Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties
Submitter: torp

Apple heeft dit jaar al meer dan tien miljoen iPhones verkocht. Dat stelt de beurssite Seeking Alpha, onder meer op basis van uitgegeven Imei-nummers. Apple had verwacht pas eind dit jaar de tien miljoenste iPhone te verkopen.

Daarmee overtreft de verkoop ruimschoots de verwachtingen van analisten, meldt Seeking Alpha. Jobs zei op de Macworld Expo in januari dat Apple in 2008 tien miljoen iPhones wilde verkopen. Veel analisten dachten dat Apple voor heel 2008 zou blijven steken op zeven tot negen miljoen, meldt de beurssite, die de research voor het artikel samen met Apple Insider deed.

Dat de verkoop nu al de tien miljoen is gepasseerd, leidt Seeking Alpha onder meer af uit Imei-nummers van iPhone 3G's die op een forumtopic van Mac Observer zijn gepost. Er zijn inmiddels acht verschillende Type Allocation Codes gebruikt. Omdat elke Tac-code voor een miljoen iPhones gebruikt kan worden, moet dat volgens de beurssite betekenen dat er nu al meer dan zeven miljoen iPhone 3G's zijn geproduceerd. Als dit aantal wordt opgeteld bij het aantal verkochte eerste-generatie-iPhones, wordt het aantal van tien miljoen in 2008 al overschreden.

Cijfers over het internetgebruik van de mobiele versie van Mac Os lijken die conclusie te ondersteunen. Dat gebruik is sinds de introductie van de iPhone 3G meer dan verdubbeld. Omdat er zes miljoen eerste-generatie-iPhones waren verkocht voordat de iPhones 3G verscheen, stelt de beurssite dat minimaal dat aantal iPhones 3G moet zijn verkocht. In totaal zouden dat dus twaalf miljoen iPhones moeten zijn.

Apple laat vooralsnog weinig over de verkoopcijfers van de iPhone los. Provider T-Mobile maakt wel geregeld bekend hoeveel iPhones er in Nederland over de toonbank zijn gegaan. Dat waren er bij de laatste telling, drie weken geleden, meer dan zestigduizend. Het is niet duidelijk hoeveel iPhones er via grijze import in Nederland zijn beland.

iPhone
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Doet apple toch heel behoorlijk, hype of niet (een hype crieer je natuurlijk zelf als producent, is er nog maar weinigen gelukt om zo'n grote hype te crieeren) :) Het goede eraan vind ik dat er nog steeds hard gewerkt word om het OS nog verder te verbeteren. Sommige toestellen blijven met bugs zitten, apple komt bijna maandelijks met nieuwe firmware releases.

Wat mij betreft is er echter nog een lange lijst waar aan gewerkt moet worden:

- Flash
- Java
- turn-by-turn navigatie (zoals tomtom)
- copy-paste functie
- volledige bluetooth gebruik
- sms/email landscape mode
- eigen apple videofunctie

Nog een half jaar door ontwikkelen dus en dan is de iPhone wat mij betreft de bestesmartphone te noemen.

[Reactie gewijzigd door SlickAxe op 7 oktober 2008 14:22]

Een Java plugin zul je bedoelen. Het zou een doodsteek voor de iPhone en de App Store zijn als die bijzonder treurige Java applicaties waar andere platformen het 'mee moeten doen' op de iPhone komen. De App Store zit boordevol prachtige apps, er is helemaal geen Java nodig op de iPhone.

Behalve misschien een plugin voor Safari, voor die paar websites die nog niet over Java (niet te verwarren met Javascript) heen gegroeid zijn.

Verder heb je gelijk in wat je zegt. Ik heb zelf nog een veel langere wishlist met features die de iPhone 'af' zouden maken.Gek genoeg vind Apple altijd weer features waarvan je denkt "leuk! gaaf! handig!" zoals straks ook met Snow Leopard. Terwijl ik eigenlijk Leopard al wel het eindpunt voor OS X vond. Maar écht af zullen dat soort dingen ook nooit zijn.

[Reactie gewijzigd door t-h op 7 oktober 2008 15:11]

Kijk bijvoorbeeld naar een site als RuneScape, dat kun je dus bijvoorbeeld al niet op je IPhone spelen zolang er geen Java-plugin is, terwijl dat juist zo leuk zou zijn om in de trein of in een wachtruimte te doen. Verder heb ik niet veel verstand van de IPhone, ik hoef alleen maar te bellen met mijn telefoon ... maar voor de gadget-lovers zou het leuk zijn als de Java-browser-plugin ook op de IPhone kon, er zijn wel meer goede sites die er gebruik van maken.
Euhm, heeft iemand een idee of 10 miljoen veel is? Ik kan me zo voorstellen dat de Nokia N95 veel meer verkocht heeft, temeer omdat het in meer landen en providers te verkrijgen is/was.
Ik kraak de nieuwsgeving over de iPhone niet af (ik ben zelf een Apple fanboy), maar moeten we niet een relativering met andere merken maken?
In de VS zijn ze met de iPhone de op een-na beste verkoper van mobiele telefoons, alleen de mobile RAZR staat boven hun.. Dus ja, dat is opzich best veel.

bron: http://www.appleinsider.c...ng_us_mobile_handset.html

[Reactie gewijzigd door Eswip op 7 oktober 2008 15:02]

Waarom dat? De iPhone wordt hier niet vergeleken met andere phones, maar alleen cijfers over het aantal iPhones in omloop :) Ik ken maar weining telefoon makers die bij hun eerste type toestel al over de 10 miljoen stuks zitten binnen 12-15 maanden. Nokia haalt dat ook wel alleen is Nokia al een oude rot in de mobiele sector. Los daarvan is de N95 al langer in omloop, dus die vergelijking zou ook al niet opgaan.

Heb je trouwens een bevestiging van je claim dat er al ruim 10 miljoen N95's in omloop zijn.
Ik claim niet dát er >10 miljoen N95's zijn verkocht, ik kan het me voorstellen :)

Met mijn reactie bedoel ik dat ik niks heb aan een absoluut getal. Het is leuk dat er 10 miljoen iPhones verkocht zijn, maar is dat nou relatief veel? Of relatief weinig? Aan het absolute getal 10 miljoen denk ik alleen: Wow, dat is veel! Terwijl dat misschien helemaal niet zo is :)
Je zou het misschien kunnen zien als je het vergelijkt met de iPod. Daar zijn er nu vanaf 2001, 160 miljoen van verkocht en je ziet ze bijna overal. 10 miljoen in 1.5 jaar is dan best aardig voor een eerste poging, vergeleken met zo een populair ander product. Als het een beetje aanslaat dan heb je er zo'n 70 miljoen in dezelfde tijd als de iPod nu oud is. Geen idee of dat gebeurt, maar het geeft een soort perspectief. :)
Gefeliciteerd Apple de hype is maar door gegaan terwijl er (naar mijn mening) vele betere alternatieven zijn. Heb niets tegen Apple, ben erg blij voor ze, maar het is een hype en die zal een van deze dagen eindigen denk ik.
Gefeliciteerd Apple de hype is maar door gegaan terwijl er (naar mijn mening) vele betere alternatieven zijn. Heb niets tegen Apple, ben erg blij voor ze, maar het is een hype en die zal een van deze dagen eindigen denk ik.
Steve Ballmer talking :+
offtopic:
Ga je straks ook schreeuwen DEVELOPERS DEVELOPERS!!?


Nee, zonder grappen. Als je mee wilt praten over de markt, zorg dan dat je weet wat er wordt aangeboden én hoe consumenten denken. Apple heeft met de iPod allang bewezen geen hype-producent te zijn. En door de gestage groei in het Mac marktaandeel laten ze zien aan een userbase te bouwen, mede doordat de rest van de markt tekort schiet. Hoewel de hele markt natuurlijk niet in dit (in Safari gelukkig in grootte verstelbare) textarea op t.net valt samen te vatten toch een poging:

Afijn. Kijkende naar de smartphones markt. Wat heeft die markt eigenlijk te bieden?
* BlackBerry biedt uitstekende zakelijke oplossingen. Het wordt écht moeilijk voor Apple om daar door te breken.

* Nokia heeft nu pas net een touchscreen smartphone op de markt. Eentje. Met een bijzonder trage response. (roteren van display bij foto duurt ±2sec, tegenover de iPhone: direct)

* Samsung probeert hypes te creeëren door met megapixels te strooien. Nu 8, straks 10 (da's een paar miljoen pixels verwijderd van mijn Canon EOS450D!!). De (vergeleken met de iPhone) non-responsiveness van het touchscreen en de waardeloze UI maken het GEEN alternatief. (ik heb een paar toestellen geprobeerd)

* HTC doet goede zaken met de Touch series, waarbij ze de waardeloze UI van Windows Mobile een beetje herontwerpen. Wat niets is kan niet veel meer worden, maar het werkt allemaal wel aardig. Veel features, matige gebruiksvriendelijkheid. Geluk voor HTC: de consument geilt op features.

*HTC Android lijkt een stap in de goede richting. Namelijk, een redelijk ontworpen UI, veel features (er mist nog het e.e.a. maar het is net als de iPhone een platform in ontwikkeling) maar ook een App Store.

* Apple biedt één smartphone, met zonder meer de beste touch-input die er bestaat door de interface compleet te ontwerpen voor deze manier van input en het gebruik van multitouch. Houdt alle smartphones maar eens naast elkaar.

De App Store is het key-selling point voor de iPhone. Omdat het ontzettend veel features toevoegt op de meest eenvoudige wijze. Idiot-proof, maar ieder slim mens wat van gemak houdt kiest ook voor de App Store.

De iPhone is door het functionele design het beste in wat hij doet. Als hij dat doet. De missende features (iets waar consumenten op geilen) maken de telefoon somewhat onaantrekkelijk voor sommigen. Het toevoegen van turn-by-turn GPS, copy/paste, Java en Flash plugins voor Safari, MMS en Emoij zullen veel van deze kritiek doen verstommen.

Zijn er alternatieven? Ja vast, als je aan functionaliteit wilt inleveren om voor je gevoel aan specs te winnen. Anders koop je beter een iPhone. Er missen een paar features, maar features voeg je eenvoudig toe uit de App Store of via Apple Software Updates. Die waardeloze UI die sommige 'alternatieven' bieden, of het kwalitatief zeer onderdoende touchscreen wat anderen bieden worden niet zo snel geüpdate.

Anyway. Als jij een telefoon weet die beter is dan de iPhone, dan doen we wel even een prijs/kwaliteit/functionaliteit vergelijking.

[Reactie gewijzigd door t-h op 7 oktober 2008 15:36]

Heb niets tegen Apple, ben erg blij voor ze, maar het is een hype en die zal een van deze dagen eindigen denk ik.
Ik denk dat dat nog al eens tegen zal kunnen vallen. Mensen roepen dat ook al jaren over de iPod, en die is nog steeds de onbetwiste marktleider voor alle mp3-spelers.

De verklaring daarvoor is natuurlijk dat achter de hype ook gewoon een goed product schuil ging. Fanatistische voorkeuren en specs-liefhebbers terzijde, de iPod is uiteindelijk gewoon uitstekend in wat hij moet doen: eenvoudig afspelen van mp3's. De iPhone, ondanks enkele tekortkomingen en wat duidelijke bugs in de recente firmware, is een zeer prettig bruikbare telefoon, met een uitstekende (zo niet de beste) mediaspeler en een uitermate bruikbare internetbrowser. Vrijwel alle functies zijn voor doorsnee gebruikers toegankelijk, en dat allemaal in een vrijwel ongekend vloeiende interface.

Hoewel er steeds meer telefoons verschijnen die de iPhone in deze opzichten benaderen of soms evenaren, is het over het geheel genomen een product wat zich denk ik bij de top kan scharen. Natuurlijk zijn er enige tekortkoming, zoals alle concurrenten ook hun sterke en zwakke punten kennen, maar er is wel degelijk 'substance' achter de 'hype'.

[Reactie gewijzigd door Arthur op 7 oktober 2008 13:42]

Kleine correctie, Apple is de onbetwiste marktleider in de hdd-mp3 spelers. Hier laat Apple zich dan ook altijd over uit dat ze 70 a 80% vd markt bezitten, ze reppen daarintegen nooit een woord over de sdd markt.
Verder is Apple zeker een hype fenomeen. Ze besteden erg veel tijd aan het aankleden van een product net zoals ze hier doen hypen ze de verkoop van 10 miljoen iPhones, ooit zoiets gehoord van HTC of Nokia? Deze verkopen veel meer telefoons echter die doen veel minder aan marketing. Dit illustreerd dan ook eerder hoe Apple functioneerd, ik ben dan ook benieuwd hoe Apple functioneerd indien Lebenov daadwerkelijk gaat produceren, of wanneer Jobs wegvalt. Dit is al eens eerder geprobeert en we weten allemaal waar Apple toen stond. Dell had nooit verwacht dat Apple zo groot zou worden, maar omgekeerd lanceren ze nu wel veel producten die half af zijn, en dit wordt dus niet gepikt door de grote massa die stukke critischer is Apple.
Eeuh, de cijfers over de MP3 markt, is wel van de gehele mp3 markt (alleen dan van Amerika), de cijfers die Apple geeft komen namelijk van NPD.

En waar hyped Apple de verkoop van 10 miljoen iPhones?? Apple heeft nog helemaal niet bekend gemaakt hoeveel telefoons ze hebben verkocht.. dit zijn externe partijen die dit hebben geschat op basis van informatie die voor iedereen toegankelijk is. Dat Apple fans heeft die dat soort dingen uitzoeken, en andere fabrikanten niet, is alleen maar een plus-punt voor Apple. Elke andere fabrikant zou een moord plegen voor zulke loyale gebruikers (of fanboys zoals de meeste ze noemen). Men zegt wel steeds "Tss, Apple-fanboy", maar niemand denkt er over na hoe ontzettend knap het van Apple is dat ze deze fanboys hebben. Dit komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.

En je marketing verhaal is natuurlijk helemaal achterlijk. Apple geeft in Nederland 0 euro uit aan on en offline marketing (daarmee bedoel ik dan adverteren). Van Nokia zie ik nog wel eens iets verschijnen op tv of in een magazine.

En ja, Steve Jobs is heel belangrijk voor Apple, maar om impliciet te stellen dat hetzelfde gebeurd als een tiental jaar geleden, is natuurlijk weer erg overdreven. Wat er toen mis ging, is dat ze een verkeerde opvolger hadden, en dat alle goede mensen van Apple, samen met Steve Jobs weggingen (vele van hun zijn ook met de terugkeer van Steve Jobs terug gegaan naar Apple).

En welke producten jij bedoeld met "half-af" snap ik helemaal niet..
Nee.. Mocht je je vervelen op deze site beschrijft men de hdd-markt waar in 2007 Appe goed was voor 82% van de markt in de US. Nogmaals men spreekt altijd over iPods maar nooit over de sdd markt. Dit is wat ik dan ook eerder probeerde te illusteren hoe goed Apple's marketing werkt, men is ervan overtuigd dat Apple de mp3-speler leverancier is terwijl in de realiteit dit deels opgaat.
Verder is het inderdaad gehyped dat men spreekt over 10 miljoen telefoons, dit is voor iedere telefoonproducent niets bijzonders. Verder is het Jobs die volgens mij als eerste deze target uitzette. Misschien voor een nieuwkomer bijzonder op deze markt echter voor Nokia eerder een teleurstelling.
Apple geeft 0 euro in NL aan marketing? En wie betaald denk je T-mobiles reclame? Denk je soms dat T-mobile hier geen centen voor vangt als hier groot iPhone opstaat? Idem dito overigens voor online reclame maar ook op tv komt van tijd tot tijd Apple voorbij.
En met producten die half-af zijn alleen al bij de iPhone te denken aan: geen copy/paste, geen teathering, geen flash, geen knoppen (mag stom klinken maar imo wel een gemis deels), geen file-support (probeer maar eens een pdf te openen), trage 3G (integenstelling tot andere 3G mobieltjes), Appstore was leuk maar is nu ongeorganiseerd en brakke iTunes. Niet te vergeten brakke pop support (pop accountjes die stuk gaan) scheuren in de behuizingen zowel ipHones maar ook laptops enz. Waar Apple vroeger bekend was om een kwalitatief sterk product lijken ze steeds meer producten te rushen tengunste van de kwaliteit.
Geen knoppen is voor jou een reden om een product "half-af" te noemen? Niet bij je opgekomen dat geen knoppen een VOORDEEL is, aangezien je een groter schermoppervlak hebt en een touchscreen véél meer mogelijkheden heeft en de software niet beperkt is door een vast toetsenbord?

PDF'jes lees ik trouwens zonder problemen op m'n iPhone.

Trage 3G? Nooit last van gehad, Safari laadt ontzettend snel, ik hoef nooit te wachten op YouTube filmpjes en programma's downloaden binnen maximaal 10 seconden.

App Store is de overzichtelijk zelve en verre van ongeorganiseerd. Maar ja, je geeft er verder ook geen argumentatie bij dus dan laat ik dat ook maar achterwege.

Pop support is perfect. Er zijn geen bekende bugs bij het pop gedeelte, dus waar je dit op baseert?

Scheuren in de behuizing is een opgeklopt mediaverhaal. Maar dat weet je zelf ook neem ik aan? Of ben jij zo'n makkelijk beïnvloedbaar persoon?

Nee, ik denk dat Apple de laatste tijd juist zijn naam aan het verbeteren is. Vandaar ook de groei van het bedrijf de afgelopen tijd. Steeds meer switchers, 10 miljoen phones in iets langer dan een jaar, in elke sector van de markt de hoogste tevredenheidscijfers... dat komt niet uit de lucht vallen. Dat noemen wij geen hype, dat noemen wij kwaliteit.
Die verkopen meer telefoons in totaal(!) niet direct per telefoon. En daarbij moet je ook nog onderscheidt maken tussen de echte smart-phones e.d. De media doen ook gewoon mee aan hypen, 10 miljoen voor 1 type telefoon van een bedrijf wat net instapt is gewoon veel en knap, dat is dus nieuws. Zelfde zal je straks ook zien over Android. Echter is het ook de media die elke bug en weet ik veel wat groots toont, terwijl ik dat weer nooit zie bij anderen die net zoveel, zo niet meer problemen kennen. Wat dat betreft lees ik dit soort berichten altijd maar half, het gaat vaak nergens over als je gewoon het gehele plaatje bekijkt. Als je een product in de markt weet te zetten met zoveel hype, dan ben je goed bezig als bedrijf, ieder ander is er jaloers op... het ligt namelijk aan het image. Als je vervolgens dit jaar in, jaar uit weet vol te houden en mensen blijven iPods en iPhones kopen, dan is dat al lang niet meer een gewone hype te noemen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 7 oktober 2008 14:47]

Nokia verkoopt van vrijwel elk type meer exemplaren dan Apple van de iPhone. 10 miljoen stuks is gewoon "niets" in de telecom markt.
Als je zo'n gedurfe uitspraak doet mag je die wel onderbouwen. Het lijkt me zeer stug namelijk.
echter die doen veel minder aan marketing
Waar baseer je dat op dan ? Het is vreemd dat het succes van Apple altijd wordt toegeschreven aan marketing, terwijl ik niet de indruk heb dat ze meer aan marketing doen dan andere merken. Integendeel, ik zie hier in Nederland toch echt bar weinig reclameuitingen van Apple. Zelfs nu het merk veel meer budget heeft dan voor de grote iPod doorbraak. Is het wel eens in je opgekomen dat het misschien wel eens zo kan zijn dat er iets aan hun produkten gewoon erg goed is ?

[Reactie gewijzigd door edwingr op 7 oktober 2008 15:05]

Precies, nog nooit een reclame op tv gezien ook. En wat dan te denken van diegenen die wel reclame uiten zoals HTC of Samsung... als ik die dan koop, ben ik dan ook niet bezig met een hype? Het woord is een beetje loos geworden m.i.
Apple weet anders heel goed zijn rages vast te houden en de naam van het product synoniem te laten worden aan het type product. Er zijn veel mensen die niet eens de naam mp3-speler kennen, maar alle mp3-spelers iPods of nep-iPods noemen.
Ach ja, die hypes... stomvervelend. De iPod-hype, de iMac-hype, de iPhone-hype. Maar laten we eerlijk wezen, ze zijn nog niks vergeleken met die andere hype: Windows, terwijl er (naar mijn mening) vele betere alternatieven zijn. Heb niks tegen Microsoft, ben erg blij voor ze, maar het is een hype en die zal een van deze dagen ook eindigen denk ik.

Sorry hoor, wellicht kun je eerst eens onderzoeken wat het woord 'hype' eigenlijk betekent, voordat je het in de mond neemt. Wanneer iedereen een Sarah Palin-bril aanschaft en dat twee weken later alweer over is, dat noemen we een hype.
Ik heb net hype op Wikipedia opgezocht.
Als voorbeeld van een hype wordt daar expliciet de iPhone genoemd. :)
Wikipedia is, zoals bekend, niet altijd een objectieve bron omdat iedereen iets in een lemma kan wijzigen. :) Als je goed had gelezen, had je ook gezien dat er staat: Enkele voorbeelden van verschijnselen die door sommigen als hype werden/worden beschouwd.

[Reactie gewijzigd door torp op 7 oktober 2008 14:28]

Beetje vreemd dat men de verschillende versies optelt. Men gaat toch ook niet alle Motorola´s op 1 berg gooien om wat te stunten met hoeveelheden. Verder is 7 miljoen netjes maar te bedenken dat de RAZR die in het begin 700 usd kostte 50 miljoen keer verkocht is, begint Apple pas.
Het gaat erom, dat Apple had aangekondigd tegen eind 2008 tien miljoen iPhones te willen verkopen. Daarom worden deze cijfers er bij gehaald.

Verkoopaantallen zijn trouwens wel leuk maar vertellen natuurlijk lang niet het hele verhaal. Dat zie je aan je eigen voorbeeld: Motorola mag dan wel 50M van die dingen verkocht hebben (ik neem dat van je aan) maar als ik bijvoorbeeld kijk naar hun cijfers van het 2e kwartaal dan hadden ze voor mobile devices een omzet van 3,3 miljard, maar wel met een verlies van 300 miljoen... naar mijn bescheiden mening staat Apple er dan toch echt beter voor dan Motorola.
Het feit dat er 8 series IMEI reeksen van (max) 1 miljoen toestellen in gebruik zijn zegt mij eigenlijk niets.

Dat Apple het goed doet (voor een kleine speler krijgt men ongeloofelijk veel gratis publiciteit) is inderdaad waar. Zeker nu men het nogal amerikaanse business model overhoop gehaald heeft. Vraag is, kan Apple de markt ook op termijn volgen? De ontwikkelingen in telecomland gaan razendsnel en de verschillen tussen de iPhone en iPhone3G zijn minimaal. Er is nu een flink aanbod van volledige touchscreen toestellen die echt niet onderdoen voor de iPhone Ik vraag me dan ook af wat Samsung, Nokia, LG en SE de komende paar jaar gaan leveren en of apple kan volgen.
Waarom niet, het is niet zo dat de iPhone nu zo vernieuwend was op feature gebied, andere telefoons hebben meer en er is een groep die daar helemaal voor gaat. Men heeft nu een user-base van 10 miljoen iPhone-klanten, als ze die mensen tevreden weten te houden, kopen die iPhone nummer 3. Men spreekt blijkbaar ook mensen aan die gaan voor usability, meer niet. Heel veel mensen worden al jaren gefrustreerd (me2) door de ongelooflijk slechte systemen die in omloop zijn/waren. Ik stap in ieder geval niet zomaar meer over naar de volgende "ik heb meer features" telefoon. Men spreekt, net als bij de iPod, de mensen aan die zo'n ding even proberen in de winkel en merken dat ze er gewoon mee overweg kunnen, zonder een Tweaker te zijn. Laat dat type mens nu ongeveer 80% van de gehele mensheid vertegenwoordigen.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 7 oktober 2008 18:21]

Jawel, ze gooien wel alle Motorola's op 1 berg. De oorspronke RAZR is allang niet meer in productie. Je hebt inmiddels de RAZR V3, RAZR V3i, RAZR V3xx, RAZR 2 V8, RAZR 2 V9, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Overigens verschillen deze modellen onderling meer dan eerste iPhone en de iPhone 3G.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 7 oktober 2008 18:54]

Er zijn er *misschien* meer dan 10 miljoen iphones geproduceerd. Er zijn blijkbaar meer dan 10 miljoen nummers geclaimed, maar wie zegt dat Apple die nummers helemaal opgesoupeerd heeft?
-/- voorraden
-/- refurbished
= ?? verkocht

Ofwel Seeking Alpha speculeert er op los. Maar goed, daar is het dan ook een beurs-site voor, geen techno-site...

Dit bericht dus maar met een flinke korrel zout nemen.
Er zijn er *misschien* meer dan 10 miljoen iphones geproduceerd. Er zijn blijkbaar meer dan 10 miljoen nummers geclaimed, maar wie zegt dat Apple die nummers helemaal opgesoupeerd heeft?
-/- voorraden
-/- refurbished
= ?? verkocht

Ofwel Seeking Alpha speculeert er op los. Maar goed, daar is het dan ook een beurs-site voor, geen techno-site...

Dit bericht dus maar met een flinke korrel zout nemen.
Jonge. Dan zijn ze over 2 week 10 miljoen kwijt.

Voorraad:
kunnen er niet veel zijn. Pas nu bericht T-Mobile in Nederland, en andere providers wereldwijd de toestellen op voorraad te hebben. In tegenstelling tot vrijwel alle concurrerende modellen die vanaf dag 1 in de winkel (blijven) liggen wachtend op een eigenaar.

Refurbished:
Er waren veel softwareklachten, maar qua hardware zijn er niet veel teruggebracht.

On Display:
Natuurlijk zijn er wereldwijs ook wel een paar ton (?) iPhones op display.

Goed. Laat het verkoopcijfer ergens tussen de 9.000.000 en 9.500.000 staan nu. Die 10 miljoen halen ze voor het einde van het jaar makkelijk.
Gefeliciteerd Apple! Heel netjes gedaan voor een bedrijf dat zijn oorsprong niet in de telecomwereld heeft - shake it up :p
... Wat een onzin. Er zijn wellicht 10.000.000 IMEI nummers toegekent aan Apple maar wellicht nog niet verkocht...
Ik ben vandaag bij een bedrijf op bezoek waar 6 grijze 3G's aanwezig zijn. Ik denk echter dat het aantal grijze telefoons in NL wel mee zal vallen, gezien de aanschafprijs. Dit is toch wat hoog voor een gadget voor gemiddelde NLer
onder de grijze iphones vallen ook de 1ste generatie iphones die je hier in nederland al een aantal maanden kunt kopen via allerlei webshops.
60.000 3G's lijkt mij niet zo heel veel, voor iets dat zo gehyped is geworden? Dat is één via t-mobile verkochte iPhone op de 273 mensen. Grijze import en particuliere koop niet meegeteld.
60.000 3G's lijkt mij niet zo heel veel, voor iets dat zo gehyped is geworden? Dat is één via t-mobile verkochte iPhone op de 273 mensen. Grijze import en particuliere koop niet meegeteld.
Veel sneller kan het denk ik niet. De voorraden zijn tussen juli en september erg laag geweest. Dus eigenlijk is de iPhone nog maar een anderhalve maand écht goed te koop.