Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties
Submitter: Cergorach

Valve meldt dat zijn Steam-gamingplatform in een jaar tijd het aantal accounts met 178 procent heeft zien groeien. Inmiddels zou het platform ruim 30 miljoen accounts tellen. Ook zegt de firma dat de beschikbare bandbreedte flink is vergroot.

Steam-LogoDe firma stelt dat het gaat om 30 miljoen 'actieve' accounts, maar Valve geeft hier geen precieze definitie van. Ook is onduidelijk hoeveel gebruikers daadwerkelijk games hebben aangekocht via het platform; zo gaf Valve een aantal malen als lokkertje gratis games weg.

Volgens Valve is de omzet via Steam in de afgelopen twaalf maanden verdubbeld, mede doordat ook OS X-gamers het platform inmiddels kunnen gebruiken. Er zijn momenteel 1200 games verkrijgbaar, waarvan er tweehonderd met de Steamworks-ontwikkelsuite zijn gebouwd.

Valve stelt verder dat het de afgelopen maanden de maximaal beschikbare bandbreedte voor Steam heeft verhoogd tot 400Gbps. Op piekmomenten zouden 3 miljoen Steam-gebruikers online zijn, terwijl dagelijks 6 miljoen gamers Steam online benaderen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (107)

Nog een leuke link: http://store.steampowered.com/stats/ een pagina met allemaal stats van hoe veel en wanneer er gespeeld wordt, op de pieken zijn er bijvoorbeeld 2,97 miljoen spelers tegeljik ingelogd.

Hier zijn nog wat stats over de hardware van spelers:
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Het is alleen niet helemaal duidelijk hoeveel procent nou een Mac gebruikt

Hier kan je zien hoeveel bandbreedte er op elk moment wordt gebruikt: http://store.steampowered.com/stats/content/ met een piek van 173.952 Mbit, dat is 173 Gbit per seconde (gigantisch)

Nog wat achievement stats: http://steamcommunity.com/stats/ en dat was het nog wel een beetje

Ik vind het zelf erg leuk dat Steam/Valve zo open is over dit soort dingen, en ik denk ook dat dat zeker heeft bijgedragen aan de opkomst van Steam!
Ik vind Steam echt een geweldig programma. Sterker nog dankzij dit programma ben ik gestopt met het gebruiken van piraterij programma's. Ik koop dan ook alleen nog maar games in de winkels als ik zie dat ik ze op steam kan activeren (zie daarvoor: https://support.steampowe...le.php?ref=7480-WUSF-3601) en anders koop ik ze in de steam store (met ideal :)).

Wel vind ik dat veel oude games veel goedkoper mogen zijn in de steam store. Want dan liggen ze bij de intertoys voor 5 euro in de winkel en dan vraagt steam er nog altijd 20 euro voor. (de speciale aanbiedingen daargelaten want l4d2 heb ik voor 5,10 gekocht paar weken terug samen met 3 andere maten).

[Reactie gewijzigd door kami124 op 19 oktober 2010 14:53]

Ik vind Steam 'wel ok'. Ik gebruik het dagelijks en al mijn games staan erin, maar toen de L4D2 DLC tegelijkertijd uitkwam met de MOH beta zie je ook gelijk weer de zwakte van Steam, heel Steam was 5/6 uur lang niet meer vooruit te branden en je update druppelt binnen met 20/30 kB/s.

Ook laatst met onderhoud lag Steam er 5/6 uur uit, je kunt dan gewoon de meeste games niet meer spelen.

Dus ja Steam is wel ok maar het kent ook zeker zijn nadelen.
Steam heeft ook een offline mode, dan kun je ook gamen als de servers eruit liggen (zie voor details https://support.steampowe...le.php?ref=3160-agcb-2555 )

Ik moet zeggen dat ik Steam een geniaal concept vind. Ben het zelf een paar maanden geleden intensief gaan gebruiken en ik denk dat ik nu al meer geld heb besteed aan games dan in de afgelopen 10 jaar bij elkaar (als ik tenminste m'n MMO subs niet meereken :+ )

Ik ben dan ook benieuwd wanneer de rest van de entertainment industrie gaat inzien dat het ook op deze manier kan, in plaats van al je klanten als potentiele criminelen te behandelen.
Ben het zelf een paar maanden geleden intensief gaan gebruiken en ik denk dat ik nu al meer geld heb besteed aan games dan in de afgelopen 10 jaar bij elkaar (als ik tenminste m'n MMO subs niet meereken :+ )
Maar komt dat omdat je de afgelopen 10 jaar alleen maar MMO's gespeeld hebt of omdat je nooit spellen gekocht hebt?
Ik heb naast m'n MMOs ook zat andere spellen gespeeld, alleen (vaak) niet gekocht O-)
Inderdaad aardig wat downtime. Op het forum worden geplande onderhoudsperioden van tevoren aangekondigd:

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=784745
Ik blijf mijzelf herhalen hierin, het is ook de 'truc' die je op de forums terug kan vinden: problemen met snelheid in Steam zijn 9 van de 10 keer simpel opgelost, gewoon een andere downloadlocatie instellen en het liefst een locatie buiten Europa. Ik stel altijd New York in als downloadlocatie en had zelfs met de release van de DLC's voor MW2 de maximale snelheid tot mijn beschikking van mijn 50mbit lijn. (zat er misschien hooguit 5% onder)
Wel vind ik dat veel oude games veel goedkoper mogen zijn in de steam store. Want dan liggen ze bij de intertoys voor 5 euro in de winkel en dan vraagt steam er nog altijd 20 euro voor
Mee eens. Het verschil met Intertoys (en andere winkels) is dat ze een voorraad hebben die ze kwijt moeten, om ruimte op de schappen te maken voor nieuwe games. Steam heeft dat niet, er is geen logistieke reden om de prijzen te verlagen, hooguit om te concurreren met fysieke winkels. Ze kunnen de games ook niet van de servers deleten, want als je het gekocht hebt moet je het jaren later alsnog kunnen downloaden.

Hetzelfde geldt voor de Playstation Store. Games die je daar koopt (voor de PSP bijvoorbeeld) zijn vaak even duur of duurder dan schijfjes in de winkel, maar ze hoeven de voorraad niet te dumpen want er is geen voorraad.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 19 oktober 2010 15:01]

Ik snap uit economisch oogpunt (voorraad die de winkel kwijt wil) waarom die games dan zo goedkoop zijn. Maar overlaatst bv. wou ik nog eens stronghold 2 kopen, nou als ie dan voor 5 euro in de steamstore ligt dan twijfel ik er niet aan. Maar ik moest hem voor 20 euro kopen.

zelfde geld voor UT 3. ligt voor 5 euro in de winkel, maar in steam kost ie ook 20 euro enz.

Kortom: oude games die ik graag nog eens uit euroforie wil spelen wil ik best kopen voor < 5 euro. Maar niet voor 20 euro.
Heeft niets met Steam te maken, de uitgever lijkt me de prijs van zijn spellen bepalen, niet Steam. De prijzen van spellen in de winkels heeft ook te maken met de groot/tussenhandel en de winkels zelf, niet enkel de uitgever.
Acties op Steam lijken me ook geÔniteerd te worden vanuit de uitgever, wellicht dat Steam bij de uitgevers wel promoot om dit af en toe te doen, maar meer ook niet.
Niet alleen oude, maar ook nieuwe spellen zijn in verhouding nogal duur op Steam. In de winkel regelmatig spellen voor 40 of 45 euro die bij Steam 50 euro zijn. Het prijsverschil is niet zo enorm als bij de oudere spellen, maar toch.
Op Steam bepaalt de uitgever voor 100% wat de prijs van hun spel is. In de winkel is dat natuurlijk de uitbater van de winkel.

Valve probeert wel z'n best te doen om ons goedkopere prijzen te geven door akties of 2/4-packs te introduceren.

En UT3 kan je natuurlijk makkelijk in de winkel kopen. Die key is de eerste 3rd party game die je in Steam kon activeren (en wordt automatisch naar de Black edition geupgrade).
Wat ook ranzig is is het verschil tussen dollars en euro's. Vaak is een spel wat 49 dollar kost in Europa gewoon 49 euro. Je kunt ook geen dollar als valuta selecteren. Eigenlijk heel oneerlijk.
Geen zorgen over de prijzen. De komende 2maand zo weinig mogelijk games kopen want in december komt de bangelijke eindejaarsweek terug met kortingen van 50%, 60%, 70%, 80% en zelfs 90%. :partyhat:
was een paar maaden geleden ook

mirrors edge €3.74 :)
Tsja, ik ben ook erg benieuwd wat ze dit keer allemaal in de aanbieding gooien, maar ik vrees dat ik toch geen tijd heb om het allemaal te spelen :(
Nu nog linux ondersteunen, en de omzet krijgt een volgende push de lucht in.

Gebruikt Valve p2p voor de verspreiding van z'n meuk? Anders vind ik die 400Gbps toch wel bijzonder hoog, in vergelijking met dingen als Amsix/etc.
Nee, Steam maakt niet gebruik van P2P, ze hebben lokale contentservers. Overigens zie ik Linux support geen verschil uitmaken, de userbase van Linuxgebruikers is marginaal zelfs in vergelijking met OSX. Daarbij moet je ook bedenken dat maar een gedeelte van deze gebruikers geinteresseerd is in games.
Ben ik niet helmaal met je eens. Grotendeels van degene die geintreseerd zijn in Linux houd hun alleen tegen het te gebruiken omdat ze de games niet kunnen spelen. Als dit wel gaat (wat overgens met veel spellen via bijvoorbeeld wine al kan) zou dit toch nog voor een redelijke push kunnen zorgen.

Overigens zou de eerste die zijn games ook linux compatibel zou maken een flinke bak geld kunnen verdienen denk ik zo.

[Reactie gewijzigd door TheDarkstar op 19 oktober 2010 15:02]

Overigens zou de eerste die zijn games ook linux compatibel zou maken een flinke bak geld kunnen verdienen denk ik zo.
Ik betwijfel het. Bij Linux denk ik al gauw aan 'gratis' en 'open source', en dan ook vooral naar de puristen die alleen maar 'gratis' en 'open source' op hun systeem willen hebben. De overgrote meerderheid van de linux desktopgebruikers heeft nog nooit een cent betaald voor hun besturingssysteem of de programma's die daarop draaien - waarom zouden ze dan ineens wel in de buidel tasten voor spellen?

Ik kan me ook totaal geen commercieel pakket voor linux bedenken.
Ik betwijfel het. Bij Linux denk ik al gauw aan 'gratis' en 'open source', en dan ook vooral naar de puristen die alleen maar 'gratis' en 'open source' op hun systeem willen hebben.
Misschien zijn er minder potentiŽle Linux-klanten, maar als je software verkoopt aan Linux-gebruikers heb je enkele zeer interessante voordelen:

1) Wet van vraag en aanbod: als je een goed schietspel voor Windows op de markt brengt dan gaat bijvoorbeeld 1% van alle Windows-gebruikers uw spel *kopen* want zij hebben meer keuze, maar als je datzelfde spel uitbrengt voor Linux dan kan je in dit fictief voorbeeld 10% van alle Linux-gebruikers strikken omdat er 10 keer minder concurrentie is voor dit platform.

2) Wet van vraag en aanbod: voor een spel met *goede* Linux-ondersteuning kan je mogelijk net iets meer marge nemen en dus meer verdienen per verkocht spel.

3) Minder concurrentie betekent ook dat je schietspel (als het goed genoeg is) zonder veel marketinginspanning een veel betere zichtbaarheid heeft (bv. veel populaire Linux-nieuwssites zullen het reviewen). Extra rendabiliteit dus.

4) Mensen die Linux om principiŽle redenen gebruiken zullen veel sneller uw spelletje kopen i.p.v. het illegaal te kopiŽren. Ik zou Windows ook kopen als ik de 84EUR een nuttige meerwaarde zou vinden t.o.v. Ubuntu. Veel te duur voor wat het is voor mij. Mac OS X Snow Leopard heb ik bijvoorbeeld wťl gekocht hoewel ik het zelden gebruik. Het is niet omdat de meeste Windows-gebruikers denken dat ze Windows per se nodig hebben en er daarom 84EUR tegenaan willen smijten (of een illegale versie gebruiken), dat ik dat ook wil doen. Moest Microsoft een speciale en gebruiksvriendelijke Linux-korting geven van 54EUR, dan koop ik het direct (altijd handig om software te testen). :+

5) Linux-gebruikers hebben een groter budget omdat ze geen geld moeten besteden aan het besturingssysteem, antivirussoftware en andere "broodnodige" Windows-software zoals MS Office.
De overgrote meerderheid van de linux desktopgebruikers heeft nog nooit een cent betaald voor hun besturingssysteem of de programma's die daarop draaien - waarom zouden ze dan ineens wel in de buidel tasten voor spellen?
Ik heb al volgende Linux-software gekocht: World of Goo, Penumbra-serie, SUSE Linux (enkele edities), voor Crossover Linux heb ik een pledge gedaan waarbij ik heb beloofd het pakket te kopen als een bepaald Windows-programma werkt, het spel Amnesia ga ik kopen nadat ik een nieuwe computer gekocht heb (huidige is te traag voor het spel). Geef me maar een seintje als je nog andere Linux-software wil verkopen; misschien ben ik wel geÔnteresseerd!
Ik kan me ook totaal geen commercieel pakket voor linux bedenken.
Het aanbod zou inderdaad mogen stijgen.
[...]Ik kan me ook totaal geen commercieel pakket voor linux bedenken.
Kijk hier maar even: http://lin-app.com/
De overgrote meerderheid van de linux desktopgebruikers heeft nog nooit een cent betaald voor hun besturingssysteem of de programma's die daarop draaien
Net als het meerendeel van de windows gebruikers dus? (en het is verder ook onzin, gemiddeld geven linux gebruikers bij games juist meer uit: er is alleen niet veel aanbod)
Ik denk zelfs dat linux meer wordt gebruikt dan osx en dat de linux gebruikersgroep vaak ook een pc heeft welke 1. meer geschikt is om mee te gamen, 2. meer in de doelgroep van games valt.

maya geen commercieel pakket? (dan moet ik ze toch eens vertellen dat ze wat minder $$ moeten vragen)
Overigens zou de eerste die zijn games ook linux compatibel zou maken een flinke bak geld kunnen verdienen denk ik zo.
Mwah, dat valt nog best tegen denk ik. Vroeger was er Loki games, en die hebben aardig wat games gepoort naar Linux (ik heb er nog een aantal liggen thuis). Maar dat bedrijf is toch kapot gegaan uiteindelijk.
Linux ondersteuning is leuk, maar dat zorgt er niet ineens voor dat die 1200 games op Linux werken.


Steam gebruikt zover ik weet geen p2p trouwens, het is allemaal direct van de servers van Valve.
Natuurlijk niet, maar Valve heeft zelf al het grootste deel van zijn games naar OS X geport. De stap naar Linux is dan vrij klein. Cross-platform is er al en hoeft niet meer ingebouwd te worden, er hoeft als het ware alleen iets extra's toegevoegd te worden voor Linux. Bovendien zijn de verschillen tussen OS X en Linux niet zo heel groot, vermoedelijk kan een deel van de OS X code (gedeeltelijk) hergebruikt worden op Linux.

Natuurlijk zijn dat geen 1200 games, maar die van Valve zijn natuurlijk wel de beste :)
Valve gebruikt geen P2P voor de verspreiding. Die 400Gbps klinkt als heel wat, maar als je dat deelt over de 3 miljoen gebruikers die ze bij een piek zeggen te hebben, blijft er maar een schamele 0,133Mbit per persoon over. (Uitgaande van 1G=1000M ipv 1024 aangezien ik te lui ben :P dus je kan er nog een beetje aan afronden)
Zoals bvdbijl al aangeeft, op piek momenten is de snelheid nog wel eens erg teleurstellend. (Hint, wisselen van locatie in de settings wil nog wel eens helpen, vooral als ie je automatisch in australie gezet heeft oid, hoewel het ook niet altijd helpt.)
Dat is heel wat, AMS-IX een van de drukste internet knooppunten ter wereld piekt op 1Tbps.
Nu nog linux ondersteunen, en de omzet krijgt een volgende push de lucht in.

Gebruikt Valve p2p voor de verspreiding van z'n meuk? Anders vind ik die 400Gbps toch wel bijzonder hoog, in vergelijking met dingen als Amsix/etc.
Volgens mij niet, want op de dag dat de nieuwe L4D2 DLC uitkwam was de snelheid niet te harden ;)
Volgens mij niet, want je hoeft niks te uploaden zover ik weet, iig je ziet er niks van terug en haalt vrijwel altijd de maximale snelheid ( ik iig met me 20mbit lijntje trek meestal boven de 2-2.5mbps ) verder zie je bij p2p verbindingen vaak een variant van utorrent/vuze of wat dan ook ingebouwd zoals de downloader van Blizzard voor Wow/sc2 etc
Denk toch wel vooral mensen met ook eigen games die steam gebruiken, groot aandeel is denk ik de mensen die MW2 hebben aangeschafd, Apple eigenaars lijkt me een relatief klein percentage, denk dat diem ensen daarvoor op een andere Windows bak of emulatie al gebruik maakte van Steam.

Voor de rest werkt steam inderdaad erg fijn, ook als je een nieuw spel download haal je vaak gewoon je maximale internetsnelheid, wat je weinig ergens anders terugziet
lijkt me idd wel interessant om te zien welke games die 30 miljoen accounts hebben, of alleen al hoeveel er meer dan 1 game hebben.
Waarschijnlijk heel veel CS 1.6, CSS, Half-Life, Half-Life 2, uit bereidingen er van TF, TF 2, en nog heel wat meer games denk ik zo ;).


Maar hier zou ik ook wel benieuwd naar zijn ;).

[Reactie gewijzigd door T-Rhidon op 19 oktober 2010 15:20]

Wat je wel kan opvragen op de steam website welke game er het meest gespeeld wordt.

http://store.steampowered.com/stats/

Wat vaak is:
- nr1. & nr2. CS 1.6 & CSS (liggen heel dicht bij elkaar, wat natuurlijk heel indrukwekkend is van CS 1.6 aangezien het al 10 jaar oud is)
- nr3. COD:MW2
- nr4. Team Fortress 2
- nr5. Left 4 Dead 2

etc. Nu is het zo dat als er een game nieuw uitkomt dat plek nr4 en 5 wel is een "maandje" gewisseld worden. Bijvoorbeeld wat nu het geval is met CIV 5. Dat zal over een maand, of twee, niet meer zo hoog staan.

Althans, dat is wat er vaak gebeurd :) De goede multiplayer games blijven overleven en hoog staan.
30 miljoen accounts kan ik ook op de manier waarop steam gepushed word. Ik heb Civilization 5 in de winkel op dvd gekocht en nog nooit online gespeeld, maar om het spel te kunnen spelen moet je wel elke keer steam meestarten...

Ik vind het maar opdringerig, dat steam.
Valve doet met Steam niks anders als Microsoft en Sony doen met hun consoles: Exclusieve titels! Zonder Xbox kun je geen Halo reach spelen, zonder PS3 mis je titels als killzone en metal gear solid. En nu mis je zonder steam titels als civilization 5 R.u.s.e. etc.

En ontwikkelaars gaan over op steam omdat het voor hun verdomd handig is, Ze hoeven zich namelijk geen zorgen meer te maken over DRM, matchmaking, microtransacties, cloud services, DLC, Beta's, en zo kun je nog wel even door.
Inderdaad, steam over het algemeen ook makkelijk voor de gebruiker.

>zoek spel op steam
>betaal voor spel (ideal w00t :P)
>download spel
>spelen maar

Hoewel steam soms ook z'n griepjes heeft (blijft soms hangen in offline mode)
Maar het is al een heel stuk verbeterd, steam was best kuttig rond het half life 2 tijdperk.
Er zitten ook wel nadelen aan Steam.

-Het aanpassen van versienummer in register zodat je 2 maanden op Steam moet wachten om de patch te kunnen installeren.

-Het nodig hebben van een applicatie.

-Irritante Steam-overlay dat als je in Medal of Honor rent(shift) en de score(tab) wil bekijken hij die overlay ingaat, Kan je volgens mij wel uitzetten maar toch.

-Over het algemeen hoge prijzen.

Zelf koop ik altijd van Gamersgate heb je die irritante dingen niet maar soms moet je wel bij Steam kopen zoals Civ5.

Ik heb ook aantal spellen van EA Store 1 bij Metaboli een paar spellen bij Impulse en nog 2 bij Direct2drive maar Gamersgate blijft toch de beste.
Steams hoge prijzen zijn niet de prijzen die ik betaal,

Het leuke aan steam is dat er "Weekend Deals" of "Holiday Deals" zijn,
hier kan je voor een fractie van het normale bedrag spellen kopen.

Zo heb ik ooit Bioshock voor 5 euro kunnen kopen, 6 maanden na de release
of HalfLife voor 1 euro.

Als je op een willekeurige dag zou zeggen, "ik koop alle AAA games" ben je een fortuin kwijt, maar als je met aanbiedingen mee gaat heb je veel goeie deals
Vergeet de midweek madness elke week niet :)
Niet alleen kan je de overlay uitzetten, je kan zelfs een andere toetscombinatie toewijzen.
Ook een heel groot voordeel. Als je de steam app op een andere partitie zet hoef je de games niet meer te herinstalleren. Snelkoppeling naar de steam.exe op je bureaublad is voldoende na een reinstall.
Ik als casual gamer:

Half-life
CS 1.6
CS:CZ
TF
TF2
DOD
Trackmania NF
FM2010
PCM2009

Misschien mis ik er nog wat, maar ben niet thuis, kan niet kijken nu. Mijn punt is dat ik me goed kan voorstellen dat ik over 3 jaar zomaar 30 games erop heb staan. Zeker omdat je erg veel free-games hebt (Trackmania bijv.) en games voor € 3 tot € 10.-...
Ik heb een stuk of drie accounts.( 3x HL2) Ben vast niet de enige die er meer heeft.

[Reactie gewijzigd door YVG op 19 oktober 2010 17:35]

Maximale snelheid bij downlaoden? Het is mij nog niet gelukt. Hooguit 60-70% van wat ik normaal gesproken via nieuwsgroepen doe (58 van de 60 Mbit).
De snelheid kan makkelijk nog wat omhoog als ze mensen die een zwaarder internet abo hebben (zoals ik) ook e.e.a. laten uploaden op momenten dat een computer niets staat te doen.

Anyway, ik vind het verder ook erg relaxed werken. Het werkt soms alleen niet helemaal lekker samen met andere multiplayer systemen. Ik heb bijv BF:BC2 offline gekocht en ik kan nu dus m'n steamvrienden niet vinden.
Simpel opgelost: andere downloadlocatie instellen in Steam, ik heb bijvoorbeeld New York als locatie ingesteld. Ik heb 50mbit van Ziggo en haal updates, backups en aangekochte games altijd praktisch met maximale snelheid binnen via die locatie, zal misschien hooguit 5% van het maximum schelen.

Overigens kan je BF:BC2 volgens mij gewoon koppelen in steam zodat ook daar je vrienden beschikbaar zijn... met medal of honor werkt het iig wel.
Ik heb iemand die BC2 niet via steam heeft in mijn vriendelijst en kan daar ook mee/tegen gamen.
Precies, wat MicGlou zegt. Heb dit al vele malen succesvol toe kunnen passen, blijkbaar stelt het serverpark in Nederland niet zoveel voor.. (Of is het in Nederland een onverwacht succes natuurlijk)
Awel ik ben daar ook voor om via p2p verbinding van andere te downloaden, dit om het globale Steam netwerk te ontlasten, evenals de servers als je een custom map aan't spelen bent. Dit als er eens ee ngrote update is (L4D en L4D2 the sacrifice) kon ik pas de volgende dag spelen omdat het zo traag ging.
nieuws: Helft Nederlandse internetters wil nog geen 50+Mbps-verbinding

jij bent een van de weinige met zo'n verbinding... meeste mensen zullen volledige download snelheid behalen
Laatste keer haalde ik me maximale snelheid. En heb 50mbit
Ik haal de 12.5 MB/s wel met 100 mbit hoor. Ik woon in Almere.
Wat betreft Apple/OS X gebruikers zijn een enorm aantal destijds binnengehengeld met gratis Portal. Sindsdien valt het aanbod mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Heb overigens nog wel wat oudere games aangeschaft via Steam en was daar even mee zoet, maar de laatste maand ofzo het niet meer serieus opgestart.

Scheelt ook een beetje dat mijn laptop niet echt een gamerslaptop is.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 19 oktober 2010 15:59]

Ik vindt Steam PERSOONLIJK maar niets. Continu alles via Steam regelen. En regelmatig is mijn Steam client defect. En helemaal leuk is natuurlijk als ik aan het Gamen ben (Modern Warfare 2) de Steam Client een aantal maal plots wegvalt.

Dat is extra leuk natuurlijk als je aan het ranken bent en je al een flink aantal punten hebt.
Het heeft niets met infinity of een laggy server te maken. Puur dat Steam geen verbinding kan maken. Dus disconnect ie.

Nee ik hoop persoonlijk dat de macht van Steam ernstig ingeperkt gaat worden. :(

[Reactie gewijzigd door popolskuprosze op 19 oktober 2010 14:56]

jij spreekt over iets dat af en toe gebeurd, ik ken erger dingen als dat, en de laatste tijd al helemaal geen last meer van. Het gaat hier trouwens over cod en niet over steam, je steam client is dus niet regelmatig defect.

Leuk is het niet, maar laten we wel wezen, ook bij niet steam versies van games zijn er bugs, waardoor je niet kan spelen. Ik vind het (persoonlijk) prachtig, ik heb zowieso al veel meer legale spelletjes via steam gekocht, dan dat ik ooit via de winkel zou doen (weekend acties heren, weekend acties :p ). Al mijn spellen werken via steam, en diegene die dat niet doen (oude spellen) zet ik er als shortcut in, dan heb ik alles netjes samen.

Het enige waar ze bij valve/steam wel eens werk zouden van mogen maken, zijn al die verdomde cheaters...
Is het erg dan als je steam client wegvalt ingame ?
Als ik Company of Heroes of Rainbowsix Vegas speel, kan ik gewoon me steam uitzetten en dan krijg ik alsnog m'n achievements, levelups en rewards etc. Of is dit bij MW2 opeens wel een probleem ? Ik heb er iig nog nooit van gehoord.

Misschien heb jij nu een slechte ervaring met steam alleen maar door MW2 maarja dat maakt het verder nog geen slecht programma, Al je games in 1 lijst die je altijd kan downloaden wanneer nodig, en nooit meer zoeken naar CD's van spellen, of spellen niet kunnen installeren omdat er krassen op je CD zitten.
Ze roepen altijd maar dat het gaat om actieve accounts/gebruikers/watdanook. Ik wil wel eens weten wat voor criteria ze daar aan stellen, voor hetzelfde geld is elke account die de de afgelopen drie jaar online is geweest 'actief'.
Het gaat om accounts die in de afgelopen 30 dagen ingelogd hebben.
Dan nog...
Ik heb 2 steam accounts, een voor op mijn game PC en een op mijn servertje om met vrienden te spelen, dat is wel een account die vaak online gaat, maar heeft Valve geen cent opgeleverd.
Tja 30 miljoen is wel wat veel, hoogste wat ik meestal zie is 3miljoen die tegelijk online zijn.

[Reactie gewijzigd door Razzah op 19 oktober 2010 14:58]

L4D2 4 X pack (1 voor jezelf en 3 gifts voor andere) was laatst in de aanbieding voor 20 euro. Vertel mij maar waar ik dat op vandaag kan kopen in de winkel!

Ik rep steam ook. Enigste nadeel vind ik dat je een game niet kan transferen van account, met een fysieke disk zou dit (zelfs in steam) mogelijk zijn, maar zo niet (ook al zijn aankoopgegevens het zelfde etc).

Maarja wie maakt er nu ook 2 accounts aan |:(

Daarnaast zit ik op 1Gbit en ik download met pakweg 10-20 MB/sec afhankelijk van het tijdstip, best netjes!
Ik rep steam ook. Enigste nadeel vind ik dat je een game niet kan transferen van account, met een fysieke disk zou dit (zelfs in steam) mogelijk zijn, maar zo niet (ook al zijn aankoopgegevens het zelfde etc).

Maarja wie maakt er nu ook 2 accounts aan |:(
Er is ergens een semi-officiele reactie waarin wordt uitgelegd dat ze dat niet mogelijk willen maken vanwege ruilhandel. Op die manier kan 1 iemand het spel namelijk uitspelen en vervolgens doorgeven/verkopen aan een ander. Daar maken ze zelf dan geen winst meer op, maar wel verlies in de vorm van bandbreedte en support-uren.
Dat begrijp ik uiteraard wel.
Maar als beide accounts op het zelfde e-mail adres staan, en bij beide accounts betalingen zijn geweest met de zelfde creditcard kun je er toch wel vanuit gaan dat als je die 1ne game op account 1 naar account 2 zet met meerdere games dat het niet ruilhandel betreft!

Maar goed ik vind het verder niet zo'n groot probleem aangezien games van meerdere accounts geÔnstalleerd kunnen zijn.
Ik moet zeggen dat ik Steam ook echt als positief ervaar, goedkope games, leuke acties, snelle downloads, automatische updates etc. Zeker verbeterd in de afgelopen jaren, en OSX heeft ook zeker een groot aandeel in de stijging. Er is veel vraag naar goede games om op OSX te spelen.

Steam stoomt lekker door :)
Goedkoop zou ik Steam zeker niet noemen. Ja, er zijn goedkope games op Steam te vinden. Maar high profile games die nťt uit zijn, kosten vaak gewoon €49,99 terwijl ze bij bijvoorbeeld play.com veel goedkoper te krijgen zijn (en dan krijg je er nog een boekje + dvd, etc bij).

Als Steam met nieuwe games op het prijsniveau gaat zitten van de goedkope internetshops dan wordt het pas echt interessant. Voor mij is Steam nu vooral interessant voor oude games, die ze wel goedkoop kunnen aanbieden (of waarvan het prijsverschil t.o.v. goedkope internetshops niet meer boeiend is). :)
Boekje lees ik nooit, dvd gaat kapot, hoedje raak ik kwijt. Zo ben ik nu eenmaal.
Ik vind steam ook zeker een fijn programma en gebruik het al sinds ik dat ik het mij kan herinneren.

Inderdaad die linux ondersteuning en dan is ie top! :)
Ze timmeren heel goed aan de weg. Ben inmiddels alweer 2 jaar een tevreden gebruiker van hun diensten. Je game profiel wat wordt opgeslagen in een cloud en het kunnen backuppen van de games die je aanschaft via de webwinkel zijn voorbeelden van functies die me erg goed bevallen. Het enige nadeel wat ik wel nog steeds ervaar is dat bij de launch van een goede titel bepaalde diensten het nog weleens af willen laten weten (downloaden van updates, friends, etc.).

Ik herinner me nog wel de introductie van steam toen ik nog CS 1.6 speelde en kan maar een ding zeggen, ga zo door :-).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True