'Samsung Galaxy S2 heeft 4,5"-Super Amoled Plus-scherm'

De opvolger van de Samsung Galaxy S krijgt niet alleen een dualcore-processor, maar ook een Super Amoled Plus-scherm van 4,5". Dat vernam Tweakers.net van een bron uit de industrie. De Galaxy S2 wordt volgende week aangekondigd.

Het scherm is van het Super Amoled Plus-type. Dat is de opvolger van Super Amoled en bevat meer subpixels per pixel. In plaats van de PenTile-technologie van Super Amoled zijn de pixels opgebouwd uit de 'traditionele' rgb-subpixels. PenTile maakt gebruik van twee subpixels per pixel, terwijl bij rgb drie subpixels in elke pixel zitten. Dat zou het beeld scherper moeten maken.

Het Super Amoled Plus-scherm heeft een diagonaal van 4,5", waarmee het groter is dan wat tot nu toe op smartphones in Nederland te vinden was. De HTC HD2 en Desire HD hebben een scherm met een diagonaal van 4,3", terwijl de Galaxy S een schermdiagonaal van 4" heeft. De 'tabletsmartphone' Dell Streak heeft een 5"-scherm.

De opvolger van de Galaxy S draait op Android 2.3 en heeft, net als de Samsung Nexus S, ondersteuning voor nfc, een techniek die veel wordt gebruikt voor mobiele betalingen. De processor is de opvolger van de Galaxy S en zou een dualcore-processor van Samsung zelf zijn, vermoedelijk de Orion.

De Koreaanse fabrikant heeft tijdens de elektronicabeurs CES al twee toestellen met Super Amoled Plus-scherm aangekondigd. De niet bij naam genoemde lte-smartphone voor de Amerikaanse provider Verizon Wireless bevat een Super Amoled Plus-scherm met een diagonaal van 4,3". De Infuse 4G voor de Amerikaanse provider AT&T heeft hetzelfde scherm, maar dan met een diagonaal van 4,5". Naast de bron van Tweakers.net twitterde de Nederlandse Samsung-fansite SamFirmware enkele specificaties die vermoedelijk van de Galaxy S2 zijn.

Samsung houdt zondagavond 13 februari een persconferentie, aan de vooravond van het Mobile World Congress, 's werelds grootste telecombeurs die in Barcelona wordt gehouden. Daar wordt niet alleen de aankondiging van de Galaxy S-opvolger verwacht, maar zal ook een opvolger van de Galaxy Tab worden gepresenteerd.

Samsung Galaxy S2 in teaservideo (bron: Engadget)

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

04-02-2011 • 12:13

123

Reacties (123)

123
121
54
0
0
2
Wijzig sortering
4,5" pfff dat wordt groot, maar ben benieuwd naar de resolutie... qHD?
Ik denk gewoon WVGA (800 × 480). Volgensmij is het voor Samsung nog gewoon vrij moeilijk om een hogere pixel dichtheid te verkrijgen bij hun AMOLED schermen.
Maar als het scherm 11% hoger en 11% breder wordt dan de SGS kunnen er dus 11% meer pixels in de hoogte en 11% meer pixels in de breedte getoond worden bij dezelfde pixeldichtheid (880*530 is dan mogelijk met dezelfde PPI) ;)

Laat de Desire en Nexus One nou al 800*480 pixels hebben op een 3.7 inch AMOLED dan is 4.5 inch zelfs 21% groter. Als je die PPI als minimum houd kom je net op 968*580 uit op een 4.5 inch scherm, daar kunnen ze dus mooi 960*560 van maken zoals een aantal andere Android toestellen ook al krijgen...

Maar ik denk sowieso dat ze nog met de sub-pixels hebben gestoeid, die pentile matrix is nou niet heel geweldig, ja bij plaatjes en filmpjes zie je er niks van, maar bij tekst is het wel zichtbaar...

edit: de Samsung Wave heeft zelfs een 3.3 inch SAMOLED scherm met 800*480 dus 1280*720 zal net wel/niet gaan op 4.5 inch, maar aangezien dit de opvolger is van SAMOLED verwacht ik dat ze de PPI dus ook wel kunnen verhogen n het dus zeker mogelijk is om 720p op 4.5inch te proppen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 16:06]

Maar als het scherm 11% hoger en 11% breder wordt dan de SGS kunnen er dus 11% meer pixels in de hoogte en 11% meer pixels in de breedte getoond worden bij dezelfde pixeldichtheid (880*530 is dan mogelijk met dezelfde PPI)
Het scherm is misschien wel groter geworden omdat de pixels groter geworden zijn door een extra sub-pixel in het nieuwe scherm?

De resolutie blijft dan hetzelfde als het 3.7 inch AMOLED scherm maar het extra sub-pixel neemt wat extra ruimte in beslag.

Het zou kunnen verklaren waarom het scherm zo ongewoon groot is geworden om zo ondanks de extra subpixel tov pentile toch dezelfde resolutie te kunnen handhaven :)

edit:
maar aangezien dit de opvolger is van SAMOLED verwacht ik dat ze de PPI dus ook wel kunnen verhogen n het dus zeker mogelijk is om 720p op 4.5inch te proppen
De opvolger heeft per pixel normale rgb sub-pixels gekregen. Het groene pixel is dus relatief veel groter geworden dan het vorige generatie pentile display. Dit is een grote verbetering voor de beeldkwaliteit van SAMOLED.

Nu kan de opvolger misschien wel fijnere sub-pixels hebben maar je kunt niet verontachtzamen dat de groene pixel nu een volwaardige grootte heeft itt pentile.

Het is een combinatie van groter groen subpixel en mogelijk kleinere subpixels door verbeterd proces die uiteindelijk de dpi oplevert. Al deze factoren moet je in je "zeker mogelijk" verwachting meenemen, en die is nu te optimistisch denk ik omdat je de grote groene subpixel niet meenam :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 386034 op 22 juli 2024 16:06]

uhm als Apple het kan waarom Samsung dan niet? Samsung heeft vele onderzoeks teams en eigen fabrieken die schermen produceren van goede kwaliteit. Apple heeft een resolutie dat tegen de beperking van het menselijk oog aan gaat zitten en heeft een super goed beeld, qua helderheid en contrast. Samsung moet hier toch zeker wel iets dergelijks neer kunnen zetten. ze hebben de techniek en de mensen ervoor dus als ze echt willen kan het ook.


Ik zie dus niet in waarom de resolutie niet omhoog zou gaan.
Ik geef je gelijk, dit soort hardware specs moeten door andere fabrikanten gematcht kunnen worden. Maar het duurt al heel lang sinds de release van de iPhone 4 in juni 2010 vind je ook niet? Ik vind dat raar en volg daarin dezelfde redenering als jij.

Zeker Android OS handset firma's hebben er een handje van de hardware specs flink op te jagen omdat ze zich van elkaar moeten onderscheiden. En omdat ze allemaal Android OS gebruiken kan dat met hardware specs (en eventueel een GUI laag over Android OS maar dat wil je liever niet, of prijs).

Maar dat is business 'top-down' manier van er tegen aan kijken. Ik beschreef de tech 'bottom-up' manier en we zitten hier op tweakers.net en niet bij het financieel dagblad ;)

Kijk je naar SAMOLED technologie dan weet ik eigenlijk niet of het lastiger is om de PPI op te krikken in verhouding tot andere LCD technologieen als SLCD. Ik kan daar niks over vinden op het Internet. Linkjes zijn welkom :)

Maar ik weet wel dat pentile matrix een relatief klein groen subpixel had en dat bij deze opvolger (super amoled plus) dit groene subpixel een volwaardige grootte gekregen heeft. Beter voor de beeldkwaliteit en ik juich dit toe. Maar een pixel zal door het grotere groene pixel wel (relatief) meer ruimte in beslag nemen dan pentile. Natuurlijk (?) zullen de subpixels door betere proces kleiner zijn in absolute zin. Maar de grotere groene pixel en de kleinere subpixels zijn twee factoren die omgekeerd werken in de uiteindelijk te bereiken max PPI van het scherm. :)

edit:

Ik heb nog wel een uitspraak van Steve Jobs gevonden over LCD vs OLED technologie:
Last month, the company launched iPhone 4 which boasts of 'retina display' or the highest-ever resolution for smartphone screens at 960x640 pixels. "You can't make an OLED (organic light emitting diode) display with this type of resolution right now," Apple CEO Steve Jobs had said during the launch of the device. "Retina display is going to set the standard for displays for the next several years. We don't think anybody's going to come close."
bron

Maar goed, dat was Steve Jobs in Juli vorig jaar. Korreltje zout enzo. Maar hij heeft in elk geval al meer dan een half jaar gelijk :)

Misschien toch iets fundamenteels in OLED technolgie dat betrouwbaar vergroten van de PPI tegenhoudt?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 386034 op 22 juli 2024 16:06]

Kun je weer zien wat een onzin hij praat. Er zijn al genoeg telefoons in azie met dezelfde of hogere ppi...
Misschien moet Samsung eens gaan shoppen bij Toshiba (fabrikant Retina display)
http://www.tuaw.com/2010/...b-retina-display-factory/
Dit gaat niet helemaal op voor de Galaxy S2 want er zit nu ook een extra sub-pixel bij wat toch een gedetailleerder procedé nodig heeft.
Dan nog ze hebben die subpixel er toch ook bij gekregen? De PPI kan best omhoog zijn gegaan hoor er staat nergens dat die subpixel de enige toevoeging is van SAMOLED+

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 16:06]

Ja het zou dus wel mogelijk zijn. 4,5 inch met 720p resolutie of 1280x800 is toch wel mijn droom scherm. Of het IPS LCD is of super amoled plus... Ik vind dat de meest ideale scherm.
Kunnen ze niet gewoon een LCD scherm erin zetten? Ik zag ook dat ze al bv. de Galaxy SL een LCD scherm variant gaven... Kan het niet zo zijn dat ze deze Galaxy S 2 gewoon ook een LCD schermpje geven, die hebben toch zeker een grotere pixeldichtheid? Weet niet hoe ze die variant noemden maar stond laatst op tweakers artikeltje over die SGSL.

Edit. Typo

[Reactie gewijzigd door Makine_31 op 22 juli 2024 16:06]

Maar waarom zou je een SLCD scherm erin willen, als SAMOLED gewoon beter beeld levert en volgens mij ook nog zuiniger is?
Misschien omdat er ook nadelen kleven aan een SAMOLED scherm zoals bijvoorbeeld "burn-in" effecten die zich voordoen wanneer een zelfde groep pixels voor langere periode dezelfde kleur kleur uitsturen. Ik merk dat nu bij mijn SGS wanneer ik kijk naar mijn statusbalk; hier wordt b.v. de batterijstatus contstant weergegeven en heeft nu, na ruim een half jaar gebruik, ervoor gezorgd dat de kleur 'blauw" minder fel wordt weergegeven op desbetreffende plek.
Hmm nooit opgevallen. Heb even met de zaklamp app de kleuren van het scherm bekeken. En blauw is idd een kleur die gevoelig is voor inbranden. Je moet er wel voor op zoek gaan...
Anoniem: 140398 @Helmore4 februari 2011 12:44
nu is het offtopic, waarom moet ik mijn antwoorden aanpassen aan de moderatie?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 140398 op 22 juli 2024 16:06]

Je zou er toch vanuit moeten gaan dat ie dan wel hoger wordt dan de huidige 480x800 resolutie ja. 720P zou leuk zijn ipv. 480P :9 Vraag me alleen af of je wel gelukkig wordt van 4,5", de 4,3" van de Desire HD vind ik al echt enorm (collega naast me heeft em, ik heb een Galaxy S).
Ik ben ook benieuwd naar de resolutie. Zo'n hoge resolutie zal helaas wel ten koste gaan van de accuduur.

Voorlopige specs: http://www.samsunggalaxy-...-technische-specificaties
Plaatje: http://galaxy-s2.com/wp-c...msung-Galaxy-S2-Phone.jpg :9~

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 22 juli 2024 16:06]

Hoe kom je erbij dat resolutie accuduur kost? Heb je daar een bron voor?
meer pixels om te berekenen voor de cpu/gpu dus kost dat meer vermogen wat uiteindelijk de batterijduur niet ten goede komt.
Anoniem: 394709 @SiC1234 februari 2011 18:32
idd en hier gaat het smoesje van backlight vreet meer energie dan die pixel niet op aangezien het super amoled is..

maar als we samsung mogen geloven (en ik dank opzich van wel) is het toch veel zuiniger dan een gewoon scherm en maakt het weinig uit :)
De 'super amoled plus' (wat een naam zeg) heeft aan bijna alle kanten verbeteringen. Hoop dat hij zuiniger is bij witte websites. Dit vind ik de enige nadeel. Ze zouden de kleuren ook natuurgetrouwer kunnen maken.
Verder wat ik ik gelezen heb is dat hij dunner is.
NOG DUNNER!
en ze zijn al zo trots op de dunigheid XD

en idd kleuren mogen natuurgetrouwer al stoor ik mij er weinig aan
(kheb nog un samsung jét met amoled (helaas geen super, plus,2 of mega vet ofzow er achter :()
Is dat niet een afbeelding van de Galaxy S variant van AT&T (Samsung Captivate)?

http://www.wireless.att.c...+-+Black&q_sku=sku4760319

Ook wel verkrijgbaar als de Galaxy S Armani (vrijwel identiek)

[Reactie gewijzigd door Dante01 op 22 juli 2024 16:06]

Zo, die lijkt behoorlijk op de X10 qua uiterlijk :-)
idd....4.5 wordt volgens mij echt te groot tenzij ze de 'bezel' heel klein kunnen houden.
Volgens mij zal dat echt wel meevallen, iets groter dan de DHD en die past zeer eenvoudig in je broekzak doordat hij gewoon erg dun is.
Ik denk dat zelfs 5" niet zo'n probleem zal zijn zolang de telefoons plat blijven. De meeste broekzakken zijn wel groot genoeg om die telefoons te huisvesten.
Dat is puur een mening. Ik vind de DHD een enorme telefoon en zou deze nooit willen hebben puur en alleen vanwege de afmetingen. De dikte maakt in dit geval voor mij niet uit.

Mjaah dat is het mooie aan Android. Gewoon even wachten op een telefoon met maximaal 3,5" scherm icm Android 2.3 en een dual core proccie :P
Een ding dat ik nooit terug zie in de comments over de telefoons met 4 of 5" schermen, is dat het voor veel oudere mensen (je ogen worden vaak slechter als je ouder wordt) een oplossing biedt doordat iconen etc. groter zijn. Ik ken heel wat ouders die bv die icoontjes op een iphone nauwelijks kunnen zien, terwijl voor veel van diezelfde mensen een Galaxy S wel weer net goed is.
Dus grotere schermen kunnen dus juist voor oudere mensen een oplossing zijn bij smartphones.
Alleen worden bij grotere schermen de icoontjes weer net zo groot gehouden en meerdere op het homescreen geplaatst, waardoor het alsnog moeilijk te lezen valt.
Waarschijnlijk is dit zoiezo te voorkomen door een andere homescreenlauncher op je android te installeren, maar de fabrikanten doen er nog niet veel moeite voor om de telefoons geschikt te maken voor oudere mensen.
Ik denk ook dat een android te complex is voor de meeste 65+ mensen... (niet voor iedereen, maar toch)
@pazazei. Je hebt natuurlijk een punt maar ogen beginnen ongeveer vanaf je 45ste achteruit te gaan. En dan val je toch al een klein beetje in de doelgroep van smartphone gebruikers. Van groep mensen die nu tussen de 30 en 40 zijn krijgt binnen een 10 tot 15 jaar een groot gedeelte ook met oogproblemen te maken. Dus een een interessante markt in de toekomst.

Overigens check ook m'n mail hieronder over de lees(bril) als je ouder wordt je afwijking +, dus je gebruikt je bril eigenlijk alleen bij lezen. Dus grotere iconen zouden voor die groep zeker een uitkomst kunnen zijn.
Niet om te generaliseren, maar de meeste ouderen, die moeite hebben met het lezen van icoontjes van een smartphone, zullen toch niet zo snel kiezen voor een dergelijke telefoon.
De gebruiksmogelijkheden van een dergelijk toestel zullen de meeste nooit benutten en voor de meeste zijn dit soort telefoons toch al te ingewikkeld.
Ik denk ook dat als je slechte ogen hebt, en geld voor zo'n smartphone, ook geld hebt voor de degelijke bril.. :+
Klinkt als een goed punt. Echter als je ouder wordt wordt je oogwijking +. Dus leesbril, en een leesbril zet je dus alleen om te lezen. En om elke keer als je telefoon af gaat een leesbril op te zetten... ;)
ja zeg, of "die oudjes" om de drie minuten een telefoontje krijgen:-) Is echt een non probleem hoor en ik kan het weten want ik ben er zo één. Overigens snappen de meeste "oudjes" de ballen van zulke telefoons en lijkt me dit ook niet bepaald de doelgroep (nee ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor,sorry)
De jongere mensen worden ook steeds ouder. De groep mensen die ondertussen al iets ouder aan het worden zijn en prima met smartphones om kunnen gaan is dus steeds groter aan het worden. Het wordt dan ook ieder jaar steeds relevanter voor toestelfabrikanten om hier steeds meer rekening mee te gaan houden.

Daarnaast gebruik je een martphone niet alleen om te bellen. Dus dat je niet iedere 3 minuten een telefoontje krijgt als oudere lijkt mij niet relevant. Al krijg je maar 1 telefoontje per maand. Er zijn genoeg andere dingen te doen met een smartphone.
Anoniem: 394709 @Dlocks4 februari 2011 18:34
gewoon de johns phone kopen dan ?
XD
niet zo heel deur duidelijk scherm *da het ie niet :) )

en mooie grote toetsen..

volgensmij zijn er maar weinig 65 + die doodle jump of angry birds willen spelen
Het alternatief is natuurlijk een go-go-gadget-arm... :+
Daar is een andere oplossing voor, een BRIL.
Klopt wat mij betreft.

Ik heb zelf een Dell Streak 5, en deze is 6,5'' diagonaal. en maakt niet uit wat voor een broek ik draag, hij past er wel in.
Komt ondermeer omdat hij zo dun is.
Ik denk echter als je skinny jeans draagt dat dat dan wel eens een probleem zou kunnen worden.
Ik juich dit formaat juist enorm toe. Ik heb nu een 5 inch tablet en die grootte is echt perfect om bv wat langer op te internetten en filmpjes op te bekijken, een standaard telefoonscherm is te klein daarvoor imho. Een telefoon met dat formaat scherm zou ik best graag willen hebben ja!
En wat denk je van battery life... dit scherm verbruikt ruim 60% meer dan een 3.5" scherm in dezelfde technologie. Als je deze telefoon veel gebruikt voor internet, e-mail en e-books (veelal witte achtergrond, niet handig met OLED) mag je je oplader overel meesjouwen ben ik bang.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 22 juli 2024 16:06]

Dat valt echt enorm mee, teken maar eens een 5:3 4.5" scherm en daarin een 4.3" versie. Het verschil is verwaarloosbaar.

4": 8.71cm × 5.23cm
4.3": 9.37cm × 5.62cm
4.5": 9.8cm × 5.88cm
lijkt mij wel handig; bij het forenzen gebruik ik een 5 inch bookreader. hiervan moet toch ook prima te lezen zijn, misschien wat slechter bij vol licht, wat beter bij slecht licht...
Nouja, een ebookreader weegt ook wel een stuk minder dan de gemiddelde smartphone, doordat de batterij van de telefoon veel zwaarder is, daarnaast is het aantal componenten nogal een stuk groter. Door dat gewicht lijkt me 4.5" toch aardig onhandig. Ik vind 4" eigenlijk ook al niet meer werkbaar.
4" samsung S pro is 119gram een 3.5" nokia N900 180 gram.

Gewicht word door meer dan scherm alleen bepaald hoor.
Persoonlijk vind ik de samsumg galaxy s dus ook dramatisch aanvoelen. Dat goedkope plastic gevoel van Samsung en LG is voor mij een reden ver van hun producten weg te blijven.
Heerlijk z'n totaal offtopic reactie om weer een discussie op te wakkeren over iets wat totaal niet met het artikel of zelfs de discussie waar je op gereageerd te maken heeft...

Hoop dan ook dat de modjes ons beide naar beneden modden zoals het zou horen, voegt namelijk 0,0 toe ;)

@k995: zo gek is het niet he, de N900 heeft een toetsenbord er bij ;) Maar de SGS is lichter dan de meeste smartphones die vergelijkbaar groot zijn, zelfs de meeste 3.7 inch telefoons zijn zwaarder!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 16:06]

Heerlijk z'n totaal offtopic reactie om weer een discussie op te wakkeren over iets wat totaal niet met het artikel of zelfs de discussie waar je op gereageerd te maken heeft...
De bouwkwaliteit van deze nieuwe Samsung is zeer relevant en heeft dus volledig met het artikel te maken.

Ik ben nml. best wel benieuwd hoe Samsung het gewicht van deze telefoon binnen de perken wil houden zonder af te doen aan kwaliteit. Daar blinken Samsung telefoons niet echt in uit dus vrees dat we het weer met goedkoop plastic moeten doen.
Dit is weer onwijs kinderachtig je mening als feit brengen...
Daar blinken Samsung telefoons niet echt in uit dus vrees dat we het weer met goedkoop plastic moeten doen.
Humburg heeft het duidelijk over de huidige SGS, dat is dus totaal niet relevant voor de opvolger waar niet eens van bekend is waar die van gemaakt wordt.

offtopic:
edit: haha dit is echt hilarisch dat je 6x =1 krijgt, al had je wel gelijk was het nog offtopic wat je zegt, tweakers hoe kan dat toch? Misschien toch is het om corruptie/vriendjes politiek vragende mod-systeem aanpakken? (en vooral die super-mod die me frequent en onterecht bij voorbaat al 6x 0 kan uitdelen :D Ja nu bitch ik even door want deze post is toch al geen hol meer waard, ...

edit: en toen was het ineens 6x -1 heerlijk, ach heb nog jaren te gaan zo voordat me karma negatief wordt dus laat maar komen die minnetjes...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 16:06]

De kwaliteit van de SGS is echt niet slecht hoor, de cover is misschien van flexibel zacht plastic maar dit is juist goed, het kan tegen een stootje. Elke SGS die ik nu zie, ziet er na 6 maanden gewoon nog perfect uit.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het gevoel misschien slecht vinden omdat hij zo licht is maar dat is echt een mening, kwaliteit is verder prima.
Dat kan je 1x zeggen of 100x het maakt niet uit, in mstam's hoofd is dat gewoon zo en ook al is er ELKE KEER (dit is lang niet de eerste keer) een discussie om wat nou beter is er komt altijd hetzelfde uit: Iedereen is blij met wat ie heeft, of het nou plastic, metaal of glas is.

Normaal is het gras altijd groener aan de overkant maar bij de smartphone-wars lijkt het wel of alles wat je zelf hebt het groenste is. En dan valt er weinig te discussiëren :)
Kwestie van smaak, lijkt me. Ik vind de Galaxy S best stevig aanvoelen. Wel heel licht, maar niet flimsy ofzo.
Neem een Galaxy S en je ene hand en een iPhone 3 in de andere. Die iPhone voelt dan aan als een log bakbeest, terwijl de Samsung groter is...
Lol, en leg em eens gewoon naast een telefoon uit hetzelfde bouwjaar? De iPhone 4 dus.
Dan voelt de iPhone ineens veel steviger en degelijker aan. Over design begin ik maar niet aangezien dat heel persoonlijk is.
De iPhone 3 is niet meer gebouwd in 2010? Dat wist ik niet ;-P
Maar ik kan je geruststellen; ook ik vind de iPhone 4 een zeer geslaagd ontwerp. Voelt inderdaad stevig en degelijk aan en is zeker een lust voor het oog. Mooier dan een Galaxy S! Betekent dat dat een Galaxy S daardoor een plastic prul is? Neuh.
Eens. Ik weet niet hoe het op de langere termijn gaat met de S, maar op het eerste gezicht was er niets mis mee.
Anoniem: 140398 @Garyu4 februari 2011 12:42
In principe zou je een 4,5" telefoon moeten kunnen maken ter grootte van een galaxy s. Dan is zowat de hele voorkant scherm.
Bijna de hele voorkant maar er is nog speling want de SGS is zelf bijna 5.5 inch van hoek naar hoek...

Diagonaal berekend aan de hand van de hoogte en breedte in mm, omgerekend naar inches:
http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=587b3232dd1030d3

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 16:06]

Een 4,5" smartphone zou onmogelijk meer gaan wegen dan een 10,1" netbook en die zijn ook met alle gemak in één hand te houden.
Over hoeveel onderling gewichtsverschil zouden we het hier hebben? 10 tot 50 gram.

No offence, maar we zijn al jarenlang zwaardere telefoons gewend.
De Hero voelt aan alsof hij gewicht bezit, en dat met 135 gram (incl. batterij)

De 3310 heeft ook zo'n 135 gram gewogen (inclusief batterij).
De peilingen lijken aan te geven dat de nieuwe S zo'n 140 gram zal wegen.
Het verschil valt allemaal wel mee.
Wie geen 140 gram kan lichten met een hand, heeft last van een motorisch probleem.
Niet lullig bedoeld, simpelweg een feit.

Er komen en zijn trouwens zat telefoons met een kleiner scherm, dan moet je d'r maar zo een kiezen. Dit wordt echter een van de grotere, zonder meteen een pad te zijn.

Hij is trouwens dan alsnog lichter dan de n900 van 180 gram.
Het is helaas onmogelijk om een apparaat groter uit te voeren en daarmee gewichtsverlies te behalen ;)
Mag ik even melden dat ik dit soort naamgevingen aan nieuwe technologieën erg irritant vind? 'Super Amoled-Plus'?? Wat zal de volgende naam worden, 'Super Amoled Plus Pro'?
Daarop volgt natuurlijk de komst van de 'Super Amoled Plus Pro HD' en als allernieuwste snufje moet je natuurlijk een 'Super Amoled Plus Dual Pro HD hebben! :P
Nee hadden ze het beter allemaal AMOLED kunnen noemen kan je het ook zo lekker uit elkaar halen...

Ik vind het vervelender als ik in reviews lees, dat een telefoon een LCD scherm heeft, want dat zegt dus helemaal NIKS, LCD is zo uitlopend als wat met 6 verschillende mogelijke panelen, en zelfs een TN paneel van Samsung hoeft niet even goed of slecht te zijn als dat van een andere fabrikant. Nee doe mij dan maar ten minste EEN naamgeving dan eigenlijk GEEN naamgeving :)

Er moeten nou eenmaal namen verzonnen worden want het is gewoon beter als de oude versie er van, dat wil je als fabrikant natuurlijk benadrukken.
Mijn punt is:
Over een jaar zijn de schermtechnologieën weer verder verbeterd. Op dat moment is de Super Amoled dus helemaal niet zo 'super' meer. Maar op het moment dat over een jaar de nieuwe Volkswagen uitkomt heeft het oude model nog steeds (bijvoorbeeld) een TDI onder de motorkap liggen, wat op dat moment nog steeds een TDI is. TDI is dus een logische naamgeving vanwege de turbo en het type brandstof.
Wat dacht je van '3D Super Amoled Plus Dual Pro HD+'
Hoe kon ik die nu vergeten haha ;)
En 3D Xtreme Super Amoled Plus Dual Pro HD. Met een camera die rechtstreeks in full blu-ray discs opneemt met X-Ray functionaliteit 8-)
Ik vraag me dan altijd af wat de precieze doelgroep is met een 4,5'' scherm.
Zo'n formaat heeft in mijn ogen veel minder charme als een smartphone
Mensen met slechte ogen,
of met grote handen...
Of wensen naar een hogere resolutie? (a)
Het Super Amoled Plus-scherm heeft een diagonaal van 4,5", waarmee het groter is dan wat tot nu toe op smartphones in Nederland te vinden was.
*kuch* Dell Streak 5 *kuch*

Met 5" nog altijd de grootste smartphone op de markt. Deze staat in pricewatch trouwens onterecht in het tablets segment.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 22 juli 2024 16:06]

Dat is volgens de makers geen telefoon, maar een (klein) tablet.

Van de Dell website ( linkje ):
Your Pocket Tablet Has Arrived
De oudere versie van de pagina had 'Dell Streak, high resolution tablet with full phone features powered by Android.'
voor mensen met minder goede ogen (ouderen, zoals ik dus), is het echt een oplossing.
Kun je toch makkelijk (lees: zonder bril) even je mail checken of een sms lezen.
internet gaat sowieso wel, dat kun je aanpassen, maar de sms'jes niet.
ik ga 'm zeker proberen.
Als het scherm een grotere resolutie heeft, zullen icoontjes niet persé groter zijn.
Anoniem: 140398 4 februari 2011 12:16
Hopelijk brengt samsung nog wel een paar updates uit voor de S, maar ik vrees dat het bij android 2.3 blijft.
Daar heb je denk ik wel gelijk in. Mijn galaxy moet echter nog maar 1 jaar en 2 maanden voordat ik mijn telefoonabbo weer moet vernieuwen. Dat zal voor een hoop mensen ook zo zijn.
Maakt dat echt wat uit? Mijn Galaxy S loopt super op 2.2 op het moment. Welke nieuwe features maken een update zoveel beter?
Anoniem: 140398 @Jay-v4 februari 2011 13:07
off topic gemod, dus ik haal het weg, zak er maar in.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 140398 op 22 juli 2024 16:06]

Gelukig worden die apps nu appart geupdate.. Dus los van het OS.
En wat dan nog? 2.3. heeft t.o.v. 2.2 nauwelijks extra functionaliteit die van belang is. Ik heb met 2.2 wel wat stabilteits-issues, dat zou voor mij de enige reden zijn om uit te kijken naar een nieuwe Android release op m'n Galaxy S
@je laatste opmerking, precies, dus is dat toch gewoon irritant?
4,3" is al erg groot. De Desire HD is al niet prettig te gebruiken met één hand voor veel mensen. Wel prettig leesbaar, maar het is gewoon té.
Doe mij maar een Galaxy met Qwerty toetsenbord. Ga over een tijdje weer naar een ander toestel en Qwerty is een must. Het enige wat me nu aanspreekt is de Desire Z, maar ik hoop op alternatieven in de nabije toekomst :).
Ik heb de Desire Z, en idd Qwerty is echt een must (kom van een Legend). Maar het is zo'n lelijk toestel :'(
Als het goed is, moet DIT de Galaxy S2 zijn.

En als we de specs op Deze Website moeten geloven, dan is het zeker iets om over naar huis te schrijven. :)


* 4.3 inch TFT touch screen display (dit zou 4.5" moeten zijn)
* Super AMOLED technology
* 1,280 x 720 pixels resolution
* Android Gingerbread OS
* 4 GB ROM
* 1 GB RAM
* WIFI b/g/n
* 8MP camera
* 1080p video recording
* Bluetooth 3.0
* A-GPS
* an accelerometer
* Gyroscope
* Proximity sensor
* Ambient light sensors.

[Reactie gewijzigd door r3solution op 22 juli 2024 16:06]

Die foto klopt niet. Dat is de samsung infuse voor at&t in amerika met de oude hummingbird erin.. Geen orion dualcore.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.