Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 150 reacties
Submitter: TheMe

Valve heeft ten onrechte 12.000 gamers van Steam geweerd omdat ze zouden hebben gecheat in Call of Duty: Modern Warfare 2. De getroffenen zijn door Valve gecompenseerd met twee gratis exemplaren van Left 4 Dead 2.

Ceo Gabe Newell stelde de gamers gisteren per mail op de hoogte van de fout. Een van de twee gratis compensatie-exemplaren van Left 4 Dead 2 kan cadeau worden gedaan aan een ander die ook gebruikmaakt van het gamingplatform van Valve.

De 12.000 gamers werden op verdenking van cheaten automatisch uitgesloten door de VAC-software. Het probleem was ontstaan nadat de Steam-software de fout inging bij het verifiëren van een handtekening tussen een dll-bestand op de harde schijf en in het geheugen. Dit gebeurde tijdens het updaten van een disk-image van een game. Welke game dit was, heeft Valve niet bekendgemaakt.

Op het Steam-forum regende het afgelopen maand klachten van mensen met een geblokkeerde gebruikersaccount. In eerste instantie vertrouwde Valve blind op de VAC-software en ontkende het bedrijf de problemen door de topics die over de problematiek waren gestart te sluiten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (150)

1 2 3 ... 6
Schandalig ik ben dus ook getroffen door dit "foutje", ik heb dagenlang contact proberen op te nemen met een van de mensen van valve maar elk mailtje werd beantwoord met een template e-mailtje met kort samen gevat het bericht dat ik dus gewoon heb gecheat, daarnaast heb ik op het support forum nog aandacht voor mijn zaak proberen te krijgen maar elke poging van mij daartoe werd verwijdert door een moderator, omdat ik gewoon gecheat zou hebben 8)7 Mij werd gezegd dat ik dus een nieuw exemplaar zou moeten aanschaffen. In verband met verplichtingen t.o.v. mijn clan heb ik dit dus maar gedaan (na 2 weken had ik de moed op mijn gelijk wel opgegeven). Nu komen ze dus aan met 2 gratis exemplaren van L4D2 en ik denk wat in hemelsnaam moet ik hiermee?! alsof ik als CoD speler een zombie game wil gaan spelen :X , wat ik liever had gezien was een waardebon of iets dergelijks en mijn geld terug van mijn 2e exemplaar van MW2 maar dat kan ik dus wel vergeten aangezien ik deze bij de free record shop hier in de buurt heb gehaald |:(

In een woord "GE-WEL-DIG" dat anti cheat systeem, aangezien de echte cheaters nog gewoon vrolijk door spelen.

[Reactie gewijzigd door -ION- op 27 juli 2010 18:02]

Zonder dat anti cheat systeem zou het veel erger zijn. Er worden veel cheaters gebanned door VAC. En als je iemand ziet cheaten in een server betekend dat nog niet dat het niet gedetecteerd wordt door VAC. Er zit altijd vertraging tussen het moment van detectie en de ban.

Ik neem aan dat dat is om ervoor te zorgen dat masale false positives worden opgemerkt voordat ze daadwerkelijk gebanned worden. Dat werkte in dit geval dus een keer niet.
Geloof me er zijn nog steeds cheaters die nooit zijn gebanned en het spel al vanaf de release spelen, zogenaamde External hacks bijvoorbeeld, deze worden niet in de game zijn .exe gestart, maar als een apart proces en aangezien VAC niet geoptimaliseerd is voor het detecteren van dit soort hacks is de kans klein dat je hiervoor wordt gebannt.
Dan heb je nog level hacks (imho de minst erge) deze worden soms wel gedetecteerd en soms niet, mijn jongere neefje heeft dit ook geprobeerd omdat hij het principe kende van COD4 hij is hier ook voor gebannt in MW2 (dit vind ik zelf dan weer een veel te zware straf zeker aangezien dit soort hacks geen (oneerlijk) voordeel opleveren in-game) :/
Ook bestaat er sinds de release van MW2 een nieuw soort hack waarbij de texture files worden aangepast waardoor snipers in ghillie suits bijvoorbeeld ineens knalgeel of roze zijn daarnaast kun je hiermee ook bladeren, struiken etc weghalen http://www.youtube.com/wa...znBud-0ew&feature=related, een oneerlijk voordeel dus, het gekke is dat VAC hier dus niet voor bannt 8)7

Een anti-cheat beveiliging is leuk maar dan moet het wel werken, en het is wel duidelijk dat dat in MW2 duidelijk niet het geval is.

EDIT: Start net het spel op en de eerste pub die ik binnenkom al gelijk weer een aimbotter... |:(

[Reactie gewijzigd door -ION- op 27 juli 2010 17:49]

zwaar klote natuurlijk :-(

Ik was allang klaar geweest met Steam en die game!
Tja, voor mij - en vele anderen - is dat nu exact de reden om er niet aan mee te werken. Je zou inderdaad maar vele games aan je account gekoppeld hebben; en terwijl je flink $$$ betaald hebt voor de games, word je door de leverancier als valsspeler neergezet en ben je je 'geld & game' kwijt. En dan mag jij je onschuld gaan bewijzen; nee lekker omgekeerde bewijstlast !

Een waarschuwingssysteem en eventueel eerst lichtere penalties (b.v. ranking/stats afnemen) is een goede 1ste waarschuwing voor cheaters; direct een ban is zware straf waar zorgvuldig mee omgegaan moet worden imho ...
Met steam ben ik allang klaar geloof me, als ik MW2 zonder steam had kunnen kopen had ik dit ook zeker gedaan, normaal had ik het spel ook echt niet opnieuw gekocht maar aangezien ik een eigen clan heb waarvan er toch een hele hoop MW2 spelen was ik toch min of meer verplicht om een nieuwe te gaan halen (we zijn namelijk net lekker op weg met scrims en competities bovendien vind ik het veel te gezellig met onze leden om er zomaar mee te stoppen)

[Reactie gewijzigd door -ION- op 27 juli 2010 17:47]

Het lijkt me dat er wel een regeling te treffen moet zijn zodat je het spel terugstuurt en het aankoopbedrag terug krijgt. In het algemeen zullen ze geen software terugnemen, maar in jouw specifieke geval, met voldoende onderbouwing, zou ik wel verwachten.

Het is natuurlijk wel de vraag of je de moeite wilt nemen, en bij wie je eigenlijk aan moet kloppen. De ontwikkelaar van het spel in dit geval.

Netjes geschreven brief waarin je motiveert waarom je product retour wilt sturen, plus informatie zoals het account dat dan opgeheven moet worden, kopie van je aankoopsbewijzen, kopie van hun negatieve support emails, en een verzoek om verdere instructies.
Ik vrees dat dat niet gaat lukken, de free record shop zal niet moeilijk gaan doen deze hebben vaak vriendelijk personeel en een goede service. Het probleem zit 'm bij steam ik heb mijn serial namelijk al geactiveerd op een nieuwe steam account en ik denk niet dat ze dat ongedaan willen maken, aangezien ik de EULA heb geaccepteerd toen ik mijn nieuwe account en de serial heb geactiveerd. Zoals ik al hierboven heb gezegd als individu sta je echt compleet kansloos, een goede vriend van mij is een paar maanden terug ook onterecht gebanned en na de 4e keer dat hij contact heeft proberen op te nemen via de mail en steeds hetzelfde standaard mailtje heeft terugkreeg heeft ook hij het maar opgegeven. Zo zie je maar weer hoe steam te werk gaat :|
Dat is gelukkig niet altijd zo.

Als bijvoorbeeld je account gehacked is, kan je - ookal was je password van het niveau aaaaa - de mogelijkheid krijgen een nieuwe pass in te stellen door aan te tonen dat je over fysieke uitgave van een game (en dus key) beschikt die aan je account hangt.
Dit gaat meestal met gewoon een foto.

Is een vriend van me overkomen, en die had na een dag zn account terug.
Er was door de hacker gecheat, en die ban was ook terug gedraait.

Over het algemeen is er dus niet te klagen over de service die Valve bij Steam levert.
Raar probleem, netjes opgelost dat wel.
Alleen stom, dat er niet eerst een maandje proef gedraaid werd, om vervolgens te controleren of de "hacklist" klopte.
Netjes opgelost dus niet... hertellen van het originele product van aanschaf dat is correct en netjes.
dat is ook gebeurd...
quote: bron
In addition to restoring players' access to the game, Valve is giving players a copy of Left 4 Dead 2 and one to gift to a friend, along with an explanation of how even players exhibiting good behavior were hit with the banhammer.
ik vind wel dat het in het artikel mag staan, als ik zo door de reacties lees, zie ik dat die vraag nogal vaak wordt gesteld :p, of men moet meer leren doorklikken :)
Heel veel bedrijven gooien zomaar een update in een live omgeving, onverklaarbaar en zo dom. Wat ik dan wel veel erger vind, en dat is in de trant van "netjes opgelost" zoals jij het noemt, is dat er eerst blind vertrouwd word op de software. Daarmee geef je eigenlijk aan dat je klanten liegen, en derhalve vind ik de 2 gratis games (hoe ruk ze ook zijn) een redelijke compensatie.
Dit begrijp ik niet helemaal. Je zegt dat ze eigenlijk aangeven dat hun klanten liegen, de spelletjes "ruk" zijn en toch is de compensatie redelijk?
Valve heeft L4D2 gemaakt dus voor hun is het geen probleem :).
Toch wel slim, maar ze hadden dan toch beter alle Half-Life 2 spellen + L4D1 + 2 kunnen geven, dat zou pas een echt goede compensatie zijn.
Pff, je krijgt iets en het is weer niet goed, het moet weer meer zijn. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen "sorry, het was onze fout, we hebben het hersteld en zal niet meer gebeuren" zonder meteen met gratis games te lopen strooien. Maar dat deden ze niet, ze vonden het wel een leuk gebaar om je iets gratis te geven, en dan komen er weer van dit soort reacties... zucht...
Met alle respect maar als je een game *koopt* en vervolgens *een maand* niet kunt spelen op de game waar je gewoon dik voor betaald hebt dan vind ik een compensatie niet meer dan redelijk. Het is dus niet 'je krijgt iets', het is 'je krijgt iets omdat je niet kreeg waar je voor betaald had'.
Dan komt nu de belangrijke vraag, wat is een maand speeltijd 'waard'?
Dan komt nu de belangrijke vraag, wat is een maand speeltijd 'waard'?
volgens valve blijkbaar 2 exeplaren van L4D2
Volgens Valve toch wel 2 games. Maar ik zou het schappelijker gevonden hebben als ze je een keuze hadden gegeven in een aantal games, of een redeem code...

Want wat moet je nou met 2x L4D als je die al hebt?
Een maand speeltijd is niks waard. Je moet alleen iets langer wachten. Bij monthly fee games zoals WoW kun je een maand speeltijd uitdrukken in geld, aangezien je voor die maand normaal had betaald, maar nu heb je alleen even niet meer kunnen spelen.
Is het spel daarna ineens niet leuk meer? Is het alleen leuk tijdens die ene maand? Misschien als je het puur speelt om "hip" te zijn onder gamers en je het weer dumpt zo gauw de buzz over is, maar ik vind een spel van 5 jaar oud net zo leuk als een spel van 5 dagen oud.
alsof er geen enkel andere game is dan mw2.... als je in een clan zit ok, lastig maar dan nog. Er is leven naast mw2...
Left 4 Dead 2 is echt wel een leuk spel om gratis te krijgen, weer wat anders dan de half life 2: deathmatch en Half life 2: Lost coast wat je vroeger overal gratis bij krijgt (inmiddels zo'n 3 keer al in bezit gekregen.. )
alleen wat heb je er aan als je dat spel al hebt vraag ik me dan af. komen ze dan met een ander aanbod of moet je maar hopen 2 vrienden te hebben die ze willen hebben?
Daar ben ik het niet mee eens, denk maar aan de patches voor BF:BC2 die runnen vaak weken in een gesloten beta omgeving. Ik ben er ook zeker van dat ze bij MW2 een volledige test omgeving hebben. Het probleem leek hier in combinatie met een andere game te gebeuren. Lijkt me ergens wel logisch dat je moeilijk alle Steam games in die test omgeving kan opnemen.

Daarom dat Valve ook voor een vergoeding zorgt want het is niet de schuld van Infinity Ward.
de patches die vaak weken in een gesloten omgeving runnen bij bf:bc2? neen maanden! Je noemt nu net een spel op, van een maker, die zich geen ruk aantrekt van het patchgedoe. (Ik doel hierbij op de pc-versie.

exuusjes, die hebben ze bij dice genoeg. (dit is geheel off topic)


on-topic:

vind het toch een redelijke compensatie, ik heb liever een cheat-programma dat iets te nauwkeurig werkt, waar men toch uiteindelijk de fout eruit haalt en je een compensatie krijgt voor de uren die je niet online hebt kunnen spelen.
Veel cheaters geven ook zo graag toe dat ze cheaten zodat ze hun account weg kunnen gooien ;).

Voor zover ik weet heeft VAC2 een hele aardige staat van dienst, en ik wil eerlijk gezegd niet weten hoeveel mailtjes Valve/Steam Support wekelijks binnenkrijgt van bijv. CS:S spelers die toch echt nog nooit hebben gecheat maar toch zomaar opeens een VAC ban hebben :P.

Ik vind het vrij logisch dat je het dan eerst met een paar korrels zout neemt en niet direct je support afdeling op de zaak zet :).
Wat ik er van begrijp is dat het een zeldzaam randgevalletjes is. Met MW2 was niks mis, met VAC was niks mis, maar een andere, derde app, was DLL's aan 't updaten.

Ik vind het niet vreemd dat dit als 'n "hack" gezien wordt.
Niet zo vreemd toch, aanpassingen aan dlls kunnen er juist voor zorgen dat je ander code draait. Dit kan een simpele aanpassing zijn maar ook een aimbot.
waarom netjes opgelost? een 3rd party game bannen en je eigen game maar weggeven leuk voor degene die l4d2 al hebben. Zitten ze met 2 exemplaren opgescheept waar ze geen bal aan hebben maar het spel wat ze willen spelen moeten ze maar opnieuw aanschaffen. Als die 12000 spelers gewoon teruggezet worden dan is het netjes opgelost. Nu is het veel gamers blij maken met een dooie mus. Velen die MW2 spelen hadden namelijk al een nieuwe gekocht. laten ze daar maar de kosten voor betalen.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 27 juli 2010 14:08]

Als je meteen MW2 nieuw gaat kopen nadat je ten onrechte bent gebanned dan ben je ook niet helemaal 100 hoor! De bans zijn netjes ongedaan gemaakt en die gratis games zijn gewoon leuk meegenomen, zeker omdat je meteen al met iemand die je kent kan gaan spelen.
Hoezo ben je dan niet helemaal 100? Als je als speler zelf niet door hebt dat het om een fout gaat en 12.000 spelers betreft, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je meteen naar de winkel gaat voor een nieuwe key. Als je alleen staat tegen VAC dan is een unban onmogelijk, Valve doet dat nooit.

Ik heb bijv. een tijdje op competitie niveau aan CS Source gedaan, als ik een ban had gekregen van VAC was ik ook direct naar de winkel gerend om een nieuwe key te gaan kopen en een clean install van m'n hele systeem te doen om zeker te zijn dat ik niet direct opnieuw gebanned zou worden. Alles om mee te kunnen blijven doen in competitieverband toch? ;)
Als je als speler niet door hebt dat het een fout betreft dan heb je dus inderdaad lopen cheaten. Als ik niet cheat weet ik honderd procent zeker dat ik ten onrechte geband ben, en in dat geval is er no chance in hell dat ik het spel nog een keer aanschaf. ;)
dan nog zou ik naar de winkel rennen voor een nieuwe keyset, je wil namelijk het spel spelen en je trekt aan het korte eind als je in je eentje tegen vac moet opboksen

daarom is dan de enige mogelijkheid: wonden likken en een nieuwe keyset halen
Wil iedereen die zo denkt zich even bekend maken? Wat een prachtige doelgroep voor een scam zou dat zijn.
Jij hebt geen enkel gevoel van eigenwaarde en helemaal geen principes?

Wanneer mij een dergelijk onrecht zou worden aangedaan zou ik nooit meer een spel kopen dat steam powered is!

Daarnaast vind ik de oplossing niet netjes ook, doe maar een spel naar keuze zou ik zeggen.
Als je als DRM provider zo'n grove fout maakt die zorgt dat mensen ten onrechte niet van hun product gebruik kunnen maken voor zo'n periode en ze daarbij ook nog wegzet als leugenaar als initiele reactie, mogen ze wel iets meer moeite doen naar mijn idee om dat te lijmen.
Volgens mij heet dat dan game-verslaafd, maar ik kan het mis hebben. >.>
Als je onterecht gebanned bent, dan weet je dus wel degelijk dat het een fout betreft. Iedereen met common sense gaat dan naar de support forums, en ziet daar 12.000 andere gedupeerden.

Oftewel, denk eens na en voer wat onderzoek uit in plaats van blind de winkel weer in te stappen.

NMe was me voor :O

[Reactie gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 27 juli 2010 20:46]

Iedereen met common sense gaat dan naar de support forums, en ziet daar 12.000 andere gedupeerden.
Dat kon nogal eens tegenvallen...
In eerste instantie vertrouwde Valve blind op de VAC-software en ontkende het bedrijf de problemen door de topics die over de problematiek waren gestart te sluiten.
Valve beweert altijd bij hoog en laag dat een VAC-ban niet meer ongedaan kan worden gemaakt..
Verwacht dan ook dat als ze dit toch hebben gedaan ze nog wat boze mailtjes en brieven van advocaten krijgen.
Geweldig als jij (of iemand anders) een advocaat zou inschakelen omdat men geband is voor een game :D
DŠt zou het pas zijn!
zie niet in waarom niet; het is per slot van rekening gewoon wanprestatie.

wat je dan wel zult zien is dat ze je op de EULA wijzen en ik vermoed dat je je geld terug kunt vorderen, maar met de gemiddelde hedendaagse EULA staat het valve dan verder wel vrij je verder ook geen diensten meer te willen verlenen enzo.
In principe denk ik wel dat je gelijk hebt. Als er een schaap over de dam is volgen er vaak nog meer. Je zal dan alleen wel met een groep mensen moeten komen, en inderdaad moeten kunnen aantonen dat de anti-cheat progamma's hun werk niet goed uitvoeren. Alleen red je het niet.

Toch slecht van Valve om eerst de gebruikers als leugenaars te betitelen. Niet echt netjes. Hier kunnen nog wel meerdere staartjes aan kunnen komen.
Ik neem aan dat de software nu niet meer geblokkeerd is en L4D gewoon erbij komt (wel sneu dat ik daar dan weer 40 euro voor heb betaald en anderen het gewoon gratis krijgen)

Anders zou het een best kwalijke zaak zijn dat je (weliswaar 2x) een goedkoper spel terugkrijgt..
Sneu? Die mensen hebben bijna een maand lang een game die zij netjes gekocht hadden niet kunnen spelen... en dat was de game die ze eigenlijk graag wilden spelen, niet L4D...
Het is zo jammer dat activision zit te slapen, dit alles is vrij eenvoudig op te lossen.

Gezien de quake gebaseerde engine is het een kwestie van sv_pure aanzetten en allow_downloads uitzetten. Als je dan iemand joined met een gehackte server dan krijg je gewoon in beeld dat je bestanden niet overeenkomen met de server en wordt je gedisconnect... Ik zie niet in waarom het nodig is dat ik automatisch aangepaste files download terwijl ik een game speel waarbij iedereen dezelfde files zou moeten hebben...

Zo had ik onlangs een keer ineens de ping in nummers in plaats van in blokjes na op een foute server terecht te zijn gekomen...
Als je een "gehackte" room binnenkomt download je geen bestanden, je ontvangt de waardes van bepaalde commands bijvoorbeeld player_meleeRange 1000
"player_meleeRange" is hier het commando deze functie heb je al en zit standaard in het spel "1000" is de waarde die dus door de host kan worden ingesteld alle clients ontvangen deze dus en kunnen dus allemaal vanaf heel ver iemand knifekillen.

EDIT: Voorkomt sv_pure niet uitsluitend veranderingen in sv_* commands?, deze zijn namelijk client sided en deze zijn wel standaard "gelockt"

[Reactie gewijzigd door -ION- op 27 juli 2010 18:27]

Het is de server (sv_, client is cl_), in mw2 taal dus de hostende player, die dit eist. De server eist dus een "pure" client, oftewel de checksum etc moeten overeenkomen met de bestanden van de client.

In het geval dat een cheater/modder, met dus aangepaste files, een game host dan kan een normale speler dus niet joinen. Immer deze heeft die aanpassingen niet.

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Pure_Servers

In het geval van mw2 zitten er inderdaad standaard commands in het spel maar aangezien het spel geen console kent kun je ze zonder te hacken niet aanpassen. Een aantal dingen kun je vinden in de .cfg uit je player map, maar zaken als melee range ben ik daar nooit tegen gekomen... Ik heb met name ervaring met sof2 servers en hierin zaten de damage cvars (cvars, geen cl_ commands) bijvoorbeeld in een aparte file.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=mw2+console+hack

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 27 juli 2010 21:39]

Spelers die een gemodde/gehackte room beginnen hebben een console ge-unlocked d.m.v. programma's zoals VAC Choas hiermee kunnen ze VAC ook compleet uitschakelen en is het mogelijk om op gebannde accounts een public room te hosten.
Met deze console kunnen ze dus wel alle commands anders dan de sv_* aanpassen.
(ik host sinds kort een emulated server (geen modded room, maar echt een aparte server dus geen steam) vandaar mijn kennis op het gebied van hacks in MW2)
Aha, zou dat de dip in het aantal spelers van de afgelopen weken verklaren? Het viel mij al op dat er ineens een flink stuk minder beschikbare spelers waren. Wel erg zuur, wordt je gebanned en je bent geen cheater, terwijl in zeker de helft van de lobbies waar je interecht komt wel vol zit met cheaters. Ik kon bijvoorbeeld gisteravond geen normaal spel spelen, werd iedere keer in lobbies gegooid vol met 10th prestige gasten, allemaal wallhacks en aimbots... het blijft een spel van contradicties, het is de lekkerste fps om te spelen op de pc, maar daarnaast kan het ook zo ontzettend uit balans zijn dat je bijna ontploft van kwaadheid als er weer een OMA/DC/Noobtube debiel rondloopt, of ipv OMA de zo geliefde overpowerd g18's akimbo.

Maar goed, fijn dat deze spelers weer mee mogen doen! Laten ze nu die echte cheaters eens een keer eruit trappen.
Dus kunnen we rekennen op 24000 nieuwe L4D2 spelers? Zou leuk zijn al die noobs :D alleen L4D2 heeft het wel nodig het is een beetje leeg daar de laatste tijd.
Er zal van de 12000 vast wel een gedeelte al L4D2 hebben, daarnaast is er waarschijnlijk een deel dat helemaal geen zin heeft in L4D2 dus het zullen er een stuk minder zijn dan 24000.
Er worden 24000 copiŽn weg gegeven, mensen van de 12000 die hem al hebben geven er 2 weg de anderen geven 1 weg en houden 1 zelf. Dus uiteindelijk kun je wel degelijk 24000 nieuwe users verwachten.
Het is inderdaad overal cheaters de laatste tijd.

Dat ze prestige 10 zijn maakt mij nog niet eens zo heel veel uit (is maar een simpele config edit), maar het aantal aimbotters en wallhackers is schandalig hoog de laatste tijd.

Ik speel meestal Resurgence met 5 vrienden en de reacties van die wallhackers/aimbotters is echt geweldig als je ze nog steeds finaal inmaakt.
Tja, het nadeel voor mij is dat de meeste vrienden verstokte gamers op de consoles zijn geworden... ik heb helaas niet veel mensen om MW2 op de pc samen mee te spelen, ik ben dus helaas regelmatig overgeleverd aan het team waarin ik wordt gedropt. Gelukkig zitten er ook nog goede jongens tussen en dan is het idd zeer komisch als je dan alsnog een objective weet te winnen terwijl de tegenpartij met een paar van die mafketels rondloopt.
Mischien een domme vraag hoor maar hoe herken je dat iemand cheat (bijvoorbeeld met een wallhack of aimbot)? Ben zelf geen vervent multiplayer en ga er over het algemeen (waarchijnlijk terecht) van uit dat ik gewoon slechter ben als de rest ;).

[Reactie gewijzigd door jmzeeman op 27 juli 2010 16:26]

Verschillende manieren, als ze bijvoorbeeld alleen maar door muren staan te schieten = wallhack, als je dan tegen de muur aangedrukt staat kan je erdoorheen kijken, als je goed oplet kan je dat zien in de killcam omdat ze dan dus vaak vanuit een positie schieten welke normaal onmogelijk lijkt. Aimbot kan je ook vaak zien in de killcams, ligt er ook aan welke aimbot je gebruikt, maar bij sommigen zie je tijdens de killcams zelfs dat alle spelers vierkantjes hebben. Ook kan je het zien in killcams dat men al 'locked' is op jouw positie, ofwel ze volgen al automatisch met de crosshair waar je loopt terwijl de speler jou nog niet had kunnen zien, omdat je bijvoorbeeld aan de andere kant van een muur loopt. Vaak zie je de crosshair dan eerst snel die kant opschieten om dan vervolgens in jouw looptempo mee te gaan.

En uiteraard heel simpel af te lezen aan de kill/death ratio van zo'n speler, als iemand binnen 2 minuten al op 20 kills en 0 of misschien 1 keer dood is geweest... dan zegt het 9 van de 10 keer genoeg. Alhoewel je niet moet vergeten dat er ook echt zeer getalenteerde spelers bij zijn, maar dat kan je dus ook 9 van de 10 keer zien via de killcam, dat zegt dan al snel genoeg of iemand genuine is of een vieze cheater.

Ik gebruik dan sinds kort helaas die tool waarmee je ongewenste mensen uit de lobby kan gooien als je de host bent, die filtert dan de juiste ip-adressen eruit. Ik gebruik het niet vaak, als er eentje kinderachtig loopt te doen dan kan ik daar nog wel mee leven, maar soms is het helaas nodig om plezier in een potje te houden. Maarrrrr, helaas blijkt daar nu ook wat tegen te zijn, een hacker kan op een of andere manier een host transfer afdwingen...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 juli 2010 17:23]

Simpel, iedereen die beter als jouw is is een cheater :o
10th prestige kun je niet altijd wat aan doen. Ik heb ook een prestige lvl 'geskipt' tegen mijn wil. Daar zouden ze wat tegen moeten doen, die servers die het spel hacken
Typisch Valve, pas iets doen als het letterlijk klachten regent.
Helaas zijn er nog te veel gevallen van onterechte bans bekend. En de echte cheaters blijven iig bij MW2 gewoon spelen.
ik weet niet waarom je nou typisch valve zegt...
ik kreeg een keer met CS:CZ de melding dat mijn serial op meerde accounts aanwezig was en dus niet meer mocht spelen. Meteen een mailtje er naartoe gedaan met wat foto's als bewijs dat het echt mijn spel is. 2 dagen later een excuus mail en ik kon weer verder spelen.

daarnaast, dat je 1 exemplaar L4D2 kan weg geven is meteen mooie marketing, want daar kan Valve ook weer nieuwe klanten uit winnen

-edit-
domme typ fout

[Reactie gewijzigd door JukeErwin op 27 juli 2010 14:11]

Je kan hem als buddy key weg geven, ik heb op mijn account ook nog een extra copie van HL2 en episode 1 omdat ik ze al had toen ik alsnog de orange box had toegevoegd.

Zo nutteloos is het dus ook niet. Je kan de key aan een vriend geven zelfs als hij geen steam heeft.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 27 juli 2010 13:33]

Niet veel nut aan de key zonder Steam, Steam is nodig voor L4D2 te kunnen hebben.
Nou en? Een steam-account is helemaal gratis. Dus je vriend hoeft alleen de client te installeren, een nieuwe account aan te maken en jouw toe te voegen als vriend en je kan hem games geven.
Beter nog, je kan je key sturen naar een willekeurig email adres en dan kan hij een link volgen en met dat email adress een steam account aanmaken dan heeft hij gelijk al L4D2 aan dat account.
Toch moet JIJ je onschuld aantonen , voormijzelf is dit belachelijk geeft weeris aan dat digi-checks nonsens zijn

idd beany , teveel cheetz maar weinig aktie tegen hun
Klopt, iedere avond kom ik wel een paar wallhackers tegen. Aimbotters is inmiddels wel een stuk minder. Maar ik kom ze tegen, en ze doen niet eens moeite om het te verbergen.

Ik vind het vooral storend omdat Infinity Ward wel tijd heeft om nieuwe maps te maken(15 euro) maar blijkbaar geen tijd heeft om wallhackers/aimbotters te weren.

Maar goed, dit heeft denk ik weinig te maken met Valve, al draait het wel op VAC. Geen idee of Valve er echt invloed op heeft of dat IW er mee aan de slag moet.
Het is ook erg simpel om VAC uit te schakelen, en zelf de host te zijn. Het wordt ook gedaan om bijvoorbeeld een Mod te hosten.

Ik zie eigenlijk niet in wat Steam en Infinity Ward kunnen doen om cheaters te weren als de anti cheat software is uitgeschakeld.
Want alleen de host van een game heeft met VAC de mogelijkheid om spelers bij wie VAC uit staat te kicken. Daarom is de cheater ook de host van het spelletje.

Het wat er nog mogelijk is om de speler op de hoogte te stellen dat er op een VAC disabled server gespeeld wordt of zelfs gewoon te disconnecten als dit gedetecteerd wordt.
En bijvoorbeeld toch dedicated servers te introduceren, maar dan wel alleen servers van I.W. zelf :p want anders heb je er nog geen controle over.
Kan simpeler, gewoon pure client eisen:). Zit standaard al in de (quake) multiplayer engine. Als er dan een file niet klopt moet je deze of downloaden of je wordt gedisconnect. Kun je evt zelf testen met cod1, cod2, sof2, cod4, enz)
"Ik zie eigenlijk niet in wat Steam en Infinity Ward kunnen doen om cheaters te weren als de anti cheat software is uitgeschakeld."

Heel simpel: Dedicated servers. Klinkt lullig maar het is wel zo. Als er VAC op de server draait krijg je heel simpel een ban als je hackt. Vandaar dat er op TF2 of CS:S bijvoorbeeld die ook VAC gebruiken amper cheaters tegen. Natuurlijk zijn er een paar, maar het is niet zo gamebreaking als in mw2
Leuk om te zien hoe arrogant die moderators in dat forum posten.

"jaja, je hebt gewoon gecheat, niet zeiken!"

"vac heeft altijd gelijk"

"je bent gewoon een cheater, dus je ban is terecht"

En dan ineens: "oeps, foutje. Je bent onschuldig. You can haz Left For Dead..."

Prima dat je hard wil optreden tegen cheaters, maar probeer dan tenminste een beetje professioneel over te komen als mensen een klacht erover indienen.
Probleem is dat er ook mensen tussen zitten die WEL gecheat hebben en vervolgens OOK op het forum komen huilen dat grote boze VAC ze onterecht geband heeft...

Begrijp me niet verkeerd, als support personeel moet je professioneel blijven, maar dat wil niet zeggen dat je roomser als de paus moet zijn.
Het probleem is dat Steam blindelings VAC's bannlijsten overneemt en mensen die onterecht zijn gebanned (ja het gebeurt regelmatig) geen reden kunnen geven wanneer deze om opheldering vragen. Je staat als individu compleet kansloos tegen een bedrijf als steam
Ben ik wel met je eens hoor. Vooral die volunteer moderators gedragen zich vaak onprofessioneel die mogen weleens wat professioneler gaan doen :).
Goed dat ze dit alsnog oplossen, alleen jammer dat ze in eerste instantie gewoon dachten dat de gebruikers fout zaten. En tweemaal gratis Left 4 Dead 2, wel erg netjes!
Kan dan wel netjes zijn, maar als jij in je eentje ten onrechte een ban hebt gekregen kom je helemaal nergens. Vooral omdat Valve niet wil zeggen voor wat je gebanned bent, of zelfs wanneer dit dan zou hebben plaats gevonden. Valve zegt 'wij vinden je niet leuk, doei!'. Zelfs in een gemiddelde bananenrepubliek heb je vaak nog een soort van stelsel waarin je gehoord kan worden om je onschuld te bewijzen.
Ik heb wel vaker verhalen gelezen idd dat mensen een VAC ban krijgen maar geen flauw idee hebben waarom. Dit was altijd onomkeerbaar want het ' systeem' had altijd gelijk. Blijkt dus niet zo flawless te zijn als ze altijd beweren.
Niet helemaal waar. Ik was ook ooit VAC banned terwijl ik niet wist waarvoor. Ik heb toen netjes contact met support opgenomen moest wel een beetje door zeuren maar de ban is toch wel teruggedraaid uiteindelijk. Dus het is niet altijd omkeerbaar :).
Zet eens het aantal 'succesverhalen' tegenover het aantal mensen dat geband is en geband blijft, zonder opgaaf van redenen. Trek je eigen conclusie waarom bepaalde mensen hier zo reageren.
Begrijp ik het nou verkeerd of blijf je gewoon gebanned?
In het mailbericht:
We have reversed the ban, restoring your access to the game
Lekker dan, ik ken genoeg mensen die het spel al opnieuw gekocht hadden nadat ze waren gebanned.

Zo was er iemand op GoT die daar ook lastg van had, ik weet alleen zijn naam niet meer.
Ik wil niks zeggen hoor, maar als ik onterecht geband wordt ga ik niet onmiddelijk een nieuw spel kopen. Op CS:CZ zie ik ook soms -verdacht- goede spelers, komen ze plots met een nieuwe account: ja mijn andere account is gehackt en de hond heeft mijn doosjes opgegeten dus valve wil hem niet teruggeven. (En om de 1 of andere reden moeten ze nog "wennen" aan het nieuwe account want ze spelen een pak slechter)
Behalve als je de volgende dag een LAN-party hebt die je niet wil missen.
Ja, maar ja. Dat is natuurlijk gewoon stupide :/ Dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
Niet bepaald. Het is bij Steam al jaren beleid om geen details over gedetecteerde cheats vrij te geven of zelfs maar klachten in behandeling te nemen. Wie ten onrechte geband is, heeft pech. Ik kan me goed voorstellen dat mensen beseffen hun gelijk toch niet te kunnen halen een meteen nieuw exemplaar aanschaffen in plaats van tijd en geld te investeren in het communiceren met een apparaat dat standaardmailtjes terugschrijft.
Ik speel het spel al niet eens meer, als ik nu gebanned zou worden zal ik echt geen nieuwe kopen. Het is niet alsof dat het enige spel is dat je nog speelt en zo fantastisch is met al die design flaws in de maps (spawn killers met snipe of tube)

Ik vind hem echt unballanced vooral de UMP of elke SMG, nog niet te spreken over die lelijke perks :r
Och gut, hoe vaak ik wel niet heb gehoord "VAC2 makes no mistakes"... dat klopt dus nu ook niet meer.
Vond het altijd al arrogant, die uitspraak, maar gelukkig is er nu eens bewijs dat het ook anders kan
Je moet ergens een lijn trekken, anders regent het cheaters die beweren dat ze nooit gehacked hebben. En op zich deed VAC z'n werk; het probleem was alleen dat er een bepaald bestand niet goed gesynced was (of iets dergelijks). Als je je eigen beveiligingssysteem per ongeluk af laat gaan, is het systeem dan fout of zit je als ontwikkelaar dan fout?

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 27 juli 2010 13:33]

Dat ben ik met je eens, maar een iets mindere arrogante houding zou wel mogen (van Valve). Wat gemaakt is door mensen, kan altijd fouten bevatten.
Wat een idee kan zijn om cheaters die claimen niet gecheat te hebben de mond te snoeren, is bewijs materiaal overleggen. Screenshots oid, zoals PunkBuster doet :)

[Reactie gewijzigd door Freekers op 27 juli 2010 14:26]

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1380786

Hier de link met het orginele bericht. Jammer dat toch blijkt dat VAC niet waterdicht is. Is toch iewat beangstigend als je een steam account heb met veel games. Gelukkig dat Valve het goed heeft opgelost.
VAC is gemaakt door mensen. Mensen maken fouten. VAC maakt fouten. ;)
VAC is een fout?
Allersinds stukken beter dan PB. >:c
Ik heb toch een stuk minder last van cheaters in Bad Company 2 dan Modern Warfare 2.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True