen zij het meeste geld met In-Game Advertising, Around-Game Advertising, sponsored games, Micro-Transactions (pay for better items etc) en zo zijn er meerdere manieren om geld te verdienen in deze branche zonder je game te verkopen in de winkels(of te wel zij verdienen ook geld aan mensen die de game illegaal spelen).

Belangrijk stukje van het artikel:
http://www.pcgamingallian...nload.asp?ContentID=19906

"“The spotlight has definitely shifted back to the PC game market. A few of the biggest factors
fueling this movement are innovative business models making games more accessible with digital
distribution, free to play, and online"


Er is zeker degelijk geld te verdienen met pc-games daar ben ik het helemaal mee eens, mijn punt was alleen dat de PC games steeds minder verkocht worden in de winkels door de piraterij en dat de games die op de Consoles uitkomen daar minder last van hebben, ik bedoelde niet dat er door de piraterij steeds minder geld met de PC -games verdiend wordt.

[Reactie gewijzigd door Neckronis op 24 juni 2011 12:10]

mijn punt was alleen dat de PC games steeds minder verkocht worden in de winkels door de piraterij en dat de games die op de Consoles uitkomen daar minder last van hebben, ik bedoelde niet dat er door de piraterij steeds minder geld met de PC -games verdiend wordt.
Vind ik ook onzin want als een Spel goed of leuk is wil je hem 9 van de 10x koppen, moeten ze niet zo veel slechte Console Ports uitbrengen op de PC, en er word ook minder spellen verkocht in Winkels omdat steeds meer de spellen kopen via Steam, en andere zulk soort bedrijven.
wij van WC-eend adviseren.......

Niet echt representatieve cijfers overigens....
Met multiplayer heb je altijd een geldige key nodig.
Die belachelijk hoge percentages komen dan ook vooral omdat ze ver naar boven zijn afgerond.
Het ene spel word dan misschien meer illigaal gedownload... maarja, je kan me niet vertellen dat die bijna 3 miljoen battlefield bad company 2 online spelers het spel allemaal illigaal hebben. Sterker nog, dat is niet eens mogelijk volgens mij.

stats: http://bfbcs.com/
Wanneer een pc versie en een PS3 versie uitkomt van een game download ik vaak eerst de pc versie en wanneer deze game mij bevalt koop ik de originele PS3 versie in de winkel. Aangezien ik al héél veel flopspellen heb aangeschaft, die ik maximaal een uur heb gespeeld.
Ik vind dat niet echt een goed argument om je eigen illegale downloade maar goed te praten, een heel slecht argument zelf.
Kan je dat ook beargumenteren? Wel heel zwak om iemands argument af te kraken zonder argumenten, beetje laag niveau.
Wanneer een pc versie en een PS3 versie uitkomt van een game download ik vaak eerst de pc versie en wanneer deze game mij bevalt koop ik de originele PS3 versie in de winkel. Aangezien ik al héél veel flopspellen heb aangeschaft, die ik maximaal een uur heb gespeeld.
Nee aangezien de PS3 spellen veel duurder zijn dan PC spellen.
[...]
Ik vind dat niet echt een goed argument om je eigen illegale downloade maar goed te praten, een heel slecht argument zelf.
Waarom downloaden mag in Nederland, dus laat hem zijn gang gaan, ik ga ook niet eerst 30 a 50 euro uitgeven voor een spel om er later achter te kommen dat hij niks is.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 24 juni 2011 13:07]

Software downloaden MAG NIET !
Films en muziek is een ander verhaal.
Waarom downloaden mag in Nederland, dus laat hem zijn gang gaan, ik ga ook niet eerst 30 a 50 euro uitgeven voor een spel om er later achter te kommen dat hij niks is.
Downloaden in het algemeen ja. Wat echter niet mag is het downloaden van materiaal waar je geen cent voor hebt betaald en waar je wel voor betalen moet. Dat noemt men ook wel diefstal.
En tja, dat je vervolgens iets in huis haalt wat niet helemaal naar wens is komt omdat je de risico genomen hebt. Dan moet je achteraf niet gaan mekkeren als het een miskoop blijkt te zijn. Je hebt het zelf in de hand. Het illegaal downloaden is geen vrijbrief daarvoor.
Opmerkelijke beweringen voor een industrie die meer groei vertoont dan alle console game verkoop bij elkaar genomen:
http://www.rockpapershotg...g-pc-games-revenue-up-20/
We’re all doomed! Time is running out! What will stop the death of PC games? Perhaps continuing to get bigger each year, with a 20% annual rise in revenue in the already enormous market could help. Once again, our favourite format failed to meet the expectations of the publishing industry, and went and sold billions of dollars worth of games. What is it like, eh?

The PC Gaming Alliance (the scraps of it that remain, anyway) has published a “Horizons” report. Ahhhhhh, horizons. I feel like having a little weep of contentedness. In it they reveal that the PC market scored $16.2 billion in revenue in 2010. Sell your PS3, it is OUR DAY.

Of that money more than a quarter came from China alone, responsible for $4.8bn. But then they also have a fifth of the population of the planet living there, so that’s about right, really. Another 7.3bn, according to some rugged chap called Alec Meer on Games Industry, came from the UK, US, Germany, Korea and Japan. Which is an increase of 19%.

I’m not sure it’s altogether too helpful that an organisation named “The PC Gaming Alliance” should choose the frame the news as following:

“The global PC games market continues to show surprisingly strong growth in 2010, reaching a record $16.2 billion.”

“Surprising”? That inspires confidence.

“The spotlight has definitely shifted back to the PC game market,” says the PCGA president, Matt Ployhar, going on to cite digital distribution and free to play models. He then added, “along with game formats embracing the shifts occurring in the evolution of the PC ecosystem to remain more profitable”, which made me do a bit of sick.

Of course, you have to assume a bit of guestimating to these figures, what with Valve still (madly) refusing to release Steam sale figures. With around 70% of the digital market, that’s a hefty chunk to be guessing at. But there’s little doubt the PC is thriving, against all the inane wittering of idiots.

And they’re optimistic. The report, only available to those in the super-expensive PCGA club, says that they expect the business to continue growing, reaching $23bn by spaceyear 2014.

So there you go. Next time someone tells you that PC gaming is dying – well, do what you did before – delete them from your friends list, cross them off your Christmas card list, and add them to your Shitlist.
Sorry hoor vriend, maar als je anno 2011 nog beweert dat de ontwikkeling van PC games als een soort geketende lazarus bekogelt wordt door die boze piraten, dan heb je óf niet echt opgelet 't afgelopen decennium, óf je slikt doelbewust die zelfde Kool-aid die Bobby Kotick zo'n jofele figuur maakt.
Damn, ik moet zeggen dat ik hier echt na uit kijk. Het spel ziet er zo vet uit.
Ik zou willen dat er meer games waren die zo'n filmische wereld neer zetten waar je zelf rond kan lopen.
Maar idd, als dit weer een slechte port word is het echt jammer.
ik hoop echt dat die nice wordt opgepoetst voor de pc. dit zijn echt van die games die eigenlijk ook gelijk op de pc gereleased moeten worden. omdat de pc toch de beste grafische weergever blijft ;)
Blijkbaar zijn er redenen om dat niet te doen. Ik denk dat pc-gamers van geluk mogen spreken omdat piraterij gewoon een probleem is en blijft.
En op de xbox 360 en PS3 is piraterij geen probleem? Consoles games (Killzone 3, Bulletstorm en Halo Reach als voorbeeld) krijgen altijd eerder een "illegale release" dan PC games omdat ze niet gekrakt hoeven te worden, sterker nog ze worden eerder gereleased dan ze in de winkel verschijnen.

Denk zelf dat het minder met piraterij te maken heeft, maar meer met geld die Sony/MS betaalt.

[Reactie gewijzigd door mountain_orc op 24 juni 2011 09:14]

En op de xbox 360 en PS3 is piraterij geen probleem?
Veel, veel en veel minder natuurlijk.
Bron?

Ik betwijfel dit namelijk, al sinds het PS1 tijdperk kan ik me herinneren dat mensen hun console laten ombouwen om dan vervolgens cdtjes te bakken.

Ik kan me niet voorstellen dat dat in het tijdperk van high-speed internet, torrents en nieuwsgroepen anders is.

Dat hele geroep van "Alleen op PC wordt veel gepirate" komt gewoon van de consolefabrikanten.
Knip

Dat hele geroep van "Alleen op PC wordt veel gepirate" komt gewoon van de consolefabrikanten.
Even een torrrentje/nzb downloaden en vervolgens mounten, installeren en er een crack overheen kwakken wat allemaal netjes staat beschreven in de DoNotReadMe.txt is natuurlijk een heel stuk makkelijker als je hele console laten ombouwen/flashen he :)
Plus dat je bij gemodde consoles ook direct meerdere problemen krijgt, Xbox Live bijvoorbeeld.
Even een torrrentje/nzb downloaden en vervolgens mounten, installeren en er een crack overheen kwakken wat allemaal netjes staat beschreven in de DoNotReadMe.txt is natuurlijk een heel stuk makkelijker als je hele console laten ombouwen/flashen he :)
Plus dat je bij gemodde consoles ook direct meerdere problemen krijgt, Xbox Live bijvoorbeeld.
Op pc heb je bijvoorbeeld ook te maken met virussen, maar ik snap je punt, er is wat minder moeite voor nodig dan op de console, maar dat houdt mensen niet tegen om het te doen, de Wii bijvoorbeeld is heel eenvoudig te softmodden, dan kun je gewoon elke game branden en spelen. Bij de PS3 en Xbox kost het wat meer moeite idd.
Ehh, console hacken doe je maar 1x en je kan direct een hele zut spellen spelen. Bij de PC zal je dat toch echt per spel moeten doen, waarbij je ook nog moet hopen dat er daadwerkelijk een "gepatchte" versie van is.
Tevens kan je met een console vaak nog online met gecrackte spellen (in ieder geval totdat die gebant wordt) waar dat met de PC maar heel sporadisch mogelijk is.
Het probleem bij.consoles is dat een (perma)ban, invloed heeft op al je games waar het bij de pc maar 1 game is. Daarnaast heb je op de pc ook meer workarounds.
En hoe krijg je die games naar je officiele console? Doorgaans kun je niet blijvend met je gemodde console op XBL blijven, sterker nog een ban is een kwestie van tijd, ook ben je je garantie kwijt.

De originele xbox werd idd helemaal kapot gemod(sterker nog het apparaat werd eindeloos veel uitgebreider en veelzijdiger na te zijn gemod). Met een 360-mod kun je niks anders dan gekopieerde games draaien, met alle rompslomp die er bij komt kijken(branden op de juiste snelheid, bepaalde types DVD-r's inzetten), terwijl je naar de xbox1 gewoon ISO's opent, een directory aanmaakt op de XboxHD, al dan niet vervangen, overpompt met total commander en zo vrolijk aan het gamen slaat. Winstgevend aan die oudere machines nu weer is dat de controllers weer schandalig duur zijn.

De groep van fanatieke gamers die met een gemodde 360 loopt te rommelen is kleiner dan je denkt.
Bron?

Het gejohannes met dvdtjes branden is peanuts. Ik weet niet wat jij leest of hoort, maar je hoeft maar 1 keer de instellingen aan te passen (en die zijn echt niet lastig) en vervolgens alleen de .iso te openen en op brand te klikken. Klinkt makkelijker dan iedere keer de harde schrijf van je Xbox te halen (en al was het niet makkelijker, ik wilde duidelijk maken dat het niet lastig was :+)
En weer ben ik erin gestonken hem te kopen voor de Xbox omdat hij op de PC niet uit zou komen. Ik vind dit nu wel erg jammer worden, GTA4 was het ook al zo een feest (nee het komt niet uit op de pc).

Ik denk dat ik de komende rockstar game het maar eens niet ga kopen, want nu "moet" ik hem ook weer voor de pc kopen omdat dat er gewoon zoveel mooier uit ziet.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik genept ben en verkeerd ingelicht door Rockstar.. erg jammer.
In dat opzicht is het inderdaad jammer dat gameontwikkelaars dus nog steeds de regeltjes naar hun eigen hand zetten. Er wordt altijd hard geroepen dat een spel niet jouw eigendom is, maar dat je een licentie hebt om te spelen. Als je het zo beschouwd zou het dus ook geen reet uit maken of je het op je Xbox speelt of op de PC. Dat het tussen Xbox en PS niet uitwisselbaar is omwille van licentiegelden is nog in te komen. Eigenlijk zou het standaard moeten zijn dat je dus nu de PC versie gewoon zou mogen spelen, net zoals met Portal 2 als je de PS3 versie koopt.
Als echte PC gamer kan ik dit alleen maar toejuichen! :) Beter laat dan nooit, en fijn dat ze e.e.a. even oppoetsen. Hopelijk doen ze dat iets beter dan GTA4, die draaide best brak op PC's in vergelijk met consoles.
Bij mij draaide GTA4 niet brak hoor.
Bij mij wel toendertijd... quadcore op 3Ghz, 4gb ram, 9800GTX+ en ik kon de graphics niet eens vollebak zetten, en toch had ik maar iets van 17 fps...
Hoezo slecht optimised? hopen dat ze het met LA Noire beter doen.
Als je de graphics op vergelijkbaar van de consoles zette draait hij niet zo zwaar... Alleen vanwege de omgeving ging het detail distance en dergelijk redelijk gauw omhoog.... En dan ook nog betere textures.

On-topic: Ik wou dat ik dit eerder had geweten... PC versies zijn altijd nog het beste vind ik. Zelfs een slechte port :P(dan maar met controller) Had dit na RDR echt niet meer verwacht.
Als je de graphics op vergelijkbaar van de consoles zette draait hij niet zo zwaar... Alleen vanwege de omgeving ging het detail distance en dergelijk redelijk gauw omhoog.... En dan ook nog betere textures.
Wellicht, maar met een paar patches die daarna uitkwamen was mijn FPS wel beter, ik heb daarna een nieuwe PC gekocht dus ik heb geen goeie vergelijking meer kunnen maken.
Ik wou dat ik dit eerder had geweten... PC versies zijn altijd nog het beste vind ik. Zelfs een slechte port :P(dan maar met controller) Had dit na RDR echt niet meer verwacht.
We zijn nu op het punt gekomen dat de X360 en PS3 een noemenswaardige hoeveelheid achterlopen op de huidige PC's dat je zult zien dat meer en meer developers teruggaan naar de PC, al is het tot de nieuwe generatie consoles uitkomt.
Daar geloof ik niets van. Een (goede) PC kan wellicht mooiere beelden op het scherm toveren, maar ze kunnen gameplay-wise niets wat een console wel kan. Het gat is simpelweg klein in verhouding tot het gat in power.

Ook een nieuwe generatie Xbox/PS zal niet de grafische sprong gaan maken die we in het verleden wel zagen zoals SNES -> N64 of PSX -> PS2.
maar ze kunnen gameplay-wise niets wat een console wel kan.
Mag jij mij 1 ding opnoemen wat een Console (gameplay-wise) wel kan en een pc niet
360 graden analoge besturing, dat is op een default PC zonder controller niet mogelijk ;-)
@Hubman
En welke gamer op een pc heeft geen gamepad? Serieus..

Ik hang er zo mijn X360 controllers aan. geen probleem.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 24 juni 2011 11:50]

Ik en velen met mij hebben toch echt geen gamepad eraan. Anders hadden we wel een xdoos gekocht
@ Sjoerd
Dat is geen logische redenatie, immers voor de pc kun je de meeste spellen goedkoper krijgen én je hebt meer keuzevrijheid in hoe je het spel wilt spelen. Dus is het vrij logisch te kiezen voor een pc met een controller. PC's hebben immers ook al sinds de jaren '80 controllers.
sja en een xbox heeft geen muis ;)
Misschien niet bij jou, maar bij de overige 85% wel!

Kut installatie, Slechte ondersteuning op verschillende platformen en die DRM wat niet goed werkte.

Grote kans dat ik hem ga halen in de winkel, mits ie goed werkt :) heb dit spel echt graag willen spelen
Vanaf het moment dat ik de eerste trailer zag van dit spel hoopte ik dat het ooit ook uit zou komen op de pc. Nu dit ook nog werkelijkheid is, moet ik of de systeemeisen afwachten, of gewoon na dit weekend al een nieuwe pc samen stellen en er op gokken dat het er wel op draait :D

Laten we wel hopen dat de PC versie dan wel een beetje goed geport is, en dat je dus (bijna) geen verschil merkt dus console of pc.
Mooi dat ze iets aan die graphics doen ipv alleen maar porten.
Maar waarom LA Noire wel en Red Dead Redemption niet naar de pc vraag ik me af?
No offence, maar ik denk dat ik hiervoor eerst uitgebreid de probeerversie ga doen. Ik heb niet het idee dat Rockstar ook maar een cent wil investeren in de kwaliteit en draaibaarheid van hun product. GTAIV was amper op consoleinstellingen te draaien op een pc die krachtigere hardware had. Bully heb ik pas via steam op de kop getikt en de framerates daarvan zijn om te huilen (game die op PS2 en xbox uitkwam)

Ik had er eerlijk gezegd meer vertrouwen in gehad als Team Bondi het zelf had gedaan. Nu Rockstar het doet komt het waarschijnlijk weer neer op een groep developers die 120 uur per week onbetaald moeten werken en te uitgeput zijn om hun bugs te fixen. Goh, niet gek dat ik hier niet enthousiast van word.

Disclaimer: Als ze wel een keer een goede port uitbrengen, dan schaf ik 'm natuurlijk wel aan. Maar ik ga ze nooit meer belonen voor een schijtproduct.
GTA IV was geport door Rockstar Toronto, zij hebben inderdaad slecht werk geleverd. LA Noire wordt geport door Rockstar Leeds, een nieuw team. Er is dus nog hoop.
Ik speel RDR nog steeds, LA noir lag bij mij al in de hoek toen ik op de helft was, vind het saai een echte free roam is het niet.
Dan vond ik heavy rain beter.

Ik denk dat de PC gamers hun verwachtingen veel te hoog zijn over LA noir.
Ik hoop wel op een vervolg van RDR, het liefst 1 die terug gaat in de tijd.
Mooi zo, maar de geruchten dat het ging gebeuren waren zo sterk dat het eigenlijk al een soort van bekend was.
Ja dat noem ik nu eens mooi nieuws voor een vrijdag ochtend.
Ik hoopte al op een PC versie van het spel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True