Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Ontwikkelaar BioWare heeft de laatste twee classes van de mmog Star Wars: The Old Republic bekendgemaakt. Het Sith Empire wordt uitgebreid met de Sith Inquisitor, terwijl de Galactic Republic de Jedi Consular erbij krijgt.

Een aantal tijdschriften in de VS en Europa weet te melden wat de laatste twee classes zijn die ontwikkelaar BioWare aan de mmog Star Wars: The Old Republic gaat toevoegen. Zo is in het december-nummer van het Duitse PC Games Magazine te lezen dat het Sith Empire er de Sith Inquisitor bij krijgt en dat het team van de Galactic Republic wordt uitgebreid met de Jedi Consular. BioWare heeft via het forum van de mmog inmiddels bevestigd dat de informatie juist is.

In totaal krijgt de mmog acht classes. Van het Sith Empire was al bekend dat het kan beschikken over de Bounty Hunter, Sith Warrior en Imperial Agent. De Galactic Republic bestaat verder uit de Trooper, Smuggler en Jedi Knight. De Jedi Consular wordt een hybride klasse. De Consular kan een lightsaber hanteren, maar kan ook gebruikmaken van de Force om van afstand schade aan te richten. Zo beheerst de Consular Sleep, Lift en Smash. Gedurende het spel kan de Consular zich specialiseren in aanvallen of in genezen. De Sith Inquisitor is de tegenhanger van de Consular. Ook de Inquisitor is een klasse voor op de tweede rij. De Inquisitor kan tegenstanders uitschakelen met Shock of Lightning Stroke. Hij heeft bovendien de area of effect-spell Overload, die niet alleen schade aanricht, maar tegenstanders ook voor korte tijd verlamt.

Star Wars: The Old Republic Star Wars: The Old Republic

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

De helft van de classes is dus Jedi of Sith.

Starwars Galaxies is kapot gegaan omdat het overgrote deel van de spelers Jedi was. Wat is er nog bijzonder aan om een Jedi te zien (laat staan spelen) als het merendeel van de spelers hieruit bestaat? Doet toch wel afbreuk aan het starwars universum zo.

Ik ga dit spel zeker proberen, maar ben wel erg sceptisch.
Volgens mij was hier toch een tijdje geleden ook een artikeltje over. Dat de non-jedi classes sneller en sterker waren in het begin. En lang niet iedereen vind een jedi cool maar wel om 'boba fett' te spelen bijv. Ben nog steeds wel benieuwd hoe gebalanceerd dit is.
Dat is waar. Het zou mooi zijn als de straten flink bevolkt zijn door NPCs om zo het hoge Jedi-per-vierkante-meter gehalte te verbergen.
Ach ja, het helpt natuurlijk als je weet dat dit de OLD republic is. Toen er nog talloze jedi's rondliepen.

Speelt dus lang VOOR de gebeurtenissen in de Star Wars films en SWG.

En waarom dan een nieuw universum? Omdat ze meer jedi's wilden.
Ik was juist van plan om Jedi te rollen, omdat ik verwachtte dat er ontzettend veel mensen voor Sith zouden kiezen. Blijkbaar moet ik dit even omdraaien, bedankt voor de tip :)
Tja, een dedicated healer class was toch al niet te verwachten aangezien iedereen een beetje healing abilities krijgt. Goede keuze dus, zo'n hybride class.
Jammer dat deze game alleen op de pc uitkomt. Ik ben wel benieuwd of zoiets ook goed zou werken op Xbox 360 of PS3, zo ja, dan sta ik vooraan in de rij! 8-)

(edit: zinopbouw)

[Reactie gewijzigd door Roorensu op 24 november 2009 11:37]

Volledig mee akkoord, het enige wat ik nog mis op de console is een mmorpg, ik ben gerust bereid om er voor te betalen.
Echt heel blij dat je niet langer het tank/healer/dps principe hebt welke altijd zorgt voor gigantische problemen rond balans. Ook krijg je zo niet het uren wachten op een healer die wilt healer of een tank die kan tanken.
Waren al enorm veel zorgen over dat ze misschien toch in die val zouden trappen, maar gelukkig heeft er nog 1 game iets geleerd van WoW.

Ook erg interessante class keuzes.. je behoud zo eigenlijk de basis van melee/ranger/caster/utility zodat er voor iedereen wel iets tussen zit dat ze aanspreekt zonder een wildgroei aan verschillende mogelijkheden te moeten creeren..
Ik was al benieuwd hoe Bioware healing zou gaan aanpakken. This is the answer my friends.
Niet echt, het wordt meer zoals in spellen als Champions Online. Geen speciale class, maar iedereen doet het eigenlijk voor zichzelf.

Antwoord is dus: niet langer het heilige trio van tank, dps, healer.
oh ja, Consular, lekker met mind tricks en force powers smijten
ik word tog lekker sith inquisitor. lekker beesten elektrocuteren :P
Dit is wel goed nieuws, op zo extra classes zat ik te wachten.
Zeker een goede move van ze.
Als dit spel echt goed is wat ik wel verwacht ga ik em zeker halen.
Sith inquisitor klinkt wel nice.

OT: come to the dark side we've got cookies :o
Deze game houd ik goed in de gaten omdat ik een grote Star wars fan ben.
Ik heb WoW gespeeld maar deze wordt saai (misschien dat ik cataclysm nog een poging geef).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True