Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties

Valve heeft aangekondigd dat het vanaf maandag de game Alien Swarm gratis zal weggeven via zijn Steam-platform. Ook de broncode van de top-down-shooter zal beschikbaar komen en moet gaan dienen als voorbeeld voor de Source engine-sdk.

Alien Swarm was oorspronkelijk een modificatie voor Unreal Tournament 2004. De ontwikkelstudio werd opgekocht door Valve, waarna de top-down-shooter werd omgezet naar de Source-engine. Daarnaast hebben de Alien Swarm-ontwikkelaars binnen Valve werk verricht aan de Left 4 Dead-serie en maken ze momenteel deel uit van het Portal 2-ontwikkelteam.

Valve heeft op zijn site aangekondigd dat het maandag Alien Swarm kosteloos zal gaan aanbieden via zijn Steam-platform. De game heeft rts-invloeden en kan met maximaal vier personen online gespeeld worden. Daarnaast komt ook de broncode van de game beschikbaar en Alien Swarm zal als voorbeeld moeten gaan dienen voor de Source engine-sdk. Ook ondersteuning voor de Steamworks-ontwikkelsuite zal beschikbaar komen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (154)

1 2 3 ... 6
Wanneer de links worden doorgeklikt, dan zul je zien dat het spel op maandag 19 juli wordt vrijgegeven om 21.00 uur. Daar kan het spel vervolgens gedownload worden aan de hand van de volgende link: http://store.steampowered.com/app/630/

[Edit]
Een aantal uren uitgesteld.

[Reactie gewijzigd door Feanathiel op 19 juli 2010 21:44]

Jouw link gaat gewoon naar de store. steam://install/630 is de link om te installeren en steam://run/630 om het te starten.
Is dit blijvend gratis?
Portal was ook maar tijdelijk gratis, pasgeleden.
Mwa, ik haal hem maandag gewoon lekker binnen, en dan heb ik hem iig.
Ik denk blijvend, free of charge staat namelijk zelfs als onderdeel van de description.

Aangezien het verder natuurlijk vrij eenvoudig te ontwikkelen zal zijn geweest gezien het concept er toch al was zullen additionele kosten niet zo hoog geweest zijn, en gratis weggeven dus goed mogelijk als publiciteitsstunt voor steam. Voor huidige gebruikers is het een leuk extraatje, maar voor alles buiten dat zijn het waarschijnlijk toch weer een legio mensen welk steam installeren, direct de store zien en mogelijk weer blijvende nieuwe gebruikers zijn.
Valve heeft het voordeel een aanzienlijke cash flow te hebben van zijn Steamstore waardoor ze soms super promoties zoals deze kunnen doen met hun games. Tot grote ergernis van de concurrentie die enkel digitaal verkopen en geen ontwikkelaar zijn.
Hij bedoelt iets anders. Hij bedoelt of dit spel voor altijd gratis te downloaden is. Portal kon je tijdelijk gratis downloaden maar hij blijft wel voor altijd van jou.

De vraag is of dit spel gratis te downloaden blijft, of dat dit, net zoals bij Portal maar tijdelijk is.
Dit is gewoon weer een lokkertje om meer mensen aan te zetten tot het gebruik van Steam. Ik ben van mening dat we niet moeten mee doen aan deze vendor lock-in. Een online store als Steam is een prima idee, maar dan wel dat je de games na installatie ook kunt spelen zonder Steam en dat is bij Steam niet het geval.

[Reactie gewijzigd door Cobalt op 18 juli 2010 17:35]

Dit is gewoon weer een lokkertje om meer mensen aan te zetten tot het gebruik van Steam.
Iets precieser: dit is een lokkertje om mensen op het Steam platform aan het Co-op gamen te krijgen.

Gamers die geen Co-op (of lees: online) spelen hebben Steam hoogstens op de achtergrond nodig. Steam kan zo gezien worden als een winkel met een grote groep onbewuste klanten, die nooit op bezoek komen. Aan dat soort klanten heeft Steam weinig. Zonder contactmomenten kan Steam ze niet verleiden tot het kopen van andere producten, of een klantrelatie met ze opbouwen. Steam doet dus zijn uiterste best om de online relatie met zijn klanten te intensiveren. Maar gratis games uitdelen? Schiet dat niet door, waarom doet Steam dat? Is het vooral bedoeld om mensen over de drempel te krijgen die eigenlijk niet zo warm lopen voor Co-op gameplay?

Die "waarom gratis" vraag bleef bij mij hangen. Onschuldige promotie? Of ontwikkelt de Co-op Steam-tak zich niet volgens de corporate prognoses van Steam? We hadden immers ook Left4dead al. Heeft dat game dan niet het pleit gewonnen om iedereen aan het Co-op gamen te krijgen?

Heb even rondgekeken of ik iets kon achterhalen over de verkoopresultaten van left4dead. Wat me opviel was dat Left4dead bij Steam flink onderwerp was van promotie-acties (zie Steam, Joystiq, Tomshardware, Ripten en bigdownload). Als je bedenkt dat reeds drie maanden na de release in November 2008 met de game voor de halve prijs werd gestunt... en daar hield het niet mee op. De andere links geven mij een beeld dat verkopen van de game moesten worden opgekrikt. En ja, games worden na een half jaar snel minder waard, en ja, Steam stunt zo vaak met aanbiedingen. Wat we in ieder geval kunnen vaststellen is dat het Co-op gebeuren werd gepushed.

Waarom dat pushen? In een wiki vond ik wat sales cijfers voor left4dead. Uit het feit dat de cijfers expliciet zijn kan je afleiden dat de verkopen goed zijn te noemen. Ausgamers meldt dat de verkoop van left4dead na twee weken sterker was dan verwacht. Dat pushen lijkt dus niet te zijn veroorzaakt door tegenvallende verkoopresultaten. Misschien dat Steam nog meer hoog gespannen verwachtingen heeft van Co-op gaming dan de realiteit ons leert. En dat daarom nu Alien Swarm in de strijd wordt geworpen.

[Reactie gewijzigd door teacup op 18 juli 2010 20:05]

Als je het beter wil zeggen is het Valve die gratis games weggeeft, via hun Steam systeem. En het zal echt niet de eerste keer zijn dat ze gratis games weggeven, of stunts uithalen. Valve kennende is het duidelijk promotie. Ze zijn absoluut een bedrijf die voor het grote geld gaat, en die hier een mooie vangst inziet, of door middel van het presenteren van nieuwe concepten of om mensen aan Steam te helpen. Ze zijn echter niet het soort mensen als de CEO van Activision, wiens "enige doel het is de lol uit het spel te halen". Dat hebben ze me wel bewezen met de manier waarop ze hun spellen maken. Waar Activision (hoewel ze in mijn ogen goede spellen maken) doen aan flinke uitmelking van hun spellen en aan een soort massa productie waarbij ze een gigantische hoeveelheid games willen produceren, is Valve meer het type kwaliteit boven kwantiteit (hoewel kwantiteit bij hun op een wel heel erg lage plaats staat, gezien hoe goed ze zijn in uitstellen).
ik denk dat we dit anders moeten gaan zien...
ze hebben een budget gehad om steam te promoten.. in plaats dat het op gegaan is in het maken van reclame op verschillende manieren.
hebben ze het geld gebruikt om er een game van te maken..

maar zeg zelf dingen die gratis zijn + source code er bij lopen gewoon super goed..
beter mond op mond reclame kun je niet verzinnen..

het is ja gratis.. dat wil toch iedereen...
Valve promoot zijn Steam met gratis games ipv honderden miljoenen aan marketing uit te geven, dat is de reden waarom zij zowat de enige zijn die je met zo'n stunts ziet werken.

En dankzij Steam blijft dat niet meer enkel beperkt tot hunzelf maar zetten ze ook elke grote uitgever aan om gigantische kortingen te geven om hun games te promoten.
Dit is gewoon weer een lokkertje om meer mensen aan te zetten tot het gebruik van Steam.
Niets mis mee toch? Zoveel markten die reclame maken en gratis dingen weggeven om klanten aan zich te binden. Ik zie het probleem absoluut niet, Steam zelf kost niets om gebruik van te maken.
Ik ben van mening dat we en Tweakers.net niet moeten mee doen aan deze vendor lock-in. Een online store als Steam is een prima idee, maar dan wel dat je de games na installatie ook kunt spelen zonder Steam en dat is bij Steam niet het geval.
Vendor lock-in? Zou je mij dat eens kunnen uitleggen? Je hoeft toch niet voor de dienst te betalen? Okay, het niet zonder steam kunnen spelen zou je als lastig kunnen bestempelen, maar kijk bijvoorbeeld eens naar de voordelen; nooit meer je games kwijt na een crash, je installeert ze zo weer via steam. Sowieso is er geen vendor-lockin, want Steam staat ook het gebruik van andere games toe via het game-management.

Al met al een zeer negatieve reactie voor een store die het juist goed doet als je het vergelijkt met andere andere stores... de eerste store die multiplatform is bijvoorbeeld. Als je alles kritisch bekijkt valt er overal wel wat te bashen, daar lijkt het in dit geval sterk op. Ik heb totaal geen problemen met het gebruik van Steam...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 18 juli 2010 15:43]

Als Valve stopt met Steam dan kan je je games ook niet gebruiken. Valve is natuurlijk een groot bedrijf maar over de jaren heen zijn er genoeg game studio's verdwenen en er zijn er weer een hoop ontstaan.

[Reactie gewijzigd door Cobalt op 18 juli 2010 15:47]

Als valve stopt met steam, dan komt er een patch beschikbaar die alle games speelbaar houdt ;). Is al jaren bekend.
En waar staat dat in de voorwaarden? En kom niet aan met een of ander interview met Gabe Newell, of een blogpost van hem, want
1. Wie weet werkt hij er dan helemaal niet meer.
2. Dat biedt 0 garantie dat het daadwerkelijk gebeurt.
Daarnaast, als die patch niet voor elke game beschikbaar is (alle steamworks enabled stuff enzo), dan gaat die er zeker niet in een achternamiddag komen, en reken maar dat eventuele curatoren daar geen prioriteit aan gaan geven....

Ik gebruik zelf ook Steam, ideaal voor spellen aanschaffen, maar maak me geen illusies dat mijn games de dood van Steam overleven.
Volgens de voorwaarden van Steam is Valve niet verplicht om dit te doen.
Maar ze hebben het wel toegezegd . ze hebben ook geprobeerd authentication uit te zetten en dat werkte.
na´eveling :+
Als Valve verdwijnt kan Steam gewoon verdergaan want officieel is het enkele jaren terug al afgespitst. Het is juist sinds dan dat andere grote bedrijven op Steam zijn gesprongen omdat ze eerst bang hadden dat Valve ooit zou kunnen verdwijnen en Steam ook.

En wanneer Valve ooit stopt zal je zeer snel tientallen investeerders krijgen die op een online distributie met +80% marktaandeel willen springen hoor 8-)
Dan koop je ze toch gewoon bij een andere online store? Steam verkoopt de games, dus ze willen er wel iets voor terug he (klantenbinding)
Als je vind dat het niet goed is ga je toch gewoon naar http://www.direct2drive.com/ ofzo.

En wat betreft het idee "online store".
Steam in de huidige vorm is juist een prima idee, daarom gebruiken 2,8 miljoen unieke gebruikers ( in totaal zijn er meer dan 25 miljoen accounts) elke maand het stukje software! Ik zou willen dat alle spellen gebruik maakten van Steam, en dan ook van de volledige functionaliteit, zoals bijvoorbeeld supreme commander 2. Lekker makkelijk games joinen, voice-chat etc etc etc.

Wat je krijgt als er niet zo'n platform als steam is, is dat je voor elke game van elke andere publisher weer bij die publisher een account moet aanmaken voor online play. Daar zit volgens mij helemaal niemand op te wachten...

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 18 juli 2010 17:03]

Vind de huidige steam oplossing voor COD5 nou ook niet echt super :)
Dus nieuws omtrent de iPhone enzo mag dan ook niet meer?
Of omtrent Windows?
Vendor lock-in? Iemand heeft weer een nieuw buzz-woordje geleerd?
Waarom nou weer niet voor Mac.. Ik bedoel; de Source engine werkt nu toch ook op Mac? Waarom deze game dan niet. |:(
Ja, en dat terwijl UT2K4 zelf ook voor de Mac is uitgekomen. Je zou toch zeggen dat deze game ook voor OS X beschikbaar zou moeten zijn.
Dit spel heeft niks met UT2K4 te maken. Het is begonnen als UT-mod, maar zoals het artikel zegt, later omgezet naar Source.

Het argument blijft echter overeind, want Valve heeft zelf gezegd voortaan Source-games ook op Mac aan te bieden.
Het argument blijft echter overeind, want Valve heeft zelf gezegd voortaan Source-games ook op Mac aan te bieden.
Dat zal ook heus standhouden. Alleen duurt de port naar de Mac ietsje langer waarschijnlijk. (en anders helpt de broncode hebben ook wel)
Wat is dat nou voor vergelijking. De source engine en de Unreal engine zijn 2 compleet verchillende engines.

Een game porten naar een ander OS is niet iets wat je even in een middag doet.
Steeds meer valve games komen beschikbaar voor de mac je zult dus gewoon nog geduld moeten hebben.
De Source Engine direct werkt niet op de mac, het is een aangepaste versie. Daarnaast gebruikt ELK Valve spel een andere versie van de Source engine, ookal zijn de verschillen voor de PC klein, voor de MAC moet er weer van alles aan worden veranderd.

Holy shit dit spel lijkt mij gaaf om met 3 kameraden te doen ofzo haha. Voor nop? Mooooi.
klinkt een beetje vaag eerlijk gezegd... elk valve spel een andere source engine? Bron ajb? Dat klinkt namelijk reteonefficient. is ook helemaal niet nodig want als je dat netjes doet kun je natuurlijk dingen gewoon als features inbouwen. En ik neem aan dat als ze die engine porten naar mac dat dat geen problemen zou moeten opleveren, tenzij de problemen zitten in dingen die de source-engine niet ondersteund (geluid ofzo)

[Reactie gewijzigd door Garma op 19 juli 2010 00:00]

De source engine is modulair opgebouwd waardoor ze bepaalde dingen van de engine kunnen upgraden.

De wat oudere games draaien vaak nog op een oudere versie van de engine.
goed voorbeeld hiervan is counter-strike:source die is pas 2 weken terug ofzo geŘpgraded naar de 2010 versie van soure engine.
De spellen op de Source Engine hadden allemaal wel een ander versienummer van de engine. Maar met het porten naar Mac worden veel allemaal naar de Orange Box (nu 2007/2009 gedubt) geport en schieten er bijna geen meer over met de oudere versies. Tussen L4D (of 2) en Team Fortress 2 zitten er nu ook massaal veel verschil in de engine versies met het grootste verschil dat bv. TF2 nog DX7 en 8 support heeft en L4D een uitstekende en veel stabielere multicore support heeft en draait met het snellere VPK caches voor de spel (textures, models, maps) bestanden te bewaren.
Naast die meest voor de hand liggende verschillen zijn er in het algemeen meer shaders enzo bij de nieuwere versies. Zo had CSS voor de laatste updates geen ssbump support om maar een voorbeeld te noemen.
De "source" engine bestaat al sinds ze met HL1 bezig waren. Simpel gezegd werktten ze met 2trunks van de engine, eentje voor al hun HL1 games (/Goldsrc (de brondcode waar ze huidige projecten gold mee lieten gaan) en een tweede waar ze al bezig waren met alle nieuwe spulletjes in te verwerken (/Src (de andere broncode)).

Dan met CSS/HL2 zijn ze overgestapt op die aangepaste engine en hebben ze hem maar source genoemd. In de loop der jaren zijn ze met dat systeem blijven werken waar ze een nieuwe fork maken als ze updates willen toevoegen maar nog niet aan de huidig gebruikte versie.
Daardoor krijg je dus een vrij unieke ontwikkelmanier bij Valve aangezien ze een voortdurende groeiende engine hebben die meestal snel toepasbaar is in alle oude games.

Allemaal verteld door Gabe in een oud videointerview en dus ook allemaal terug te vinden op de wiki.
Ik moet toegeven dat het me tegenvalt van Valve, maar zo triviaal als je het nu afschildert is het ook weer niet.
Ik vraag me altijd af waarom mac gebruikers klagen over de beschikbaarheid van games voor de mac... Het is niet alsof je er geen windows op kan installeren en alsof je niet bewust voor een OS hebt gekozen waarop minder games worden uitgebracht. Dat lijkt mij bij de aanschaf van een mac toch een punt dat je in je overweging mee neemt. Daarnaast denk ik eerlijk gezegd dat ze zodra steam for mac eenmaal goed loopt deze game ook wel zullen porten naar mac, tis nu nog te vroeg om aan een gratis game veel dev-tijd te besteden voor een minimaal publiek...

Edit: een gratis game for mac kan natuurlijk ook dat publiek juist aantrekken bedenk ik me net, geeft wat te overdenken :)

[Reactie gewijzigd door hottestbrain op 18 juli 2010 15:15]

Weet ik ook wel, het gaat er gewoon om dat Valve groots aankondigde dat elk spel van Valve wat wordt uitgebracht ook naar Mac kwam. Misschien later ;)
waarom zou ik per se windows op mijn laptop moeten zetten voor games? Dit lijkt me juist een heel goede reden om meer games voor op os x te willen.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 18 juli 2010 23:14]

Op zich loopt Steam voor de Mac behoorlijk goed, kijkende naar verkoopcijfers. Zie ook: http://www.pcworld.com/ar...t_of_steam_purchases.html

Aan de andere kant maakt het me weinig uit -als Mac gebruiker- dat Alien Swarm nog niet op de Mac beschikbaar is. Laat Valve eerst maar even tijd investeren om te zorgen dat de huidige Source games goed draaien. Op dit moment is het verschil tussen OSX en Win7 op mijn MacBook Pro qua performance in CS:Source en TF2 dusdanig groot dat ik de Mac versie simpelweg niet speel.

Overigens ligt dat probleem niet geheel bij Steam, maar zeker ook bij Apple, nvidia en ATi. De graphics drivers laten namelijk nogal wat te wensen over, al lijkt het erop dat de genoemde partijen nu samenwerken om dat probleem te verhelpen. Zie: http://www.tomshardware.c...c-Macbook-iMac,10693.html

Al met al is de Mac hardwarematig een prima gameplatform, maar moeten er nog wat stappen gemaakt worden om ervoor te zorgen dat je niet meer verplicht bent om Windows te installeren om degelijke performance te halen.

Waarom Mac gebruikers klagen is natuurlijk vrij simpel: ik kies voor OSX omdat ik OSX fijner vind dan Windows. Dan zit ik er uiteraard niet op te wachten om alsnog Windows te moeten installeren om te gamen. Als Valve vervolgens aankondigt al haar nieuwe releases ook voor de Mac vrij te geven kan je er donder op zeggen dat er mensen gaan klagen als Valve dat nu (initieel) niet lijkt te doen.
Valve is bezig de meeste source engine spellen om te zetten naar de Mac, de kans is dus groot dat op een later tijdstip het ook beschikbaar zal zijn voor de Mac. Een rede zou kunnen zijn, twee keer profiteren van publiciteit...
Inderdaad een beetje jammer...
Ziet er gaaf uit, vraag me alleen af hoe lang het gratis beschikbaar blijft. Acties zijn vaak een week oid, alhoewel ze deze keer blijkbaar de broncode ook releasen...
* heeft portal ook gratis gekregen, en die is nog steeds gratis voor mij. weet alleen niet meer hoe maar er was een wekend zoon actie en dan kreeg je portal gratis :)
Portal gaven ze een weekend lang gratis weg, om de lancering van Steam voor de Mac te vieren.
Portal gaven ze weg tijdens de BETA fase van Steam for Mac ;)
Portal gaven ze weg tijdens de BETA fase van Steam for Mac ;)
Nee hoor, ik heb namelijk helemaal niet meegedaan aan de beta. Maar zodra de official release er was heb ik die gelijk gedownload. (en Portal gepakt natuurlijk)
portals kreeg je ook gratis bij de orange box
Dit is gewoon een gratis spel. En blijft voor altijd gratis, tenzij er rare dingen gebeuren.
Ga er maar vanuit dat het gratis blijft als je hem binnen heb gehaalt, net zoals de gratis portal actie. ik denk overigens dat deze game gewoon helemaal gratis blijft gezien het feit dat ze nergens een voorbehoud maken (en daar zijn ze bij steam meestal vrij scherp op)
Dit Kan ik me nog wel herinneren van ut2k4, was een leuke mod die ook veel community awards kreeg als ik me niet vergis. Ik ben benieuwd of het tof is, zal het zeker eens proberen.

Leuk initiatief van Valve om dit open source te maken. Zo hebben zowel devs die de Valve engine gebruiken er wat aan als de gemiddelde speler, wat misschien weer tot vettere games leidt.
Open source ? Waar lees je dat ?
Dat de bron code beschikbaar komt betekent nog niet dat het gelijk 'open source' is.
Ik denk niet dat dit GPL of LGPL code is.
Ik kan alleen maar lezen dat het 'beschikbaar' komt, maar hoe of wat is maar de vraag.
Andere bronnen kon ik zo 1,2,3 niet vinden.
Je zal eerst de code via steam moeten downloaden om de licentie te checken ...
Plus dat je vast zit aan proprietary libraries die NIET open source zijn.

[Reactie gewijzigd door BeerenburgCola op 18 juli 2010 18:58]

broncode vrijgeven = open source

open source zegt geen knijt over het model waaronder de licensie valt. Als de dev de broncode voor iedereen open maakt dan is het per definitie open source (bron = source -> open bron = open source)

Het kan inderdaad zijn dat je het niet lichtjes mag aanpassen en dan verkopen, maar zo zijn er toch zo veel opensource programmas
Dat hangt er vanaf wie je het vraagt. Volgens de Open Source Initiative hoor je die term alleen te gebruiken voor licenties die de gebruiker bepaalde rechten geven: de software mogen aanpassen, uitbreiden, verspreiden en verkopen zonder verdere verplichtingen naar de maker. Daaronder vallen dus bv. GPL en LGPL licenties.

Tegenwoordig wordt de term vaak gebruikt als synoniem voor "gratis" of "de broncode staat ook ergens online".
ik stel voor dat we straks allemaal de kleine lettertjes gaan lezen en dan terug komen.
Ik verwarde het spel eerste even met Alien Breed: Impact van Team 17. Allebei top-down alien shooters. Had ik nog bijna gekocht ook maar ik vermoed dat deze spellen erg veel op elkaar lijken, mazzel. :)
Jammer voor de makers van Alien breed. Dit is stevige concurrentie natuurlijk.
Maar wie kan een gratis (co-op ook nog!) game nou negeren?
ik vind dit eerlijk gezegt wel een beetje naaierij. dan maak je een deal met valve om je games op steam te verkopen, en een dag later verkoopt valve exact hetzelfde voor... drumroll.... niks. zit je dan met je 'alien breed: impact'. mag toch hopen voor team17 dat ze evengoed nog wat verkocht hebben :P
Ik heb hier een review gevonden waar Alien Breed Impact maar een magere 6 scoort. En het spel is ook nog eens 'maar' met 2 spelers te spelen.

Ik vrees dat de gratis four player Alien Swarm de verkopen van ABI naar nul gaat torpederen.
Wauw, gratis game Ún source code. Verstandige zet van Valve, hiermee hou je hobbyisten blij :)
Hobbyisten blijmaken staat bij Valve dan ook zeker heel erg hoog. Dat hebben ze wel laten zien met het aanmoedigen van een recordhoeveelheid mods die er voor de Source engine bestaan, en dan zijn ze ook nog eens nauw verbonden met Garry's mod, die ook al aardig wat updates en verschillende versienummers heeft gehad ondertussen (note dat ik zeg nauw verbonden, tot zover ik weet is Valve nooit direct ontwikkelaar of iets dergelijks geweest, en is het bedrijf dat nu nog steeds niet, maar is het altijd in handen geweest van Garry Newman, en dan doel ik niet zozeer op het begin (dat is wel duidelijk gezien de naam), maar vooral op de huidige situatie).
Tja, in het begin kon je vrijwel alleen maar mods in Steam vinden, voordat het een grote online game winkel werd, dus ze willen hun oude garde niet teleur stellen. Lijkt mij.
Hier heb je dan dus geen UT voor nodig? Neem aan dat dit nu gewoon verder onafhankelijk is van Unreal tournament.

Verder is dit wel leuk hoor, hopelijk komen dit soort dingen vaker, lijkt me zeker interessant dat oude mods (voor games die ook al wat ouder zijn) als stand-alone game worden uitgebracht. Nu is dat hier niet exact zo gegaan maar dat idee lijkt me wel interessant.
Alien Swarm was oorspronkelijk een modificatie voor Unreal Tournament 2004. De ontwikkelstudio werd opgekocht door Valve, waarna de top-down-shooter werd omgezet naar de Source-engine.
Ik was erg benieuwd naar deze game omdat hij me erg deed denken aan Shadowgrounds:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowgrounds

Shadowgrounds is volgens mij nooit erg groot geworden, maar was een soort Sleeper-hit waar ik (en vele met mij) erg veel plezier aan hebben beleefd. Weinig verhaal, tof gebruik van graphics en sfeer en knallen maar.

Het bewees voor mij dat je ook aan heel erg basic gameplay pret kan beleven, alhoewel het dan geen topper wordt zoals Diablo2 oid, is het erg genietbaar. (Ook in Godmode met fijne overpowered weapons)
Zowel Shadowground als Shadowground Survivor zijn via steam te verkrijgen:
http://store.steampowered.com/app/11200/

De eerste keer dat ik Shadowground zag dacht ik gelijk, da's gejat van Alien Breed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alien_Breed

[Reactie gewijzigd door lordsnow op 18 juli 2010 17:59]

1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True