Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 114 reacties

De eerste telefoons met Windows Phone 7 verschijnen uiterlijk in november in Nederland. Dat heeft Microsoft Nederland tijdens een bijeenkomst over het nieuwe besturingssysteem bekendgemaakt. Diverse fabrikanten komen met toestellen.

Mockup: toestel uit emulator met Mondriaan-motiefjeIn november zal een Nederlandse retailer de eerste Windows Phone 7-smartphone gaan verkopen, meldt All About Phones. Het is nog onduidelijk welke dat zal zijn; de LG GW910 Panther lijkt vooralsnog een ontwikkelaarstelefoon. Microsoft gebruikt intern ook een omgebouwde i8910 HD van Samsung, een toestel dat vorig jaar uitkwam en op Symbian draait.

Er zijn enkele toestellen bekend die op Windows Phone 7 gaan draaien. Zo heeft LG de C900 en E900 in de pijplijn en komt HTC met de Mondrian, waarvan Tweakers.net een toestelprofiel verkreeg. Dit profiel komt van een website van HTC. De Mondrian ondersteunt de in Nederland gangbare gsm-techniek en heeft een scherm met een resolutie van 800x480 pixels. Eerdere geruchten spraken van een 4,3"-scherm.

Microsoft presenteerde Windows Phone 7 in februari als opvolger van het huidige Windows Mobile 6.5. Het nieuwe OS bevat onder meer een geheel nieuwe interface. Ook schrijft Microsoft fabrikanten strikter voor aan welke specificaties toestellen moeten voldoen. Enkele features uit Windows Mobile, zoals multitasking, copy/paste en het installeren van applicaties buiten Microsofts downloadwinkel om, zullen in het nieuwe OS niet terugkeren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (114)

Veranderingen zijn altijd eng, en dus ook het verdwijnen van Multitasking, Copy/Paste en het installeren van CAB's. Maar Microsoft is echt geen kip zonder kop, ik durf te wedden dat ze hard bezig zijn om goede alternatieven te verzinnen om deze processen toch te implementeren, maar dan met minder flaws zoals nu bij WiMo 6.5...

Bovendien, ik kan met niet voorstellen dat er geen root-toegang komt tot de shell waardoor alsnog CAB's kunnen worden geïnstalleerd, hierbij dus ook Total Commander en hoppa daar zijn je Copy/Paste capabilities weer :Y)
Enkele features uit Windows Mobile, zoals multitasking, copy/paste en het installeren van applicaties buiten Microsofts downloadwinkel om, zullen in het nieuwe OS niet terugkeren.

heerlijk, weer een mobile OS naar de kloten *zucht*
als je nou ff de link volgt van presenteerde dan weet je ook weer dat multitasking is vervangen door hub... want zeg nou zelf.. je kan geen 2 dingen tegelijk. Dus waarom zou je willen multitasken.. (gechargeerd) .. muziek luisteren en iets anders doen gaat natuurlijk wel... en ff een game pauzeren omdat je een berichtje wilt sturen is ook heel normaal..
Aantal nuttige en wellicht veel gebruikte opties.
Meerdere internet tabs openen zodat deze klaar zijn met laden zodra je je die tab aanklikt.

Muziek beluisteren via je je mobiele telefoon over de speakers van je autoradio en tegelijkertijd navigeren.

Realtime statistieken bekijken van je batterijverbruik (maar dat ligt meer aan het programma vermoed ik)
Multitasking is niet gelijk aan multithreading. Dit laaste is natuurlijk wel mogelijk.. maw Meerdere internet tabs openen binnen dezelfde applicatie is geen probleem.

Een background service draaien terwijl je belt behoort niet tot de mogelijkheden...
dus het is OF navigeren, OF bellen, terwijl ik dat nu regelmatig tegelijk doe... ik ben aan het bellen en ondertussen stuurt tomtom me de goede kant op...

ik was van plan te wachten op windows mobile 7 maar denk dat ik toch maar eerst ga kijken naar android, en dan volgend jaar een winmo 7 doe ofzo :)
Precies, zoiets simpels konden mijn Qtek8310 Windows mobile 5? en Nokia N82 Symbian S60 ook al.
Waarom dan geen ultra moderne os vanaf de start ook niet?
Ik hoop voor de bezitters van de nieuwe winmo7 dat zoiets wel mogelijk zal zijn.
Inderdaad, dit is wel even een forse stap terug, wat een waanzin.
In de eerste versies zit dan misschien geen mutitaking, maar ze zijn er wel mee bezig.
nieuws: Microsoft wil multitasking deels terugbrengen in Windows Phone 7
Dat copy/paste en het installerren buiten microsft om niet meer mogelijk is, lijkt me een gemis.
Het artikel slaat de plank mis. Windows 7 is in eerste instantie niet bedoeld als opvolger van 6.5, maar deze zullen naast elkaar bestaan.

Zie zelfs het tweakers.net artikel waarnaar verwezen wordt:
Windows Phone 7 is bedoeld voor high-end smartphones. Windows Mobile 6.5.3 zal de rol vervullen als OS voor goedkopere toestellen én high-end smartphones.
Hoe je dan vervolgens komt op:
Microsoft presenteerde Windows Phone 7 in februari als opvolger van het huidige Windows Mobile 6.5.
Is me een raadsel.

Zolang ze naast elkaar bestaan blijft de mogelijkheid hopelijk bestaan om je windows7 toestel naar 6.5 te upgraden. Dan kun je gewoon beschikken over Performance, multitasking, copy/paste en het installeren van applicaties buiten Microsofts downloadwinkel om.

Scheelt ook weer een hoop identiek gezever in commentaren hier. Als je zo nodig wilt knippen en plakken upgrade je gewoon naar 6.5.
Behalve dat dat geen upgrade is maar een enorme downgrade. De interface van 6.5 is gewoon niet wat het moet zijn. WP7 is essentieel anders - dat is zoiets als WM 6.5 op een iPhone zetten. Daarnaast betwijfel ik sterk of je een WP7 telefoon zomaar kunt downgraden, maar daar vindt XDA vast wel een oplossing voor :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juni 2010 15:38]

Oneens. WP7 is bedoeld als opvolger van WM6.5. Ik lees hier uitsluitend berichten van 6.5 gebruikers die willen upgraden naar 7.0. Ik heb er nog geen een horen roepen dat ze liever bij 6.5 willen blijven.

Als WP7 een Vista wordt dan kunnen ze 6.5 ook snel begraven want die verliest voortdurend marktaandeel.

Ik heb hier al vaker verkondigd dat MS vapourware verkoopt en dit is weer een duidelijk bewijs. Mensen blij maken met overtrokken verwachtingen en ze laten wachten op een systeem en dan doodleuk de beloofde features er weer uit laten.

En NOVEMBER? eerst was het third quarter, toen werd het the fall en nu is het dus november. Ja dat valt nog net in de herfst. Wat een knoeiers. Ze hebben het al een jaar uitgesteld en nu lopen ze weer uit te stellen. En zelfs dan moeten ze nog de beloofde features laten vallen.

Hoe kondigden ze het ook al weer aan hier op tweaters? De grootste gebeurtenis in markt voor mobiele telefoons? In 2008 misschien, maar we leven nu in 2010.

Vergelijk dit eens eens met dat andere nieuws dat we vandaag kregen: Nokia brengt een testversie van Meego al 30 juni uit, en definitieve versie in oktober, een maand eerder dus dan WP7. Geen praatjes maar een echte product. Op WP-vista mag je nog een maand langer wachten.

Microsoft schijnt ook te beseffen dat niemand op dat ding zit te wachten daarom gaan ze nu tupperware parties organiseren om de consument met het product bekend te maken.

[Reactie gewijzigd door degener op 23 juni 2010 17:49]

Nou, laat ik dan voor jou de eerste zijn... ik zou voor geen geld over willen naar windows 7 en ben een zeer te vrede gebruiker van 6.5.3/5 (die 3/5 is wel even van belang, omdat met deze versie (voor mij iig) alle problemen wat betreft het gepiel van te kleine 'knoppen' voor je vingers opgelost zijn). Copy/past, multitasking en vrij installeren van applicaties zijn voor mij gewoon een must. Als ik een OS had gewild waarbij ik zelf nix meer over m'n toestel te zeggen had, had ik wel voor een iPhone gekozen. Windows 6.5 is, met alle ROM's die overal en nergens te vinden helemaal samen te stellen zoals je zelf wilt en windows 7 geeft daar maar bar weinig voor terug... xbox gedoe hoef ik niet op mn telefoon :S

[Reactie gewijzigd door belstrekkie op 23 juni 2010 20:35]

En hier nog 1. Ik moet er niet aan denken. Als ik dit wilde kocht ook ik wel een iphone.
Ik wens vrijheid op MIJN eigendom. Er mee doen en laten wat IK wil.
Android zou dan ook een prima alternatief zijn
Nee, Android is in veel gevallen geen alternatief, omdat het lang niet zoveel kan en doet wat winmobile kan. Geen slecht pakket dat Android, maar vergeleken met winmobile, zeker voor de wat gevorderde gebruikers is het geen oplossing.

[Reactie gewijzigd door Sleep0rz op 24 juni 2010 08:33]

Zo lang windows phone 7 inderdaad geen multitasking heeft en daarbij nog wat andere irritanties heeft, blijf ik ook nog liever even bij 6.5.3. Jammer dat er geen leuke toestellen zijn waar dat op draait.
Sluit me bij belstrekkie aan. Behalve de nieuwe UI gaat WM7 er in mijn opzicht alleen maar op achteruit. Lekker, files verplaatsen zonder copy/paste, of ff een URL in een email plakken.

En dat gedoe dat alles wat je installeerd via de microsoft downloadwinkel moet komen.. gewoon even een CAB laden zoals in 6.5.3 is zoo gebruiksonvriendelijk he jongens.

Multitasking: tijdens het browsen even email checken zonder afsluiten, of OV informatie opzoeken, of een spelletje spelen en even iets willen opzoeken...

Gvd microsoft, het had zo mooi kunnen worden.

/rant

oT:
ben benieuwd hoe het publiek reageert, als ze zo laat releasen (na iOS4, Froyo, MeeGo) gaat ze zeker klanten kosten!
Was windowsmobile standaard niet al kloten dan? :+ (na alle hacks/roms/mods die via xda-devvers te bemachtigen zijn is een WM telefoon wel redelijk interresant. Ik heb nooit begrepen waarom zij wel de snelheid/functionaliteit kunnen maken, waar microsoft hard faalt. Probleem is dat die xda-dev niet voor iedere WM gebruiker is weggelegd)

maar los daarvan wel kwalijk dat zij apple achterna gaan als gaat om de restricties. Vraag me af waarom? Dingen als muli-tasken, copy/paste installeren van applicaties dat maakt toch juist het verschil tussen een reguliere telefoon en een smartphone?
offtopic:
Zoals Only.Horis eens zei; "Echte tweakers draaien android" :X

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 juni 2010 15:39]

Ik heb nooit begrepen waarom zij wel de snelheid/functionaliteit kunnen maken, waar microsoft hard faalt.
Omdat dat niet aan MS ligt, maar aan de telefoonfabrikanten die weigeren fatsoenlijke drivers mee te leveren of juiste configuraties in te stellen. MS heeft daar echt helemaal geen zak mee te maken :).

Voor de rest kan ik je verwijzen naar Relief2009 in 'nieuws: Microsoft: Windows Phone 7 komt in november naar Nederland'.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juni 2010 15:33]

Microsoft is leverancier van het OS. Maar 80% van de tweaks zijn echt aan het OS en een zeeeer klein gedeelte is drivers. Ik heb eens een eigen rom gebakken voor een HTC tytn2. Meeste werk gaat zitten in het optimaliseren van shit, en metname 't register. Daar kwam geen driver aanpassing bij kijken.
Microsoft is leverancier van het OS
Klopt. MS zegt: hier is het OS, doe er maar wat mee.
Maar 80% van de tweaks zijn echt aan het OS en een zeeeer klein gedeelte is drivers
Ik zeg toch niet dat dat niet het geval is? Het is alleen dat de fabrikanten zeer weinig aandacht besteden aan het optimaliseren voor de door hunzelf geleverde hardware. De instellingen waar WM default op staat doet er niet toe, en is bovendien zeer logisch gezien het ook moet werken op devices met veel mindere specs. Dan wil je dingen als glyph en file cache niet hoog hebben staan, aangezien je dan amper vrij geheugen overhoudt. Maar als een fabrikant als HTC een WM levert op een stuk hardware waar 512MB beschikbaar is, dan is het aan hun om de instelliingen van het OS zo aan te passen dat het optimaal draait op die hardware. Je kan niet van MS verwachten dat zij degene zijn die rekening moeten houden met alle verschillende hardwareconfiguraties waar hun klanten het OS mee leveren.

En dat de fabrikanten het niet doen is MS inmiddels ook wel duidelijk. Vandaar dat er voor WP7 keiharde regels zijn omtrent hardware en aanpassingen die je aan het OS mag doen. WM heeft oa een slechte naam door die onwil van fabrikanten om een goed platform aan hun klanten te presenteren. Natuurlijk is MS daar net zo goed schuldig aan door te verzaken de interface te vernieuwen, maar nu nemen ze het heft volledig zelf in handen - de interface is sterk verbetert en redelijk on par met andere smartphone OS'en, en tegelijkertijd hebben de fabrikanten nog maar weinig vrijheden over om het platform alsnog te laten floppen.

@ Dutchphoto: misschien moet je voortaan de rest van iemands post lezen voor je reageert op de eerste zin ;)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 24 juni 2010 00:43]

Klopt. MS zegt: hier is het OS, doe er maar wat mee.
En juist dat willen ze niet meer bij W7P. Geen sense meer en geen eigen inbreng van de fabrikant meer. Gewoon doen wat M$ wil en nix anders.Uniformiteit!
HTC wil op al hun toestellen hun eigen Sense UI installeren, zodat het HTC-uiterlijk uniform blijft over het hele productgamma.
Microsoft heeft juist aangekondigd wat strakker de regie in handen te willen nemen, en alle Windows Phone 7-toestellen uniformer qua design te willen laten uitkomen.
http://www.mobilyz.com/ni...r-windows-phone-7-series/

Copy/paste (basis functie) eruit laten alsmede multitasking (erg handig) is waanzin!

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 23 juni 2010 19:06]

Hiermee snijden ze zichzelf flink in de vingers.

De reden dat ik een WiMo toesten gebruik is juist omdat ik dan niet aan een appstore vastzit en zelf controle heb over het toestel ZONDER het te jailbraiken o.i.d.
Dan kan je ook voor Android kiezen, je zit niet vast aan een Appstore, buiten de Market mag je namelijk gewoon alles installeren...
Juist dit, het simpel weg installeren van een .cab bestand was in WINMO 6.x een groot voordeel... Erg jammer dat ze dit kapot gemaakt hebben.

Marktplaatsen zijn leuk, mooi en handing, maar beperken de vrijheid van de gebruiker wel enorm.
Ik vind het zo jammer dat alles via die marktplaatsen moet worden aangekocht. Het kan wel enigzins veiligheid garanderen, maar het is ook een extreme beperking voor programma's die je zelf zou willen draaien die om bepaalde redenen niet toe worden gelaten tot de download winkel en je moet beschikking hebben tot internet op je telefoon om deze applicaties te installeren. Al hebben heel veel mensen met een smartphone internet op hun mobiel, maar velen hebben dat niet, omdat ze het de 10 euro per maand niet waard vinden. Dit maakt app's installeren via de marktplaats onnodig duur.

(met marktplaatsen is het ook makkelijker om illegale software tegen te gaan $$$ )
In dat geval is er 1 os weer minder interessant voor Tweakers.
Dit is dan weer een goede stap voor de ontwikkeling van Bada, hierop kun je nog wel zelf applicaties plaatsen zonder rekening te houden met een applicatie winkel.
Bada is een doodgeboren kindje wat in de VS en Europa kansloos is. In Asie (Korea en Japan) zie ik nog wel kansen maar in de rest van de wereld.....
Verklaar dan eens waarom er de laatste dagen met name Franse applicaties bij zijn gekomen.
Bada lijkt absoluut toekomst te hebben. De toestellen worden naar mijn idee zeer veel gepromoot en is daarnaast gunstig geprijsd. Het enige nadeel is de OS (het is voor de meeste te nieuw en heeft een onduidelijke toekomst), voor de rest eigenlijk alleen maar voordelen waar de ontwikkelaars steeds en steeds meer in zien.

Even 1 feit.
Aantal apps begin juni +/- 100, aantal apps nu 301!

Waarom is het dan een doodgeboren kind in Europa?
Misschien hebben jij en ik een andere definitie van doodgeboren dan humbug ;)
Samsung kennende zullen ze toekomstige Bada toestellen flink promoten, net als de S8500. Die gasten zijn niet van gisteren :)
Dat is echt je reinste stierenpoep...

Heb je überhaupt al met Bada gewerkt? Tot nu toe hoor ik van de early adopters geen klachten over Bada op de S8500. Ik heb er zelf ook al aardig wat uurtjes mee gewerkt voor het aan het grote publiek werd getoond. In de eerste builds was het redelijk knudde, maar gaandeweg hebben ze het tot een soepel werkend OS gemaakt. Met gaandeweg bedoel ik een tijdspanne van 1 - 1,5e maand.

On-topic: ik ben heel erg benieuwd hoe WP7 zich gaat ontwikkelen. Van wat ik ervan heb gezien ziet het er voorlopig erg karig uit. Misschien omdat het nog redelijk in een ontwikkelingsstadium is. Qua performance is het wel een stap vooruit.
Dit artikel spreekt een eerder artikel op Tweakers tegen:
Microsoft werkt inmiddels aan een 'goede' implementatie van de copy-paste-functionaliteit in Windows Phone 7.
nieuws: Microsoft overweegt copy-paste-functionaliteit Windows Phone 7
Weet iemand of dit copy/paste gebeuren nou betreft ivm bestanden of met het kopiëren en plakken van tekst e.d.?

Want ik kan dit nergens terugvinden.
Teksten gaat het over.
Windows Mobile was een erg open OS wat een vrij grote mate van customization bracht, echter waren er ook heel vaak problemen mee waardoor applicaties niet goed werkte of veel vage instellingen die verkeerd stonden, dat proberen ze nu op te lossen. Veel meer het systeem dichtgooien en enkel vooraf goedgekeurde applicaties toelaten om stabiliteit te kunnen garanderen.

Wel raar is dat multitasking en copy/paste niet werkt, zelfs de iPhone ondersteund dat nu waardoor dit het enige OS wordt dat het niet ondersteund.
De iPhone heeft er ook wel een aantal versies over gedaan. In de eerste zat zelfs niet eens Bluetooth als ik me goed herinner.
De eerste iPhone, hoe opgehemeld dan ook, kon (native) zelfs geen MMS versturen.
Er zit nog altijd geen Bluetooth in (zo mag je het immers niet noemen), alleen een headset communicatiesysteem, je kan er immers niets mee verzenden of ontvangen.
MMS? Bestaat dat nog?
Wie gaat er nu voor 50 cent een berichtje sturen waarvan je niet eens weet of die bij de ander goed aankomt.
Nee niet alle toestellen die wel MMS ondersteunen kunnen de ontvangen berichten goed weer geven.
MAW heel snel laten sterven en wat nuttigers ontwikkelen met de tijd die vrij komt.
Het niet goed ondersteunen van BT is wel het grootste manko van de iPhone.
Tja, net nu Apple er juist is achtergekomen dat multitasking wèl handig is.

Verschil moet er blijven hè?
ik koop volgende week een android...

heb vorige week mijn htc hd2 verkocht.

KLOTE WM6.5

ik hoop voor microsoft dat ze veel goed gaan maken met de nieuwe versie. Voor ik terug ga moet ik wel heeeeel veeel goede verhalen horen...

(btw ik ben windows fan ;) )
Ben ook benieuwd hoe de integratie met Xbox-live zal zijn
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier gebruik van maken?

Ik ben totaal niet geintresseerd in integratie met xbox live, ik heb geen xbox. Ik denk dat het dan ook maar voor een klein groep van toepassing zal zijn.

Echt punten als multitasking, copy/paste en het installeren van apps zijn denk ik voor een veel grotere groep mensen wel van belang en dit halen ze eruit? Leuk dat het systeem dan wat soepeler draait maar dat moet toch ook op een andere manier te verwezenlijken zijn.
Kleine groep? Xbox Live heeft meer dan 20 miljoen gebruikers....
Dat zegt niets. Er zijn misschien wel 1 miljard mensen met windows op de computer, toch is er vrijwel geen hond die die rommel op de telefoon wil hebben.
Hier gaat mijn intresse ook naar uit.....

Helemaal omdat MS hier flink op inzet met dit nieuwe Phone OS....

Zelfs voor windows mobile is het nog een hele toer om een goede xbox live aplicatie te zoeken.
Die apps voor Windows Phone 7 komen er vanzelf wel hoor. Er worden as-we-speak al veel apps geschreven voor WP7, kijk maar eens naar deze geweldige buslijnen-app:

http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded#!

Of deze Powerpoint remote control app:

http://www.youtube.com/wa...IOnngI0qI&feature=related

Als grafisch ontwerper sta ik toch behoorlijk te kwijlen bij dit soort werk, mijn handen gaan jeuken om ermee aan de slag te gaan.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 23 juni 2010 18:28]

En wat dacht je van de ideen op deze site of deze WK-app. Jammer dat het toernooit net afgelopen is als de telefoons echt verkrijgbaar zijn...

Ik moet wel lachen over al dat commentaar op het ontbreken van multi-tasking. Lees dit item maar eens. Hij heeft multitasking nu draaien op z'n iPhone en is het in een aantal gevallen nu al zat. Applicaties worden niet afgesloten als ze naar de achtergrond verdwijnen (He, waar heb ik dat eerder gehoord?). Je moet Pandora dus eerst op pauze zetten, voordat je iets anders gaat doen waar je net geen muziek bij wilt spelen.

[Reactie gewijzigd door VNBaaij op 23 juni 2010 20:15]

Precies wat ik denk dat het probleem wordt van WP7, alles is gericht op design in de UI ipv intuitiviteit of gewoon simpele bediening.
Zal weer tegenvallen! Zorg eerst eens voor een goed aanbod van apps/content! Iedereen komt maar met een vernieuwend OS... Bergijp me niet verkeerd, ziet er goed uit, net zoals MeeGo bv. Maar er zijn geen apps voor. Zo word het marktaandeel nooit vergroot! Waarom krijgen jullie die developers niet aan het werk...??
Met de appstore van Microsoft is het op dit moment ook bedroevend gesteld. 500 App's in een jaar tijd uit een bestaande community is gewoon veel en veel te laag.
Inderdaad! En van die 500 apps's is meer dan 90% betaald en veels te hoog geprijsd.
En misschien is dat ook de reden waarom Microsoft die apps alleen via de Marketplace wil aanbieden. Puur omdat alle applicaties verspreid over het internet liggen en er dus geen stabiel marketplace platform is.
"Enkele features uit Windows Mobile, zoals multitasking, copy/paste en het installeren van applicaties buiten Microsofts downloadwinkel om, zullen in het nieuwe OS niet terugkeren."

Waarom zouden ze dat doen? Dit is juist essientieel om tegen de iPhone aan te boksen.
Hoezo?
De eerste iPhone en zelfs de 3Gs hadden geen of maar enkele van deze functies en werden desondanks toch een megasucces. Als de rest dus helemaal op orde is dan hoeft dat het succes van WP7 niet in de weg te staan.
Neemt niet weg dat met deze late intree in de markt het uitermate moeilijk zal worden om een plekje te veroveren. Zeker nu het geen logische opvolger van WinMo 6 zal blijken te zijn.
De goede start van de iPhone komt voornamelijk door de grote Apple aanhang die dan ook een Apple telefoon moet hebben. Dat zie ik bij Microsoft helaas niet zo snel gebeuren.
Vergeet niet de zakelijke markt, waarbij de chef IT met grote regelmaat een Windows mobieltje verordonneert.
Niet helemaal waar want gebleken is dat bij de eersdte iPhone 25% en bij de 3G maar liefst 40% van de 3G kopers een PC gebruiker was.
Ik ken geen Mac gebruikers met een iPhone, mijn vader is echter wel over gestapt op de mac mede dankzij de iPhone.
De tijd dat een Apple product gegarandeerd gaat slagen omdat er een vaste Apple aanhang is is allang niet meer zo, die groep is gewoon te klein.
Kijkende naar tweakers heeft microsoft net zon fanatieke (en zo mogelijk nog grotere) aanhang, gelukkig correleert dat in de praktijk niet met de verkopen (net zo min als bij apple)
We zijn inmiddels 3 jaar verder. In die tijd was het normaal om alle software van het hele net te halen. Tegenwoordig eist men bijna dat het via een appstore opgehaald moet worden.
Tja tijden veranderen en ook hetgeen wat we met ons mobieltje doen. Tegenwoordig wil men daarmee de tv bedienen, muziek lange tijd kunnen luisteren, spelletjes spelen tegen en met elkaar, etc.
3 Jaar geleden ja! In 3 jaar is veel verandert in het Smartphone landschap. Users willen steeds meer gemak, waarom dat afnemen....
Gemak om zelf bestandjes naar je telefoon te moeten klooien in plaats van in een appstore op installeren te klikken :S de een z'n gemak is de ander z'n onoverkomelijke drempel.

Jammer (nou ja) maar helaas, de meeste mensen zijn geen tweakers ;)

edit: sorry, moest reactie zijn op Xelations bewering dat het installeren van apps buiten de appstore om belangrijk is.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 23 juni 2010 15:49]

De vraag is waarom het ene het andere zou moeten uitsluiten?
inderdaad
Bij mijn android toestel staat de boel standaard op de market. Echter niks houd me tegen iets buiten deze te instaleren. kwestie van 1 setting aanzetten
Ze willen het succesverhaal van de iPhone tot in detail reproduceren _/-\o_
Betekent dat ook dat de Zune pass eindelijk voor Nederland beschikbaar komt.

De Zune integratie is namelijk een absolute must voor deze telefoon
Ik dacht begrepen te hebben uit de presentatie in Barcelona dat met de release van WP7 ook de Zune muziek services uitgerold gaan worden naar alle landen. Synchronisatie van een WP7 telefoon met een pc gaat overigens alleen nog maar via de Zune software op de pc, niet meer via het Mobility Center, dus het ligt wel voor de hand dat ook de Zune Pass dan naar Europa komt, zeker ook in het licht van de nieuwe Zune Pass uitrol op de Xbox 360.
Jezus, de kwaliteit op Tweakers gaat echt hard achteruit. Check your facts tweakers ipv je informatie te baseren op je eigen veroudere nieuwsberichten + negeren van je eigen nieuwsberichten die je eerdere berichten tegenspreken

Copy-paste wordt op een andere manier geimplementeerd dan wat nu gangbaar is. Het copy pasten gaat bij WP7 zelfs veel verder en daarom duurt het ook een tijdje voordat het geimplementeerd is.
nieuws: Microsoft overweegt copy-paste-functionaliteit Windows Phone 7
http://www.mobilyz.com/ni...ne-7-maar-komt-pas-later/

Als je het multi-taksen van de iPhone multi-tasken noemt, dan is die van WP7 wel zeker multi-tasking. Microsoft heeft al maanden geleden aangegeven dat ze een andere manier van multi-tasken zullen implementeren. Beetje het multi-tasken wat Apple nu heeft gejat ;)

http://www.mobilyz.com/ni...itasking-is-wel-mogelijk/

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 23 juni 2010 15:33]

Jatten met terugwerkende kracht is een nieuwe. De implementatie van Apple is namelijk al op de markt.

De kwaliteit van jouw reacties gaat ook hard achteruit. Je negeert de inhoud van de berichten waarnaar je verwijst:
n mijn artikel over de nadelen van Windows Phone 7 vulde rondekooter het lijstje van nadelen aan met het ontbreken van copy & paste.

Uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat dit inderdaad klopt. De ontwikkelaars weten precies hoe ze het moeten doen, (het lukte ze voorheen namelijk ook met Windows Mobile) maar ze willen deze functionaliteit verbeteren en dit kregen ze niet meer op tijd klaar.
Het is al op de markt ja, maar het idee van WP7 was al maande geleden op de tekentafel. Dus ik noem dat jatwerk ja :D

Het komt eraan, dus WP7 zal het ook krijgen. En niet zolas het artikel suggereert dat het niet komt.
Het lag bij WP7 een paar maand geleden nog op de tekentafel, maar het zat bij iOS4 al in de beta.
Dat lijkt mij idd jat werk, maar niet van Apple!
Volgens mij gebruikt iOS4 exact dezelfde manier van multitasking als wat WP7 gebruikt :)
ja toen in februari werd datgemeld...maar door de vele klachten wilden ze mulitask en copy paste sowieso weer terughalen...
ze zijn wel flink aan het prutsen in ieder geval
Vooral copy/paste zijn juist de features die ik heel handig vind. Snap niet dat ze dat weghalen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True