Far Cry 2 moet het stellen zonder demo

Uitgever Ubisoft zal geen demo vrijgeven van het schietspel Far Cry 2. De open spelwereld zou het onmogelijk maken om een deel daarvan als demo beschikbaar te stellen.

Farcry2 fpaCreative director Clint Hocking liet aan website Eurogamer weten dat het interne ontwikkelteam van uitgever Ubisoft geen demo voor Far Cry 2 gepland heeft staan. Volgens Hocking is het onmogelijk een goed beeld van de open spelwereld te geven in een demo. Als de makers een deel uit de shooter zouden willen lichten dat een volledig beeld van het spel geeft, zou dat al snel goed zijn voor tien uur speeltijd en dat lijkt Hocking teveel.

Verder liet Hocking weten dat Far Cry 2 af is en dat het hele team, bestaande uit honderd leden, het spel aan het testen is. Volgens de creatieve man moeten alle bugs met een dergelijk groot testteam snel gevonden zijn. Far Cry 2 zou in het najaar van 2008 in de winkel moeten liggen en verschijnt tegelijk op pc, Xbox 360 en Playstation 3. Ubisoft maakt bij de ontwikkeling gebruik van de eigen Dunia-engine.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

13-07-2008 • 17:25

83

Reacties (83)

83
82
15
7
0
0
Wijzig sortering
Anoniem: 264799 16 juli 2008 14:19
------------------
Quote:
Door Arfman, maandag 14 juli 2008 10:23

Geen demo betekent meestal dat het spel bagger is. Ik (en vele anderen, vermoed ik) ga het spel wel op een andere manier "proberen".
--------------------

Helemaal mee eens!

@hassie; refereren naar Far Cry 1 doen ze om marketing niet omdat het een vervolg is.... dus aan jouw hebben ze een goede klant :)

Ik ben echter kritischer en wil ook zeker kijken of het spel draait op mijn pc.
Mensen die zeggen dat je hem dan 'gewoon' lager moet zetten moeten dat zelf vooral doen, ik houdt gewoon van mooi beeld en aangezien de ene game betere kwaliteit levert met minder processing power is het meer dan normaal om een demo te willen proberen.
b.v. Tegen de tijd dat crysis goed te draaien valt op 1900*1200 zijn er echt wel mooiere games uit en die zijn dan echt niet zo zwaar als dat crysis is.

Trailer ziet er erg mooi uit, ik denk ook dat het mega-zwaar zal zijn, dus instellingen lager zetten kan wel eens heel negatief uitpakken voor je beeldkwaliteit en dus spelervaring.

Demo kunnen ze zo maken, laat je niet inpakken. 1 megagroot level? Wat een onzin.

Ze willen dus zeggen dat er nergens deuren of liften of andere dingen zijn waarmee je een gebied makkelijk kan opsplitsen? Als ik het spel bijna uitgespeeld heb kan ik dus helemaal terug naar het begin??!! kom op zeg...

Dus ook voor mij en HEEL VEEL anderen die nadenken voordat ze een spel kopen is een demo heel prettig.

Demo duurt te lang? Nog meer marketing praat imho;

Kent iemand trackmania? (tuurlijk)

Gratis game en heeft ook betaalde versie, je kan 1000 uren gamen op de gratis versie als je wilt, andere mappen erin plaatsen online gamen et cetera, maar TOCH kopen veel mensen de originele voor de rest van de opties dus het kan echt wel. (ik ook dus)
O-)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 264799 op 22 juli 2024 22:58]

WHO cares! Guys, dit is Far Cry 2 for crying out loud! Als gamer koop je dat toch gewoon, demo of geen demo. Idem Diablo 3 en meer van dat soort vervolg games op klassiekers. Dit wil je gewoon aan je collectie toevoegen. Er zullen tegen die tijd voldoende reviews en game-play filmpjes te vinden zijn voor de twijfelaars onder ons.
... Het verschil met dit en andere sequels is dat het imo helemaal geen sequel is: het heeft NEITS te maken met Far Cry!
Andere studio, andere engine, ander soort verhaal, andere karakters, andere setting, andere gameplay (malaria-concept), ANDERS!

Far Cry 2 is dus volgens mij de meest misleidende naam ooit. Voor de duidelijkheid: Ik zeg niets negatiefs over het spel, ik bedoel gewoon dat er, op de uitgever en speltype (ook een FPS...) na geen enkel verband is met Far Cry.

Stel je bv voor dat 2K Games Bioshock 2 uitbreng, maar dan zonder enige verwijzing naar Rapture, geen krachten, totaal andere visuals, zonder vaste uitgewerkte verhaallijn, met een ander hoofdpersonage, in een outdoor sunshine-omgeving: Waarom heet het dan Bioshock 2? Het heeft geen banden met Bioshock... Dat is zowat het gevoel dat ik heb bij dit spel.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 22:58]

Ik denk dat het vooral marketing is.
Het heeft ergens (hele losse) wortels in Far Cry.
Het wordt door de ontwikkelaars sequel genoemd (waar ik overigens ook niet bij kan :? ) en Ubisoft heeft met Far Cry 1 en 2 allebei te maken. Volgens Michiel Verheijdt, Senior Product Manager van Ubisoft Nederland zou slechts 2 of 3 procent van de originele CryENGINE code worden hergebruikt.
Het zou Philips amBX ondersteunen, en er zou ook een Far Cry 1 patch komen die ook zo'n ondersteuning brengt.
Maar voor de rest...
Waarschijnlijk speelt het in dezelfde wereld af, maar meer wortels kan ik ook niet bedenken.
De rest zal wel gewoon marketing zijn.
Het hergebruiken van een naam.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 22 juli 2024 22:58]

Natuurlijk, er zijn veel mensen die zo'n spel in de eerste plaats kopen als 'collector's item'. Ik reken mezelf tot die groep: ik heb tal van games gekocht die mij vooraf niet interesseerden en nadien evenmin, maar die ik nu eenmaal in m'n bezit moet hebben om mezelf als voormalig professioneel gamer nog enigszins serieus te kunnen nemen, maar die groep is slechts een marginaal deel van de groep gamers die Ubisoft met 'Far Cry 2' wil bereiken. Anderzijds zal het gebrek aan een demo inderdaad weinig verschil maken: de meeste baseren hun aankoop toch op naamsbekendheid, screenshots en recensies.

Zoals in de gameïndustrie gebruikelijk is, zit ook deze verklaring omtrent het uitblijven van een demo weer onder een subtiele saus van reclame. Het schijnt voor personen als Hocking helaas erg moeilijk te zijn om een aankondiging te doen zonder even te wijzen op hun immense gamewereld, waarvan geen goed beeld kan ontstaan in minder dan tien uur.
Your lost denk ik dan.

Ik begrijp die noodzaak voor een demo dan ook echt niet. But that's just me... ;)

[Reactie gewijzigd door Illidan op 22 juli 2024 22:58]

Door het spelen van een demo krijg je een indruk van de game. Een goede gameplay en een uitstekende sfeer is voor iedereen anders, maar de personen die te zien krijgen wat ze niet verwachten, en daardoor positief verrast zijn, zijn daardoor over de streep getrokken. Ook is het natuurlijk goed om te testen of het soepel op je systeem draait, voor veel mensen is een normale framerate op de standaard instellingen prima.
Mmm, mijn twijfels over deze aankondiging en het feit dat de levelcomplexiteit de enige beperking is van het achterwegen laten van een demo. Iedereen weet dat Farcry een fantastisch spel was (ondanks dat er veel negatieve berichten waren omtrent de mutants). Mede hierdoor gaan de ontwikkelaars er waarschijnlijk vanuit dat Farcry 2 goed verkocht gaat worden ondanks een demo. Tevens levert het ook een mooie kostenbesparing op.

Persoonlijk vind ik het erg jammer, juist een demo laat zien wat er te verwachten valt en of er nog extra euro gestoken dient te worden in een systeemupgrade.

[Reactie gewijzigd door vacuumcleaner op 22 juli 2024 22:58]

Moet eerlijk zeggen dat ik zeer weinig vertrouwen heb in Far Cry 2. Crysis zag er leuk uit maar voor de rest was het best wel een slecht spel met weinig vernieuwende gameplay.

Ben op zich zelf best voor het kopen van games als ze echt goed zijn maar ja als je crysis gedownload hebt en je speelt het spel uit in 1 dag heb je ook zo iets van ja.. leuk ben ik even blij dat ik daar geen 50 euro aan heb besteed.
Far Cry 2 en Crysis hebben helemaal niets met elkaar te maken...
ja opzich wel een logische keuzen. Grand theft auto heeft ook geen demo gehad.
Het mag dan wel een logische keuze zijn, maar de vraag blijft of het handig is.
Demo's zijn er onder andere voor bedoeld dat je zelf even het spel kunt spelen en een goed beeld van het spel (en de gameplay) krijgt waarna je vervolgens de keuze kunt maken of je het wilt kopen of niet.
En dat is nu juist niet mogelijk, je zal het nu (helaas) met reviews en gameplay filmpjes moeten doen.

De echte diehard fan zal het niet uitmaken, zie zal het spel - demo of geen demo - uiteindelijk gewoon gaan kopen.
Ik download een demo als ik het spel wil bekijken. En als er geen demo beschikbaar is download ik gewoon illegaal de volledige versie. Gevolg is overigens in 75% van de gevallen dat ik de illegale versie blijf gebruiken.

De paar spellen die ik daadwerkelijk gekocht heb heb ik sowieso van tevoren getest, al dan niet met behulp van een beschikbare demoversie.
3 of meer full versie reviews lezen en je hebt 'n goed idee of 'n game wat voor je is. Zelf meer dan 'n Demo. wat eigenlijk niet meer dan 'n voorproefje is. Vaak het begin van 'n verhaal.
Downloaden om zogenaamd te testen is nog steed illigaal spelen. Demo's zijn nogal beperkt tot alleen 'n klein begin gedeelte. De meeste spelen een game half uit tot dat 'n andere highprofile game gedownload is. Maar betalen ho maar. Oh alleen de toppers. 3 per jaar. Maar de speel tijd zit hem meer in die 100 andere games die toch leuk waren maar zogenaamd niet perfect en dus het geld maar niet waard. Maar toch spelen.

Zie het zo. Voor 'n Auto te kopen maak je een proef rit. Maar niet een van 2 jaar.
Doet me denken aan joy riden. Misschien kan dat volk dat ook als smoesje gebruiken.
Aan de ene kant heb je (naar mijn mening) gelijk, maar aan de andere kant ook weer niet.

Ik vind ook dat mensen gewoon moeten betalen voor de goede games die zij spelen(Al dan niet nadat ze ze illegaal hebben gedownload).
Het is echter wel zo dat ik het onzin vind om te moeten betalen voor een game die maar 15-30 minuten op je HDD staat(net zo lang als een gemiddelde demo) omdat je het uit wou proberen en het niks was.(Dit uitproberen kan bijvoorbeeld voor komen als er geen demo beschikbaar is of als de demo veel te kort/klein is om een goed beeld van de game te geven.)

Ook is het zo dat juist het illegaal downloaden van een game de verkoop ervan(of van de opvolger ervan) kan bevorderen. Dit doordat je de kans krijgt een game te spelen waar je normaal gesproken geen cent aan uit zou geven omdat het je niet leuk lijkt op het eerste gezicht.

Het grootste probleem is dan ook niet de downloader die een paar games download waar hij toch nooit geld aan uit zou geven, maar de downloaders die de games die ze zeker willen hebben gaan downloaden omdat het goedkoper is. Die laatste groep is dan ook de groep die het PC gamen aan het kapot maken is, niet de eerste groep. Ik durf zelfs wel te stellen dat als die eerste groep op zou houden te bestaan, er veel minder geld aan games uit zou worden gegeven doordat niemand meer games buiten hun vaste patroon ontdekt.

Ik vind het dan ook jammer dat veelal deze twee (duidelijk verschillende) groepen op een hoop worden gegooid. Ja, het is volgens de wet in beide gevallen even illegaal wat zij doen, maar dit betekent niet dat beide ook economisch en moreel gezien gelijk zijn. Tevens is de enige rede dat de wet beiden als gelijk behandelt het feit dat het oncontroleerbaar is of iemand werkelijk geen geld uit gegeven zou hebben aan een game. Als dit wel controleerbaar was geweest, dan was er zeker een onderscheid tussen de twee groepen gemaakt. Dit omdat de een wel economische schade toebrengt en de ander precies het omgekeerde.

Ik wil hiermee alleen maar even aangeven dat er ook moreel en economisch onderscheid gemaakt kan worden en dat dit niet altijd in een lijn hoeft te lopen met de wet.
Als je het mij vraagt zijn het nog altijd de branches (film/games/muziek etc) die het voor zichzelf verpesten. Een slimme producent verkoopt gewoon zn game in de winkel voor de volle 50-60e, en verkoopt op het internet serials, puur en alleen serials, voor 30e oid, waarbij je vervolgens zelf ergens het spel moet gaan download via p2p oid, op eigen risico zegmaar. Genoeg gamers die graag online willen spelen maar niet de volle pond willen betalen of uit hun luie stoel willen komen zouden hierop ingaan.

Ook ik download wel eens, maar ook al vind je het spel helemaal geweldig, als het al ongeveer suf gespeeld hebt ga je niet snel nog naar de winkel om het te kopen voor je geweten. Op deze manier wordt dit én een stuk makkelijker & goedkoper voor de consument, én haken de verkopers in op de voordelen van p2p (geen distributie kosten) én heeft niemand meer een excuus om niet zn geld te geven als de game het waard is.

[Reactie gewijzigd door Reflian op 22 juli 2024 22:58]

Het is een leuk idee, maar de vraag komt bij mij dan op of daarmee niet impliciet toestemming wordt gegeven om te downloaden. Als er na een paar weken/maanden wat mensen zijn die serials kopen dan kan het nog ter vervanging zijn van een verloren boekje, maar als 5 dagen na de release op de dag dat de eerste files op de nieuwsgroepen komen er opeens duizenden serials worden verkocht kan de uitgever moeilijk ontkennen dat het niet wist waarvoor dit gebruikt zou worden.

Het lijkt mij dus slimmer om het gewoon toe te staan of zelfs op eigen initiatief files online te zetten een paar dagen na de release. Op deze manier kom je niet in lastige rechtszaken terecht en verkoop je(naar mijn idee) de meeste games voor het meeste geld.

De vraag is alleen of er niet teveel mensen van "normale" aankopen afwijken en naar de serial verkopen gaan, want dat zou geld kunnen kosten. Toch denk ik dat dat in het niet valt bij het extra gegenereerde geld van de extra serial verkopen.


Het grootste nadeel van het bovenstaande is echter dat dit niet toegepast kan worden op games die geen online functie hebben of games waarbij de online functie ondergeschikt is aan de offline functie, aangezien deze nog steeds op de "ouderwetse" manier gekraakt kunnen worden.

Ik zou graag zien dat dit ingevoerd wordt. Niet zozeer omdat ik het zelf nodig heb, want ik heb liever een fysiek doosje, boekje en cd/dvd/bd, maar meer omdat dit verkopen zou kunnen stimuleren en dus de game-industrie ten goede komt.
En een auto koop je natuurlijk ook na alleen een paar goede reviews te hebben gelezen, zonder hem te zien of een proefrit te maken. Zonder demo is de enige manier om een "proefrit" te maken het spelen van een illegale versie.
Natuurlijk kan je een spel van €60 inderdaad vergelijken met een aankoop van een wagen die enkele tienduizenden euro's waard is. -_-
De vergelijking blijft en €60 is nog steeds flink wat geld voor een schijfje.
De vergelijking is totale onzin en alleen maar een manier om je eigen handelen goed te praten. Er zijn legio producten die je niet test voor je ze koopt. En vertel nou niet dat je nog nooit iets gekocht hebt wat achteraf zijn geld niet waard was. De keuze is niet: ohh geen demo nou ja dan maar een illegale versie... de keuze is kopen of niet kopen en een beperkt risico lopen.
Er zit wel degelijk een verschil tussen een spel en een stukje vlees van de slager. Net zoals bij een auto is er over het ontwerp van het spel lang nagedacht en is er een hoop creativiteit op los gelaten waardoor er een uniek product ontstaan is. maw het een spel is de andere niet. Als de Nederlandse slager een beetje vakwerk afleveren dan zijn biefstukken veel vergelijkbaarder dan twee verschillende speltitels. In mijn ogen valt er dus echt wel wat te zeggen voor het testen van een spel.
Komt nog bij dat binnen de doelgroep €60,- een significant groter deel van het totaal te besteden budget in neemt dan van de in Oud-Zuid wonende Yup die naar de speciaal slager gaat.
Je betaalt dan ook niet voor het schijfje, maar voor het speelplezier. Ik ken een hoop mensen die per week langer met een spel bezig zijn dan achter het stuur zitten.
Wat is dat nou weer voor kul-vergelijking. Het gaat er om dat je eerste een product wilt proberen voor dat je hem koopt. Of die nou 10 of 10 000 euro kost.
Dus jij vraagt bij de slager ook of je de biefstuk eerst mag proberen voor je hem koopt |:(
Ik ben ik met je eens hoor, maar...
Vergelijking met het kopen van een auto gaat een beetje mank...

Bij een dealer kan je namelijk een proefrit vragen of afdwingen voordat je je geld uitgeeft. Als de dealer je niet deze mogelijkheid biedt, koop je die auto gewoon niet.
Dat is niet wat de dealer, en in dit geval Ubisoft, zal willen.

Het verschil is dat de stap om een auto te jatten om em even uit te proberen "iets" rigoreuzer is dan het illegaal downen en spelen van een game, omdat de pakkans ook enigszins groter is.
Een review is en blijft de mening van een ander en de ervaring van de reviewer hoeft om vele redenen niet perse aan te sluiten bij je eigen beleving van een game.
Ik wil illegaal downloaden niet goed praten, maar als iedereen, die een spel niet mag uitproberen alvorens het te kopen, zou besluiten om het compleet links te laten liggen dan heeft Ubisoft toch wel een probleem.

[Reactie gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 22 juli 2024 22:58]

Verder als een auto bij aankoop echt niet leuk rijd dan meld je dat bij de verkoper en kan er meestal wel iets geregeld worden. Bij aankoop van een game moet je binnen 24 oid het spel ruilen anders krijg je problemen bij de kassa.
Aangezien de meeste game sites/bladen ver van objectief zijn is dat ook niet zo'n goed idee
Anoniem: 44174 @SG14 juli 2008 08:22
Reviews zeggen niet zoveel. Zo heb ik ooit het spel Z gekocht waaover heel positief werdt geschreven, na aankoop bleek het echter een zeer grote teleurstelling op alle fronten.
Sindsdien wil in reviews en demo's zien, anders hoeft het spel voor mij niet.
lol ik herinner me wel wat oudere GTA demo's, daarbij was het dan een soort frenzy-idee: je had een gelimiteerde tijd waarna je explodeerde :+
gelimiteerde tijd lijkt me wel een idee, maar dan moet je nog steeds het hele spel downloaden. Dat schiet natuurlijk niet op.

enfin, wel fijn dat ze met een groot devteam bezig zijn met buggz d'r uit halen. Eventueel een alpha versie uitschrijven die net zo werkt als steam ofzo (alleen dan zonder de automagisch naar harde schijf copieren als een deel gedownload is, om piraterij tegen te gaan). Uiteraard wel de irritante activatie methoden achterwege laten.

enfin, bugz zullen altijd wel blijven, ik ben behoudens pong nog maar weinig games tegen gekomen die compleet bugvrij zijn (dus geen user-induced errors). Zou gewoon voor de grap wel eens leuk zijn om gewoon bij versie 1.0 build 1.00.000 te blijven steken :D
Wat maakt dat tegenwoordig nog uit? Veel demo's zijn al 3 GB.
En met de tegenwoordige internetverbindingen heb je 10 GB zo binnen.
crackje eroverheen en je explodeert niet meer ;)
Reflian wordt als negatief beoordeeld maar hij heeft wel gelijk. De makers kunnen het natuurlijk niet riskeren om een demo vrij te geven die vervolgens gekraakt kan worden waarna het hele spel speelbaar is. Afgezien dat het spel toch wel gepirate gaat worden zou dat een grote afgang zijn.

De andere reden van filesize is niet echt de reden. De demo van Supreme Commander was ook al 2.5GB geloof ik. Bovendien heeft tegenwoordig bijna iedereen wel een flinke verbinding zoals al gezegd.

Dat Carmageddon gekraakt kon worden was niet zo erg, toen hadden we nog geen/nauwelijks internet. Ik heb namelijk tot op de dag van vandaag niet geweten dat je die demo kon kraken. Als vandaag iemand erachter komt hoe een demo van een nieuw spel gekraakt kan worden weet morgen de hele (gaming) wereld het.
Carmageddon had ook een demo met een timer. Daar kon je demo.txt verwijderen en kon je het ene demo level ongelimiteerd spelen :)
Die tijdslimiet was er ook uit te halen door n bepaald bestandje aan te passen ;)
Fullgame zonder te betalen, lang leven de PC
Anoniem: 61338 @stftweaker13 juli 2008 20:38
Ik vind het juist geen logische keuze. Misschien geeft het slecht aan wat je allemaal aantreft in FC2 maar je kan wel goed kijken of je systeem het allemaal een beetje aan kan en het soepel loopt. Stop gewoon het eerste level erin ofzo dan ben je klaar. niet al te veel werk maar iedereen kan toch net even kijken.
Daar is het etiketje met 'recommended system requirements' op de verpakking voor...

(minimum requirements moet je geheel negeren zoals we allemaal weten :Y))
Dat is het probleem dus, omdat je niet echte levels hebt maar 1 groot speelveld is het niet een kwestie van het eerste level in de demo zetten en klaar is kees... Dat kan dus NIET wat gewoon als rede wordt genoemt voor het niet uitbrengen van de demo (staat nota bene in de tekst)
Goed punt van Ubi - niet altijd, maar vaak genoeg, worden speelbare demo's misbruikt om een crack van de executable te brouwen voor de uiteindelijke full-game.

Nu game bouwers meer en meer voor een kopieer beveiliging kiezen die minimale impact heeft voor de consument ( zoals securom/safedisk), blijkt dat een ideaal platform te zijn voor crack groepen - dmv emulatie is een beveiligde executable binnen mum van tijd gekraakt
Ik denk dat ze het daar niet voor doen. Alle kopiëerbeveiligingen zijn tot nu toe gekraakt, met of zonder demo.
Trouwens, "minimale impact voor de consument"? Cd erin en/of een maximaal aantal keer activeren, is dat minimaal? Neem dan de steam beveiliging, die is minimaal (username+password en je kunt overal je games instaleren en spelen).
Nadeel aan steam is natuurlijk wel dat je maar 1 speler tegelijk kan hebben, al is dat uit verkooptechnisch oogpunt natuurlijk begrijpelijk, en imho niet onredelijk.
Anoniem: 59888 @6Pac13 juli 2008 19:18
Goed punt van Ubi - niet altijd, maar vaak genoeg, worden speelbare demo's misbruikt om een crack van de executable te brouwen voor de uiteindelijke full-game.
Daar wordt in het hele artikel niets over gezegd. :X
Dat is ook totaal geen argument trouwens, het is al jaren zo dat de meeste demo's ook een kopiëerbeveiliging hebben zodat de uiteindelijke game niet op die manier gekraakt kan worden.
Wel logisch ergens, maar ook wel jammer.. Zal toch wel koren op de molen zijn van mensen die iso's downloaden, en dit excuus vaker handhaven om piracy voor zichzelf goed te praten. .. Try before you buy principe gaat op deze manier wel het raam uit. Droevig genoeg hebben ze misschien hiermee ergens wel een punt.
Erg naief:
en dit excuus vaker handhaven om piracy voor zichzelf goed te praten
Lees eens wat meer voordat je dit soort onzin uitkraamt. Privacy is de grondslag voor een gezonde democratie.
Tuurlijk moeten misdadigers en/of verdachten kunnen worden afgeluisterd maar laten we het dan wel bij serieuze misdaad houden waarbij een fatsoenlijke toetsing vooraf gaat of een tap wel of niet legitiem is maar niet om een of andere industrie in stand te houden die wel hard klagen maar tot voor kort niks deden om te doen wat elke gezonde bedrijfstak moet doen: de wensen van de consument volgen (of beter voor zijn).
Dat videotheken ten dode zijn opgeschreven, dat is dan maar zo, het is al veel vaker in het verleden gebeurd dat door ontwikkelingen bepaald soort bedrijven niet meer nodig zijn (denk aan de opkomst van bijv. supermarkten)

Ontopic. Ik denk dat de gok wel genomen kan worden om geen demo uit te brengen, gevestigde naam enz enz. . Mits ze wel een goede tool hebben om vooraf te kunnen meten of je bak het spel wel redelijk kan trekken.
Erg naief:

[...]

Lees eens wat meer voordat je dit soort onzin uitkraamt. Privacy is de grondslag voor een gezonde democratie.
uhm... privacy != piracy
ben je dyslectisch ofzo?
Anoniem: 44174 @elmuerte14 juli 2008 08:26
Snap jouw reactie niet hij geeft aan dat de industrie denkt dat privacy != piracy en dan vraag jij of dit zo is en vervolgens vindt je hem dyslectisch ????

Hier snap ik niets van.

of je moet met != iets anders bedoelen dan "is gelijk aan" want dat betekent het in de machines waarin ik programmeer.
Nee, dat geeft Floor niet aan.
Floor heeft volgens mij zelf verkeerd gelezen. Hij reageerd op een post over "Piracy" met een relaas over "Privacy". Wat volgens mij niets met het onderwerp te maken heeft.

Neemt niet weg dat je niet iemand gelijk hoeft te gaan afzeiken met "ben je dyslectisch ofzo?" Vergissen is menselijk.
Een mini-map met daarin een tech demo zou misschien wel verstandig zijn. Met de hele crysis- frar-cry mixup zijn mensen snel bang dat hun pc het niet kan draaien. Een demo die een aantal leuke beelden op je scherm tovert is al genoeg om veel over de streep te trekken.

Deze engine schijnt namelijk voor wat langzamere pc's te zijn geschreven, en dat moeten ze wel zien te verkopen.
dat is inderdaad hét punt. Ik wil weten of mijn C2D 6400 goed genoeg is om samen met mijn 7900 GS dat spel te draaien. Normaal koop ik de games bijna niet, maar nu met de gelijktijdige release van console én pc, is het misschien tijd om te laten zien dat pc gaming niet dood en winstloos is!
Als het goed was moest Far Cry ook te spelen zijn op minder snelle computers (dan heb je natuurlijk niet het mooiste beeld maja... je kan niet alles hebben (of wel (A)))
Het moet technisch toch ook mogelijk zijn om een time-limited demo te maken met een vast spawnpunt, zodat je in ieder geval een goed beeld hebt van de graphics en gameplay, maar je toch maar een klein gebied kan doorkruisen voordat je er weer uitgeknikkerd wordt...

Lullig, maar dit is dan wel weer een excuus voor velen om het spel eerst maar eens even te downloaden, om te zien wat voor vlees er precies in de kuip gevonden wordt, zonder gelijk blind 50 of 60 piek uit te geven aan het spel.
Ja, en binnen dag (of zelfs ervoor ;) ) heeft iemand al die timer om zeep gehlopen waardoor je onbeperkt kan spelen. En dan nog is een "demo" even groot als het spel zelf..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.