Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties

Uitgever Ubisoft heeft op het forum van schietspel Far Cry 2 bekendgemaakt dat het spel in de eerstvolgende patch een hardcore-modus krijgt. De extra moeilijkheidsgraad wordt toegevoegd op verzoek van fans van het spel.

Far Cry 2De community manager van Ubisoft heeft op het forum van Far Cry 2 aangekondigd dat het spel een extra hardcore-moeilijkheidsgraad krijgt. De moeilijkheidsgraad wordt ingevoerd met de volgende patch die voor het spel gaat verschijnen. De nieuwe moeilijkheidsgraad wordt ingevoerd in zowel de versie voor de pc als die voor de Xbox 360 en voor de PlayStation 3. Wanneer de patches klaar zijn, is niet bekend. Met de hardcore-moeilijkheidsgraad komt Ubisoft tegemoet aan het verzoek van fans, die het spel te gemakkelijk vonden. De extra moeilijkheidsgraad is beschikbaar in alle spelvormen. De hoeveelheid schade die wapens aanbrengen, wordt in hardcore opgevoerd.

Er wordt ook een nieuwe zoekoptie aan het spel toegevoegd, waarmee matches kunnen worden gevonden die op hardcore worden gespeeld. In de patch zal ook de standaardmoeilijkheidsgraad iets worden aangepast, net als de balans tussen de verschillende wapens. Het is nog niet bekend wat die veranderingen precies inhouden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (42)

>30 fps is niet eens waar te nemen volgens mij, "ik haalde maar 60-70 fps" slaat IMHO helemaal nergens op. Het spel ziet er verder prima uit hoor, precies zoals de trailers. En dat je ver moet rijden hoort er natuurlijk bij je zit in fokking Afrika, als alles hutje mutje zou zijn zou het ook een beetje vreemd zijn.... De guardposts, de ontzettende haviksogen van de tegenstander (km verderop zit een vijand op mij te schieten en ik heb echt geen idee waar hij zit) en het feit dat iedereen die je ook tegenkomt buiten de steden je aanvalt (In de intro van het spel zegt je chauffeur: Guard patrols, don't mind them, they usually leave you alone... Yeah Right!!) Dat zijn voor mij de redenen dat ik het spel niet leuk vindt. De eentonigheid is mij nog niet eens opgevallen, zo veel heb ik nog niet gespeeld
de ontzettende haviksogen van de tegenstander
Ze hebben verrekijkers en jij verstopt je niet goed genoeg...

Guard patrols, don't mind them, they usually leave you alone...
Nou gelukkig, anders moet je 20min rijden zonder enige gameplay. En ja, het rijden in far cry 2 is gewoon kut.

En dat je ver moet rijden hoort er natuurlijk bij je zit in fokking Afrika
Beetje jammer dat de missies altijd zo geplaatst zijn dat je weer de hele map over moet.

De eentonigheid is mij nog niet eens opgevallen, zo veel heb ik nog niet gespeeld
Laat je comment dan ook beperkt tot je punt over fps, want veel ervaring met het spel heb je niet. Ik heb het spel uitgespeeld en mijn enige ergernis was eigenlijk de opdracht die altijd helemaal aan de andere kant van de map zit. Ik vind het een heel goed spel, omdat je tijdens het spelen merkt dat dit een spel is waar veel moeite is ingestoken.
Ik vond dit spel zwaar tegenvallen, vooral de multiplayer.

ben nog verbaast dat er nog mensen zijn die dit spel spelen :o
Volkomen met je eens. Het is best simpel en uitermate eentonig. Vrijwel alle missies zijn hetzelfde. Moet je eerst dat pokke end naar de andere kant van de map rijden en daar een auto opblazen en dan weer terug. En je kan niet eens meerdere missies te gelijk doen...
En je kan niet eens meerdere missies te gelijk doen...
Dat was misschien nog wel het mooiste aan FC1 ;) Een beetje ronddwalen met een auto of een bootje en met je sniper een eiland 'leegschieten', waar je eigenlijk een stuk later in het spel pas langskomt :)
Yep, dat is jammer aan FC2 ... Als je hier een wachtpost 'leegruimt', je rijdt de bocht om en je gaat weer terug is-tie weer volledig bevolkt :(
Dat vind ik zo vervelend hé, je hebt dan zogenaamd een watchpost discovered en als je een minuut later terug komt staan er weer 4 - 5 mensen. Ook dat je zo gigantisch ver naar de andere kant van de map moet karren met je auto of met de bus, het duurt soms wel 20 minuten voordat je bij je doel bent. Het leuke is dat je dan 2 meter voor je je missie uit gaat voeren word opgebeld en 10km verderop een "blauwe" missie krijgt, waardoor je extra wapens unlockt enzo. Kun je weer (Eigen keuze natuurlijk) 10km kachelen en als je eenmaal daar bent kun je weer 25km de andere kant op kachelen, goeiemiddag zeg. De game-tijd word door al dat rijden echt veel te veel opgerekt. Ik dacht eerst dat je watchposten over kon nemen, eenmaal iedereen uitgeroeid dat er dan mensen van jou komen te staan, of dat het iig leeg blijft. Maar nee, elke keer als je een missie completed hebt moet je weer langs de watchpost en word je beschoten, dan pak je een nieuwe missie en word je weer langs dezelfde watchpost gestuurd, voor dat gedeelte mogen ze een dikke L voor op hun hoofd plakken :L
Ik vind dan wel het in de fik steken van vanalles heel erg leuk, het mindere is dat je dan toch weer niet écht alles in de fik kunt steken en verwoesten.
De missies zijn gewoon saai, het auto rijden voelt niet realistisch aan als je tegen een boom aan botst met volle snelheid zou je toch verwachten dat er op z'n minst een koplomp kapot springt, maar dat is dus niet zo.

Bij een van de eerste missies moet je naar een vrij groot kamp toe, daar staat een vrachtwagen onder een bruggetje en die moet je opblazen. Na iedereen te hebben vermoord heb ik de truck op geblazen, ik liep per ongeluk de verkeerd kant op de map uit en ik liep terug, met als gevolg dat het -hele- kamp weer bevolkt was. Dit is ook de belangrijkste reden voor mij dat ik na mijn verse Windows installatie Far Cry 2 niet meer heb geinstalleerd. Leuk dat je een hardcore modus krijgt, word het langs de watchpost rijden 5x per missie nog frustrerender -_-
Jouw verhaal doet me denken aan Boiling Point. Daarmee ben ik ook halverwege gekapt vanwege vergelijkbare issues, met name dat je gevelde tegenstanders niet dood blijven. Bij BP was het zo dat zelfs opgezette hinderlagen op dezelfde locatie op dezelfde manier werden uitgevoerd, elke keer als je er langs kwam 8)7 |:(

Kan iemand bevestigen dat Far Cry het qua gameplay zo onveer hetzelfde is Als BP? Dan weet ik zeker dat ik het kan laten zitten....
De bevolking wordt wordt semi-random gespawned op de checkpoints, maar ze zijn er wel elke keer om je te grazen te nemen. Zoals menig persoon hier al aangeeft ben je meer bezig met rondrijden en het clearen van wachtposten dan met de missies. Bovendien kan je dus maar één missie tegelijk doen, dus ben je verplicht elke keer die belachelijke afstanden af te leggen. Vergelijken met FC1 vond ik het spel echt verschrikkelijk slecht (in cijfers gaf ik FC1 een dikke 8 en FC2 een zesje) en vond ik de gameplay door de lange rijtijden te frustrerend. Ik ben tot rond de 35% gekomen in het spel en toen heb ik het voor gezien gehouden.
Wat wil je dan? Rondrijden zonder guardpost uitschakelen? nog saaier pff...

Ik vond Far Cry 2 zeker een vet spel, en de physics doen mij nu ieder ander spel met een beetje tegenzin spelen. Alleen dat je 20min erover doet om bij je Missie te komen is idd frustrerend. Maar aan de andere kant is de vrijheid erg leuk, eerst even het doel onderzoeken, wat snipen en dan toeslaan vanuit een goede plek.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 9 februari 2009 18:29]

Wie zegt dat guardposts perse leeg moeten blijven, het slaat alleen totaal nergens op dat ELKE guardpost weer VOLLEDIG bemand is als je weer terug komt.
Dat je 20 minuten moet rijden....alla....maar vergeet vooral ook niet dat de auto's TERGEND K*T reden, een klain beetje een schrep bochtje en je kunt weer gaat steken....daarbij hadden die auto's ook een fun factor van nul komma nul! Ja ja en zie het nog staan in de reviews.......het zijn afrikaanse auto's...die zijn slecht......BS!!! Het is een game en een game moet vermaken.....zijn afrikaanse auto's te suf....nou dan geef me een Bigfoot zodat ik dwars door die jungle heen rag.....als dat had gekunnen dan had ik FC2 zeker uitgespeelt!! Ook als je de AI zag als je tegenstanders auto reden, daar kan de grootste wegpiraat van nederland nog een puntje aan zuigen......Deze game was echt erg slecht en overhyped daar kan zelfs de beste patch niets aan veranderren!

Jammer Ubisoft!
Dit valt mij ook erg tegen van Far Cry 2, zeker gezien de zogenaamde positieve reviews. De gameplay is mager. De savepoints zijn ook irri.
Gelijk heb je. Komt daar nog biij dat er telkens weer 'een vergeten' idioot uit het struikgewas tevoorschijn (letterlijk) schiet net wanneer je weer in je jeep kruipt.
Verder is het al even idioot dat iedere fucker die in het spel rondloopt op jouw mannetje begint te schieten zodra ze ook maar één millimeter vel van je hebben gezien.
Snipen zeg je? Met het darts-geweer knal je iemand geruisloos naar de overkant, maar o-wéé, iedereen weet pardoes waar je zit.
En er zijn twéé fracties, maar wie waar zit is een raadsel, behalve in de 'hoofdsteden' waar een 'staakt-het-vuren' heerst. Alle posts die je tegenkomt zitten vol geteisem, maar van welke fractie is een raadsel. Speelt ook geen rol, aangezien, zoals ik al zei, iederéén op jouw mannetje knalt...
De physics zijn OK, maar niet te vergelijken met FC of Crysis. Hier, geen mogelijkheid om banden kapot te schieten, geen mogelijkheid om jezelf te zien. Kogels uit je lijf peuteren is okay, maar je word blijkbaar alleen in handen en/of benen geraakt.
En het ergerlijkste vind ik het feit dat je dikwijls voor voldongen feiten wordt gesteld. Zo kan je niet anders dan op een bepaald moment je buddy laten sterven (Oasis debacle) of al je buddies zogezegd 'in de steek laten' (Mike's Bar showdown: iedereen dood, jijzelf zogoed als. Later val je van een lijkentransport en word opgepikt in de woestijn. In je spel overzicht staat dat je je drie buddies hebt laten verrekken. Bollocks, baby.)
Far Cry 2 is qua gameplay huilen met de pet op, mét of zonder 'hardcore' toevoegsel...
Technologisch gezien is het toch een zeer imposant spel, moet je toegeven. Qua gameplay valt het tegen, maar daar is onder andere deze patch voor uitgebracht.
Ja vooral het feit dat je:

a) Overal naar binnen kunt gaan.
b) Alles in de fik kunt zetten.

Echt een vet orginele game!

//Einde sarcasme.
Ik vond vooral de singleplayer erg tegenvallen, de multiplayer daarentegen is hartstikke leuk op een lanparty. Delta Force 1 tijden herleven met snipermatches :P
Het is inderdaad veel van hetzelfde. Samengevat: ga ergens heen, blaas iets/iemand op en verdwijn weer. Met af en toe een missie waarbij je een object moet beschermen.

Daarentegen vond ik de AI van dit spel indrukwekkend. Dat alleen maakte het voor mij goed. De graphics waren ook uitstekend en waren aanpasbaar voor zowel oudere hardware als het nieuwste van het nieuwste.

Maar het was ook een uiterst gemakkelijke game. De toevoeging van een hardcore modus lijkt me zeker nuttig. Misschien ga ik 'm nu nog wel een keertje op die nieuwe modus uitspelen :)

[Reactie gewijzigd door doeternietoe op 9 februari 2009 12:50]

AI indrukwekkend? Die is IMO het slechtste onderdeel van de game. Ze kunnen de game zo hardcore maken als ze willen.
Maar als een AI met een machinegeweer à .5.5 MM op mij af komt rennen terwijl in in een Jeep zit met een mounted .50 in plaats van dekking zoeken en mij proberen te flanken. Dan vind ik het een domme AI en word de game er niet echt veel moeilijker op.

Waarschijnlijk zit er alleen minder ammo in de game en ga je sneller dood, wat een uitdaging. ;(

De multiplayer is nog wel goed te spelen trouwens, die vind ik best vermakelijk. En op een goede server nog aardig moeilijk. maar voor de rest |:(

[Reactie gewijzigd door BAS80 op 9 februari 2009 17:37]

Vergeleken met andere games was de AI zeker wel goed. Het is vaak gebruikelijk om tegenstanders voorgeprogrammeerde acties te laten doen, zoals uit vanachter een muurtje vandaan vlak voor je rollen en op je gaan schieten. De AI van Far Cry 2 zorgde ervoor dat je tegenstanders dekking gebruiken. (niet perfect en niet altijd, maar veel games doen überhaubt niet aan dekking) Als je stil achter een boompje of muurtje zat om bijvoorbeeld je wapen te fixen bleek dat de vijand gebruik gemaakt had van die tijd om dichterbij te sluipen, bij veel games blijven ze gewoon op je wachten. In Far Cry zie je dat je tegenstanders hun gewonde makkers helpen, dat heb ik verder nog nooit gezien. Natuurlijk maakt het helpen van gewonden het voor jou gemakkelijk om zo'n vijand neer te schieten, maar het is wel een stuk realistischer.

Ik sluit me volledig aan bij de conclusies van t.net over de AI van Far Cry 2:
reviews: Preview Far Cry 2 - In andere handen
Als je stil achter een boompje of muurtje zat om bijvoorbeeld je wapen te fixen bleek dat de vijand gebruik gemaakt had van die tijd om dichterbij te sluipen, bij veel games blijven ze gewoon op je wachten.
Ik weet niet welke games jij speelt, maar dat is bij een hoop spellen zo, hoor :?
hier ben ik het totaal niet mee eens, ik vind juist dat dit een zwaar ondergewaardeerd spel dat echt verdrukt is door de andere grote shooters waardoor veel minder mensen dit spel kennen/ weten wat het inhoud. De multiplayer vond ik een van de betere voor de console van 2008 omdat het als een van de weinige spellen op console je user created maps laat spelen en dan niet zon halve map editor als halo.
"De hoeveelheid schade die wapens aanbrengen, wordt in hardcore opgevoerd."

Ik neem aan dat ze hiermee de schade die aan de speler wordt toegebracht bedoelen? Anders wordt het er niet moeilijker op lijkt me?
Niet om lullig te zijn, maar waarom stel je die vraag? Natuurlijk is dat zo.

Verder wel leuk, alleen wacht ikzelf nog op mijn nieuwe computer die FC2 kan spelen ;)
Het was me niet geheel duidelijk. Misschien had het beter wat anders geformuleerd kunnen worden.

Mooi gebaar van Ubisoft trouwens. Een studio die actief luistert naar de community verdient in mijn ogen altijd pluspunten.
Anders wordt het er niet moeilijker op lijkt me?
Toch wel. Als zowel jij als de vijand met een kogel of twee dood gaat wordt het behoorlijk wat moeilijker en realistischer.
Volgens mij gaat het over de Multiplayer, en is het een 'Hardcore' mode vergelijkbaar met die van Call of Duty 4.
Ik dacht bij een "hardcore" mode eerder aan wat blizzard in diablo op battle.net had gemaakt. Character dood? Begin maar opnieuw.
offtopic:
Ik heb sowieso erg zin in diablo 3. Hoop dat daar weer een hardcore mode bij zit. Die heb ik in D2 nooit aangedurft, maar lijkt me juist nu achteraf wel leuk om te proberen :)
De hoeveelheid schade die wapens aanbrengen, wordt in hardcore opgevoerd.
Zoiets lukte in de demoversie van Far Cry 1 ook door wat met de config-files te spelen O-)
Pistool met de vuurkracht van sniperrifle, voor het ultieme "Clint Eastwood/Go ahead, make my day"-gevoel }>
Het valt toch wel op. Al ziet het spel er zo mooi uit, uiteindelijk gaat het toch alleen om de gameplay. :P
Mooie graphics geven de eerste paar speeluur nog een wow-effect, maar als je er aan gewend bent blijft alleen de gameplay nog over. Als de gameplay zuigt speel je het spel niet uit, is mijn ervaring. Far Cry 1 heb ik nooit tot het eind vol kunnen houden :/
Ik vind het zo jammer dat de game mij na het spelen tegenvalt. Het ziet er echt Fan-Tas-Tisch uit, heel mooie omgeving. Is er niet een mod dat je gewoon een safari tocht kan maken :) Beetje beestjes kijken/schieten, dat lijkt me nog best aardig. Misschien een keer een trainer proberen.
Vorige week weer eens *geprobeerd* een match te spelen. Maar een paar spelers online, en om het even welke gamemode ben je tijden bezig. Wapens hadden gewoon iets meer power moeten hebben; hopelijk fixt HC wat. De gamebrowser is gewoon niet praktisch, jammer dat UBI dat in eigen beheer wil houden. Is dus ook niet met Xfire te gebruiken voor favo-servers. Dat je na elke kewle match weer in de gamebrowser komt is ook jammer, een leuke server met faire spelers kun je niet op blijven. Na Crysis is dit wederom een tegenvaller.
Volgens mij wordt dit een 'realistic'-mode. Waarin zowel jij als de vijand na pakweg 2 schoten in de buik met een assault rifle dood zijn.
Het spel zuigt zwaar wat betreft multiplayer en dan heb ik het nog niets eens over het teleurstellende grafische gedeelte daarvan
Deel 1 zal door mij nog vaker gespeeld gaan worden dan deel2, dat ding mag lekker blijven stof happen.
Ga 'm niet eens doorverkopen, zou het sneu vinden voor degene die 'm van me over zou nemen!!
het van hot naar her rijden in het spel vond ik ook minder, maar met goede tactiek ben je wel degelijk in staat om zonder ontdekt te worden een kamp uit te roeien. tegenstanders met haviksogen heb ik dan ook niet ervaren. Juist DAT vond ik dus een super punt in het spel: met goede sniper tactiek kun je je helemaal uitleven. Betekend dus ook met stille wapens je ding doen, want als het knalt weten ze je te vinden.
Het herbemannen van controleposten vind ik persoonlijk ook niet heel bijzonder. wellicht dat de tijd tussen uitroeien en hertbemannen wat erg kort is, maar in "het echie" blijft een post ook niet onbemand. OK...als je snel ff een missie wilt doen dan is "snel" er even niet bij want je hebt weer die controle posten....neem je de bus.

Ik heb dik genoten van de single player en was blij dat er eens een shooter is waar je relaxed 40 uur zoet kan zijn met rondreizen en dan zeker genieten van de omgevingen die zonder reload doorgaan. erg fraai.

hoe meer realisme met rondreizen en zo hoe groter de klaagzang...in tegenstelling tot mijn ervaring...ik vind dat juis heerlijk. Zoek je een adrenaline rush...jah, dan is het waar dat je hier met een klein plassertje rondloopt van tijd tot tijd, maar de boog kan niet altijd gespannen staan heh ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True