'Pc-verkoop Acer maakt duikeling'

Wereldwijd zijn de pc-verkopen licht afgenomen, maar vooral Acer lijkt slachtoffer te zijn van het stagnerende herstel van de computermarkt, volgens onderzoeken van IDC en Gartner. De fabrikant moest 12 tot ruim 15 procent inleveren.

De onderzoeksbureaus IDC en Gartner hebben de onderzoekscijfers over de wereldwijde verkopen van pc's van het eerste kwartaal van 2011 bekendgemaakt. Volgens Gartner daalde de verkoop met 1,1 procent, maar zou er sprake zijn van een van de grootste dalingen van de laatste jaren als de professionele markt niet wordt meegeteld.

Vooral de consumenten zouden het volgens het bureau in het afgelopen kwartaal hebben laten afweten. "Lage prijzen voor consumenten-pc's, die lang de groei stimuleerden, hebben niet langer aantrekkingskracht op consumenten", volgens Mikako Kitagawa, analist bij Gartner, die eraan toevoegde dat consumenten hun aandacht hebben verlegd naar tablets en andere consumentenelektronica. Bedrijven zouden hun computers op grote schaal aan het vervangen zijn en daarmee de wereldwijde verkoopcijfers opkrikken.

Volgens de cijfers van Gartner daalden de pc-leveringen van HP met 3,4 procent, maar blijft deze Amerikaanse fabrikant marktleider. Acer zou nog wel de tweede plek innemen wat grootste pc-fabrikanten betreft, maar de Taiwanese fabrikant zou zijn leveringen ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar met 12,2 procent hebben zien afnemen. In de VS zou dit percentage zelfs op 24,9 procent liggen. De afname komt waarschijnlijk omdat Acer meer van consumentenverkoop afhankelijk is dan concurrenten als Dell en HP. Op wereldwijd niveau is het vooral Lenovo dat goede zaken deed, met een stijging van de levering van 16,6 procent, terwijl Apple goed verkocht in de VS en maar liefst 18,9 procent groei kon noteren. Gartner neemt tablets niet in beschouwing bij zijn onderzoeken, alleen laptops en desktop-computers.

Ook IDC constateert dat de pc-markt matig presteert, waarbij het voor het afgelopen kwartaal ook enige invloed van de Sandy Bridge-problemen ziet. Vooral in Europa bleven de verkopen achter bij de verwachting. Volgens de cijfers van IDC daalden de leveringen van Acer met 15,8 procent en de marktvorser wijst de matige verkopen in Europa, waar Acer een groot marktaandeel heeft, als boosdoener aan, terwijl ook de tanende interesse in netbooks debet zou zijn aan de magere cijfers.

Acer heeft onlangs zijn ceo Gianfranco Lanci zien vertrekken en heeft zijn logo aangepast. Daarnaast verwacht het veel van de tabletmarkt, waarin het bedrijf sinds kort actief is met zijn Iconia-lijn.

Acer logo

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

14-04-2011 • 16:29

210

Reacties (210)

210
208
61
3
0
69
Wijzig sortering
Anoniem: 363752 14 april 2011 17:15
GARTNER meet de producten die vanuit de fabriek naar een land gaan, dit zegt niks over de verkopen van een merk. Acer heeft dus voldoende voorraad gehad en daarom minder nieuwe units laten vertrekken vanaf de fabriek. Laat je dus (te)veel goederen bouwen dan heb je minder snel nieuwe units nodig en is het logisch dat je in die periode minder aandeel hebt qua vertrekken uit fabriek. Dit zegt dus niks over verliezen of winnen van marktaandeel.
En hoe zou het toch komen dat ineens er minder wordt verscheept om de voorraad aan te vullen? Juist..., de huidige voorraad is nog voldoende. Reken maar dat ze proberen te anticiperen op marktvraag. Voorraad is immers een kostenpost. Het is dus absoluut niet zo dat ze een enorme voorraad aanleggen, zodat ze de komende tijd wel vooruit kunnen.
De manier waarop GARTNER de verkopen inschat geeft dus weldegelijk een goede inschatting van de marktvraag.
Hele discussie's over de gebrekkige kwaliteit van Acer als oorzaak van de daling, terwijl in het artikel al wordt aangegeven dat het komt doordat de consumenten pc markt zo sterk is ingekrompen. Laat dat nou net de grootste afzetmarkt voor Acer zijn.

De gewone consument heeft echt geen idee of Acer kwaliteit levert en zal hun keuze daardoor echt niet laten beinvloeden. Prijs en specificaties zijn belangrijker.
"Op wereldwijd niveau is het vooral Lenovo dat goede zaken deed, met een stijging van de levering van 16,6 procent"

Hoe komt het dat het zo goed gaat met Lenovo tov de andere merken?
Lenovo heeft toch ook last van die Sandy Bridge-problemen?
Er staat dat er in het bedrijfsleven juist wel veel nieuwe computers zijn gekocht en Lenovo mikt met de meeste producten nog steeds op de zakelijke markt, terwijl veel andere merken zoals Acer en in mindere mate HP ook afhankelijk zijn van de consumentenmarkt. ;)

[Reactie gewijzigd door Redblader op 23 juli 2024 06:27]

Lenovo is sinds kort bezig de consumentenmarkt te veroveren (de ideapad lijn), een paar jaar terug richtte lenovo zich uitsluitend op de zakelijke markt.

Het is niet zo gek dat het aantal verkochte producten (dus niet de omzet!) vervolgens hard stijgt.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23 juli 2024 06:27]

Lenovo bedeelt ook de snelst groeiende pc-markt ter wereld: China. Voordat het de divisie van IBM overnam, had het merk al een groot aandeel in die markt. De acquisitie was gericht om meer grip te krijgen op de markten daarbuiten; klaarblijkelijk is dat gelukt :)
Waaruit concludeer je dat? Ik maak juiste de omgekeerde conclusie dat het niet gelukt is waardoor Lenovo ook nauwelijks last heeft gehad van de dalende pc verkopen buiten china.

Ik heb zelf nog een oude thinkpad (T32, P4) staan uit 2001, werkt nog als nieuw. Behalve wat kleine gebruikers spoortjes. Ding is gebouwd als en tank en ik zit er nu nog over te denken om hem nog een geheugen uitbreiding te geven. Werd tot voor kort bijna dagelijks gebruikt/misbruikt, dat zijn dus bijna 10jaar trouwe dienst!
Hoewel ik echt geen Apple Fanboy ben moeten we denk ik gewoon onder ogen zien dat het vooral dit merk is wat direct marktaandeel afpakt van de klassieke PC bedrijven.

En de groei zet door, want steeds meer mensen om me heen "lopen over" en ook de Apple winkels schieten als paddestoelen uit de grond.

Wat nog enger is, hoe groter Apple word hoe goedkoper ze ook kunnen produceren dus ze kunnen de voorsprong dalijk nog verder uitbouwen.

Misschien gaan ze ten onder aan de snelle groei (dat is voor meer bedrijven het geval geweest) maar iets zegt me dat dit niet zomaar het geval zal zijn.
Ik geloof niet dat er veel mensen van het budget-merk Acer overstappen naar een high-end merk zoals Apple.

Dat gat is gewoon te groot.
Dat is het juist,

De PC kan voor veel thuisgebruikers prima vervangen worden door een IPAD of een IPHONE zelfs, die zijn zo duur niet geven de "patsfactor" en je kunt veel basic dingen ermee prima doen (social networken enzo)
Een iphone is net zo min een vervangen van een PC als een wii dat is.

true, je kan ermee browsen, je kan ermee mailen, je kan er games op doen, maar een vervangen van een PC? No way.

De ipad valt daar tussenin: te groot om mee te bellen, te onhandig als vervanger van je thin&light. Leuk als luxe apparaat, maar daar houd het voor de consument mee op.
Voor de gemiddelde consument die browsed, mailt, chat, af en toe een spel speelt, op hyves rondstruint en muziek luistert is de iPad een prima vervanging.

Maar zoals staat in het nieuwsbericht worden tablets niet meegerekent, dus het is wel dat mensen van 'laptop x' naar een laptop van Apple overstappen.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 23 juli 2024 06:27]

Als je toch al een laptop/vaste PC/huis laptop/werk laptop hebt, dan kan een tablet zeker wel een alternatief zijn voor nog een laptop erbij. Nu staan er veel gezinnen wel stuk of 2, of als je kinderen hebt zomaar 3 of meer computers. Als je met 1 laptop en 1 of meer tablets ook uit de voeten kan dan is dat best een goede optie. Op die manier vreet zoiets als een iPad echt wel aan de verkopen van laptops e.d.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 23 juli 2024 06:27]

ik heb pas nog voor mijn zus (jong gezinnetje), 2kids, een thuis netwerkje ingericht met nog maar 1 redelijk zware pc... en wat netbookjes, de meste wat zwaardere app's en een deel van de zwaardere spellen staan op die server.. wel kunnen de kids nu aan de keukentafel computeren terweil moeder ze al etenkokend ze in de gaten kan houden.

maar of ik daar nu van die dure ipads voor zou hebben gebruikt???
Jouw antwoord geeft precies de enorme afstand aan die sommige tweakers hebben tot de gewone consument. Je zegt "het is geen vervanging, behalve als je alleen maar wilt browsen, mailen en gamen". En laat het nu net zo zijn dat er een flinke groep consumenten is die juist die dingen doet. Voor hen is het dus wél een vervanging.

"Ter vervanging van je thin & light" ?? Hoeveel gewone consumenten hebben die? We hebben het hier over doorsnee consumenten die waarschijnlijk een standaard 15" laptop of anders een desktop pc hebben. Dus voor hen is het juist een vooruitgang qua draagbaarheid, als ze van een 15" Acer van tegen de twee kilo switchen naar een iPad van 600 of 700 gram.

Nee, voor jou en mij is het nooit een vervanging, maar voor heel veel vaders, moeders en andere non-tweakers is het wel.

[edit]
Wat ik nog vergat: de batterijduur. Een goedkope klasse laptop moet je na een jaar of twee om de haverklap aan de stekker hangen. Een iPad gaat makkelijk dagen mee zonder bijladen.

[Reactie gewijzigd door mddd op 23 juli 2024 06:27]

Hoewel ik echt geen Apple Fanboy ben moeten we denk ik gewoon onder ogen zien dat het vooral dit merk is wat direct marktaandeel afpakt van de klassieke PC bedrijven
Wereldwijd had Apple het afgelopen kwartaal slechts 6% marktaandeel. Dat is niet bij de top 5 van grootste PC leveranciers en nog steeds kleiner dan Acer na hun terugval.
Ja, en dat is al jaren zo, maar ze blijven groeien en zakken niet terug... ook al jaren. Dit gaat steeds wat sneller en kan een keer overslaan in een flinke groei, het moet ergens vanaf worden gesnoept.
Het punt is dat er bergen iPads verkocht zijn van 500 tot 600 eur. En dat is 500 euro die maar één keer uitgegeven kan worden. Een deel van die klanten had ze anders aan een Acer PC uitgegeven. Want dat merk is in die prijsklasse sterk vertegenwoordigd. Voor veel van die mensen is een iPad gewoon een alternatief voor een PC.
Ik weet niet of je gelijk hebt, zo groot is Apple's aandeel nu ook weer niet. Maar het zou opzich helemaal niet zo erg zijn. Als Apple een significant markt aandeel krijgt, zou dat de software markt kunnen openbreken. Op dit moment is voor bedrijven, overstappen van windows haast onmogelijk, omdat hun software nergens anders op draait.
Ja, ik weet dat Apple ook gesloten is, maar wanneer bedrijven Apple en Windows moeten gaan understeunen, omdat beide een signifikant marktaandeel hebben. Dan is de stap naar Linux ondersteuning klein. Dan pas krijg je echte competitie. Beter laat dan nooit!
Tsja, veel mensen die een Acer hebben gekocht bedenken zich wel 2x om nogmaals een Acer te kopen, ze maken nu eenmaal geen kwaliteit.
Anoniem: 378504 @ocdaan14 april 2011 16:43
Waar ik voorheen werkte hadden wij ook altijd Acer.

Dit hebben we simpelweg de deur uit gedaan vanwege de belaberde service wat ze geven en binnen de garantie gewoon facturen opsturen van €400,-

Een andere weg die ze ook inslaan is dat het altijd de klant zijn schuld is waarbij het minimaal 4 weken duurde voordat je een Acer laptop terug kreeg.

Gewoon flutmerk dus.
Net of Acer facturen opstuurt als iets niet buiten garantie of het geen user damage is? Das natuurlijk onzin. En mensen willen graag goedkoper als al het andere, dan kan je aannemen dat het niet de beste kwaliteit is.

Ik zelf zou ook nooit een Acer laptop kopen maar ik vind wel dat ieder merk gewoon slechte en goede product reeksen heeft.
Je kan gerust vinden dat ieder merk gewoon slechte en goede productreeksen (zonder spatie graag) heeft, maar dat betekent niet dat het ook waar is.

In aanvulling op wat ik boven schreef, kan anecodtisch bewijs van slechte exemplaren in combinatie met de kennis van een exemplaar dat wèl goed werkt, voor je gevoel onverklaarbaar zijn tenzij er sprake is van goede en slechte reeksen: Een mens wil immers graag een (be)grijpbare verklaring voor onbegrijpelijke dingen. Of die verklaring waar is maakt niet uit, als hij maar zou kunnen kloppen als het een beetje meezit (en nee, dat verschijnsel is niet beperkt tot computerhardware, maar dat is wel een materie die ingewikkeld genoeg is om het simpele in de mens wakker te maken).

In werkelijkheid kan je over goede en slechte series geen enkele steekhoudende uitspraak doen als je slechts enkele exemplaren kent. Enige tientallen stuks uit verschillende types en jaren is eigenlijk wel het minimum om statistisch verantwoord bezig te zijn.

P.S. Als je regelmatig anecdotisch bewijs hoort dat het rotzooi is, is de kans wel groter dat het ook inderdaad rotzooi is. Maar je kan dan nog steeds niet zeggen of het aan "een slechte serie" ligt, of dat het exemplaren betreft die op maandagmorgen zijn gebouwd, of wat voor ander eventueel onderscheid je erin zou kunnen ontdekken. Het kan natuurlijk ook gewoon dat -vrijwel ongeacht het type en de productiedatum en locatie- er overall 20% uitval binnen 2 jaar is (ik noem maar wat getallen). Dan kan je zoeken naar slechte series tot je een ons weegt.
Dat doen ze dus wel. Collega had een acer laptop waarbij de preinstall fucked was, recovery die op hdd geleverd werd deed het ook niet. Aangezien hij zoiets had van "oh, sturen we gewoon naar Acer op", kreeg ie de laptop 2 weken later teruggestuurd met nieuwe software erop, en een factuur voor de werkzaamheden... de installatie van software valt bij Acer niet onder garantie, zelfs als die bij aanschaf al niet werkt.
Uiteraard had hij dat ding gewoon naar de winkel op moeten sturen, maar toch...
dus jij geeft acer de schuld van iets dat duidelijk in de fabrieksgarantie staat???
maar wat je gewoon niet had gelezen... - dan denk je slim te zijn door de winkel buiten spel te zetten en gelijk naar de fabriek te gaan.. - snijd je jezelf toch mooi in de vingers he oen.
hier ben ik het helemaal niet mee eens, heb een acer laptop en hij doet het prima voor zijn leeftijd, nooit problemen mee gehad. ieder merk heeft zijn goede series en zijn minder goede, hier kun je geen touw aan vast knopen
Anoniem: 400359 @SpaTieBaLk14 april 2011 16:39
Ik heb een dikke 3-4 jaar geleden een Acer Aspire 6920G gekocht, had een standaard mankement dat de processor zichzelf throttelde en daarmee de GPU bottleneckte, niet echt een zeer prestatiegerichte laptop, tevens geen numpad maar wel een gigantisch toetsenbord.

Heb nu sinds 1.5 jaar een Acer monitor, die op zich perfect is, op het feit na dat ik hem niet anders dan 100 contrast + brightness kan zetten, omdat het dan een zeer vervelend elektrisch geluid laat horen. Tevens gebeurt dit met bepaalde massas aan kleuren.

Zoals je ziet is het niet bijzonder dat acer een slechte naam heeft. Ik heb naderhand voor de laptop customer support gebeld en het kostte me 3 maanden voordat ze toegaven dat er een probleem met de laptop was en ik hem zou kunnen opsturen. Was toen al te laat voor mij.
Dat geluid, waarschijnlijk een pulserende hoge piep, komt van een geschakelde voeding. Mijn Samsung 2443 BW heeft dit ook, jammer de bammer, muziekje doet wonderen in deze.

Ik heb ook niet al te goede ervaringen met Acer, misschien moeten ze net als Dell eens een goede webcare opzetten die een en ander ter harte neemt in het ontwikkelingsproces.
raar heb de 22" variant en heb helemaal nergens last van als ik de contrastwaarden ofzo aanpas.

Acer vind ik de laatste tijd echt waardeloze producten hebben voor de consumenten markt. het ziet er niet uit en de bouwkwaliteit is om van te janken. vroeger stonden ze nog een beetje voor kwaliteit maar tegenwoorid is zelfs een medion laptop beter. heb er hier een liggen met een kapotte videokaart. na anderhalfjaar kan je dan fluiten naar je garantie, want die heb je niet en gezien de situatie die ik en anderen hebben meegemaakt in de omgeving hiero met ACer geen acer producten meer voor mij. zo goedkoop zijn ze namelijk ook niet.

edit: tpoy

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 23 juli 2024 06:27]

Ik heb ook een Samsung 2443 BW en ik heb er ook last van. Niet storend, alleen als het helemaal stil is in huis.

Acer voelt voor mij als een scht budgetmerk, het ziet er vaak net niet netjes afgewerkt uit.
Net zoiets als Medion.
hm ik moet dan toch zeggen dat ik medion een nette chone afwerking vind hebben zonder al teveel tierelantijntjes zoals bloemetjes (HP toshiba en samsung) meestal een strakke zwarte kast met een grijze streep en het logo. van acer ben ik vooral veel blauwe doorzichtige en grijs met zwart gekleurde pc's gewent. ik heb er zelf eentje, maar dat is echt een log bakbeest. dat is nog een oude maar die is wel degelijk. ze konden het vroeger wel. alleen nu niet meer helaas.
Anoniem: 317050 @sypie14 april 2011 19:44
Ik heb de 2032MW en die heeft het zelfde probleem ook, super irritant.
Laatst een Dell aangemeld ter reparatie. Was paar dagen voordat de garantie verliep. Alles goed en wel, laptop opsturen. Paar dagen later laptop terug, niet gerepareerd: "out of waranty".
Ik heb al veel Acer laptops van ellende uitelkaar zien vallen. De huidige modellen zijn al een stuk beter, maargoed, als je een keer zo'n brak slap ding hebt gehad bedenk je je nog wel een keer voor je weer Acer koopt.
Hier op kantoor hebben we desktopsystemen van Acer met allemaal willekeurige problemen. Van ADD2 kaartjes die in Windows de Acer beeldschermen niet detecteren tot aan bagger preinstalls waar Windows Update niet goed werkt toe. Heb in 1 exemplaar het moederbord al mogen vervangen vanwege bolle condensators: het zijn gewoon Elitegroup (ECS) moederbordjes.
Acer heeft moederborden van ECS, MSI en Foxconn. Ze zetten er gewoon in welke fabrikant op dat moment het goedkoopste is, met de eisen die Acer stelt.
Anoniem: 316512 @SpaTieBaLk14 april 2011 16:44
Zal natuurlijk best zijn dat Acer genoeg producten levert (met de benodigde service) die prima in orde is, maar ik hoor toch verreweg de meeste mensen klagen over hun ervaringen met Acer.
ja maar dat komt ook omdat acer de markt overspoelde met laptops van 500 die stukken beter waren (specs) als de concurent. de gemiddelde nederlander die nogal vatbaar is voor "goedkoper" heeft toen ook massaal acers aangeschaft.
Anoniem: 399 @Proxx14 april 2011 17:19
Krijg je als je budget laptops verkoopt van Aceren van andere merken enkel mid-high end segment.
Dus het probleem was dat wij die dingen kochten? Nou, dat lijken we nu toch langzaamaan opgelost te hebben :+
nee het komt omdat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij bij het dolfinarium willen zitten en dan klagen dat ze nat worden. }:O
die analogie gaat niet op omdat je met Acer nou niet bepaald op de eerste rij zit 8)7
Anoniem: 131162 @tehsojiro14 april 2011 22:49
maar voor een dubbeltje in de rij :)
Ben her hier mee eens. Ik heb afgelopen 5 jaar 2 acer laptops gehad. Beide topkwaliteit, nooit mankementen gehad en werken nu nog steeds (de ene heeft mijn vader en de andere is naar mijn broer gegaan). Zou zo weer een acer laptop kopen als ik de kans krijg. Wat ik verwacht is dat degenen die klagen voornamelijk degenen zijn die een budgetlaptop van nix met goede specs gekocht hebben. Het midden & high-end segment is daarentegen behoorlijk beter.
Heb nu een Acer Iconia A500 tablet gekocht (ben benieuwd wat dit wordt, maar gezien de reviews op internet is de bouwkwaliteit heel goed en voelt stevig aan).
Ben benieuwd hoe het komende jaren voor Acer uitpakt.
Ik vindt het onrechtmatig als iedereen hier zijn slechte ervaringen deelt over Acer terwijl er heel veel producten zijn die top werken.
Het feit dat je 2 laptops hebt moeten kopen op 5 jaar voorspeld mij niet veel goeds. Noem mij van de oude stempel, maar elektronica hoort echt langer mee te gaan dan 2,5 jaar, liefst het dubbele.
Een laptop is voor velen toch echt afgescreven na een 3tal jaar, zeker als je deze intensief gebruikt, dagelijks over en weer neemt.
"Een laptop is voor velen toch echt afgescreven na een 3tal jaar, zeker als je deze intensief gebruikt, dagelijks over en weer neemt."

Theoretisch leuk, maar in de praktijk doet men er in het bedrijfsleven vaak langer mee. Even een voorbeeld: wij zijn een middelgroot bedrijf in de metaalsector en de laptops gaan hier gemiddeld zo'n vijf jaar mee. Daarbij schat ik dat we redelijk representatief zijn voor het gemiddelde MKB-bedrijf. Diezelfde laptops die wij na 5 jaar hebben vervangen doen nog steeds dienst in de fabriek en meetruimtes.
Al met al zijn er hier redelijk wat laptops die al ruim 7 a 8 jaar meegaan.

Dus dan ben ik blij dat we DELL machines hebben uit zakelijke ( latitude ) segment.

Deze levensduur is niet mogelijk met entry level laptopjes van ACER, ook niet met de inspirons van Dell trouwens volgens mij , maar dat terzijde.
Ik doe meestal ook maximaal 2 jaar met een laptop/processor/grafische kaart/etc. Dan wil ik iets nieuwers/snellers/"beters". Zo gek is dat dus niet. Heeft in dergelijke gevallen dus ook niets met kwaliteit van de hardware van doen.

On-topic: Mijn oude acer laptop (van ruim 8 jaar oud) doet nog steeds trouw dienst bij mijn broer. Ik zou ook zo weer een acer kopen (met de hp die ik daarna had heb ik heel wat meer problemen gehad, elk merk heeft goede en slechte exemplaren).
Beide topkwaliteit, nooit mankementen gehad en werken nu nog steeds (de ene heeft mijn vader en de andere is naar mijn broer gegaan).
lezen is lastig he? :D

heb hier een 1522wlmi van dik 1400 euries liggen, maar er is nog geen beeld uit te krijgen en bovendien is de accu dood. blij dat ik em niet zelf gekocht heb. XD
Dus jij hebt nog zo'n mooie telefoon staan met een draaischijf?
2 acer laptops vriend. Ik heb ondertussen in 5 jaar 4 laptops gehad, puur en alleen omdat ik elk jaar de laptop weer doorverkoop om er vervolgens weer een nieuwe voor in de plaats te kopen... En als je goed gelezen had, kon je zien dat beide laptops naar mijn broer en vader gegaan zijn, die er nu ondertussen ook al een aantal jaar gebruik van maken...
ik doe al 6 jaar met 1 apple ;)
Een appel? die eet ik binnen 3 minuten op ;)
Weet niet welke acer jij gekocht hebt, maar ik heb er hier legio op het reparatie bedrijf liggen :P.
Maar goed alle fabrikanten die 1 jaar garantie geven verdienen het niet om verkocht te worden. ;)
"Weet niet welke acer jij gekocht hebt, maar ik heb er hier legio op het reparatie bedrijf liggen :P.
Maar goed alle fabrikanten die 1 jaar garantie geven verdienen het niet om verkocht te worden. ;)"

En? Dat is voor garantie hier in Nederland helemaal niet interessant. Het Burgerlijk Wetboek vereist namelijk dat de winkelier de 'garantie' levert (dus tenzij je 'm direct bij Acer gekocht hebt is je internet / locale computer boer verantwoordelijk). Daarnaast hanteert deze wetgeving ook geen harde tijdseisen: zie ook 7:17 BW en verder.

Was een reactie op Mektheb...

[Reactie gewijzigd door Huuruun op 23 juli 2024 06:27]

Die garantie is toch zeker wel interessant. Natuurlijk heb je helemaal gelijk dat de consument sowieso recht heeft op meer garantie dan een jaar. Maar er is helaas vaak een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat extra jaar garantie geeft gewoon minder gezeik als je laptop stuk gaat na dat eerste jaar.

Daarnaast zegt de garantieperiode misschien ook iets over het vertrouwen van de fabrikant in het eigen product.
Anoniem: 55347 @Mektheb14 april 2011 23:12
En ik zie bijna 2x zoveel RMA's van HP dan van Acer voorbij komen (alles is subjectief) ^^
Mischien was het een enkele batch van maandag morgen exemplaren van HP, dat terzijde vind ik acer altijd goedkoop aanvoelen,
leuk als je dealer/verkooppunt bent van acer zeggen dat er veel meer acers ter reparatie liggen als concurrenten van acer.

als je van alle laptops 70% acers verkoopt en 20%hp 10%asus. is het niet gek dat acer dan ook op de reparatie afdeling domineert!
als je dell of hp of asus zou verkopen lag de reparatie afdeling daar mee vol.

en die services van hun is het zelfde of soms nog beter als dell (voor consumenten)
maar dat is mijn ervaring dan.

[Reactie gewijzigd door Proxx op 23 juli 2024 06:27]

Anoniem: 42323 @Proxx14 april 2011 16:57
Dat maak jij ervan, hier in de winkel word Acer ook weinig verkocht in verhouding met andere merken, toch is het grootste deel van alle kapotte laptops die terug komen van Acer. ;)
Grappig, ik heb al een ACER sinds 2007/2008, en deze laptop EN desktop hebben heel veel meegemaakt.
Japan, Denemarken, Engeland, en heeft een keer op de kachel gelegen, en noem maar op.
Batterij is op, maar de machine zelf doet het nog voortreffelijk goed.
Dus volgens mij maken jullie er een potje van bij de verkoop/reparatie lijkt mij.
Heb nu al verschillende machines gerepareerd in mijn omgeving, en tot nu toe nog geen enkele klacht meer gekregen.
En dit waren ook Acer's btw.
Zolang iets blijft draaien is er natuurlijk geen probleem.
Het probleem begint als iets niet meer werkt.
HP business, Samsung, ASUS, reageren en herstellen binnen de week, max 2.

Acer reageert bijna niet, laat de herstelling aanslepen (twee cases waarbij één klant 7 (ZEVEN!!!) weken heeft moeten wachten tot we de offerte voor herstelling kregen, en van de andere klant waren ze zijn laptop gewoon kwijt...)

Ik verkoop nooit of te nimmer nog Acer en ga het ook zeker afraden aan iedereen die ik ken.
Goedkoop gekocht, maar nul service als er een probleem is. (plus nog onbeschofte helpdesk op de koop toe)
HP buisness vergelijken met consumenten budget laptops. vind ik anders wel een hele kromme vergelijking.

en dan ook nog een HP noemen terwijl die de meeste RMA zendingen van alle had tijden een onderzoek nog geen jaar geleden :)

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

[Reactie gewijzigd door Proxx op 23 juli 2024 06:27]

Goedkoop gekocht, maar nul service als er een probleem is. (plus nog onbeschofte helpdesk op de koop toe)
Onderdelen, licenties, gewerkte uren, logistiek; alles kost geld. En service ook. Zoals je zelf al zegt is Acer goedkoop. Doordat ze goedkoop zijn zul je dus op een aantal vlakken in leveren, dus ook service. Daar kun je toch moeilijk heel erg verbaasd over zijn?

Je kunt niet de beste artikelen met de beste prijzen hebben, tenzij we met zijn allen communisten worden.
Och, kan altijd erger.

Apple of Sony ontkennen gewoon dat er een probleem is.
Anoniem: 282896 @Ruben31414 april 2011 22:30
Over welke problemen gaat dit, want vele worden wel erkent.
Zoals; schermproblemen, behuizingen, Nvidea probleem etc en er geldt dan een extra lang reparatietermijn
De uitzondering die de regel bevestigt ! ik heb er zelf 2 gehad alle 2 defect gegaan binnne 2 jaar . Me dell inspiron 6400 doet na 4 jaar nog steeds draaien.
voor mij geen acer meer! dat ik mijn ervaring maar ik denk dat veel mensen wel een defecte acer ge had hebben en nu op een ander merk over stappen is toch logisch.
dan is dadelijk een ander meer weer het meest verkocht en hebben mensen daar weer de meeste problemen mee. maar punt is veel bedrijven geven nu 2 jaar garantie ipv 1 die hebben gewoon een streepje voor. koop je een laptop kijk goed naar de garantie die je er bij krijgt! apple is gewoon een vreemd merk hebbe hebbe hebbe ook al zijn hun laptops vaak under powerd voor de prijs en garantie echt slecht maar 1 jaar standaard. verschil is wel 2de hands krijg je nog de hoofdprijs terug.
Vriend, wij hebben op school alles van Acer ( 300+ pc's) en 0 problemen. Ook 0 problemen met service. Mocht er ergens vroegtijdig een hardeschijf o.i.d. stuk gaan (kan helaas gebeuren, dingen zijn ook maar van Seagate), dan wordt het keurig gerepareerd. Zelfs een aantal laptops tot een jaar na de garantie, keurig gerepareerd.
Heb nu de gegevens van de desktops niet bij de hand, maar zoals in het hierboven gelinkte artikel heeft Acer meer dan 20% uitval op laptops in de eerste 2 a 3 jaar.
Als desktops de helft hebben en het 10% is ga jij me hier niet wijsmaken dat je 0 problemen hebt gehad behalve een keer een kapotte harde schijf op 300+ pc's.
Dat zijn dus geen nul problemen hé.
Dit is niet mijn laptop vriend! ;)

OT: Ik vind het echt een waardeloos merk, mijn ouders hebben 3 acers gehad (ze wilden niet leren...) en alle 3 na max een half jaar helemaal dood... En mijn ouders zijn echt geen mensen die veel doen met hun pc, ze klappen het ding wel dicht ipv. uitzetten, maarja, dat is puur software...
Zelf heb ik een PackardBell (jaja, is een divisie van acer), en die is gewoon geweldig!
Onze reparatieafdeling is professioneel met geschoolde mensen. Het kan best dat jij met enkele Acers goede ervaringen hebt maar al deze verhalen over slechte ervaringen met Acer komen niet uit de lucht vallen, mensen hebben geen reden om daar over te liegen zoals jij nu suggereert.
Ik vind op internetfora ongenuanceerd kritiek blijven leveren met dringende toon (gebaseerd op zogenaamde werkervaring) nu niet echt professioneel overkomen. Je komt eerder over als iemand die service probeerde te halen, maar (terecht) niet heeft gekregen. Kan aan mij liggen....
Mijn oude laptop was een Acer Aspire 5920G. Heeft het altijd goed gedaan, behalve de batterij dan. Op een gegeven moment is de harde schijf kapot gegaan, binnen een jaar tijd. Aangezien ik de laptop bij Paradigit had gehaald, heb ik m daar ook naar teruggebracht voor reparatie. Zij hebben m dan teruggestuurd naar Acer.
Het heeft 8 weken geduurd om een nieuwe HDD en besturingssyteem op te zetten, terwijl mij 4 weken was beloofd.
Begrijp me niet verkeerd, de laptop is goed, kwaliteit in dit geval ook, maar de service van Acer is ronduit slecht.
Mijn familie gebruikt de laptop nou voor standaard dingen, zoals: mail lezen, internetten en dergelijke. Daar is die (met op dit moment een clean install van Windows 7) nog zeker goed voor te gebruiken.
Off topic:
Sinds een paar weken een Macbook Pro aangeschaft, hoop hier (binnen een jaar) goede service van Apple te houden. Dat mag ook wel aangezien je er toch 1650 euro voor betaald..
Gezien het marktaandeel van Acer is het zakelijk gezien wellicht handig om eens uit te zoeken waarom er dan zo weinig van verkocht worden en op de markt in te spelen.
Doen ze zelf ook, vandaar dat het erop lijkt dat ze zich meer op ARM gaan richten. Zal wel iets worden van "desktop ter grootte van pakje boter zonder luidruchtige fan". Wireless display ondersteuning erbij en je kan hem in een verdomhoekje bij een stopcontact zetten, fijn uit het zicht.

[Reactie gewijzigd door kidde op 23 juli 2024 06:27]

Bij ons precies hetzelfde en van elk merk wordt ongeveer evenveel laptops verkocht bij ons. Verder is de behuizing vaak van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld Asus. Dat ze zo relatief goedkoop zijn doen ze echt niet om de mensen een leuke dienst de bewijzen, puur geldklopperij.
ja maar ik wil alleen duidelijk maken dat als je een quadcode 2.66GHz van 500 euro van acer koopt en een zelfde setup van dell, sony of asus voor 800 euro kan kopen dat je dan ook niet dezelfde kwaliteit kan verwachten.

ergens moet het verschil in zitten.

en als je dan prijs kwaliteit vergelijk zijn het zon slechte laptops nog niet. al moet ik toegeven dat ik er zelf ook liever geen wil.

voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en dan gaan klagen :P
Krijg je als je budget laptops verkoopt van Aceren van andere merken enkel mid-high end segment. Opgelost!
acer claimt dat ze 1 jaar garantie geven maar als je als reperateur iets aanmeld in het 2e jaar dan repareren ze dat wel gewoon kostenloos
Probeer jij maar eens "service" te krijgen bij acer. Voor acer is dat alleen iets dat op papier staat, verder niets.
Je kunt alles van Acer zeggen, maar het is gewoon een erg betaalbaar merk voor velen. Ik verwacht van de goedkoopste niet dat er een geweldige service bij zit. Ondertussen heb ik zelf 3 19-inch schermen voor mijn audio pc zo'n 8 jaar geleden voor minder dan 200 euro per stuk gekocht die het tot op heden geweldig doen zonder foute pixels etc.

Mijn Labtop, een Aspire 5810GT, behoort tot de lichtste in zijn soort, ziet er duur uit en heeft alles wat ik maar kan wensen aan mogelijkheden. Heb ik aangeschaft nadat deze goed uit tests bleek te komen en de leverancier wist te melden dat de goedkopere modellen wel regelmatig terugkomen met problemen, maar de wat "duurdere" (nog steeds erg goed geprijsd voor wat ze bieden) nauwelijks, omdat ze meer op de zakelijk gebruik zijn gebouwd.

Verder heeft mijn zakenpartner een 9 jaar oude Acer labtop, die ik ondanks z'n leeftijd en beperkte capaciteit nog steeds aan de praat weet te houden met wat cleaners en optimalisaties. Ik ben verbaasd over de robuustheid van dat ding.

Ik begrijp van nickertNL dat ze dus wel service leveren i.t.t. wat je hier stelt.

In ieder geval kan ik uit eigen ervaring (en wat ik om mij heen bij relaties zie) zeggen dat op zijn minst voor een deel van de producten er veel tevreden klanten zijn.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 189016 op 23 juli 2024 06:27]

Ik vind de betaalbaarheid wel meevallen. Hoeveel duurder zijn merken die qua betrouwbaarheid/kwaliteit/service hoger kosten nou eenmaal? Vroeger was dat verschil veel groter, tegenwoordig vind ik het aardig verwaarloosbaar. En zeker in de prijsklasse waarin de massa shopt. Vaak is een Dell of een Asus niet duurder.

Maar, wat wel gezegd moet worden, Acer is wel goed bezig. Vergelijk een Acer van nu met een Acer van 5 jaar geleden en je ziet wel een grote sprong in kwaliteit. Bovendien geeft Acer nu ook op meerdere modellen gewoon 2 jaar garantie, als ik de webshops bekijk. Vroeger zou ik Acer nooit overwegen, tegenwoordig is het zeker mijn favoriet nog niet maar mocht de aanbieding goed zijn...
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Hier staat in dat het niet zo veel uit maakt, of je een lenovo, acer, gateway of HP koopt > 20% is na 3 jaar defect.

Acer zit aan de verkeerde kant, maar HP als gerenommeerd merk ook.
Denk dat we het wel allemaal eens zijn dat acer service en producten van zeer lage kwaliteit is. Mijn acer laptop laad niet meer op als hij uitstaat.... en de technische dienst wil geen garantie geven op het probleem. ~_~ gelukkig steunt mediamarkt mij wel.

OT : stagnatie van de pc markt heb ik niks over gelezen.... daarnaast lijkt het me ook niet zo gek dat er kleine daling van pc verkopen komt vanwege verkoop tablets en smartphones. lijkt mij dat ze wel invloed op elkaar hebben want je gaat immers niet zomaar 2 maal groot bedrag uitgeven aan ongeveer het zelfde ( als je van uit gaat dat alle kanteklare pc's van fabrikanten nou niet crème van de crème zijn.)
Een andere factor is dat er een beperkte vraag is naar snellere computers. Zolang een pentium 4 genoeg is om alle moderne internet content te bekijken, facebooken en twitteren, zien consumenten het nut er niet van in om hun spaarvarken aan diggelen te slaan.

Degenen die nieuwe computers willen zijn Gamers en zij die computers intensief voor werk gebruiken. (designers, wetenschappers, icters)
Dat is maar een klein percentage van de markt. Vooral sinds games langzaam migreren naar een console-only model.

[Reactie gewijzigd door simen op 23 juli 2024 06:27]

Dit is wel aan het veranderen, op mijn pentium 4 2,54 ghz met 1 GB ram zijn moderne sites toch best zwaar. Vergis je niet dat sites tegenwoordig css, ajax, flash, enz gebruiken. Ik moet wel zeggen dat mijn pc uit 2007 natuurlijk nog prima volstaat voor internetten (e6750 dual core). Groot verschil met mijn i5 2500k is niet waarneembaar. Dit kan overigens ook komen door de gpu acceleratie van IE9 :).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 23 juli 2024 06:27]

Maar toch gaat het minder hard als vroeger.
Dat is ook logisch, sites en applicaties en OS-sen worden zwaarder als gevolg van bugfixes feature-uitbreidingen en meer grafische opsmuk.

Sinds de komst van de eerste GUI's is er grafisch heel veel veranderd en dat maakte OS-sen en webpagina's steeds zwaarder. Nu met 3D (Compiz) en transparantie (Aqua en Aero) zijn de meeste grafische truken wel al allemaal in gebruik, wat kun je nu nog toevoegen, zeker als het ook zinvol moet zijn. Op het bureaublad afspelen van een video is niet echt zinvol te noemen. Wat wel veel invloed zal hebben in deze is het steeds groter worden van beeldschermen (bij niet-mobiel gebruik), als die goedkoper blijven worden dan komt het moment nog wel dat mensen een hele wand als beeldscherm uitvoeren of een kleine kamer aan meerdere zijden.

Feature-uitbreidingen begint ook wel aan een grens te komen, veel applicaties hebben zoveel opties dat zelfs de dagelijkse gebruiker ze niet allemaal meer kan overzien. Er is al een paar jaar sprake van een trend naar meer eenvoudige meer gespecialiseerde applicaties. In plaats van een universeel alleskunnend pakket voor het importeren van home-video's van een camera, maar ook rippen van (commerciële) DVD's of importeren, monteren en bewerken, transcoderen, autorizing en branden op DVD (bv Nero) gebruikt men meer en meer tools (zoals een apart rip-programma, aparte videobewerkingssoftware en een apart brandprogramma. Probleem daarmee is dan soms nog wel dat de uitvoer van de ene applicatie door de andere herkend en daarin importeerbaar zijn, in de Windows-wereld is dat nog niet zo evident als op andere platformen.
Als die sites nog bezocht willen worden met al die smartphones/tables en netbooks van tegenwoordig, mogen ze wel wat aan die zwaarheid doen.
en vergeet niet dat een beetje gamer ook wel verstand heeft van zijn PCtje, en hem zelf laat samenstellen.
zelf samengestelde PC's zijn sowieso beter dan welk merk dan ook als je het mij vraagt
Anoniem: 237962 @simen15 april 2011 00:32
Eens, en bovendien hoeft de PC gamer zijn computer ook een factor 10 minder snel te vervangen nu dat de consoles toonaangevend zijn wat betreft games. Aangezien console games o.a. de grafische kant van de games enorm stagneren ten opzichte van de oude PC gamingmarkt houdt dit in dat het bij lange na niet meer nodig is om zoals voorheen je PC na 2 jaar te vervangen om nieuwe titels te kunnen draaien.
Paar keer bij de hand gehad, geen enkel probleem.
Nadeel van Acer is en dat heeft Packerdhell ook nog steeds. Ze stoppen geen A kwaliteit merk hardware in hun computer, maar merk X. Hierdoor zijn ze lekker goedkoop en heb je ook lekker veel kwaliteit voor je geld *kuch*. Heb hier een laptop liggen van acer. Binnen half jaar accu verrot. Na paar jaar opeens alleen maar BSOD screens en komt smiddags terug van me werk, staat hij opeens aan en is mijn beeldscherm van me laptop overleden.

voor mij nooit never ever meer een ACER.

HP, Samsung, Thosiba zijn knappe merken.

Acer en Packerdhell leren het nooit af.
Acer is idd. een erg storingsgevoelig computermerk.

Maar op mijn Asus heb ik ook maar 1 jaar, maar die werkt wel nog, mijn Sony laptop met 2 jaar die later is gekocht heeft nu problemen....
de aspire 9300 wsmi - 17 inc turion mk38 -

hij heeft maar 1 mankement, - de schroefjes van de boddy zijn zolangzaamaan bijna allemaal eruit gevallen, - ik heb inmiddels nieuwe schroefjes erin zitten, en darbobovenop een stukje tape geplakt zodat het niet nog'ns kan gebeuren, - het is misschien een heel slordig probleem, - maar de laptop doet het nog perfect, (ding is 3+ jaar oud.

hiervoor had ik een dell ene fujutsu siemens, en een compac - geen van allen heeft het zo lang vol gehouden.... en allemaal waren ze fors duurder dan deze.
Net als veel HP/compaq consumenten spul.
Een soort Philips dus. Nog een Nederlands merk waar ik met een grote boog omheen loop. :(

Mijn persoonlijke ervaring met Acer is beroerd. Voor een winkelketen heb ik een tijd geleden enkele tientallen POS-systemen ingericht. Dit op basis van Acer-PC's. Daarvan is binnen een jaar dik driekwart overleden. Het was een nachtmerrie om die dingen te onderhouden op afstand, en ik heb veel onnodige trips door het hele land moeten maken.

Een vriendin van me heeft overigens op de helpdesk van Acer gewerkt. Daar hadden ze de grap dat als ze een werkende PC zagen, ze zeiden dat het dan zeker geen Acer zou kunnen zijn.

Als je mijn aartsvijand zou zijn, zou ik je misschien Packard Bell aanraden, maar Acer is voor mij een stap te ver. :X
Grappig is alleen dat PB van Acer is. :') En dan volgens mij ook nog de budgetvariant.
Heb zelf sinds een jaar een PB'tje. Prima ding, al ziet de glanslak rondom het scherm er niet meer uit. Voor het bedrag (destijds 450 euro) in januari 2010 kon ik me geen betere laptop wensen qua specs.
6(!) uur accu
15,6" 1366*768
500GB HDD
Pentium Dual core T4300
Intel 4500MHD

Tsja, echt voor dat bedrag kon ik me destijds niks beters wensen. De accu houdt t nog steeds 6 uur vol.
Acer is geen Nederlands merk, en zonder hele verhalen op te hangen kan ik je zo voor de vuist weg wel melden dat het vergelijken met Philips nog niet zo makkelijk is (ik ben het wel met je eens dat Philips op de verkeerde weg zit, of misschien zat).
Het gaat om de complete statistiek. Het aanwezig zijn van slechte series is vaak een vermoeden als je geen compleet overzicht hebt over de situatie maar wel anecdotisch bewijs, en het kunnen tonen van een goed werkend exemplaar is geen bewijs dat een apparaat uit een goede serie komt of dat er ook goede series zijn. Ik denk dat je over zoiets alleen stellige uitspraken kan doen als je minstens enige tientallen laptops kent, verspreid over meerdere jaren.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 23 juli 2024 06:27]

BAM, daar gaan we weer, flamebite, kan dat nu nooit eens normaal gaan.

Als je veel verkoopt, heb je ook meer reparaties, en omdat ze vooral in de consumenten markt zit, hoor je ook meer van de klachten... HP en Dell hebben ook veel reparaties, maar daar hoor je niet (minder) van omdat zij vooral zakelijk actief zijn.
Misschien bedoel je flamebait?

Maar ook dan klopt het niet per definitie wat jij zegt. Als je veel verkoopt, kan je dus ook heel nauwkeurig bijhouden hoeveel er IN VERHOUDING van terugkomt voor reparaties. Dat is een statistiek die vrijwel 100% betrouwbaar te maken valt als de aantallen groot genoeg zijn.
Inderdaad, heb al zovaak gehoord dat mensen kapotte interne componenten hebben, waaronder kapotte accu's en zelfs verbindingen met de accu's die kapot gaan. Maar ook gewoon andere interne hardware. Acer is wat mij betreft echt een low-budget merk. Leuk, zo'n 300 Euro laptopje, maar je moet niet huilen als hij na 'n jaar alweer de prullenbak in kan. Voor mij nooit een Acer, HP, Medion of Packard Bell. Toshiba, Sony of Samsung, de rest is imo kwalitatief een stuk minder.
toshiba, heb ik niets dan problemen mee gehad, touchpads die na een maand al niet meer werkten enzo en dan maar roepen dat ik m'n laptop onder de douche heb genomen (aj geloof je het zelf???- ik kan niet eens zonder zo'n ding - dan zou ik mijn werk niet kunnen doen.

- en samsung, maakt gberuik van reparatie bedrijven die werkelijk zo slecht zijn dat je naar te toe moet met een honkbalknuppel om ze uit te leggen waar het defect zit (vriend van mij heeft tot 4x toe een kapotte laptop terug gestuurt gekregen, defect niet gevonden )...

sony = evil - dan nog liever een apple.. (en ik ben een aple hateboy).

de volgende keer overweeg ik een asus of een hp... en/of heel misschien een van de duurdere modellen van dell. - acer, tja, dan moeten ze toch wel met een HEEL erg aantrekkelijk bod komen, en dan wil ik ook gewoon 3+ liever 5 jaar garantie.
Dit klopt 100%, En ze leveren na verkoop ook geen service meer. Kan je beter voor hetzelfde geld een Asus/Toshiba kopen dat zijn wel bedrijven die je support geven als iets kapot is
Ik ben niet slecht te spreken over Acers maar na 1 jaar krijgen ze wel kuren. Sowieso is de accu dan snel dood (maar dan moet je hem maar ook niet altijd aan net spanning hangen :p ). Ik heb nu een Acer en die is 3 jaar, behalve dat de accu maar een halfuur mee gaat heb ik nog 2 kleine dingetjes. 1 is dat de C knop hangt (en nee zit geen klevigheid etc.) en 2 dat het scherm uit slaapstand niet reageert. Voor de rest ben ik wel te spreken over Acer en zijn service.

Mijn moeder heeft ook een Acer laptop en die was vorig jaar zomer naar 1.5 jaar kapot gegaan. Mobo leek defect, we mochten hem opsturen en alles werd gratis gerepareerd :) Alleen is de mobo vorige maand weer overleden..
Dat de hele tijd aan de spanning laten maakt tegenwoordig niks uit. Want de accu wordt niet meer opgeladen als deze boven de 95% capaciteit zit. Het is juist slecht door m aan te laten stekker eruit. 20 minuten later weer aan de stroom hangen (als ie onder de 95% is gezakt). En dat elke dag herhalen..

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 23 juli 2024 06:27]

blijft Acer, he? Ik herken alle problemen: batterij snel dood, moederbord dood. Hier komt in iedergeval nooit meer een Acer in huis.

De Inspiron 1525 van mijn vrouw, daarintegen had er zelfs geen probleem mee toen onze dochter van bijna 2 er overheen liep. En zelfs haar penkunst konden we nagenoeg volledig van het scherm en toetsenbord afkrijgen. Dijk van een machine, dus bedankt Dell!
mijn broer heeft de zelfde inspiron 1525. binnen 1 jaar een kapotte HDD gehad en in het 2e jaar een kapotte inverter. del reparatie 150,-

op ebay een chineese 'namaak' besteld voor 10,- incl. verzenden en hij loop weer als een trein :P
In Nederland? Ik dacht dat je tegenwoordig in NL naar de rechter kon als een apparaat stuk gaat binnen een belachelijk korte periode?
jep en dat kost je een voorschot op de rechts kosten, ...
ik ben er voor verzekerd, maar voor een kapotte wasmachine gaat je dat al honderd(en) euro's kosten... machine was 2 weken buiten z'n 2jarige fabrieksgarantie... mij werd door de verzekeraar gevraagt niet door te zetten in ruil voor een vergoeding, om een nieuwe te kunnen kopen... (de kosten zouden hoger zijn dan het te behalen schade bedrag).
Ja klopt die acer is echt kutzooi. Slechte kwaliteit, gaat zo snel stuk. Bij reparatie moet je massa's bijbetalen. Klantendienst is in één woord gewoon een "ramp" (heb daar 5x mijnzelfde verhaaltje mogen uitleggen). Ik snap niet dat bedrijven zoals acer zoveel tijd en geld besteden aan de "looks" en technische prutsjes. Ze proberen gewoon een kat in de zak te verkopen, als ze nu eens verder nadachten dat de normale consument in zijn leven meer als 1 laptop gaat kopen. Als ze kwaliteit zouden leveren zou ik merktrouw blijven maar omdat ze zo onprofessioneel zijn.
Dit klopt idd volledig als je 3 jaar geleden een Acer hebt gekocht.
Nu moet je ook weten dat Acer zicht enorm goed heeft herpakt.
Sinds die slechte voorvallen hebben ze een compleet nieuw service center gebouwd, kwaliteit van de toestellen enorm verbeterd.
Het is natuurlijk dan volkomen normaal dat mensen er dan zo over praten.
Amen! Twee keer een Acer notebook gekocht, en beide keren zooi. De tweede stopte er na iets meer dan een jaar mee. Moederbord overleden. Uiteraard zit ik in een land waar je maar 1 jaar garantie hebt :-(
Uiteraard zit ik in een land waar je maar 1 jaar garantie hebt :-(
Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie bij Acer. Maar je hebt 2 jaar garantie bij de winkel ;)
Gelukkig bestaat er zoiets moois als Europees Consumentenrecht
Uit het schrijven van JJJ Bokma maak ik op, dat hij niet in een land zat waar dat geldt.
Dit kan ik echt niet tegenspreken, maar ook niet beamen.
Ik heb herhaaldelijk kennis en familie die op zoek waren naar een portable laptop, sterk de EEEpc afgeraden, een juist naar de Acer Timeline series gewezen.
Aantal problemen ermee gehad:
3810 -> Terugroepactie voor oververhitting => Pickup and Return, binnen 4 dagen, niets dan lof over de afhandeling
1810 -> HDD kapot, terug gestuurd, binnen 7 dagen terug.
5810 -> Issues met Win7 en VGA driver -> Acer Support bellen, goed geholpen, nieuwe drivers beschikbaar, probleem op gelost.

Dus ja, soms probleempjes, maar wel echt een hele goede afhandeling. Vind het persoonlijk ook wel jammer voor Acer, maar ja iets met marktwerking.
Acer's maken bedrijven failliet. Die apparaten hebben meer dan gemiddeld uitval en ik heb bedrijven gezien die volledig op Acer draaiden die gewoon niet konden werken en vaak personeel naar huis stuurden omdat de uitval zo groot was.

Opzich is uitval niet erg, maar dan moet de service wel snel zijn. Bij NBD kan er prima wekelijks een systeem uitvallen zonder dat uitval de bedrijfsprocessen hindert, maar bij Acer bestaat geen service en de systemen vallen vaker uit. Wellicht valt een HP of een Dell ook vaak uit, maar die worden snel gerepareerd waardoor de duur van uitval minimaal blijft.

[Reactie gewijzigd door Trommelrem op 23 juli 2024 06:27]

Anoniem: 303530 14 april 2011 16:34
Verbaast me niets. Acer bedient vooral het onderste deel van de markt. Zodra de economie weer bijtrekt is er natuurlijk minder interesse in dit gebied.

Ik vermoed ook dat acer niet blijster goede marketing heeft gemaakt met de aspire one bakken die ze enkele jaren geleden durfden te verkopen...
Tuurlijk, mensen durven meer geld uit te geven bij economische groei, maar dat betekend niet dat ze dan hun portemonnee open laten staan. Nog steeds zijn de meeste mensen geld bewust. Acer zal echt geen last hebben van economische groei.
Acers van laatste 3 jaren zijn gewoon rotzooi.

- bouwkwaliteit
- service
- kwaliteit van producten

Zoveel ervaring met deze machines, en de service, en dan gevallen van 5 á 6 keer teruggestuurd en nog niet gerepareerd. Daaruit mag je toch wel opmaken dat het gewoon een slecht merk met slechte service is.

over de oudere machines wil ik geen woord zeggen, dit waren echte kwaliteits machines, en de oudste laptops die nog in de werkplaats komen maar daarna zijn ze te snel gaan groeien;)...
Anoniem: 363752 @FranzDJ14 april 2011 18:04
Zoveel ervaring met deze machines? Waar werk je dan dat je zoveel ervaring op hebt gemaakt met de service van Acer?
Een computerwinkel die al een poosje geen acers verkoopt maar elke week nog een x aantal acers binnenkrijgt met problemen.
Als je een acer koopt heb je vanzelf veel ervaring met de klantenservice :+
Anoniem: 399370 @FranzDJ14 april 2011 18:22
klopt niet
Want?
De enige Acer die ik ooit probleemloos heb zien werken stond in een showroom. Voor mij geld hetzelfde; er komt geen Acer mijn huis binnen.
Ik verkoop aan niemand meer een ACER enkel en alleen al door de BLOATWARE.
Als ze die eraf laten dan kunnen we weer rond de tafel... het zijn er toch zo 5 per week... Vroeger zat er wel 1 of 2 ACERS bij... dus aan mij alleen hebben ze al 52x1,5 = 77 laptops minder per jaar.

@hierboven ... is eigenlijk gewoon de Fransen onder de autos.... :)

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 23 juli 2024 06:27]

Elke laptop heeft tegenwoordig een shitload bloatware.
aha Macbook shizzle niet heur. zo heerlijk dat je na tien minuten gewoon kan doen wat je wilt zonder dat je eerst twintig software pakketten moet de"installeren.
Het heeft wel bloatware, Genaamd mac osx ;) tegen de tijd dat er een fatsoenlijk os op staat ben je echt wel meer als 10 min verder :9
wat kan je er niet mee wat bijvoorbeeld bij windows wel gelijk out of the box kan dan? juist helemaal niets. bij een nieuwe windows laptop is mijn vader 3 uur(!!!) bezig geweest om hem uberhaupt ook maar aan de praat te krijgen. toen moest hij nog gebruikers accounts gaan maken. bij mac OSX is dat het enige wat je hoeft te doen. niks geen overbodige trials van office 2011 en virusscanners die het niet doen. gewoon iets dat werkt zonder a bunch of crap.
we hadden het over bloatware, kortom te duur te dom onzinnig en onnuttig, het is niet wat je er niet mee kan, het is al het onnuttige wat je er wel mee kunt...
Anoniem: 83123 14 april 2011 17:02
Wat een dikke onzin allemaal over Acer.
Hun schermen zijn niet toppie wat beeldkwaliteit betreft, geef ik toe.
Hun desktops zijn gewone middenklasse, net zoals een HP maar bij HP betaal je wel veel meer en krijg je er veel meer bloatware bij. Tevens slaagt HP erin om altijd tergend trage toestellen te maken in verhouding tot de hardware die erin zit.
Wat betreft laptops gaat een Acer niet vaker defect dan een Asus, MSI, Toshiba, FS, ...
De voorbije twee jaren was de grootste ramp qua defecten HP. Recordhouders op dat vlak.
Dit jaar is helaas Toshiba niet goed bezig: alle miserie die ik dit jaar al gehad heb is met Toshiba en telkens van in het begin (kwaliteitscontrole??).
Stop dus met op Acer af te geven want het is niet altijd terecht, zeker niet wat laptops betreft.
Acer is prima op dit moment. Acer heeft echter een slechte naam vanwege de rampenseries van een paar jaar geleden.

De acer aspire's van destijds kon je bijna realtime uit elkaar zien vallen, en de service wat een absoluut dieptepunt.
De bouwkwaliteit is tegenwoordig een stuk beter (met de travelmate lijn), maar de service vertrouw ik nog niet echt. Ik raad toch liever een ander merk aan.
bij mij viel echt alleen de beheuzing maa uit elkaar, en tja voor 600 tot 700 verwachte ik geen alu- body voor een laptop met een 17inc cristal scherm, met een voor die tijd hoge resolutie van ik meen 19**x12**
onze ervaringen zeggen toch helaas wat anders. zeker wel wat laptops betreft. dat het niet altijd terecht is dat kan, maar ervaring is ervaring en dat kan je niet ontkennen. HP levert degelijke laptops en desktop systemen die er vaak nog leuk uitzien ook. dat kan ik helaas van ACer niet zeggen. alleen predator PC vind ik er een beetje normaal uitzien.
dat zelfde verhaal kan ik exact plaatsen voor hp en vooral hp compaq modellen.

dat het niet terecht is dat kan, maar ervaring is ervaring, en dat kan je niet ontkennen Acer leverd degelijke laptop en desktop systemen tegen een veel schappelijkere prijs... dat er heel misschien heel soms eens wat fout gaat, dat kan bij elk bedrijf gebeuren. maar hp en hp compaq zijn waardeloze merken/lijnen door de jaren heen...

[gewoon om te laten zien dat woorden zo gemakkelijk een stom lulverhaal in een mooi jasje kunnen worden gevalt ]
Mee eens, HP heeft veel rommel geleverd. het begon bij de DV6***.eu series met nvidia chip die er na anderhalf jaar mee ophield, daarna zijn er nog een hoop meer rampseries geweest. Acer is niet mijn merk, vind alleen de aftersales waardeloos, de laptop zelf is wel ok in verhouding met de prijs. Vind ook dat toshiba niet meer het toshiba van 5 jaar geleden is kwa betrouwbaarheid. Denk dat Dell, Packard Bell, MSI en Asus op dit moment de minste problemen geven. Vroeger was Benq ook super van kwaliteit maar die repareer ik al een tijdje niet meer.
Ik heb ook een Acer laptop, werkt prima en heb er nooit problemen mee gehad, ik reis er erg vaak mee dus krijgt ie nog wel eens een stootje, maar nooit problemen gehad, ik ben blij met mn acer! ;)

Ook mijn desktop is van acer, en ook nog nooit problemen mee gehad.

[Reactie gewijzigd door Toppertje op 23 juli 2024 06:27]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.