MWC: Samsung kondigt Galaxy S II en nieuwe Galaxy Tab aan

Samsung heeft op het Mobile World Congress in Barcelona de Galaxy S II aangekondigd, die beschikt over een 4,3"-scherm en draait op een dualcore-processor. Daarnaast komt het bedrijf met een 10,1"-versie van de Galaxy Tab.

De dualcore-processor in de Galaxy S II draait op een kloksnelheid van 1GHz, en het 4,3" Super Amoled Plus-scherm heeft een resolutie van 800x480 pixels. Verder is er een 8-megapixelcamera aan boord die naast het maken van foto's geschikt is voor video-opname in 1080p-resolutie. Voor videobellen is een 2-megapixel frontcamera aanwezig. Ook zijn bluetooth 3.0, wifi 802.11n, nfc en dlna aanwezig, en kan de Galaxy S II overweg met hspa+. Het toestel draait op Android 2.3, waar Samsung zijn eigen Touchwiz-interface overheen heeft gelegd, en is verkrijgbaar met 16GB of 32GB opslaggeheugen.

De aankondiging van de Galaxy S II komt niet als een verrassing. De meeste specificaties kwamen al eerder naar buiten en er dook ook een afbeelding op van deze opvolger van de Galaxy S.

Samsungs tweede versie van de tablet Galaxy Tab heeft een 10,1"-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels, en is daarmee een stukje groter dan de eerste versie, die over een 7"-scherm beschikt. In de behuizing van de tablet, die door het schermdiagonaal Galaxy Tab 10.1 wordt genoemd, draait opvallend genoeg Nvidia's Tegra 2-processor; de verwachting was dat Samsung zijn eigen processor, de Exynos, zou gebruiken voor de Galaxy Tab 10.1. De Galaxy S II draait wel op Samsungs eigen processor.

De software is gebaseerd op Android 3.0 Honeycomb, die speciaal voor tablets is gebouwd. Daarnaast beschikt het apparaat net als de Galaxy S II over een 8-megapixelcamera die video in 1080p-resolutie kan opnemen. Ook de Galaxy Tab 10.1 komt in de smaken 16GB en 32GB beschikbaar.

Samsung Galaxy Tab II Samsung Galaxy S II Samsung Galaxy S II Samsung Galaxy S II Samsung Galaxy Tab II Samsung Galaxy Tab II

Door RoD

Admin Mobile

13-02-2011 • 18:55

142 Linkedin

Reacties (142)

142
134
73
7
0
32
Wijzig sortering
Galaxy s2 heeft 1gb RAM. ;)

SPECIFICATION

Network
HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps
EDGE/ GPRS Class 12
Quad band GSM 850/900/1800/1900
Quad band UMTS 850/900/1900/2100
AP
Samsung Dual Core Application Processor*
Dimensions
125.3X66.1X8.49mm
Display
4.3" WVGA SUPER AMOLED Plus *
Memory
1GB RAM, 16GB/32GB
MicroSD (up to 32GB)
Camera
8MP AF with LED Flash + 2MP Front
Connectivity
Wi-Fi a/b/g/n
BT v3.0+HS
USB 2.0 OTG
Connectors
MicroUSB, 3.5mm Ear Jack

* May not be applicable in some regions.
* Display: "4.27" in actual measurement

Battery
1650mAh
OS
Android OS Gingerbread
Message
SMS/MMS (OMA v1.2)
Email (POP3/IMAP/SMTP, SSL/TLS)
Exchange ActiveSync Email
Audio
MP3, OGG, AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB
AMR-WB, WMA, WAV, MID, AC3, IMY, FLAC, XMF
Video
MPEG4, H.264, H.263, WMV, DivX, Xvid, VC-1
Recording & Playback 1080@30fps
Image
JPEG, PNG, GIF, WBMP, BMP, AGIF
GPS
A-GPS
Convergence
Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
AllShare (DLNA1.5)
Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air

[Reactie gewijzigd door Req- op 13 februari 2011 21:10]

Hmm.. Ik weet nu niet meer zeker of er wel HDMI op zit.
Op http://itechvision.blogsp...vealed.html#axzz1Ds6UOzU8 staat dat er wel HDMI opzit.
zojuist even gekeken en ze hebben de tabel aangepast dat er dus GEEN HDMI opzit..
wel jammer..
Hier wat meer info. Foto's en video mbt de Galaxy Tab II:

http://www.engadget.com/2...a-2-honeycomb-dual-camer/
Al een youtube filmpje van verschenen ;) _/-\o_
http://www.youtube.com/watch?v=oOxAh4I2jrk
en hier:

http://www.youtube.com/watch?v=oOxAh4I2jrk

Ziet er wel gelikt uit :9

edit: van de eerste link is de video verwijderd. Waarscheinlijk komt dat door wat geluidproblemen erop. Hij zou het later weer opnieuw uploaden.

edit 2: eerste link vervangen door de nieuwe. Zelfde video maar audio gefixt.

[Reactie gewijzigd door biepo op 13 februari 2011 22:42]

Ik vroeg me af wat de GPU van de S2 is, het word tegenwoordig steeds belangrijker.
Anoniem: 272481
@oooskar13 februari 2011 20:48
Dual-core Orion dat is de snelste CPU/GPU van dit moment. Deze is gebaseerd op de Cortex A9 architectuur.
Anoniem: 386034
13 februari 2011 18:55
Grappig, ik lees dat het flink grotere scherm (4"3 tov 4") van de Galaxy S2 nog steeds een zelfde resolutie heeft als de Galaxy S (800x480).

Maw effectief heeft het scherm een -lagere- DPI dan zijn voorganger Galaxy S. Een verslechterde spec! Dat zijn stapjes terug; weg van een retina-class display. Regressie ipv evolutie. :)

Met een 4,5 inch begint de Galaxy S2 een jumbo phone te worden! Samsung innoveert de verkeerde kant op. Het scherm wordt groter en dus minder handzaam terwijl tegelijkertijd de DPI lager en dus minder scherp wordt.
En binnen en paar jaar worden de smartphones weer kleiner, die grote smartphones zijn gewoon een tijdelijke trend die om de zoveel tijd zullen weer keren.
Dat denk ik niet, dat is niet bij teevees gebeurt, en niet bij monitoren. Tevens wil iedereen graag GROOT en SCHERP beeld dat wel in de hand en broekzak past.
Nee de smartphone's zullen niet kleiner worden.
Als je kijkt naar de Desire HD welke behoorlijk groter is dan bv de Galaxy S hoor je juist veel klachten over de omvang omdat deze niet meer goed met 1 hand te bedienen is door veel mensen en net te groot voor in een broekzak / borstzak is. Ik heb hem zelf ook om deze reden laten liggen moet ik zeggen. Ik wil in een smartfone veel features maar niet in moeten leveren op handzaamheid en gebruiksgemak.
Haha precies, ik vind het ook wel grappig dat die meisjes die dat ding beet hebben veel te kleine handen hebben om dat ding te bedienen.
Ik heb nu een Desire Z, maar in vergelijking met mijn Legend en LG Arena vind ik deze eigenlijk al te groot. Maar ik moest een toetsenbord hebben (en de performance op websites was op de Legend ook niet briljant).

Overigens vind ik die Retina-meuk maar onzin, ja het is mooier... Maar ik vond mijn Legend ook prima qua scherm (480x320), de resolutie van de Wildfire vind ik dan weer te laag (320x240).

[Reactie gewijzigd door poepkop op 13 februari 2011 20:07]

Het verschil tussen pixeldichtheid van de Legend en iPhone is echt groot als je eenmaal de iPhone gewend bent :$ .
Anoniem: 305310
@Bor13 februari 2011 20:26
haha onzin, de SGS en DHD zijn niet veel verschillend van elkaar,

de SGS is iets smaller, maar hoogte is nagegoeg gelijk, dus als je een SGS goed kan bedienen kun je de DHD ook best goed bedienen,

daarbij zegt de scherm grootte niet ALLES, als ze de behuizing heel klein houden is het nog steeds makkelijker, en als ze de beeldverhouding goed maken ook,

zelf heb ik wel voor de SGS gekozen maar dat was meer vanwege de superamoled en de dhd was in mijn abo 150euro duurder ;)

ben er wel mee eens, ik vind het 4.3inch wel mooi, maar 4'' vind ik eigenlijk net ff iets mooier voor het algemeen gebeuren
Volgens mij moet je een dwerg zijn om erover te klagen.
Persoonlijk mag de Desire HD van mij nog wel n inch groter met een qwerty toetsenbord.

Gelukkig is er variatie :)
Nee, maar veel groter zullen ze toch ook niet worden ga ik vanuit. Ik denk dat de trend meer gaat zitten in het dunner maken van de smartphones.

Ik vind de Galaxy S II een prima opvolger van de eerste Galaxy en de Tab 2 liet mij eigenlijk wel lachen. Één van de weinige echte argumenten om voor de Tab te kiezen boven de iPad was naar mijn idee het schermdiagonaal wat hem veel compacter maakte en dat kleine voordeel is nu weg.

Nu ruikt dit misschien naar 'fanboyheid' maar ik meen dit echt serieus. Wel vind ik hem spuuglelijk die Tab2 maar wederom slechts mijn mening.

[Reactie gewijzigd door N1ckk op 13 februari 2011 21:41]

Van de andere kant zijn er ook weer mensen die hem nu juist om de schermdiagonaal willen hebben. Ik heb een telefoon en aan een 7" tablet heb ik niets. Dat is een platgewalste versie van mijn telefoon zonder belfunctie. Echter een 10" tablet is een grote stap vanaf mijn 3,4" smartphone. Ik zou nooit overwegen een 7" tablet te kopen. 10" of zelfs 12" ligt mij veel beter. Niet per definitie een slechte keuze dus.
Dat is een platgewalste versie van mijn telefoon zonder belfunctie.
Nee de Tab heeft juist WEL belfunctie ;) Maargoed ik zelf moet weer geen 9/10 inch ik heb veel liever 7 inc, ik maak nu notities ook liever op een A5 dan op een A4 :)

En daarbij wordt de hudige tab als zeer handzaam ervaren waar ik over de iPad en andere 9/10 inch apparaten toch wel verhalen hoor dat het zwaar is/word na een tijdje vasthouden... Daar zit ik al niet op te wachten (en genoeg met mij)...

Dus ja ik hoop dat ze 7 inch niet laten vallen, want dan verliezen ze zeker een deel van hun markt, en boren ze een andere doelgroep aan...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 februari 2011 10:01]

Nevermind, je hebt gelijk. Maar je gaat toch niet bellen met een 7" plaat? Daar heb ik dan weer een veel handzamere telefoon voor.

Het is echt een kwestie van voorkeur, het beste is beide in het assortiment te hebben. Voor dingen waar jij misschien een 7" tablet voor wilt hebben heb ik mijn telefoon, voor andere zaken wil ik een tablet.
hoe kan je twee totaal andere toestellen met elkaar vergelijken. De tv's worden al sinds dat ze uitgevonden zijn altijd groter.
De gsm's hebben opeenvolgende trends van groot naar kleiner gehad, en bij smartphones is dat juist het zelfde.
Ik hoop toch dat je fout zit. Persoonlijk vind ik dit soort formaten echt te groot voor een telefoon. Ik zou liever een formaatje HTC wildfire zien met betere specs. Maar er zal wel een afhankelijkheid zijn tussen specs en de benodigde ruimte om de techniek in kwijt te kunnen.

Ondertussen hoop ik nog even door.
misschien net wel doordat er tablets zijn ;) Ik gebruik mijn smartphone niet meer om onderweg te browsen, slechts om te tetheren, dus wil niet echt een groot scherm hebben. Om snelw at op te zoeken is dat toch overbodig.

Accutijd, dat willen we echter wel :P
Zeg maar dag dag tegen je telefoon accu als je gaat tetheren wat ook trouwens vaak niey mag in een telefoon abo.
Mooie vergelijking, tenslotte neem jij elke dag je TV en monitor mee in je broekzak/tas???
800x480 is een prima resolutie voor zon klein scherm. RETINA is overrated, alleen van 1cm afstand zie je verschil.
Mwoh, als ik het scherm van m'n iPhone 4 vergelijk met die van een Galaxy S. Dan zie je toch echt duidelijk wel verschil! Retina is vele malen scherper! Ook op 20cm afstand zie je het verschil!

[Reactie gewijzigd door Timo002 op 13 februari 2011 19:44]

Dat heeft te maken met het pentile scherm van de Galaxy S. Deze S2 heeft een beter (scherper) scherm
Misschien als je ze naast elkaar legt, maar als je ze los ziet zijn het allebei goede schermen.

Maar mijn keuze voor de galasy was meer gebaseerd op het feit dat Apple zich overal mee bemoeid. En niet eens fatsoenlijke Blue -tooth heeft.
Geen fatsoenlijke Bluetooth? Hoe kan deze post een +1 beoordeling krijgen?

Apple heeft gewoon dezelfde ondersteuning binnen het Bluetooth wereldje als de rest van de markt.. Alleen Apple kiest er gewoon voor dat ze geen bestandsuitwisseling willen over Bluetooth.. Maar voor de rest werkt alles prima, zo is A2DP naadloos geïntegreerd binnen iOS.
Je spreekt jezelf dus al tegen. Apple wil alles controleren, zelfs wat jij met de blue-tooth doet. Het enige waar 95% van de mensen bluetooth voor gebruikt is bestandsuitwisseling. Nu werkt dat misschien bij iphones onderling, maar niet meer bij elke andere telefoon. Lijkt me toch duidelijk dat ik gewoon gelijk heb.
Dat is dus onjuist, Bluetooth wordt voornamelijk gebruikt met carkits e.d. je moet wel de markt kennen voordat je zomaar iets zegt. Foto'tjes overzenden via Bluetooth wordt voornamelijk door 12-jarigen gedaan ;)
Ook 12-jarigen zijn gebruikers... en nog een aardig grote groep ook tegenwoordig... (ik had vroeger geen geld voor elektronica maar ik ben al redelijk fossiel aan het worden)
Vermoedelijk vind Kevinp dat onfatsoenlijk ... :P
Kom op zeg, als je via Bluetooth al geen bestanden mag versturen dan heeft het gewoon geen fatsoenlijke bluetooth.
Dan moet je wel echt grote appels in je ogen hebben wil je dat nog gaan goedpraten
zo is A2DP naadloos geïntegreerd binnen iOS.
Wow... dat is bij elke Telefoon die A2DP ondersteund zo
zo is A2DP naadloos geïntegreerd binnen iOS
Maar A2DP ondersteunt alleen stop en play als controle commando's. AVRCP 1.3 = meer play control en metadata ondersteuning heeft het niet (Android trouwens ook niet) terwijl alle moderne SE telefoons (behalve dat Android ding dan) en alle moderne Nokia's dat wel hebben. Ook een profiel als RSAP zit er niet in en het ontbreken van file transfer profielen is natuurijk te belachelijk voor woorden. Dus ja, geen fatsoenlijke BT slechts de rudimentaire basis.
Idd en ik zie het verschil dat de iPhone 4 maar een klein 3,5 inch schermpje heb waar eigenlijk alles verschrikkelijk klein is.. Tis maar wat je fijner vind!
Ik ben gegaan van een 2.2 inch naar een 3,7 inch scherm en dacht "wat een groot ding", maar mijn volgende telefoon zal 4,3 inch worden. Mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor email, nieuws, internetten en lezen. Dan is 4,3 inch heel prettig, maar ook gelijk het limiet. Het moet niet groter worden.

4,3 inch op 800x480 pixels heeft nog altijd een vrij hoog Pixels per inch (PPI)

(DPI is een drukwerk term, zie http://en.wikipedia.org/w...displays_by_pixel_density)
Je hebt gelijk maar Microsoft gebruikt die term ook al sinds Windows Stoneage in hun OS. Aangezien we democraties voor ruim 80% voor Windows blijven kiezen, nemen we ook voor lief dat DPI ook voor beeldschermresoluties geldt hoewel het technisch incorrect is volgens jouw link waar ik ook achter sta.

DPI op een beeldscherm kan wel maar dat is een vertaling van PPI over schaal. Overigens is PPI niet een term die ik geregeld tegenkom itt DPI.
Ja dat vind ik ook een groot nadeel. Schermen worden groter maar de resolutie neemt af of blijft hetzelfde. Natuurlijk is de leesbaarheid beter met grotere schermen bij een zelfde resolutie. Maar ze zouden ook de interface kunnen aanpassen. Dan is het goed leesbaar en een super scherp beeld. Maar jammer genoeg denken de meeste mensen anders.
Dit scherm heeft 3 subpixels per pixel, het oude scherm had er slechts 2. Er zijn dus anderhalf keer zoveel subpixels op dezelfde resolutie gebruikt. Ik denk dat het nieuwe scherm ondanks dezelfde resolutie zeker niet minder scherp is dan de oude.
De maten van het toestel zelf veranderen niet zo veel, hij wordt zelfs dunner... Een groter scherm != groter toestel. Het is een kwestie van hoeveel ruimte van het toestel vrijmaakt voor het scherm... Idd is het jammer dat de resolutie niet aangepast wordt... Maar dat is imo het enige nadeel. De dual-core en android 2.3 lijken mij mooie specs (hopen dat android 2.3 ook keertje gemaakt word voor me SGS)
volgens mij las ik juist dat de dpi ook beter werd dus geen probleem te vinden hier. btw op de foto is de telefoon dichter bij de camera dus lijkt het in verhouding er groot. in het echt zal dit mee vallen. Het formaat is ongeveer HD2 wat ook erg mee valt.
AMOLED Plus heeft wel extra subpixels, dus uiteindelijk zou het toch wel eens een verbetering kunnen zijn... DPI is inmiddels een beetje achterhaald aan het raken, de totale subpixelcount zegt eigenlijk veel meer...
Lollerfailopmerking...

De sgs is echt een compleet andere telefoon met een heel veel fijner scherm, vooral door de grootte. Voor de rest zijn er weinig overeenkomsten, buiten de schermindeling
Fanboy. :O

Samsung ontwikkelt zijn eigen schermen met een compleet nieuwe schermtechniek, bouwt zijn eigen processors (technologie die je beste vriend Apple ook gebruikt) en maakt de dunste smartphone ter wereld. Kan inderdaad niet van innovatie spreken...
Anoniem: 248079
@Fjerpje14 februari 2011 00:08
Dude, get your facts right! Er werken meer dan 200.000 mensen bij Samsung en een kleine 50.000 bij Apple. Samsung maakt alles van mobiele telefoons en halfgeleiders tot wolkenkrabbers en zeeschepen. Ga dan niet lopen zeiken dat zo een gigantisch bedrijf niets zelf bedenkt. Ze maken Android-telefoons, dus van het besturingssysteem kan je niet veel aanpassingen verwachten. De hardware is gewoon goed.
wacht dan ga ik even fanboy van windows mobile 4 spelen en zeggen dat Apple een rip off is van die versie of van symbian of van ...........

Komaan Apple is enkel innoverend door er een hype rond te bouwen en een dure prijs er op te plakken. De kwaliteit van de eerste itteraties van de iphone was bar slecht maar verkoopte enkel door de jeugd te bespelen met flashy dingen.

In de laatste 10 jaar is 90% van de smartphone ontwikkelingen gewoon een verbetering op iets dat al lang bestond maar toen te duur was of te complex was om in massa te produceren voor een markt die er toen niet rijp voor was.
Ohhh ohh,

De appel jongetjes worden weer boos als je hun cognitieve dissonantie aantoont.

Ze hebben dure speeltje gekocht om zichzelf een superioriteitsgevoel aan te meten, daar moet je niet aankomen. Net zo iets als religie (zoek maar eens de neurologische onderzoeken op omtrent dit onderwerp)
Wie denk je dat de chips geproduceerd heeft voor de iPhone 4? Juist...
Dus je vind de iPhone 4 innovatief? Of niet maar dan vind je het Samsung dus ook niet...
(idd Frerpje)

[Reactie gewijzigd door Yoshi1983 op 13 februari 2011 21:26]

Ik citeer van wikipedia: "developed by chip designer Intrinsity (which was subsequently acquired by Apple) in collaboration with Samsung."

Dus het is gemaakt door Intrinsity en Samsung, Apple heeft hun overgenomen.

@Yoshi1983: nee, samsung vind ik ook niet innovatief qua mobieltjes maar om alles anders dan apple een apple-ripoff te noemen is gewoon fanboy-whining.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple "bouwtekeningen" aanleverd voor een chip. Dat is hun gebied helemaal niet. Zij zullen hun wensen kenbaar maken en daar gaat een chipdesigner als Samsung dan weer mee aan de slag.

Als Iphone gebruiker vind ik zelf de Galaxy Tab een beter apparaat dan dan de Ipad. De specificaties zijn duidelijk in het voordeel van de tab (op de grote misschien na maar ik vind de huidige grote goed genoeg).
Het is mooi dat de vooruitgang te zien is in de processors meer rekenkracht is meer als welkom maar het gaat meestal gepaard met meer stroom.
Maar wanneer maken ze de accu's nu is beter voor dit soort gsm's
wanneer leren ze nu eens dat dual cores minder verbruiken dan single cores?
de load word verspreid waardoor je in totaal minder energie verbruikt.

denk maar aan een paard en wagen.
een super snel paard met wagen verliest het toch van 2 normale paarden met wagen en dat super snelle paard verbruikt ook veel meer energie omdat ie alles zelf moet doen
Een leuke vergelijking ware het niet dat de dual core processoren ook op hoge clocksnelheden gaan lopen. De vergelijking met een wagen met een snel paard tegen een wagen met 2 minder snelle paarden gaat daarom niet helemaal op. Een dual core zal bij gelijke snelheid hoogstwaarschijnlijk meer verbruiken waarvan het maar de vraag is of de baten tegen deze energie kosten opwegen (veel software gaat momenteel uit van 1 core en is dus niet geoptimaliseerd voor x core devices).
Anoniem: 230001
@Bor13 februari 2011 19:45
De dual core in de LG verbruikt niets meer dan een single core bleek uit een review vorige week.
Hoeveel applicaties draaien dual core? Zelfs op windows is dat sporadisch.

Een telefoon kan natuurlijk beter multitasken daardoor. Maar het succes zal hem deels zitten in de API en de programmeur.
Anoniem: 230001
@Kevinp13 februari 2011 20:50
Er draait nog weinig tot niets dual core, maar het gaat er hier om dat dual core niets meer verbruikt dan single core.
Dat is logisch als er geen gebruik word gemaakt van de dual core.

Als er een app is dat volop gebruik maakt van 2 cores, dan wil ik nog wel is zien of het nog steeds even zuinig is als een single core
Denk jij nou echt dat CPU's altijd op full load draaien? De kloksnelheid is gewoon aan te passen hoor... gaat allemaal automatisch. Maar een beetje tweaker wist dit wel..

Het stroom verbruik is niet lineair. Daarom zijn 2 cores op lage load zuiniger dan 1 die beide moet verwerken.
dual core is volgens mij op de zelfde snelheid gelijk of zuiniger dan single cores.
wanneer leren ze nu eens dat dual cores minder verbruiken dan single cores?
de load word verspreid waardoor je in totaal minder energie verbruikt.
Je had het misschien al door maar je vergeet wel een belangrijk detail: het grotere scherm. En ik dacht niet dat die minder verbruikt. Dus netto zal deze telefoon meer verbruiken dan de vorige versie met kleiner scherm.
Ik snap ook niet dat ze geen extra slag voor de accu's willen maken. Ik kan voor mijn x10 wel een betere accu vinden, maar dat is gewoon een dikkere accu, dus dat is ook niet wat...:

http://www.batteryupgrade...2960/shopGroupId/26273317

Zo'n telefoon is met veel gebruik met een dag of binnen een dag leeg...
Ik snap ook niet dat ze geen extra slag voor de accu's willen maken.
Haha, ik denk dat niks met willen te maken heeft. Accu's gaan niet zo hard als processors, ondanks dat er veel onderzoek naar gedaan wordt. Wat ik wel jammer vind is dat er niks met zonnecellen wordt gedaan, ik heb een tijd geleden een Samsung telefoon gezien met zonnecellen, maar blijkbaar was dit geen succes?
Anoniem: 230001
@poepkop13 februari 2011 20:57
Apple is toch met iets leuks bezig? Je zou er een maand mee toe moeten kunnen. Is iets met een bepaald metaal ofzo. Zal nog wel een paar jaar duren voor het op de markt komt en zal ook wel exclusief voor Apple blijven.
Anoniem: 251802
13 februari 2011 20:33
Ik heb de presentatie niet gezien, maar weet iemand ook over hoeveel RAM de Galaxy 2 beschikt?
512MB ram geheugen.
geen USB en SD card slot.... :'(
en geen HDMI

Kompleet de plank misgeslagen imho, dat is nou juist een van de redenen om zo'n ding te kopen ipv een ipad
Bekijk even de goede specs.
Tab: USB zit er wel op. Inderdaad geen SD.

Galaxy: Wel HDMI
En wat is de schermtechniek van de nieuwe Tab?
Als dat amoled is en kleurecht (niet overdreven), is dit apparaatje voor fotografen superieur aan een iPad.
En wat is de schermtechniek van de nieuwe Tab?
(WXGA) TFT]
Zie 3e regel.

[Reactie gewijzigd door r3solution op 13 februari 2011 19:59]

Nou ik heb nu een filmpje gezien op Youtube van de Galaxy s2,maar om nou te zeggen dit is een topper...... Het scherm blijft toch nog haperen, het lukt de concurrenten van het Appeltje steeds weer niet om het zo soepel te laten lopen als hun scherm. En nee ik ben geen Merk fan boy, het is nou gewoon eenmaal zo. Heb alles wel gehad qua touch (Galaxy s ,iphone 4
enz.) maar ieder ander merk blijft maar haperen op het scherm. Weet iemand of dat super amoled plus nou net zo goed is als een retina scherm? Daar bedoel ik dus mee, Als ik nu op mijn galaxy s internet dan is de letter dikte soms verschillend in een woord (niet scherp dus) En op mijn iPhone 4 blijft alles haarscherp, ook als ik enorm inzoom dan blijft de letter haar scherp!
Anoniem: 272481
@stef0713 februari 2011 20:41
Super Amoled Plus is een ''retina display'' Deze is zelfs beter dan die van Apple. Door het toevoegen van een dual coreprocessor ga je geen last krijgen van haperingen. ook moet je er natuurlijk rekening mee houden dat de Samsung telefoons die daar nu geshowd worden, allemaal test versie's zijn. De uiteindelijk hardware/software wordt natuurlijk veel stabieler. Daarnaast vraag ik me af of jij je telefoon's wel update. Want mijn Samsung Galaxy S is heel soepel hoor.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 272481 op 13 februari 2011 20:42]

Super Amoled Plus is een ''retina display'' Deze is zelfs beter dan die van Apple. Door het toevoegen van een dual coreprocessor ga je geen last krijgen van haperingen.
Het Amoled scherm is geen Retina display:

But what exactly is a "Retina Display?" Apart from a marketing buzzword, it's essentially a high-end screen with four times as many pixels in the same screen real estate.

En dat je een dual core CPU nodig hebt om Android zonder haperingen te draaien, zegt meer over de kwaliteit van Android dan over de telefoon.
But what exactly is a "Retina Display?" Apart from a marketing buzzword, it's essentially a high-end screen with four times as many pixels in the same screen real estate.
Wat een flut-uitleg is dat zeg, als ik nu een scherm maak van 1x1 pixels en morgen 4x4 terwijl het scherm 1 inch groot is (dus 16PPI) is het volgens jouw quote retina :D

Wat er dan wel netjes bij staat is de retina van Apple want dat is niks anders als een 'marketing buzzword', aangezien retina inhoud dat de resolutie van je scherm hoger is dan je ogen kunnen waarnemen, en ik heb z'n scherm van me leven nog niet gezien (en ik heb wel vaker de iPhone 4 in me hand gehad). Dus voor mij is het 100% zeker geen retina als in geen pixels meer zien...

En tja dual core, is niet nodig, ik draait het prima smooth op me SGS en dat is een single-core :) En je zal het vast niet willen zien/geloven, maar iOS heeft ook haperingen hoor, vooral met multitasking wat ik begrijp. Dus ja Android is heel slecht, maar iOS net zo ;)
[...]
Wat een flut-uitleg is dat zeg, als ik nu een scherm maak van 1x1 pixels en morgen 4x4 terwijl het scherm 1 inch groot is (dus 16PPI) is het volgens jouw quote retina :D
Komt van Gizmodo en als je goed leest hebben ze het over een "high-end screen". Een scherm van 1x1 pixel is niet high-end zul je wellicht begrijpen.

Het is dan ook jammer dat deze nieuwe telefoon het in deze tijd met een standaard opgerekt scherm moet doen. Een 320+ PPI scherm had niet misstaan. Nu zijn de verschillen zo klein dat het niet de moeite waard is tot aanschaf over te gaan, mits de prijs heel laag ligt natuurlijk.
Ik ga akkoord dat het een flut-uitleg is, de milestone was er 10 maand voor de iPhone 4, terwijl de iPhone 4 slechts 1,5x zoveel PPI had? Imho Retina is een mooie marketingterm, niets mis mee, maar als er geen technisch correcte uitleg voor is...

Verder vind ik nu 3,7" een beetje klein geworden, mijn volgende telefoon zal toch 4" of missch groter zijn (5" is veel te groot).

Ook is mijn 3,7" KLEINER dan mijn 3GS (3,5"), dus groter scherm =/ grotere telefoon.
Mbt de PPI: op een gegeven moment is het genoeg, het verschil is zo goed als onmerkbaar tussen bvb de milestone en de iphone 4 qua scherpte, bij de 3GS daarintegen zie je het zéér goed.

That said, de "fanboys" zullen een 4" of groter telefoon pas accepteren als Jobs gezegd heeft dat het een goed formaat is voor een telefoon, waarop ze wel een andere reden zullen vinden waarom andere 4" telefoons niet goed zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee