Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties

De 19-jarige Amerikaanse hacker 'GeoHot' heeft een jailbreaktool voor de iPhone 3GS gepubliceerd. GeoHot vond dat de jailbreaksoftware van het iPhone Dev Team te lang op zich liet wachten en stelde zijn eigen tool PurpleRa1n beschikbaar.

De tool is alleen beschikbaar voor Windows XP en Vista, zegt GeoHot op zijn blog. Het jailbreaken werkt via het uitvoeren van een executable, waarbij de iPhone op de pc moet zijn aangesloten. Na het jailbreaken kan de iPhone 3GS eventueel met UltraSn0w ontdaan worden van de simlock.

Het iPhone Dev Team, dat bekendstaat om zijn jailbreak- en unlocktools voor de Apple-telefoons, heeft nog geen jailbreak voor de iPhone 3GS uitgebracht. Het Dev Team wacht op iPhone OS 3.1, aldus een blogpost eerder deze week. Op deze manier wil het team voorkomen dat Apple de iPhone-jailbreak vroegtijdig onklaar maakt.

De jailbreak werkt, zo blijkt uit een praktijktest van Tweakers.net. Wel bleef PurpleRa1n hangen bij de melding 'wait for reboot', waarna de executable nogmaals uitgevoerd moest worden. De applicatie 'Freeze' op het springboard maakte het mogelijk om Cydia, de alternatieve installatie- en downloadmanager voor gejailbreakte iPhones, op de 3GS te installeren.

Update zaterdag 11.40: Inmiddels heeft PurpleRa1n ondersteuning voor Windows 7 gekregen en enkele bugs zijn verwijderd.

Apple iPhone 3GS met jailbreak Jailbreak iPhone 3GS
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (117)

Zeer netjes. Ik heb hem onmiddellijk gedownload & geďnstalleerd. En het werkt uitstekend... Apple moet me niet vertellen welke software ik wel/niet kan draaien!

En je moet de applicatie niet opnieuw uitvoeren. Als er staat 'waiting for reboot', dan staat Freeze al in het Springboard.

[Reactie gewijzigd door MrMittens op 3 juli 2009 16:50]

laat de iphone maar. ik hoef het niet eerst heel leuk maar je kunt bijna niks mee als dat ding naar turkije neem of naar een ander land werkt het niet eens. ik heb gewoon een telefoon nodig die overal kan gebruiken. en een unlock mogelijk is. zelfs transmission mocht hun torrent progamma niet erop zetten omdat apple dat niet wou. de iphone is wel leuk maar er zijn teveel regels. ik haal wel gewoon nokia jaren trotse gebruiker van de 3410 geweest. hoe vaak dat ding op grond viel het beleef maar werken. nokia en samsung zijn het beste op dit moment

[Reactie gewijzigd door techn9ne op 3 juli 2009 19:22]

laat de iphone maar. ik hoef het niet eerst heel leuk maar je kunt bijna niks mee als dat ding naar turkije neem of naar een ander land werkt het niet eens.
Ik weet niet wie jou die onzin verteld heeft, maar mijn iPhone deed het prima in Istanbul. Andere landen waar ik geweest ben ook, trouwens.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 3 juli 2009 21:19]

Ehh onzin? De iPhone werkt prima in andere landen. En in nederland is een unlock gewoon mogelijk(moet je wel extra betalen of een jaar wachten maar goed het is mogelijk, en anders kun je nog altijd met ultrasn0w unlocken).
hoe vaak dat ding op grond viel het beleef maar werken.
Waarschijnlijk heb ik heel veel geluk gehad maar mijn iphone is een keer van 2 meter hoog gevallen en deed het nog prima(op een deukje in het aluminium na dan)
wat een onzin.
ik ben al jaren Nokia fan, maar niets overtreft een gehacte 3GS.
kleine moeite.
Alleen de camera mag ng wat beter.
Verder is er niets op de markt wat de eenvoud en aantrekkelijkheid van een iPhone evenaart.
Tsja, nu heb ik mijn 3G ook ge-jailbreaked en er zitten erg leuke dingen tussen, maar het maakt mij niet uit als ik dat weer even kwijt ben als ik een update uitvoer. Ik zie het als leuk spelen en een beetje getweak, maar daar heb ik de iPhone uiteindelijk niet voor gekocht en dat wist jij vast ook neem ik aan.
ik ken de jailbreak scene niet. zijn er must have apps voor jailbreak die niet bestaan in de app store dan?

mijn beeld is dat jailbreak vooral gedaan wordt om gratis gekraakte iphone apps (warez) te kunnen draaien. daar pas ik voor, want een goede iphone app ontwikkelaar verdient een beloning voor zn werk.
Geen echte must-have's nee, maar utilities waarbij ik meer kan instellen in het systeem zelf, een top-down menu ls ik met de vinger beweeg over de bovenste status-bar waarmee ik snel 3G en allerlei services aan/uit kan zetten en gewoon het percentage van de batterij-status op m'n 3G is wel handig. Al die zaken als achtergrondjes e.d. boeien mij niet, er zit vrijwel nooit iets moois tussen. Verder wat shells om in te priegelen, meer niet. Warez is inderdaad ook iets waarvoor het gebruikt wordt, maar ik zie niet in waarom dat zo boeiend is, apps zijn vrijwel nooit duur (ook Navigon bijv, vind ik een hele goede prijs hebben en dat is dan 1 vd duurste) en als developer myself koop ik natuurlijk zowiezo alles. :)

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 3 juli 2009 23:24]

Hoe kom je aan dat top down menu om snel je services aan en uit te zetten, dat is namelijk iets dat ik zelf heel graag zou willen hebben. Heb mijn 3G overigens wel al gejailbreakt/jailgebroken...
Als je SBSettings al hebt geinstalleerd kun je door middel van je vinger over de bovenste balk te slepen (Daar waar je batterij info e.d. staat) een dropdown menu openen.
Het heet SBSettings
Alles wat in iPhone OS 3.0 zit. Zoals filmen, copy-paste, MMS, landscape SMS en dat soort dingen waren allang uit via Cydia (Jailbreak). Voordat OS 3.0 uberhaupt is aangekondigd. Dat is ook de reden waarom ik mijn iPhone Jailbreak. Bovendien hoef ik dan niet naar het saaie zwart met zilvere springboard te kijken, het is makkelijk om themes te installeren. :) Dat is de kracht van de Jailbreak.
kan helaas nog steeds niet met purplera1n.
voor mij is voipover3g het belangrijkst, hopen dat het snel wordt gefixt!
En direct de "scene" gebruiken om het aan illegaal te hangen

die Linux Scene is ook zwaar illegaal bezig, downloaden van iso's
distro's zoals satanic edition, en BT3 waarmee je WPAkeys gaat kraken

hoe krom kan je in elkaar steken, jij zal nooit auto gaan rijden, jee toch alsje ineens het idee krijgt om een bank te overvallen :|
Apple moet me niet vertellen welke software ik wel/niet kan draaien!
Als je dat een probleem vindt dan had je geen Apple moeten kopen, want je weet vantevoren dat dat "part of the deal" is...

De iPhone en ook OS X op de Mac computers is niet bepaald een open platform (ondanks dat het gebaseerd is op het open source Darwin).

[Reactie gewijzigd door jj71 op 3 juli 2009 20:16]

Als je dat een probleem vindt dan had je geen Apple moeten kopen, want je weet vantevoren dat dat "part of the deal" is...
Welnee, je weet ook van te voren dat je hem kunt jailbreaken.
en ook OS X op de Mac computers is niet bepaald een open platform (ondanks dat het gebaseerd is op het open source Darwin).
Waarom zou OS X geen open platform zijn? Als ontwikkelaar kun je gewoon doen en laten wat je wil, niemand die je tegen houdt..
Behalve dingen veranderen aan het OS zelf, net zoals dat met Linux kan.
Je had ook gewoon de iPhone kunnen negeren, als je dat niet wilt. Of heeft er iemand gedreigt je arm te breken, als je 'm niet zou kopen?

Als ik kijk wat voor software er beschikbaar is voor andere telefoons, wat eigelijk spyware achtige troep is, of complete rotzooi, ben ik eigelijk wel blij dat Apple eisen stelt aan wat er op de iPhone komt. Enerzijds stellen ze voor een schijntje (99 dollar) een complete ontwikkel omgeving ter beschikking, die je ook kunt gebruiken om voor Mac OS X zelf te ontwikkelen (enig punt van klagen is wellicht dat die IDE - xcode - er niet is voor windows, maar goed, visual studio krijg je ook niet voor Mac OS X).

Je hebt de keuze het ding niet te kopen als je het niet met Apple eens bent, en dan geef ik je helemaal gelijk. Maar ik heb net zo goed gelijk om het ding juist wel te kopen (wat ik ook heb gedaan) om juist die redenen die jou niet aanstaan. :)
Je had ook gewoon de iPhone kunnen negeren, als je dat niet wilt. Of heeft er iemand gedreigt je arm te breken, als je 'm niet zou kopen?
Waarom nou zo'n lullige reactie ?
Hij heeft hem gekocht omdat ie het een top apparaat vindt en hij is het niet eens met het feit dat Apple bepaalt wat er wel en niet op mag.
Enne, heel veel mensen zijn dat met hem eens, getuige de tools die het mogelijk maken en de vele apps die je dan kan installeren.
Precies, dat zou hetzelfde zijn als je een TV koopt waarmee je van Sony alleen 'Lingo' mag kijken... wat redelijk ernstig zou zijn... Maar dat betekend niet persé dat die TV slecht is.

Het enige argument wat je zou kunnen aanvoeren is:
Op het moment dat je de iPhone kocht wist je al dat je problemen zou krijgen met Apple en hun software beleid.
Een televisie-uitzending kan jouw TV niet stukmaken of er iets mee doen waar het niet voor bedoeld is.

Een applicatie op de iPhone kan alles doen met de iPhone, inclusief dingen die ongewenst zijn.

Jouw vergelijking slaat dus nergens op.
Maar een applicatie installeer je nog altijd zélf. En als je zélf in staat bent te bepalen wat wel en niet vertrouwenswaardig is, behoort Apple dat gewoon te respecteren.

Een TV-uitzening heb je geen controle over, dus de vergelijking gaat niet echt op. Een betere vergelijking zou een huis zijn, waarvan de aannemer wil dat er geen allochtonen in terecht komen.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 3 juli 2009 21:15]

Of neem even als voorbeeld dat er woningen zijn daar alleen 55+'ers in mogen wonen?

ON: Van mij mag iedereen zelf weten wat ie doet met z'n iPhone. Ik ben zeer tevreden over iPhone OS 3.0 en alle apps die je ervoor kunt aanschaffen. Ik zou niet weten waarom ik perse een ander besturingssysteem erop moet hebben. Maar ik kan me best voorstellen dat de tweakers onder ons alles uit zo'n apparaat willen halen.
Een ander besturingssysteem? Als je je iPhone jailbreakt houdt je gewoon het iPhone OS 3.0, maar dan met de optie om via Cydia applicaties te installeren die niet door Apple goedgekeurd zijn. Voorbeelden hiervan zijn WinterBoard: Een applicatie om de icons en de wallpaper e.d. van je iPhone the themen; Cycorder: Een applicatie die iPhone 2G's en 3G's in staat stelt video opnames te maken; en SBSettings: Een tweak waarmee je door met je vinger over de statusbar te bewegen een menutje laat verschijnen waarmee je makkelijk 3G, WiFi, Bluetooth, GPS e.d. kunt aan- en uitzetten.
Dat is toch en hele goede reden, oude mensen zijn veel rustiger, hebben speciale trappen nodig,,, 100en redenen op te noemen hoor grondstoffen zijn beperkt snoep niet alles in 1 keer op. Bewaar ook eens wat voor onze kinderen.
Een betere vergelijking zou een huis zijn, waarvan de aannemer wil dat er geen allochtonen in terecht komen.
Als je een software certificatie proces met racisme van het ergste soort 'een betere vergelijking' vindt ben je vrij snel uitgepraat, ja. |:(

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 3 juli 2009 22:37]

Ik maak die "extreme" vergelijking puur omdat Apple als dictator bepaalt wat er wel en niet op de niet-gekraate iPhones komt te draaien. Dat heet bij mij censuur, discriminatie en wantrouwen in developer en gebruiker.

Ik had ook huizen kunnen noemen waar geen kinderen of huisdieren in mogen. Dat is precies even erg als wanneer er geen allochtonen in mogen. Alleen mijn vergelijking shockeert tenminste lekker :)
het is geen vergelijking, het is van een mug een olifant maken...

ook het feit dat mensen zelf kunnen bepalen wat ze kunnen installeren en/of wat niet klopt niet. Het zit gewoon in de mens van try and error... en Apple behoed ze hiervoor. Als alle computergebruikers wisten wat ze installeren zou er een pak minder pc's besmet worden met spyware, adaware, virussen etc...

on topic: Een tweaker probeert altijd wel iets om het toestel meer naar zijn "goesting" te maken, anderzijds, het is niet dat er maar 2 applicaties staan in die apple store voor de iphone.
Het is de consument behandelen als een klein kindje .
Apple mag toch zelf weten wat ze in hun winkel verkopen? Als je andere content wil dan koop je gewoon een andere telefoon. De supermarkt mag toch ook zelf weten of ze pruimen in hun assortiment stoppen? Pornoblaadjes kun je ze ook niet verplichten al is daar misschien vraag naar en ook al is het de enige winkel in het dorp. En net als je naar een winkel in een andere stad kunt gaan(waar je misschien veel slechtere service krijgt oid) kun je ook gewoon voor een andere telefoon kiezen.
Het is apple's eigen keuze en de App Store is een daverend succes dus waarom zouden ze hun beleid veranderen?
een beetje een non-vergelijking. De AH verkoopt geen pornoblaadjes maar verbiedt je niet om ze ergens anders aan te schaffen. Dat doet Apple wel. Alleen door omzeiling van een beveiliging kan je aan zo'n "blaadje" komen
AH zit alleen in grote steden, bij de super de boer liggen ze wel. Wat een 10voud van AH's in deze streek zijn.
En hoe doe je dat met garantie?
Als een niet-Apple App je iPhone brickt, moet Apple daar dan maar voor opdraaien of hou je je dan gewoon stil en koop je een nieuwe?
Een App kan je iPhone niet bricken, de iPhone heeft een low-level DFU modus, waardoor je ALTIJD je OS opnieuw kan installeren (in het ergste geval).
Over het algemeen is het een stuk rustiger in buurten zonder allochtonen jongeren ja. En jij gaat nu het tegendeel beweren? :)
Dat komt waarschijnlijk omdat ze alleen maar Nokia's hebben

topic gaat netrgens meer over
TV niet stukmaken. Maar heb je nog nooit gehoord van de problemen die in Azië ontstaan zijn door snelle flitsen in anime afleveringen waardoor duizenden kinderen spontaan een epileptische aanval kregen?
Je kunt niet iedereen behoeden daarvoor. Waarom dan niet gewoon iets in de garantiebeperkingen opnemen? Iedereen moet toch zelf weten wat hij erop installeerd?

Een PC kan ook altijd een virus krijgen. Zelfs al denk je vrolijk beschermd te worden door een virusscanner of je veilige internetgedrag. Dit soort beperkingen zal daar niets tegen helpen. Laat iedereen dus fijn zelf beslissen wat voor soort software ze willen draaien op hun duur betaalde (en hard voor gewerkte) apparatuur!
Mee eens ASS-Ware... Apple wil echter net als andere bedrijven geld verdienen en liefst zo veel mogelijk. Dus wanneer zij een platform lanceren en daar voorwaarden aan verbinden, dan is dat hun goed recht. Ik hack het echter ook! ;)
pfff, wat een reactie zeg,....
Verteld Apple dat dan? |:(

Vreemd ik heb Apple mij nog nooit iets zien opleggen en ik heb al een paar jaar de iPhone en iPhone G3.

Toch vreemd als sommigen zoveel problemen met het beleid hebben en alsnog een iPhone kopen .... 8)7
Bied apple hem ook aan in zijn store?
/beetje offtopic: Zo grappig. Zodra het om een MS product gaat met deze restricties krijgen ze de hele mensenmassa achter zich aan en moet het allemaal worden aangepast. Maar bij Apple pikt (bijna) iedereen het dat ze het doen en is het een ontzettend veel verkocht product (waarschijnlijk omdat het een anti-MS product is)
En idd, zoals hierboven al een keer is aangegeven: kijk naar een windows mobile of blackberry apparaat. Daar zijn veel minder problemen mee, minder patches/software lekken en ontwikkelen voor het platform (in elk geval die van MS) is vrij en iedereen op internet kan je ermee helpen omdat ze er ook over mogen praten.
Misschien dat de mensenmassa het een keer gaat zien hoe raar dit allemaal in elkaar zit en Apple ook een keer een paar leuke boetes krijgt voor koppelverkoop / inferieur product en dat zij de broncode moeten gaan meeleveren omdat een of andere Kroes van de EU ze dat beveelt. (kom op, dat slaat echt helemaal nergens op! Waarom zou de EU een bedrijf gaan bevelen om één van hun bedrijfsgeheimen te moeten prijsgeven? Vreemde wereld hoor!)

En nee... ik ben geen M$ medewerker, maar sinds Windows XP ben ik een zeer tevreden windows gebruiker! (windows 98 was ook wel OK, maar XP is duidelijk de beste windows versie tot nu toe; en zie het maar eens voor elkaar te krijgen om duizenden verschillende soorten hardware met elkaar te laten werken. Apple heeft dat nog niet bewezen; linux is zeer goed onderweg, maar is er nog niet)

[Reactie gewijzigd door OcinO op 4 juli 2009 00:59]

Laat me niet lachen man, window mobile minder problemen?

Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat dikke onzin is, ik heb 2 jaar een HTC gehad met die rommel erop en ik wil voor geen goud dat ooit nog meer gebruiken.

iPhone kent helemaal niet veel problemen, ik weet ook compleet niet waar je die onzin vandaan haalt, vast geen gebruikers ervaring. Maar goed als je al met XP tevreden bent dan snap ik al je er geen kaas van gegeten hebt.

XP en Windows Mobile zijn gewoon bagger producten.

En over hardware gesproken, Apple garandeert tenminste dat het goed werkt.
i.p.v. Belabberde drivers je eerst moet uit puzzelen welke je nodig hebt en dan vervolgens ineens te weten krijgt de fabrikant het niet meer ondersteund.

Apple heeft veel meer bewezen de laatste jaren dan Microsoft ooit zou kunnen.
En al het feit dat je beweerd dat Linux er niet is ... hoezo zijn ze er niet? het werkt al veel beter dan Windows, de desktop is veel mooier en veel stabieler.

Jemig wat voor laag niveau zitten we in Nederland met het ICT?

Ik snap tot heden niet mensen uberhaud tevreden kunnen zijn met Windows ... echt het is 1 grote chaos.
Dat je niet blij bent met WM snap ik maar XP een baggerproduct?
Het is niet zo heel moeilijk een OS te maken op beperkte hardware.
Wanneer Microsoft dezelfde strategie zou hanteren zouden ze dat zeker net zo goed kunnen. Maar het is appels met peren vergelijken Microsoft heeft een andere markt dan Apple. Maar ik hoop op de dag dat Apple 90% van de PCmarkt in handen heeft kijken of iedereen er dan nog zo blij mee is. Aangezien het altijd makkelijk is om je af te zetten met een bedrijf wat het anders doet. Maar wanneer die de norm wordt en daarmee ook niet meer exclusief is. Stappen de mensen die exclusief willen zijn(en dat zijn er meer dan je denkt) snel over naar de underdog die het weer anders doet dan het grote Apple.
Sorry hoor, maar als je XP een baggerproduct noemt, dan kan je mijns inziens niet met een computer overweg.

Ik werk al meer dan 10 jaar in de computerbranche en heb veel problemen gezien met software. En de 90% van de gevallen waarin het geen hardware problemen waren, was het altijd de gebruiker die het probleem veroorzaakt en niet windows.

En dat je linux mooier en stabieler vind, is omdat er veel minder software en/of drivers op draaien.
Of omdat je op je windows waarschijnlijk veel bagger hebt geďnstalleerd of louche drivers. Op die manier zou bij Apple of Linux hetzelfde gebeuren.

Ik zeg maar zo: als je je systeem niet eens zelf goed kan onderhouden en probleemloos kan laten draaien (of zelf de oplossing voor je probleem kan vinden) dan kan je maar beter niet met een computer werken.
Wat dat betreft is Apple wat meer dummy-proof: wat niet te veranderen of te installeren is, is ook niet kapot te maken.
Je bent misschien geen fanboy, maar Linux is een veel veelzijdiger OS dan Windows. Het draait op non-X86 procs om maar iets te noemen en werkt met veel, veel meer hardwareconfiguraties dan Windows.

Daarnaast is er nooit veel heisa op de mobiele telefoon-markt geweest wat betreft open source en open systemen. Telefoons moesten tot voor kort enkel bellen, en de hele rage om applicaties te installeren op telefoons is pas eigenlijk sinds de iPhone tot stand gekomen, toen de OS 2.0 update verscheen. Dat mensen het juist niet pikken dat alleen Apple-gekozen applicaties op het systeem mogen komen blijkt wel uit Cydia, Jailbreaking, en andere tools. Men kan Apple er niet om aanklagen omdat het bedrijf veel applicaties wel door laat (95% of zo) en zelfs de distributie ervan uit je handen neemt.

Ik ben geen Apple-fan (heb wel een iPhone, gek genoeg) en ben het met je eens dat meer openheid prettig zou zijn, maar boetes zijn sterk overdreven naar mijn mening.
Apple krijgt voorlopig terecht geen boetes omdat hun marktpositie nog niet eens lijkt op een monopolie.

Ze hebben teveel grote concurrenten. Op computergebied zijn daar MS en tientallen Linux distro's. En vrijwel alle hardwarefabrikanten. Op iPod-gebied heb je ongeveer elke Chinees en zijn achterneef, die op kleine of grote schaal MP3- en MP4-spelers inelkaar schroeven. Op telefoongebied heb je Nokia, Sony-Ericsson, Blackberry, Motorola, etc, etc.

Populair gezegd: als je die meuk kan missen als kiespijn heb je tientallen alternatieven.
Beetje offtopic, maar ik vind het wel sterk dat een negentienjarige al de kennis heeft om een dergelijk tool te ontwikkelen.
Waarom is dat sterk? Zo kraakte 'DVD John' bijvoorbeeld de CSS-beveiliging voor dvd's van Macrovision op 15-jarige leeftijd.
nieuws: DeCSS-maker vrijgesproken in Noorwegen
Moeten we het als normaal gaan beschouwen dat 15/16/17/18/... jarige beveiligingen kraken en dit niet meer bekijken als een "prestatie" ? Zoiets gebeurt niet elke dag naar mijn weten....
Wat is er dan zo moeilijk aan?

SSH toegang verkrijgen op de iPhone en vervolgens stoeien met plist bestanden.
Beetje modificeren en als je beetje weet waar je het moet zoeken valt het allemaal wel mee.

Je hoeft echt geen genie voor dit soort dingen te zijn.
Ik denk opzich wel dat de meesten die op die leeftijd de kennis en het doorzettingsvermogen bezitten om een dergelijk project goed af te ronden een redelijk hoger dan gemiddeld IQ bezitten.
Dat zou kunnen, maar niet exceptioneel hoog hoor, je moet gewoon kunnen programmeren en interesse hebben in dit type getweak.
Ik weet niet van welke tijd jij bent, ben zelf nog net geen 17, maar heb al de dergelijke kennis om websites te creeren in HTML/PHP, heb volle ervaring met linux systemen en freelance als C++ programmeur. Dus wat je nu uit je mond haalt, is inderdaad zeer offtopic en heeft geen enkele logica. Is er toevallig een natuurlijke wet waardoor mensen onder de 19 niet kunnen programmeren ofzo?
Misschien dat je zelf een programmeur bent en gewoon jaloers bent op mensen die het veel eerder dan jij leren, dat kan natuurlijk ook.

[Reactie gewijzigd door Bilel op 4 juli 2009 14:26]

Het komt inderdaad meer en meer voor maar er zijn maar weinig mensen van die leeftijd die in staat zijn om iets te kraken zoals de Iphone, zeker als eerste, want wie weet hoeveel mensen/groepen wel niet getracht hebben om de iphone te kraken dus het is wel een vrij grote prestatie.
Op mijn 13e schreef ik ook al programma's op de C64. Peeks en Pokes.
Voor mijn 14e programmeerde ik al op PLC's met assembleertaal.

Voor mijn 20e had ik al les gehad in Linux, Novell, Netwerken en noem maar op.

Dus ik vind 19 echt geen bijzondere leeftijd, er zijn zat die dat al kunnen op deze leeftijd.
Dat was vroeger niks anders.
Niet zo hard schreeuwen broekie, hoe ouder je wordt des te meer je beseft wat je allemaal nog niet weet en kunt.
Jij ook niet zo hard schreeuwen, a.u.b.. Als je 17 bent en bepaalde dingen kan, weet je misschien niet wat je allemaal nog niet kan, maar meestal wel prima wat je wel kan. Je loopt vanzelf wel een keer tegen je grenzen aan, maar tot die tijd kan je best leuke dingen in elkaar knutselen. Ik was rond die leeftijd bijvoorbeeld met assembler bezig, iets dat jij nu als oude en wijze criticus misschien nog steeds te ingewikkeld zou vinden. Iets met stuurlui aan wal misschien?
Gewoon goed bezig, ga zo door
Nou maar hopen dat de exploit die door deze meneer is gebruikt, vervolgens niet door Apple in de 3.0.1 update wordt gefixed waardoor zowel zijn eigen hack als die van devteam niet meer werkt... Hij roept op zijn site wel heel stoer dat hij in een week een nieuwe hack heeft, maar we hebben gezien hoe moeilijk de 3G hack was...
De 3G was vanaf 1 dag gehackt. Het unlocken van de baseband zorgde echter voor problemen. Klok, klepel.
Zat er natuurlijk aan te komen. Tot nu toe zijn alle versies ge-jailbreakt. De vraag is dan wel of deze jailbreak blijft werken met een nieuwe update :)

Is een reden voor waarom het iPhone Dev Team wacht op een update van Apple lijkt me.
Als ik m'n telefoon al zou willen jailbreaken, wat steeds minder belangrijk is nu er zo veel te vinden is in de App store, dan zou ik wachten op het Dev Team.
Die mensen zijn stukken professioneler, veel meer op de toekomst gericht (as in, help je je telefoon niet om zeep, kan je in de toekomst nog wel jailbreaken, etc....).

Wat voor dubieuze hacks er in het verleden wel niet zijn geweest... gelukkig probeert het Dev team wél met een solide oplossing te komen.
Hoe bedoel je dubieus? Deze geohot werkt gewoon samen met het Dev Team en heeft al vaker exploits gevonden die vervolgens door Dev Team werden gebruikt.
Sterker: George Hotz is degene die de iPhone oorspronkelijk gehackt heeft.
Windows 7 support?

Werkt op Windows 7 x64 anders niet (naar behoren)

Moest m'n phone restoren hij was in de soep gedraaid
Iemand of dit ook werkt op de iPod Touch 1.1 met 3.0 firmware?
Daar moet je redsn0w voor hebben.

En om nog maar eens duidelijk neer te zetten: Jailbreaken ≠ Unlocken
Is je iPhone of iPod Touch jailbroken, dan heb je toegang tot het filesystem en kan je programma's, thema's etc. installeren en de .plists van Apple aanpassen naar eigen wensen. Unlocken is niets anders dan simlockvrij maken om met een andere aanbieder te kunnen bellen dan waar je het contract bij hebt afgesloten.
Ik lees toch duidelijk dat dit een jailbreaktool is. Niet om te unlocken. Unlocken gaat alleen bij de iPhone. Ik heb de iPod Touch.
Precies, redsn0w is juist om de simlock weg te halen. Echter is het unlocken van de iPod Touch mogelijk met ultrasn0w (fw 3.0). Ik denk niet dat het mogelijk is met deze aangezien hij specifiek voor de 3GS is.
Hier klopt niks van.

Redsn0w: jailbreaktool voor FW 3.0 (iPhone 2G/3G, iPod Touch 1G/2G0
Ultrasn0w: unlocktool (simlock verwijderen) voor 3G/3GS.

Als je wilt jailbreaken moet je redsn0w gebruiken (mits je geen 3GS hebt). Als je vervolgens je simlock wilt verwijderen moet je ultrasn0w downloaden via Cydia.
Lijkt me wel het is in principe het zelfde OS. Apple zou een partij gek zijn als ze voor de iPhone en iPod verschillende versies van het zelfde OS zouden maken, alleen de drivers voor de iPhone zullen anders zijn dan de drivers voor de iPod omdat de iPod nu eenmaal een aantal dingen niet heeft zo als het hele telefoon gedeelte bijvoorbeeld.
Dat doen ze dus wel. Ze maken zelfs verschillende versies voor verschillende generaties..
Iemand of dit ook werkt op de iPod Touch 1.1 met 3.0 firmware?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik gok er op van wel. In weze maakt het gewoon misbruik van een lek in Mac OS X mobile, en dat is op de Touch en de iPhone exact hetzelfde voor zover ik weet
Ik had ergens gelezen en gehoord dat de iphone na een bepaalde tijd ongevoeliger werd op bepaalde plekken van het scherm. Is dat bij de iphone 3g s niet meer zo?

Op zich lijkt me de iphone 3g s interessant om te kopen, maar ik mis dan toch wel dat er geen ondersteuning voor Flash en Javascript op zit.
De iphone ondersteund gewoon javascript hoor (afgezien van de standaard mouse events, mouseover, mouseout etc. maar dat lijkt me logisch)
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nu zit met Flash en iPhones?
Iedereen zegt dat er geen flash is voor de iPhone, maar Youtube werkt o pde iPhone en dat is toch Flash?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True